Ik geef je nog 3 weken, dan voel je hem welquote:Op maandag 14 september 2009 10:07 schreef octopussy het volgende:
De dames die hun beebje voelen![]()
![]()
Ik wil OOOOOK
Ik moet die van ons dus wijzigen. Wij hebben als voogd mijn schoonbroer en zijn vriendin.quote:Op maandag 14 september 2009 10:42 schreef Troel het volgende:
O wat ben ik blij dat we niet aan peetouders doen
Wat we nog wel steeds moeten doen is een testament makenDat is iets wat je dus echt maar vooruit blijft schuiven.
owww nou dat komt helemaal goed iddquote:Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef octopussy het volgende:
BJ, ik ben nu 18 (+1) weken. Mijn verloskundige zei dat de meeste dames hun kindje rond de 19/20 weken wel gaan voelen dus ik ben ook niet ongerust ofzo. Alleen een beetje jaloers omdat de dames hier die tegelijk of na mij zijn uitgerekend wel kwastjes en schopjes voelen![]()
Rocka, het is ook nooit goed heNog even volhouden meid
Ik dacht dat het cynisme wel duidelijk was in mijn post maar schijnbaar niet.quote:Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef lunastar het volgende:
Gelukkig maar dat we allemaal andere keuzes en smaken hebben...
ik vind ze persoonlijk niet mooi.... maar als jij ze mooi vind moet je je gevoel volgen...
Troel als we er uit zijn of we bij 3 wondertjes blijven gaan we ook stappen nemen om een testament op te maken.. zeker na alles wat we hebben meegemaakt na overlijden van schoonmoeder zijn we er helemaal voor te vinden...
Wellicht een stom idee, maar kan je mss met haptonomielessen proberen zodanig contact te maken met beebje, dat je hem/haar naar een andere kant kan sturen/masseren?quote:Op maandag 14 september 2009 10:33 schreef mefke79 het volgende:
Rocka, volgens de vk gaat ie draaien met zijn rug. En als zijn rug extreem naar links ligt (dus echt aan de zijkant, bijna achterkant zeg maar) dan duwt ie op iets (vraag me niet wat) en wil mijn been dus niet meer. Van de fysio weet ik ook dat ik links meer last had van mijn bekken dan rechts, dus dan zal het wel een optelsommetje worden. Vooral stom dat het verschil zo groot is, want als ie daar dus niet ligt kan ik redelijk wat. Ja, dan voel ik wel iets zeuren, maar kan ik bijvoorbeeld mijn been gewoon op de bank leggen en gewoon mijn been zelf uit de auto zetten. Nu ie weer links ligt heb ik bij beide handelingen mijn armen nodig om dat been ergens te krijgen.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 14 september 2009 10:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht dat het cynisme wel duidelijk was in mijn post maar schijnbaar niet.
Ik vind het werkelijk een schande als je je kind zo noemt en de ambtenaar van de burgelijke stand zou ter plekke aangifte moeten doen bij bureau jeugdzorg.
Ik weet precies hoe je je voelt, soms heb ik echt wel het idee dat ik wat voel, maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik wil idd ook....quote:Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef octopussy het volgende:
BJ, ik ben nu 18 (+1) weken. Mijn verloskundige zei dat de meeste dames hun kindje rond de 19/20 weken wel gaan voelen dus ik ben ook niet ongerust ofzo. Alleen een beetje jaloers omdat de dames hier die tegelijk of na mij zijn uitgerekend wel kwastjes en schopjes voelen![]()
ik geef eerlijk toe... snap het meestal niet vlug.. ventje zegt regelmatig dat hij niet snapt dat ik niet blond ben...quote:Op maandag 14 september 2009 10:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht dat het cynisme wel duidelijk was in mijn post maar schijnbaar niet.
Ik vind het werkelijk een schande als je je kind zo noemt en de ambtenaar van de burgelijke stand zou ter plekke aangifte moeten doen bij bureau jeugdzorg.
Peters en Meters is ook een Rooms gebruik dacht ik. Heel Berts familie doet eraan tenminste. O nee, wij nietquote:Op maandag 14 september 2009 10:54 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Wij doen gelukkig ook niet aan peters en meters en suikeroom bullshit.
Maar in het zuiden komt het al voor en in Belgie is het redelijk standaard volgens mij.
Tja, dat is niet meer dan logisch, maar wellicht toch het nadenken waardquote:Op maandag 14 september 2009 10:56 schreef Vlindur het volgende:
Sja.. Ik wil onze kinderen dus echt niet bij mn schoonouders hebben als wij overlijden. Ik denk dat ze naar mn ouders gaan, of misschien wel mijn zus. (Goiie, ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken!)
Ik voelde onze knul op een dag ineens heel duidelijk, dat waren 3 stoten. Dat gefriemel ofzo heb ik nooit gevoeld hoor.. En hier was het bij 19 wekenquote:Op maandag 14 september 2009 10:54 schreef sindell het volgende:
[..]
Ik weet precies hoe je je voelt, soms heb ik echt wel het idee dat ik wat voel, maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik wil idd ook....![]()
En bedankt voor de info over de urine, ik hoef zelf niks in te leveren geloof ik. Hangt dus echt van de VK af. Ik mag pas in oktober weer voor controle, ik vind het echt veel te lang duren
Dan moet ik ze eerst es vragen of ze überhaupt wel willen.. Ik wil ze er ook niet echt 'mee op zadelen'..quote:Op maandag 14 september 2009 10:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, dat is niet meer dan logisch, maar wellicht toch het nadenken waard
quote:Op maandag 14 september 2009 09:47 schreef Lijnloos het volgende:Wel grappig was dat mijn lief op weg naar huis een beetje beschaamd vroeg of die eiwitten misschien niet van hem nog konden komen![]()
In overleg (sterker nog, juist de mensen die wij benaderd hebben drukken ons regelmatig op het hart om er nu eens vaart achter te zetten). Uiteraard wel eerst overleg "intern" en gekeken wat de mogelijkheden waren. Op basis daarvan gekeken of we allebei achter bepaalde mensen stonden. Vervolgens gekeken of het eventueel een mogelijkheid zou zijn om die mensen te vragen (mensen vragen die fulltime werken en op een 1 kamerflatje wonen is natuurlijk een beetje raarquote:Op maandag 14 september 2009 10:58 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dan moet ik ze eerst es vragen of ze überhaupt wel willen.. Ik wil ze er ook niet echt 'mee op zadelen'..
Hoe hebben jullie dat dan allemaal gedaan? In overleg? of gewoon zo geregeld?
Bij Leander wilden we het wel weten bij de 20 weken echo, maar de mevrouw kon het niet goed zien, hahaquote:Op maandag 14 september 2009 10:38 schreef amaranta het volgende:
Freecell, leuk dat je je de baby voelt trouwens. En ben benieuwd. Wisten jullie het bij L. wel of pas met de geboorte?
En wat ga je dit keer doen? Willen jullie het weten?
Ik ken dat soort afsprakenquote:Op maandag 14 september 2009 11:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Succes dan vandaag Ssserpente!
Ik krijg vandaag een vriend op bezoek die ik al een aantal jaren niet gezien heb. We hebben destijds afgesproken dat als ik voor mijn 35e nog niet getrouwd had we zouden trouwen (hahahaha!!!)
Over 4 weken is het zo ver *proest*
Hij weet inmiddels wel dat ik hoogzwanger ben dus komt ie hier naar toe ipv koffie & eten in de stad.![]()
Ziet mijn vriend ook es over wie ik het nou al die tijd had. *enthousiast is*
@ Octopussy: Ik ben vandaag 18 weken (quote:Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef octopussy het volgende:
Bij mij loopt de autogordel gewoon over mijn buik. Door mijn overhangende vetflap kan ik de gordel toch al nooit op mijn heupbeen krijgen zonder in mijn nakie te gaan zitten. Ik probeer hem zo laag mogelijk te prutsen, maar erg prettig voel ik me er niet bij (maarja, het is niet anders).quote:Op maandag 14 september 2009 11:48 schreef Tan het volgende:
Karin, wat een ontzettend mooi mannetje zeg!! En die bevalling pff... wel heel apart, al ken ik iemand die al haar kinderen zo snel heeft gekregen. Bij eentje had ze net het laatste kindje van een verjaardagsfeestje de deur uit gewerkt en een kwartier later had ze haar baby in haar armen. Zonder VK erbij
Vraagje...
Hoe doen jullie de autogordel bij een dikkere buik?
Dat is bij onze auto dus standaard zo en ik snap dat niet? Ik ben 1.75, zo kort is dat toch niet?quote:Op maandag 14 september 2009 12:15 schreef Troel het volgende:
Bij sommige auto's kun je de bovenkant van de gordel verstellen, maar dan nog snijdt de gordel soms echt gewoon in mijn nek. Dan gaat ie echt niet voor mijn borst langs hoor
Vind het allemaal best lastig en ben blij dat in onze eigen auto alles wel goed op hoogte zit voor mij
Ik heb juist het idee dat mijn 3e zwangerschap veel sneller gaat dan de 1e en de 2e. Maar dat komt misschien wel omdat je minder tijd hebt met 2 rond rennende kinderen om er echt stil bij te staan.quote:Op maandag 14 september 2009 11:23 schreef freecell het volgende:
Deze hele zwangerschap lijkt langer te duren dan de vorige tot nu toe, maar ik heb het gevoel dat ik de vorige keer véél langer moest wachten op het 'baby voelen schoppen'
Even nagekeken: precies net zo lang.
Maf geheugen.
Alleen de vorige keer had ik rond deze tijd al echt een voetballeke voor mijn buik hangen en vroeg dus iedereen of ik het al voelde, misschien was dat het
Jup en die van ons dus nietquote:Op maandag 14 september 2009 12:25 schreef amaranta het volgende:
sommige autogordels kun je in hoogte verstellen. In mijn eigen auto gaat het niet maar in die van mijn man weer wel.
Je hebt ook van die gordelbeschermers om dat te voorkomenquote:Op maandag 14 september 2009 12:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Jup en die van ons dus niet
Waardoor mijn auto mij af en toe probeert te vermoorden
Lijkt me niet zo'n goede tip eigenlijk... Volgens mij is juist de riem die je heupen tegenhoudt zo belangrijk...quote:Op maandag 14 september 2009 12:47 schreef Ssserpente het volgende:
Las laatst ergens de tip om op het onderste gedeelte van je gordel te gaan zitten en je verder zo te wurmen dat het bovenste gedeel gewoon voor je borst langsloopt.
Kan me er niet echt een voorstelling van maken en heb het ook nog niet geprobeerd.
Hier heb ik gisteren toevallig dingen over opgezocht, maar ik kon niet de info die ik zocht vinden bij mijn uitvaartverzekering (dela).quote:Op maandag 14 september 2009 12:24 schreef amaranta het volgende:
Over voogdij enzo gesproken.... Ik wil ook nog even een ander topic aanhalen, wat destijds door mezelf is gestart
Verzekering... voor als het toch nog mis gaat
Ik maak ook vaak ruzie met gordels, in onze auto gelukkig verstelbaar en staat bij mij lekker laag. En zo klein vind ik mezelf ook niet met 171 cm ofzo. Het maakt natuurlijk ook uit wat je verhoudingen zijn (lang/kort lijf tov lange/korte benen), mijn lijf is duidelijk korter dan dat van m'n zus.quote:Op maandag 14 september 2009 13:10 schreef mefke79 het volgende:
Dat snijden in je nek heeft volgens mij niet alles met lengte te maken.
Mee eensquote:Ik heb hier trouwens nog een reden gevonden waarom Driekus moet opschieten: heb een leuke winterjas gezien, maar kan em nu niet passen...vond het best een goede reden, jullie ook?
Ik zit nu op +2 kilo.quote:Op maandag 14 september 2009 14:07 schreef freecell het volgende:
Lijnloos 3 KG is echt weinig voor je termijn, prettig, hoeft het er straks ook niet weer af
Fijn dat je verder wat gerustgesteld bent
Nuh.. ik zit nu met ongeveer dezelfde termijn als jij op 4 kilo en de VK zei dat dat prima is.quote:Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nu ga ik me bijna zorgen maken, ik zit nu op 4,5 kilo..... is dit zo abnormaal veel?
Ik was 88 kilo toen ik zwanger werd, toen 2 afgevallen en nu inmiddels op 90 kilo. Dus ik begin nu pas te groeien, maar heb dus ruimte zat en eetwaren genoeg in mijn lijfquote:Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nu ga ik me bijna zorgen maken, ik zit nu op 4,5 kilo..... is dit zo abnormaal veel?
Haha, gelukkig. Ik merk aan mezelf dat ik er al moeite mee heb dat ik aan moet komen. Ik ben ooit 32 kilo afgevallen en moet nu dus toestaan dat ik weer dikker word. Vind elke kilo dus eigenlijk al teveel en voelde me ineens een dikke troela..... Maar ben nu wel gerustgesteld. Lekker zo doorgaan dus, hahahaha.quote:Op maandag 14 september 2009 14:30 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nuh.. ik zit nu met ongeveer dezelfde termijn als jij op 4 kilo en de VK zei dat dat prima is.
Die komt mij ook wel bekend voor, maar van soms... andere keren kan ik hele stukken lopen zonder last. Ik heb het maar op zwanger-zijn-verschijnselen gegooid.quote:Op maandag 14 september 2009 14:32 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist een kleine ronde gelopen met mijn honden.
Even naar de brievenbus en weer terug. Dit is bij elkaar ongeveer 10 min.
Halverwege kreeg ik een pijntje aan de linkerkant van mijn buik, bij de baarmoeder leek net.
Een soort steek, die met rustiger lopen weer weg is gegaan.
Moet ik mij nu zorgen maken.
Mijlpalen zijn tof!quote:Op maandag 14 september 2009 14:35 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Die komt mij ook wel bekend voor, maar van soms... andere keren kan ik hele stukken lopen zonder last. Ik heb het maar op zwanger-zijn-verschijnselen gegooid.
Oh Vlindur, netjes ook hoor!![]()
Oh en kleine mijlpaal voor mezelfNog 99 dagen te gaan
Idd..quote:Op maandag 14 september 2009 13:10 schreef mefke79 het volgende:
Net als die tip die ik ergens anders las voor de maxicosi: gewoon de gordel lossnijden, extra stukje gordel halen op de sloop en dat er weer tussen zettenSorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Ik heb hetzelfde. Ben 35 kilo afgevallen voor ik zwanger werd, dus aankomen is niet echt een fijn gevoel. Probeer het aankomen te beperken, maar eet wel gewoon 'normaal' ondanks dat ik daar wel meer van aankom dan een doorsnee persoon. De VK zei dat als je niet ineens overmatig gaat snoepen, patat eten etc. maar er een gewoon gezond eetpatroon op na houdt, het in orde is. De een komt nu eenmaal meer aan dan een ander.quote:Op maandag 14 september 2009 14:34 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Haha, gelukkig. Ik merk aan mezelf dat ik er al moeite mee heb dat ik aan moet komen. Ik ben ooit 32 kilo afgevallen en moet nu dus toestaan dat ik weer dikker word. Vind elke kilo dus eigenlijk al teveel en voelde me ineens een dikke troela..... Maar ben nu wel gerustgesteld. Lekker zo doorgaan dus, hahahaha.
je hoeft je in principe geen zorgen te maken maar ik heb de indruk dat jij je wel snel zorgen maakt dus bij twijfel gewoon bellen met je VK. Je kunt beter te vaak bellen dat dat je jezelf achteraf moet verwijten.quote:Op maandag 14 september 2009 14:32 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist een kleine ronde gelopen met mijn honden.
Even naar de brievenbus en weer terug. Dit is bij elkaar ongeveer 10 min.
Halverwege kreeg ik een pijntje aan de linkerkant van mijn buik, bij de baarmoeder leek net.
Een soort steek, die met rustiger lopen weer weg is gegaan.
Moet ik mij nu zorgen maken.
Nee, maar das niet zo handig als je bijvoorbeeld zelf geen auto hebt. Of als je een maxi-cosi krijgt in plaats van zelf koopt. Of als je hem heel vaak in een andere auto moet zetten. Enz.quote:Op maandag 14 september 2009 14:46 schreef Raissa het volgende:
[..]
Idd..
Koop dan gewoon zo'n easyfixsysteem, heb je helemaal geen gedoe met gordels...
quote:Op maandag 14 september 2009 14:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, maar das niet zo handig als je bijvoorbeeld zelf geen auto hebt. Of als je een maxi-cosi krijgt in plaats van zelf koopt. Of als je hem heel vaak in een andere auto moet zetten. Enz.
Ja maar de maxicosi kun je ook zonder isofix gebruiken. In principe kan de maxicosi in elke auto met gordels.quote:Op maandag 14 september 2009 14:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, maar das niet zo handig als je bijvoorbeeld zelf geen auto hebt. Of als je een maxi-cosi krijgt in plaats van zelf koopt. Of als je hem heel vaak in een andere auto moet zetten. Enz.
Dan gaat het helemaal goed komen! Heb als doel onder de 20 kilo te blijven, moet wel lukken. Ik geloof dat je vooral in je laatste trimester het meeste aankomt toch?quote:Op maandag 14 september 2009 14:49 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. Ben 35 kilo afgevallen voor ik zwanger werd, dus aankomen is niet echt een fijn gevoel. Probeer het aankomen te beperken, maar eet wel gewoon 'normaal' ondanks dat ik daar wel meer van aankom dan een doorsnee persoon. De VK zei dat als je niet ineens overmatig gaat snoepen, patat eten etc. maar er een gewoon gezond eetpatroon op na houdt, het in orde is. De een komt nu eenmaal meer aan dan een ander.
Ik de vorige keer in het laatste trimester het minst?quote:Op maandag 14 september 2009 14:58 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Dan gaat het helemaal goed komen! Heb als doel onder de 20 kilo te blijven, moet wel lukken. Ik geloof dat je vooral in je laatste trimester het meeste aankomt toch?
Ja ik maak me snel zorgen. Het is allemaal voor het eerst hèquote:Op maandag 14 september 2009 14:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
je hoeft je in principe geen zorgen te maken maar ik heb de indruk dat jij je wel snel zorgen maakt dus bij twijfel gewoon bellen met je VK. Je kunt beter te vaak bellen dat dat je jezelf achteraf moet verwijten.
Ik heb ook weleens steken alsof er iets scheurt en dan is er ook niks aan de hand.
quote:Op maandag 14 september 2009 15:12 schreef ymme het volgende:
En ik lees hier dus net, dat maxicose ook in de auto kan zonder de isofix.
Dat is fijnDan gaat de isofix in onze eigen auto (ik heb zelf geen rijbewijs) en als ik dan met mijn moeder naar de stad ga straks, kan die dus gewoon in de gordels.
ja elke maxicosi is uitgerust om in de gordels te kunnen. Isofix is gewoon een extratje. Waar je dan wel die base voor nodig hebt.quote:Op maandag 14 september 2009 15:12 schreef ymme het volgende:
Dat is fijnDan gaat de isofix in onze eigen auto (ik heb zelf geen rijbewijs) en als ik dan met mijn moeder naar de stad ga straks, kan die dus gewoon in de gordels.
Je moeder kan sowieso in de gordelsquote:Op maandag 14 september 2009 15:12 schreef ymme het volgende:
Ja dat is heel makkelijk ook hoor hoe het werkt.. en bij echt bijna alle auto's past het als je het goed doet wel.quote:Op maandag 14 september 2009 15:12 schreef ymme het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |