abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72726073
Freecell, het doet bij mij geen pijn, wel is het hier de sport van de dag om er dan lekker tegenaan te gaan liggen meppen of schoppen. Vooral heerlijk bij lange autoritten. Toen ik nog elke dag moest werken (en dus rijden) vond ik het wel gezellig, zo'n schopmomentje in de auto...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72726132
Postbus 51 en autogordels:
Ook voor zwangere vrouwen en hun ongeboren kind is het veiliger de gordel op de juiste manier te dragen. De juiste manier is het heupgedeelte onder de buik, zo laag mogelijk over het bekken en het diagonale deel over de borst, boven de buik.

Maar goed, iets verder op dezelfde pagina staat ook dat je geen gordelverlengers mag gebruiken bij een kinderzitje en dat moet bij een heleboel automerken wel als je een maxicosi wilt gebruiken. Dus tja...
  maandag 14 september 2009 @ 12:15:27 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_72726188
Bij sommige auto's kun je de bovenkant van de gordel verstellen, maar dan nog snijdt de gordel soms echt gewoon in mijn nek. Dan gaat ie echt niet voor mijn borst langs hoor

Vind het allemaal best lastig en ben blij dat in onze eigen auto alles wel goed op hoogte zit voor mij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 september 2009 @ 12:16:21 #54
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72726213
@mefke, dank voor de info... zo doe ik het nu ook, maar fijn is anders
pi_72726223
Karin, gefeliciteerd.
En wel heftig z'n tubro bevalling.

Voor de rest bijgelezen, maar weer vergeten

Hier is de schoonmaakster zojuist weg, en het is weer heerlijk schoon
pi_72726403
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:15 schreef Troel het volgende:
Bij sommige auto's kun je de bovenkant van de gordel verstellen, maar dan nog snijdt de gordel soms echt gewoon in mijn nek. Dan gaat ie echt niet voor mijn borst langs hoor

Vind het allemaal best lastig en ben blij dat in onze eigen auto alles wel goed op hoogte zit voor mij
Dat is bij onze auto dus standaard zo en ik snap dat niet? Ik ben 1.75, zo kort is dat toch niet?
pi_72726419
Over voogdij enzo gesproken.... Ik wil ook nog even een ander topic aanhalen, wat destijds door mezelf is gestart
Verzekering... voor als het toch nog mis gaat
pi_72726440
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:23 schreef freecell het volgende:
Deze hele zwangerschap lijkt langer te duren dan de vorige tot nu toe, maar ik heb het gevoel dat ik de vorige keer véél langer moest wachten op het 'baby voelen schoppen'
Even nagekeken: precies net zo lang.
Maf geheugen.

Alleen de vorige keer had ik rond deze tijd al echt een voetballeke voor mijn buik hangen en vroeg dus iedereen of ik het al voelde, misschien was dat het
Ik heb juist het idee dat mijn 3e zwangerschap veel sneller gaat dan de 1e en de 2e. Maar dat komt misschien wel omdat je minder tijd hebt met 2 rond rennende kinderen om er echt stil bij te staan.
pi_72726442
sommige autogordels kun je in hoogte verstellen. In mijn eigen auto gaat het niet maar in die van mijn man weer wel.
pi_72726463
Oh spuit elf, troel zei gewoon hetzelfde.
pi_72726641
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:25 schreef amaranta het volgende:
sommige autogordels kun je in hoogte verstellen. In mijn eigen auto gaat het niet maar in die van mijn man weer wel.
Jup en die van ons dus niet
Waardoor mijn auto mij af en toe probeert te vermoorden
  maandag 14 september 2009 @ 12:42:41 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_72726935
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:31 schreef freecell het volgende:

[..]

Jup en die van ons dus niet
Waardoor mijn auto mij af en toe probeert te vermoorden
Je hebt ook van die gordelbeschermers om dat te voorkomen Ga eens bij een Halfords ofzo langs, daar zullen ze ze ook wel hebben Had ik in mijn oude auto ook, hielp prima
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72727046
Las laatst ergens de tip om op het onderste gedeelte van je gordel te gaan zitten en je verder zo te wurmen dat het bovenste gedeel gewoon voor je borst langsloopt.

Kan me er niet echt een voorstelling van maken en heb het ook nog niet geprobeerd.
pi_72727393
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:47 schreef Ssserpente het volgende:
Las laatst ergens de tip om op het onderste gedeelte van je gordel te gaan zitten en je verder zo te wurmen dat het bovenste gedeel gewoon voor je borst langsloopt.

Kan me er niet echt een voorstelling van maken en heb het ook nog niet geprobeerd.
Lijkt me niet zo'n goede tip eigenlijk... Volgens mij is juist de riem die je heupen tegenhoudt zo belangrijk...
  maandag 14 september 2009 @ 13:03:37 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72727436
Jeumig Karin! Wat een bevalling zeg!
Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!
pi_72727495
Karin nogmaals gefeliciteerd. Wat is dat snel gegaan! En wat een schatje is Lars En de naam vind ik ook superleuk!

Ssserpente succes met je vader vandaag. Ik snap heel goed dat het moeilijk moet zijn. Ik had mijn vader ook al een hele tijd niet gezien tot ik zwanger werd. Nu loopt dat gelukkig helemaal goed. Ik hoop dat het voor jou ook zo goed uitpakt

Ik kom net uit het ziekenhuis terug van een draaipoging. Ze probeerden het eerst linksom, dat mislukte. Toen rechtsom. Ze kwamen tot halverwege maar mijn meisje wilde echt niet en floepte meteen weer terug zodra ze de kans kreeg.
Ik vond het een pijnlijke, nare ervaring. Een verpleegster noemde het een marteling en ik denk dat dat het wel omschrijft inderdaad.
Woensdag heb ik een afspraak bij de gyn om door te spreken hoe nu verder.
pi_72727517
Ik kan mijn gordel nog wel goed om. Het onderste deel onder de buik en boven de benen en die schuine gewoon zoals ie valt. De onderste wil nog wel eens trekken, maar die trek ik dan even los en dan gaat het wel weer goed.

En verder bedankt voor de url's! Ik zal ze es even goed doorpluizen!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72727600
Dat snijden in je nek heeft volgens mij niet alles met lengte te maken. Mijn twingogordel (niet verstelbaar) doet al 5 jaar pogingen om mij (184) te snijden. Daar zit dus zo'n gordelbeschermer omheen, dat werkt goed. Vooral in de zomer, in de winter heb ik toch een jas aan of een sjaal om en dan is het minder erg.
Ssserptente, dat lijkt me vooral gevaarlijk. Net als die tip die ik ergens anders las voor de maxicosi: gewoon de gordel lossnijden, extra stukje gordel halen op de sloop en dat er weer tussen zetten Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Ik heb hier trouwens nog een reden gevonden waarom Driekus moet opschieten: heb een leuke winterjas gezien, maar kan em nu niet passen...vond het best een goede reden, jullie ook?
pi_72728133
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:24 schreef amaranta het volgende:
Over voogdij enzo gesproken.... Ik wil ook nog even een ander topic aanhalen, wat destijds door mezelf is gestart
Verzekering... voor als het toch nog mis gaat
Hier heb ik gisteren toevallig dingen over opgezocht, maar ik kon niet de info die ik zocht vinden bij mijn uitvaartverzekering (dela).
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:10 schreef mefke79 het volgende:
Dat snijden in je nek heeft volgens mij niet alles met lengte te maken.
Ik maak ook vaak ruzie met gordels, in onze auto gelukkig verstelbaar en staat bij mij lekker laag. En zo klein vind ik mezelf ook niet met 171 cm ofzo. Het maakt natuurlijk ook uit wat je verhoudingen zijn (lang/kort lijf tov lange/korte benen), mijn lijf is duidelijk korter dan dat van m'n zus.
quote:
Ik heb hier trouwens nog een reden gevonden waarom Driekus moet opschieten: heb een leuke winterjas gezien, maar kan em nu niet passen...vond het best een goede reden, jullie ook?
Mee eens
(ik heb speciaal de jas van m'n vorige zwangerschap bewaard. Maar aan het einde gaat ie de kledingbak in!)
pi_72728561
Hè meiden, ben der ook weer... Flinke tijd in ziekenhuis gezeten maar uiteindelijk met een gerust(er) hart naar werk. Bloeddruk bleek daar alweer naar normaal te zijn gezakt en bloed en urine waren prima. Wel nog een 2e keer hartje geluisterd en ook weer goedgekeurd op dat gebied. toch volgende week nog effe terugkomen voor een 2e check en meteen groeiecho om en uitgangsPositie te hebben geloof ik. Dan bekijken ze of ze me zelf willen houden of dat we terug mogen onder behandeling bij de vk.

Kleine positief puntje voor mezelf is dat ik op de weegschaal moest, waar ik best tegenop zag, maar bleek in totaal pas 3 kilo te zijn aangekomen... Klonk mij best netjes in de oren.
  maandag 14 september 2009 @ 13:51:48 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_72728633
Fijn dat je er weer bent Lijnloos!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 september 2009 @ 13:54:25 #72
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72728702
Xenia, jee da's echt niet leuk zeg. Ik hoop dat ze zich nog spontaan gaat draaien maar wellicht is er gewoon een goeie reden waarom ze dat nu juist niet doet. Laat je nog effe weten hoe en wat a.s. woensdag? Ben benieuwd wat ze nog meer voor je in petto hebben
Wat wil je zelf eigenlijk het liefst? Een stuitbevalling of KS?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72729020
Fijn dat je weer terug bent uit het ziekenhuis, Lijnloos.
pi_72729044
Lijnloos 3 KG is echt weinig voor je termijn, prettig, hoeft het er straks ook niet weer af
Fijn dat je verder wat gerustgesteld bent
  maandag 14 september 2009 @ 14:08:32 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_72729066
Hier geen stickertje op mijn eigen weegschaal trouwens, ben dus wel degelijk weer afgevallen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72729412
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:07 schreef freecell het volgende:
Lijnloos 3 KG is echt weinig voor je termijn, prettig, hoeft het er straks ook niet weer af
Fijn dat je verder wat gerustgesteld bent
Ik zit nu op +2 kilo.
pi_72729509
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:23 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik zit nu op +2 kilo.
Nu ga ik me bijna zorgen maken, ik zit nu op 4,5 kilo..... is dit zo abnormaal veel?
pi_72729562
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Nu ga ik me bijna zorgen maken, ik zit nu op 4,5 kilo..... is dit zo abnormaal veel?
Nuh.. ik zit nu met ongeveer dezelfde termijn als jij op 4 kilo en de VK zei dat dat prima is.
pi_72729568
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ik was 88 kilo toen ik zwanger werd, toen 2 afgevallen en nu inmiddels op 90 kilo. Dus ik begin nu pas te groeien, maar heb dus ruimte zat en eetwaren genoeg in mijn lijf Ben woensdag 25 weken zwanger.
pi_72729604
Ik heb zojuist een kleine ronde gelopen met mijn honden.
Even naar de brievenbus en weer terug. Dit is bij elkaar ongeveer 10 min.

Halverwege kreeg ik een pijntje aan de linkerkant van mijn buik, bij de baarmoeder leek net.
Een soort steek, die met rustiger lopen weer weg is gegaan.

Moet ik mij nu zorgen maken.
pi_72729643
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:30 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Nuh.. ik zit nu met ongeveer dezelfde termijn als jij op 4 kilo en de VK zei dat dat prima is.
Haha, gelukkig. Ik merk aan mezelf dat ik er al moeite mee heb dat ik aan moet komen. Ik ben ooit 32 kilo afgevallen en moet nu dus toestaan dat ik weer dikker word. Vind elke kilo dus eigenlijk al teveel en voelde me ineens een dikke troela..... Maar ben nu wel gerustgesteld. Lekker zo doorgaan dus, hahahaha.
pi_72729678
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:32 schreef ymme het volgende:

Halverwege kreeg ik een pijntje aan de linkerkant van mijn buik, bij de baarmoeder leek net.

Die komt mij ook wel bekend voor, maar van soms... andere keren kan ik hele stukken lopen zonder last. Ik heb het maar op zwanger-zijn-verschijnselen gegooid.

Oh Vlindur, netjes ook hoor!

Oh en kleine mijlpaal voor mezelf Nog 99 dagen te gaan
pi_72729864
Karin, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon wat een turbobevalling!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72729869
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:35 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Die komt mij ook wel bekend voor, maar van soms... andere keren kan ik hele stukken lopen zonder last. Ik heb het maar op zwanger-zijn-verschijnselen gegooid.

Oh Vlindur, netjes ook hoor!

Oh en kleine mijlpaal voor mezelf Nog 99 dagen te gaan
Mijlpalen zijn tof!

Ik moet nog 107, dus niks te vieren vandaag
pi_72729888
karin heftig... van harte met jullie zoon en broertje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72729956
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:10 schreef mefke79 het volgende:
Net als die tip die ik ergens anders las voor de maxicosi: gewoon de gordel lossnijden, extra stukje gordel halen op de sloop en dat er weer tussen zetten Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Idd..
Koop dan gewoon zo'n easyfixsysteem, heb je helemaal geen gedoe met gordels...
pi_72730026
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:34 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Haha, gelukkig. Ik merk aan mezelf dat ik er al moeite mee heb dat ik aan moet komen. Ik ben ooit 32 kilo afgevallen en moet nu dus toestaan dat ik weer dikker word. Vind elke kilo dus eigenlijk al teveel en voelde me ineens een dikke troela..... Maar ben nu wel gerustgesteld. Lekker zo doorgaan dus, hahahaha.
Ik heb hetzelfde. Ben 35 kilo afgevallen voor ik zwanger werd, dus aankomen is niet echt een fijn gevoel. Probeer het aankomen te beperken, maar eet wel gewoon 'normaal' ondanks dat ik daar wel meer van aankom dan een doorsnee persoon. De VK zei dat als je niet ineens overmatig gaat snoepen, patat eten etc. maar er een gewoon gezond eetpatroon op na houdt, het in orde is. De een komt nu eenmaal meer aan dan een ander.
pi_72730075
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:32 schreef ymme het volgende:

je hoeft je in principe geen zorgen te maken maar ik heb de indruk dat jij je wel snel zorgen maakt dus bij twijfel gewoon bellen met je VK. Je kunt beter te vaak bellen dat dat je jezelf achteraf moet verwijten.

Ik heb ook weleens steken alsof er iets scheurt en dan is er ook niks aan de hand.
pi_72730083
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:46 schreef Raissa het volgende:

[..]

Idd..
Koop dan gewoon zo'n easyfixsysteem, heb je helemaal geen gedoe met gordels...
Nee, maar das niet zo handig als je bijvoorbeeld zelf geen auto hebt. Of als je een maxi-cosi krijgt in plaats van zelf koopt. Of als je hem heel vaak in een andere auto moet zetten. Enz.
pi_72730122
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, maar das niet zo handig als je bijvoorbeeld zelf geen auto hebt. Of als je een maxi-cosi krijgt in plaats van zelf koopt. Of als je hem heel vaak in een andere auto moet zetten. Enz.
Zo'n easyfixsysteem kan je gewoon overzetten in een andere auto?
pi_72730129
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja maar de maxicosi kun je ook zonder isofix gebruiken. In principe kan de maxicosi in elke auto met gordels.
En de ene auto heeft ze wat langer dan de andere ja.
pi_72730253
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:49 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde. Ben 35 kilo afgevallen voor ik zwanger werd, dus aankomen is niet echt een fijn gevoel. Probeer het aankomen te beperken, maar eet wel gewoon 'normaal' ondanks dat ik daar wel meer van aankom dan een doorsnee persoon. De VK zei dat als je niet ineens overmatig gaat snoepen, patat eten etc. maar er een gewoon gezond eetpatroon op na houdt, het in orde is. De een komt nu eenmaal meer aan dan een ander.
Dan gaat het helemaal goed komen! Heb als doel onder de 20 kilo te blijven, moet wel lukken. Ik geloof dat je vooral in je laatste trimester het meeste aankomt toch?
pi_72730377
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:58 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Dan gaat het helemaal goed komen! Heb als doel onder de 20 kilo te blijven, moet wel lukken. Ik geloof dat je vooral in je laatste trimester het meeste aankomt toch?
Ik de vorige keer in het laatste trimester het minst? Maar normaal inderdaad in het eerste trimester een beetje en in het 2e en 3e ongeveer evenveel.
pi_72730517
Dank voor de sterktewensen. Verwacht dat m'n vader er over een half uurtje is. Heb me zo voorgenomen om me niet door 'm te laten beinvloeden, maar merk toch wel dat ik al erg gespannen ben. We zullen zien.

Ymme, die steken heb ik eigenlijk altijd als ik een stuk wandel. En ik heb me er nog nooit druk om gemaakt. Ga dan idd ff wat langzamer lopen of stop even, dan is het zo weer over.
pi_72730532
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

je hoeft je in principe geen zorgen te maken maar ik heb de indruk dat jij je wel snel zorgen maakt dus bij twijfel gewoon bellen met je VK. Je kunt beter te vaak bellen dat dat je jezelf achteraf moet verwijten.

Ik heb ook weleens steken alsof er iets scheurt en dan is er ook niks aan de hand.
Ja ik maak me snel zorgen. Het is allemaal voor het eerst hè

Maar als ik dan lees dat dit bij meerdere voorkomt, ben ik ook weer snel gerustgesteld.
Het was ook maar heel even. Dus stelde ook niet zo heel veel voor, zeg maar
pi_72730573
En ik lees hier dus net, dat maxicose ook in de auto kan zonder de isofix.
Dat is fijn Dan gaat de isofix in onze eigen auto (ik heb zelf geen rijbewijs) en als ik dan met mijn moeder naar de stad ga straks, kan die dus gewoon in de gordels.
pi_72730655
De stand staat hier op -2 kilo

Ik was m.b.v. een gastric bypass 48 kilo afgevallen en het aankomen is ook hier best nog een schrikbeeld. Het lijkt er op dat de beeb zoveel van mijn energie verbruikt dat ik er maar net tegenop kan eten zeg maar. Ik kan het me nu dus nog veroorloven om lekkernijen te eten, maar moet echt oppassen dat het geen gewoonte wordt.
pi_72730656
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:12 schreef ymme het volgende:
Dat is fijn Dan gaat de isofix in onze eigen auto (ik heb zelf geen rijbewijs) en als ik dan met mijn moeder naar de stad ga straks, kan die dus gewoon in de gordels.
quote:
ja elke maxicosi is uitgerust om in de gordels te kunnen. Isofix is gewoon een extratje. Waar je dan wel die base voor nodig hebt.
pi_72730674
quote:
Je moeder kan sowieso in de gordels
Of past ze ook op isofix?

Hier is aankomen ook een schrikbeeld. Met heel hard werken heb ik er bijna 30 afgekregen en er is van de vorige zwangerschap al 3 blijven hangen
pi_72730773
quote:
Ja dat is heel makkelijk ook hoor hoe het werkt.. en bij echt bijna alle auto's past het als je het goed doet wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')