abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51388843
Ik weet niet zo goed hoe ik dit onderwerp aan moet snijden. Maar ga toch een poging doen.

Ik ben inmiddels 23 weken zwanger, en voor zover ik weet gaat alles goed. Maar toch kan het misgaan.
De NL wet zegt dat een ongeboren kindje vanaf 24 weken levensvatbaar is. Mocht er vanaf dat punt iets misgaan, moet je je kind dus een begravenis of crematie geven.

Nu zijn dit natuurlijk dingen waar je je liever niet mee bezighoudt en waar je liever niet aan denk. Maar ik ben tcoh wel blij dat ik dit nu weet.

Waar ik heen wil. Je moet vanaf 24 weken dus je kind mee verzekeren/verkzekeren/ bij verzekeren. In ieder geval, je moet ervoor zorgen dat er iets op papier staat bij een uitvaartverzekering. Dat is natuurlijk bij elke verzekeraar anders geregeld.

De reden dat ik dit post. Ik hoorde dit van een meisje dat haar kind verloor met 26 weken. Zij wist dit niet en kon toen zelf voor de kosten opdraaien. Die kunnen behoorlijk hoog oplopen.

Ik wist het bijvoorbeeld niet, dat dit dus moet, en ik denk dat er met mij meerdere aanstaande moeders en vaders zijn die dit niet weten.

Ehm ik hoop dat ik alles zo goed heb opgeschreven. Zo niet dan hoor ik dat.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:30:41 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51388920
Gewoon melding doen naar je eigen uitvaartverzekering dat je zwanger bent
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:31:08 #3
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51388932
Heb er nooit zo over nagedacht eigenlijk, geen idee wat mijn uitvaarverz. daarover zegt, zal het eens nagaan.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:31:45 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51388958
Met de uitvaartondernemer heb je trouwens niets van doen.
Je moet je uitvaartverzekering hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_51388972
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:30 schreef E.T. het volgende:
Gewoon melding doen naar je eigen uitvaartverzekering dat je zwanger bent
Mag het ook de verzekering van de vader zijn?
pi_51388988
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:31 schreef E.T. het volgende:
Met de uitvaartondernemer heb je trouwens niets van doen.
Je moet je uitvaartverzekering hebben
even aangepast
pi_51389016
Jullie zijn gehuwd, de vader is ook verantwoordelijke, dus ik denk het wel.

Zelf hebben we geen uitvaartverzekering omdat we van mening zijn dat je je overal wel tegen kunt verzekeren. Wil niet zeggen dat we er nooit bij stil staan dat er iets zou kunnen gebeuren! Maar ik hoef daar niet elke maand aan herinnerd te worden
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_51389417
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mag het ook de verzekering van de vader zijn?
Ja
pi_51389449
Wij hebben dat destijds ook nagevraagd. Mike had gebeld met uitvaartverzekeraar. Als er iets mis zou gaan zou het onder zijn verzekering vallen, ik geloof tot een aantal weken na de bevalling. Zodra je kindje geboren is moet je het dus wel aanmelden.

Ik heb ff gegoogled en ik zie bij de meeste uitvaartverzekeraars dat een ongeboren kind vanaf 24 weken gratis is meeverzekerd. Als je dus al een uitvaartverzekeirng hebt is er geen probleem.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:47:16 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51389473
Gewoon even checken bij de verzekering amaranta. Dan hoor je snel genoeg hoe of wat.

Ik heb het ook meegemaakt bij vrienden, die hebben toen het geld moeten lenen bij hun ouders. Erg pijnlijk. Niet dat het een probleem was, maar toch, je moet ergens anders geld vandaan halen om je eigen kindje een mooi afscheid te kunnen geven.

Als ik me niet vergis heeft Moussy uiteindelijk nog een fiks conflict gehad met de verzekeraar omdat er idd dingen niet op tijd doorgegeven waren.
Beter even checken dan idd.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:47:25 #11
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_51389476
Ja, de vader mag ook, Demi staat bij mijn man.
Voordeel van ons is dat we verzekerd zijn via een assurantiekantoor, wij krijgen gewoon 1 hele grote rekening en daar zit alles in, dus auto, inboedel, uitvaard enz.

Dan wordt je er ook niet niet zo mee geconfronteerd.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:49:24 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_51389538
Ik lees nu ook dat je bij bijv Monuta voor (maar) 2500 verzekerd bent als baby. Volgens mij moet je dan bij gaan verzekeren.

Ik ben aan het zoeken op de DELA site maar ik kan het niet vinden. (zwanger??!!)
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:50:46 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_51389578
Ik kan alleen dit vinden
quote:
Zijn kinderen automatisch meeverzekerd voor de Natura Uitvaartverzekering?
Kinderen zijn tot twee maanden na hun geboorte meeverzekerd voor het Basispakket van de Naturaverzekering.
en
quote:
Kinderen zijn vanaf hun geboorte verzekerd voor de Natura Uitvaartverzekering, mits aangemeld binnen 2 maanden na de geboorte. Levenloos geboren kinderen zijn eveneens verzekerd voor de Natura Uitvaartverzekering, mits ze na een zwangerschap van ten minste 24 weken ter wereld zijn gekomen.
pi_51389580
Amber is bij ons meeverzekerd voor, ik dacht, 1 euro per maand ofzo.
Wij zijn verzekerd bij Monuta.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_51390429
Goed topic, ik zal het eens navragen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_51391374
Wat raar,je moet je kind toch pas na de geboorte aanmelden voor een verzekering Lijkt me een beetje luguber om dit al van te voren te doen voor een begravenis.Maar ik weet het eigenlijk niet,ik moet Quinten nog steeds aanmelden bij onze verzekering Vergeet dit soort dingen altijd.Dan denk je:oh ja,dat en dat nog regelen en dan komt er weer wat tussen.Niet slim,ik zal morgen meteen ff bellen,wel handig voor we op vakantie gaan ook denk ik.

Groetjes,Minoes
pi_51394941
Wij hebben voor onszelf niet eens zo'n verzekering

Vind het ook niet echt nodig. Gelukkig hebben we geld achter de hand dat als het mis mocht gaan straks dat we dan zelf de begrafenis kunnen betalen, maar ik zou daar niet snel een verzekering voor afsluiten. Je kan beter zelf elke maand geld apart zetten
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:03:26 #18
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_51395535
het is alleen zo dat de nabestaanden er vaak mee blijven zitten en voor de kosten kunnen opdraaien.
De vader van mijn schoonvader was ook niet verzekerd, toen hij overleed konden zijn kinderen dus voor de kosten opdraaien.
Hij had wel wat geld gespaard maar dat was lange na niet genoeg om alle kosten te dekken en dat kwam ook pas vrij na de begrafenis.
pi_51395674
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:03 schreef KD-fotografie het volgende:
het is alleen zo dat de nabestaanden er vaak mee blijven zitten en voor de kosten kunnen opdraaien.
De vader van mijn schoonvader was ook niet verzekerd, toen hij overleed konden zijn kinderen dus voor de kosten opdraaien.
Hij had wel wat geld gespaard maar dat was lange na niet genoeg om alle kosten te dekken en dat kwam ook pas vrij na de begrafenis.
Ja, maar dat heb je bij zo'n verzekering ook nog vrij vaak. Dan denk je verzekerd te zijn, maar kun je voor dat geld niet de begrafenis krijgen die je graag wilt, omdat je een dure smaak hebt bijvoorbeeld. Ok, de nabestaanden blijven misschien met minder schulden zitten, maar toch.
pi_51396363
Goed, het is eigenlijk een [WGR]-topic, maar we laten hem maar staan, vanwege de doelgroep

Anyway, de praktijk:

Als een kindje onder de 24 weken is (wat altijd discutabel is en artsen weten dat dus als het enigszin kan, zullen artsen altijd minimaal 24 weken aanhouden voor wat betreft de leeftijd van het overleden kindje (ongeboren)) zal een verzekeraar in principe niet uitkeren.

Als de ouders een polis hebben dan zal een verzekeraar ná deze 24 weken over het algemeen een coulance-uitkering doen. (denk aan 750-1500 euro). Het is geen verplichting, er is (en het kan ook niet, het kindje heeft bijvoorbeeld al geen sofinummer) geen dekking.

Ik heb één keer zoiets meegemaakt: een man sprak in op mijn voicemail met de vraag of 'ie een uitkering kreeg i.v.m. overlijden van z'n ongeboren kindje. Zijn nummer was niet te verstaan en omdat ik niet wist wat zijn naam was, heb ik een aantal ziekenhuizen in de omgeving moeten afbellen. Omdat ik de naam van het kindje wel had meegekregen, kon ik vragen of het in één van die ziekenhuizen was gebeurd.
Zij zouden uiteraard geen gegevens doorgeven, dus heb ik gevraagd of 'ie nogmaals zou kunnen bellen. Uiteindelijk contact gekregen en met de nota van de uitvaartverzorger is er toen uitgekeerd.

Het is al erg als er zoiets gebeurt en als je dan nog de financiële rompslomp er omheen hebt, is het dubbel zo erg en krijg je niet eens tijd om rustig te rouwen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_51396393
Een dergelijke verzekering kost je niet veel meer dan een tientje per maand, dus ik snap niet waarom je het niet zou doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_51396421
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:27 schreef Ticootje het volgende:
Een dergelijke verzekering kost je niet veel meer dan een tientje per maand, dus ik snap niet waarom je het niet zou doen.
Sommige mensen willen daar het spaargeld voor gebruiken.
pi_51396441
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:27 schreef Ticootje het volgende:
Zet het tientje elke maand weg op een spaarrekening en je hebt hetzelfde effect Waarom het dus wel doen
pi_51396625
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:28 schreef Pruk het volgende:

[..]

Zet het tientje elke maand weg op een spaarrekening en je hebt hetzelfde effect Waarom het dus wel doen
Dat is weer niet waar.

Als je na een jaar overlijdt heb je op je spaarrekening net iets meer dan ¤120,- staan. Je verzekering keert dan je verzekerde bedrag uit.
pi_51396898
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is weer niet waar.

Als je na een jaar overlijdt heb je op je spaarrekening net iets meer dan ¤120,- staan. Je verzekering keert dan je verzekerde bedrag uit.
Ok, daar heb je gelijk in. Maar dat is niet het scenario wat veel mensen voor ogen hebben natuurlijk

En als je het wel tot het einde haalt heb je wel een gelijk bedrag natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')