abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 12 september 2009 @ 17:56:35 #1
128220 Peter6000
pi_72677995
Elke donderdagavond 2030 - RTL4.

De kredietcrisis raakt meer en meer mensen en een groeiend aantal gezinnen glijdt maandelijks verder in het rood. Een Dubbeltje Op Zijn Kant schiet te hulp. Niet door een zak geld op tafel te leggen, maar door gezamenlijk onder de loep te nemen hoe het zo ver heeft kunnen komen, wat de boosdoeners elke maand zijn en welke weg er bewandeld moet worden om weer uit het dal te komen.

Vorige topic: [RTL4] Een Dubbeltje Op Z'n Kant /domme vrouwen, deel zoveel
pi_72678476
Heb ik me empatisch getoond naar Debbie toe door een PM met uitleg te geven(zie vorige deel)....hoor ik niets meer terug
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  † In Memoriam † zaterdag 12 september 2009 @ 18:50:30 #3
43556 miss_dynastie
pi_72679331
Ik had met dit gezin toch wel opmerkelijk meer medelijden dan de meeste mensen, geloof ik. Ik geloof ook dat ik wel begrijp waar de schoen wringt bij die vrouw, d'r man hopt van baan naar baan omdat ie er zin in heeft en zij zou dan iets waar ze keihard voor gewerkt heeft en dol op is moeten opgeven. Doet er niet aan af dat ze er makkelijk iets bij kan zoeken, dat wel, maar haar gevoel kan ik wel begrijpen.
pi_72679375
Zal nog even de laatste bekijken....heb het niet helemaal gevolgd maar had wel begrepen dat meneer als hobby had van baan naar baan te gaan als hem een scheet dwars zat
Optimist tot in de kist
pi_72680779

Die computer! Mooi LCD-scherm! Mooie speakers! Benieuwd of Willy daar nog 300 euro voor over heeft!

Maar goed, weinig schokkends allemaal. Wijf pint weer veel te veel, dat was de core van de zaak zoals gewoonlijk weer.
pi_72680909
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik had met dit gezin toch wel opmerkelijk meer medelijden dan de meeste mensen, geloof ik. Ik geloof ook dat ik wel begrijp waar de schoen wringt bij die vrouw, d'r man hopt van baan naar baan omdat ie er zin in heeft en zij zou dan iets waar ze keihard voor gewerkt heeft en dol op is moeten opgeven. Doet er niet aan af dat ze er makkelijk iets bij kan zoeken, dat wel, maar haar gevoel kan ik wel begrijpen.
Ik vind het echt onzin dat zij veel meer moet gaan werken. Er is nog een huishouden te runnen en met 21 uur in de week is dat al 3 werkdagen in de week. Moet prima kunnen zo. Ze moet ook tijd hebben voor die studie en kan evenwel in de toekomst full time gaan werken als ze die opleiding binnen heeft.
  Redactie Sport zaterdag 12 september 2009 @ 22:30:49 #8
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_72685728
Empatisch nog wel. Zozo. Nou, ik kijk al weer uit naar de volgende aflevering.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_72687358
Veel emotie afgelopen aflevering. Het leed was niet verwerkt dus ging zin in het leven. Afleiding door geld uitgeven of telkens van baan veranderen. Verder een matige uitzending waar veel mogelijk werd doordat er een camera in de buurt was om dingen voor elkaar te krijgen.

En weer geen Willy! Het bracht zeker niet genoeg op al die oude spullen. Vandaag was er niet veel luxe te zien. Een kleine lcd tv, oude spelcomputer en een oude pc.

Conclusie was het pingedrag en het niet verwerkte leed waardoor ze geen goesting hadden rekeningen te betalen en de finaniciele dingen te regelen.

Volgende week een alleenstaande moeder met 2 kinderen. Kan niet wachten.
  zondag 13 september 2009 @ 14:40:11 #10
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_72699593
terug vind schuld.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje QuendaŠ of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_72730280
Ik vond eht neit helamml duidelijk waar ze al dat geld teveel aan uitgaven: bij Debbie kon je iig nog iets zeggen over die telefoons en dat gebel. Voor de rest leek me die vrouw trouwens wel aardig.
anonieme razernist
pi_72740418
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:46 schreef pberends het volgende:

Maar goed, weinig schokkends allemaal. Wijf pint weer veel te veel, dat was de core van de zaak zoals gewoonlijk weer.
Plus een energierekening die royaal meer dan het dubbele is van wat ik betaal (met 2 kids in een veel groter huis). 300 Euro netto aan je gas & licht....
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_72741811
Hoe verstook je 300 euro aan electra en gas , 24/7 alles aan? Al zou ik het willen dan zou het me nog niet lukken
Optimist tot in de kist
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:43:10 #14
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_72761247
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:01 schreef trovey het volgende:
Hoe verstook je 300 euro aan electra en gas , 24/7 alles aan? Al zou ik het willen dan zou het me nog niet lukken
Een verklaring was dat ze een erg oude koelkast hadden waarvan de thermostaat niet meer goed werkte, zodat ie te vaak aansloeg.
pi_72774502
Pffff ik heb hier 2 koelkasten, 2 vrieskasten, en 2 klimaatkasten, wat een BS dat dat door 1 oude koelkast zou komen die wellicht iets te koud staat afgesteld.

Meeste mensen met een hoge energierekening kennen alleen stand-by knoppen, drogen alles lekker met de wasdroger (en letten niet op daltarief), gooien na elke maaltijd de vaatwasser meer leeg dan vol aan etc.

Als je dan ook iemand bent die in de winter graag in t-shirt op de bank zit, dan ben je lekker op weg.
pi_72775138
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:39 schreef DIGGER het volgende:
Pffff ik heb hier 2 koelkasten, 2 vrieskasten, en 2 klimaatkasten, wat een BS dat dat door 1 oude koelkast zou komen die wellicht iets te koud staat afgesteld.

Meeste mensen met een hoge energierekening kennen alleen stand-by knoppen, drogen alles lekker met de wasdroger (en letten niet op daltarief), gooien na elke maaltijd de vaatwasser meer leeg dan vol aan etc.

Als je dan ook iemand bent die in de winter graag in t-shirt op de bank zit, dan ben je lekker op weg.
Goed dat gaat me dus niet lukken met 1 koel- en vrieskast(die ik regelmatig ontdooi), geen wasdroger en vaatwasser, altijd de boel uitzetten (dus nooit standby) en alleen de verwarming aan als vest/trui echt niet meer helpt en dan alleen in de woonkamer de verwarming aan
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2009 @ 20:48:28 #17
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2009 @ 20:56:23 #18
128220 Peter6000
pi_72818845
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:48 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb m gemist
http://www.rtl.nl/service/gemist/home/
pi_72848690
We zitten er weer klaar voor. Om 20:30 begint het weer
pi_72851920
  Moderator / Miss SHO donderdag 17 september 2009 @ 20:22:13 #21
22592 crew  Ole
pi_72851971
Nog even

Ik las op de site dat ze overstelpt worden met aanmeldingen. Dat mensen zich vrijwillig zo voor lul laten zetten zeg
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_72852126
Trouwens nog steeds geen bericht terug van Debbie .....die durft blijkbaar niet meer op FOK te komen om de PM te bekijken.
Optimist tot in de kist
pi_72852257
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:25 schreef trovey het volgende:
Trouwens nog steeds geen bericht terug van Debbie .....die durft blijkbaar niet meer op FOK te komen om de PM te bekijken.
Misschien heeft ze nu geen internet meer....
pi_72852413
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:28 schreef kissaa het volgende:

[..]

Zou ook kunnen . Maar het zou toch leuk zijn geweest om te weten of ze nu wat verder zijn gekomen na het programma met hun financiën.
Optimist tot in de kist
  donderdag 17 september 2009 @ 20:33:06 #25
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72852441
quote:

[..]

Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72852488
Het is weer begonnen
pi_72852535
OK, duidelijk weer een gevalletje van kop in het zand en afwachten maar....
Optimist tot in de kist
pi_72852616
Oh het is weer begonnen!
pi_72852827
Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand bij lange na niet weet wat hij of zij uitgeeft.
pi_72852832
Kjken mensen nooit op een afschriften wat er nou afgaat, ik werk elke week de boel bij en weet op die manier precies wat af gaat.
Optimist tot in de kist
pi_72852887
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:42 schreef kissaa het volgende:
Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand bij lange na niet weet wat hij of zij uitgeeft.
Zeker niet als je kinderen hebt...dan moet je toch precies weten wat je binnen krijgt en wat er af gaat?
Optimist tot in de kist
pi_72852903
Die garagebox is wel heel erg, je weet dat je schulden hebt en nog gooi je iedere maand 100 euro weg alsof het niks is
  donderdag 17 september 2009 @ 20:44:44 #33
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72852939
Elke dag uit het raam kijken met het idee van nou vandaag kan er iemand langskomen. Echt he!....
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_72852986
Ze is 40....dan heb je toch al wat ervaring met geldzaken of ben ik nu gek? Kan me best voorstellen dat je andere dingen aan je hoofd hebt maar gewoon net doen alsof er niets aan de hand is brengt je alleen maar verder in de problemen.
Optimist tot in de kist
pi_72853077
Tjoh zijn jullie nog niet over Debbie heen?
Ben blij dat ze een goede indruk heeft achtergelaten bij jullie..
Misschien moeten jullie je even met jullie eigen leven bezig houden (als jullie die al hebben)
pi_72853103
Is er met de belastingdienst niet te praten over aflossen in termijnen?
pi_72853123
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Elke dag uit het raam kijken met het idee van nou vandaag kan er iemand langskomen. Echt he!....
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zo kunnen leven . Al helemaal niet met 2 jonge kinderen
pi_72853193
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:47 schreef Liesjuh1985 het volgende:
Tjoh zijn jullie nog niet over Debbie heen?
Ben blij dat ze een goede indruk heeft achtergelaten bij jullie..
Misschien moeten jullie je even met jullie eigen leven bezig houden (als jullie die al hebben)
Debbie zou me nog een PM terugdoen...was de afspraak dus jij weet er niets vanaf wat ik met haar heb afgesproken en of ze een goede indruk heeft achtergelaten.....moet je toch echt eens dat deel gaan lezen
Optimist tot in de kist
pi_72853211
Zit er weer klaar voor rennen naar de tv
Love music!
pi_72853301
Oh ja dat heb ik heus wel gelezen hoor..
Samen met Debbie zelfs..
Of ze geen PM heeft gestuurd geen idee, ik denk dat ze dat wel heeft gedaan namelijk..
Ach zij heeft tenminste het lef gehad om mee te doen met het programma.. Dat wil ik degene die haar zo af hebben zitten te zeiken nog wel eens zien doen..

Maar het gaat allemaal goed hoor, ze heeft gewoon internet..
pi_72853322
Dubbel zoveel uitgeven dan dat je binnenkrijgt
Optimist tot in de kist
pi_72853326
Inkomsten: 1100 euro, uitgaven: 2200 euro....
pi_72853407
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:51 schreef Liesjuh1985 het volgende:
Oh ja dat heb ik heus wel gelezen hoor..
Samen met Debbie zelfs..
Of ze geen PM heeft gestuurd geen idee, ik denk dat ze dat wel heeft gedaan namelijk..
Ach zij heeft tenminste het lef gehad om mee te doen met het programma.. Dat wil ik degene die haar zo af hebben zitten te zeiken nog wel eens zien doen..

Maar het gaat allemaal goed hoor, ze heeft gewoon internet..
Op die manier...verklaart je reaktie hier...geef dan even aan Debbie door dat ik haar PM op mijn verhaal niet heb ontvangen en laat haar dan nog eens een reaktie sturen op mijn uitleg, vriendin/kennis/familie van Debbie

en verder....
Optimist tot in de kist
  donderdag 17 september 2009 @ 20:54:35 #44
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72853443
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:42 schreef trovey het volgende:
Kjken mensen nooit op een afschriften wat er nou afgaat, ik werk elke week de boel bij en weet op die manier precies wat af gaat.
Ik kijk niet wekelijks, mss zelfs 1x per maand, het komt op een of andere manier toch altijd wel op z'n pootjes terecht.
pi_72853455
quote:

[..]

Misschien werkt ze nu op straat.
pi_72853532
Ik ga daar niet over.
Je wilt wel erg graag contact met haar vind je niet? Stuur mij maar een PM en misschien stuur ik deze door naar Debbie. Ligt eraan wat erin staat.
pi_72853684
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:56 schreef Liesjuh1985 het volgende:
Ik ga daar niet over.
Je wilt wel erg graag contact met haar vind je niet? Stuur mij maar een PM en misschien stuur ik deze door naar Debbie. Ligt eraan wat erin staat.
Ik heb met jou niets te maken...ik heb contact met Debbie niet met Liesjuh1985 die zich zonodig als beschermer van Debbie moet opdringen. Als het zo goed gaat dan is Debbie inmiddels vrouw genoeg om zelf haar correspondentie te voeren. Debbie heeft contact met mij opgenomen via de PM, ik niet met haar.

Liesjuh1985
Optimist tot in de kist
pi_72853856
De kans is groot dat je haar dan gaat afblaffen dus inderdaad daarin bescherm ik haar liever dan dat ik haar laat afblaffen toch? Jij wilt zo graag in contact komen met haar dus ik bied je een oplossing. Als je dat niet aanneemt is dat niet mijn probleem toch? Althans ik vind niet dat ik als boodschapper hoef te fungeren. Ik heb wel wat nuttigers te doen..
pi_72853928
Overigens gaf je eerst aan dat ze geen PM heeft gestuurd en later wel dat ze een PM gestuurd heeft. Heeft ze het nou wel gedaan of heeft ze het niet gedaan?
pi_72854002
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:01 schreef Liesjuh1985 het volgende:
De kans is groot dat je haar dan gaat afblaffen dus inderdaad daarin bescherm ik haar liever dan dat ik haar laat afblaffen toch? Jij wilt zo graag in contact komen met haar dus ik bied je een oplossing. Als je dat niet aanneemt is dat niet mijn probleem toch? Althans ik vind niet dat ik als boodschapper hoef te fungeren. Ik heb wel wat nuttigers te doen..
Ik heb haar niet afgeblaft in die PM, alleen uitleg gegeven hoe ze op het forum wordt gezien door het programma, dus oordeel niet voordat je de PM hebt gelezen en zoals gezegd....ik heb niets met jou te maken dus bemoei je niet met het PM-verkeer tussen haar en mij, ze is met 24 jaar oud genoeg om zelf haar boontjes te doppen.
Optimist tot in de kist
pi_72854045
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:02 schreef Liesjuh1985 het volgende:
Overigens gaf je eerst aan dat ze geen PM heeft gestuurd en later wel dat ze een PM gestuurd heeft. Heeft ze het nou wel gedaan of heeft ze het niet gedaan?
Geen PM gehad op mijn laatste PM waarin ik uitleg geef en nu
Optimist tot in de kist
pi_72854116
Maar waarom wil je daar een reactie op dan? Waarschijnlijk heeft ze daar geen behoefte aan toch? Of ben ik nu zo slim om dat te begrijpen?
pi_72854253
De ouders hebben een leuk huwelijk voor haar geregeld
pi_72854281
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:09 schreef kissaa het volgende:
Uitgehuwelijkd
pi_72854332
Ik zit, zonder dat ik het in de gaten had, al de hele tijd in het WGR-topic te reageren.

John dacht zich er makkelijk vanaf te maken door die moeder te vragen, maar je zag al aan dat zuunige bekkie dat daar geen cent vanaf zou komen.
pi_72854357
quote:
idd ja
pi_72854393
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:06 schreef Liesjuh1985 het volgende:
Maar waarom wil je daar een reactie op dan? Waarschijnlijk heeft ze daar geen behoefte aan toch? Of ben ik nu zo slim om dat te begrijpen?
Afspraak is afspraak toch. Als ik een reaktie geef op een vraag verwacht ik daar een normaal antwoord op te krijgen wat haar reaktie is op die uitleg....nogmaals ze wilde van mij wat weten dan vind ik het wel zo netjes dat ze de door haar gestarte conversatie met mij afmaakt, al is het maar met een kort antwoord van ze van die uitleg vindt, niet reageren op een door jou gevraagde uitleg vind ik onbeschoft. Dus als ze nog wil reageren op mijn epistel dan graag, ik heb haar netjes antwoord gegeven op haar vragen, ik zou het wel zo netjes van haar vinden om dan de correspondentie af te sluiten met een antwoord van haar. Dus gewoon een normale conversatie tussen twee personen, is dat teveel gevraagd want ik vindt het heel normaal om zo een gesprek te voeren.
Optimist tot in de kist
pi_72854404
Denk dat ze een beetje verliefd is op John,ze straalt helemaal bij hem
Love music!
  donderdag 17 september 2009 @ 21:12:19 #59
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72854417
quote:
Idd.

Toen John zei van er moet iets aan het huis gebeuren en dat moeten wij doen, dacht ik echt da's toch een ander programma.
pi_72854455
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:10 schreef fratsman het volgende:
Ik zit, zonder dat ik het in de gaten had, al de hele tijd in het WGR-topic te reageren.
pi_72854481
quote:
Volgens mij heb ik iets gemist
Love music!
pi_72854499
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:12 schreef Mooiiiiiii het volgende:
Denk dat ze een beetje verliefd is op John,ze straalt helemaal bij hem
Dat viel mij ook op
pi_72854533
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:13 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik iets gemist
De woorden van haar moeder.
pi_72854548
Jammer, John valt niet op haar type
pi_72854737
Als je je antwoord weet op je vraag, waarom zou je dan de conversatie verder moeten voeren? Dat doe ik ook niet. Dan kan ik wel de heledag bezig blijven. Als ik mensen hun vraag beantwoord dan is het klaar toch?
pi_72854739
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Geen PM gehad op mijn laatste PM waarin ik uitleg geef en nu
Sorry hoor ,heb teruggelezen.Maar als Debby niet wil reageren is dat haar goed recht, misschien voelt ze aan dat je wel erg graag wilt dat je een pb krijgt
Love music!
pi_72854801
Gaat het hier nou nog steeds over die muffe trol van 2 weken geleden?
pi_72854887
Ohja dat is inderdaad een respectvolle benaming..
pi_72854962
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:22 schreef Liesjuh1985 het volgende:
Lees eens terug, ik druk me nog voorzichtig uit.
pi_72855049
Ach ik vind het te triest voor woorden..
Maar goed..
pi_72855050
Nee, is een geintje .
anonieme razernist
pi_72855109
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:19 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Sorry hoor ,heb teruggelezen.Maar als Debby niet wil reageren is dat haar goed recht, misschien voelt ze aan dat je wel erg graag wilt dat je een pb krijgt
Pardon, heb jij de correspondentie gelezen die ik met haar heb gevoerd? Gewoon een kwestie van goed fatsoen dat als je een correspondie met iemand start die ook afmaakt maar dat zal dan blijkbaar tegenwoordig normaal zijn om dat niet te doen. Ik heb geen zin om met iedereen behalve Debbie een gesprek te voeren...ik had met Debbie die PM-correspondentie en met niemand anders...dank jullie wel beide voor de inbreng maar beide hebben jullie niets te maken met de PM-correspondentie tussen Debbie en mij dus hierbij sluit ik het gesprek van mijn kant.

Zo en nu kan ik via "uitzending gemist" de uitzending bekijken want die heb ik nu voor het grootste deel gemist.
Optimist tot in de kist
pi_72855115
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:22 schreef Liesjuh1985 het volgende:
God mens hou is op met zeuren, je stoort me bij het lurken
pi_72855174
even Intersport in beeld... kassa!
pi_72855262
Ach blijkbaar doet het je wel veel dat de "correspondentie" niet afgemaakt is voor jouw gevoel. Blijkbaar is dat voor haar wel het geval. Misschien moet je je er bij neerleggen dat ze hoogst waarschijnlijk niet meer zal reageren. Ik heb in iedergeval haar wel bericht dat jij naar een reactie vraagt.
pi_72855268
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:27 schreef Sporti het volgende:

[..]

God mens hou is op met zeuren, je stoort me bij het lurken
Genoten
Optimist tot in de kist
pi_72855317
Volgende week weer echte kneuzen gelukkig, deze viel een beetje tegen
pi_72855335
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:28 schreef Nivo het volgende:
even Intersport in beeld... kassa!
Tja, maar wel tof van Intersport, ook al is het reclame. Ik vind het altijd ontzettend sneu als kinderen door de financiele situatie van de ouders, niet naar sport of scouting kunnen.
  donderdag 17 september 2009 @ 21:33:25 #79
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_72855406
quote:
Het eerste wat ik dacht toen ik de ouders dacht zag: dat is adel. En toen kwam die opmerking over "huwelijk regelen".

De hoofdpersoon heet Roline Mollerus en haar moeder Marie-Roline.

Na een korte zoektocht op internet vind ik: Marie Roline gravin van Limburg Stirum (1944), gehuwd met (en gescheiden van) jhr. John Anthony Mollerus.

http://genealogy.euweb.cz/cleves/cleves11.html

De Nederlandse adel is meestal niet rijk. Dat blijkt ook nu maar weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Johannes_Klabanus op 17-09-2009 21:36:34 (foutje) ]
pi_72855503
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:30 schreef Liesjuh1985 het volgende:
Ach blijkbaar doet het je wel veel dat de "correspondentie" niet afgemaakt is voor jouw gevoel. Blijkbaar is dat voor haar wel het geval. Misschien moet je je er bij neerleggen dat ze hoogst waarschijnlijk niet meer zal reageren. Ik heb in iedergeval haar wel bericht dat jij naar een reactie vraagt.
En heb je al met Debbie gezoend.
pi_72855506
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:33 schreef Johannes_Klabanus het volgende:

[..]

Het eerste wat ik dacht toen ik de ouders dacht: dat is adel. En toen kwam die opmerking over "huwelijk regelen".

Na een korte zoektocht op internet vind ik: Marie Roline gravin van Limburg Stirum (1944), gehuwd met (en gescheiden van) jhr. John Anthony Mollerus.

Moeder wilde haar niet helpen....ze moest haar eigen boontjes doppen meen ik te hebben gehoord.
Optimist tot in de kist
pi_72855518
quote:

[..]

Het eerste wat ik dacht toen ik de ouders dacht: dat is adel. En toen kwam die opmerking over "huwelijk regelen".

Sherlock.
pi_72855519
quote:

[..]

Gedegen onderzoekje!

Ze zei ook al dat ze van d'r vader geld georven had, maar dat dat haar pensioen was. Die had dus ook niet veel achter de hand, als ze niks daarvan kan missen.
pi_72855535
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Pardon, heb jij de correspondentie gelezen die ik met haar heb gevoerd? Gewoon een kwestie van goed fatsoen dat als je een correspondie met iemand start die ook afmaakt maar dat zal dan blijkbaar tegenwoordig normaal zijn om dat niet te doen. Ik heb geen zin om met iedereen behalve Debbie een gesprek te voeren...ik had met Debbie die PM-correspondentie en met niemand anders...dank jullie wel beide voor de inbreng maar beide hebben jullie niets te maken met de PM-correspondentie tussen Debbie en mij dus hierbij sluit ik het gesprek van mijn kant.
Zo en nu kan ik via "uitzending gemist" de uitzending bekijken want die heb ik nu voor het grootste deel gemist.

Veel plezier met kijken.
Love music!
pi_72855546
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Moeder wilde haar niet helpen....ze moest haar eigen boontjes doppen meen ik te hebben gehoord.
Moeder kon haar niet helpen, ze moest zelf nu ook zuinig aan doen met geld..
pi_72855674
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:36 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Moeder kon haar niet helpen, ze moest zelf nu ook zuinig aan doen met geld..
Wederom een teken dat "adel" in Nederland voornamelijk teren op oude glorie is.
pi_72855788
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:35 schreef fratsman het volgende:

[..]

Gedegen onderzoekje!

Ze zei ook al dat ze van d'r vader geld georven had, maar dat dat haar pensioen was. Die had dus ook niet veel achter de hand, als ze niks daarvan kan missen.
Eigenlijk"nouj a ,zover is het nog niet gelukkig" 2 keer DOZK,die programmamakers weten uitspraken uit mensen te ontfutselen die "die" moeder en stiefvader, misschien liever niet hadden gezegd
Love music!
pi_72856010
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:41 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Eigenlijk"nouj a ,zover is het nog niet gelukkig" 2 keer DOZK,die programmamakers weten uitspraken uit mensen te ontfutselen die "die" moeder en stiefvader, misschien liever niet hadden gezegd
Wat?!? dus d'r ouweheer is nog helemaal niet dood?!?
pi_72856347
quote:

[..]

Het eerste wat ik dacht toen ik de ouders dacht zag: dat is adel. En toen kwam die opmerking over "huwelijk regelen".

Bedankt
pi_72856392
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:47 schreef Liesjuh1985 het volgende:

Zout eens ff lekker op zeurdoos, ga lekker achter je geraniums kijken wanneer de methadonbus weer langskomt of zo, als je voor al je (off-topic) gezeik een kwartje zou doneren aan die geweldige Debbie van je, was ze al bijna schuldenvrij.

M.b.t. aflevering van vanavond vind ik de rol van de moeder onbegrijpelijk. Nu kan ze kennelijk financieel niks aan bijdragen (hoewel haar hele houding wel anders deed vermoeden), maar waarom heeft ze nooit eens met haar dochter gesproken of ze wel bekend is met de zaken waarop ze recht heeft (zoals die huurtoeslag). Zoiets vraag je toch als je ziet dat het met je dochter slecht gaat en als je je serieus zorgen om haar maakt?

En het blijft onbegrijpelijk dat mensen, juist in dit soort situaties, hun uitgaven niet kennen.
Ze gaf 1700,- per maand uit (plus die 500 vereiste aflossing van de belastingdienst), terwijl haar uitkering van een dusdanig niveau was dat ze met haar part-time baantje toen ze nog wel werk had, beslist geen 1700,- per maand binnen kreeg, dus ook met haar werk van toen zat ze maandelijks ver in het rood.

In elk geval was ze wel zo slim om snel over het 40 uur werken heen te stappen, 't is even rot voor je kids, maar deste eerder is de boel op orde.

Volgende week zo te zien weer een fors dramatischer geval.
  donderdag 17 september 2009 @ 21:55:12 #91
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72856427
Er klopte weer niets van
Wat kost die auto?
Wat kost de kinderopvang nu?
opgezegd@fok.nl
pi_72856542
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:55 schreef FoXje het volgende:
Er klopte weer niets van
Wat kost die auto?
Wat kost de kinderopvang nu?
Die konderopvang zal normaliter voor 80-90% vergoed worden.
Die 1600,- Euro netto die ze ging verdienen klopt uiteraard niet, dat lukt niet met die window van 1700,- tot 2000,- bruto. Ik vermoed dat daar die huurtoeslag ook in verwerkt zit.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:00:31 #93
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72856664
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:57 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Die konderopvang zal normaliter voor 80-90% vergoed worden.
Die 1600,- Euro netto die ze ging verdienen klopt uiteraard niet, dat lukt niet met die window van 1700,- tot 2000,- bruto. Ik vermoed dat daar die huurtoeslag ook in verwerkt zit.
Dat kan, maar waarom laten ze dat niet zien. Nu heb ik geen compleet beeld.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 17 september 2009 @ 22:34:30 #94
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72858160
*terug gaat kijken op recorder, helaas niet kunnen zien door spoedje SEH , eens kijken of ik weer frustraties kan afreageren op stomzinnig gedoe
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72858396
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:54 schreef DIGGER het volgende:

[..]

M.b.t. aflevering van vanavond vind ik de rol van de moeder onbegrijpelijk. Nu kan ze kennelijk financieel niks aan bijdragen (hoewel haar hele houding wel anders deed vermoeden), maar waarom heeft ze nooit eens met haar dochter gesproken of ze wel bekend is met de zaken waarop ze recht heeft (zoals die huurtoeslag). Zoiets vraag je toch als je ziet dat het met je dochter slecht gaat en als je je serieus zorgen om haar maakt?

"Ons soort mensen hebben deze subsidies waar het plebs op teert, niet nodig."
pi_72859179
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:54 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Zout eens ff lekker op zeurdoos, ga lekker achter je geraniums kijken wanneer de methadonbus weer langskomt of zo, als je voor al je (off-topic) gezeik een kwartje zou doneren aan die geweldige Debbie van je, was ze al bijna schuldenvrij.

En het blijft onbegrijpelijk dat mensen, juist in dit soort situaties, hun uitgaven niet kennen.
Ze gaf 1700,- per maand uit (plus die 500 vereiste aflossing van de belastingdienst), terwijl haar uitkering van een dusdanig niveau was dat ze met haar part-time baantje toen ze nog wel werk had, beslist geen 1700,- per maand binnen kreeg, dus ook met haar werk van toen zat ze maandelijks ver in het rood.

In elk geval was ze wel zo slim om snel over het 40 uur werken heen te stappen, 't is even rot voor je kids, maar deste eerder is de boel op orde.

Volgende week zo te zien weer een fors dramatischer geval.
Ja inderdaad die methadonbus zal ik vast nodig hebben.. je hebt veel mensenkennis zie ik. Echt goed om iemand te veroordelen vind je niet? Ik zou ook echt trots op mezelf zijn als ik jou was!
pi_72859334
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:06 schreef Liesjuh1985 het volgende:
waarom ben jij zo nieuwsgierig en wil je alles weten?
  donderdag 17 september 2009 @ 22:55:16 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72859429
ik vind het jammer dat er zo op door blijft gehamerd worden open een Debbie adoreer of haat topic oid
Kinderachtig gedoe.
pi_72859611
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:55 schreef _evenstar_ het volgende:
ik vind het jammer dat er zo op door blijft gehamerd worden open een Debbie adoreer of haat topic oid
Kinderachtig gedoe.
Haar schulden waren alles behalve kinderachtig.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:00:32 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72859727
Dat snap ik ook wel maar dat gepeupel van liesjuh tegen wie dan ook en vice versa voegt daar niets aan toe het gaat hier om het Tv programma en niet over elkaar de bek vol schelden en kinderachtig gepeupel.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:01:10 #101
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_72859761
Zo, ik kijk ook maar weer eens via uitzending gemist. Weer een uurtje "haha, wat dom!" en "hoe kan het zo ver hebben komen?!". Heerlijk dus.

Trouwens, dit topic wordt wel steeds gezelliger met al die familieleden en vrienden.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:26:29 #102
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_72861146
Heej, het is leuk om te zien dat iemand echt een keer blij is met werk.
  † In Memoriam † vrijdag 18 september 2009 @ 09:34:49 #103
43556 miss_dynastie
pi_72866815
Ik zit de aflevering te kijken nu, maar snap er niks van. Dat het niet lukt om die kinderopvangtoeslag te stoppen geloof ik gelijk, want dat is niet zo makkelijk als het zou moeten zijn soms, maar dat je gewoon doodleuk doorpint en niet afvraagt hoe dat geld op je rekening komt

Oh my, die stiefvader Met je kakstem commentaar op het Nederlandse systeem waarin je geen vergoeding krijgt voor de belangrijkste dingen van de maatschappij, kinderen opvoeden. Hallo! Ze heeft co-ouderschap! Moet de Nederlandse maatschappij papa dan ook maar op de nek nemen? Kom op zeg, de Nederlandse maatschappij is niet verantwoordelijk voor mensen die voor zichzelf kunnen zorgen!

[ Bericht 19% gewijzigd door miss_dynastie op 18-09-2009 10:18:51 ]
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:20:08 #104
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72867819
Als ik die vrouw was, dan was ik lekker uitkering blijven trekken (met zorgtoeslag). Dat is maar 200 minder dan nu, en ok, ze doet dan langer overhet aflossen van de schulden, boeiend.

Mijn punt is dus dat de uitkeringen in Nederland (blijkbaar) te hoog zijn, want werken loont niet echt

Waarom voor 200/maand meer werken als je ook lekker iedere dag thuis kan vegeteren op kosten van de staat
opgezegd@fok.nl
  † In Memoriam † vrijdag 18 september 2009 @ 11:03:25 #105
43556 miss_dynastie
pi_72868970
Zei AnneMarie nou echt dat je met een gezin van vier kinderen met 100 euro uit moet komen? Dat lijkt me heel erg moeilijk hoor... neem aan dat ze vier personen bedoelde?
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:20 schreef FoXje het volgende:
Als ik die vrouw was, dan was ik lekker uitkering blijven trekken (met zorgtoeslag). Dat is maar 200 minder dan nu, en ok, ze doet dan langer overhet aflossen van de schulden, boeiend.

Mijn punt is dus dat de uitkeringen in Nederland (blijkbaar) te hoog zijn, want werken loont niet echt

Waarom voor 200/maand meer werken als je ook lekker iedere dag thuis kan vegeteren op kosten van de staat
Ze gaat minimaal 1600 netto verdienen... da's toch sowieso al 500 euro méér dan er nu binnenkomt incl. toeslagen. 200 euro 'over' betekende voor de schuldeisers, niet dat ze maar 200 euro meer verdient per maand. Binnen 1 1/2 jaar is ze op die manier schuldenvrij en heeft ze 700 euro meer per maand en dan is 1600 euro netto ook nog eens 'minimaal', dus dat gaat waarschijnlijk wel meer worden.
  Redactie Sport vrijdag 18 september 2009 @ 11:35:50 #106
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_72869927
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Zei AnneMarie nou echt dat je met een gezin van vier kinderen met 100 euro uit moet komen? Dat lijkt me heel erg moeilijk hoor... neem aan dat ze vier personen bedoelde?
[..]

Ze gaat minimaal 1600 netto verdienen... da's toch sowieso al 500 euro méér dan er nu binnenkomt incl. toeslagen. 200 euro 'over' betekende voor de schuldeisers, niet dat ze maar 200 euro meer verdient per maand. Binnen 1 1/2 jaar is ze op die manier schuldenvrij en heeft ze 700 euro meer per maand en dan is 1600 euro netto ook nog eens 'minimaal', dus dat gaat waarschijnlijk wel meer worden.
Ik denk dat ze met 4 personen bedoelde, lijkt me anders erg sterk
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:54:22 #107
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72870390
Dat hoop ik ook, met 6 mensen van 100 euro eten ...
opgezegd@fok.nl
  † In Memoriam † vrijdag 18 september 2009 @ 12:08:41 #108
128220 Peter6000
pi_72870607
De vraag die deze uitzending bij mij opriep, is of het wel verstandig is haar fullltime te laten werken.
Op een of andere manier maakte ze niet de indruk dat langere tijd te kunnen volhouden.

Dan lijkt me een parttimebaan dat ze wel langere tijd aankan een betere optie. En als dat goed gaat, kan ze altijd proberen te switchen naar iets met meer uren.
Dan duurt het wel wat langer voordat ze schuldenvrij is, maar als ze nu na een half jaar weer thuis zit levert dat ook stress en financiële chaos op.

Dat die ouders niets wilden geven (had vast wel gekund) snap ik wel. Iemand die zo 'kinderlijk' de dingen die ze niet aankan voor zich uitschuift iets geven, draagt totaal niet bij aan een structurele oplossing.
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:42:18 #109
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_72871479
En waarschijnlijk hebben ze al vaak genoeg iets te geven wat ook enkel in de bodemloze schuldenput is verdwenen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:47:58 #110
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_72875570
Die huurtoeslag moet nu ook weer naar beneden geschroeft worden zeker als dat maar niet vergeten word.
  Moderator vrijdag 18 september 2009 @ 14:59:42 #111
9859 crew  Karina
Woman
pi_72875996
Ik zit het zo te kijken en de grootste fout die zijn gemaakt heeft is natuurlijk het geld van de Belasting voor vergoeding kinderopvang te houden, terwijl ze drommels goed wist dat ze er geen recht meer op had.

Wat me ook opviel was een opmerking van haar moeder, zo tussen neus en lippen door "een goed huwelijk voor haar geregeld", huh wat? Als dat echt zo is, logisch dat het op een scheiding is uitgelopen.

Verder denk ik dat een helebooel vrouwen, zoals zij dus ook, als ze getrouwd zijn geen idee hebben hoe alles "werkt", Belasting, toeslagen, kortom alles wat met financiën en dat soort dingen te maken heeft. En 1100 euro aan abonnementen als je geen cent te makken hebt en een garagebox van 100 euro in de maand? Ook deze week snap ik er weer niets van, hoe mensen zoveel geld kunnen uitgeven, terwijl ze het niet hebben.

Ik ben blij dat ik dat wel weet en ik ben ook blij dat ik goed bij houd hoeveel geld er binnenkomt en uitgaat, zodat ik, als ik merk dat ik te veel uitgeef, even zuinig aan moet doen.

En wat Bubseltje zegt inderdaad, nu ze werkt moet de huurtoeslag (en zorgtoeslag, als ze dat ook had aangevraagd) naar beneden, anders moet ze dat weer terug gaan betalen, dan blijf je aan de gang.

Ze woont bij mij in de buurt zag ik aan de huizen. En die kinderen gaan bij AFC voetballen!

[ Bericht 6% gewijzigd door Karina op 18-09-2009 15:16:21 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  † In Memoriam † vrijdag 18 september 2009 @ 19:03:54 #112
43556 miss_dynastie
pi_72883367
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:59 schreef Karina het volgende:
Wat me ook opviel was een opmerking van haar moeder, zo tussen neus en lippen door "een goed huwelijk voor haar geregeld", huh wat? Als dat echt zo is, logisch dat het op een scheiding is uitgelopen.
Zou dat niet financieel bedoeld zijn? Als in: fiks bijgedragen aan de bruiloft? Zo heb ik het althans geinterpreteerd.

Ik vind het trouwens best schandalig dat John hulp ging vragen bij die moeder. Ik bedoel, als dochterlief zelf binnen maximaal 1 1/2 jaar (want ze ging mogelijk meer verdienen) schuldenvrij is, hoef je toch niet je handje op te houden bij die mensen
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:32 schreef fratsman het volgende:

[..]

Tja, maar wel tof van Intersport, ook al is het reclame. Ik vind het altijd ontzettend sneu als kinderen door de financiele situatie van de ouders, niet naar sport of scouting kunnen.
Maar daar dacht ik wel bij: en papa dan?

[ Bericht 12% gewijzigd door miss_dynastie op 18-09-2009 19:48:19 ]
pi_72885746
Ah, eindelijk iemand met een laag inkomen. Valt weer mee .

Tja, weer een absurd geval van totaal je uitgaven niet checken en teveel uitgeven... .
pi_72920347
Weer een aflevering met iemand die blijft uitgeven terwijl ze niets meer heeft. Ikzelf kijk ook niet iedere week wat er nog is maar weet wel wat ik kan uitgeven.
Dat moederlief en stiefvader niks geven, zeer begrijpelijk, ze hebben meerdere kinderen dus kunnen ze niet alleen die ene helpen en met de crisis heeft iedereen het moeilijk. De toeslagen, ja ik weet ook niet wat ik van de Belasting allemaal terug kan krijgen. En als je al iedere dag uit het raam moet kijken of er een deurwaarder komt ga je jezelf daar niet in verdiepen.
Opnieuw veel inbreng van de camera, bij de baan van haar en bij de Belasting.
Ook Willy kon oude brol weer eens goed gebruiken. En niet te vergeten het cadeau veel de kinderen die aan de hele situatie niks kunnen doen. Al met al een mooie uitzending maar die van volgende week lijkt vele malen beter te worden. Kan niet wachten.
  Manager PR/Moderator zondag 20 september 2009 @ 00:36:55 #115
269689 crew  Viv
pi_72921687
Ik vond het wel opmerkelijk toen ze productiewerk bij voorbaat al afsloeg "ik moet het wel leuk vinden, anders ben ik zo weer weg". Sorry hoor, maar als je ieder moment een deurwaarder kan verwachten dan is het even niet anders. Terecht dat John er wat van zei.
pi_73075000
Vanavond een nieuwe aflevering Heeft iemand al een preview gezien?
  donderdag 24 september 2009 @ 17:22:31 #117
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73075045
quote:
Op zondag 20 september 2009 00:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vond het wel opmerkelijk toen ze productiewerk bij voorbaat al afsloeg "ik moet het wel leuk vinden, anders ben ik zo weer weg". Sorry hoor, maar als je ieder moment een deurwaarder kan verwachten dan is het even niet anders. Terecht dat John er wat van zei.
Over het algemeen is dat wel zo ja, maar als het echt niet anders kan moet ze niet zeiken idd.
pi_73081583
62.000 euro schuld...poeh!
pi_73081663
Wouter, het kan altijd stouter
pi_73081885
Omg, wat doet die caravan daar
Als je iets niet nodig hebt als je zoveel schulden hebt is dat het wel...
pi_73081924
Margriet lacht blij bij het opsommen van hun uitgaven..
pi_73082002
Rekenen is niet echt 1 van zijn sterke kanten
  donderdag 24 september 2009 @ 20:49:22 #123
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_73082221
Ze lacht niet, ze heeft een Wilma Nanninga-hoofd.
pi_73082246
Inkomsten: 1600 netto, uitgaven: 2600 ...
pi_73082350
*hijghijghijg* net thuis. Wat heb ik gemist?
pi_73082458
Wouter met hartkwaal rookt....
pi_73082517
Acupunctuur kost zeker miets?
pi_73082595
Wordt het programma misschien gesponsord door Achmea?
pi_73082602
Helpt ook niets!
pi_73082605
Verkeerde knopje gebruikt
pi_73082648
Gewoon cold turkey stoppen. Ik ben er nu al een jaar vanaf, en ik rookte 30 sigaretten per dag. Allemaal die pillen smeerseltjes, en naaldjes is je reinste geldklopperij.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:00:13 #132
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73082687
Vorige week voor t eerst gezien.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_73082694
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:59 schreef fratsman het volgende:
Gewoon cold turkey stoppen. Ik ben er nu al een jaar vanaf, en ik rookte 30 sigaretten per dag. Allemaal die pillen smeerseltjes, en naaldjes is je reinste geldklopperij.
Je hebt 100% gelijk, het is goed te doen als je gemotiveerd bent.
pi_73082757
Levert de verkoop van de caravan 650 euro op?
pi_73082840
een Vectra van ca. 8-9 jaar... 1500 denk ik.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:06:23 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_73082910
Wat voor e-mail had die gast nou gestuurd? Heb ik ff gemist!
pi_73082931
Beetje genant vandaag...
pi_73082940
ja, ik ook Iets met klagen over dat 't niet snel genoeg ging met baan krijgen ofzo?
pi_73082987
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:06 schreef Aventura het volgende:
Wat voor e-mail had die gast nou gestuurd? Heb ik ff gemist!
Dat het allemaal te langzaam vorderde...in werkelijkheid zijn ze pas 8 uur bezig. Motie van wantrouwen van Wouter richting John.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:09:08 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_73083021
Die bank heeft zich natuurlijk gewoon correct gedragen inzake dat faillissement. Dit zijn mensen die niet kunnen rekenen. Een bank houdt niet zomaar een garantgesteld bedrag in.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:10:01 #141
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_73083047
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:08 schreef kissaa het volgende:

[..]

Dat het allemaal te langzaam vorderde...in werkelijkheid zijn ze pas 8 uur bezig. Motie van wantrouwen van Wouter richting John.
Dank! Jee wat dom zeg.
pi_73083117
Ze huilt wel veel.
anonieme razernist
pi_73083137
Goeie instelling Wouter! Na de 1e dag al een e-mail sturen met de mededeling dat je het allemaal niet vind opschieten.
John voelde zich gefucked zei die, en terecht! Wat een trekpop
pi_73083249
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:49 schreef kissaa het volgende:
Inkomsten: 1600 netto, uitgaven: 2600 ...
2600 / 3600

Inkomsten Wouter: 1300
Inkomsten Margriet: 950
Toeslagen: 350

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2009 21:17:37 ]
pi_73083358
Wat een hysterisch behang bij die bank zeg
pi_73083391
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:15 schreef Papabear het volgende:

[..]

2600 / 3600

Inkomsten Wouter: 1300
Inkomsten Margriet: 950
Toeslagen: 350
Klopt! Sorry
pi_73083585
Is hij gestopt met roken? Is me even ontgaan.
pi_73083726
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:24 schreef kissaa het volgende:
Is hij gestopt met roken? Is me even ontgaan.
Nee, hij leeft nog

Om eerlijk te zijn, geen flauw idee of dat gelukt is.
pi_73083766
Annemarie werd zichtbaar opgewonden van John .
anonieme razernist
pi_73083779
Jeetje het voorstukje van de aflevering van volgende week , dat zal weer een "leuke" aflevering worden
pi_73083794
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:30 schreef NoCigar het volgende:
Liet ze een natte stoel achter?
pi_73083806
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:30 schreef Pannenkoeken het volgende:
Jeetje het voorstukje van de aflevering van volgende week , dat zal weer een "leuke" aflevering worden
Ja idd. Annemarie over de zeik
pi_73083867
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:31 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ja idd. Annemarie over de zeik
Wel begrijpelijk dat ze zo reageerde
pi_73083980
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:33 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Wel begrijpelijk dat ze zo reageerde
Zacht uitgedrukt nog
pi_73084521
Met die 200 euro ofzo die ze nu per maand "over" houden kunnen ze natuurlijk nooit in 6 jaar 62k aflossen.
Er moet in de vaste lasten dus al een aflossing van een euro of 1000,- per maand gezeten hebben. Van die 2600 euro aan inkomen blijven er dus nog maar 1600 pegels over. Netto bekeken moet dit gezin met 3 kinderen nu dus gaan rondkomen van een iets minder dan modaal inkomen. Als dat ze (blijvend) lukt met een paar pubers in huis: petje af!
pi_73085117
Volgens mij gaat er binnen 3 of 4 jaar nog een kind naar de middelbare school en zal een van de andere wel gaan studeren, wat zeker niet goedkoop is.. En met een bijbaantje oid zullen die kinderen dat waarschijnlijk niet helemaal zelf kunnen betalen.
Het zal nog lastig gaan worden, maar die 6 jaar halen ze denk ik zeker niet
  donderdag 24 september 2009 @ 22:24:50 #157
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_73085774
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:02 schreef kissaa het volgende:
Levert de verkoop van de caravan 650 euro op?
Die koper vroeg 500 euro maar John wilde meer dus werd het 650 euro. Ik vind het niet veel.
  donderdag 24 september 2009 @ 22:27:21 #158
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_73085880
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:30 schreef Pannenkoeken het volgende:
Dat zal wel heftig worden tussen Annemarie en die vrouw wat ik zag
pi_73086039
Door ER heb ik nog niet kunnen kijken, maar het klinkt al goed. John vind ik zo leuk, hij is lekker eerlijk en zegt vaak wat ik denk. Helemaal leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 24 september 2009 @ 23:14:26 #160
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73087492
Zit nu terug te kijken. Bij de schatting van de auto en de caravan zat ik erg warm. En ik ben daar normaal niet zo goed in.

En dat pingedrag dan.
  donderdag 24 september 2009 @ 23:23:49 #161
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_73087807
Ik schatte de caravan 1900 euro. en het was 1800 euro.
pi_73087866
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:24 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Die koper vroeg 500 euro maar John wilde meer dus werd het 650 euro. Ik vind het niet veel.
De koper bood 500? 650 is idd erg weinig
  Redactie Sport donderdag 24 september 2009 @ 23:36:40 #163
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_73088230
Ik had de schulden over 10 jaar veel hoger ingeschat dan 182.000 euro
  donderdag 24 september 2009 @ 23:49:54 #164
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73088595
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:23 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik schatte de caravan 1900 euro. en het was 1800 euro.
Ik 2000

Die 650 euro is echt weinig.
  donderdag 24 september 2009 @ 23:53:12 #165
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73088683
Die reclameauto is trouwens wel een goed idee.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:09 schreef Aventura het volgende:
Die bank heeft zich natuurlijk gewoon correct gedragen inzake dat faillissement. Dit zijn mensen die niet kunnen rekenen. Een bank houdt niet zomaar een garantgesteld bedrag in.
Volgens mij moet je het echt heel erg bont hebben gemaakt als een bank echt niet meer wil.

[ Bericht 68% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 25-09-2009 00:00:31 ]
  donderdag 24 september 2009 @ 23:59:02 #166
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_73088830
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:50 schreef Ivo1985 het volgende:
Met die 200 euro ofzo die ze nu per maand "over" houden kunnen ze natuurlijk nooit in 6 jaar 62k aflossen.
Er moet in de vaste lasten dus al een aflossing van een euro of 1000,- per maand gezeten hebben. Van die 2600 euro aan inkomen blijven er dus nog maar 1600 pegels over. Netto bekeken moet dit gezin met 3 kinderen nu dus gaan rondkomen van een iets minder dan modaal inkomen. Als dat ze (blijvend) lukt met een paar pubers in huis: petje af!
Het aflossen van de schulden zit al bij de vaste lasten in. Met die 200 euro over kunnen ze alleen nog maar sneller aflossen.
  donderdag 24 september 2009 @ 23:59:11 #167
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_73088833
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik 2000

Die 650 euro is echt weinig.
Ja dat is erg weinig want dat zal best wat centen hebben gekost zo'n caravan..
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:02:25 #168
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73088909
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:59 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja dat is erg weinig want dat zal best wat centen hebben gekost zo'n caravan..
Dat niet alleen, maar hij was nog in goede staat en het was ook niet de kleinste.
pi_73089470
We missen trouwens ook nog de verkopen van Staartmans...
Die toko lag vol met best wel waardevolle spullen (spelcomputers, tomtom, beeldschermen, enz.), maar daar hebben we ook niks meer van gehoord of gezien

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 00:37:36 ]
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:37:01 #170
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73089494
Hoe zijn ze 1800 euro kwijt aan n caravan die ze 3 wkn per jaar gebruiken? Kun je er net zo goed een huren
pi_73089516
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:37 schreef Stefan het volgende:
Hoe zijn ze 1800 euro kwijt aan n caravan die ze 3 wkn per jaar gebruiken? Kun je er net zo goed een huren
Onderhoud/Stalling/Parkkosten
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:40:15 #172
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73089546
Echt duur. Overigens is die aflossing binnen 6 jaar wel gesteld dat ze al die tijd met die reclame op de auto kunnen rijden. Das nog maar de vraag. En of die auto t zes jaar nog volhoudt.
pi_73089606
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:40 schreef Stefan het volgende:
Echt duur. Overigens is die aflossing binnen 6 jaar wel gesteld dat ze al die tijd met die reclame op de auto kunnen rijden. Das nog maar de vraag. En of die auto t zes jaar nog volhoudt.
Klopt. Ze gaan uit van de huidige situatie. En ik verwacht inderdaad ook niet dat de opbrengsten van het "reclame rijden" in stand zullen blijven. En daar komt idd de leeftijd van de auto ook nog om de hoek kijken
  vrijdag 25 september 2009 @ 01:04:55 #174
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73089890
Meest schokkende was dat die man dacht dat rtl4 wel binnen 8 uur hun problemen zouden oplossen, wat een pauper die man.
  vrijdag 25 september 2009 @ 01:06:21 #175
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73089904
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:04 schreef Stefan het volgende:
Meest schokkende was dat die man dacht dat rtl4 wel binnen 8 uur hun problemen zouden oplossen, wat een pauper die man.
Ik kreeg er echt plaatsvervangende schaamte van.
pi_73091230
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:35 schreef Papabear het volgende:
We missen trouwens ook nog de verkopen van Staartmans...
Die toko lag vol met best wel waardevolle spullen (spelcomputers, tomtom, beeldschermen, enz.), maar daar hebben we ook niks meer van gehoord of gezien
die begreep ik ook eigenlijk niet.
hij was toch failliet, zijn bedrijf was failliet? hoe kan hij dan deze spullen nog hebben?
failliet > curator > achterhouden van spullen?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_73091760
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:36 schreef DeLuna het volgende:
Ik had de schulden over 10 jaar veel hoger ingeschat dan 182.000 euro
Over 10 jaar zijn ze dat ook, maar er worden geen rentes meegerekend volgens mij. Ik vond 't wel typisch. Hoe kun je in godsnaam 1300,- ofzo per maand pinnen!?
  Moderator / Miss SHO vrijdag 25 september 2009 @ 09:16:08 #178
22592 crew  Ole
pi_73091972
Kan best hoor. Alleen dan moet je het geld wel hebben
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:52:31 #179
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73094265
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:25 schreef WRH het volgende:

[..]

hij was toch failliet, zijn bedrijf was failliet? hoe kan hij dan deze spullen nog hebben?
Dat ie failiet is verbaast me niks, hij heeft 0 ondernemersschap. En verder, wat een ouwe troep was die inboedel.
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 11:00:22 #180
43556 miss_dynastie
pi_73094468
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:25 schreef WRH het volgende:

[..]

Alleen het bedrijf toch? Als het een BV was, blijf je dan doorgaans zelf buiten schot.

Hoe komen ze trouwens aan maar 300 euro toeslagen? Ze hebben toch een hypotheek?
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:19:36 #181
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_73094937
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:04 schreef Stefan het volgende:
Ja echt wel pauper. ze zijn een week bezig meestal..En hij dacht al binnen 8 uur dat het geregeld was.
Daarom was John best een beetje boos op hun..
pi_73098045
volgende week marco en leontien borsato ???
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:19:29 #183
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73098115
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:17 schreef mevrouwdebok het volgende:
volgende week marco en leontien borsato ???
Nee volgende week een vrouw die zich te goed voelt voor simpele baantjes.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:31:09 #184
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_73098438
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik snap dat echt niet gewoon. Als je weet dat je in de schulden staat is het eerste wat je gaat doen toch werken? En daarnaast zie je zoveel mensen die al die 'luxe' dingen hebben, zoals bijvoorbeeld een caravan ofzo. Ik snap niet dat ze er zelf niet opkomen om die weg te doen.
Of mensen hebben twee auto's..

Echt raar dat ze daar zo'n programma voor nodig hebben..
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:43:51 #185
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_73098813
Maar ook wel goed dat ze daar zo'n programma voor nodig hebben, want dan kunnen wij er naar kijken en ons vermaken en zeggen: wat raar.
pi_73099889
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat is toch bijna iedere week zo?
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:28:44 #187
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73099928
Ze krijgen die banen alleen ook maar omdat het TV is. Ze zouden aan t eind van t seizoen iedereen nog eens moeten opzoeken, of doen ze dat ook?
pi_73100043
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Alleen het bedrijf toch? Als het een BV was, blijf je dan doorgaans zelf buiten schot.

dat klopt en dan kun je dus als prive persoon niet de BV spullen houden, dat is verduistering van spullen waarmee een curator nog opbrengsten genereert.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:34:15 #189
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73100092
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:27 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Dat is toch bijna iedere week zo?
Maar zij zegt het wel heel duidelijk en dat verongelijkte gezicht ook als John daar wat van zegt.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:35:49 #190
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73100136
John doet t goed, is geen presentatiezwaargewicht maar hij doet dit perfect. Zie m liever dan die Martijn Krabbe.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:36:53 #191
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73100180
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:32 schreef WRH het volgende:

[..]

dat klopt en dan kun je dus als prive persoon niet de BV spullen houden, dat is verduistering van spullen waarmee een curator nog opbrengsten genereert.
Het bedrijf kan natuurlijk ook gewoon gestopt zijn met de werkzaamheden zonder failisement. Hoe zou ie t anders hebben gedaan met zn auto? Prive rijden en km's declareren?
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:40:20 #192
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73100292
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:28 schreef Stefan het volgende:
Ze krijgen die banen alleen ook maar omdat het TV is. Ze zouden aan t eind van t seizoen iedereen nog eens moeten opzoeken, of doen ze dat ook?
En die Achmea Health Centre heeft ook weer reclame gehad, dat dat meerdere malen genoemd moest worden. Tis niet gewoon "bij een sportschool" ofzo.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:42:14 #193
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73100340
Zo werkt dat. Of die mensen de baan ook houden, geen idee. Dat ligt aan hen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:46:41 #194
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_73100451
Nou, ze krijgen niet altijd de baan die ze willen toch? Deze mevrouw deed het tenminste nog prima tijdens het sollicitatiegesprek, soms zitten ze er echt bij als een zoutzak en doet John het woord.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:49:08 #195
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73100521
Ik ken t programma helaas pas 2 afleveringen
pi_73100657
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:36 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het bedrijf kan natuurlijk ook gewoon gestopt zijn met de werkzaamheden zonder failisement. Hoe zou ie t anders hebben gedaan met zn auto? Prive rijden en km's declareren?
dan begrijp ik die exacte 18.000 schuld garantstelling van zijn ouders niet, dat is nl exact het bedrag nodig voor het oprichten van een BV.
die auto hoeft niet in de BV gezeten te hebben en ja er zijn absoluut zelfstandigen die km's declareren.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:55:09 #197
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_73100697
Waar werkte die man nu eigenlijk? Want zn salaris was wel echt heul laag. Of werkte hij niet fulltime ofzo?
pi_73100728
maar ik vond dit wel een stel waaruit redelijk bleek dat ze echt wel willen, vrouw die heus wel wil werken en niet uit luiheid of ongeinteresseerdheid op de bank zit.
zaten wel een paar dingen in, zoals die caravan, die had ik er persoonlijk als eerste uitgeschopt (niet vanwege de opbrengst maar vanwege de kosten) en het pinnen had ik wel iets meer in de hand gehouden maar vond het niet echt een geval waarvan je kon zeggen dat het 100% aan hun eigen stompzinnige acties lag, voor de eerste keer eigenlijk.

Gelukkig volgende week weer een tandenknarsende aflevering, erger-tv is dan toch echt leuker .
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:57:01 #199
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73100749
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:53 schreef WRH het volgende:

[..]

dan begrijp ik die exacte 18.000 schuld garantstelling van zijn ouders niet, dat is nl exact het bedrag nodig voor het oprichten van een BV.
die auto hoeft niet in de BV gezeten te hebben en ja er zijn absoluut zelfstandigen die km's declareren.
Nou, dat klopt dan denk ik wel. De lening van 18.000 is ingevorderd door de bank van de rekening van de ouders. Dus hij is in feite niet failiet maar heeft een schuld van 18.000 bij zijn ouders. Maar de ouders konden nu ook niet meer leven en ze wilden dat de bank de 18k teruggaf aan de ouders en het bedrag op hem zou verhalen gedurende de komende 6 jaar. Zo begreep ik het.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:57:46 #200
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73100781
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:55 schreef egeltje1985 het volgende:
Waar werkte die man nu eigenlijk? Want zn salaris was wel echt heul laag. Of werkte hij niet fulltime ofzo?
WW nivo volgens mij.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:58:49 #201
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73100830
Bizar dat de man en vreemd ging en het huis had leegegehaald en dat zij hem terugnam. Big mistake.
pi_73100937
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:57 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nou, dat klopt dan denk ik wel. De lening van 18.000 is ingevorderd door de bank van de rekening van de ouders. Dus hij is in feite niet failiet maar heeft een schuld van 18.000 bij zijn ouders. Maar de ouders konden nu ook niet meer leven en ze wilden dat de bank de 18k teruggaf aan de ouders en het bedrag op hem zou verhalen gedurende de komende 6 jaar. Zo begreep ik het.
ah ja inderdaad, dat zou dan wel eens kunnen kloppen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:03:21 #203
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73100976
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:58 schreef Stefan het volgende:
Bizar dat de man en vreemd ging en het huis had leegegehaald en dat zij hem terugnam. Big mistake.
Dat snap ik ook niet.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:09:09 #204
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73101150
Zat die man niet in de WW trouwens ivm zn hart (en dan wel roken). Vond de man een slampamper, 1300 euro per maand pinnen aan boodschappen, seizoenskaarten Cambuur, 1800 euro aan caravankosten en dan niet zn ouders terugbetalen. Als ie elke maand zn ouders 500 euro teruggaf was ie er ook in 36 tot 40 maanden van af (+ rente)
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:16:03 #205
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_73101362
Ah, de ww. Dat heb ik denk ik even gemist. Ik dacht al... Dit is de eerste keer trouwens dat ik me meer aan de man ergerde dan aan de vrouw. Z'n mailtje, z'n vrouw helemaal overstuur maken en dan n beetje knullig op haar schouder kloppen, het roken, het vreemdgaan, het starten van een bedrijf met geleend geld... Het hield maar niet op. Kneus.
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 18:36:49 #206
43556 miss_dynastie
pi_73106413
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:32 schreef WRH het volgende:

[..]

Zijn het spullen van de BV dan? Ik heb hem nog niet helemaal afgekeken, dus ik ben nog niet zover in de aflevering. Maar zelfs al zijn ze van de BV, als de schulden zijn afgelost mag je het kopieerapparaat gewoon meenemen Ik heb de indruk dat faillissement hier vooral te maken heeft met de liquiditeit.

Anyway, ik snap die vrouw niet. Kom je thuis met je kids van vakantie, is je huis leeg. Ik zou hem vermoorden i.p.v. een nieuw kind met hem krijgen Wat een lamzak!

[ Bericht 19% gewijzigd door miss_dynastie op 25-09-2009 19:38:36 ]
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 19:20:45 #207
128220 Peter6000
pi_73107723
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:35 schreef Stefan het volgende:
John doet t goed, is geen presentatiezwaargewicht maar hij doet dit perfect. Zie m liever dan die Martijn Krabbe.
Hij doet dit zeker goed, hij oogt oprecht betrokken.

En ik vond hem erg doortastend bij de Friesland Bank (goede reclame voor ze ).

Aangezien de mensen goed meewerkten, en er dus weinig weerstanden te doorbreken vielen, was de aflevering niet zo heel erg interessant.
Al heb ik erg moeten lachen om die auto die vol met reclame terug kwam.
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:24:09 #208
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73107828
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Anyway, ik snap die vrouw niet. Kom je thuis met je kids van vakantie, is je huis leeg. Ik zou hem vermoorden i.p.v. een nieuw kind met hem krijgen Wat een lamzak!
Ik ook.
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 19:35:37 #209
43556 miss_dynastie
pi_73108146
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:20 schreef Peter6000 het volgende:

En ik vond hem erg doortastend bij de Friesland Bank (goede reclame voor ze ).
Ja, hele goede reclame. Ik heb zelden zoveel respect gehad voor een bedrijf als voor deze bank. Niet gevoelig voor dit soort flauwekul, vasthouden aan je rechten al staan ze met tien camera's voor de deur, echt heel goed.
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:00:34 #210
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73108870
In feite heeft de frieslandbank ook gelijk, waarom heeft t anders zin mensen garant te laten staan.
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 20:46:06 #211
128220 Peter6000
pi_73110287
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, hele goede reclame. Ik heb zelden zoveel respect gehad voor een bedrijf als voor deze bank. Niet gevoelig voor dit soort flauwekul, vasthouden aan je rechten al staan ze met tien camera's voor de deur, echt heel goed.
Ze zullen vast in hun recht staan.

Maar ik verplaats me in de uitzendingen altijd in de mensen met schulden (ipv met het vingertje te gaan wijzen hoe vreselijk dom ze zijn), dus ik kon de vasthoudendheid van John wel waarderen.
pi_73110413
Ik zit nu in de herhaling te kijken en kan de bank ook geen ongelijk geven. Die gast moet gewoon ouders direct terugbetalen en niet de schuld bij de bank neerlegggen. Wat een slappe kerel.
Dat is eens wat anders...
pi_73110476
De vrouw is inderdaad ok
Dat hebben we wel eens anders gezien de afgelopen weken.
Dat is eens wat anders...
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:53:24 #214
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73110512
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:46 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Maar ik verplaats me in de uitzendingen altijd in de mensen met schulden (ipv met het vingertje te gaan wijzen hoe vreselijk dom ze zijn), dus ik kon de vasthoudendheid van John wel waarderen.
Die vasthoudendheid vind ik ook goed, maar om nou de hele tijd haar voornaam te noemen vond ik een iets te persoonlijk tintje hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 21:11:56 #215
43556 miss_dynastie
pi_73111105
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:46 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Ja, heel aardig hoor van je, maar ik denk dat je daar de realiteit niet mee uit het oog moet verliezen. De bank heeft een afspraak met ze en die willen ze nagekomen zien. Daarmee is de bank nog niet slecht en gemeen en het is al helemaal geen reden om te menen dat dit slechte reclame is voor de bank. Ook die ouders hadden moeten weten waar ze aan begonnen. Een zoon die zo lam is om met een ander een affaire te hebben en zijn gezin te verlaten terwijl het op vakantie is en het hele huis leeg trekt, zou van mij geen dubbeltje mogen lenen, laat staan dat ik borg zou gaan staan voor 18000 euro. Hun zoon was onbetrouwbaar, dat wisten ze. Om dan 'eigen schuld' geheel uit het oog te verliezen en je in de mensen te verplaatsen is erg lief, maar niet reeel.
  Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 21:14:39 #216
9859 crew  Karina
Woman
pi_73111183
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:50 schreef cora4034 het volgende:
Ik zit nu in de herhaling te kijken en kan de bank ook geen ongelijk geven. Die gast moet gewoon ouders direct terugbetalen en niet de schuld bij de bank neerlegggen. Wat een slappe kerel.
Dat verhaal snapte ik niet helemaal: de bank had zijn geld al (logisch dat ze het bij de borgstellers haalden, daar zijn het borgstellers voor), dus waarom moesten ze weer naar die bank? Volgens mij moest die gozer dat geld gewoon aan zijn ouders terugbetalen, niets met de bank te maken.

En wat ik ook niet snapte, het was 18000 euro maar de schuld was 65000, waar komt de rest van die schuld vandaag? En 650 euro voor een caravan vond ik maar verdomd weinig (maar daar heb ik geen verstand van verder, dus misschien is dat wel een redelijke prijs).
niet zo tof doen
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 21:24:15 #217
128220 Peter6000
pi_73111503
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:11 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, heel aardig hoor van je, maar ik denk dat je daar de realiteit niet mee uit het oog moet verliezen. De bank heeft een afspraak met ze en die willen ze nagekomen zien. Daarmee is de bank nog niet slecht en gemeen en het is al helemaal geen reden om te menen dat dit slechte reclame is voor de bank. Ook die ouders hadden moeten weten waar ze aan begonnen. Een zoon die zo lam is om met een ander een affaire te hebben en zijn gezin te verlaten terwijl het op vakantie is en het hele huis leeg trekt, zou van mij geen dubbeltje mogen lenen, laat staan dat ik borg zou gaan staan voor 18000 euro. Hun zoon was onbetrouwbaar, dat wisten ze. Om dan 'eigen schuld' geheel uit het oog te verliezen en je in de mensen te verplaatsen is erg lief, maar niet reeel.
Ik denk dat het voor de gemiddelde kijker wel slechte reclame is, omdat het toch Pieter Storms associaties oproept: de machteloze comsument tegen het grote starre bedrijf (dat in dit geval in eerste instantie niet eens de deur opende).
In hoeverre dat terecht is valt over te discussiëren.

Ik weet ook niet precies wat ze van de bank wilden, iig 'een regeling ivm veranderde omstandigheden'.

Het 'eigen schuld' geheel uit het oog verliezen doe ik niet, maar ik vind wel dat mensen die proberen uit hun schulden te komen een steuntje in de rug verdienen.
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 23:50:01 #218
269689 crew  Viv
pi_73115875
Net gekeken! Vooral het pingedrag en dat mailtje na 8 uur (wtf! ) vielen me op deze keer. Goed dat ze best bereid waren om dingen op te geven, en dat ze opgelucht waren met die 6 jaar. Vorig seizoen (kweenie welke aflevering) waren mensen teleurgesteld, omdat ze dachten er veel sneller vanaf te zijn.

Ik heb nou al zin in volgende week, een vrouwtje dat zich te goed voelt om achter de kassa te zitten.
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 10:25:32 #219
43556 miss_dynastie
pi_73120274
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:24 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor de gemiddelde kijker wel slechte reclame is, omdat het toch Pieter Storms associaties oproept: de machteloze comsument tegen het grote starre bedrijf (dat in dit geval in eerste instantie niet eens de deur opende).
In hoeverre dat terecht is valt over te discussiëren.
Mwoa, ik denk dat de meeste mensen dat in hun hoofd wegstrepen tegen zijn overspel en leegroven van de echtelijke woning, dus da's voor de bank wel goed nieuws gok ik zo
quote:
Ik weet ook niet precies wat ze van de bank wilden, iig 'een regeling ivm veranderde omstandigheden'.

Het 'eigen schuld' geheel uit het oog verliezen doe ik niet, maar ik vind wel dat mensen die proberen uit hun schulden te komen een steuntje in de rug verdienen.
Maar deze meneer wenste geen steuntje in de rug, maar een fluwelen kussen. Hij ging na 8 uur al mailen over de voortgang die hem niet beviel. Een kerel die zijn gezin voor 62k in de schulden stort he! Dan het faillissement dat niet aan hem maar aan zijn compagnon lag, en de bank die logischerwijs bij de borg gaat halen waar hij recht op heeft is ook al gemeen i.p.v. dat het aan hém ligt, nou ja, het gehele plaatje.

Ik heb de indruk dat zij van de bank verwachten dat die de centjes naar de schoonouders terugstorten en 6 jaar gaan zitten wachten tot hun vordering opnieuw is voldaan. Is dat redelijk, is dat een steuntje in de rug, of is dat opnieuw fluweel verwachten terwijl je je eigenlijk nog geen goedkoop kussentje van de Xenos kan permitteren? De bank is voldaan, hij heeft nu een lening bij zijn ouders. Die mensen wisten waar ze aan begonnen, c.q. hadden moeten weten waar ze aan begonnen. Het hele sentiment dat John Williams speelt, over 'op het randje van faillissement', is onzin. Tenzij de ouders dreigen dat ze desnoods naar de rechter stappen om hun vordering voldaan te krijgen, maar ook dat is niet de schuld van de bank. De bank wordt er in feite nodeloos bijgesleept.
pi_73120457
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tja, de rest van de rekeninghouders moeten zeker de fouten van deze meneer gaan betalen (Friesland Bank moet het geld toch ergens vandaan gaan halen als ze overstag gingen) .

Die gozerd spoort niet helemaal, zit een beetje te roken terwijl hij hartkwalen heeft en laat het enige pensioengeld van zijn ouders garant staan voor een of ander vaag BVtje.
pi_73120474
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:35 schreef Stefan het volgende:
Onze nationale hulpneger is geweldig!
pi_73120495
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:28 schreef Stefan het volgende:
Ja, geniaal is dat .

En ze krijgen ook altijd meer dan usual voor tweedehandstroep. Of door alle camera's worden bepaalde abo's per direct gestopt, wat normaliter totaal onmogelijk is.
pi_73120552
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:30 schreef NoCigar het volgende:
Die van het uitzendbureau ook .
pi_73123458
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:53 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Die vasthoudendheid vind ik ook goed, maar om nou de hele tijd haar voornaam te noemen vond ik een iets te persoonlijk tintje hebben.
same here, vond dat hij ronduit denigrerend deed tegen iemand die gewoon haar werk goed deed.

zou het heel erg raar vinden als ik wel gewoon mijn rekeningen moet voldoen bij mijn bank en op tv zou zien dat zodra er een zielig verhaal met camera verteld wordt diegene dat opeens niet meer hoeft.
en een betalingsregeling; dat doet vrijwel elk bedrijf vrijwel altijd, als deze mensen daar serieus over om tafel waren gegaan met de bank dan was dat er heus wel uitgekomen uiteindelijk.
pi_73123983
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:24 schreef WRH het volgende:

[..]

same here, vond dat hij ronduit denigrerend deed tegen iemand die gewoon haar werk goed deed.

zou het heel erg raar vinden als ik wel gewoon mijn rekeningen moet voldoen bij mijn bank en op tv zou zien dat zodra er een zielig verhaal met camera verteld wordt diegene dat opeens niet meer hoeft.
en een betalingsregeling; dat doet vrijwel elk bedrijf vrijwel altijd, als deze mensen daar serieus over om tafel waren gegaan met de bank dan was dat er heus wel uitgekomen uiteindelijk.
Yep, gewoon de verplichtingen die je bent aangegaan voldoen en geen gezeik. Jij wilde het risico nemen en dan moet je de gevolgen dragen. Als iedereen met een jankverhaal aan komt zetten nadat datgene wat ze wilden doen is misgegaan dan kunnen banken wel sluiten. Het zijn geen weldoeners die gratis geld weggeven maar bedrijven die winst moeten maken.
Optimist tot in de kist
pi_73131384
Wat een aflevering. Die Wouter toch met zijn email. Hij mag blij zijn dat ze hem helpen. Ze krijgen zeer veel aanmeldingen voor dit programma, ik hij denkt dat ze wonderen verrichten. Je moet zelf ook mee werken, het zijn jouw schulden niet van Annemarie en John.
De vrouw wilde gelukkig wel meewerken. In 6 jaar schuldenvrij zal niet lukken maar 8 tot 10 jaar zeker wel.
Volgende week wordt een toffe. Met een vrouw die niet wil werken om schuldenvrij te zijn.
pi_73131448
Het tv programma is wel iedere keer hetzelfde verhaal, maarjah.
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:25:11 #228
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_73131520
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:22 schreef ScarFace- het volgende:
Het tv programma is wel iedere keer hetzelfde verhaal, maarjah.
Dat wel maar je blijft wel kijken..
  maandag 28 september 2009 @ 12:40:53 #229
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73177097
Die cadeautjes van bedrijven vind ik altijd een beetje twijfelachtig. Ik gun die kinderen het van harte dat ze naar het voetbal kunnen blijven gaan kijken maar dit is echt iets dat zonder camera niet lukt. Er zijn ongetwijfeld heel wat Cambuursupporters die tegen een laag loon werken en hun seizoenskaart betalen van de bijelkaar geschraapte spaarcentjes.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73178648
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:40 schreef Zero2Nine het volgende:
Die cadeautjes van bedrijven vind ik altijd een beetje twijfelachtig. Ik gun die kinderen het van harte dat ze naar het voetbal kunnen blijven gaan kijken maar dit is echt iets dat zonder camera niet lukt. Er zijn ongetwijfeld heel wat Cambuursupporters die tegen een laag loon werken en hun seizoenskaart betalen van de bijelkaar geschraapte spaarcentjes.
Tja....reclame maken is zo wel heel goedkoop voor die bedrijven...zie ons eens de weldoener zijn....hier een gratis bed van 500 euro....(zo dat is lekker goedkoop reclame maken op tv...dat moeten we vaker doen, wat een koopje, googwill kweken en je naam in beeld )
Optimist tot in de kist
  maandag 28 september 2009 @ 13:50:46 #231
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73178883
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:40 schreef Zero2Nine het volgende:
Sja. 10 jaar geleden had Angela Groothuizen zo'n programma waarbij iets gerealiseerd moest worden met gratis hulp van ondernemers. Een man van een bouwzaakje die zelf amper het hoofd boven water kon houden wilde niet meewerken aan gratis en werd zo'n beetje nationaal gelynched. Macht van de media.
pi_73179070
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:50 schreef Stefan het volgende:

[..]

Sja. 10 jaar geleden had Angela Groothuizen zo'n programma waarbij iets gerealiseerd moest worden met gratis hulp van ondernemers. Een man van een bouwzaakje die zelf amper het hoofd boven water kon houden wilde niet meewerken aan gratis en werd zo'n beetje nationaal gelynched. Macht van de media.
Zaten ze ook verkeerd...alleen grote bedrijven doen het...zo'n klein plaatstelijk winkeltje heeft niets aan die reclame (hij maakt denk ik zelf niet of nauweljks reclame) en die man kan het zich ook niet veroorloven om zomaar dingen weg te geven...beetje dom van Angela maar die winkel word door de mangel gehaald. .
Optimist tot in de kist
pi_73181492
toch maar even terug kijken
  maandag 28 september 2009 @ 17:07:45 #234
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73184477
Maar je hebt gelijk van FC Cambuur enzo dat gratis een seizoenskaart geeft aan mensen die door eigen financieel wanbeleid niks meer hebben terwijl bijstandsgezinnen die t moeilijk hebben zonder dat t hun schuld is zelf alles moeten betalen.
pi_73222457
Volgens de reclame's gaat het weer een vermakelijke aflevering worden donderdag
pi_73233684
ik zit er al weer klaar voor, ben benieuwd of deze dame echt zo erg is als in het voorstukje gesuggereerd wordt, dan zou het wel een écht vreselijk geval zijn
  Moderator / Miss SHO woensdag 30 september 2009 @ 18:53:35 #237
22592 crew  Ole
pi_73251160
Voorstukje ziet er goed uit

"Ja maar ik kan niet de hele dag op mijn kont zitten"

En wel geld van haar kinderen aannemen
pi_73251476
Ik heb er weer zin in

"ik heb gewoon geen zitkont, ik kan er niks aan doen!"
  woensdag 30 september 2009 @ 21:22:52 #239
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_73256575
Wanneer is t weer?
pi_73258160
morgen om 20.30 uur
pi_73260559
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:03 schreef AncientSound het volgende:
Ik heb er weer zin in

"ik heb gewoon geen zitkont, ik kan er niks aan doen!"
Ik zag het net in een voorstukje

Het belooft weer een spraakmakende uitzending te worden
pi_73265000
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:12 schreef kissaa het volgende:

[..]

Ik zag het net in een voorstukje

Het belooft weer een spraakmakende uitzending te worden
Ja ik ook! Kan bijna niet wachten
Ben toch altijd weer benieuwd naar wat voor smoezen mensen allemaal verzinnen waarom ze in de problemen zitten.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 12:04:41 #243
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_73285265
zometeen weer lekker een uur lang ergeren
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_73285435
Als je financiele problemen hebt maar niet wil werken en als smoes gebruikt dat je niet op je kont kunt zitten dan heb ik er geen medelijden mee.

Financiele problemen krijgen, ik heb er nooit iets van begrepen.
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:30:36 #246
9859 crew  Karina
Woman
pi_73285602
Dit keer maar weer eens "live"kijken, ER neem ik op.
niet zo tof doen
pi_73285673
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:30 schreef Karina het volgende:
Dit keer maar weer eens "live"kijken, ER neem ik op.
ik heb hetzelfde besloten vandaag Normaal kijk ik ER altijd live.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:33:17 #248
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73285713
* SuperrrTuxxx trekt een biertje open voor vermaeckelijcke tv
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:33:29 #249
9859 crew  Karina
Woman
pi_73285722
Ach ja vlucht maar weg voor je problemen
niet zo tof doen
pi_73285728
naar België vluchten en dan denken dat je schulden in 1 keer weg zijn.. het begint al goed
pi_73285741
Schuld van 34.000 euro, meegenomen uit vorige relaties van beiden.
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:34:00 #252
9859 crew  Karina
Woman
pi_73285743
Oh ik heb ook nog bier, ik denk dat ik er ook eentje neem.
niet zo tof doen
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:34:59 #253
9859 crew  Karina
Woman
pi_73285777
OMG schulden bij de Wehkamp en zo, hoe dom kun je zijn.
niet zo tof doen
pi_73285789
Zij heeft zich te pletter gekocht bij postorderbedrijven
pi_73285803
omg ik erger me nu al
pi_73285818
Weggevlucht naar Belgie
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:36:23 #257
9859 crew  Karina
Woman
pi_73285837
Wat een familie, die 2 hebben elkaar wel gevonden zeg, 2 losers bij elkaar.
niet zo tof doen
pi_73285872
omfg, die zonen die meebetalen aan de schulden van hun ouders
pi_73285876
Gotver, haar zoon betaalt veel voor zijn moeder.

Dan steek je toch zelf je handen uit je mouwen??
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:37:24 #260
9859 crew  Karina
Woman
pi_73285882
Nou dat je een beetje meebetaalt is wel goed, maar dat je je ouders moet onderhouden, is wel erg voor die jongens. Je schaamt je toch kapot als ouder zijnde?
niet zo tof doen
pi_73285906
omg... wat een familie
pi_73285916
ik heb mijn brieven verbrand... in mijn haat moet ik huilen, maar ik doe nonchalant
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:38:28 #263
9859 crew  Karina
Woman
pi_73285920
Wat een sukkels, weer van die figuren die gewoon de post weggooien, ja alsof de schulden dan weggaan
niet zo tof doen
pi_73285921
OK brieven niet openmaken en zelfs verbranden...ja dat zal helpen
Optimist tot in de kist
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:39:30 #265
9859 crew  Karina
Woman
pi_73285954
Ja die man is gebleven, met ZIJN schulden.
niet zo tof doen
pi_73285955
Sorry hoor, maar wat een DOMME vrouw
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:40:05 #267
9859 crew  Karina
Woman
pi_73285972
100 pakjes per maand! Ik rook ook, maar hoe paf je dat in godsnaam weg???
niet zo tof doen
pi_73285973
Roken, ja hoor
pi_73285980
Honderd pakjes sigaretten per maand
pi_73285986
100 pakjes sigaretten per maand
Optimist tot in de kist
pi_73285998
wtf 4 auto's voor de deur
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 oktober 2009 @ 20:40:42 #272
22592 crew  Ole
pi_73286003
4 auto's
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:40:45 #273
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73286005
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:40 schreef Karina het volgende:
100 pakjes per maand! Ik rook ook, maar hoe paf je dat in godsnaam weg???
Idd.
pi_73286012
Vier auto's voor de deur
pi_73286030
ga gewoon met het ov stelletje luie kutpaupers
pi_73286031
Krijg je wel mooi haar van, kijk maar naar dat mormel
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:41:30 #277
9859 crew  Karina
Woman
pi_73286040
Nou die jongens betalen zelf hun auto als het goed is, dus die zouden niet weg hoeven vind ik.
niet zo tof doen
pi_73286053
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:41 schreef juliana het volgende:
Krijg je wel mooi haar van, kijk maar naar dat mormel
pi_73286086
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:41 schreef Karina het volgende:
Nou die jongens betalen zelf hun auto als het goed is, dus die zouden niet weg hoeven vind ik.
Die jongens hebben geen schulden dus gewoon houden die auto als ze ze zelf betalen.
Optimist tot in de kist
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 oktober 2009 @ 20:43:13 #280
22592 crew  Ole
pi_73286096
Hoe oud zouden die jongens zijn? Op zich niet zo gek om iets bij te dragen als je full time werkt.
Maar het zou raar zijn als de jongens hun auto weg moeten doen.
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:43:37 #281
9859 crew  Karina
Woman
pi_73286114
Ik zou tegen die gasten zeggen "zoek het lekker zelf uit".
niet zo tof doen
pi_73286122
Kun je dan niet achter de kassa gaan zitten?

Nee, dan moet ik de hele dag zitten

Je zou ze zo een trap onder de kont geven.. Dit programma haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan. Als we allemaal werk hebben waar we iedere dag met plezier al zingend en dansend naar toe gaan.. grrrr..
pi_73286144
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:43 schreef Ole het volgende:
Hoe oud zouden die jongens zijn? Op zich niet zo gek om iets bij te dragen als je full time werkt.
Ze onderhouden mams (en paps) al voor een deel, helft van de huur betalen ze in ieder geval..
Optimist tot in de kist
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:44:27 #284
9859 crew  Karina
Woman
pi_73286145
quote:
Nee, zei ik ook al, dat ze meebetalen is goed, maar dat ze de hele familie moeten onderhouden is echt belachelijk!
niet zo tof doen
pi_73286195
quote:
Eentje was 23 en die andere is denk ik iets ouder?
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 oktober 2009 @ 20:46:49 #286
22592 crew  Ole
pi_73286225
Tijd om het nest te verlaten dus
pi_73286226
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:44 schreef Karina het volgende:

[..]

Nee, zei ik ook al, dat ze meebetalen is goed, maar dat ze de hele familie moeten onderhouden is echt belachelijk!

Ik zou me doodschamen als ik als moeder (geestelijk en lichamelijk gewoon in staat om te werken) financieel afhankelijk ben van mijn kinderen..
pi_73286273
ik snap het ook nooit wat die mensen doen...

ik ben zelf ook HEEL stom geweest,

wat ik afgelopen januari had:

3300 op mijn creditcard
3200 rood op mijn doorlopende rekening
3500 euro bij mijn ouders
10000 voor een auto
--
20.000 schuld

inmiddels (10 maanden later) zit ik me het volgende:
-
2500 op mijn credicard
3000 doorlopende rekening
1500 bij mijn ouders
8700 voor een auto
---
15900 openstaand, verschil: 4100 euro (in 10 maanden)

Dit terwijl ik nu op mezelf (zonder partner), en zonder hulp van anderen.
Ik heb een inkomen van 1600euo per maand,

mijn huis, auto,verzekering kost 900 euro
ik los (minimaal) 350 euro per maand af (+ wat er over blijft, bv kerst bonus, vakantie geld etc)

Ik moet me wel aanpassen, maar ik eet nogsteeds in de bedrijfskantine (45e/maand) ga af en toe naar de bios, of uit met vrienden... het kan dus wel, als je maar wilt!.

voo de boe roepers, ik weet zelf ook we dat ik stom ben geweest, met 26 jaar hoor je niet zo'n schuld te kunnen hebben, maar helaas kan het dus wel.... ik ben blij als ik er over 4 jaar vanaf ben!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:50:08 #289
268716 Biskwie
Een koekje van eigen deeg
pi_73286348
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:48 schreef Its-Nice het volgende:
..
Best knap, jammer dat je jezelf zo in de nesten hebt gewerkt.

ik snap niet dat dit soort voorbeelden bestaan!
aka. De statman
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:50:47 #290
9859 crew  Karina
Woman
pi_73286383
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:48 schreef Its-Nice het volgende:
ik snap het ook nooit wat die mensen doen...

ik ben zelf ook HEEL stom geweest,

wat ik afgelopen januari had:

3300 op mijn creditcard
3200 rood op mijn doorlopende rekening
3500 euro bij mijn ouders
10000 voor een auto
--
20.000 schuld

inmiddels (10 maanden later) zit ik me het volgende:
-
2500 op mijn credicard
3000 doorlopende rekening
1500 bij mijn ouders
8700 voor een auto
---
15900 openstaand, verschil: 4100 euro (in 10 maanden)

Dit terwijl ik nu op mezelf (zonder partner), en zonder hulp van anderen.
Ik heb een inkomen van 1600euo per maand,

mijn huis, auto,verzekering kost 900 euro
ik los (minimaal) 350 euro per maand af (+ wat er over blijft, bv kerst bonus, vakantie geld etc)

Ik moet me wel aanpassen, maar ik eet nogsteeds in de bedrijfskantine (45e/maand) ga af en toe naar de bios, of uit met vrienden... het kan dus wel, als je maar wilt!.

voo de boe roepers, ik weet zelf ook we dat ik stom ben geweest, met 26 jaar hoor je niet zo'n schuld te kunnen hebben, maar helaas kan het dus wel.... ik ben blij als ik er over 4 jaar vanaf ben!
Nogal stom ja. Ik snap dat echt niet, rood op je creditcard en zoveel rood staan.
niet zo tof doen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:51:10 #291
268716 Biskwie
Een koekje van eigen deeg
pi_73286397
zie ik daar nou 2 tft/plasmas? 1 achter die dikke en 1 bij dat vrouwtje?
aka. De statman
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 oktober 2009 @ 20:51:10 #292
22592 crew  Ole
pi_73286398
Al het inkomen van de zoon
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:51:19 #293
9859 crew  Karina
Woman
pi_73286403
Oh ze telt gewoon het salaris van haar zoon mee!
niet zo tof doen
pi_73286413
Ze rekent het hele inkomen van zoon Jos bij haar/hun inkomen..
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 oktober 2009 @ 20:51:47 #295
22592 crew  Ole
pi_73286425
De ene tv is van het programma
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:51:51 #296
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73286426
900 euro tekort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')