Ze gaat minimaal 1600 netto verdienen... da's toch sowieso al 500 euro méér dan er nu binnenkomt incl. toeslagen. 200 euro 'over' betekende voor de schuldeisers, niet dat ze maar 200 euro meer verdient per maand. Binnen 1 1/2 jaar is ze op die manier schuldenvrij en heeft ze 700 euro meer per maand en dan is 1600 euro netto ook nog eens 'minimaal', dus dat gaat waarschijnlijk wel meer worden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:20 schreef FoXje het volgende:
Als ik die vrouw was, dan was ik lekker uitkering blijven trekken (met zorgtoeslag). Dat is maar 200 minder dan nu, en ok, ze doet dan langer overhet aflossen van de schulden, boeiend.
Mijn punt is dus dat de uitkeringen in Nederland (blijkbaar) te hoog zijn, want werken loont niet echt
Waarom voor 200/maand meer werken als je ook lekker iedere dag thuis kan vegeteren op kosten van de staat
Ik denk dat ze met 4 personen bedoelde, lijkt me anders erg sterkquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Zei AnneMarie nou echt dat je met een gezin van vier kinderen met 100 euro uit moet komen? Dat lijkt me heel erg moeilijk hoor... neem aan dat ze vier personen bedoelde?
[..]
Ze gaat minimaal 1600 netto verdienen... da's toch sowieso al 500 euro méér dan er nu binnenkomt incl. toeslagen. 200 euro 'over' betekende voor de schuldeisers, niet dat ze maar 200 euro meer verdient per maand. Binnen 1 1/2 jaar is ze op die manier schuldenvrij en heeft ze 700 euro meer per maand en dan is 1600 euro netto ook nog eens 'minimaal', dus dat gaat waarschijnlijk wel meer worden.
Zou dat niet financieel bedoeld zijn? Als in: fiks bijgedragen aan de bruiloft? Zo heb ik het althans geinterpreteerd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:59 schreef Karina het volgende:
Wat me ook opviel was een opmerking van haar moeder, zo tussen neus en lippen door "een goed huwelijk voor haar geregeld", huh wat? Als dat echt zo is, logisch dat het op een scheiding is uitgelopen.
Maar daar dacht ik wel bij: en papa dan?quote:Op donderdag 17 september 2009 21:32 schreef fratsman het volgende:
[..]
Tja, maar wel tof van Intersport, ook al is het reclame. Ik vind het altijd ontzettend sneu als kinderen door de financiele situatie van de ouders, niet naar sport of scouting kunnen.
Over het algemeen is dat wel zo ja, maar als het echt niet anders kan moet ze niet zeiken idd.quote:Op zondag 20 september 2009 00:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vond het wel opmerkelijk toen ze productiewerk bij voorbaat al afsloeg "ik moet het wel leuk vinden, anders ben ik zo weer weg".Sorry hoor, maar als je ieder moment een deurwaarder kan verwachten dan is het even niet anders. Terecht dat John er wat van zei.
Je hebt 100% gelijk, het is goed te doen als je gemotiveerd bent.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:59 schreef fratsman het volgende:
Gewoon cold turkey stoppen. Ik ben er nu al een jaar vanaf, en ik rookte 30 sigaretten per dag. Allemaal die pillen smeerseltjes, en naaldjes is je reinste geldklopperij.
Dat het allemaal te langzaam vorderde...in werkelijkheid zijn ze pas 8 uur bezig. Motie van wantrouwen van Wouter richting John.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:06 schreef Aventura het volgende:
Wat voor e-mail had die gast nou gestuurd? Heb ik ff gemist!
Dank! Jee wat dom zeg.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:08 schreef kissaa het volgende:
[..]
Dat het allemaal te langzaam vorderde...in werkelijkheid zijn ze pas 8 uur bezig. Motie van wantrouwen van Wouter richting John.
2600 / 3600quote:Op donderdag 24 september 2009 20:49 schreef kissaa het volgende:
Inkomsten: 1600 netto, uitgaven: 2600 ...
Klopt! Sorryquote:Op donderdag 24 september 2009 21:15 schreef Papabear het volgende:
[..]
2600 / 3600
Inkomsten Wouter: 1300
Inkomsten Margriet: 950
Toeslagen: 350
Nee, hij leeft nogquote:Op donderdag 24 september 2009 21:24 schreef kissaa het volgende:
Is hij gestopt met roken? Is me even ontgaan.
Liet ze een natte stoel achter?quote:Op donderdag 24 september 2009 21:30 schreef NoCigar het volgende:
Annemarie werd zichtbaar opgewonden van John![]()
.
Ja idd. Annemarie over de zeikquote:Op donderdag 24 september 2009 21:30 schreef Pannenkoeken het volgende:
Jeetje het voorstukje van de aflevering van volgende week, dat zal weer een "leuke" aflevering worden
Wel begrijpelijk dat ze zo reageerdequote:Op donderdag 24 september 2009 21:31 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja idd. Annemarie over de zeik
Zacht uitgedrukt nogquote:Op donderdag 24 september 2009 21:33 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Wel begrijpelijk dat ze zo reageerde
Die koper vroeg 500 euro maar John wilde meer dus werd het 650 euro. Ik vind het niet veel.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:02 schreef kissaa het volgende:
Levert de verkoop van de caravan 650 euro op?
Dat zal wel heftig worden tussen Annemarie en die vrouw wat ik zagquote:Op donderdag 24 september 2009 21:30 schreef Pannenkoeken het volgende:
Jeetje het voorstukje van de aflevering van volgende week, dat zal weer een "leuke" aflevering worden
De koper bood 500? 650 is idd erg weinigquote:Op donderdag 24 september 2009 22:24 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Die koper vroeg 500 euro maar John wilde meer dus werd het 650 euro. Ik vind het niet veel.
Ik 2000quote:Op donderdag 24 september 2009 23:23 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik schatte de caravan 1900 euro. en het was 1800 euro.
Volgens mij moet je het echt heel erg bont hebben gemaakt als een bank echt niet meer wil.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:09 schreef Aventura het volgende:
Die bank heeft zich natuurlijk gewoon correct gedragen inzake dat faillissement. Dit zijn mensen die niet kunnen rekenen. Een bank houdt niet zomaar een garantgesteld bedrag in.
Het aflossen van de schulden zit al bij de vaste lasten in. Met die 200 euro over kunnen ze alleen nog maar sneller aflossen.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:50 schreef Ivo1985 het volgende:
Met die 200 euro ofzo die ze nu per maand "over" houden kunnen ze natuurlijk nooit in 6 jaar 62k aflossen.
Er moet in de vaste lasten dus al een aflossing van een euro of 1000,- per maand gezeten hebben. Van die 2600 euro aan inkomen blijven er dus nog maar 1600 pegels over. Netto bekeken moet dit gezin met 3 kinderen nu dus gaan rondkomen van een iets minder dan modaal inkomen. Als dat ze (blijvend) lukt met een paar pubers in huis: petje af!
Ja dat is erg weinig want dat zal best wat centen hebben gekost zo'n caravan..quote:Op donderdag 24 september 2009 23:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik 2000![]()
Die 650 euro is echt weinig.
Dat niet alleen, maar hij was nog in goede staat en het was ook niet de kleinste.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:59 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja dat is erg weinig want dat zal best wat centen hebben gekost zo'n caravan..
Onderhoud/Stalling/Parkkostenquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:37 schreef Stefan het volgende:
Hoe zijn ze 1800 euro kwijt aan n caravan die ze 3 wkn per jaar gebruiken? Kun je er net zo goed een huren
Klopt. Ze gaan uit van de huidige situatie. En ik verwacht inderdaad ook niet dat de opbrengsten van het "reclame rijden" in stand zullen blijven. En daar komt idd de leeftijd van de auto ook nog om de hoek kijkenquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:40 schreef Stefan het volgende:
Echt duur. Overigens is die aflossing binnen 6 jaar wel gesteld dat ze al die tijd met die reclame op de auto kunnen rijden. Das nog maar de vraag. En of die auto t zes jaar nog volhoudt.
Ik kreeg er echt plaatsvervangende schaamte van.quote:Op vrijdag 25 september 2009 01:04 schreef Stefan het volgende:
Meest schokkende was dat die man dacht dat rtl4 wel binnen 8 uur hun problemen zouden oplossen, wat een pauper die man.
die begreep ik ook eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:35 schreef Papabear het volgende:
We missen trouwens ook nog de verkopen van Staartmans...
Die toko lag vol met best wel waardevolle spullen (spelcomputers, tomtom, beeldschermen, enz.), maar daar hebben we ook niks meer van gehoord of gezien![]()
Over 10 jaar zijn ze dat ook, maar er worden geen rentes meegerekend volgens mij. Ik vond 't wel typisch. Hoe kun je in godsnaam 1300,- ofzo per maand pinnen!?quote:Op donderdag 24 september 2009 23:36 schreef DeLuna het volgende:
Ik had de schulden over 10 jaar veel hoger ingeschat dan 182.000 euro
Dat ie failiet is verbaast me niks, hij heeft 0 ondernemersschap. En verder, wat een ouwe troep was die inboedel.quote:Op vrijdag 25 september 2009 08:25 schreef WRH het volgende:
[..]
die begreep ik ook eigenlijk niet.
hij was toch failliet, zijn bedrijf was failliet? hoe kan hij dan deze spullen nog hebben?
failliet > curator > achterhouden van spullen?
Alleen het bedrijf toch? Als het een BV was, blijf je dan doorgaans zelf buiten schot.quote:Op vrijdag 25 september 2009 08:25 schreef WRH het volgende:
[..]
die begreep ik ook eigenlijk niet.
hij was toch failliet, zijn bedrijf was failliet? hoe kan hij dan deze spullen nog hebben?
failliet > curator > achterhouden van spullen?
Ja echt wel pauper. ze zijn een week bezig meestal..En hij dacht al binnen 8 uur dat het geregeld was.quote:Op vrijdag 25 september 2009 01:04 schreef Stefan het volgende:
Meest schokkende was dat die man dacht dat rtl4 wel binnen 8 uur hun problemen zouden oplossen, wat een pauper die man.
Nee volgende week een vrouw die zich te goed voelt voor simpele baantjes.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:17 schreef mevrouwdebok het volgende:
volgende week marco en leontien borsato ???
Ik snap dat echt niet gewoon. Als je weet dat je in de schulden staat is het eerste wat je gaat doen toch werken? En daarnaast zie je zoveel mensen die al die 'luxe' dingen hebben, zoals bijvoorbeeld een caravan ofzo. Ik snap niet dat ze er zelf niet opkomen om die weg te doen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nee volgende week een vrouw die zich te goed voelt voor simpele baantjes.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nee volgende week een vrouw die zich te goed voelt voor simpele baantjes.
dat klopt en dan kun je dus als prive persoon niet de BV spullen houden, dat is verduistering van spullen waarmee een curator nog opbrengsten genereert.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Alleen het bedrijf toch? Als het een BV was, blijf je dan doorgaans zelf buiten schot.
Maar zij zegt het wel heel duidelijk en dat verongelijkte gezicht ook als John daar wat van zegt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Dat is toch bijna iedere week zo?
Het bedrijf kan natuurlijk ook gewoon gestopt zijn met de werkzaamheden zonder failisement. Hoe zou ie t anders hebben gedaan met zn auto? Prive rijden en km's declareren?quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:32 schreef WRH het volgende:
[..]
dat klopt en dan kun je dus als prive persoon niet de BV spullen houden, dat is verduistering van spullen waarmee een curator nog opbrengsten genereert.
En die Achmea Health Centre heeft ook weer reclame gehad, dat dat meerdere malen genoemd moest worden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:28 schreef Stefan het volgende:
Ze krijgen die banen alleen ook maar omdat het TV is. Ze zouden aan t eind van t seizoen iedereen nog eens moeten opzoeken, of doen ze dat ook?
dan begrijp ik die exacte 18.000 schuld garantstelling van zijn ouders niet, dat is nl exact het bedrag nodig voor het oprichten van een BV.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het bedrijf kan natuurlijk ook gewoon gestopt zijn met de werkzaamheden zonder failisement. Hoe zou ie t anders hebben gedaan met zn auto? Prive rijden en km's declareren?
Nou, dat klopt dan denk ik wel. De lening van 18.000 is ingevorderd door de bank van de rekening van de ouders. Dus hij is in feite niet failiet maar heeft een schuld van 18.000 bij zijn ouders. Maar de ouders konden nu ook niet meer leven en ze wilden dat de bank de 18k teruggaf aan de ouders en het bedrag op hem zou verhalen gedurende de komende 6 jaar. Zo begreep ik het.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:53 schreef WRH het volgende:
[..]
dan begrijp ik die exacte 18.000 schuld garantstelling van zijn ouders niet, dat is nl exact het bedrag nodig voor het oprichten van een BV.
die auto hoeft niet in de BV gezeten te hebben en ja er zijn absoluut zelfstandigen die km's declareren.
WW nivo volgens mij.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:55 schreef egeltje1985 het volgende:
Waar werkte die man nu eigenlijk? Want zn salaris was wel echt heul laag. Of werkte hij niet fulltime ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |