Wadloper | donderdag 10 september 2009 @ 06:37 |
Hier alweer deel 181 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
ghizzer | donderdag 10 september 2009 @ 07:08 |
Nu ook touchscreenautomaat in Varsseveld | |
dennistd | donderdag 10 september 2009 @ 07:28 |
Maandag stond de mobiele werkplaats nogal in de weg in Enschede. In plaats van de stopper uit Apeldoorn meteen na vertrek van de intercity binnen te nemen op spoor 4 (waar nog wel wat stond maar ruimte genoeg was), laten die vingerververs hem eerst nog even lekker vijf minuten staan om vervolgens alsnog op 4 binnen te komen... Op het station zelf was schijnbaar ook niks omgeroepen, aangezien iedereen nog van 2 naar 4 liep toen ik uitstapte.![]() | |
Duvel | donderdag 10 september 2009 @ 08:20 |
Tja, falen zit ze in het bloed. Zoals gisteren met die stroomtrein op Rotterdam Centraal. Terwijl een horde fotografen zijn best doet om de stoomtrein zo mooi mogelijk op de foto te zetten, zet ProRail doodleuk een goederentrein voor een rood sein op het spoor er naast... De machinist stopte nog wel iets eerder, maar het plaatje was verneukt natuurlijk.![]() Ook faal vond ik de "zit"plaats die ik vanmorgen aantrof in de 4070: ![]() Hier kun je je benen natuurlijk onmogelijk kwijt, tenzij je ze graag in je nek legt. | |
Luco | donderdag 10 september 2009 @ 08:57 |
quote:Dat is toch in die AB-bak, 2e klasse (Stiltecoupe), eerste plek links (rechts is dan de rolstoelplaats). Kloteplek inderdaad | |
Tonio-mcdo | donderdag 10 september 2009 @ 08:59 |
Hoera, een mueslireep! ![]() | |
Tonio-mcdo | donderdag 10 september 2009 @ 09:01 |
De promotiemensen moeten de trein uitzwaaien, come on! ![]() | |
Crientj | donderdag 10 september 2009 @ 09:10 |
![]() Wat een klote zitplaats. ;o | |
Duvel | donderdag 10 september 2009 @ 09:18 |
quote:Nee, niet de AB-bak in elk geval, het was één van de kopbakken. Maar het is helemaal nix, da's duidelijk. | |
Tonio-mcdo | donderdag 10 september 2009 @ 09:20 |
Op sommige stukken met de fyra hang je nogal naar een kant. Lijkt me niet de bedoeling als je als zakelijke passagier in de trein zit te werken | |
greavy | donderdag 10 september 2009 @ 09:25 |
quote:Ja, leuk dat ze de wizzls sluiten ![]() Hoe bedoel je, pest de reizigers maar.. Zoals me oma, die kan de automaat niet meer lezen, en ze geeft haar pincode niet aan een ander die ze niet kent enzo.. quote:Er blijven zeker alleen nog maar loketten op de grote stations? | |
Fixers | donderdag 10 september 2009 @ 09:25 |
quote:Verkanting van een hoge snelheidsbocht, zodat ze daar met 300 doorheen zouden moeten kunnen? | |
Tonio-mcdo | donderdag 10 september 2009 @ 09:27 |
Bij binnenkomst op schiphol opeens een penetrante lucht. Weet iemand of dit aan schiphol of aan de trein ligt? Rest van de rit niet geroken.. | |
Duvel | donderdag 10 september 2009 @ 09:28 |
quote:Ja, dat zal wel idd. | |
Crientj | donderdag 10 september 2009 @ 09:30 |
quote:Dat zal vast wel zo zijn dat het alleen nog maar de grotere stations zijn waar je nog wel aan het loket kan kopen. Op Bilthoven hangt er ook al een tijdje een briefje dat ze geen kaarten meer gaan verkopen per 1 oktober. Tja, eerst al met die 0,50 cent bovenop de treinkosten.. Stel idioten. | |
Ireyon | donderdag 10 september 2009 @ 09:42 |
quote:Wellicht weer die heerlijke geur van brandende remmen ![]() | |
Fixers | donderdag 10 september 2009 @ 09:49 |
quote:Hoe lang zal het nog duren tot de NS gewoon in het geheel stopt met de exploitatie van spoorwegen? De verdiensten uit retailformules zijn immers veer groter en rendabeler. | |
Tonio-mcdo | donderdag 10 september 2009 @ 09:55 |
Wat een schattige oude conductrices ![]() Overleefd trouwens, die 2 euro toeslag wel waard, maar ook niet meer | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2009 @ 09:55 |
quote:Die tijd zal nog wel eens komen denk ik | |
bork | donderdag 10 september 2009 @ 10:00 |
Speelgoed (HO) SLT's vanaf de Dom, ze staan trouwens op de Cartesiusweg.![]() | |
Crientj | donderdag 10 september 2009 @ 10:03 |
Utreeeeeg. ![]() | |
trainfreak | donderdag 10 september 2009 @ 10:07 |
TVP | |
Pleasureman_Gunther | donderdag 10 september 2009 @ 10:29 |
Ik zag gisteren een V250 door de tunnel langs Rotterdam Blaak rijden ![]() | |
Ireyon | donderdag 10 september 2009 @ 12:11 |
quote: ![]() 1) Die blonde is van mij 2) Het zijn trainmanagers hè ![]() | |
knars | donderdag 10 september 2009 @ 12:19 |
Nou, tot zover NS Hi-Speed dus? Kan me niet voorstellen dat de opbrengsten van hun andere ritten hetverlies op het Fyra gebeuren kunnen dekken. Dus laten we eens lekker op de zaken vooruitlopen, wie gaat na het faillisement van NS Hi-Speed de concessie krijgen? (of wordt dat gewoon de partij die NS HiSpeed opkoopt?) | |
Duvel | donderdag 10 september 2009 @ 12:29 |
James denk ik. | |
kikoooooo | donderdag 10 september 2009 @ 12:42 |
quote:Ja man, echt belachelijk dat niemand rekening houdt met treinfotografen ![]() | |
Duvel | donderdag 10 september 2009 @ 13:25 |
quote:Zeg drol, die gasten betalen dik geld om een rondrit door Nederland te rijden, dat heeft een hobbymatig karakter. Dan is het toch niet te veel moeite om daar een beetje rekening mee te houden, treindienstleidingsjosti zijnde? Ik bedoel: het is niet dat Rotterdam Centraal geen andere sporen heeft waar je een staaltrein voor rood kunt laten lopen. | |
NikkelCobalt | donderdag 10 september 2009 @ 13:59 |
quote:Nouja tenzij het een vooraf ingepland fotomomentje was heeft een trdlj daar ook weinig boodschap aan ![]() | |
James1988 | donderdag 10 september 2009 @ 14:04 |
quote: ![]() James1988 CEO NS Hispeed Zou tof zijn. | |
NikkelCobalt | donderdag 10 september 2009 @ 14:08 |
quote:James1988 CEO NS Hispeed onder curatele | |
Duvel | donderdag 10 september 2009 @ 14:24 |
quote:Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen. | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2009 @ 14:28 |
quote:James1988 CEO NS Hispeed Met goedkope treinen die eindelijk snel gaan | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2009 @ 15:33 |
quote:Hobbyritjes hebben nou eenmaal de laagst denkbare prioriteit. Het "serieuze" verkeer gaa quote: quote:t voor | |
SpeedyRich | donderdag 10 september 2009 @ 15:42 |
quote:Goedkoop lijkt de V250 me niet | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2009 @ 15:44 |
Wie zegt dat ik het over die stofzuiger heb | |
NikkelCobalt | donderdag 10 september 2009 @ 15:46 |
quote:Ja daar is zeker iets over te zeggen. Maar wellicht was er een hele goede reden om die goederentrein daar neer te zetten. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2009 @ 15:46 |
Schijt quickquote ![]() dan maar ff een plaatje ![]() ![]() ![]() | |
Crientj | donderdag 10 september 2009 @ 16:53 |
Een wat voor een trein? ![]() | |
Duvel | donderdag 10 september 2009 @ 16:57 |
Een slijptrein. | |
#ANONIEM | donderdag 10 september 2009 @ 17:08 |
tvp | |
Ofyles2 | donderdag 10 september 2009 @ 17:32 |
* Ofyles2 eindelijk de gewenste vrije plek in zijn agenda had gevonden en een Fyra kon meepikken. | |
Ofyles2 | donderdag 10 september 2009 @ 17:39 |
quote:* Ofyles2 alvast een PvE opstelt, een beginnetje als de HSL in gebruik genomen wordt: | |
Ireyon | donderdag 10 september 2009 @ 18:25 |
quote:Als-tie in Roosendaal stopt vind ik het prima ![]() | |
ReisT | donderdag 10 september 2009 @ 20:24 |
Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen. Verder zou ik zou gewoon de IC A'dam-Vlissingen tot Rotterdam over de HSL sturen dan heeft Roosendaal ook een snelle lijn. Voor de internationale verbinding dan een IC Roosendaal-Antwerpen-Gent o.i.d. | |
Zug-Chef | donderdag 10 september 2009 @ 20:49 |
![]() ![]() Nieuw sinds 7 september is de inzet van de van oorsprong bedoelde goederenloks van de reeks 28 van de NMBS voor de Beneluxtreinen tussen Amsterdam en Brussel. Deze inzet is voornamelijk te danken aan de ingebruikname van de HSL-zuid, waar enkel de rode Traxx-loks toegang hebben. NMBS 2839 vertrekt hier als IC9260 van onder de kap van Amsterdam Centraal naar Antwerpen en Brussel, met direct achter de lok het witte stuurstandrijtuig. Woensdag 9 september 2009 ![]() Wegens materieeltekort bij NS Hispeed / NMBS rijdt er een stam Belgische I10-Intercity rijtuigen in de Beneluxtrein. Oudgediende NMBS 1182 maakt gemiddeld 2 slagen tussen Brussel en Amsterdam per dag en is hier zojuist als IC 9237 onder de kap van Amsterdam Centraal aangekomen. Nadat de reizigers de trein verlaten hebben, zal de trein naar de Watergraafsmeer vertrekken. Woensdag 9 september 2009 ![]() Nog geen uur na aankomst van de NMBS 1182 met de 7 Belgische I10 Intercity rijtuigen vertrekt de trein alweer als IC 9264 terug naar Bruxelles-Midi, zoals de Franstaligen Brussel-Zuid noemen. De trein vertrekt vanaf spoor 13a, wat een heel eind lopen is, maar waardoor de fraaie stationskap wel mooi op de achtergrond past. Woensdag 9 september 2009 | |
Wadloper | donderdag 10 september 2009 @ 21:02 |
Netjes Zug! | |
Mkr | donderdag 10 september 2009 @ 21:10 |
Zag net hier in Harderwijk 2 stellen SLT richting Zwolle toeren met "niet instappen". Heeft iemand verder een idee waar die groene kabels voor dienen die ze overal langs het sport (iig op het traject hd - zl) aan het ingraven zijn?? | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2009 @ 21:16 |
Gatver dat had ik wel willen zien gisteren ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 10 september 2009 @ 21:24 |
Dankje. Ik was gisterenochtend voor een werkafspraak in Asd. Daarna keerde ik terug op het station en vertrok deze combi net voor mn neus (10:54). Dan ga je rekenen hoelaat ie terug kan komen. Tussendoor gewerkt op kantoor en op tijd terug naar Asd ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 september 2009 @ 21:26 |
En het levert meteen weer een fraaie plaat op ![]() | |
bork | donderdag 10 september 2009 @ 21:28 |
't is weer mooi hoor Zug! | |
James1988 | donderdag 10 september 2009 @ 22:10 |
Prachtplaten inderdaad! Doe je goed, Zug ![]() Dat enkele I6-rijtuig rijdt mee omdat daar een ruimte voor het personeel en voor fietsen enzo inzit. In I10 heb je dat een stuk minder tot niet. ;-) | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 september 2009 @ 22:24 |
Ik heb zojuist in die stam gezeten, alstond er wel een andere loc voor. Conductrice vertelde me over een actie die binnenkort in belgie gaat lopen, elke retour voor 15 eurom vanaf 15 september te koop. | |
Zug-Chef | donderdag 10 september 2009 @ 22:30 |
Dank! Ik wil graag eens kennismaken met die stam I10/I6 rijtuigen. Dat is dan weer iets waar ik nog nooit ingezet heb ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2009 @ 22:31 |
Heb jij sowieso weleens ooit in Belgisch materieel gezeten, provinciaal? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 september 2009 @ 22:35 |
Een discussie die ik had met een maatje die nu in lille studeerd. Waarom is er zo een tekort aan Edit: foutje | |
James1988 | donderdag 10 september 2009 @ 22:38 |
Ik heb nog nooit in I6 of I10 gezeten. Wel in een Break en AM96 geloof ik maar dan houdt het ook wel op ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 september 2009 @ 22:56 |
l6 zijn die 6persoonkoupeetjes? en l10 die 4 zitters? door de eerste ben ik heengelopen ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 10 september 2009 @ 23:05 |
quote:Herstel: Dan heeft Zeeland ook een snellere verbinding met Schiphol en Amsterdam. ![]() Verder ben ik er nog niet over uit hoe de IC Roosendaal-Antwerpen-Gent zal worden uitgevoerd. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2009 @ 23:10 |
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoor ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 10 september 2009 @ 23:17 |
quote:Op de IC Roosendaal-Gent zal er niet zo heel veel gebeuren. Wel geef ik de HSL (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo) wel een kans vanwege een mogelijk groot passagierspotentiaal (hogescholen en universiteiten). | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2009 @ 23:22 |
quote:Fout. een SPOORLIJN Antwerpen - Eindhoven ja. Helemaal mee eens. Maar trek dan de boel door vanuit Turnhout over Tilburg of zo. Of vanuit Lommel over Valkenswaard naar eindhoven. Een onderwijsinstelling rechtvaardigt NOOIT een HSL. Dat weet je zelf ook wel ![]() | |
greavy | donderdag 10 september 2009 @ 23:23 |
quote:Bron: nu.nl | |
Ofyles2 | donderdag 10 september 2009 @ 23:38 |
quote:Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering. | |
Ofyles2 | donderdag 10 september 2009 @ 23:39 |
quote:Ik had juist geen HSL over Venlo tot gedachten. | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2009 @ 23:41 |
quote:Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt. | |
Ofyles2 | donderdag 10 september 2009 @ 23:44 |
Ik begrijp dat het wel een beetje wishfull thinking is van mijn kant, maar als de Fyra dezelfde prijsontwikkeling kent als bij de Eurostar... | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 september 2009 @ 23:45 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2009 @ 23:46 |
quote:Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet. | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 september 2009 @ 23:52 |
quote:Is dat zo? De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld? | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2009 @ 23:53 |
quote:Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn? | |
Ofyles2 | donderdag 10 september 2009 @ 23:53 |
quote:Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar. Alleen zal het voor de Fyra iets moeilijker worden omdat de Eurostar weinig concurrentie ondervindt van andere vervoersmiddelen (vliegverkeer tussen Parijs, Brussel en Londen is gedecimeerd, bovendien ook geen direct autoverbinding tussen beide steden). | |
Dr_Flash | donderdag 10 september 2009 @ 23:55 |
quote:Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken? ![]() Dat lukt dan ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 10 september 2009 @ 23:56 |
quote:Misschien werkt de Full-Flex volgens een Brits systeem: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je kaartje. Mag overigens ook in Nederland ingevoerd worden. Persoon A die nu een treinkaartje koopt naar Groningen voor december zou minder betalen dan persoon B die op de dag van de reis hetzelfde kaartje koopt. | |
bork | donderdag 10 september 2009 @ 23:58 |
quote:Ik lag ook te rollen over de vloer, gelukkig is niemand wakker geworden ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 10 september 2009 @ 23:58 |
quote:Puntloos is het nu, maar mocht mijn natte droom uitkomen dan houd ik je op de hoogte. Zelf ga ik er niet van uit. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 00:00 |
Mja, je kunt je afvragen in hoeverre dat redelijk zou zijn. Dan moet je ook op binnenlandse IC's gaan werken met zitplaatsreservering. En dat brengt ook weer administratie en dus kosten met zich mee. Gevolg: de persoon die nu voor december boekt betaalt de normale prijs, en de koper op de dag zelf wordt uitgemolken. Zoals het dus inderdaad in Engeland gaat. Probeer dat maar eens als "vroegboekkorting" in de markt te zetten. Veel succes ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 september 2009 @ 00:05 |
quote:Geen idee, mijn collega's die de reserveringen maken voor disney vakanties boeken dat ding al maanden van te voren gevuld is, en voor volgend jaar al met de kerst bv ![]() | |
Socios | vrijdag 11 september 2009 @ 00:15 |
quote:Op Den Haag HS verkopen ze tenminste nog kartonnetjes! | |
Socios | vrijdag 11 september 2009 @ 00:15 |
quote:Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 11 september 2009 @ 00:16 |
quote:Tenzij je met beperkte kortingspercentages werkt. Het verschil met Engeland is dat de vervoerders aldaar flink bezuinigd hebben in stationspersoneel. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 00:22 |
quote:Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtollig ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 11 september 2009 @ 00:25 |
quote:Ik was alleen van plan tot Eindhoven te gaan. Brussel-Antwerpen zette ik tussen haakjes, omdat de twee spoorlijnen tussen beide steden aan hun maximum zitten en Eindhoven-Venlo kent een te laag vervoerspotentiaal voor een internationale trein. | |
Socios | vrijdag 11 september 2009 @ 00:43 |
![]() GelenkTriebWagen 10236 te Harlingen ![]() De sporen van Assen erbij. | |
James1988 | vrijdag 11 september 2009 @ 08:36 |
Een spoorlijn Turnhout - Gilze-Rijen zie ik wel potentie in, omdat je dan op die manier zowel Breda als Tilburg een goede aansluiting kan geven richting Antwerpen en Brussel en verder. Er zou eventueel met vleugeltreinen gewerkt kunnen worden, welke bij Gilze-Rijen splitsen en combineren. Het gedeelte naar Breda kun je verder laten rijden naar Roosendaal of zelfs Vlissingen, en de 3600 (IC Roosendaal - Zwolle), dan beperken tot Breda. Het gedeelte richting Tilburg kan eventueel tot Eindhoven of Den Bosch rijden en daar keren. Richting België laat je die treinen weer splitsen bij een gehuctje wat Lint heet (ruime overstaptijd bij Kessel of Lier voorzien, of doorloopkoppen) en gaat er een gedeelte richting Antwerpen, en een gedeelte richting Mechelen en Leuven. Door te Leuven kop te maken, kun je doorrijden naar Brussel. Wat de voordelen hiervan zijn? Je ontsluit zowel Antwerpen, Leuven als Brussel voor een hoop mensen: Zeeuwen, Bredanaren, Tilburgse kruikenzeikers, en Eindhovenaren of Bosschenaren. Antwerpen en Leuven hebben universiteiten welke goed bekend staan, deze zijn dan ook een stuk beter bereikbaar voor Nederlandse studenten. Je hoeft niet de kosten te maken voor een HSL waar je 300 mag, want dat ga je er niet rijden. Het bestaande spoor, zowel aan Nederlandse als Belgische zijde, is al geschikt voor 140 of 160 km/h. Het nieuw aan te leggen stuk Gilze-Rijen - Turnhout, maak je geschikt voor 160 of 200 km/h. Bij Turnhout moet wel wat werk gebeuren, een deel van die lijn is nog enkelsporig. Ook eindigt het midden in de stad Turnhout, wat ook niet echt handig is. Wat Turnhout het liefste wil, is dat de spoorlijn ondergronds verdwijnt en er een nieuw station komt. Volledig Turnhout ondertunnelen zal een prijzige grap zijn, maar een tweede Almelo Verdiept biedt zeker wel mogelijkheden in die regio. Het spoor kan naar dubbelspoor, het station uitgebreid, en de lijn kan worden doorgetrokken richting Nederland. | |
Duvel | vrijdag 11 september 2009 @ 08:54 |
Schopje TRU. | |
zwahiel | vrijdag 11 september 2009 @ 09:09 |
quote:Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof. Hetzelfde met verbindingen naar België toe, sowieso begrijp ik niet waarom er maar zo weinig grensoverschrijdende trajecten zijn. Ok in het verleden waren de grenzen gesloten maar men moet toen toch ook eens nagedacht hebben in het tijdperk pré HSL en toeslagen. Voorbeeld hiervan is de goudenlijn van NS en NMBS of te wel de Benelux. 't Lijntje wat elke spoorstaaf in goud toch wel terug verdiend heeft in de loop der tjid ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 10:30 |
quote:Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk ![]() ![]() Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig. | |
Fixers | vrijdag 11 september 2009 @ 11:44 |
quote:Kan je die boeken? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 september 2009 @ 11:50 |
quote:Nou was het spreekwoordelijk, maar ik kan het wel even navragen of het kan. Bij de thalys iig wel, betaal je wel de hoofdprijs voor. | |
knars | vrijdag 11 september 2009 @ 12:00 |
quote:Ik zit zelf meer te denken aan een HSL tussen Utrecht Uithof UMC en Amsterdam Holendrecht AMC. Scheelt weer traumahelikoptervluchten en ambulanceritten. | |
Duvel | vrijdag 11 september 2009 @ 12:03 |
Als ze nou gewoon eens een ic zouden inplannen tussen Gouda en Amsterdam zou dat al een hoop schelen. Niet voor die ziekenhuizen, maar wel voor mij (en voor Knars ook waarschijnlijk). | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 12:13 |
quote:Kijk, dan hebben we het tenminste over een fatsoenlijke afzetmarkt ![]() Wel een HSLstation in jouw tuin, en een in die van Knars, en verder niks tot aan Amsterdam dan. En wat spotplekjes voor Knars Jr. ![]() "Als bijkomend voordeel wordt de oostelijke Randstad in noordelijke richting ontsloten, met het oog op de toekomst" ![]() Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste spa de grond in! | |
Duvel | vrijdag 11 september 2009 @ 12:15 |
Nee, gewoon over bestaand spoor. Nu rijdt er alleen zo'n klotestoptrein die in no-time aan de gemeentegrens van Amsterdam staat, en dan vervolgens de reistijd verdubbelt door bij elke Amsterdam dikke boom te stoppen. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 12:15 |
quote:He, jammer. Het project loopt vertraging op. We moeten eerst een HSL gaan aanleggen naar de BoerenBond, om een spa te kunnen kopen. Nou ja, vooruit, het besluit is toch al genomen, we kunnen niet meer terug, en iedereen wordt er uiteindelijk blijer van ![]() Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste soeplepel de grond in! | |
Fixers | vrijdag 11 september 2009 @ 12:24 |
quote:Dat is inderdaad wel vervelend. Tussen Amsterdam en Den Haag probeerde ik zoveel mogelijk zo te timen dat ik een Benelux trof. Scheelt een kwartier reistijd. | |
Guppy | vrijdag 11 september 2009 @ 13:09 |
Ik kreeg het magazine Spoor in de bus gisteren ![]() ![]() Leuk initiatief, maar nu mis ik Rails nog meer ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 13:18 |
quote:Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnen ![]() | |
Guppy | vrijdag 11 september 2009 @ 13:57 |
quote:Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs' Ik ben nog niet eens de helft van 50 plus ![]() | |
Duvel | vrijdag 11 september 2009 @ 14:01 |
quote:~ Word lid van de ANWB en ontvang "de Kampioen", helemaal ingericht op jouw leeftijdscategorie. ![]() | |
Guppy | vrijdag 11 september 2009 @ 14:38 |
quote: ![]() Volgens mij valt dat ook nog vies tegen. | |
Duvel | vrijdag 11 september 2009 @ 14:40 |
Ach, werkelijk? | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 15:39 |
okee, die bonnen heb je geen kut aan idd ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 11 september 2009 @ 15:53 |
quote:Een stadswandeling in...Lelystad? | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 15:55 |
quote:Nee, in Delft, dat dan nog wel. Maar met 50 % korting betaal je nog steeds 12,50 p.p. ![]() Jij krijgt dat vodje toch ook in de bus? ![]() | |
Socios | vrijdag 11 september 2009 @ 15:56 |
Laatste keer dat ik met de trein in Lelystad was, was op 24 augustus 2001. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 september 2009 @ 15:56 |
Deze foto is genomen op Almelo de Riet, wel apart dat Rotterdam Centraal eronder is gezet. Aangezien er nooit een trein zal rijden vanaf Almelo de riet naar Rotterdam Centraal ![]() ![]() Dit is de stoptrein naar Deventer - Apeldoorn, dus er mist nog Deventer Colmschate, Deventer, Twello, Apeldoorn Osseveld en Apeldoorn ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2009 16:00:01 ] | |
SpeedyRich | vrijdag 11 september 2009 @ 16:52 |
rond 13:30 kwam ik terhoogte van delft een v250 tegen. | |
Duvel | vrijdag 11 september 2009 @ 17:01 |
quote:Zeg nooit "nooit". | |
Peterselieman | vrijdag 11 september 2009 @ 17:05 |
Stadler heeft 2 nieuwe D-GTW 2/8 voor Arriva bijna gereed. Onder meer de voor Duitsland geschikte 10346 Piter Jelles Troelstra is al gesignaleerd. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4439971 | |
Socios | vrijdag 11 september 2009 @ 17:10 |
Die zijn bedoeld voor de Veendamexpress? | |
dennistd | vrijdag 11 september 2009 @ 17:12 |
Zou het dan toch ooit ![]() quote: | |
Peterselieman | vrijdag 11 september 2009 @ 17:15 |
quote:Onder meer ja | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 september 2009 @ 17:40 |
Tussen Grijpskerk en Zuidhorn rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen. Fijn. Het was woensdag ook al raak. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 18:09 |
quote:"Tot april 2010 blijft het nog huilen met de pet op, daarna wordt het misschien beter. Als het daarna niet beter wordt, hebben we in elk geval gedaan wat we konden, en bekijk het dan verder maar ![]() | |
Crientj | vrijdag 11 september 2009 @ 18:14 |
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{ Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 18:17 |
quote:Foto's maken van treinen is voor oude mannetjes met dikke brillen en sandalen met geitewollen sokken en linnen tassen om hun nek. En een kladblokje en een potloodje voor de nummertjes ![]() Niet voor meiden van 16 ![]() Or well, dat denken mensen dus vaak ![]() | |
Ireyon | vrijdag 11 september 2009 @ 18:32 |
quote:Mensen met een hobby anders dan voetbal zijn nou eenmaal een beetje raar.. ![]() | |
dennistd | vrijdag 11 september 2009 @ 18:41 |
quote:lekker raar laten kijken denk ik altijd maar ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 september 2009 @ 18:41 |
Benelux vertrok met +20 vanuit Amsterdam... tractie door een B-Cargo Traxx. Gaat weer lekker ![]() Een paar minuten daarvoor kwam een hoop DB Nachtzug voorbijrijden met een ontzettend smerige 1600 ervoor, in de richting Schiphol. Toen de trein aan kwam rijden liep iedereen richting perron... de trein reed langzaam voorbij. Prachtige blikken xD | |
Ofyles2 | vrijdag 11 september 2009 @ 18:50 |
quote:Mensen hebben nou eenmaal haast. Ze zijn bewust asociaal... quote:Jammer, die regel gaat niet op voor mij. Ik ben namelijk geen oud mannetje, ik draag zelfs geen lenzen, sandalen en geitenwollensokken (wel altijd witte sokken). Linnen tassen heb ik ook niet. Wel heb ik een kladblok, maar dat is voor algemeen gebruik. (Rug)nummers ken ik wel uit mijn hoofd. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 september 2009 @ 18:55 |
quote:Dat je je alleen al aangesproken voelt maakt je schuldig ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 11 september 2009 @ 18:55 |
quote:Goed opgemerkt Fles. Zeeland begint zo langzamerhand een spookprovincie te worden: wie een VWO-diploma bezit vertrekt in 99% van de gevallen naar een universiteit (en dat heeft Zeeland niet). quote:Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af. | |
Ofyles2 | vrijdag 11 september 2009 @ 18:57 |
quote:Vanochtend nog de 9512 gespot, met oude software (displays gaven 'Amsterdam CS' aan in plaats van 'Amsterdam Centraal'). | |
James1988 | vrijdag 11 september 2009 @ 19:29 |
Inmiddels is de vertraging van 'mijn' Benelux opgelopen tot een half uur... hoe krijgen ze het voor elkaar ![]() edit: Net een V250 tegengekomen op de HSL, tussen Breda-Prinsenbeek en Lage Zwaluwe. Echt hard reed hij niet, maar lelijk is hij wel. Al is het niet zo erg wanneer je 't vergelijkt met sommige foto's. [ Bericht 34% gewijzigd door James1988 op 11-09-2009 20:04:37 ] | |
Duvel | vrijdag 11 september 2009 @ 20:04 |
quote:Oh mên! Dat kan toch niet! ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 11 september 2009 @ 20:05 |
quote:Ik ben principieel tegen gekleurde en zwarte sokken. | |
Duvel | vrijdag 11 september 2009 @ 20:08 |
Je bent principieel single? | |
Zug-Chef | vrijdag 11 september 2009 @ 20:10 |
quote: quote: quote:Sorry Alex, ik moest er vanavond opeens aan denken... ![]() Vandaag vrijdag de 11e september mocht ACTS voor het eerst met een G2000 naar Leeuwarden rijden. De "Smalbek" 1001043 rijdt normaal alleen in het zuiden van Nederland heen en weer, maar mocht vandaag een extra containertrein uit Amsterdam naar Leeuwarden rijden. Het beladen van de trein gebeurt met zogenaamde reachstacker, waarvan er in Leeuwarden twee aanwezig zijn. Op de voorgrond zien we een 2e spoortje welke aan de linkerkant van de terminal loopt. Zodoende wordt een lange trein in 2 delen geknipt, waardoor het laden van een trein nog sneller gaat. Nadat de trein vol beladen is, wordt de trein gecombineerd en op het vertrekspoor naast het station gerangeerd. Om 21:11 zal de trein weer naar de Amsterdamse Houtrakpolder vertrekken. [ Bericht 14% gewijzigd door Zug-Chef op 11-09-2009 20:18:48 ] | |
Guppy | vrijdag 11 september 2009 @ 22:04 |
quote:Wil ze mijn bon hebben? Mag hoor ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2009 @ 00:00 |
Aug 2006. Hmmm.. | |
Ofyles2 | zaterdag 12 september 2009 @ 00:42 |
quote:Ik voel me gevleid... ![]() | |
zwahiel | zaterdag 12 september 2009 @ 06:40 |
James, de Benelux heeft praktisch standaard een vertraging van tussen de +19 en de +26... Daar kijk ik niet eens van op. Wat wel altijd rottig is, is 't feit dat als je je erop instelt 't ding geen vertraging heeft ![]() | |
Guppy | zaterdag 12 september 2009 @ 09:34 |
quote: ![]() | |
bork | zaterdag 12 september 2009 @ 10:29 |
quote:kuch http://www.roac.nl/roac/ ![]() ![]() ![]() | |
lezut | zaterdag 12 september 2009 @ 10:45 |
Ik kom eigenlijk nooit in de Randstad met de trein, maar is het daar ook vaste prik dat de trein zo stampvol zit dat er niemand meer bij in kan? Ik reis nu 2 weken met de stopper van 8.00 van Almelo naar Enschede Drienerlo, maar op Hengelo kan er elke keer gewoon simpelweg niemand meer bij. Zit er nou gewoon iemand bij de NS te denken; laat die tukkers maar in hun sop gaar koken, of wat? | |
dennistd | zaterdag 12 september 2009 @ 10:50 |
Stopper van 8u is die uit Apeldoorn toch? Die zit 's morgens idd nogal vol, de stopper uit zwolle is een stuk rustiger volgens mij. | |
Ireyon | zaterdag 12 september 2009 @ 11:02 |
quote:Het 'Nederlandse' in de NS staat ook alleen voor 'Randstad' hè.. | |
Palmboom313 | zaterdag 12 september 2009 @ 11:07 |
quote:Nou ik moet zeggen dat het de laatste weken gewoon perfect gaat. Wel een paar keer gehad dat ze 5 minuten te laat waren maar nooit meer dan dat. | |
lezut | zaterdag 12 september 2009 @ 11:13 |
quote:Je zou het bijna zeggen. Maar 1x in het uur een stoptrein op een overstapstation (kuch Mariënberg) ![]() Maar das inderdaad de stopper uit Apeldoorn, sprintertje met 3 bakken. Daar kan er toch makkelijk nog één achter voor de spits? En die DM'90 uit Zwolle zit meestal ook wel behoorlijk vol volgens mij, maar die kan ik niet halen ivm de bus die mij om een paar minuten voor 8 voor Almelo uitspuugt. | |
dennistd | zaterdag 12 september 2009 @ 11:30 |
quote:Nouja, het probleem is dat er maar 6 sprinters zijn hier in de buurt, die allemaal nodig zijn. Wel staat er 's morgens wat DM'90 in Hengelo en Enschede, misschien zou het een idee zijn om daarmee een voortrein te gaan rijden (7.53u weg uit Almelo ofzo). | |
dennistd | zaterdag 12 september 2009 @ 13:20 |
Arriva heeft ook weer twee nieuwe diesel GTW's gekregen vandaag: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=265 | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 12 september 2009 @ 13:27 |
quote:Croissant voor 1 euro ![]() | |
lezut | zaterdag 12 september 2009 @ 13:46 |
quote:Zou kunnen idd, die trein zit voor 90% vol met mensen die naar de UT of Saxion willen, dus dan heb je in die piek een extra trein. | |
Fixers | zaterdag 12 september 2009 @ 14:28 |
quote: ![]() | |
Mkr | zaterdag 12 september 2009 @ 14:45 |
Weet iemand of er in de 5600 (Zwolle-Utecht vv) nu standaard een set sgmm zit? Zag m net weer rijden. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 september 2009 @ 16:00 |
geen idee. Somda? | |
James1988 | zaterdag 12 september 2009 @ 16:02 |
quote:Het is een tijdje goed gegaan... nu niet meer dus. | |
Novus | zaterdag 12 september 2009 @ 22:09 |
Vanaf maandag studentenkortingskaarten heu. | |
dennistd | zondag 13 september 2009 @ 10:13 |
Schweres Zugunglück bei Radebeul In Friedewald bei Radebeul hat sich ein schweres Zugunglück ereignet. Wie die Polizei mitteilte, wurden dabei mindestens 44 Menschen verletzt, vier davon schwer. Zuvor hatte MDR 1 RADIO SACHSEN von 50 Verletzten berichtet, darunter vier Kinder. Hubschrauber und Krankenwagen brachten die Verletzten in die umliegenden Krankenhäuser. Schätzungen zufolge befanden sich bis 250 Passagiere in beiden Zügen. Bei dem Unfall waren auf der eingleisigen Strecke zwischen dem Haltepunkt Friedewald und dem Bahnhof Friedewald Bad zwei Dampfloks der Lößnitzgrundbahn zusammengestoßen, eine davon entgleiste. Mehrere Waggons schoben sich zusammen, die historischen Loks wurden schwer beschädigt. Rund 100 Rettungskräfte waren mit Hubschraubern und Krankenwagen im Einsatz. Wegen des unwegsamen Geländes werden die Bergungs- und Aufräumarbeiten am Sonntag weitergehen. Der genaue Unfallhergang ist noch unbekannt. Die Lößnitzgrundbahn gehört zu den ersten Schmalspurbahnen Deutschlands. 1884 rollten die ersten Dampfloks zwischen Moritzburg und Radebeul. Dieses Wochenende sollte das 125-jährige Jubiläum mit Ausstellungen, historischen Lokomotiven sowie einem Dampflokglühen mit Feuerwerk gefeiert werden. Nach dem Unglück wurde das Volksfest aber abgesagt. http://www.mdr.de/nachrichten/6684319.html ![]() 52 Verletzte bei Zugunglück nahe Radebeul Bei dem Zugunglück in der Nähe von Radebeul sind mehr Menschen verletzt worden als zunächst angenommen. Die Polizei sprach in der Nacht von 52 Verletzten, unter ihnen sieben Kinder. Vier Menschen hätten schwere Verletzungen erlitten. Sie seien in Krankenhäuser gebracht worden. Zum Zeitpunkt des Unglücks waren etwa 250 Menschen mit den Zügen unterwegs. Die beiden Dampfzüge der Lößnitzgrundbahn waren gestern Abend auf der einspurigen Strecke zwischen den Haltestellen Friedewald und Friedewald-Bad aufeinandergeprallt. Dabei wurden die beiden historischen Dampfloks schwer beschädigt. Auch an den Waggons entstand teils erheblicher Schaden. Insgesamt wird der auf mehr als einer Million Euro geschätzt. Wie es zu dem Unglück kam, ist noch unklar. Die Loks sollen heute geborgen werden. Wegen des unwegsamen Waldgeländes rechnen die Einsatzkräfte damit, dass die Arbeiten den ganzen Tag dauern. Nach Angaben der Betreibergesellschaft wird die Strecke noch bis mindestens Dienstag gesperrt bleiben. Für die Züge würden Busse eingesetzt. Das Zugunglück ereignete sich während der Feier zum 125-jährigen Bestehen der Lößnitzgrundbahn. Auch für heute waren zahlreiche Sonderfahrten und Festveranstaltungen geplant. Der Betreiber der Bahn sagte diese aber inzwischen ab. Die Lößnitzgrundbahn gehört zu den ältesten Schmalspurbahnen Deutschlands. 1884 rollten die ersten Dampfloks zwischen Moritzburg und Radebeul. http://www.mdr.de/nachrichten/6684763.html | |
Kwaliteit | zondag 13 september 2009 @ 12:05 |
staat inmiddels ook op de FP zie ik.quote: | |
Zug-Chef | zondag 13 september 2009 @ 17:30 |
S-Bahn Berlijn![]() In een zongaatje vertrekt S-Bahnstel 481 417 als S5 naar Olympiastadion vanaf station Berlin Friedrichstrasse. Merk het contrast op tussen nieuwbouw en oudbouw. Kantoorpanden versus stationsoverkapping. ![]() Zodra het avond is, wordt het vroeg donker in Berlijn. Gemiddeld ruim een uur eerder dan in Nederland. Het Hauptbahnhof verlicht dan erg fraai. S-Bahn treinstel 485 090 staat als S9 van Spandau naar Berlin Schönefeld Flughafen te wachten op vertrek. ![]() Ter hoogte van S-bahnhof Treptower Park is een fraai blik te werpen op deze brug over de rivier de Spree. S-Bahntreinstel 485 026 heeft deze brug zojuist gepasseerd en is als S9 naar Berlin Schönefeld Flughafen onderweg. | |
thats-me | zondag 13 september 2009 @ 18:04 |
Mooie foto´s zug, vooral die 2de ![]() | |
lezut | zondag 13 september 2009 @ 18:26 |
Berlin hbf is echt een mooi station vind ik, die enorme glascontructie midden in de stad ![]() | |
thatsme | zondag 13 september 2009 @ 20:15 |
quote:Dat is ATB in een stoomtrein nog geen eens zo'n slecht idee. | |
Duvel | zondag 13 september 2009 @ 22:12 |
Båstad Afgelopen zomer waren we dus op vakantie naar Noorwegen, maar op de heenweg kreeg de auto al kuren. Dankzij de ANWB Alarmcentrale werd de Zweedse wegenwacht geregeld, die de volgende ochtend netjes voor de deur van het hotel stond. De dichtstbijzijnde Renaultgarage lag iets van 10 km verderop, in het pittoreske Båstad. Ik wist het niet, maar Båstad is wereldberoemd in Zweden omdat men er tennist. Tennisbaandichtheid: hoog. Hoe dan ook: de garage had pas over een uurtje tijd, dus konden wij deze metropool verkennen. En nee maar, een weg die "Stationsterrassen" heet, dat kan wel eens interessant worden. Ik kon de volgende fotoreportage maken. ![]() ![]() Het bordje. Natuurlijk wil je ook graag wat Zweedse treinen zien. Skånetrafiken, de lokale vervoerder, had echter het volgende bord geplaatst: ![]() Vrij vertaald: in verband met werkzaamheden geen treinen van en naar dit station. En voor de oplettende lezer: blijkbaar lopen werkzaamheden in Zweden ook wel eens uit. Nou ja, dan maar wat willekeurige plaatjes schieten. ![]() Het stationsgebouw van Båstad. ![]() Het bewijs dat er geen treinen rijden. ![]() Het perron van Båstad. Wat opvalt is de gigantische overspanning van de bovenleiding, en het feit dat vroeger overduidelijk minstens twee sporen langs het perron liepen. ![]() Aan de gevel hing een wat klassieker naambordje. ![]() ![]() Het station van de andere kant. ![]() Nog een keer zicht op het perron. Het perron zelf was best lang, voor beschutting zou ik even in het stationsgebouw blijven zitten. | |
SevenWonders | zondag 13 september 2009 @ 22:16 |
quote:Ja, maar hebben de meeste die-hard fotograferende trein Zo'n ene keer op R'dam CS met een stukje andere trein erbij is dan toch geen wereldomvattende reamp? | |
Ofyles2 | zondag 13 september 2009 @ 22:19 |
quote:Ik heb geen tijd voor een relatie momenteel. | |
Ireyon | zondag 13 september 2009 @ 22:40 |
quote:Ohja, m'n collectie bevat inderdaad honderden foto's van zo'n trein die 1x per 10 jaar langsrijdt ![]() | |
Peter | zondag 13 september 2009 @ 23:12 |
quote:Plaatjes doen moeilijk hier.. | |
Darkwing_Duck | zondag 13 september 2009 @ 23:22 |
Zit je vandaag in de pimpel, moet je naar de plee, kom je als eerste een invalidentoilet tegen... Trek je de schuifdeur open ( oor diegenen die het niet kennen, een stuk coupemuur van 3 meter lang,Dus als dat eenmaal open is dan zie je iedereen en iedereen ziet jouw..) Zit daar een griet te schijten.... ![]() Doe hem op slot ofzo... ![]() | |
James1988 | zondag 13 september 2009 @ 23:37 |
Mooie foto's Zug ![]() ![]() Overigens, op je 2e foto staat "ier". Dit is 'm helemaal: ![]() bron Ik moet weer eens terug naar Berlijn. | |
knars | zondag 13 september 2009 @ 23:44 |
@Fles & Duvel: precies, IC Gouda - Amsterdam zou fijn zijn. En dat mag best op het goudse hoofdstation stoppen hoor. Als ze voor mijn huis een station zouden bouwen, zou dat nog minder logisch zijn dat de aanleg van vaarstche rijn tov Utrecht centraal ![]() | |
Duvel | maandag 14 september 2009 @ 03:24 |
quote:Hier nu ook... Komen wel weer terug. | |
Guppy | maandag 14 september 2009 @ 06:39 |
Berlin ![]() | |
Fixers | maandag 14 september 2009 @ 09:19 |
Van de Frontpage:quote:Ik vind het een sterk verhaal... | |
Darkwing_Duck | maandag 14 september 2009 @ 09:31 |
Dit zijn toch abnormale geluiden voor een AM75 niet? | |
Duvel | maandag 14 september 2009 @ 09:33 |
An error occurred. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 14 september 2009 @ 09:36 |
quote:Had ik net ook ff, is nu voorbij ![]() | |
Duvel | maandag 14 september 2009 @ 09:44 |
Wat een pokkeherrie! | |
Darkwing_Duck | maandag 14 september 2009 @ 09:51 |
quote:Ik bedoel dus niet zo zeer het gezoen van de tyristoren, die de boel aanzetten, maar eerder die oplopende toon die er iedere keer was ( van laag naar hoog) zodra er opnieuw tractie gegeven werd, iedere keer. | |
Duvel | maandag 14 september 2009 @ 10:08 |
Het klinkt als een ventilator die op toeren komt. | |
IntercityAPT | maandag 14 september 2009 @ 13:27 |
In 2010 ruim baan voor de auto Bah. ![]() | |
weps | maandag 14 september 2009 @ 14:12 |
Ik snap de door jouw gemaakte vergelijking niet... Je betaald belasting, wegenbelasting (Indien je auto rijdt) en een trajectkaart. Je trajectkaart betaal je aan de NS. Een private onderneming waarvan de overheid 100% aandeelhouder is. Dit geld word gestoken in treinen, stations, infraheffing en spoorpersoneel. Dus is puur spoor gerelateerd. Je betaald als je een auto hebt wegenbelasting. Deze is bedoeld voor aanleg en onderhoud van wegen. Er is "gewone" belasting en daarvan worden de tekorten aan wegenbelasting en geld voor het OV (dus ook onderhoud van spoor) uit betaald. Waarom zou je dan met je trajectkaart welke notabene op de balans van NS Reizigers terecht komt iets te maken hebben met die meters extra asfalt? Ik spek toch ook de bakker niet als ik een appel bij de groenteboer koop? | |
greavy | maandag 14 september 2009 @ 15:58 |
quote:Bron: nu.nl hij had nogal geluk.. Volgens mij was je in Nederland toch wel geplet? Heb btw afgelopen zaterdag net na station Barendrecht (vertrek 14.32 uit Rotterdam met stoptrein -> Zwijndrecht) de Albatros gespot, wij waren net buiten de tunnel, en hij reed erin. Vandaag 4 SPURT treinen van Arriva langs Zwijndrecht zien rijden, richting Dordrecht. | |
James1988 | maandag 14 september 2009 @ 18:33 |
Gespot in Rotterdam, SLT'tje 2404. Men rijdt weer met SLT had ik begrepen? Edit: het refdag meldt: quote:bron Nou weet ik dat journalisten en spoor niet samengaan, maar om ProRail nou een goederenvervoerder te noemen? ![]() [ Bericht 91% gewijzigd door James1988 op 14-09-2009 18:38:25 ] | |
Ireyon | maandag 14 september 2009 @ 19:01 |
quote:Refdag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 september 2009 @ 21:07 |
quote:Kijk, zo doe je dat ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 september 2009 @ 21:11 |
Thalys heeft gezegd dat het meisje voor de rest van haar leven gratis met de Thalys mag reizen. Goed voor elkaar ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 september 2009 @ 21:14 |
quote: | |
Dr_Flash | maandag 14 september 2009 @ 21:16 |
de Brandweer ook echt he ![]() | |
Novus | maandag 14 september 2009 @ 21:31 |
Zeg, zo'n SchonesTagTicket, is die in Nordrhein Westfaalhazen ook geldig op de Prignitzer enzo? | |
Dr_Flash | maandag 14 september 2009 @ 21:31 |
quote:ja. | |
Dr_Flash | maandag 14 september 2009 @ 21:49 |
Toch wel raar. Ik denk dat er al zeker 100 kinderen verwekt zijn in de Thalys. Nou, dat duurt ongeveer net zo lang als het baren, zo niet korter. Statistisch gezien is dat op zijn minst opmerkelijk. ![]() | |
Novus | maandag 14 september 2009 @ 21:51 |
Thanks Flash, M'n Duits is ongeveer gelijk aan jouw Chinees denk ik | |
Dr_Flash | maandag 14 september 2009 @ 21:58 |
quote:Dat zou je nog moeite kosten ook waarschijnlijk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 september 2009 @ 22:02 |
quote:Die branderige doos van die moeder zal wel toe zijn aan een kuub blusschuim ja ![]() | |
Novus | maandag 14 september 2009 @ 22:07 |
![]() Nog laatste check, ook op WFB? | |
Dr_Flash | maandag 14 september 2009 @ 22:09 |
quote:Tuurlijk. Op alles behalve IC/EC/ICE. Succes ![]() | |
James1988 | maandag 14 september 2009 @ 23:27 |
Wel een mooie promostunt van Thalys, een lifetime pass ![]() Wel weer toevallig dat er 2 dokters en 2 verpleegkundigen aan boord zaten... het zou zo in een soap passen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 september 2009 @ 09:21 |
quote:Waar zou je dat moeten doen in een Thalys? | |
Guppy | dinsdag 15 september 2009 @ 09:28 |
quote:Mwa, vliegtuigmaatschappijen geven ook altijd lifetime passes aan babies die in het vliegtuig worden geboren. En ik heb het wel vaker gehad dat er in de trein werd omgeroepen of er toevallig een dokter aan boord was. Was in de IC naar Berlijn. Meestal zitten er wel een paar ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 september 2009 @ 09:34 |
quote:Ik denk dat je formeel Arts bedoeld. | |
trainfreak | dinsdag 15 september 2009 @ 10:02 |
Er staat een 11.8 in Gent-Sint-Pieters. De bestuurders zouden daar opleiding krijgen voor de 11. Wat dus wil zeggen dat de locs naar de binnenlandse (goederen?) dienst zouden overgeplaatst worden... | |
Guppy | dinsdag 15 september 2009 @ 10:05 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 september 2009 @ 10:11 |
quote:Ik meende dat dat wel het plan was nu de 2800 overgeplaatst is naar de Benelux | |
dennistd | dinsdag 15 september 2009 @ 10:13 |
De 11.8'en kunnen nog niet eens met voldoende rijtuigen rijden, laat staan dat ze een goederentrein kunnen trekken ![]() Lijkt mij meer geschikt voor wat spitstreinen ofzo. | |
Socios | dinsdag 15 september 2009 @ 10:17 |
Ook wel P-treinen. ![]() | |
dennistd | dinsdag 15 september 2009 @ 10:20 |
quote:Die ja, ik kwam niet op de naam van die belgse dingen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 september 2009 @ 10:20 |
Ik heb een droombaan gekregen: Voor Disney iedere dag pendelen met de TGV tussen Marne La Vallee-Chessy en Londen, voor de Bagagerie ![]() Je suis tres Content ![]() | |
trainfreak | dinsdag 15 september 2009 @ 10:31 |
quote:True. Maar op diverse fora's lees je zoveel... Nuja, we zien wel wat | |
dennistd | dinsdag 15 september 2009 @ 10:50 |
quote:gaat dat niet vervelen na een paar maanden? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 september 2009 @ 11:13 |
quote:Vast wel, maar is dat nieet met al het werk? ![]() 2 Hobby's in 1 baan, kan het beter? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 september 2009 @ 13:34 |
quote:Wh0000t echt?? Tof man, feli! ![]() | |
Fixers | dinsdag 15 september 2009 @ 13:46 |
quote:Klinkt niet slecht. Wat doe je dan precies: koffers in en uitladen? En hoe kom je aan zo'n baan? | |
Dr_Flash | dinsdag 15 september 2009 @ 13:59 |
Ja koffers slepen in zo'n pakje ![]() ![]() ![]() ![]() Staat je vast BEEEEELDIG ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 september 2009 @ 14:03 |
Nee, deze ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 september 2009 @ 15:18 |
Moet je er ook zo'n tronie bij trekken? ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 15 september 2009 @ 17:01 |
Ontopic maar weer. Vanavond 19:50 Nederland 2, Rail Away Ooit was het spoor tussen Perugia en Rome de snelste lijn tussen Noord- en Zuid-Italië, die veel van zijn belang verloor toen andere en kortere lijnen konden worden aangelegd. Maar een reis over het spoor tussen Perugia en Rome blijft een belevenis, die de vele varianten van het Umbrische land laat zien. Lange hellingen met steden en dorpen op de heuvels, een kronkelend traject door dalen van de Apenijnen en als afsluiting een rit over de nieuwe Direttisima, de hogesnelheidslijn van Italië. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 september 2009 @ 17:24 |
quote:Wat is er offtopic van aan kostuums van het bediendepersoneel van de Disney-Eurostar? | |
Ofyles2 | dinsdag 15 september 2009 @ 18:15 |
quote:Die liftjongen ken ik! ![]() | |
James1988 | dinsdag 15 september 2009 @ 18:55 |
"Hier volgt een mededeling voor de machinist van Thalys 9361, graag of vertrekken of contact opnemen met de treindienstleider. U houdt de hele boel vast." zojuist gehoord te Amsterdam Centraal. Uiteindelijk vertrok de Thalys met +18. | |
Duvel | dinsdag 15 september 2009 @ 18:57 |
![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 15 september 2009 @ 19:06 |
quote:Palliatief. | |
greavy | dinsdag 15 september 2009 @ 19:33 |
quote:Dat word omreizen jongens:+ quote:En dit is tegenwoordig de nieuwe trend.. | |
Ofyles2 | dinsdag 15 september 2009 @ 19:35 |
Het moet afgelopen zijn. Zelfmoordenaars die een mislukte poging doen alle inzetkosten laten betalen. | |
Guppy | dinsdag 15 september 2009 @ 19:52 |
Ik had vanmorgen ook een kapotte bovenleiding, tussen Arnhem en Utrecht | |
RubenK | dinsdag 15 september 2009 @ 19:53 |
quote:*meldt zich* ik was richting hoorn voordat ze omriepen dat deze verstoring er was ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 september 2009 @ 19:57 |
quote:Klopt ja, kostte mij ook een kwartier. En gefaal van ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Guppy | dinsdag 15 september 2009 @ 20:06 |
quote:Jammer dat jij op Ede-Wageningen stond, anders was het nog gezellig geworden | |
JeePee83 | dinsdag 15 september 2009 @ 20:08 |
quote:Dat Veolia doet het in Haaglanden ook al zo best. Wel humor is het dan als je een afspraak met iemand van Veolia hebt en vervolgens te laat komen omdat zijn collega verdwaald was. Aankomst met +20 en JP te laat ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 september 2009 @ 20:26 |
quote:Nou, de sfeer kon wel een opkikkertje gebruiken idd ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 september 2009 @ 20:47 |
quote:Jouw opstelling jegens geesteszieken getuigt van weinig empathisch vermogen. | |
James1988 | dinsdag 15 september 2009 @ 20:50 |
De Thalys naar Brussel en Parijs werd omgeleid naar Breda. Vanaf daar rijden er bussen naar Bergen (op Zoom?) of Berchem. Ik denk (Antwerpen-)Berchem maar helemaal duidelijk was het niet. Vanaf daar kunnen reizigers hun reis vervatten. | |
Ofyles2 | dinsdag 15 september 2009 @ 20:50 |
quote:Prodata werken ze toch mee? Dat is niets meer dan een DomDom. | |
Peterselieman | dinsdag 15 september 2009 @ 20:52 |
Ze werken net als Arriva idd met ProData | |
Novus | dinsdag 15 september 2009 @ 22:12 |
Zeg, vraagje. Het mag duidelijk zijn dat ik een tourtje door Deutschland (NRW) aan het plannen ben met wat vrienden. Maar ik heb dus eigenlijk geen idee wat leuke plekjes, leuke lijntjes (met evt. leuk materiaal) zijn om te doen. Mooie natuur staat hoog in het vaandel. Verder beginnen we bij Gronau en eindigen we met een enkeltje Bad Bentheim - Hengelo. Iemand van de 'buitenland-gangers' mooie tips, al dan niet voorzien van een plaatje? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 september 2009 @ 22:25 |
Altenbeken > Google Verder de Porta Westfalica misschien Tering je bent wat aan het plannen maar je hebt geen idee waarom en hoezo? En alles moet van inspiratie van ons afhangen? ![]() ![]() | |
Novus | dinsdag 15 september 2009 @ 22:35 |
Haha nee, ik had opzich wel wat in elkaar, maar tips zijn altijd welkom toch? :p Thanks. ;D | |
#ANONIEM | dinsdag 15 september 2009 @ 22:41 |
Mogelijkheden te over. Om eens wat te noemen: - Porta Westfalica inderdaad, - S9 van Essen naar Wuppertal, onderweg het stadje Velbert-Langenberg bekijken - RB47 van Wuppertal naar Solingen, komt langs een beroemde spoorbrug - RE16 van Hagen naar Siegen, met veel heuvels, tunneltjes, bossen, bosbouw en houttreinen - Lijntje naar Duisburg-Entenfang, vanaf daar kun je door de Sechs-Seen-Platte wandelen. Ben er zelf nooit geweest maar schijnt een mooi park-achtig iets te zijn. Ligt wel erg ver uit mekaar allemaal, dat red je niet op een dag. Punt is wel, als je naar bergen en natuur wil, dan kun je dat best vinden in NRW, maar dan geldt wel het principe: hoe verder weg van Nederland, hoe mooier. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2009 22:41:36 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 15 september 2009 @ 22:43 |
quote:Die zelfmoordenaars dan, die hebben pas echt een gebrek aan empathisch vermogen. Machinisten en passagiers met een trauma opzadelen omdat hun levens totaal verneukt zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 september 2009 @ 22:46 |
quote:Daar is ECHT geen donder aan ![]() Probeer dan liever Hagen - Lüdenscheid of Solingen - Wuppertal via Remscheid over de Müngstener Brücke, de hoogste spoorbrug van Europa (107 meter!) | |
Dr_Flash | dinsdag 15 september 2009 @ 22:48 |
quote:Je zou je eens moeten verplaatsen in de geest van iemand die tot zo'n besluit gekomen is. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 september 2009 @ 22:52 |
quote:Qua trein vast niet, zo'n stom dieselboemeltje die elk (half?) uur op en neer rjidt. Maar de Sechs-Seen-Platte is ook niks? quote:O ja, Hagen-Lüdenscheid is vast ook leuk. Het lijntje Hagen-Iserlohn vond ik ook altijd wel grappig, want daar reed een trein bestaande uit 1 elektrische(!) locomotief + 1 dubbeldekrijtuig. Maar intussen is dat geprivatiseerd en rijden ze met Flirts. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 september 2009 @ 22:54 |
quote:Naja dat park weet ik verder niet, maar dat lijntje rechtvaardigt op zich bepaald geen uur omweg ![]() | |
Novus | dinsdag 15 september 2009 @ 23:17 |
Ok thanks, ik denk dat ik hier wel wat mee kan, eens zien wat er nog mogelijk is. Bedankt voor de tips, morgen tijdens saaie colleges eens wat over zoeken ![]() | |
jens007 | dinsdag 15 september 2009 @ 23:28 |
Nog steeds gedonder bij Roosendaal en ook bij Tilburg staat het weer vast. Leuk dan als je naar huis wilt. | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 00:25 |
quote:Die mensen zijn ziek, eikel. Je gaat een kankerpatiënt toch ook niet nadragen dat ie door de chemo met een enge kale kop door de stad loopt? | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 00:26 |
quote:Roosendaal - Breda rijdt toch wel? | |
Ofyles2 | woensdag 16 september 2009 @ 00:41 |
quote:Een lichamelijke ziekte is heel wat anders dan een geestelijke ziekte. | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 00:54 |
quote:Misschien zou je je er een keer in moeten verdiepen voor je dit soort onzin uitkraamt. ![]() | |
Guppy | woensdag 16 september 2009 @ 06:43 |
quote:Ja... Maar dat neemt niet weg dat het voor een machinist ook héél erg is. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik iemand dood zou rijden, ook niet als die gene dat heel graag zou willen. | |
NikkelCobalt | woensdag 16 september 2009 @ 08:06 |
quote:Iemand (met of zonder ziekte) die door de stad loopt is wel wat anders dan iemand (met of zonder ziekte) die het treinverkeer stil legt. Je bent hoop ik met me eens dat zelfmoord niet in het straatje "vrijbrieven om het treinverkeer te ontregelen" valt. Echter om dan van mislukte zelfmoordenaars een schadevergoeding te eisen... dat ligt weer wat gevoeliger. Maar daar moeten we het ook niet over hebben. Als er in den beginne mensen niet voor treinen springen is schadevergoeding ook niet nodig. | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 08:12 |
Je hebt het over mensen die door hun ziekte niet toerekeningsvatbaar zijn. Daar schadevergoeding van te eisen is in mijn ogen idioot en heeft ook totaal geen zin. De vergelijking met de kankerpatiënt gaat mank maar ik wist even niets beters te verzinnen. | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 08:25 |
quote:Dit is een fragment uit een lange column zoals die op HGBTF staat. klik Dan heb ik toch liever hoe de NS het heeft gedaan, dat is toch wel wat vriendelijker richting de nabestaanden. | |
NikkelCobalt | woensdag 16 september 2009 @ 08:25 |
quote:Ik zou wel willen weten in hoeveel gevallen ontoerekeningvatbaarheid in het spel is. Hoewel er absoluut zelfdoders zijn die dit in een opwelling doen zijn er ook legio die wel toerekeningsvatbaar zijn. Mensen die allang hebben bedacht dat dood willen en bijvoorbeeld ook nog een afscheidsbrief schrijven. Maar wellicht dat je je uitspraak kunt staven met cijfers? | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 08:33 |
Sorry, geen cijfermatige onderbouwing. Ik zie daar ook niet het nut van in. Ik ga ervan uit dat iedere persoon die dood wil door voor een trein te springen in zekere mate ontoerekeningsvatbaar is. | |
#ANONIEM | woensdag 16 september 2009 @ 08:35 |
Laten we er over ophouden en gewoon lekker ontopic gaan ipv praten over mensen die zelfmoord plegen. Het is al erg genoeg. | |
RubenK | woensdag 16 september 2009 @ 09:00 |
Las net in een nieuwsbrief dat de thalys vanaf december ook maar 160 gaat rijden op de hsl ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 september 2009 @ 09:14 |
quote:Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan? Dat zou logisch zijn, omdat de Traxx ERTMS level 1 heeft en daarmee mag niet harder dan 160 km/h gereden worden. Op het tweede deel, dus na Rotjeknor kan de gashendel toch wel open? | |
NikkelCobalt | woensdag 16 september 2009 @ 09:17 |
quote:Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn. quote:Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer. | |
#ANONIEM | woensdag 16 september 2009 @ 09:24 |
quote:Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen. | |
NikkelCobalt | woensdag 16 september 2009 @ 09:32 |
quote:Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel. Hoewel het wat mij betreft absoluut geen prioriteit heeft, daarvoor is de frequentie momenteel (gelukkig) te laag Bijvoorbeeld door a) alle spoorwegen af te sluiten voor onbevoegden door middel van hekken en bruggen over wegen b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen En a) kost onmogelijk veel geld + je verkracht je infrastructuur. En over b) waren we aan het discussieren. Ik zeg, pak een bakkie thee en discussiër mee. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 09:38 |
quote:Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 09:54 |
quote:Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 september 2009 @ 09:56 |
quote:Dat voorkom je nooit, maar je kunt het wel terug dringen. En zorgen dat die persoon een andere manier vindt. | |
Peterselieman | woensdag 16 september 2009 @ 09:57 |
quote:Per wanneer geldt dat? Dat zou namelijk betekenen dat vanaf Rotterdam de gashendel open gaat. Alleen is het dan tussen Antwerpen en Brussel nog wel boemelen. | |
NikkelCobalt | woensdag 16 september 2009 @ 10:00 |
quote:Wat MarkoAlmelo zegt + terugdraaien kan niet, maar je kunt wel een signaal af geven voor personen in eenzelfde situatie. | |
ReisT | woensdag 16 september 2009 @ 10:15 |
quote:Vanaf 13 december: http://www.nshispeed.nl/n(...)ijden-op-de-hsl-zuid ![]() | |
HaverMoutKoekje | woensdag 16 september 2009 @ 10:23 |
quote:a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderen b) zelfmoord door aanreiding met trein is de meest efficiente zelfmoordmethode, vrijwel niemand overleeft het. Hiermee tref je alleen de nabestaanden. | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 10:32 |
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat. Gevolgen: - Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde - Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen - Treinspotten wordt minder leuk - Kost een hele hoop geld Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten. Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk. | |
#ANONIEM | woensdag 16 september 2009 @ 10:32 |
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak. | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 september 2009 @ 10:45 |
quote:U Vraagt, wij hebben gefilmd | |
Guppy | woensdag 16 september 2009 @ 11:01 |
quote:Toch grappig dat het in HongKong dan wel gewoon kan. Die glazen wanden. En dat het daar ook werkt. Maar goed, de OV chipkaart (octopus-card) werkt daar ook. Ergens is het dus gewoon een utopisch land. | |
Peter | woensdag 16 september 2009 @ 11:02 |
quote:Pil van Drion misschien een oplossing? ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 16 september 2009 @ 11:23 |
quote:Dat zei ik al, op die manier verneuk je de infrastructuur en heel duur. Dus geen oplossing. Praktisch gezien wat James zegt. --------- Het is nooit te voorkomen, het kan alleen worden teruggedwongen. Maar bijvoorbeeld oplossing zoals Peter geeft in combinatie met spoorwegen. Bij elk station een kastje met een pil van Drion. Achter een stukkie glas met een hamer en als je inslaat komt er direct een lijkwagen. Met de campagne "Op elk station een pil van Drion" ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 september 2009 @ 11:26 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 11:29 |
quote:Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus. | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 september 2009 @ 12:01 |
quote:Is ook niet zo gek he, hier ligt overal wel spoor, in vele landen loop je na tientallen kilometers pas bij een spoorlijn wwaar 2 keer per dag een treintje over tuft en in het weekend helemaal niks, en laat het dan vrijdagavond zijn. | |
greavy | woensdag 16 september 2009 @ 14:45 |
quote:Bron: webregio.nl ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 15:10 |
Ik kom net deze tegen ![]() quote:http://www.b-rail.be/php/alerts/index.php?lang=N&task=view&id=834 | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 15:18 |
quote:Ik vermoed van niet. ![]() | |
Fred2 | woensdag 16 september 2009 @ 15:56 |
quote:Zelfmoord legaliseren zal wel een stuk helpen denk ik. | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 17:27 |
quote:Ze doen alles wat ze kunnen: toekijken hoe ProRail de boel fixt ![]() Overigens, Amsterdam Centraal heeft nieuwe vertrekstaten: ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 16-09-2009 17:56:57 ] | |
Crientj | woensdag 16 september 2009 @ 18:17 |
STORING: Eindhoven-Venlo aanrijding met een persoon. Verwachting: rond 19:00 Argh, het gaat wel lekker zo . :/ Vanmorgen ook alweer iemand. ;r | |
greavy | woensdag 16 september 2009 @ 18:28 |
quote:Zoals ik al zei, trend van het jaar.. Ga lekker van een brug het water inspringen, zodat wij, de treinreizigers, er geen last van hebben ![]() Of was het een onoplettend mens die op de spoorwegovergang bleef staan ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 september 2009 @ 18:33 |
ReisT | woensdag 16 september 2009 @ 18:44 |
quote:Voor wie zo veel problemen heeft dat dit de enige uitweg lijkt te zijn maakt dat heus geen verschil of het nu wel of niet mag. quote:Ja mensen kunnen ook van de Domtoren afspringen maar je zou er maar net onder hebben gelopen... ![]() | |
Ireyon | woensdag 16 september 2009 @ 18:51 |
quote:Na een drietal ritjes gemaakt te hebben, vind ik het toch wel een prima treindienst. Voor ¤1,50 je eigen bak, inclusief railcatering die elke 5 minuten voorbij wandelt en vrolijke trainmanagers die je behandelen alsof je hun enige klant bent. Nu is dat laatste natuurlijk ook wel zo, maar dat ze vrolijk blijven verdient toch wel wat lof. 'k Mocht zelfs een keer in de "Alleen Gereserveerde Plekken" bak blijven zitten zonder gereserveerd te hebben. Alleen jammer van die enorme teringherrie over het gehele traject, maar daar heb ik m'n oordopjes voor ![]() 'k Ga morgen denk ik nog maar een keertje, heb nog een mooi ongestempeld enkeltje Shl - Rtd gevonden. Toch een slimme tactiek van ze, overal gratis kaartjes laten rondslingeren ![]() | |
Crientj | woensdag 16 september 2009 @ 18:53 |
quote:Ik liep vanmiddag dus daar in de buurt.. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 september 2009 @ 18:58 |
quote:WTF, ik heb er dus van de week ook 1 gevonden in de kaartautomaat :| | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 19:08 |
quote:Zou dat opzettelijk zijn ja? ![]() ![]() * Dr_Flash gaat ook kaartautomaten leegstruinen morgen ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 16 september 2009 @ 19:28 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 19:31 |
Nou, wat een grap. We donderen een opblaasbeest in een ondergelopen bouwput. JOTTUM! | |
Palmboom313 | woensdag 16 september 2009 @ 19:34 |
quote:Zuurpruim ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 19:39 |
Mja maar goed, waar slaat zoiets op? Geinig, mja. Nieuws?? Doe eens normaal zeg ![]() | |
KapiteinT | woensdag 16 september 2009 @ 19:49 |
quote:Bron Klink leuk, ben benieuwd wanneer de schermen er komen. [ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 16-09-2009 19:55:37 ] | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 20:18 |
Och jee, weer een "proef"? Dat hebben we al in 2005-2006 gehad in de IC's Haarlem - Limburg. In de Protos hangt er al sinds het begin iets dergelijks (hoewel niet met actuele info). De modernere trams in Amsterdam hebben het al jaaaaren. Maar nu gaan we een "proef" houden. Wauw. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 september 2009 @ 20:19 |
quote:Die hangen er al. | |
Peterselieman | woensdag 16 september 2009 @ 20:20 |
Arriva had trouwens ook weer wat nieuws zag ik laatst. Op de perrons in Leeuwarden stonden borden waar alle stations die de trein aan ging doen op stonden. Niet echt nuttig, want je hebt ook CTA's maar toch stonden ze er ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 16 september 2009 @ 20:24 |
quote:Veolia heeft het ook, althans de bussen van Veolia Limburg en de Valleilijn. Wel stuitend dat NS het wiel steeds maar opnieuw moet uitvinden. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 16 september 2009 @ 20:27 |
quote:Scheermesjes doen het ook goed. Krassen en winnen. | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 20:29 |
quote:Je onderschat wel hoeveel wielen het runnen van een spoorwegbedrijf nodig heeft he ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 16 september 2009 @ 20:35 |
quote:Hopelijk gaat ook het gedeelte Rotterdam-Antwerpen open, anders kan ik de eerste zaterdag net zo goed naar het Glazen Huis kijken. | |
Socios | woensdag 16 september 2009 @ 20:45 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 21:01 |
Wanneer is die toekomst? Hoe snel wordt Rotterdam - Parijs dan? En gaat Antwerpen - Brussel eerder 300-proof zijn dan Amsterdam - Rotterdam? Ik denk: 2014 2:10 Nee | |
Peterselieman | woensdag 16 september 2009 @ 21:05 |
* Peterselieman gaat binnenkort eens een tripje met de Thalys boeken | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 21:08 |
quote:Dat moet ik ook ooit nog steeds een keer doen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 september 2009 @ 21:11 |
quote:Ik ben als eens naar Parijs met het ding geweest, maar nu het ding over de HSL gaat reizen zal het een tripje naar Antwerpen of Brussel worden ![]() | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 21:14 |
Ik moet het weer eens doen. Maar ik wil ook nog eens met de ICE ergens heen. En tegelijkertijd wil ik ook nog met het vliegtuig weg (beetje lastig met de trein in de VS komen ![]() Moeilijk. Oh, vol. Hier verder: Treinentopic 182: 300 km/h? Ja, maar nu nog even niet [ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 16-09-2009 21:22:54 ] |