Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Liuzzi wordt genoemd.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:26 schreef nils7 het volgende:
En wie gaat er in de Kracht India rijden?
Liuzzi misschien?quote:Op donderdag 3 september 2009 23:26 schreef nils7 het volgende:
En wie gaat er in de Kracht India rijden?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 05:14 schreef kepler het volgende:
Ik heb goede hoop dat Fisi kan knallen op Monza
Ik hoop het, maar zelfs al zou de tweede Renault minder zijn dan die van Alonso, had hij in 2007 toch beter moeten presteren dan Kovalainen, en ook dat lukte hem niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Erm ... Renault is nou niet echt een team dat twee goede auto's op de baan kan zetten. Fisi heeft altijd een nr.2 positie bekleed bij Renault.
Ik denk zelf dat hij het Raikkonen nog wel eens heel erg moeilijk zal kunnen gaan maken.
Dat ligt er maar net aan hoe veel minder die tweede auto was.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar zelfs al zou de tweede Renault minder zijn dan die van Alonso, had hij in 2007 toch beter moeten presteren dan Kovalainen, en ook dat lukte hem niet.
quote:Overzicht carrière Fisichella
Na Rubens Barrichello is Giancarlo Fisichella de meest ervaren coureur in het Formule 1-veld. In de nadagen van zijn carriére gaat voor de Italiaan een droomwens in vervulling als coureur van Ferrari. We zetten de carriére van Fisichella op een rij.
1996 - Minardi
Na een jaar ervaring te hebben opgedaan als testrijder bij Minardi maakt Fisichella in 1996 zijn debuut bij de kleine Italiaanse renstal. De veelbelovende jongeling maakt het seizoen echter niet af. Talent heeft hij genoeg, geld niet. Dus wordt hij door het armlastige team na acht races vervangen door Giovanni Lavaggi.
1997 - Jordan
In zijn tweede seizoen wordt Fisichella opgepikt door Eddie Jordan. Als teamgenoot van Ralf Schumacher scoort hij tijdens de Grand Prix van Canada zijn eerste podium. In Duitsland heeft hij kans op de overwinning, maar een lekke band gooit roet in het eten. Tijdens een verregende Grand Prix van België finishte hij als tweede achter Michael Schumacher en maakt hij definitief naam in de Formule 1.
1998-2001 Benetton
Na het vertrek van Renault als partner van Benetton is het team in 1998 nooit meer tot grootse prestaties in staat. Fisichella is daar het slachtoffer van. Tweede plaatsen in Monaco en Montreal zijn spaarzame hoogtepunten in zijn tijd bij de renstal van Flavio Briatore. Net als zijn eerste pole position op de A1 Ring. Een jaar later is het al niet veel beter. Een spin kost hem de overwinning in de Grand Prix van Europa en verder sprokkelt hij slechts een podium en 13 punten bij elkaar. In de eerste twee jaar van het nieuwe millennium verslaat hij met gemak zijn teamgenoten Alexander Wurz en Jenson Button, maar meer dan een paar podiumplaatsen zit er niet in. Fisichella besluit na het seizoen terug te keren naar Jordan.
2002-2003 Jordan
Het eerste jaar bij Jordan Honda brengt Fisichella niet veel. Als het team in 2003 overstapt naar Ford-motoren gaat het beter. In Brazilië valt alles op zijn plaats. In de regen passeert hij Kimi Raikkonen in de 54ste ronde. Direct daarna wordt de race afgevlagd. In eerste instantie wordt Raikkonen aangewezen als winnaar, maar na bestudering van de data besluit de FIA dat Fisichella de winnaar is. Bij de volgende race op Imola krijgt de Italiaan uit handen van Raikkonen alsnog de beker uitgereikt.
2005-2007 Renault
De terugkeer van Renault als fabrieksteam moet de doorbraak van Fisichella betekenen naar de top. Een overwinning in Australië is de perfecte eerste stap, maar daarna gaat het slechts bergafwaarts. Pech en gebrek aan snelheid zorgen ervoor dat Fisichella twee jaar lang in de schaduw rijdt van Fernando Alonso. De Spanjaard wint twee wereldtitels, terwijl Fisichella na Australië maar één andere race wint, de Grand Prix van Maleisië in 2006. In 2007 vertrekt Alonso, maar in een oncompetitieve Renault R27 kan Fisichella geen potten breken. Hij rijdt een kleurloos seizoen en wordt herhaaldelijk door zijn rookie-teamgenoot Heikki Kovalainen te kijken gezet.
2008-2009 Force India
In 2008 wordt Fisichella bij de nieuwe Indiase renstal Force India binnengehaald als eerste coureur naast Adrian Sutil. Tijdens de Grand Prix van Monaco wordt hij de achtste coureur ooit die in meer dan 200 Grands Prix van start gaat. Gedurende het seizoen rijdt Force India steevast achteraan. Een jaar later lijkt zich hetzelfde liedje te herhalen, totdat het kleine team tijdens de Grand Prix van Europa een grote aerodynamische update meebrengt. In Valencia is er nog niet veel van te zien, maar tijdens de Grand Prix van België zet Fisichella de auto op pole position en verliest hij slechts nipt in de race van Kimi Raikkonen. Enkele dagen later vraagt Ferrari hem om Luca Badoer op te volgen als vervanger van de gebleseerde Felipe Massa. Op 13 september komt voor de 36-jarige Fisichella zijn scharlaken rode droom eindelijk uit.
Welke 7?quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:03 schreef vosss het volgende:
En wie weet zo uit zn hoofd wie die andere 7 zijn?
Ik denk dat dat Fisi niet eens zo heel veel uitmaakt, hij rijdt in een Ferrari op Monzaquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:25 schreef Googolplexian het volgende:
Zou wel zuur zijn als Force India Ferrari ECHT heeft ingehaald qua ontwikkeling![]()
Rijdt Liuzzi dadelijk lachend rondjes om Fisi en Kimi
Ik zie het zomaar gebeurenquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik denk dat dat Fisi niet eens zo heel veel uitmaakt, hij rijdt in een Ferrari op Monza
Zou wel vervelend zijn als Sutil dadelijk wint ofzo
Volgens mij zijn het er meer:quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:03 schreef vosss het volgende:
En wie weet zo uit zn hoofd wie die andere 7 zijn?
quote:
Het had (volgens dit bericht) een overwinning moeten zijn voor Fisichella, omdat Kimi de overwinning gestolen heeft. Niet door het inhalen van Fisichella, maar al in de eerste ronde door het buiten de baan inhalen van Heidfeld en Trulli.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:40 schreef Googolplexian het volgende:
Je kunt wel zeggen dat Spa '09 de beste race tot nu toe uit de carrière van Fisico isZo zal hij het ongetwijfeld zien!
Mooie "I belong here" blik, btw.
Goed overzicht van het incident, met als enige vraag die overblijft.. Ook al is er een afspraak binnen de GPDA over 1e bocht incidenten, zou de FIA niet op moeten treden zonder dat er een bezwaar wordt gemaakt?quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Het had (volgens dit bericht) een overwinning moeten zijn voor Fisichella, omdat Kimi de overwinning gestolen heeft. Niet door het inhalen van Fisichella, maar al in de eerste ronde door het buiten de baan inhalen van Heidfeld en Trulli.
quote:Renault summoned by FIA's WMSC
Renault has been summoned to appear before an extraordinary hearing of the FIA's World Motor Sport Council later this month to answer charges that it caused a deliberate crash in last year's Singapore GP.
The team's representative have been asked to appear at the hearing, which takes place in Paris on September 21, to respond to claims that Nelson Piquet's crash in the night race was intentional - with the aim of helping team-mate Fernando Alonso win.
After it was revealed last weekend that the FIA was investigating the events that took place in Singapore, following the emergence of fresh evidence, the FIA confirmed on Friday that it believed there was a case to be answered.
In a statement the FIA said: "Representatives of ING Renault F1 have been requested to appear before an extraordinary meeting of the FIA World Motor Sport Council in Paris on Monday, 21 September 2009.
"The team representatives have been called to answer charges, including a breach of Article 151c of the International Sporting Code, that the team conspired with its driver, Nelson Piquet Jr, to cause a deliberate crash at the 2008 Singapore Grand Prix with the aim of causing the deployment of the safety car to the advantage of its other driver, Fernando Alonso."
Article 151c is the standard disrepute charge, which can result in any severity of punishment, ranging from reprimands and fines through to race bans and exclusion from the world championship.
It states an offence is: "Any fraudulent conduct or any act prejudicial to the interests of any competition or to the interests of motor sport generally."
Piquet's crash early in the race caused a safety car, and the timing of that was perfect for helping Alonso move to the head of the field despite a very early first stop for fuel.
At the time of the event, Piquet was adamant that the crash had been caused simply by him pushing too hard.
"It was my mistake," said the Brazilian. "We tried two extreme strategies with Fernando quite short and me quite long in the hope of getting a safety car. If I hadn't crashed I would have been lucky with the safety car later in the race because I was very happy.
"We're always scraping the walls, and once you've touched the wall a little too much and lose control that's it."
However, it was fresh evidence that came to light in the last few weeks that forced the FIA to take action - and which has resulted in the WMSC hearing. That evidence has also emerged shortly after Piquet was dropped by Renault, although it is not known if the Brazilian himself was a catalyst for the investigation.
Renault has so far declined to comment about the investigation or make any statement about the latest events.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Briatore is veels te vies om schoon te zijn
Kimi heeft precies hetzelfde gedaan vorig jaar toen met dat Spa-incident. Hij schiet, paar bochten na de chicane, naast de baan en kan vervolgens veel meer snelheid mee nemen het volgende rechte stuk op. Op die manier kan hij Hamilton inhalen. Ik snapte toen ook al niet waarom dat met rust werd gelaten, maar Hamilton gestraft werd (behalve dat het afsnijden van een chicane een duidelijker voordeel oplevert).quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het had (volgens dit bericht) een overwinning moeten zijn voor Fisichella, omdat Kimi de overwinning gestolen heeft. Niet door het inhalen van Fisichella, maar al in de eerste ronde door het buiten de baan inhalen van Heidfeld en Trulli.
prachtigquote:
Of Schumacher-taferelen... (en bijna Mika-taferelen)quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
prachtig![]()
hij is nou al trots![]()
ik hoop echt dat ie in italie het podium kan halen, dan krijgen we denk ik barrichello-taferelen
Idd, en Mika (2de) die hem troost en helpt, en Ralf (3de) die er als een zoutzak bij zit te kijkenquote:Op zaterdag 5 september 2009 07:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of Schumacher-taferelen... (en bijna Mika-taferelen)
Het grote probleem met een coureur vinden voor Ferrari is dat ze niet wilden dat een coureur na dit seizoen (wanneer Massa terug komt) met alle kennis van de Ferrari werkwijze naar een ander team zou gaan.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:18 schreef -Hans- het volgende:
Overigens was Ferrari ook in gesprek met een niet Formule 1 coureur om Badoer te gaan vervangen.. en dat was niemand anders dan Valentino Rossi! Dat zegt wel wat over hoe ze bij Ferrari dachten over het presteren van Badoer. Praten met een vervanger die nog nooit een race heeft gereden in een Formule 1 bolide. Pijnlijk voor Badoer.. ik kan het niet anders omschrijven.
Valt wat voor te zeggen natuurlijk, maar... het het is voor Badoer een pijnlijk verhaal geworden want die is nu helemaal uit beeld bij Ferrari. Hoop voor Ferrari dat ze van de huidige situatie hebben geleerdquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het grote probleem met een coureur vinden voor Ferrari is dat ze niet wilden dat een coureur na dit seizoen (wanneer Massa terug komt) met alle kennis van de Ferrari werkwijze naar een ander team zou gaan.
Ferrari doet niet aan het opleiden van coureurs binnen de F1
Je kunt er hopen van geleerd hebben maar je doet er zo weinig aan met het huidige test-regelement.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:43 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen natuurlijk, maar... het het is voor Badoer een pijnlijk verhaal geworden want die is nu helemaal uit beeld bij Ferrari. Hoop voor Ferrari dat ze van de huidige situatie hebben geleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |