Ik zie het zomaar gebeurenquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik denk dat dat Fisi niet eens zo heel veel uitmaakt, hij rijdt in een Ferrari op Monza
Zou wel vervelend zijn als Sutil dadelijk wint ofzo
Volgens mij zijn het er meer:quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:03 schreef vosss het volgende:
En wie weet zo uit zn hoofd wie die andere 7 zijn?
quote:
Het had (volgens dit bericht) een overwinning moeten zijn voor Fisichella, omdat Kimi de overwinning gestolen heeft. Niet door het inhalen van Fisichella, maar al in de eerste ronde door het buiten de baan inhalen van Heidfeld en Trulli.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:40 schreef Googolplexian het volgende:
Je kunt wel zeggen dat Spa '09 de beste race tot nu toe uit de carrière van Fisico isZo zal hij het ongetwijfeld zien!
Mooie "I belong here" blik, btw.
Goed overzicht van het incident, met als enige vraag die overblijft.. Ook al is er een afspraak binnen de GPDA over 1e bocht incidenten, zou de FIA niet op moeten treden zonder dat er een bezwaar wordt gemaakt?quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Het had (volgens dit bericht) een overwinning moeten zijn voor Fisichella, omdat Kimi de overwinning gestolen heeft. Niet door het inhalen van Fisichella, maar al in de eerste ronde door het buiten de baan inhalen van Heidfeld en Trulli.
quote:Renault summoned by FIA's WMSC
Renault has been summoned to appear before an extraordinary hearing of the FIA's World Motor Sport Council later this month to answer charges that it caused a deliberate crash in last year's Singapore GP.
The team's representative have been asked to appear at the hearing, which takes place in Paris on September 21, to respond to claims that Nelson Piquet's crash in the night race was intentional - with the aim of helping team-mate Fernando Alonso win.
After it was revealed last weekend that the FIA was investigating the events that took place in Singapore, following the emergence of fresh evidence, the FIA confirmed on Friday that it believed there was a case to be answered.
In a statement the FIA said: "Representatives of ING Renault F1 have been requested to appear before an extraordinary meeting of the FIA World Motor Sport Council in Paris on Monday, 21 September 2009.
"The team representatives have been called to answer charges, including a breach of Article 151c of the International Sporting Code, that the team conspired with its driver, Nelson Piquet Jr, to cause a deliberate crash at the 2008 Singapore Grand Prix with the aim of causing the deployment of the safety car to the advantage of its other driver, Fernando Alonso."
Article 151c is the standard disrepute charge, which can result in any severity of punishment, ranging from reprimands and fines through to race bans and exclusion from the world championship.
It states an offence is: "Any fraudulent conduct or any act prejudicial to the interests of any competition or to the interests of motor sport generally."
Piquet's crash early in the race caused a safety car, and the timing of that was perfect for helping Alonso move to the head of the field despite a very early first stop for fuel.
At the time of the event, Piquet was adamant that the crash had been caused simply by him pushing too hard.
"It was my mistake," said the Brazilian. "We tried two extreme strategies with Fernando quite short and me quite long in the hope of getting a safety car. If I hadn't crashed I would have been lucky with the safety car later in the race because I was very happy.
"We're always scraping the walls, and once you've touched the wall a little too much and lose control that's it."
However, it was fresh evidence that came to light in the last few weeks that forced the FIA to take action - and which has resulted in the WMSC hearing. That evidence has also emerged shortly after Piquet was dropped by Renault, although it is not known if the Brazilian himself was a catalyst for the investigation.
Renault has so far declined to comment about the investigation or make any statement about the latest events.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Briatore is veels te vies om schoon te zijn
Kimi heeft precies hetzelfde gedaan vorig jaar toen met dat Spa-incident. Hij schiet, paar bochten na de chicane, naast de baan en kan vervolgens veel meer snelheid mee nemen het volgende rechte stuk op. Op die manier kan hij Hamilton inhalen. Ik snapte toen ook al niet waarom dat met rust werd gelaten, maar Hamilton gestraft werd (behalve dat het afsnijden van een chicane een duidelijker voordeel oplevert).quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het had (volgens dit bericht) een overwinning moeten zijn voor Fisichella, omdat Kimi de overwinning gestolen heeft. Niet door het inhalen van Fisichella, maar al in de eerste ronde door het buiten de baan inhalen van Heidfeld en Trulli.
prachtigquote:
Of Schumacher-taferelen... (en bijna Mika-taferelen)quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
prachtig![]()
hij is nou al trots![]()
ik hoop echt dat ie in italie het podium kan halen, dan krijgen we denk ik barrichello-taferelen
Idd, en Mika (2de) die hem troost en helpt, en Ralf (3de) die er als een zoutzak bij zit te kijkenquote:Op zaterdag 5 september 2009 07:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of Schumacher-taferelen... (en bijna Mika-taferelen)
Het grote probleem met een coureur vinden voor Ferrari is dat ze niet wilden dat een coureur na dit seizoen (wanneer Massa terug komt) met alle kennis van de Ferrari werkwijze naar een ander team zou gaan.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:18 schreef -Hans- het volgende:
Overigens was Ferrari ook in gesprek met een niet Formule 1 coureur om Badoer te gaan vervangen.. en dat was niemand anders dan Valentino Rossi! Dat zegt wel wat over hoe ze bij Ferrari dachten over het presteren van Badoer. Praten met een vervanger die nog nooit een race heeft gereden in een Formule 1 bolide. Pijnlijk voor Badoer.. ik kan het niet anders omschrijven.
Valt wat voor te zeggen natuurlijk, maar... het het is voor Badoer een pijnlijk verhaal geworden want die is nu helemaal uit beeld bij Ferrari. Hoop voor Ferrari dat ze van de huidige situatie hebben geleerdquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het grote probleem met een coureur vinden voor Ferrari is dat ze niet wilden dat een coureur na dit seizoen (wanneer Massa terug komt) met alle kennis van de Ferrari werkwijze naar een ander team zou gaan.
Ferrari doet niet aan het opleiden van coureurs binnen de F1
Je kunt er hopen van geleerd hebben maar je doet er zo weinig aan met het huidige test-regelement.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:43 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen natuurlijk, maar... het het is voor Badoer een pijnlijk verhaal geworden want die is nu helemaal uit beeld bij Ferrari. Hoop voor Ferrari dat ze van de huidige situatie hebben geleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |