Het zal je kind maar zijn.quote:Een 19-jarige jongen is omgekomen op het strand van Hoek van Holland, toen daar tijdens een dance-evenement een grote vechtpartij uitbrak.
Dit is geen normale gang van zaken hoor.quote:Op zondag 23 augustus 2009 10:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Het zal je kind maar zijn.![]()
Triest dat dit tegenwoordig een normale gang van zaken is.
Dus de politie moet zonder wapen daarheen gaan?quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:02 schreef borisbanaan het volgende:
Een ieder die met wat voor wapen dan ook van plan is naar een feest te gaan, moet men ouderwetsch gegen die mauer parkeren en in een ondiepe kuil laten vallen.
Wijsneus. Die politie zou uberhaupt geen wapens moeten hoeven trekken op een FEEST.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:05 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Dus de politie moet zonder wapen daarheen gaan?
Sjonge zeg, dat bedoellt hij toch helemaal niet? Een persoon, niet agent, die met een wapen naar een feest gaat is een randdebiel. Terzijde, in dat filmpje wordt echt no way met scherp gschoten, dikke kankersukkel op die video.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:05 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Dus de politie moet zonder wapen daarheen gaan?
Alles is beter dan die kudt muziek die ze daar draaide.quote:
Staat niet in het bericht dat er ook feestgangers met wapens waren.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:09 schreef starla het volgende:
[..]
Sjonge zeg, dat bedoellt hij toch helemaal niet? Een persoon, niet agent, die met een wapen naar een feest gaat is een randdebiel. Terzijde, in dat filmpje wordt echt no way met scherp gschoten, dikke kankersukkel op die video.
Waar gaat het toch heen met de wereld.quote:
Dat was wel zo. De politie kwam het terrein op direct nadat er schoten waren gelost door een bezoeker.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:14 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Staat niet in het bericht dat er ook feestgangers met wapens waren.
quote:(Novum) - Bij een uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland is zaterdagavond een 19-jarige man doodgeschoten. Acht andere mensen raakten gewond. Toen de politie en ME ingrepen nadat de schoten waren gehoord keerde een 'behoorlijk aantal' festivalbezoekers zich tegen de politie, zegt een woordvoerder van de politie.
Waar blijft je standaard huilie-opmerking?quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Vroeg me al af waarom ik gister zo lang in de file stond. Verder altijd leuk die gratis feestjes.![]()
Zeker in de omgeving van Rotterdam.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Vroeg me al af waarom ik gister zo lang in de file stond. Verder altijd leuk die gratis feestjes.![]()
Hoe had je dat dan voor je gezien?quote:Op zondag 23 augustus 2009 10:59 schreef Toempf het volgende:
En volgens de media zijn er maar DRIE mensen gearresteerd. Lekker bezig weer.
Nee, het zullen de rubber kogels zijn die onze agenten standaard bij zich hebben.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:09 schreef starla het volgende:
[..]
Sjonge zeg, dat bedoellt hij toch helemaal niet? Een persoon, niet agent, die met een wapen naar een feest gaat is een randdebiel. Terzijde, in dat filmpje wordt echt no way met scherp gschoten, dikke kankersukkel op die video.
Ik geef toe, de Hoek ligt me erg na aan het hart en dus ben ik bevooroordeeld maar kom op zeg. Dit is Hoek van Holland, waar de meeste feesten gewoon normaal en gezellig verlopen. Dat een paar van die randdebielen gaan lopen 'kankeren' (om maar even in hun eigen bewoordingen te blijven) wil nog niet zeggen dat dit schering en inslag is.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:21 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zeker in de omgeving van Rotterdam.
Ik las op diezelfde site dat het om knokken tussen Ajacieden en Feijenoorders ging.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:22 schreef JodyBernal het volgende:
Ik las ergens dat het zou gaan om een groep hooligans die ruzie zochten met Antillianen en Marokkanen. Ik weet niet of het waar is, maar het zou me niks verbazen.
En ja, dan vraag je er ook om. Kom jij aanzetten met je doorgesnoven koppie en je sneue "Rotterdam Hooligans", trekt er vroeg of laat gewoon zo'n neger een gun.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alles is beter dan die kudt muziek die ze daar draaide.
Heb ook niets tegen Hoek van Holland en in principe ook niet tegen Rotterdam maar mijn ervaring is dat het bij feesten in Rotterdam en omgeving veel eerder uit de hand loopt dan bij welke andere stad dan ook.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:24 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik geef toe, de Hoek ligt me erg na aan het hart en dus ben ik bevooroordeeld maar kom op zeg. Dit is Hoek van Holland, waar de meeste feesten gewoon normaal en gezellig verlopen. Dat een paar van die randdebielen gaan lopen 'kankeren' (om maar even in hun eigen bewoordingen te blijven) wil nog niet zeggen dat dit schering en inslag is.
Een bas is ok maar deze muziek is gewoon veel te glad en hip, dat is vragen om problemen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:26 schreef kriele het volgende:
[..]
Dit soort dingen lijken inderdaad wel meer te horen bij dance evenementen, dan bijv. bij rock, alternative of metal evenementen.
Misschien waren die Feyenoorders wel negers en die 'joden' Marokkanen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik las op diezelfde site dat het om knokken tussen Ajacieden en Feijenoorders ging.
Wel aangepakt? Ik hoop toch wel iets harder dan dat. De tering, ze hebben hier in alle opzichten gefaalt.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:27 schreef Dzy het volgende:
What the fok, echt belachelijk. Organisatie mag ook wel aangepakt worden, mede hun schuld door veel te weinig security te regelen.
quote:'Strand leek wel oorlogsgebied'
HOEK VAN HOLLA ND - (UPDATE 10:47 uur) ‘Veel bezoekers van het feest in Hoek van Holland mailen hun ervaringen aan AD.nl ’Veel jongeren waren al vroeg straalbezopen en onder invloed van drugs’, schrijft een inwoner van Hoek van Holland die met zijn tienerdochtrer op het feest aanwezig was.
‘Al gauw gonsde het van de geruchten dat er Ajax- en Feyenoordhooligans onderweg waren om te knokken,.’
'Als je de eerst berichten leest zou je bijna denken dat het wel mee viel allemaal, maar in werkelijkheid was het net een groot oorlogsgebied, waar geen contact meer gemaakt kon worden met familie en vrienden om te kunnen vertellen dat je veilig was, waar mensen verdwaasd in het pikdonkere duin liepen, of op het strand, of langs de weg. Iedereen voelde zich als in een val terecht gekomen,' schrijft 'vollemaantje.'
'Wat me opviel is dat je het terrein kon oplopen zonder enige vorm van controle, je had alles mee kunnen nemen zoals drank en wapens, schrijft Alain uit Zwijndrecht.‘Bellen ging niet meer het netwerk lag er uit..
Chantal : 'Wij waren rond 9 uur binnen, controle was inderdaad minimaal. Je kon namelijk via de nooduitgangen gewoon naar binnen zonder dat je gecontroleerd werd. Tegen een uur of half 11 was er grote paniek. Wij stonden vrij achteraan op het strand en we zagen een grote menigte ineens heel hard rennen en op ons af komen. Mensen gilden en er was paniek. Tussen de rennende mensen kwamen er groepen agressieve jongens vooruit rennen. Die gingen anderen bewust achterna. Ze schopte en sloegen iedereend die op de grond lag. Ook onschuldige bezoekers die onder de voet werden gelopen. Wij wisten gelukkig te ontkomen ''
Ron meldt AD.nl 'Je kon gewoon zonder controle naar binnen. Er werd alleen bij de dames in de tas gekeken.Nadat er een vechtpartij was geweest ging een vriendin naar de security omdat er een jongen gewond lag op de grond maar die kwamen niet omdat ze onderbezet waren hetzelfde gold voor de politie. Na de voor derde keer weg te zijn gelopen voor een vechtpartij zijn we weg gegaan de sfeer was heel grimmig wij hadden het idee dat als je tegen iemand aan stootte dat je al klappen zou krijgen.'
‘Dat dit gebeurde voelde je aan komen.Sommige mensen zijn eerder naar huis gegaan omdat de sfeer grimmig was., schrijft bezoeker Peter.‘Het was een chaos op de weg, het leek wel een film
We hoorden de sirenes af en aan rijden en werden de verhalen steeds gekker , met als trieste eindresultaat dat alles afgelast werd , massale vechtpartijen , schieten en een dode en gewonden .
Gewoon te triest voor woorden hoe zo’n stel malloten zo’n heel feest kunnen verknallen.'
'I have a rare bonedisease which impedes my ability to pronounce the T in Plane..arium.'quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:14 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Staat niet in het bericht dat er ook feestgangers met wapens waren.
Dit is ook weer een only in the netherlands opmerking, want de beveiliging kan niet veel uitrichten, je hebt trouwens op evenementen verschillende gradaties van beveiliging. De meeste beveiligers die rondlopen heb je niet veel aan, die proberen veel indruk te maken met hun pakkie, maar skills hebben ze niet, vaak hebben ze alleen ehbo.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:27 schreef Dzy het volgende:
What the fok, echt belachelijk. Organisatie mag ook wel aangepakt worden, mede hun schuld door veel te weinig security te regelen.
Ze hadden op z'n minst kunnen fouilleren. Toen wij aankwamen werden er ook geen tasjes meer gecontroleerd.. Tsja, dan kan elke klapjosti een geweer mee naar binnen nemen, hoef je er niet eens moeite voor te doen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is ook weer een only in the netherlands opmerking, want de beveiliging kan niet veel uitrichten, je hebt trouwens op evenementen verschillende gradaties van beveiliging. De meeste beveiligers die rondlopen heb je niet veel aan.
Tegen dit soort gasten kan je alleen de hoogste gradatie van beveiliging in zetten, dat is een grote club freefighters die voor niemand wegloopt, alleen die gasten zijn heel duur, dus die liepen daar niet en verder kunnen die ook geen kogels met de tanden stoppen.
Dit soort taferelen komt door de stadion verboden, die lieden kunnen niet meer naar het stadion en moeten ergens anders afspreken.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:39 schreef HL_Dog43 het volgende:
- Doodstraf instellen.
- Lijfstraffen waarbij doormartelen de mogelijkheid mag zijn instellen.
- Grote strafkampen creëren.
- iedereen die met een wapen op zak rondloopt, minimaal een half jaar de gevangenis in.
Het moet afgelopen zijn met al die kneuzen in dit godverlaten kutland. Want NEE ik zal NOOIT meer trots zijn op Nederland, aangezien Nederland dieper en dieper afdaalt in de grote gaten die de hel rijk is.
Feest? Perfecte locaties voor rellen toch? DAT is Nederland.
Hooliganisme is net zo'n grote ziekte als racisme, en terrorisme. Ik zeg, afmaken dat ongedierte. Tot het bot van de samenleving weer zuiver is als een glaasje multi culti melk.
(sodeju waar haal ik het vandaan)
Dit voel je ook gewoon aan, als je tenminste niet helemaal laveloos en doorgesnoven als een zombie mee staat te loeren.quote:Na de voor derde keer weg te zijn gelopen voor een vechtpartij zijn we weg gegaan de sfeer was heel grimmig wij hadden het idee dat als je tegen iemand aan stootte dat je al klappen zou krijgen.
Jesus fuckin christ, lezen is ook een vak zeg. Je bent inderdaad toe aan koffie.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:34 schreef starla het volgende:
[..]
'I have a rare bonedisease which impedes my ability to pronounce the T in Plane..arium.'
Zoiets heb jij ook of niet? Ja, er zijn feestgangers met wapens naar het feest gegaan, maar die reactie slaat nergens op. Eerst zegt iemand (bericht1) dat naar een feest gaan met een wapen voor sukkels is (in iets plastischere omschrijvingen maar goed), daarna antwoord jij met 'dus de politie ook?', waarna ik zeg dat hij feestgangers bedoelt (bericht2) en niet de politie, waarop jij komt met: 'maar er waren toch feestgangers met wapens?' Als je ook maar iets van logica snapt zie je dat bericht 2 als reactie op bericht 1 maar één ding kan betekenen: 'feestgangers met wapens'. Tijd voor een dubbele koffie zeg
Je doet net of het de normaalste zaak van de wereld is dat ze dan maar zo'n groot evenement uitkiezen om te verzieken, maar dat is het natuurlijk niet. Ze hadden ook met z'n allen een verlaten strand uit kunnen kiezen, daar zijn er genoeg van. Of een veldje bij Beverwijk.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit soort taferelen komt door de stadion verboden, die jongens kunnen niet meer naar het stadion en moeten ergens anders afspreken.
Uit de PVV ideologie?!quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:39 schreef HL_Dog43 het volgende:
- Doodstraf instellen.
- iedereen die met een wapen op zak rondloopt, minimaal een half jaar de gevangenis in.
Het moet afgelopen zijn met al die kneuzen in dit godverlaten kutland. Want NEE ik zal NOOIT meer trots zijn op Nederland, aangezien Nederland dieper en dieper afdaalt in de grote gaten die de hel rijk is.
Hooliganisme is net zo'n grote ziekte als racisme, en terrorisme. Ik zeg, afmaken dat ongedierte. Tot het bot van de samenleving weer zuiver is als een glaasje multi culti melk.
Met alle respect, maar "normaal" is nog al relatief, want je hoeft de televisie maar aan te zetten en je wordt met dit soort zaken geconfronteerd.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:43 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Je doet net of het de normaalste zaak van de wereld is dat ze dan maar zo'n groot evenement uitkiezen om te verzieken, maar dat is het natuurlijk niet. Ze hadden ook met z'n allen een verlaten strand uit kunnen kiezen, daar zijn er genoeg van. Of een veldje bij Beverwijk.
Ik geloof ook helemaal niet dat dit 'echte' hooligans waren. Gewoon doorgesnoven domme rukkers uit Rotterdam.
Het wás ook een grote teringzooi. De politie kon er ook niet bijkomen wegens overvolle wegen, maar echt georganiseerd bezig waren ze ook niet. Er reden minstens net zoveel volle politiewagens naar het strand toe als ervanaf.. Kunnen ze niet afspreken wie waar is?quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:40 schreef Adolecens het volgende:
Tvp voor de èchte verhalen en niet de geruststellende media berichten van: "Niks aan de hand mensen, allemaal doorlopen!"
Filmpjes en ooggetuigen verslagen geven toch een heel ander beeld weer!
Als ze goede muziek hadden gedraaid was het zeker een stuk minder uit de hand gelopen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:44 schreef MrX1982 het volgende:
Een groot en gratis feest met drugsgebruikende proleten. Dat is vragen om problemen want men komt dan helemaal niet voor de muziek.
De organisatie lijkt me nogal laakbaar dat het zo uit de hand heeft gelopen als ik de berichtgeving mag geloven.
Dat weet ik, maar jouw redenatie van "komt door al die stadionverboden" klopt gewoon niet. Als die lui willen vechten dan kan dat toch wel, elk moment van de dag. Daar hoeven ze echt niet speciaal zo'n drukbezocht dancfeest voor uit te kiezen, omdat het stadion nu eenmaal dicht is.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar "normaal" is nog al relatief, want je hoeft de televisie maar aan te zetten en je wordt met dit soort zaken geconfronteerd.
Het waren Nederlanders die de boel #&$$$$quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:47 schreef 16meter het volgende:
Een gratis feest in de regio Rotterdam... wat wil je.
Ik ben links dus kom niet aan met het ongedierte dat Wilders heet.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:44 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Uit de PVV ideologie?!
Wat Wilders Wil
‘Het PVV-verkiezingspamflet’ (2006), ‘Plan voor een nieuwe gouden eeuw’(2006), ‘Klare wijn’ (2006) en ‘Onafhankelijkheidsverklaring’ (2005).
4. Er komt een immigratiestop voor Marokkanen en Turken voor de komende vijf jaar.
5. Inzet van het leger bij grote en/of risicovolle evenementen.
8. Uitbreiding van het preventief fouilleren naar heel Nederland.
12. Geen verblijfsvergunning voor immigranten die in de tien jaar voor aanvraag van hun vergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf.
13. Introductie van jury rechtspraak
14. Na drie zware geweldsmisdrijven volgt een levenslange gevangenisstraf.
15. Denaturalisatie en uitzetting van recidiverende (Marokkaanse) staatsterroristen met een dubbele nationaliteit.
16. Vijf gevangen op één cel.
17. Introductie van heropvoedingskampen.
25. Onmiddellijke sluiting van radicale moskeeën.
26. In gebedshuizen wordt uitsluitend Nederlands gesproken.
27. Boerkaverbod in de openbare ruimte.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een bas is ok maar deze muziek is gewoon veel te glad en hip, dat is vragen om problemen.
Paupers.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:48 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Het waren Nederlanders die de boel #&$$$$
Ik ben op legio van dat soort feesten geweest, maar als de plaatjesdraaiers er een potje van ging maken, brak altijd de pleuris uit.quote:
Nogal speculatief. Betere organisatie en kleinschaliger en het was misschien anders gelopen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als ze goede muziek hadden gedraaid was het zeker een stuk minder uit de hand gelopen.
En wanneer mag jij op proefverlof??quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:48 schreef HL_Dog43 het volgende:
Mijn plan is veel extremer dan hem en de rest van die mietjes die zich politici noemen.
lol, er zijn idioten die echt levenslang in een (martel)cel mogen belanden.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:52 schreef henkway het volgende:
[..]
En wanneer mag jij op proefverlof??
quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben op legio van dat soort feesten geweest, maar als de plaatjesdraaiers er een potje van ging maken, brak altijd de pleuris uit.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:58 schreef Stephan1237 het volgende:
Die 19jarige gaat misschien voor de eerste keer naar een strandfeest met zijn vrienden
Ouders: Doe wel voorzichtig he, ik blijf op je wachten
19jarige : Ja mam, bedankt voor me laten gaan
Paar uur later:
Politie: U zoon is helaas overleden op een strandfeest![]()
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de jongen zelf betrokken was bij de onrusten. Sowieso, wat voor moederskindje was jij nog op je 19e zeg?quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:58 schreef Stephan1237 het volgende:
Die 19jarige gaat misschien voor de eerste keer naar een strandfeest met zijn vrienden
Paar uur later:
Laten we er vooral vanuit gaan dat die 19-jarige jongeman de onschuld zelve was en zich ver van de onregeldheden ophield.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:58 schreef Stephan1237 het volgende:
Paar uur later:
Muziek heeft ongekend veel invloed op de onbewuste geestelijke gesteldheid van een mensenmassa. En zeker wanneer die mensenmassa helemaal naar de klote is.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nogal speculatief. Betere organisatie en kleinschaliger en het was misschien anders gelopen.
19 jaar....quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:58 schreef Stephan1237 het volgende:
Paar uur later:
Er was een 19 jarige persoon op het feest die waarschijnlijk gedood is door een waarschuwingsschotquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:03 schreef starla het volgende:
[..]
19 jaar....
Misschien kreeg jij moedermelk tot je 20ste, maar de meesten niet. Verander 19 in 14 en je verhaal klopt.
Waar baseer je dat op? En als je iemand raakt met een waarschuwingsschot, is het natuurlijk niet echt een waarschuwingsschot te noemen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:05 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Er was een 19 jarige persoon op het feest die waarschijnlijk gedood is door een waarschuwingsschot
Over oldskool gesprokenquote:
Daarom, laten we vooral veel rock draaien, dan zijn al die hoolligans, turken, marokkanen, negers en tokkietuig elkaars broeders en vallen ze elkaar in de armen.....quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Muziek heeft ongekend veel invloed op de onbewuste geestelijke gesteldheid van een mensenmassa. En zeker wanneer die mensenmassa helemaal naar de klote is.
Want laten we eerlijk wezen al die mensen die op dat soort feesten komen zijn altijd helemaal naar de klote, geen land mee te bezeilen.
Als je een keertje gillend gek wil worden moet je een keertje nuchter naar zo'n festival gaan.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:07 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Daarom, laten we vooral veel rock draaien, dan zijn al die hoolligans, turken, marokkanen, negers en tokkietuig elkaars broeders en vallen ze elkaar in de armen.....
quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Muziek heeft ongekend veel invloed op de onbewuste geestelijke gesteldheid van een mensenmassa. En zeker wanneer die mensenmassa helemaal naar de klote is.
Want laten we eerlijk wezen al die mensen die op dat soort feesten komen zijn altijd helemaal naar de klote, geen land mee te bezeilen.
Als je een keertje gillend gek wil worden moet je een keertje nuchter naar zo'n festival gaan.
Hmm...quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Politie wist van komst hooligans
http://www.telegraaf.nl/b(...)mst_hooligans__.html
Ga maar eens een keertje nuchter op zo'n festival kijken, dan zal je het zelf zien.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:10 schreef Cmonv het volgende:
[..]
al die mensen?
99% van de bezoekers was gewoon normaal, gekomen om te dansen en vermaakte zich ook. Dat er dan een paar debielen bij zijn die het moeten bepalen, ligt aan die personen zelf, niet aan de muziek. Op de plek van de rellen was de muziek sowieso amper te horen en al helemaal niet als je "feyenoord hooligans" erdoorheen chanteert met 50 personen.
zie m'n editquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga maar eens een keertje nuchter op zo'n festival kijken, dan zal je het zelf zien.
Ja, want alle dancefeesten deugen niet, en op een rockfeest is er écht nóóit iets aan de hand!quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:10 schreef kriele het volgende:
[..]
Voor de rock wereld is het een zegen dat dit soort volk niet komt. Daarom blijft de sfeer daar wel goed, met een enkele uitzondering natuurlijk daargelaten.
Dan ben jij zelf waarschijnlijk nuchter al een mafkees.quote:
quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:10 schreef Cmonv het volgende:
[..]
al die mensen?
99% van de bezoekers was gewoon normaal, gekomen om te dansen en vermaakte zich ook. Dat er dan een paar debielen bij zijn die het moeten verpesten, ligt aan die personen zelf, niet aan de muziek. Op de plek van de rellen was de muziek sowieso amper te horen en al helemaal niet als je "feyenoord hooligans" erdoorheen chanteert met 50 personen.
Daarnaast zat ik de hele avond aan de cola, dus ik heb geen verdraaid beeld
Houseliefhebbers komen voor de muziek en gaan niet vechten. Op dit soort feesten komen echter weinig tot geen muziekliefhebbers veel eerder een groep jongeren die het stoer vindt om dit soort feestjes te bezoeken en derhalve een hele andere mentaliteit hebben dan houseliefhebbers.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:02 schreef JohnDope het volgende:
En nog een keer van het AD:quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)mst_hooligans__.html
Zelfde geldt voor rockfestivals. Als je ziet wat voor spul daar rondloopt, en hoe die zich gedragen, pff ...quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga maar eens een keertje nuchter op zo'n festival kijken, dan zal je het zelf zien.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:17 schreef elcastel het volgende:
Het komt gewoon door dat kutzand, het gaat overal inzitten en dat gaat irriteren.
Valt me weer mee van Aboutaleb, al volg ik zijn handelen met argusogen. Het blijft een Marokkaan... Je moet altijd goed opletten waar eventueel dat spreekwoordelijke mes vandaan kan komen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:16 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
En nog een keer van het AD:
zondag 23 augustus 2009
HOEK VAN HOLLAND - De politie heeft in de loop van zaterdag berichten ontvangen dat hooligans van plan waren om in de avond naar het dancefeest Sunset Grooves op het strand in Hoek van Holland te gaan.
afbeelding vergroten Politiewagens verzamelen zich bij het strandfeest in Hoek van Holland. FOTO ANP
Dat heeft de burgemeester van Rotterdam Ahmed Aboutaleb zondag tijdens een persconferentie gezegd.
Na de berichten heeft de politie het zogenoemde voetbalteam op de zaak gezet om de hooligans in de gaten te houden.(ANP)
Die Aboutaleb maakt hier als eindverantwoordelijke een goede beurt.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:16 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor rockfestivals. Als je ziet wat voor spul daar rondloopt, en hoe die zich gedragen, pff ...
Het maakt niet uit, bij beide feesten wordt er gebruikt. Alleen wordt het bij een dancefestival nooit ontkend, rockfestivals daarentegen staat bol van de ontkenningen. Daar wordt echt geen stickie aangeraakt, echt niet! Laat staan een lijntje coke of een spuit. Nee hoor, rockfestivals zijn vredelievend, mensen denken daar de godgansedag aan bloemetjes, en er is daar vrede op aarde.....
quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:17 schreef elcastel het volgende:
Het komt gewoon door dat kutzand, het gaat overal inzitten en dat gaat irriteren.
1 dode is best wel een aardige fail voor een burgemeester.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:16 schreef JodyBernal het volgende:
Die Aboutaleb maakt hier als eindverantwoordelijke een goede beurt.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:14 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Ja, want alle dancefeesten deugen niet, en op een rockfeest is er écht nóóit iets aan de hand!
En het soort volk wat er op rockfeestjes komt kan je ook niet over naar huis schrijven, misschien wel het ergste soort wat er bij zit. Van extreemlinks terrorist tot knuffelaars die elkaar vinden, in een kring rond een vuurtje gaan zitten blowen omdat ze in de waan zijn dat zij dé wereldverbeteraars zijn.
Er zijn nóóít knokpartijtjes op rockfeestjes, echt niet.....
Wie zegt dat?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:20 schreef Cheiron het volgende:
Ziet er ook uit als een gezelschap van normaal functionerende medemensen in die filmpjesGoed dat de politie ook gewoon gericht iemand neer hebben geschoten. Gewoon optyfen.
Ik had van tevoren wat biertjes op maar pas twee uur later zat ik op het strand en daar had ik geen zin om verder te drinken. Dus ik was gewoon nuchter.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:15 schreef kriele het volgende:
[..]
Als je de hele avond aan de cola zit, hoef je nog niet nuchter te zijn!
Hoezo valt het mee? Één dode en vele gewonden noem ik geen adequate handelwijze. Dat is gewoon een hele dikke faal voor Aboutaleb, ook al kan hij er misschien persoonlijk weinig aan doen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:18 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Valt me weer mee van Aboutaleb
Precies! Ik noem zo'n rockfestival eerder een holbewonersfeestje. Langharig tuig, rammelend op trommeltjes en ander rommel uit de prehistorie.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:20 schreef JodyBernal het volgende:
Vroeger gebeurde 'het' op rockfestivals. Tegenwoordig zijn rockfestivals voor bange mietjes en heroïnejunks.
Dat komt niet door de harddope, maar dat komt omdat mensen die naar festivals gaan, altijd met grote groepen gaan en dat dan weer incombinatie met die psychedelische dance muziek.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:21 schreef kriele het volgende:
[..]
House/dance etc etc trekt wel meer een ongewenste categorie mensen aan in vergelijk met veel andere muziekstromen. Dit komt waarschijnlijk doordat deze stroming, veel meer dan andere, geassocieerd wordt met harddope. Dit betekent niet dat niemand daar deugd. De meesten gelukkig wel.
Wel het feit dat hij ervan afwist, er naar handelde. Maar dat de politie er vervolgens een rommeltje van maakt, dat zegt niets over het handelen van Aboutaleb, toch?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:22 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Hoezo valt het mee? Één dode en vele gewonden noem ik geen adequate handelwijze. Dat is gewoon een hele dikke faal voor Aboutaleb, ook al kan hij er misschien persoonlijk weinig aan doen.
Wat? Van het schieten? Stond in de op:quote:
Dat is het erge.. er waren poortjes, maar geen controle aan die poortjes.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:24 schreef Stephan1237 het volgende:
Strandfeesten gewoon weer met een poortje(s)
Ja, precies. Het was sarcasme van mijn kant.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
1 dode is best wel een aardige fail voor een burgemeester.
Nee natuurlijk niet.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:43 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik geloof ook helemaal niet dat dit 'echte' hooligans waren. Gewoon doorgesnoven domme rukkers uit Rotterdam.
Wat een onzin. Ook andere festivals trekken bepaalde categorie mensen aan. Neem nou rock, subcategorie hardrock, deathmetal oid. Daar zie je hetzelfde, ook vaak wel skins e.d. Dus hoezo?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:21 schreef kriele het volgende:
[..]
House/dance etc etc trekt wel meer een ongewenste categorie mensen aan in vergelijk met veel andere muziekstromen. Dit komt waarschijnlijk doordat deze stroming, veel meer dan andere, geassocieerd wordt met harddope. Dit betekent niet dat niemand daar deugd. De meesten gelukkig wel.
Ow okay, ik dacht dat je die dode bedoelde.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:24 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Wat? Van het schieten? Stond in de op:
Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en een bezoeker gericht hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.
Je kon wel weg, alleen er niet meer naartoe omdat het te druk was. Er mocht niemand meer bij. De snelweg was ook afgesloten.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:25 schreef Stephan1237 het volgende:
Ook gisteren
Rotterdam Centraal-Delft/Hoek van Holland Strand
Zaterdag 22 Augustus 23:02
Oorzaak Tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland Strand rijden geen treinen in opdracht van de politie.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
bron: ns.nl
Je zat dus echt vast, je kon nergens weg,
Dat weet ik niet. Hij blijft natuurlijk verantwoordelijk.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:24 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Wel het feit dat hij ervan afwist, er naar handelde. Maar dat de politie er vervolgens een rommeltje van maakt, dat zegt niets over het handelen van Aboutaleb, toch?
Je kan gewoon praten terwijl je aan het matten bent toch.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.
Dat zijn gewoon 18 tot 20 jarige kneusjes die denken tof te zijn met hun "ROTTERDAM HOOLIGANS "
Echte hooligans hebben daar geen tijd voor, die staan immers te matten.
En dan zeker een vlaggetje erbij zetten om de plaats te markeren?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:25 schreef liesje1979 het volgende:
Wat erg![]()
Ik weet niet of zoiets tegen te gaan is, als ze echt willen, kunnen ze zelfs van te voren al dingen verstoppen op het strand.
Da's waar.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:28 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Hij blijft natuurlijk verantwoordelijk.
Maar goed, ik denk niet dat Aboutaleb persoonlijk direct iets valt aan te rekenen. Maar zo werkt het in de praktijk niet: hij is verantwoordelijk en dus wordt hij er op afgerekend.
Nope, de 'hoogopgeleide' Turken en Marokkanen waren al voor het feest het land uit.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:32 schreef Chadi het volgende:
Konden die tokkies dit jaar geen vakantie boeken naar Costa Brava om daar de boel te slopen
Nee een bordje met [HIER LIGGEN DE WAPENS! ALLEEN VOOR {naam adres etc}]quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En dan zeker een vlaggetje erbij zetten om de plaats te markeren?
Tis crisis.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:32 schreef Chadi het volgende:
Konden die tokkies dit jaar geen vakantie boeken naar Costa Brava om daar de boel te slopen
Telegraafquote:Op zondag 23 augustus 2009 11:39 schreef HL_Dog43 het volgende:
- Doodstraf instellen.
Kijk maar eventjes hierquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:33 schreef JodyBernal het volgende:
Toch... het kan aan mij liggen, maar op alle filmpjes zie ik maar bitter weinig gebeuren, zelfs geen vechtpartijen. Natuurlijk heb ik de schoten op één van die filmpjes wel gehoord. Maar voor de rest is er volgens mij vooral sprake van massahysterie.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:33 schreef JodyBernal het volgende:
Toch... het kan aan mij liggen, maar op alle filmpjes zie ik maar bitter weinig gebeuren, zelfs geen vechtpartijen. Natuurlijk heb ik de schoten op één van die filmpjes wel gehoord. Maar voor de rest is er volgens mij vooral sprake van massahysterie.
Oh ja . Jij kan het natuurlijk wetenquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:34 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Nope, de 'hoogopgeleide' Turken en Marokkanen waren al voor het feest het land uit.Somebody must do this dirty job. Terwijl de relberbers op vakantie zijn nemen de tokkies het even over...
QFT, en dan stond ik totaal aan de andere kant.. kan je nagaan hoe het geweest moet zijn in de buurt van de schietpartij.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:42 schreef _Tjabbe_ het volgende:
[..]
![]()
Gast serieus, heb je er tussen gestaan of niet?
Binnen het terrein was echt massale paniek en erg angstaanjagend (hier niet te zien op de filmpjes). Filmpjes die je hier ziet is nadat het terrein massaal is leeggestroomd na de schietpartij. Toen ging een hele grote groep zich met de politie bemoeien.
Oorlogsgebiedquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:41 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Kijk maar eventjes hier![]()
http://www.ad.nl/binnenla(...)l_oorlogsgebied.html
http://www.hersenscheet.c(...)nica_sunset_grooves/quote:
En het hilarische van alles is nog, dat al die groene klimaat mensen het leven op aarde zo lang mogelijk proberen te rekken en daar dus ook al dat ongekende leed (dat de basis is van deze wereld), mee rekken.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:40 schreef Breaker.Faker het volgende:
Waarom moeten mensen dit weer verzieken voor mensen die plezier willen hebben.
Je kan tegenwoordige niets meer houden in de randstad. Waarom leven op de wereld van die domme mensen.
Ook meteen ophangen dit ongedierte.quote:Tussen de rennende mensen kwamen er groepen agressieve jongens vooruit rennen. Die gingen anderen bewust achterna. Ze schopte en sloegen iedereend die op de grond lag.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:45 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
http://www.hersenscheet.c(...)nica_sunset_grooves/
een groep vriendinnen stond naast de groep die de pistool trok
Het is Krediet Crisis hequote:Op zondag 23 augustus 2009 12:32 schreef Chadi het volgende:
Idd, het lijkt wel alsof alle feesten in de randstad gedoemd zijn om te ontsporen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:40 schreef Breaker.Faker het volgende:
Waarom moeten mensen dit weer verzieken voor mensen die plezier willen hebben.
Je kan tegenwoordige niets meer houden in de randstad. Waarom leven op de wereld van die domme mensen.
Die lui hebben een stadionverbod, kunnen het stadion dus niet meer in, dus gaan ze andere plaatsen zoeken om te rellen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik heb dit nieuws blijkbaar gemist, maar jezus zeg hoe ergik snap ook werkelijk niet wat er in je hoofd moet omgaan om daar zo te gaan staan rellen, waarschijnlijk waren ze weer high van allemaal dubieuze producten. Maargoed RIP voor die jongen en zijn nabestaanden.
oh myquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
http://www.nufoto.nl/foto(...)oek-van-holland.html
OMGquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dat is toch niet de dode neem ik aan?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ze hebben z'n broek van z'n kont af getrokken.quote:
Nee denk het niet, gewoon zie de reactie boven je.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is toch niet de dode neem ik aan?
Nee joh, zo kun je zien dat hij een vette Bjorn Borg aanheeft.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:57 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Ze hebben z'n broek van z'n kont af getrokken.
Dat is de mode tegenwoordig, lees je in in de jeugdcultuur mon amis.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:57 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Net alsof Amsterdam zo heilig is.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:50 schreef Adidah het volgende:
Kunnen ze heel Zuid-Holland niet onder water laten lopen, kanker paupers.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:57 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Ik vind dit zo bekrompen gepraat. De hele wereld is gewoon een rotzooitje.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:00 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Net alsof Amsterdam zo heilig is.
![]()
Als je ZH onderwater laat lopen, doe dan meteen heel de randstad, dan mogen de GOEDE inwoners ergens een nieuwe stad bouwen, de rest mag lekker vergaan in het zoute water.
Lexxxusquote:Op zondag 23 augustus 2009 13:02 schreef RobbieRivera het volgende:
"Ik ben de dader, je weet togggggg"
[ afbeelding ]
Die groene klimaat figuren moet je sowieso geen aandacht aan besteden, ik zie ze zelf ook niet allemaal in een Prius rijden of geen leren schoenen dragen. Hypocriete relnichten die niet willen werken, dat zijn 't.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind dit zo bekrompen gepraat. De hele wereld is gewoon een rotzooitje.
En dan heb je nog van die groene klimaat figuren die bang zijn dat de aarde vergaat en er alles aan willen doen om dit verziekte leven op aarde zo lang mogelijk proberen te redden.
Daar komen ook alleen maar uitgezakte huisvrouwtjes, of vrouwen die net moeder zijn geworden. Valt weinig aan te beleven op zo'n feestje voor onze 'rotturdaam hoeliegunnzz" ...quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:03 schreef Marjan1985 het volgende:
1 augustus was er op dezelfde plek RTL viert de zomer concert met 30.000 bezoekers en daar waren (naar wat ik heb gehoord) totaal geen problemen e.d.
Ja Adidah jongequote:Op zondag 23 augustus 2009 13:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind dit zo bekrompen gepraat. De hele wereld is gewoon een rotzooitje.
Ik denk dat die jongen gewoon dronken oid is.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:03 schreef Marjan1985 het volgende:
Vind het erg bizar dat ze die foto publiceren terwijl misschien familie nog niet is ingelicht.
Ben je ongerust over je zoon of broer/broertje zit je de foto's te kijken...zie je hem liggen.
Anyway, was er gelukkig niet bij....mijn schoonzusje is in shock omdat zij uit paniek de andere kant op rende als de rest van de groep waardoor zij tussen de groep kwam die juist de politie aan het opfokken was en ze kon geen kant op. Gelukkig door haar oom + omstanders geholpen doordat zij het hek waar ze stond op hebben getild een stukje en zij er onderdoor kon kruipen.
Lijkt me niet fijn om mee te maken.
1 augustus was er op dezelfde plek RTL viert de zomer concert met 30.000 bezoekers en daar waren (naar wat ik heb gehoord) totaal geen problemen e.d.
wat een bullshitquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:40 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik heb net al gezegd, er zijn verschillende gradaties van beveiliging. De meeste beveiligers die in een beveiligerspakje staan, staan daar voor spek en bonen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:07 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Ja Adidah jonge![]()
Vind het trouwens opvallend, dat er geen beveiliging was die de idioten weerden die die hekken aan het mollen waren.
Ja het zijn nog best vaak vrouwen ook, en wat willen ze eigenlijk doen zonder wapens?quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik heb net al gezegd, er zijn verschillende gradaties van beveiliging. De meeste beveiligers die in een beveiligerspakje staan, staan daar voor spek en bonen.
Die lui van de dure beveiliging hebben wel echte skills en kunnen zo een groep hooligans uit een slaan, alleen die gasten kosten heel veel geld en lopen dus niet rond op een gratis feest.
Flyers uitdelen tegen zinloos geweld of iets in die richting.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja het zijn nog best vaak vrouwen ook, en wat willen ze eigenlijk doen zonder wapens?
Vrouwen in de beveiliging is inderdaad 1 grote grap.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja het zijn nog best vaak vrouwen ook, en wat willen ze eigenlijk doen zonder wapens?
Ja dat zal werkenquote:Op zondag 23 augustus 2009 13:12 schreef jimjim1983 het volgende:
volgende keer gewoon fouilleren bij de ingang, lijkt mij t makkelijkst
Of het moet zo een dik manwijf zijn maar voor de rest kunnen ze vrij weinig uithalen denk ik.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vrouwen in de beveiliging is inderdaad 1 grote grap.
Hadden ze te weinig personeel voor. Als ze dat hadden willen doen hadden ze meer toegangspoortjes moeten hebben en meer personeel.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:12 schreef jimjim1983 het volgende:
Zoals deze?quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Flyers uitdelen tegen zinloos geweld of iets in die richting.
Volgende keer helemaal geen politie erbij, dan lost het probleem zichzelf op.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:12 schreef jimjim1983 het volgende:
Tekst is beter dan een link.quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:42 schreef RobbieRivera het volgende:
Pff, moeten die lappen tekst nou telkens gekopieerd en hier geplakt worden?Doe gewoon een link. Ik hoef die lappen met tekst hier niet te zien.... Kan mij het schelen dat pietje of klaasje erbij was.
an vraag ik mij af wat je in hemelsnaam in dit topic doet, behalve beetje de stoere lexxx uithangen en pproberen grappig te zijn met kutplaatjes... dan liever die lappen tekst om wel een beeld te krijgen van wat er is gebeurd.quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:42 schreef RobbieRivera het volgende:
Pff, moeten die lappen tekst nou telkens gekopieerd en hier geplakt worden?Doe gewoon een link. Ik hoef die lappen met tekst hier niet te zien.... Kan mij het schelen dat pietje of klaasje erbij was.
Ja, fijn voor Jan & Jolanda die daar net hun 1-jarige verkeringsjubileum aan het vieren zijn...quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Volgende keer helemaal geen politie erbij, dan lost het probleem zichzelf op.
In Amsterdam kan het wel, gaypride en uitmarkt zijn altijd gezellig.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Moet wel ja. Vrienden van mij, die de andere kant oprenden dan ik, hebben heel veel mensen zien vallen door de menigte die kwam aanrennen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 17:04 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik zo links en rechts op diverse sites de verhalen lees, zijn er veel meer gewonden (o.a. schotwonden en steekwonden) gevallen dan de 8 waarover men repte.
Het mag een wonder heten dat er niet meer doden zijn gevallen in het geweld en in de chaos.
quote:Herkomst dodelijke kogel onduidelijk
Gepubliceerd op 23 augustus 2009 23:17, bijgewerkt op 23:26
AMSTERDAM - De 19-jarige bezoeker die zaterdagavond werd doodgeschoten bij een massale schietpartij op het Veronica-strandfeest Sunset Groove in Hoek van Holland, is mogelijk getroffen door een politiekogel.
Het "voetbalteam" ? Speciale undercover unit? Wat is het? Hebben zij schoten gelost of waren het andere agenten?quote:Zaterdag kreeg de politie al aanwijzingen dat Rotterdamse hooligans het feest onveilig wilden maken, zei burgemeester Ahmed Aboutaleb zondag op een persconferentie. Daarop werd het zogeheten ‘voetbalteam’ ingezet.
bron
Het "voetbalteam" schijnt idd te bestaan uit onopvallende agenten die zich mengen tussen hooligans om zo de boel in de gaten te houden. In dat filmpje van het begin is er grote kans dat dat precies die agenten zijn (geen twijfel toch dat t agenten zijn, zie een badge om ze hals hangen).quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:07 schreef OldJeller het volgende:
Het "voetbalteam" ? Speciale undercover unit? Wat is het? Hebben zij schoten gelost of waren het andere agenten?
Dat zijn de undercovers in het filmpje, die met zijn vieren in een cirkel staan,om elkaar rugdekking te geven,waarschijnlijk zijn ze herkend door de "hooligans" en daarna belaagd, zoals je ziet op het filmpje, deze zijn begonnen met schieten, dat is daarna overgenomen door de agenten in uniform.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:07 schreef OldJeller het volgende:
Het "voetbalteam" ? Speciale undercover unit? Wat is het? Hebben zij schoten gelost of waren het andere agenten?
Stillen zijn makkelijk te herkennen en hebben vaak ook nog oortjes.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:07 schreef OldJeller het volgende:
De politie heeft dus geschoten is te lezen op diverse nieuwssites. Maar was dat nou undercover politie of politie in uniform?
Er staat nl. ook dat de politie belaagd werd. Dan neem ik aan dat ze niet undercover waren, want hoe weet men anders dat het politie is?
En dit stukje:
[..]
die ik heb gepost, download hem eens naar je pc en speel hem eens af met hogere brithness.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:16 schreef OldJeller het volgende:
@Atreidez & THEFXR, over welk filmpje hebben jullie het?
Tot nu toe heb ik in de paar filmpjes die ik heb gezien alleen maar zwarte beelden gezien, of onherkenbare hordes mensen, of (in het laatste filmpje die daarnet is gepost in dit topic) agenten met hesjes aan.
Als die "hooligans" weet wie undercover zijn, dan heeft het toch niet veel zin en kunnen die undercover agenten juist in gevaar komen? Hun enige bescherming is dat niemand het weet (naast een wapen).quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:16 schreef Superheld het volgende:
[..]
Stillen zijn makkelijk te herkennen en hebben vaak ook nog oortjes.
Voetbalteam houdt in dat de 'stillen' bekend moeten zijn met de groep 'hooligans', houdt in dat het andersom ook zo is.
WAARSCHIJNLIJK waren zei het in dat filmpje die schoten losten en werden belaagd ja.
Daar net boven staat filmpje met titel "het begin er van". Daar zie je 4 gasten in een kruisje staan, 2 met getrokken pistool. Op gegeven moment beginnen ze richting vip te lopen, en op 0.40 wordt er eentje op ze gezicht geslagen, die daarna ook ze wapen nog pakt. Daarna sloopt die relgroep de halve VIP uit elkaar.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:16 schreef OldJeller het volgende:
@Atreidez & THEFXR, over welk filmpje hebben jullie het?
Tot nu toe heb ik in de paar filmpjes die ik heb gezien alleen maar zwarte beelden gezien, of onherkenbare hordes mensen, of (in het laatste filmpje die daarnet is gepost in dit topic) agenten met hesjes aan.
En "dus" waren dat agenten? Aparte conclusie imo.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:18 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Daar net boven staat filmpje met titel "het begin er van". Daar zie je 4 gasten in een kruisje staan, 2 met getrokken pistool. Op gegeven moment beginnen ze richting vip te lopen, en op 0.40 wordt er eentje op ze gezicht geslagen, die daarna ook ze wapen nog pakt. Daarna sloopt die relgroep de halve VIP uit elkaar.
hoe kom je daarbij? ik heb alle filmpjes gekeken en dan is het duidelijk, dat de media dat niet uitspreekt is omdat de politie niet in kwaad daglicht mag komen en om de orde te bewaren!quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:18 schreef Dragorius het volgende:
Al die overhaaste conclusies inderdaad
nee geen conclusie, kennis van zakenquote:Op maandag 24 augustus 2009 02:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En "dus" waren dat agenten? Aparte conclusie imo.
Alleen als dat onomstotelijk vastgelegd zou zijn ja.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De kop had ook kunnen zijn "politie schiet jongen(hooligan) dood"
De badge doet dat vermoeden ja.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:20 schreef Dragorius het volgende:
Op basis van wat kom je via dat filmpje dan daar op uit?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee geen conclusie, kennis van zaken
je ziet dus niet die badges om hun nek heenhangen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Alleen als dat onomstotelijk vastgelegd zou zijn ja.
Ze laten duidelijk hun politiepenning zien hoor (hangt om zn nek)quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is opgezet om meer info over de groep te krijgen, en het zorgt er voor dat er minder snel iets gebeurt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als die "hooligans" weet wie undercover zijn, dan heeft het toch niet veel zin en kunnen die undercover agenten juist in gevaar komen? Hun enige bescherming is dat niemand het weet (naast een wapen).
op basis van alle verklaringen/post op het internet en alle filmpjes bekeken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Op basis van wat kom je via dat filmpje dan daar op uit?
Dus als je belaagd wordt door een ongewapende menigte, mag je als (undercover)agent gericht schieten?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:26 schreef Dragorius het volgende:
Ik bedoel > Je ziet toch niet dat ze iemand door zijn kop knallen of wat dan ook? Alsof alleen politie wapens heeft.
Wat mij betreft een terecht handelen bij zo'n dreiging. Straks mag de politie mensen alleen nog maar mensen vermanend aankijken.
Volgens bronnen is het mogelijk dat de dode jongen getroffen is door een politiekogel, wat heb jij hierop te vertellen? Dus het geeft hen het recht op alles wat beweegt maar neer te schieten en of te doden?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:26 schreef Dragorius het volgende:
Ik bedoel > Je ziet toch niet dat ze iemand door zijn kop knallen of wat dan ook? Alsof alleen politie wapens heeft.
Wat mij betreft een terecht handelen bij zo'n dreiging. Straks mag de politie mensen alleen nog maar mensen vermanend aankijken.
oké.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:26 schreef Superheld het volgende:
[..]
Het is opgezet om meer info over de groep te krijgen, en het zorgt er voor dat er minder snel iets gebeurt.
Je gaat minder snel (bij het voetbal) vechten of slopen als je weet dat er agenten in de buurt zijn want dan weet je dat je een bezoek kan verwachten met misschien een stadionverbod erbij.
Ze waren er omdat ze die jongens kennen, misschien dat dit op dit moment een nadeel was.
die vele schoten achter elkaar kwamen van de ME/speciale eenheid, die schoten in het wilde weg, er zijn ook verklaringen dat er veel meer gewonden waren, wat ook logisch is, gezien de vele ambulances.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:27 schreef OldJeller het volgende:
@Atreidez & THEFXR,
En wie waren dat? Waren dat ook agenten (undercover of niet) die schoten aflosten, of ging dat om "gewone" bezoekers?
Daar ben ik dus ook benieuwd naar... Ik gok dat t die grote groep agenten is, die na dat die hekken waar ze zich achter terugtrokken omver zijn gegooid opnieuw in t nauw gedreven voeldenquote:Op maandag 24 augustus 2009 02:27 schreef OldJeller het volgende:
En zijn daar nou schoten gelost in dat stukje film? Nee, toch.. in andere filmpjes hoor je namelijk heel veel schoten achter elkaar.
En wie waren dat? Waren dat ook agenten (undercover of niet) die schoten aflosten, of ging dat om "gewone" bezoekers?
Het is mogelijk ja. En als dat zo is, wie weet was er wel een aanleiding voor. Jullie waren er even goed niet bij maar hebben al een verdere conclusie getrokken dan ikquote:Op maandag 24 augustus 2009 02:29 schreef Deadre het volgende:
[..]
Volgens bronnen is het mogelijk dat de dode jongen getroffen is door een politiekogel, wat heb jij hierop te vertellen? Dus het geeft hen het recht op alles wat beweegt maar neer te schieten en of te doden?
Ja zo kun je het ook omdraaien.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:32 schreef Deadre het volgende:
Kortom, er waren geen rellen totdat agenten (de stillen) werden onthuld?
Het onderzoek wat gedaan wordt door de politie?, iets van "wij van wc eend komen tot de conclusie dat wc eend het beste is"quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:33 schreef Dragorius het volgende:
Laten we het onderzoek dus maar afwachten.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die vele schoten achter elkaar kwamen van de ME/speciale eenheid, die schoten in het wilde weg, er zijn ook verklaringen dat er veel meer gewonden waren, wat ook logisch is, gezien de vele ambulances.
hier hoor je het beter:
Zijn daar geen duidelijke(re) beelden van?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:32 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook benieuwd naar... Ik gok dat t die grote groep agenten is, die na dat die hekken waar ze zich achter terugtrokken omver zijn gegooid opnieuw in t nauw gedreven voeldenIn dat filmpje zelf hoor ik ook 2 of 3 keer iets wat op een schot lijkt.
Ja jezus, zo kun je alles wel in twijfel gaan trekken zeg.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het onderzoek wat gedaan wordt door de politie?, iets van "wij van wc eend komen tot de conclusie dat wc eend het beste is"
Ik heb de laatste tijd niet meer zoveel vertrouwen in die onderzoeken van politie, wordt wat vaker dingen in de doofpot gestopt.
als de kogels waarschuwingsschoten waren geweest, dan vlogen ze niet om hun oren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:36 schreef OldJeller het volgende:
En je lost toch niet zoveel (20+ ?) kogels?
Dan rijst de vraag weer van: schoten ze die kogels dan in de lucht of allemaal gericht? Ik zou denken dat als één iemand (die in dat been) wordt neergeschoten, de rest afschrikt en afdruipt, aangezien het niet allemaal harde jongens zijn, maar gewoon pubers/jong volwassenen in een grote groep.
ja, en als er naar buiten komt dat er gericht is geschoten en dat die jongen is omgekomen door politiekogels?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja jezus, zo kun je alles wel in twijfel gaan trekken zeg.
Buiten dat doet de Rijksrecherche altijd onderzoek bij zaken waar de politie heeft geschoten.
Ligt helemaal aan de context. Als hij volledig onschuldig is wordt de verantwoordelijke aangeklaagd. En anders horen we het wel. Je ziet een storm, ik zie een storm in een glas water.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, en als er naar buiten komt dat er gericht is geschoten en dat die jongen is omgekomen door politiekogels?
wat denk je wat dat voor rellen(aardbeving) geeft?
oke, we zullen afwachtenquote:Op maandag 24 augustus 2009 02:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de context. Als hij volledig onschuldig is wordt de verantwoordelijke aangeklaagd. En anders horen we het wel. Je ziet een storm, ik zie een storm in een glas water.
dat denk ik dus ookquote:Op maandag 24 augustus 2009 02:51 schreef Atreidez het volgende:
Die "voetbalteam" agenten moeten natuurlijk makkelijk te identificeren zijn voor de politie zelf, en het verhaal wat daar uit komt ben ik nog het meest benieuwd naar.. Maar ik gok dat de burger die versie nooit gaat horen.
Als zei diegene waren die de schoten hebben gelost zal er inderdaad een intern onderzoek gehouden worden, de uitkomst zal vermoedelijk wel uitkomen maar het gehele rapport natuurlijk niet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:51 schreef Atreidez het volgende:
Die "voetbalteam" agenten moeten natuurlijk makkelijk te identificeren zijn voor de politie zelf, en het verhaal wat daar uit komt ben ik nog het meest benieuwd naar.. Maar ik gok dat de burger die versie nooit gaat horen.
http://www.ad.nl/binnenla(...)dinair_slagveld.htmlquote:zondag 23 augustus 2009
'Het was een ordinair slagveld'
LEZERSREACTIES - Acht gewonden dat kun je op je buik schrijven, aldus Remco. Wij hebben er alleen al een stuk of 15 in de duinen naast elkaar zien liggen met schotwonden en/of steekwonden of bebloede gezichten.
Chaos op het strand van Hoek van Holland. VIDEOSTILL
Thiemo: “Op het moment dat de ongeregeldheden begonnen ging ik iets te drinken halen. Er was een groep jongeren die de politie in burger aan het uitdagen was. Ineens trokken de 4 agenten in burger hun wapen schoten in de lucht en gingen met de ruggen tegen elkaar staan. Mensen riepen dit is een aanslag, maar er was grote paniek. De 4 mannen vluchten naar de vip tribune. De opgeroepen politie kwam met 40 man het strand op met wapenstokken maar gauw gingen de jongeren de paniek afregeren op de politie.
Deze groep politie werd ook in het nauw gedreven en al snel klonk er de kogel regen het leek wel een afweer systeem uit Irak. deze avond zijn er echt een honderd kogels afgevuurd door de politie. Ze stonden gericht op de mensen met hun dienstwapen en twee meter voor me werd een jongen in ze knie geraakt en bij de strandtent zag je mensen met schotwonden. In mijn beleving hebben de politie en de hulpdiensten gefaald Want er lagen mensen met schotwonden op het strand en de ambulance was er pas na een 1,5 uur."
Remco: “8 gewonden kun je op je buik schrijven. Wij hebben er alleen al een stuk of 15 in de duinen naast elkaar zien liggen met schotwonden en/of steekwonden of bebloede gezichten etc.... een grote chaos was het. Dus die berichtgeving is wel wat mild, want het was gewoon een ordinair slagveld...”
Maria-Lotte "Je werd echt omver gelopen door de mensen als je niet oplette. Toen ik eindelijk mijn tas te pakken had was er een grote cirkel gemaakt om vier personen en ik stond opeens aan de rand van die cirkel. Toen zag ik wat er echt was gebeurde. Ze hadden alle vier een pistool in hun hand en een soort van badge. Dus eerst dacht ik dat het politie was of zoiets wat achteraf niet zo bleek te zijn."
Boze moeder uit Barendrecht: "Mijn 19-jarige dochter wilde met twee vriendinnen een gezellige avond. Toen zij niet waren gediend van de opdringerige avances van enkele buitenlandse jongeren werden zij uitgescholden. Het verzoek aan de jongens om weg te gaan werd door hun beantwoord met pepperspray in het gezicht van mijn dochter. Geen van de omstanders greep in!"
quote:Op maandag 24 augustus 2009 03:08 schreef THEFXR het volgende:
Hier wat verklaringen:
http://www.hersenscheet.c(...)nica_sunset_grooves/
zoals ik het heb vernomen was de organisatie echt slecht en te weinig beveiliging die ook nog eens niks deed aan de vechtpartijen!
Sunset Grooves HvH
Poortjes dus, maar geen controle? De link is dus erg interessant, want de meiden die dit verhaal vertellen stonden dus naast de man die schoot en dat was geen politieagent.quote:De nieuwsdiensten verklaren op grond van politieberichten onzin, misschien om de rust te bewaren. Maar hier zitten vier ooggetuigen: er stond een man te schieten en dat was geen politie.
En bewaking kan niet veel meer doen dan politie bellen. Een gewone beveiliger heeft volgens mij geen wapen? Die moeten de politie inschakelen. Dus wat moeten die paar man doen tegen een grote groep idioten, waarvan je niet weet wie erbij hoort en wie niet?quote:Telegraaf bericht dat de politie maar liefst drie mensen heeft kunnen arresteren. Niet gelijk boos worden op de politie, het was namelijk complete chaos en de hulpdiensten werden volledig overspoeld door de lawine van geweld en rennende mensen
WTF! Hamaskreten roepen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als de kogels waarschuwingsschoten waren geweest, dan vlogen ze niet om hun oren.
Vind ik niet gek. Met een kleine groep zoveel losgeslagen idioten in bedwang moeten houden. En ze hebben geen idee wie bij de rellers hoort, en wie er niet bij hoort.quote:Op maandag 24 augustus 2009 03:06 schreef opgebaarde het volgende:
als je die wazige beelden ziet, dan moeten die agenten echt doodsbang geweest zijn. Zo ver ik het heb kunnen volgen, was heel de boel schandalig slecht georganiseerd
Was je er ook bij?quote:
Toch wordt het omgedraaid alsof de politie hier fout is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Vind ik niet gek. Met een kleine groep zoveel losgeslagen idioten in bedwang moeten houden. En ze hebben geen idee wie bij de rellers hoort, en wie er niet bij hoort.
Ik ben vroeger ook wel eens naar een strandfeest geweest, maar nooit...echt nooit....kwam het verder dan wat gescheld wanneer iemand op je tenen trapte ofzo. Dit leek mij meer een groep...meerdere groepen dus, die kwamen om hun haat te profileren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Toch wordt het omgedraaid alsof de politie hier fout is.
Als ik agent was geweest, daar aanwezig en er kwam zo'n horde bloedhonden nog steeds op me af nadat ik een aantal waarschuwingsschoten heb gelost, zou ik ook gericht schieten. Wat moet je dan doen? Jezelf laten aftuigen of erger?
Maar nee, nu is het meteen politiestaat en zijn het "stillen" die dit expres gedaan hebben. Gaan jullie dat ook even uitleggen aan de familie van het slachtoffer?
Triest dat dit uberhaupt zo is geescaleerd. Leuk joh, zo'n feestje....
Ja, dat ken ik niet, waarom klakken die mensen? Wat zegt dat klakken?quote:Het geklak begint weer. Harder, sneller.
Dat doet de politie juist niet. Dat doet de wet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:03 schreef JodyBernal het volgende:
Op zich vind ik dat rellen nog wel grappig. Als ik 18 was geweest had ik er waarschijnlijk ook tussen gestaan. Is gewoon leuk op die leeftijd, een beetje rellen tegen de politie, zeker met een slok en een snuif als stimulans.
Het doet me ook een beetje denken aan de "studentendemonstraties" waar ik destijds aan mee heb gedaan. Lekker met een biertje en een blowtje in de hand ME'tje pesten door pakken met rotte melk over ze heen te gooien. God wat hebben we toen klapjes gehad, daar was zelfs nog een Kamerrel over.
Dit staat imho volledig los van de schietpartij. Die schietpartij waren waarschijnlijk gewoon een paar gettonegertjes van Zuid die zich bedreigd voelden door een paar agressieve kazen. Ik geloof absoluut niet dat de relletjes door de zogenaamde "hooligans" direct verband houden daarmee.
Waarschijnlijk waren de meeste relschoppers al zo dronken, dat ze niet eens wisten dat er mensen overhoop waren geschoten/neergestoken. Ze zagen gewoon "joden", realiseerden zich dat ze in de meerderheid waren en de politie dus eens flink op hun lazer konden geven. Het past ook helemaal in de maatschappij van nu, waarin de politie allang je beste vriend niet meer is, maar degene die je het hardste naait.
Het zgn. "klakken" is het doffe geluid van pistoolschotenquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben vroeger ook wel eens naar een strandfeest geweest, maar nooit...echt nooit....kwam het verder dan wat gescheld wanneer iemand op je tenen trapte ofzo. Dit leek mij meer een groep...meerdere groepen dus, die kwamen om hun haat te profileren.
[..]
Ja, dat ken ik niet, waarom klakken die mensen? Wat zegt dat klakken?
En ja, die paar politieagenten tegenover zo'n grote groep? Is natuurlijk belachelijk om die wat te gaan verwijten.
Lijkt me onmogelijk om te kunnen zien wie er bij die groepen idioten hoort en wie niet.
Weer een ongedwongen feest weg. Etterbakken ook
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. De politie is de uitvoerende instantie. Zoals de SS ook de uitvoerende instantie was in het Duitsland van Hitler en die kunnen zich gelukkig ook niet achter de wet verschuilen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat doet de politie juist niet. Dat doet de wet.
Die twee kaalkoppen die geschoten hebben waren juist de politieagenten en die zijn daarna het vip-dek opgevlucht. E.e.a. is na te lezen op http://www.hersenscheet.c(...)nica_sunset_grooves/quote:Bovendien in een link zag ik ook een blanke kaalkop die geschoten zou hebben,
schattigquote:Wat hebben joden er trouwens mee te maken? Die kan ik nog steeds niet plaatsen in het geheel.
De politie in Nederland zet mensen inderdaad masaal op de trein.quote:Ja, zo lust ik er nog wel een paar. De politie is de uitvoerende instantie. Zoals de SS ook de uitvoerende instantie was in het Duitsland van Hitler en die kunnen zich gelukkig ook niet achter de wet verschuilen.
Tsja, ik heb nu eenmaal erg veel minder goede ervaringen met de politie. En dan heb ik het niet over bekeuringen. Die lui hebben er nogal een handje van om partij te trekken voor diegenen waar ze het meeste last mee zouden krijgen als ze dat niet zouden doen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De politie in Nederland zet mensen inderdaad masaal op de trein.
Lekker denigrerend doen maar weer over de mensen die nog enige ordehandhaving in ons land proberen te bewerkstelligen.
Ik kan het me ergens wel voorstellen....alleen moet je dit niet op de persoon gaan pareren, maar op de doelstellingen van de desbetreffende handhavers.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De politie in Nederland zet mensen inderdaad masaal op de trein.
Lekker denigrerend doen maar weer over de mensen die nog enige ordehandhaving in ons land proberen te bewerkstelligen.
Wat heeft de SS hier nu weer mee te makenquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:21 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. De politie is de uitvoerende instantie. Zoals de SS ook de uitvoerende instantie was in het Duitsland van Hitler en die kunnen zich gelukkig ook niet achter de wet verschuilen.
Ik zie staanquote:Die twee kaalkoppen die geschoten hebben waren juist de politieagenten en die zijn daarna het vip-dek opgevlucht. E.e.a. is na te lezen op http://www.hersenscheet.c(...)nica_sunset_grooves/
Ook in de reacties lees ik dus juist dat het geen politie was.(heb ik het dus over de getuigenverslagen van die meisjes en de reacties. Zou het trouwens redelijk normaal vinden wanneer jij aangevallen gaat worden door een menigte idioten je gericht gaat schieten om te verwonden, alhoewel je veel jeugd tegenwoordig toch geen respect meer kent, en die schoten ook weer averechts kunnen werken, maar wat had de politie dan moeten doen?.quote:Maar hier zitten vier ooggetuigen: er stond een man te schieten en dat was geen politie.
Ja, weet ik veelquote:schattig
"Joden" betekent "politie". In Rotterdam e.o. is iedereen die je niet aanstaat een "jood", met name ajacieden en politie.
De SS volgde ook de wet. Dat pleit hen niet vrij.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat heeft de SS hier nu weer mee te makenHet gaat hier om politieagenten die de wet gewoon moeten volgen, anders wacht hun een schorsing. Dus wanneer ze zich bedreigd zouden voelen en de bedreiging redelijk aanwezig was eerst in de knietjes schieten na waarschuwingsschoten.
Maar het was wel politie, alleen was dat niet voor iedereen duidelijk. Er is zelfs een filmpje van op youtube waarop die gasten met de rug tegen elkaar staan met hun badge in de hand en getrokken pistool, waarop je hen op een gegeven moment ook weg ziet vluchten. En ik meen ook al op diverse plekken gelezen te hebben dat de politie de situatie niet meer aankon en het vip-deck op was gevlucht. Dat moeten gewoon deze gasten zijn.quote:Ik zie staan
[..]
Ook in de reacties lees ik dus juist dat het geen polite was.
Ajacieden zijn trots op hun geuzennaam "joden". Ze gebruiken het zelf ook.quote:Ja, weet ik veel![]()
Weet wel dat Ajax (wat eigenlijk idioot is, want volgens mij zit er geen jood in dat elftal) als joden betiteld werden. (maar ik ben dan ook geen echt voetbalfan)
Je bent gewoon weinig gewend, vermoed ik. Ben je eigenlijk zelf wel eens op zo'n massaal feest geweest in de omgeving van Rotterdam? Daar gebeuren altijd dit soort dingen, dat hoort er gewoon een beetje bij. Meestal is er uiteindelijk weinig aan de hand en loopt het met een sisser af.quote:Ik vind het trouwens nog steeds niet normaal om die Hamas liedjes te roepen, maar zal wel aan opvoeding liggen
De politie kan ik het niet eens meer kwalijk nemen met de huidige wet. Tuig staat vaak nog eerder buiten dan dat een agent zijn procesverbaal aan het uittypen is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:29 schreef JodyBernal het volgende:
Zou me ook niks verbazen als die dode en al die gewonden door politiekogels zijn gevallen. De politie heeft erg veel schoten gelost in de lucht. Ik heb weleens ergens gelezen dat als zo'n kogel weer neerkomt door de zwaartekracht, deze alsnog iemand flink kan verwonden. En kogels kunnen ook afgeketst zijn op de stellages die er omheen stonden.
In dat geval zou het echt een hele grote schande zijn. Dan is het gewoon een hele grote fuckup van de politie, zoals overigens zo vaak.
Ben je nu een beetje aan het onzin verkopen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn vrienden zijn soms een beetje ruig maar ze bedoelen het niet zo.
Ik weet ook wel dat het uiteindelijk niet de schuld van de politie is en dat die lui ook onder een enorme druk staan om genoeg bonnen uit te schrijven e.d.. Maar zij zijn als uitvoerende instantie wel degenen waar de agressie zich als eerste op richt. En dat vind ik niet gek.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:55 schreef paddy het volgende:
[..]
De politie kan ik het niet eens meer kwalijk nemen met de huidige wet. Tuig staat vaak nog eerder buiten dan dat een agent zijn procesverbaal aan het uittypen is.
Waarom je leven wagen, terwijl de wet niet achter je staat?
Ja, ook ik heb negatieve ervaringen met politie. Mijn tijd verdoen terwijl men niets tegen de daders kan beginnen, maar zoek maar eerst uit wat een agent daadwerkelijk kan doen. Dat is echt heel weinig.
Iedereen gaat er dus al vanuit dat dit de politie was die voor de slachtoffers heeft gezorgd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:56 schreef Pedroso het volgende:
Uiteindelijk zal het er wel op uitdraaien dat de politie alle schuld krijgt en de laffe eencelligen vrij uitgaan.
Ben benieuwd hoe Wilders reageert, hij pleit voor dit soort acties van de politie maar nu is het tegen zijn eigen stemmers gebeurd.
Ik was zaterdag jarig, dat klopt welquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Ben je nu een beetje aan het onzin verkopen?
Ondanks dat ik het met je eens ben, gaat dit niet op als blijkt dat het slachtoffer niets met de hooligans te maken hadden en dus - zoals ik net al schets - per abuis door een gemiste gerichte kogel is geraakt. Dan krijg je juist de eeuwig durende discussie of de politie wel had mogen schieten om mee te beginnen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Iedereen gaat er dus al vanuit dat dit de politie was die voor de slachtoffers heeft gezorgd.![]()
Buiten dat, in situaties waarin het nodig blijkt keur ik dit gedrag, tegen wie dan ook, echt niet af. Moet maar eens afgelopen zijn met dat softe gedoe waarbij politieagenten nog niet eens iemand mogen aanpakken bij verzet zonder een aanklacht tegen zich te krijgen.
Hoe kom je erbij dat iedereen daar vanuit gaat?quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Iedereen gaat er dus al vanuit dat dit de politie was die voor de slachtoffers heeft gezorgd.![]()
Sorry, ik ben voor een harde aanpak, maar gaan lopen schieten op zo'n massaal feest is gewoon niet handig. Dan weet je dat de pleuris uitbreekt.quote:Buiten dat, in situaties waarin het nodig blijkt keur ik dit gedrag, tegen wie dan ook, echt niet af. Moet maar eens afgelopen zijn met dat softe gedoe waarbij politieagenten nog niet eens iemand mogen aanpakken bij verzet zonder een aanklacht tegen zich te krijgen.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wel typisch dat er honderden betaalde feestjes zijn geweest waar dit niet plaats vond en nu is er een keer een 'gratis' dance feest en de pleuris breekt uit.
Overigens is de politie altijd de pineut: Zelfs als ze hun wapen gebruiken om zelf niet afgetuigd te worden en ze worden gedwongen gericht te schieten, is de kans heel groot dat een willekeurige omstander geraakt wordt. Check hoe donker het is en hoeveel mensen er bij elkaar staan. En dan met een pistool over een afstand van > 10 meter in deze omstandigheden precies raak schieten, dat is voor de beste schutter nog een uitdaging, laat staan de gemiddelde agent.
Overigens lijkt het er wel op dat er geen andere schutters waren, nu duidelijk lijkt dat de drie heren die als eerste hun wapen trokken agenten in burger waren. Verder nog nergens iets over andere schutters gelezen, of wel?
[..]
Ondanks dat ik het met je eens ben, gaat dit niet op als blijkt dat het slachtoffer niets met de hooligans te maken hadden en dus - zoals ik net al schets - per abuis door een gemiste gerichte kogel is geraakt. Dan krijg je juist de eeuwig durende discussie of de politie wel had mogen schieten om mee te beginnen.
In de situatie waarin alleen de veroorzakers geraakt zouden zijn door politiegeweld is het een makkelijker verhaal natuurlijk.
Volgens mij waren er een aantal ooggetuigen die het hadden over een blanke man die plotseling een wapen trok en om zich heen begon te schieten. Daarnaast waren er toch ook een aantal steekpartijen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Overigens lijkt het er wel op dat er geen andere schutters waren, nu duidelijk lijkt dat de drie heren die als eerste hun wapen trokken agenten in burger waren. Verder nog nergens iets over andere schutters gelezen, of wel?
Vind je het erg wanneer ik nu even moet grinniken? Denk even na. De situatie, de tijd en het aantal agenten op een hysterische hatelijke menigte etc. M.A.W ultime Godwin wat je nu doet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:53 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
De SS volgde ook de wet. Dat pleit hen niet vrij.
Waar je die weg hebt weet ik niet, maar in ieder geval stond wat jij hier schrijft niet in die link.quote:Maar het was wel politie, alleen was dat niet voor iedereen duidelijk. Er is zelfs een filmpje van op youtube waarop die gasten met de rug tegen elkaar staan met hun badge in de hand en getrokken pistool, waarop je hen op een gegeven moment ook weg ziet vluchten. En ik meen ook al op diverse plekken gelezen te hebben dat de politie de situatie niet meer aankon en het vip-deck op was gevlucht. Dat moeten gewoon deze gasten zijn.
Jij snapt blijkbaar helemaal niets van wat ik schrijfquote:Ik snap best dat het vanuit politiek correct oogpunt aantrekkelijk voor je is om kaalkoppen met pistolen af te schilderen als de grote boosdoeners
Niet om het één of ander, maar het lijkt me na die ooggetuigen verslagen meer op een ordinaire groepen rellen tegen elkaar. Heb ik het nog niet eens over de messteken.quote:maar het is gewoon onjuist. Denk eens na: niemand is zo stom om open en bloot met een getrokken pistool tussen die mensen te gaan staan. Als een crimineel een pistool trekt, dan doet hij dat om iemand neer te schieten en daarna zo snel mogelijk en ongezien weg te wezen.
Ja, klopt....alleen lees ik deze ook [urlhttp://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/12677_Ajax%20tegen%20%27joods%20imago%27.php]Ajax wil af van 'joods imago'[/url]quote:Ajacieden zijn trots op hun geuzennaam "joden". Ze gebruiken het zelf ook.
Heel lang geleden wel daar in de buurt naar strandfeesten geweest, maar die werden toen geloof ik niet bezocht door 40.000 mensen.quote:Je bent gewoon weinig gewend, vermoed ik. Ben je eigenlijk zelf wel eens op zo'n massaal feest geweest in de omgeving van Rotterdam? Daar gebeuren altijd dit soort dingen, dat hoort er gewoon een beetje bij. Meestal is er uiteindelijk weinig aan de hand en loopt het met een sisser af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |