Toch wordt het omgedraaid alsof de politie hier fout is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Vind ik niet gek. Met een kleine groep zoveel losgeslagen idioten in bedwang moeten houden. En ze hebben geen idee wie bij de rellers hoort, en wie er niet bij hoort.
Ik ben vroeger ook wel eens naar een strandfeest geweest, maar nooit...echt nooit....kwam het verder dan wat gescheld wanneer iemand op je tenen trapte ofzo. Dit leek mij meer een groep...meerdere groepen dus, die kwamen om hun haat te profileren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Toch wordt het omgedraaid alsof de politie hier fout is.
Als ik agent was geweest, daar aanwezig en er kwam zo'n horde bloedhonden nog steeds op me af nadat ik een aantal waarschuwingsschoten heb gelost, zou ik ook gericht schieten. Wat moet je dan doen? Jezelf laten aftuigen of erger?
Maar nee, nu is het meteen politiestaat en zijn het "stillen" die dit expres gedaan hebben. Gaan jullie dat ook even uitleggen aan de familie van het slachtoffer?
Triest dat dit uberhaupt zo is geescaleerd. Leuk joh, zo'n feestje....
Ja, dat ken ik niet, waarom klakken die mensen? Wat zegt dat klakken?quote:Het geklak begint weer. Harder, sneller.
Dat doet de politie juist niet. Dat doet de wet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:03 schreef JodyBernal het volgende:
Op zich vind ik dat rellen nog wel grappig. Als ik 18 was geweest had ik er waarschijnlijk ook tussen gestaan. Is gewoon leuk op die leeftijd, een beetje rellen tegen de politie, zeker met een slok en een snuif als stimulans.
Het doet me ook een beetje denken aan de "studentendemonstraties" waar ik destijds aan mee heb gedaan. Lekker met een biertje en een blowtje in de hand ME'tje pesten door pakken met rotte melk over ze heen te gooien. God wat hebben we toen klapjes gehad, daar was zelfs nog een Kamerrel over.
Dit staat imho volledig los van de schietpartij. Die schietpartij waren waarschijnlijk gewoon een paar gettonegertjes van Zuid die zich bedreigd voelden door een paar agressieve kazen. Ik geloof absoluut niet dat de relletjes door de zogenaamde "hooligans" direct verband houden daarmee.
Waarschijnlijk waren de meeste relschoppers al zo dronken, dat ze niet eens wisten dat er mensen overhoop waren geschoten/neergestoken. Ze zagen gewoon "joden", realiseerden zich dat ze in de meerderheid waren en de politie dus eens flink op hun lazer konden geven. Het past ook helemaal in de maatschappij van nu, waarin de politie allang je beste vriend niet meer is, maar degene die je het hardste naait.
Het zgn. "klakken" is het doffe geluid van pistoolschotenquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben vroeger ook wel eens naar een strandfeest geweest, maar nooit...echt nooit....kwam het verder dan wat gescheld wanneer iemand op je tenen trapte ofzo. Dit leek mij meer een groep...meerdere groepen dus, die kwamen om hun haat te profileren.
[..]
Ja, dat ken ik niet, waarom klakken die mensen? Wat zegt dat klakken?
En ja, die paar politieagenten tegenover zo'n grote groep? Is natuurlijk belachelijk om die wat te gaan verwijten.
Lijkt me onmogelijk om te kunnen zien wie er bij die groepen idioten hoort en wie niet.
Weer een ongedwongen feest weg. Etterbakken ook
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. De politie is de uitvoerende instantie. Zoals de SS ook de uitvoerende instantie was in het Duitsland van Hitler en die kunnen zich gelukkig ook niet achter de wet verschuilen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat doet de politie juist niet. Dat doet de wet.
Die twee kaalkoppen die geschoten hebben waren juist de politieagenten en die zijn daarna het vip-dek opgevlucht. E.e.a. is na te lezen op http://www.hersenscheet.c(...)nica_sunset_grooves/quote:Bovendien in een link zag ik ook een blanke kaalkop die geschoten zou hebben,
schattigquote:Wat hebben joden er trouwens mee te maken? Die kan ik nog steeds niet plaatsen in het geheel.
De politie in Nederland zet mensen inderdaad masaal op de trein.quote:Ja, zo lust ik er nog wel een paar. De politie is de uitvoerende instantie. Zoals de SS ook de uitvoerende instantie was in het Duitsland van Hitler en die kunnen zich gelukkig ook niet achter de wet verschuilen.
Tsja, ik heb nu eenmaal erg veel minder goede ervaringen met de politie. En dan heb ik het niet over bekeuringen. Die lui hebben er nogal een handje van om partij te trekken voor diegenen waar ze het meeste last mee zouden krijgen als ze dat niet zouden doen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De politie in Nederland zet mensen inderdaad masaal op de trein.
Lekker denigrerend doen maar weer over de mensen die nog enige ordehandhaving in ons land proberen te bewerkstelligen.
Ik kan het me ergens wel voorstellen....alleen moet je dit niet op de persoon gaan pareren, maar op de doelstellingen van de desbetreffende handhavers.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De politie in Nederland zet mensen inderdaad masaal op de trein.
Lekker denigrerend doen maar weer over de mensen die nog enige ordehandhaving in ons land proberen te bewerkstelligen.
Wat heeft de SS hier nu weer mee te makenquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:21 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. De politie is de uitvoerende instantie. Zoals de SS ook de uitvoerende instantie was in het Duitsland van Hitler en die kunnen zich gelukkig ook niet achter de wet verschuilen.
Ik zie staanquote:Die twee kaalkoppen die geschoten hebben waren juist de politieagenten en die zijn daarna het vip-dek opgevlucht. E.e.a. is na te lezen op http://www.hersenscheet.c(...)nica_sunset_grooves/
Ook in de reacties lees ik dus juist dat het geen politie was.(heb ik het dus over de getuigenverslagen van die meisjes en de reacties. Zou het trouwens redelijk normaal vinden wanneer jij aangevallen gaat worden door een menigte idioten je gericht gaat schieten om te verwonden, alhoewel je veel jeugd tegenwoordig toch geen respect meer kent, en die schoten ook weer averechts kunnen werken, maar wat had de politie dan moeten doen?.quote:Maar hier zitten vier ooggetuigen: er stond een man te schieten en dat was geen politie.
Ja, weet ik veelquote:schattig
"Joden" betekent "politie". In Rotterdam e.o. is iedereen die je niet aanstaat een "jood", met name ajacieden en politie.
De SS volgde ook de wet. Dat pleit hen niet vrij.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat heeft de SS hier nu weer mee te makenHet gaat hier om politieagenten die de wet gewoon moeten volgen, anders wacht hun een schorsing. Dus wanneer ze zich bedreigd zouden voelen en de bedreiging redelijk aanwezig was eerst in de knietjes schieten na waarschuwingsschoten.
Maar het was wel politie, alleen was dat niet voor iedereen duidelijk. Er is zelfs een filmpje van op youtube waarop die gasten met de rug tegen elkaar staan met hun badge in de hand en getrokken pistool, waarop je hen op een gegeven moment ook weg ziet vluchten. En ik meen ook al op diverse plekken gelezen te hebben dat de politie de situatie niet meer aankon en het vip-deck op was gevlucht. Dat moeten gewoon deze gasten zijn.quote:Ik zie staan
[..]
Ook in de reacties lees ik dus juist dat het geen polite was.
Ajacieden zijn trots op hun geuzennaam "joden". Ze gebruiken het zelf ook.quote:Ja, weet ik veel![]()
Weet wel dat Ajax (wat eigenlijk idioot is, want volgens mij zit er geen jood in dat elftal) als joden betiteld werden. (maar ik ben dan ook geen echt voetbalfan)
Je bent gewoon weinig gewend, vermoed ik. Ben je eigenlijk zelf wel eens op zo'n massaal feest geweest in de omgeving van Rotterdam? Daar gebeuren altijd dit soort dingen, dat hoort er gewoon een beetje bij. Meestal is er uiteindelijk weinig aan de hand en loopt het met een sisser af.quote:Ik vind het trouwens nog steeds niet normaal om die Hamas liedjes te roepen, maar zal wel aan opvoeding liggen
De politie kan ik het niet eens meer kwalijk nemen met de huidige wet. Tuig staat vaak nog eerder buiten dan dat een agent zijn procesverbaal aan het uittypen is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:29 schreef JodyBernal het volgende:
Zou me ook niks verbazen als die dode en al die gewonden door politiekogels zijn gevallen. De politie heeft erg veel schoten gelost in de lucht. Ik heb weleens ergens gelezen dat als zo'n kogel weer neerkomt door de zwaartekracht, deze alsnog iemand flink kan verwonden. En kogels kunnen ook afgeketst zijn op de stellages die er omheen stonden.
In dat geval zou het echt een hele grote schande zijn. Dan is het gewoon een hele grote fuckup van de politie, zoals overigens zo vaak.
Ben je nu een beetje aan het onzin verkopen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn vrienden zijn soms een beetje ruig maar ze bedoelen het niet zo.
Ik weet ook wel dat het uiteindelijk niet de schuld van de politie is en dat die lui ook onder een enorme druk staan om genoeg bonnen uit te schrijven e.d.. Maar zij zijn als uitvoerende instantie wel degenen waar de agressie zich als eerste op richt. En dat vind ik niet gek.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:55 schreef paddy het volgende:
[..]
De politie kan ik het niet eens meer kwalijk nemen met de huidige wet. Tuig staat vaak nog eerder buiten dan dat een agent zijn procesverbaal aan het uittypen is.
Waarom je leven wagen, terwijl de wet niet achter je staat?
Ja, ook ik heb negatieve ervaringen met politie. Mijn tijd verdoen terwijl men niets tegen de daders kan beginnen, maar zoek maar eerst uit wat een agent daadwerkelijk kan doen. Dat is echt heel weinig.
Iedereen gaat er dus al vanuit dat dit de politie was die voor de slachtoffers heeft gezorgd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:56 schreef Pedroso het volgende:
Uiteindelijk zal het er wel op uitdraaien dat de politie alle schuld krijgt en de laffe eencelligen vrij uitgaan.
Ben benieuwd hoe Wilders reageert, hij pleit voor dit soort acties van de politie maar nu is het tegen zijn eigen stemmers gebeurd.
Ik was zaterdag jarig, dat klopt welquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Ben je nu een beetje aan het onzin verkopen?
Ondanks dat ik het met je eens ben, gaat dit niet op als blijkt dat het slachtoffer niets met de hooligans te maken hadden en dus - zoals ik net al schets - per abuis door een gemiste gerichte kogel is geraakt. Dan krijg je juist de eeuwig durende discussie of de politie wel had mogen schieten om mee te beginnen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Iedereen gaat er dus al vanuit dat dit de politie was die voor de slachtoffers heeft gezorgd.![]()
Buiten dat, in situaties waarin het nodig blijkt keur ik dit gedrag, tegen wie dan ook, echt niet af. Moet maar eens afgelopen zijn met dat softe gedoe waarbij politieagenten nog niet eens iemand mogen aanpakken bij verzet zonder een aanklacht tegen zich te krijgen.
Hoe kom je erbij dat iedereen daar vanuit gaat?quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Iedereen gaat er dus al vanuit dat dit de politie was die voor de slachtoffers heeft gezorgd.![]()
Sorry, ik ben voor een harde aanpak, maar gaan lopen schieten op zo'n massaal feest is gewoon niet handig. Dan weet je dat de pleuris uitbreekt.quote:Buiten dat, in situaties waarin het nodig blijkt keur ik dit gedrag, tegen wie dan ook, echt niet af. Moet maar eens afgelopen zijn met dat softe gedoe waarbij politieagenten nog niet eens iemand mogen aanpakken bij verzet zonder een aanklacht tegen zich te krijgen.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wel typisch dat er honderden betaalde feestjes zijn geweest waar dit niet plaats vond en nu is er een keer een 'gratis' dance feest en de pleuris breekt uit.
Overigens is de politie altijd de pineut: Zelfs als ze hun wapen gebruiken om zelf niet afgetuigd te worden en ze worden gedwongen gericht te schieten, is de kans heel groot dat een willekeurige omstander geraakt wordt. Check hoe donker het is en hoeveel mensen er bij elkaar staan. En dan met een pistool over een afstand van > 10 meter in deze omstandigheden precies raak schieten, dat is voor de beste schutter nog een uitdaging, laat staan de gemiddelde agent.
Overigens lijkt het er wel op dat er geen andere schutters waren, nu duidelijk lijkt dat de drie heren die als eerste hun wapen trokken agenten in burger waren. Verder nog nergens iets over andere schutters gelezen, of wel?
[..]
Ondanks dat ik het met je eens ben, gaat dit niet op als blijkt dat het slachtoffer niets met de hooligans te maken hadden en dus - zoals ik net al schets - per abuis door een gemiste gerichte kogel is geraakt. Dan krijg je juist de eeuwig durende discussie of de politie wel had mogen schieten om mee te beginnen.
In de situatie waarin alleen de veroorzakers geraakt zouden zijn door politiegeweld is het een makkelijker verhaal natuurlijk.
Volgens mij waren er een aantal ooggetuigen die het hadden over een blanke man die plotseling een wapen trok en om zich heen begon te schieten. Daarnaast waren er toch ook een aantal steekpartijen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Overigens lijkt het er wel op dat er geen andere schutters waren, nu duidelijk lijkt dat de drie heren die als eerste hun wapen trokken agenten in burger waren. Verder nog nergens iets over andere schutters gelezen, of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |