De trein rijdt weg en we mogen het station op. Op beide perrons verzamelt zich een groep mensen. De trein komt en laten wij nou net op het verkeerde perron staan. Oftewel: 100 van de 250 man over het spoor om snel op de andere kant te zijn.
Wij zijn verstandig. Wij wachten gewoon op de volgende. Tenminste, dat denken wij. C. neemt een aanloop en rent als één van de laatsten naar het andere perron. Wij kunnen uiteraard niet achterblijven en gaan met z'n allen mee. We halen het (aangezien HvH strand het eindpunt is en de trein stapvoets rijdt) en stappen in. Iedereen heeft een plaats en we zitten precies tussen een groep fopnegerts en een groep beschaafdere, doch vechtersbaas-achtige negerts.
Die eerste groep is half nederlands maar praten allemaal met een vies accent. De beschaafdere groep praat ABN maar zitten wel al de hele tijd herinneringen op te doen over hoe ze 'die ene' in elkaar hebben getrapt en 'dat wijf' een flinke veeg hebben gegeven.
We rijden weg en de foppies beginnen een spreekkoor in de trein. Dat is echt het laatste wat we willen en iedereen begint zich te irriteren. 'HAMAS, HAMAS, ALLE JODEN AAN HET GAS'. Tot de 'nette' negerts zich ook beginnen te irriteren. Gekscherend zegt er één: 'Ee ik ben Joods!'.
De 5 gasten stappen op die fopnegers af en beginnen te dreigen. De foppies capituleren en zitten stil voor zich uit te kijken en bieden, na enige dreiging, hun excuses aan. Er beginnen mensen te klappen en de groep loopt een victorierondje. Een verdiend victorierondje. Mooi is het. We hebben die foppies dan ook nooit meer gehoord. Aan de andere kant van ons zat echter een ander groepje. De trein stopt dan ook plotsklaps en daar wordt de deur geopend. Even daarna pakt er één een CO2blusser en begint dat ding leeg te spuiten. Na 5 seconden keilt'ie hem door de treinruit en neemt de benen omdat het ENORM benauwd wordt. Iedereen begint te kuchen en te hoesten.
Op dat moment komen de 5 'helden' terug en zien ze wat er gebeurd is. Ook vragen ze waarom de trein stilstaat. Ze kijken naar de ravage en keilen ook een ruit door en rennen naar de achterkant van de trein. Daar stonden schijnbaar die gasten en die kregen dan ook een flinke dosis whoop-ass. Wéér viert het recht zege. Na anderhalf uur wilt de trein weer rijden nadat politie/marechaussee/NS de trein hebben doorzocht waar de rem was gebruikt. En ja hoor. Er wordt weer aan de rem getrokken en deze keer zijn alle deuren aan één zijde open.. Mensen springen naar buiten en gaan ter voet verder (we bevonden ons in MAASSLUIS).
Sterker nog: er lopen groepjes OP de trein. Je leest het goed: OP de trein. Ik besluit te urineren in de berm en doe op m'n gemak. Tot de deur ineens dichtgaat. Ik ben de jacques, is wat ik denk. (toen wist ik uiteraard niet dat de deuren om de zoveel minuten automatisch dichtgaan.) M'n vrienden houden dat ding tegen als een gek en een groepje fopnegerts houdt de deur voor me open verderop in de trein. Iets wat ik, als ik een situatieschets zou maken, niet echt had verwacht. Ik wordt naar binnen geholpen door verschillende gasten en ook door M1. Ik had nog een kauwgompje in m'n mond en spuug hem naar buiten. En laat daar nou net een ontzettend stoere R. Kelly lopen. En weer was ik de jacques, dacht ik. Maar wonder boven wonder namen de gasten die me in de trein hielpen het voor me op en dropen de 3 R. Kelly's af. Na al dat gezeik ben ik dus maar snel weer gaan zitten in 'onze' wagon.
Even later zien we een ambulance naar achter de trein komen. Er was nog een groepje wat het recht in eigen handen heeft genomen. Met messen. Er was een jongen neergestoken die aan de rem heeft getrokken. Dit hoor je niet in het nieuws. Het viel overigens wel mee aan andere mensen te horen, dus misschien was het ook niet nieuwswaardig.
De ME doorloopt de trein maar het gevaarlijke groepje heeft de benen genomen. Al met al rijden we dus 3 uur na stilstand verder. DRIE UUR en een flinke dosis geweld verder.
Klacht: chicks met wie we dus heeeel veel hebben meegemaakt hebben nieteens hun tel. nr gegeven.
Latere edit:

Voor degenen die bezorgd om S. waren: die was met L. (een vriend die met andere vrienden daar was) met de auto naar huis gereden en die lijer was dus 2 uur eerder thuis.
[ Bericht 53% gewijzigd door GasTurbine op 24-08-2009 03:35:45 ]