abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 augustus 2009 @ 16:54:55 #201
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_72101430
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 16:42 schreef RobbieRivera het volgende:
Pff, moeten die lappen tekst nou telkens gekopieerd en hier geplakt worden? Doe gewoon een link. Ik hoef die lappen met tekst hier niet te zien.... Kan mij het schelen dat pietje of klaasje erbij was.
an vraag ik mij af wat je in hemelsnaam in dit topic doet, behalve beetje de stoere lexxx uithangen en pproberen grappig te zijn met kutplaatjes... dan liever die lappen tekst om wel een beeld te krijgen van wat er is gebeurd.
put
your
clothes
on!
pi_72101432
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 16:45 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Volgende keer helemaal geen politie erbij, dan lost het probleem zichzelf op.
Ja, fijn voor Jan & Jolanda die daar net hun 1-jarige verkeringsjubileum aan het vieren zijn...

Neemt niet weg dat men best met scherp mag schieten op mensen met wapens & mensen die dingen slopen. Op zich mag wat mij betreft de ME er wel uitzien als de Marechaussee op Schiphol. Automatische wapens, bevoegdheid, alles wat nodig is om respect af te dwingen en de menigte koest te houden.

Rellen als hobby moet echt genadeloos afgestraft worden. Wat is dat een kansloze bezigheid.

In de USA of vergelijkbare landen waagt men zich niet tegen de politie te keren voor de lol. Die zijn veel te hard als dat nodig blijkt. Ik denk dat we dat hier wat meer nodig hebben. Sommige mensen leren nou eenmaal alleen maar door een knuppel op hun eencellige harses...
Hier stond een kutsig.
Hier staat nu wederom een kutsig.
pi_72101561
Kansloos, als je nu ook die berichten hoort over dat er amper beveiliging was, er niet werd gefouilleerd, en het 'feest' nog gewoon door mocht gaan terwijl er van alle kanten mensen toestroomden en eigenlijk de max al bereikt was

Vraag je je toch af waar het fout gaat. Snap ook niet dat je als politie niet eist dat er grondig word gefouileerd als je wéét dat er een zooi hooligans komen.
pi_72101568
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Vroeg me al af waarom ik gister zo lang in de file stond. Verder altijd leuk die gratis feestjes.
In Amsterdam kan het wel, gaypride en uitmarkt zijn altijd gezellig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72101645
Het is wel weer duidelijk dat de media en hun klanten er weer van smullen.

Het is weer hetzelfde circeltje zoals altijd: iedereen wil het toch allemaal weer zien, waarna men weer massaal hun afschuw uitspreekt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_72101657
Als ik zo links en rechts op diverse sites de verhalen lees, zijn er veel meer gewonden (o.a. schotwonden en steekwonden) gevallen dan de 8 waarover men repte.

Het mag een wonder heten dat er niet meer doden zijn gevallen in het geweld en in de chaos.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_72101868
Waar is Wilders met zn kamervragen? Typisch een aanwezige paupervolk dat zeker PVV stemt
pi_72102006
Zo te lezen waren er volgens verschillende bronnen veel te veel mensen op het festival.
Daarnaast ben ik van mening dat een betaald festijn beter is, aangezien er dan een drempel is en er vnl. mensen naar toe gaan die echt willen gaan voor het feest/de muziek, niet om rotzooi te trappen.
pi_72102022
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 17:04 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik zo links en rechts op diverse sites de verhalen lees, zijn er veel meer gewonden (o.a. schotwonden en steekwonden) gevallen dan de 8 waarover men repte.

Het mag een wonder heten dat er niet meer doden zijn gevallen in het geweld en in de chaos.
Moet wel ja. Vrienden van mij, die de andere kant oprenden dan ik, hebben heel veel mensen zien vallen door de menigte die kwam aanrennen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 01:46:03 #210
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_72102035
Heb wat filmpjes gezien van het 'feest'. Gewoon een hele dreigende sfeer, daar ga je toch niet voor je lol heen?

We 'leuk' dat dus zoiets niet meer kan zonder dat idioten het vergallen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_72102068

Deze al gepost hier?.. Volgens mij die zogenaamde eerste schietpartij waardoor t balletje is gaan rollen. 4 Stillen die geen stillen meer zijn en uiteindelijk de VIP in vluchten na een paar schoten te hebben gelost.
Where facts are few, experts are many.
pi_72102085
tot nu toe is de blauwe de enige die geschoten hebben, het begon hiermee, met undercovers.
pi_72102185
Hm dit lijkt heel veel op de gasten die achter mij stonden met pistolen, maar het ziet er veel rustiger uit dan op dat moment.
pi_72102387
quote:
Herkomst dodelijke kogel onduidelijk

Gepubliceerd op 23 augustus 2009 23:17, bijgewerkt op 23:26

AMSTERDAM - De 19-jarige bezoeker die zaterdagavond werd doodgeschoten bij een massale schietpartij op het Veronica-strandfeest Sunset Groove in Hoek van Holland, is mogelijk getroffen door een politiekogel.
pi_72102399
De politie heeft dus geschoten is te lezen op diverse nieuwssites. Maar was dat nou undercover politie of politie in uniform?
Er staat nl. ook dat de politie belaagd werd. Dan neem ik aan dat ze niet undercover waren, want hoe weet men anders dat het politie is?

En dit stukje:
quote:
Zaterdag kreeg de politie al aanwijzingen dat Rotterdamse hooligans het feest onveilig wilden maken, zei burgemeester Ahmed Aboutaleb zondag op een persconferentie. Daarop werd het zogeheten ‘voetbalteam’ ingezet.

bron
Het "voetbalteam" ? Speciale undercover unit? Wat is het? Hebben zij schoten gelost of waren het andere agenten?
pi_72102410
Deze is ook wel creepy; Ingeschakelde politie (mannetje of 30/40?) krijgt rellende jeugd niet in het gareel

Als je dat zo ziet moet het niemand verbazen dat de politie op een gegeven moment veel schoten heeft gelost. Alleen triest dat door de paniek ook een hoop onschuldigen de dupe zijn geworden. In die grote groep agenten lopen ze ook met getrokken pistolen zo te zien..
pi_72102463
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:07 schreef OldJeller het volgende:
Het "voetbalteam" ? Speciale undercover unit? Wat is het? Hebben zij schoten gelost of waren het andere agenten?
Het "voetbalteam" schijnt idd te bestaan uit onopvallende agenten die zich mengen tussen hooligans om zo de boel in de gaten te houden. In dat filmpje van het begin is er grote kans dat dat precies die agenten zijn (geen twijfel toch dat t agenten zijn, zie een badge om ze hals hangen).
  maandag 24 augustus 2009 @ 02:13:13 #218
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_72102496
Dat tuig komt echt alleen maar om te rellen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_72102506
quote:

Dat zijn de undercovers in het filmpje, die met zijn vieren in een cirkel staan,om elkaar rugdekking te geven,waarschijnlijk zijn ze herkend door de "hooligans" en daarna belaagd, zoals je ziet op het filmpje, deze zijn begonnen met schieten, dat is daarna overgenomen door de agenten in uniform.
Dat er maar 6 gewonden zijn is niet waar er is in het wilde weg geschoten!
pi_72102542
quote:
De politie heeft dus geschoten is te lezen op diverse nieuwssites. Maar was dat nou undercover politie of politie in uniform?
Er staat nl. ook dat de politie belaagd werd. Dan neem ik aan dat ze niet undercover waren, want hoe weet men anders dat het politie is?

En dit stukje:
[..]

Stillen zijn makkelijk te herkennen en hebben vaak ook nog oortjes.

Voetbalteam houdt in dat de 'stillen' bekend moeten zijn met de groep 'hooligans', houdt in dat het andersom ook zo is.

WAARSCHIJNLIJK waren zei het in dat filmpje die schoten losten en werden belaagd ja.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_72102543
@Atreidez & THEFXR, over welk filmpje hebben jullie het?
Tot nu toe heb ik in de paar filmpjes die ik heb gezien alleen maar zwarte beelden gezien, of onherkenbare hordes mensen, of (in het laatste filmpje die daarnet is gepost in dit topic) agenten met hesjes aan.
pi_72102568
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:16 schreef OldJeller het volgende:
Tot nu toe heb ik in de paar filmpjes die ik heb gezien alleen maar zwarte beelden gezien, of onherkenbare hordes mensen, of (in het laatste filmpje die daarnet is gepost in dit topic) agenten met hesjes aan.
die ik heb gepost, download hem eens naar je pc en speel hem eens af met hogere brithness.
pi_72102570
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:16 schreef Superheld het volgende:

[..]

Stillen zijn makkelijk te herkennen en hebben vaak ook nog oortjes.

Voetbalteam houdt in dat de 'stillen' bekend moeten zijn met de groep 'hooligans', houdt in dat het andersom ook zo is.

WAARSCHIJNLIJK waren zei het in dat filmpje die schoten losten en werden belaagd ja.
Als die "hooligans" weet wie undercover zijn, dan heeft het toch niet veel zin en kunnen die undercover agenten juist in gevaar komen? Hun enige bescherming is dat niemand het weet (naast een wapen).
pi_72102575
Al die overhaaste conclusies inderdaad
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72102586
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:16 schreef OldJeller het volgende:
Daar net boven staat filmpje met titel "het begin er van". Daar zie je 4 gasten in een kruisje staan, 2 met getrokken pistool. Op gegeven moment beginnen ze richting vip te lopen, en op 0.40 wordt er eentje op ze gezicht geslagen, die daarna ook ze wapen nog pakt. Daarna sloopt die relgroep de halve VIP uit elkaar.
pi_72102603
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:18 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Daar net boven staat filmpje met titel "het begin er van". Daar zie je 4 gasten in een kruisje staan, 2 met getrokken pistool. Op gegeven moment beginnen ze richting vip te lopen, en op 0.40 wordt er eentje op ze gezicht geslagen, die daarna ook ze wapen nog pakt. Daarna sloopt die relgroep de halve VIP uit elkaar.
En "dus" waren dat agenten? Aparte conclusie imo.
Mr. Prolapse 2009
pi_72102611
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:18 schreef Dragorius het volgende:
Al die overhaaste conclusies inderdaad
hoe kom je daarbij? ik heb alle filmpjes gekeken en dan is het duidelijk, dat de media dat niet uitspreekt is omdat de politie niet in kwaad daglicht mag komen en om de orde te bewaren!
De kop had ook kunnen zijn "politie schiet jongen(hooligan) dood"
pi_72102620
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

nee geen conclusie, kennis van zaken
pi_72102644
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

De kop had ook kunnen zijn "politie schiet jongen(hooligan) dood"
Alleen als dat onomstotelijk vastgelegd zou zijn ja.
Mr. Prolapse 2009
pi_72102648
quote:
De badge doet dat vermoeden ja.
pi_72102657
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee geen conclusie, kennis van zaken
Op basis van wat kom je via dat filmpje dan daar op uit?
Mr. Prolapse 2009
pi_72102685
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Alleen als dat onomstotelijk vastgelegd zou zijn ja.
je ziet dus niet die badges om hun nek heenhangen?
  maandag 24 augustus 2009 @ 02:25:12 #233
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_72102690
quote:

[..]

Ze laten duidelijk hun politiepenning zien hoor (hangt om zn nek)
Schijt aan iedereen
pi_72102708
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:18 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Als die "hooligans" weet wie undercover zijn, dan heeft het toch niet veel zin en kunnen die undercover agenten juist in gevaar komen? Hun enige bescherming is dat niemand het weet (naast een wapen).
Het is opgezet om meer info over de groep te krijgen, en het zorgt er voor dat er minder snel iets gebeurt.

Je gaat minder snel (bij het voetbal) vechten of slopen als je weet dat er agenten in de buurt zijn want dan weet je dat je een bezoek kan verwachten met misschien een stadionverbod erbij.

Ze waren er omdat ze die jongens kennen, misschien dat dit op dit moment een nadeel was.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_72102710
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:23 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Op basis van wat kom je via dat filmpje dan daar op uit?
op basis van alle verklaringen/post op het internet en alle filmpjes bekeken.
als ik je de links geef, ben je morgen nog niet klaar met lezen
pi_72102718
Ik bedoel > Je ziet toch niet dat ze iemand door zijn kop knallen of wat dan ook? Alsof alleen politie wapens heeft.

Wat mij betreft een terecht handelen bij zo'n dreiging. Straks mag de politie mensen alleen nog maar mensen vermanend aankijken.
Mr. Prolapse 2009
pi_72102729
@Atreidez & THEFXR,

Op dat filmpje kan je inderdaad zien dat er een paar (vier?) mensen met de rug naar elkaar staan (wat m.i. niet slim is, want daardoor trekken ze aandacht naar zich toe en krijgen meer mensen door dat het politie is) met badges(?) om hun nek hangen en je ziet inderdaad dat die man in de witte trui wordt neergeslagen.

Dat was denk ik dan toch een deel van "het voetbalteam" (politie) ?
En zijn daar nou schoten gelost in dat stukje film? Nee, toch.. in andere filmpjes hoor je namelijk heel veel schoten achter elkaar.
En wie waren dat? Waren dat ook agenten (undercover of niet) die schoten aflosten, of ging dat om "gewone" bezoekers?
  maandag 24 augustus 2009 @ 02:29:15 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_72102757
nm

[ Bericht 98% gewijzigd door popolon op 24-08-2009 02:29:42 ]
pi_72102761
Achteraf gezien is het blijven draaien van de muziek voor de recherche een voordeel, omdat ze zo alle filmpjes op de goeie volgorde kunnen krijgen..
pi_72102764
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:26 schreef Dragorius het volgende:
Ik bedoel > Je ziet toch niet dat ze iemand door zijn kop knallen of wat dan ook? Alsof alleen politie wapens heeft.

Wat mij betreft een terecht handelen bij zo'n dreiging. Straks mag de politie mensen alleen nog maar mensen vermanend aankijken.
Dus als je belaagd wordt door een ongewapende menigte, mag je als (undercover)agent gericht schieten?
De politie had alleen wapens,ja of zie jij nog andere mensen met wapens op alle filmpjes?
eerst wil je bewijzen en daarna ga je aaname's lopen te doen!
  maandag 24 augustus 2009 @ 02:29:32 #241
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_72102765
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:26 schreef Dragorius het volgende:

Volgens bronnen is het mogelijk dat de dode jongen getroffen is door een politiekogel, wat heb jij hierop te vertellen? Dus het geeft hen het recht op alles wat beweegt maar neer te schieten en of te doden?
Schijt aan iedereen
pi_72102768
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:26 schreef Superheld het volgende:

[..]

Het is opgezet om meer info over de groep te krijgen, en het zorgt er voor dat er minder snel iets gebeurt.

Je gaat minder snel (bij het voetbal) vechten of slopen als je weet dat er agenten in de buurt zijn want dan weet je dat je een bezoek kan verwachten met misschien een stadionverbod erbij.

Ze waren er omdat ze die jongens kennen, misschien dat dit op dit moment een nadeel was.
oké.
Maar hoe dit helemaal zo is begonnen en uit de hand is gelopen, is toch niet duidelijk?
In het filmpje "het begin" zie je die vier agenten bij elkaar staan met de rug naar elkaar en men weet vervolgens dat het agenten zijn. Maar hoe komt dat? Hoe zijn ze in die positie geraakt dat ze zichzelf moesten onthullen, of heeft iemand anders dat gedaan?
pi_72102795
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:27 schreef OldJeller het volgende:
@Atreidez & THEFXR,

En wie waren dat? Waren dat ook agenten (undercover of niet) die schoten aflosten, of ging dat om "gewone" bezoekers?
die vele schoten achter elkaar kwamen van de ME/speciale eenheid, die schoten in het wilde weg, er zijn ook verklaringen dat er veel meer gewonden waren, wat ook logisch is, gezien de vele ambulances.
hier hoor je het beter:
  maandag 24 augustus 2009 @ 02:32:01 #244
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_72102821
Op de vele films is het vrij duidelijk dat er nogal wat hersenloze patjakkers op zoek waren naar problemen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 02:32:34 #245
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_72102834
Kortom, er waren geen rellen totdat agenten (de stillen) werden onthuld?
Schijt aan iedereen
pi_72102837
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:27 schreef OldJeller het volgende:
En zijn daar nou schoten gelost in dat stukje film? Nee, toch.. in andere filmpjes hoor je namelijk heel veel schoten achter elkaar.
Daar ben ik dus ook benieuwd naar... Ik gok dat t die grote groep agenten is, die na dat die hekken waar ze zich achter terugtrokken omver zijn gegooid opnieuw in t nauw gedreven voelden In dat filmpje zelf hoor ik ook 2 of 3 keer iets wat op een schot lijkt.
pi_72102849
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:29 schreef Deadre het volgende:

[..]

Volgens bronnen is het mogelijk dat de dode jongen getroffen is door een politiekogel, wat heb jij hierop te vertellen? Dus het geeft hen het recht op alles wat beweegt maar neer te schieten en of te doden?
Het is mogelijk ja. En als dat zo is, wie weet was er wel een aanleiding voor. Jullie waren er even goed niet bij maar hebben al een verdere conclusie getrokken dan ik

Laten we het onderzoek dus maar afwachten.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 24 augustus 2009 @ 02:33:47 #248
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_72102864
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:32 schreef Deadre het volgende:
Kortom, er waren geen rellen totdat agenten (de stillen) werden onthuld?
Ja zo kun je het ook omdraaien.

Ik durf te stellen dat als je normaal doet er nooit een puinhoop uitbreekt.
pi_72102898
Het herkennen van agenten zien als een geldige reden tot rellen is inderdaad heel sneu als dat de verklaring zou zijn van die groep klojo's die daar bezig waren.
Mr. Prolapse 2009
pi_72102909
Die filmpjes richten zich natuurlijk allemaal op de actie, en dat zijn allemaal van die josti's die hooligan roepen. Neem aan dat t maar een paar procent is van totale bezoekers, maar als zo'n groep van een stuk of 100 zich tegen 20 agenten richten, dan doe je niet veel met je zogenaamde "autoriteit"..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')