an vraag ik mij af wat je in hemelsnaam in dit topic doet, behalve beetje de stoere lexxx uithangen en pproberen grappig te zijn met kutplaatjes... dan liever die lappen tekst om wel een beeld te krijgen van wat er is gebeurd.quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:42 schreef RobbieRivera het volgende:
Pff, moeten die lappen tekst nou telkens gekopieerd en hier geplakt worden?Doe gewoon een link. Ik hoef die lappen met tekst hier niet te zien.... Kan mij het schelen dat pietje of klaasje erbij was.
Ja, fijn voor Jan & Jolanda die daar net hun 1-jarige verkeringsjubileum aan het vieren zijn...quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Volgende keer helemaal geen politie erbij, dan lost het probleem zichzelf op.
In Amsterdam kan het wel, gaypride en uitmarkt zijn altijd gezellig.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Vroeg me al af waarom ik gister zo lang in de file stond. Verder altijd leuk die gratis feestjes.![]()
Moet wel ja. Vrienden van mij, die de andere kant oprenden dan ik, hebben heel veel mensen zien vallen door de menigte die kwam aanrennen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 17:04 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik zo links en rechts op diverse sites de verhalen lees, zijn er veel meer gewonden (o.a. schotwonden en steekwonden) gevallen dan de 8 waarover men repte.
Het mag een wonder heten dat er niet meer doden zijn gevallen in het geweld en in de chaos.
quote:Herkomst dodelijke kogel onduidelijk
Gepubliceerd op 23 augustus 2009 23:17, bijgewerkt op 23:26
AMSTERDAM - De 19-jarige bezoeker die zaterdagavond werd doodgeschoten bij een massale schietpartij op het Veronica-strandfeest Sunset Groove in Hoek van Holland, is mogelijk getroffen door een politiekogel.
Het "voetbalteam" ? Speciale undercover unit? Wat is het? Hebben zij schoten gelost of waren het andere agenten?quote:Zaterdag kreeg de politie al aanwijzingen dat Rotterdamse hooligans het feest onveilig wilden maken, zei burgemeester Ahmed Aboutaleb zondag op een persconferentie. Daarop werd het zogeheten ‘voetbalteam’ ingezet.
bron
Het "voetbalteam" schijnt idd te bestaan uit onopvallende agenten die zich mengen tussen hooligans om zo de boel in de gaten te houden. In dat filmpje van het begin is er grote kans dat dat precies die agenten zijn (geen twijfel toch dat t agenten zijn, zie een badge om ze hals hangen).quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:07 schreef OldJeller het volgende:
Het "voetbalteam" ? Speciale undercover unit? Wat is het? Hebben zij schoten gelost of waren het andere agenten?
Dat zijn de undercovers in het filmpje, die met zijn vieren in een cirkel staan,om elkaar rugdekking te geven,waarschijnlijk zijn ze herkend door de "hooligans" en daarna belaagd, zoals je ziet op het filmpje, deze zijn begonnen met schieten, dat is daarna overgenomen door de agenten in uniform.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:07 schreef OldJeller het volgende:
Het "voetbalteam" ? Speciale undercover unit? Wat is het? Hebben zij schoten gelost of waren het andere agenten?
Stillen zijn makkelijk te herkennen en hebben vaak ook nog oortjes.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:07 schreef OldJeller het volgende:
De politie heeft dus geschoten is te lezen op diverse nieuwssites. Maar was dat nou undercover politie of politie in uniform?
Er staat nl. ook dat de politie belaagd werd. Dan neem ik aan dat ze niet undercover waren, want hoe weet men anders dat het politie is?
En dit stukje:
[..]
die ik heb gepost, download hem eens naar je pc en speel hem eens af met hogere brithness.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:16 schreef OldJeller het volgende:
@Atreidez & THEFXR, over welk filmpje hebben jullie het?
Tot nu toe heb ik in de paar filmpjes die ik heb gezien alleen maar zwarte beelden gezien, of onherkenbare hordes mensen, of (in het laatste filmpje die daarnet is gepost in dit topic) agenten met hesjes aan.
Als die "hooligans" weet wie undercover zijn, dan heeft het toch niet veel zin en kunnen die undercover agenten juist in gevaar komen? Hun enige bescherming is dat niemand het weet (naast een wapen).quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:16 schreef Superheld het volgende:
[..]
Stillen zijn makkelijk te herkennen en hebben vaak ook nog oortjes.
Voetbalteam houdt in dat de 'stillen' bekend moeten zijn met de groep 'hooligans', houdt in dat het andersom ook zo is.
WAARSCHIJNLIJK waren zei het in dat filmpje die schoten losten en werden belaagd ja.
Daar net boven staat filmpje met titel "het begin er van". Daar zie je 4 gasten in een kruisje staan, 2 met getrokken pistool. Op gegeven moment beginnen ze richting vip te lopen, en op 0.40 wordt er eentje op ze gezicht geslagen, die daarna ook ze wapen nog pakt. Daarna sloopt die relgroep de halve VIP uit elkaar.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:16 schreef OldJeller het volgende:
@Atreidez & THEFXR, over welk filmpje hebben jullie het?
Tot nu toe heb ik in de paar filmpjes die ik heb gezien alleen maar zwarte beelden gezien, of onherkenbare hordes mensen, of (in het laatste filmpje die daarnet is gepost in dit topic) agenten met hesjes aan.
En "dus" waren dat agenten? Aparte conclusie imo.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:18 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Daar net boven staat filmpje met titel "het begin er van". Daar zie je 4 gasten in een kruisje staan, 2 met getrokken pistool. Op gegeven moment beginnen ze richting vip te lopen, en op 0.40 wordt er eentje op ze gezicht geslagen, die daarna ook ze wapen nog pakt. Daarna sloopt die relgroep de halve VIP uit elkaar.
hoe kom je daarbij? ik heb alle filmpjes gekeken en dan is het duidelijk, dat de media dat niet uitspreekt is omdat de politie niet in kwaad daglicht mag komen en om de orde te bewaren!quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:18 schreef Dragorius het volgende:
Al die overhaaste conclusies inderdaad
nee geen conclusie, kennis van zakenquote:Op maandag 24 augustus 2009 02:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En "dus" waren dat agenten? Aparte conclusie imo.
Alleen als dat onomstotelijk vastgelegd zou zijn ja.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De kop had ook kunnen zijn "politie schiet jongen(hooligan) dood"
De badge doet dat vermoeden ja.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:20 schreef Dragorius het volgende:
Op basis van wat kom je via dat filmpje dan daar op uit?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee geen conclusie, kennis van zaken
je ziet dus niet die badges om hun nek heenhangen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Alleen als dat onomstotelijk vastgelegd zou zijn ja.
Ze laten duidelijk hun politiepenning zien hoor (hangt om zn nek)quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is opgezet om meer info over de groep te krijgen, en het zorgt er voor dat er minder snel iets gebeurt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als die "hooligans" weet wie undercover zijn, dan heeft het toch niet veel zin en kunnen die undercover agenten juist in gevaar komen? Hun enige bescherming is dat niemand het weet (naast een wapen).
op basis van alle verklaringen/post op het internet en alle filmpjes bekeken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Op basis van wat kom je via dat filmpje dan daar op uit?
Dus als je belaagd wordt door een ongewapende menigte, mag je als (undercover)agent gericht schieten?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:26 schreef Dragorius het volgende:
Ik bedoel > Je ziet toch niet dat ze iemand door zijn kop knallen of wat dan ook? Alsof alleen politie wapens heeft.
Wat mij betreft een terecht handelen bij zo'n dreiging. Straks mag de politie mensen alleen nog maar mensen vermanend aankijken.
Volgens bronnen is het mogelijk dat de dode jongen getroffen is door een politiekogel, wat heb jij hierop te vertellen? Dus het geeft hen het recht op alles wat beweegt maar neer te schieten en of te doden?quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:26 schreef Dragorius het volgende:
Ik bedoel > Je ziet toch niet dat ze iemand door zijn kop knallen of wat dan ook? Alsof alleen politie wapens heeft.
Wat mij betreft een terecht handelen bij zo'n dreiging. Straks mag de politie mensen alleen nog maar mensen vermanend aankijken.
oké.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:26 schreef Superheld het volgende:
[..]
Het is opgezet om meer info over de groep te krijgen, en het zorgt er voor dat er minder snel iets gebeurt.
Je gaat minder snel (bij het voetbal) vechten of slopen als je weet dat er agenten in de buurt zijn want dan weet je dat je een bezoek kan verwachten met misschien een stadionverbod erbij.
Ze waren er omdat ze die jongens kennen, misschien dat dit op dit moment een nadeel was.
die vele schoten achter elkaar kwamen van de ME/speciale eenheid, die schoten in het wilde weg, er zijn ook verklaringen dat er veel meer gewonden waren, wat ook logisch is, gezien de vele ambulances.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:27 schreef OldJeller het volgende:
@Atreidez & THEFXR,
En wie waren dat? Waren dat ook agenten (undercover of niet) die schoten aflosten, of ging dat om "gewone" bezoekers?
Daar ben ik dus ook benieuwd naar... Ik gok dat t die grote groep agenten is, die na dat die hekken waar ze zich achter terugtrokken omver zijn gegooid opnieuw in t nauw gedreven voeldenquote:Op maandag 24 augustus 2009 02:27 schreef OldJeller het volgende:
En zijn daar nou schoten gelost in dat stukje film? Nee, toch.. in andere filmpjes hoor je namelijk heel veel schoten achter elkaar.
En wie waren dat? Waren dat ook agenten (undercover of niet) die schoten aflosten, of ging dat om "gewone" bezoekers?
Het is mogelijk ja. En als dat zo is, wie weet was er wel een aanleiding voor. Jullie waren er even goed niet bij maar hebben al een verdere conclusie getrokken dan ikquote:Op maandag 24 augustus 2009 02:29 schreef Deadre het volgende:
[..]
Volgens bronnen is het mogelijk dat de dode jongen getroffen is door een politiekogel, wat heb jij hierop te vertellen? Dus het geeft hen het recht op alles wat beweegt maar neer te schieten en of te doden?
Ja zo kun je het ook omdraaien.quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:32 schreef Deadre het volgende:
Kortom, er waren geen rellen totdat agenten (de stillen) werden onthuld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |