Ik ga 'm ook online bestellen, ik wil het horloge alleen eerst even passen omdat ik hele dunne polsen heb. Het lijkt me heel irritant als 'ie de hele tijd rond gaat draaien.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:11 schreef Coelho het volgende:
Waarom bestel je 'm niet online? Heb de mijne gekocht bij seeyourheartbeat.com, deze NL webwinkel is niet de allergoedkoopste maar hebben een goede voorraad en service (binnen 24 uur in huis!). Volgens mij is online wel stukken goedkoper dan in een "gewone" winkel.
ik heb hem bij GPSshop gekocht, die hebben behalve een online shop ook winkels in een aantal plaatsen. Niet de goedkoopste site, bleek later.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Ik ga 'm ook online bestellen, ik wil het horloge alleen eerst even passen omdat ik hele dunne polsen heb. Het lijkt me heel irritant als 'ie de hele tijd rond gaat draaien.
Ik heb mijn toffe Garmin Forerunner 310XT gekocht bij Hardloopcentrum.nl. Die heeft goede concurrerende prijzen, volgens mijquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Ik ga 'm ook online bestellen, ik wil het horloge alleen eerst even passen omdat ik hele dunne polsen heb. Het lijkt me heel irritant als 'ie de hele tijd rond gaat draaien.
Haha, niet aan gedacht maar wel waarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:28 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Dan denk ik dat het een kwestie is om gewoon met die warmte te lopen en te accepteren dat het dan wat minder is. Wellicht kan je ook je 'hitte'-conditite dan wat opbouwen
Is die nieuwe de 405CX? Op plaatjes zie ik geen verschil met de oudere 405, maar een stoffen bandje is voor mij wel beter denk ik.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb hem bij GPSshop gekocht, die hebben behalve een online shop ook winkels in een aantal plaatsen. Niet de goedkoopste site, bleek later.
Hij draait bij mij niet maar zit net als Martine van de weblog een beetje ruimte aan de boven en onderkant.
De allernieuwste 405 heeft een stoffen bandje, speciaal voor afwijkende polsmaten.
De 310 is een mooi stoer ding inderdaad! Alleen wel prijzig en volgens mij nog groter dan de 405. Jammer dat Garmin geen lady-varianten op de markt brengt, zoals Polar dat heeft. En dan hoef ik niet van die suffe bloemetjes, maar gewoon kleiner en mooi wit ofzo.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:29 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ik heb mijn toffe Garmin Forerunner 310XT gekocht bij Hardloopcentrum.nl. Die heeft goede concurrerende prijzen, volgens mijMeer info over deze 310XT las ik op deze site. Ben er goed tevreden mee!
Geen idee wat je met je specificaties bedoelt, maar je kunt toch altijd vrijblijvend een winkel binnenlopen? Volgens mij zijn er voor elke stand wel schoenen te verkrijgen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:51 schreef Thormodo het volgende:
Ik loop op het moment nog op mijn gewone schoenen, zoiets. Wel heb ik er een custom made inlegzool van de podoloog in zitten, dus kwa stand van de voeten/benen etc. moet het wel goed zitten. Misschien mijn binnen sportschoenen eens proberen. Want echt hardloopschoenen zien te vinden gaat echt een ramp worden met mijn specificaties.
Spul dat fatsoenlijk zit (heb een platte,lange voet) is al lastig te vinden. Dan moet de zool er nog uitkunnen i.v.m. de steunzool die er in moet. En als het even kan hoeven ze niet spuuglelijk te zijnquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:43 schreef Coelho het volgende:
[..]
Geen idee wat je met je specificaties bedoelt, maar je kunt toch altijd vrijblijvend een winkel binnenlopen? Volgens mij zijn er voor elke stand wel schoenen te verkrijgen.
Ja die is alleen te krijgen in het blauw, maar hoe dat precies met dat bandje zit weet ik niet, google eens zou ik zeggenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:48 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Is die nieuwe de 405CX? Op plaatjes zie ik geen verschil met de oudere 405, maar een stoffen bandje is voor mij wel beter denk ik.
Eerst vertel je dat je steeds meer last van kwaaltjes krijgt, en vervolgens doe je het kopen van echte hardloopschoenen met demping, stugheid in de juiste richting van de zool en compensatie van je overpronatie af als een weg te wuiven verschilletje. Dat rijm ik niet helemaalquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:35 schreef Thormodo het volgende:
Maar wat ik eigenlijk daaronder nog had willen zetten. Het enige verschil tussen een hardloopschoen en die van mijn linkje waar ik mijn eigen binnenzool in doe lijkt me dan dat de buitenzool wat beter dempt en misschien dat het wat soepeler materiaal is? Vraag me namelijk af hoeveel hardloopschoenen verschil gaan maken.
Icepack erop helpt bij mij meestal prima tegen zere schenenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:34 schreef zesje het volgende:
Ik zou eik vandaag de 10-20 moeten maar mijn schenen doen nog zo'n verrekte pijn... Baal ervan maar het is gewoon niet verstandig om vandaag weer te gaan. Ik hoop dat het me anders vrijdag gaat lukken, dan is het ook wat koeler.
het is heel leuk om in loopgroepjes met een ervaren coach te lopen, je leert echt heel veel qua oefeningen een betere loophouding etc. en het is gewoon gezelligquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:18 schreef Coelho het volgende:
Leuk zesje, dat je bij een vereniging gaat kijken. Misschien ook voor anderen: volgende maand start Start to Run (copycats!!) weer, een aantal lessen/loopsessies onder begeleiding van atletiekverenigingen. 6 trainingen, zonder verdere verplichtingen, voor 30 euro. Misschien voor ons niet helemaal noodzakelijk om het lopen op te pakken (dat doen we tenslotte al !), maar voor dingen als techniek, warming up/cooling down, kleding etc. toch nog interessant. www.starttorun.nl
Ik vind het echt heel erg jammer dat het niet mogelijk is om zo'n grafiek met jouw Polar meter te krijgenquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:11 schreef zesje het volgende:
Zojuist les 23 gelopen: 10-12-12 en dit was het resultaat op mijn polar:
[ afbeelding ]
Ben helemaal niet blij met deze grafiek. Ik wil verdorie tijd op de x-as, hartslag en snelheid op de y-as zien! Ik heb bij de settings ownzone gewijzigd in basic maar ook dat is niet wat ik wil zien. Ook errug irritant is dat ie nu dus zelf bepaald heeft dat mijn hartslag ergens tussen de 140-150 moet zitten en als ik daarboven kom (dus bijna constant) gaat ie als een waanzinnige piepen. Ik loop dus compleet voor schut omdat iedereen denkt dat mijn pacemaker het begeeftIk weet dat het een duur ding is maar ik ben er vooralsnog niet blij mee
Ik volg dit topic al weer een aantal delen en StR 1 inmiddels uitgelopen en sta nog steeds niet in de OP. Dat zegt mij genoegquote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:41 schreef dyna18 het volgende:
Wordt de OP trouwens nog een beetje actueel gehouden, of staan er ook allemaal oude mensjes in?
Iedereen kan de OP zelf wijzigen in de Wiki. Dit topic heeft niet echt een vaste mod.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:16 schreef Coelho het volgende:
Ik volg dit topic al weer een aantal delen en StR 1 inmiddels uitgelopen en sta nog steeds niet in de OP. Dat zegt mij genoeg
Heel herkenbaar dat goede gevoel en meer willen maar niet kunnen wegens overbelastingquote:Nu is (hard)lopen een beweging waar we evolutionair in hoge mate voor zijn gemaakt. Dus zodra we het gaan doen gaat het al heel snel heel lekker. Het is alsof je lichaam weer thuis komt, weer doet waarvoor het gemaakts is en dat voelt heel goed. Maar bij dat hardlopen zijn heel erg veel spieren betrokken die je normaal nooit zo gebruikt, als je ze al gebruikt, en de intensiviteit ervan is ongekend groot.
Dus wat er gebeurt met als die goedbedoelende startende hardlopers is dat ze in hun enthousiasme vergeten dat de spieren die je eigenlijk alleen met hardlopen zo (intensief) gebruikt echt helemaal niets gewend zijn. En dat terwijl je conditie in no time op een flink niveau zit. Al snel wil je een kwartier of langer achter elkaar doordraven. Al snel wil je de sensatie voelen van een sprintje bij 15 tot 20 km per uur. Je lichaam voelt zich er zo lekker bij omdat je longen, je hart, je benen, eigenlijk je hele lichaam schreeuwt om meer, meer, meer! Meer van dat back to basics gevoel.
Zo voelt het ook echt, bijna iedereen die gaat hardlopen ervaart die verrukking van terugkeer naar waar je voor gemaakt bent. Basaal, kinderlijk simpel, je wordt er vrolijk en blij van en je wordt zo ontzettend snel beter. Dat maakt trots en trots geeft een fantastisch gevoel van eigenwaarde.
En dan krijg je te horen: “stop, mag niet, niet goed”. Er zijn nog steeds artsen en zelfs fysiotherapeuten die zeggen dat lopen niet goed voor jou is, dat je het beter niet kan doen. Het is als tegen een auto zeggen dat die niet mag rijden. Tegen een koelkast zeggen dat die niet mag koelen. Tegen een mens zeggen dat die niet mag hardlopen is echt alsof je verklaart dat hij of zij gehandicapt is. En het hoeft bijna nooit.
Het geheim van blessurevrij leren hardlopen zit hem dus in geduld en spieropbouw. Ontspanning en inspanning in de juiste verhouding. Opbouw en vooral rust op het juiste moment. Goede professionele begeleiding is wat daarbij nodig is. Een schemaatje volgen van internet zet hier geen zoden aan de dijk en meelopen met een loopgroep of atletiekvereniging is maar al te vaak de snelste weg naar een overbelastingsblessure.
Ik weet niet of je gewoon een paar kilootjes kwijt wilt of dat je echt overgewicht hebt, maar in het laatste geval is joggen misschien niet de beste keuze. Met overgewicht is dat flink belastend voor je gewrichten.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:41 schreef larry_flynt het volgende:
Hoi mensen,
ik wil dus gaan afvallen, want al dat bier heeft mijn buik niet veel goeds gedaan. Nu ga ik met een vriend squashen. Daarnaast wil ik echter ook wat gaan joggen. Is dit te combineren? Of is het te zwaar?
Ik kwam er achter dat ik ook totaal geen conditie meer heb. Daarom de vraag: hebben jullie een goed schema voor een totale jog noob?
Ik dus gisteravond die stretchoefeningen proberen en daarna ijs op me knie, en nu heb ik bij het normaal lopen al last ik me knie, en bij het rennen doet het helemaal pijn nu ...quote:Tevens is het raadzaam de regio waar tijdens hardlopen pijn wordt waargenomen 2-3 maal per dag met ijs te behandelen gedurende 10-14 dagen.
Daarnaast zijn stretchoefeningen van de buitenzijde van het bovenbeen een belangrijk middel om de klachten te verminderen.
Ik heb ook al ruim 1,5 jaar last van mn linkerknie. Begon na het lopen van halve marathons en is nooit echt helemaal over gegaan, tijdens lopen meestal geen last meer van, maar de volgende dag wel vaak. Ben er nog voor naar de sportarts geweest, en die had wat oefeningen, maar dat hielp niet echt. Om nu overbelasting te voorkomen train ik vaak ook in de sportschool op de fiets/crosstrainer e.d. om toch conditie te behouden, maar zonder gelijk mn knie kapot te maken bij het hardlopen. En afstanden langer dan 15km train ik bijna nooit meer.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:31 schreef Vivoex het volgende:
Hey mensen ik heb echt ff advies nodig
Ben 3 weken geleden begonnen met hardlopen, na een een jaar letterlijk niks aan sport gedaan te hebben. Paar dagen geleden kreeg ik tijdens het rennen last van irritatie in me linkerknie. Als ik ging lopen voelde ik niks meer en ging dus gewoon weer verder. Maar de dagen erna kreeg ik steeds meer last in me knie en stopte een paar dagen met rennen, maar toen ik het na een paar dagen weer probeerde voelde ik nog steeds dezelfde pijn.
Ik dus googlen, en las op een site dat het het beste is om een maand te stoppen met hardlopen. En op hardloopschema.nl las ik
[..]
Ik dus gisteravond die stretchoefeningen proberen en daarna ijs op me knie, en nu heb ik bij het normaal lopen al last ik me knie, en bij het rennen doet het helemaal pijn nu ...![]()
Heeft iemand advies voor me voordat ik me knie helemaal verkloot? Dat verhaal van team10 is zo herkenbaar, wil echt zo snel mogelijk weer beginnen
Had je gedacht dat het met 1x stretchen en 1x ijs er op alles op magische wijze over zou gaan?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:31 schreef Vivoex het volgende:
Ik dus gisteravond die stretchoefeningen proberen en daarna ijs op me knie, en nu heb ik bij het normaal lopen al last ik me knie, en bij het rennen doet het helemaal pijn nu ...![]()
Ik moest ook bovenbeenspier krachttrainingen doen van de fysio. Die heb ik nu 2 weken om de dag gedaan en ik merkte vorige week dat de pijn in mijn knie 1 dag na het lopen veel minder was (zelfs bijna weg).quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:02 schreef computergirl het volgende:
Ja dat is omdat de oorzaak van de pijn niet is opgelost. Rust heeft dan niet zo veel zin.
De fysio zou juist advies moeten geven voor oefeningen om bepaalde spieren sterker te maken, raar dat deze dat niet gedaan heeft.
Het zou ook kunnen liggen aan dat je op (voor jouw bouw) verkeerde schoenen loopt of omdat je techniek beter kan.
Heb je al eens hier gekeken, is een favoriete site van mij bij hardlooppijntjes.
Dit is een beetje vergelijkbaar met mijn situatie. Mijn advies is om sowieso naar de fysio te gaan, maar je kan ook proberen om eerst een tijdje te stoppen totdat je pijnvrij bent en daarna veel minder te gaan lopen dan je voorheen deed. Dus niet meer Evy's schema van 3x p/week doen, maar in plaats daarvan maar 2x of 1x in de week gaan lopen. Daarbij moet je dan krachttrainingen doen om je bovenbenen sterker te maken (i.v.m. de schokabsorptie). Google maar op "hardlopen + knie blessure" ofzo (http://www.atletiek.nl/index.php?page=808) er is genoeg te vinden. Mocht dit niet helpen dan toch maar naar een expert!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:31 schreef Vivoex het volgende:
Hey mensen ik heb echt ff advies nodig
Ben 3 weken geleden begonnen met hardlopen, na een een jaar letterlijk niks aan sport gedaan te hebben. Paar dagen geleden kreeg ik tijdens het rennen last van irritatie in me linkerknie. Als ik ging lopen voelde ik niks meer en ging dus gewoon weer verder. Maar de dagen erna kreeg ik steeds meer last in me knie en stopte een paar dagen met rennen, maar toen ik het na een paar dagen weer probeerde voelde ik nog steeds dezelfde pijn.
Ik dus googlen, en las op een site dat het het beste is om een maand te stoppen met hardlopen. En op hardloopschema.nl las ik
Heeft iemand advies voor me voordat ik me knie helemaal verkloot? Dat verhaal van team10 is zo herkenbaar, wil echt zo snel mogelijk weer beginnen
Goed dat het nu weer goed gaat!quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:35 schreef Honeymooner het volgende:
Heel goed, met wat voor schema? Of zonder?
Ik heb net ook weer hardgelopen, durfde niet zo goed door die stomme hartkloppingen van de vorige 2 keren, maar het ging gewoon weer goed. Dus ik hou het maar op wat hyperventilatie ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |