abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72004986

Deel hier je hardloopervaringen, schema's, tips en stel je vragen! Of je nou mét of zonder MP3 speler loopt.

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17

http://www.runinfo.nl (schema's, voeding, blessures, kledingtips enz.)
http://www.gmap-pedometer.com (afstand meten)
http://www.prorun.nl/
http://www.vondeyck.nl/erik/loopschema.pdf (Start To Run Evy's schema)

Abbadon Start To Run Serie 1 - Les 18 Doel: tja...eerst maar eens die 30 minuten achter elkaar lopen
Augustus_Thijs Start To Run Serie 1 - Les 19
BaggerUser Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Beginnen met hardlopen en het ook echt doen
BlaatschaaP Start To Run Serie 1 - Les 20 Doel: Marikenloop 5km
blessed19 Start To Run Serie 1 - Les 2 Doel: 5 km
Blik Start To Run Serie 2 - Les 26 Doel: 10 km Fortis Singelloop Utrecht onder het u
borisz Start To Run Serie 1 - Les 14
Brandwacht Start To Run Serie 1 - Les 19 Doel: Conditie verbeteren en uiteindelijk 10 km lopen
Californium Start To Run Serie 1 - Les 3 Doel: Net zo kunnen rennen als eer-ik en frits
Computergirl
Dyna18 Start To Run Serie 1 - Les 8 Doel: Lekker sporten en afvallen.
eer-ik Start To Run Serie 1 - Les 23 Doel: eerst maar eens die 5km.
FJD Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Rotterdam Marathon 2011
glimworm Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Rotterdam Ladiesrun 14-06-09, 5km
Houniet
ImHungryLetsGetATaco
jakkop Start To Run Serie 1 - Les 9 Doel: 5 km hardlopen, dan 10.
Jojogirl Doel: De 5k is bereikt dus nu op weg naar de 4EM en de 10k.
jojomen4
Klooney Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: Vooral mijn conditie verbeteren
Ludootje Start To Run Serie 1 - Les 3 Doel: Eerst de 5km, en binnen 6 maanden de 10 km
Marurk Start To Run Serie 2 - Les 1 Doel: Op naar de 10 km.
MissHobje Start To run Serie 1 - Les 1 Doel: Fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.
mjan Start To Run Serie 1 - Les 11
Motorbloempje/Faithy Start To Run Serie 2 - les 9 Doel: Zeven Heuvelen Loop op 17 November
Poezebeest Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: 5 km rennen
Principessa.Farfallus Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: 31 december 5 km in 30 minuten rennen!
Psychonikeo
Sassa Start To Run Serie 1 - Les 22 Doel: Eerst maar eens dat half uurtje rennen!
Skv Start to Run Serie 1 - les 11 Doel: Menzis 7,5 km lopen op 18 oktober in Adam.
Sport_Life - Doel: 10 km in 40 minuten, 21,1km in 1,5 uur.
Together-Alone Start To Run Serie 1 - Les 23 Doel: Nu eerst 5 km non-stop kunnen, daarna 10 km.
vrolijke-frits Start To Run Serie 2 Doel: Volgend jaar de 20 van Alphen.
Woodpecker kan inmiddels 30 minuten achter elkaar lopen maar wil méér!
Ymke Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: Hardlopen zonder te hobbelen
zesje Start To Run Serie 1 - Les 14 Doel: een half uur achter elkaar kunnen hardlopen

Om te kijken hoe je Start To Run (serie 1) les er uit ziet, kun je hier kijken.

De OP is hier te vinden.
pi_72005044
Vanochtend les 23 gelopen. 10-12-12. Deze vond ik wel even lastig. Maar dat komt misschien ook omdat ik normaal gesproken savonds loop en dat ook veel lekkerder vind.
''Going mental on the Wabbu''
pi_72005068
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:11 schreef Coelho het volgende:
Waarom bestel je 'm niet online? Heb de mijne gekocht bij seeyourheartbeat.com, deze NL webwinkel is niet de allergoedkoopste maar hebben een goede voorraad en service (binnen 24 uur in huis!). Volgens mij is online wel stukken goedkoper dan in een "gewone" winkel.
Ik ga 'm ook online bestellen, ik wil het horloge alleen eerst even passen omdat ik hele dunne polsen heb. Het lijkt me heel irritant als 'ie de hele tijd rond gaat draaien.
pi_72005212
Ik zou eik vandaag de 10-20 moeten maar mijn schenen doen nog zo'n verrekte pijn... Baal ervan maar het is gewoon niet verstandig om vandaag weer te gaan. Ik hoop dat het me anders vrijdag gaat lukken, dan is het ook wat koeler.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72005806
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Ik ga 'm ook online bestellen, ik wil het horloge alleen eerst even passen omdat ik hele dunne polsen heb. Het lijkt me heel irritant als 'ie de hele tijd rond gaat draaien.
ik heb hem bij GPSshop gekocht, die hebben behalve een online shop ook winkels in een aantal plaatsen. Niet de goedkoopste site, bleek later.
Hij draait bij mij niet maar zit net als Martine van de weblog een beetje ruimte aan de boven en onderkant.
De allernieuwste 405 heeft een stoffen bandje, speciaal voor afwijkende polsmaten.
pi_72006684
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Ik heb mijn toffe Garmin Forerunner 310XT gekocht bij Hardloopcentrum.nl. Die heeft goede concurrerende prijzen, volgens mij Meer info over deze 310XT las ik op deze site. Ben er goed tevreden mee!
pi_72006902
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:28 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Dan denk ik dat het een kwestie is om gewoon met die warmte te lopen en te accepteren dat het dan wat minder is. Wellicht kan je ook je 'hitte'-conditite dan wat opbouwen
Haha, niet aan gedacht maar wel waar
pi_72007178
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb hem bij GPSshop gekocht, die hebben behalve een online shop ook winkels in een aantal plaatsen. Niet de goedkoopste site, bleek later.
Hij draait bij mij niet maar zit net als Martine van de weblog een beetje ruimte aan de boven en onderkant.
De allernieuwste 405 heeft een stoffen bandje, speciaal voor afwijkende polsmaten.
Is die nieuwe de 405CX? Op plaatjes zie ik geen verschil met de oudere 405, maar een stoffen bandje is voor mij wel beter denk ik.
pi_72007246
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:29 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Ik heb mijn toffe Garmin Forerunner 310XT gekocht bij Hardloopcentrum.nl. Die heeft goede concurrerende prijzen, volgens mij Meer info over deze 310XT las ik op deze site. Ben er goed tevreden mee!
De 310 is een mooi stoer ding inderdaad! Alleen wel prijzig en volgens mij nog groter dan de 405. Jammer dat Garmin geen lady-varianten op de markt brengt, zoals Polar dat heeft. En dan hoef ik niet van die suffe bloemetjes, maar gewoon kleiner en mooi wit ofzo.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:51:42 #10
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_72007257
Zaterdag les 12 uitgelopen en dat was al ongeveer 5 km in ~33 min .
Daarna afgelopen maandag les 13 (2,3,6,6,6 min) gedaan alleen die heb ik voor het eerst niet helemaal uitgelopen, de laatste 6 minuten overgeslagen.
Mijn kuiten (vooral links) deden op een gegeven moment echt goed pijn en ook mijn schenen hadden er weinig zin meer in. Bovendien had ik bij les 12 de zoveelste blaar opgelopen. Hier had ik een blaren pleister op gedaan alleen die was scheef gaan zitten en tijdens les 13 was de blaar dus helemaal opengegaan en goed pijn gaan doen -,-.
De volgende dag kon ik dankzij mijn kuiten ook niet fatsoenlijk lopen, dus ik wacht maar tot zondag voordat ik les 14 (of 13 nog een keer) ga doen. Hopelijk dat het dan allemaal weer een beetje wil meewerken.
Kwa conditie wil het allemaal wel (net) lukken, alleen veel met zere voeten/benen lopen maakt het er niet veel leuker op. Ook moet ik misschien maar eens een nieuw rondje uitzoeken, want mijn gebruikelijke rondje van 4 km wordt nu toch wat saai (en te kort).

Ik loop op het moment nog op mijn gewone schoenen, zoiets. Wel heb ik er een custom made inlegzool van de podoloog in zitten, dus kwa stand van de voeten/benen etc. moet het wel goed zitten. Misschien mijn binnen sportschoenen eens proberen. Want echt hardloopschoenen zien te vinden gaat echt een ramp worden met mijn specificaties.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thormodo op 19-08-2009 13:23:36 ]
pi_72012079
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:51 schreef Thormodo het volgende:

Ik loop op het moment nog op mijn gewone schoenen, zoiets. Wel heb ik er een custom made inlegzool van de podoloog in zitten, dus kwa stand van de voeten/benen etc. moet het wel goed zitten. Misschien mijn binnen sportschoenen eens proberen. Want echt hardloopschoenen zien te vinden gaat echt een ramp worden met mijn specificaties.
Geen idee wat je met je specificaties bedoelt, maar je kunt toch altijd vrijblijvend een winkel binnenlopen? Volgens mij zijn er voor elke stand wel schoenen te verkrijgen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 16:35:14 #12
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_72013495
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:43 schreef Coelho het volgende:

[..]

Geen idee wat je met je specificaties bedoelt, maar je kunt toch altijd vrijblijvend een winkel binnenlopen? Volgens mij zijn er voor elke stand wel schoenen te verkrijgen.
Spul dat fatsoenlijk zit (heb een platte,lange voet) is al lastig te vinden. Dan moet de zool er nog uitkunnen i.v.m. de steunzool die er in moet. En als het even kan hoeven ze niet spuuglelijk te zijn . Specificaties was wat korter ^,^. Bij de meeste hardloopschoenen zit de binnenzool volgens mij tamelijk geïntegreerd in de schoen. De laatste keer dat ik sportschoenen voor binnen nodig had ben ik ook ik weet niet hoelang bezig geweest met wat vinden dat fatsoenlijk zat en toen had ik de steunzolen nog niet eens.
Wilde alleen zeggen dat het me wel een tijdje gaat kosten wil ik goede passende hardloopschoenen gaan vinden, het is geen onmogelijk opgave ofzo .

Maar wat ik eigenlijk daaronder nog had willen zetten. Het enige verschil tussen een hardloopschoen en die van mijn linkje waar ik mijn eigen binnenzool in doe lijkt me dan dat de buitenzool wat beter dempt en misschien dat het wat soepeler materiaal is? Vraag me namelijk af hoeveel hardloopschoenen verschil gaan maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Thormodo op 19-08-2009 16:43:34 ]
pi_72016806
Ondanks dat ik wegens verkoudheid en hoofdpijn al anderhalve week niet meer gelopen heb, toch een tvp .

Overigens denk ik er ook aan om een hartslagmeter aan te schaffen voordat ik met de tweede serie begin. Ik had eerst de Polar FT60 op het oog (inclusief GPS voor ¤ 165, - met ING rentepunten), maar zie nu ook die Garmin 305 (¤ 196,- seeyourheartbeat.com). Deze heeft een geintegreerde GPS als ik het goed begrijp.

Qua prijs liggen ze redelijk bij elkaar in de buurt, iemand die ervaringen heeft met deze twee hartslagmeters?
pi_72019563
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:48 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Is die nieuwe de 405CX? Op plaatjes zie ik geen verschil met de oudere 405, maar een stoffen bandje is voor mij wel beter denk ik.
Ja die is alleen te krijgen in het blauw, maar hoe dat precies met dat bandje zit weet ik niet, google eens zou ik zeggen
pi_72027747
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:35 schreef Thormodo het volgende:
Maar wat ik eigenlijk daaronder nog had willen zetten. Het enige verschil tussen een hardloopschoen en die van mijn linkje waar ik mijn eigen binnenzool in doe lijkt me dan dat de buitenzool wat beter dempt en misschien dat het wat soepeler materiaal is? Vraag me namelijk af hoeveel hardloopschoenen verschil gaan maken.
Eerst vertel je dat je steeds meer last van kwaaltjes krijgt, en vervolgens doe je het kopen van echte hardloopschoenen met demping, stugheid in de juiste richting van de zool en compensatie van je overpronatie af als een weg te wuiven verschilletje. Dat rijm ik niet helemaal Loop eens een runnersworld of zo binnen en laat je informeren. Heb even voor je gekeken en ik pak mijn binnenzool er zo uit, dus jouw orthopedische zooltjes kunnen er vast en zeker in. Mocht je gaan passen, neem je zolen mee want die bepalen in combinatie met je schoen de stand van je voet en dus of iets goed of niet goed zit.
pi_72031110
Thormodo dat is echt het enige dat je echt MOET hebben als je gaat hardlopen, goede loopschoenen. Dat maakt echt een wereld van verschil uit qua demping en voor de stand van je voet waardoor je blessures voorkomt. Ga gewoon eens kijken bij een goed gesorteerde winkel waar ze er verstand van hebben.

Ik ben gisteren gaan kijken bij een atletiekvereniging die zich alleen maar met hardlopen bezighoudt. Je kan er 4 keer per week 1,5 uur trainen in iets van 5 nivogroepen. Het lijkt me wel wat om begeleiding te krijgen met name om blessures te voorkomen. Ze doen bijvoorbeeld een warming up van een half uur, iets waar ik de moeite niet voor neem nu. Ook is het wel een stok achter de deur, zeker als het straks herfst en winter gaat worden. En ik kan er al mijn hardloopvragen stellen, en loopmaatjes vinden en me inschrijven voor loopevenmenten op naam van de vereniging (dan heb je een betere startplek dan als losse loper). Volgende week ga ik voor het eerst een keer meetrainen om te kijken of het bevalt.

Oh en nog een nieuwtje, in juni 2010 komt er een nieuw jaarlijks grootschalig fun loopevenement: de Utregse meidenloop als tegenhanger van de Marikenloop.
Ik heb nu al 3 loopevenementen die ik wil gaan doen, de City Pier City 14-3-2010, Palmpasenloop in ons durp 28-03-2010 en de Utregse Meidenloop juni 2010
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72034153
Leuk zesje, dat je bij een vereniging gaat kijken. Misschien ook voor anderen: volgende maand start Start to Run (copycats!!) weer, een aantal lessen/loopsessies onder begeleiding van atletiekverenigingen. 6 trainingen, zonder verdere verplichtingen, voor 30 euro. Misschien voor ons niet helemaal noodzakelijk om het lopen op te pakken (dat doen we tenslotte al !), maar voor dingen als techniek, warming up/cooling down, kleding etc. toch nog interessant. www.starttorun.nl
pi_72040137
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:34 schreef zesje het volgende:
Ik zou eik vandaag de 10-20 moeten maar mijn schenen doen nog zo'n verrekte pijn... Baal ervan maar het is gewoon niet verstandig om vandaag weer te gaan. Ik hoop dat het me anders vrijdag gaat lukken, dan is het ook wat koeler.
Icepack erop helpt bij mij meestal prima tegen zere schenen

Ik heb gisterochtend les 16 gelopen van Evy2, 35 minuten. Viel me tegen, het was al best warm Maar toch nog vrij snel gelopen!
Ik denk dat ik morgenochtend die les nog eens doe en dan les 17 (>50 min) op zondag. Om dat even voor werktijd te doen, dat is me net wat te zwaar
pi_72042817
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:18 schreef Coelho het volgende:
Leuk zesje, dat je bij een vereniging gaat kijken. Misschien ook voor anderen: volgende maand start Start to Run (copycats!!) weer, een aantal lessen/loopsessies onder begeleiding van atletiekverenigingen. 6 trainingen, zonder verdere verplichtingen, voor 30 euro. Misschien voor ons niet helemaal noodzakelijk om het lopen op te pakken (dat doen we tenslotte al !), maar voor dingen als techniek, warming up/cooling down, kleding etc. toch nog interessant. www.starttorun.nl
het is heel leuk om in loopgroepjes met een ervaren coach te lopen, je leert echt heel veel qua oefeningen een betere loophouding etc. en het is gewoon gezellig
Agis in beweging heeft op een aantal plekken ook loopgroepen en in Amsterdam heb je in heel vele plekken (bijna elk park) loopscholing van Team10
pi_72059400
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:11 schreef zesje het volgende:
Zojuist les 23 gelopen: 10-12-12 en dit was het resultaat op mijn polar:

[ afbeelding ]

Ben helemaal niet blij met deze grafiek. Ik wil verdorie tijd op de x-as, hartslag en snelheid op de y-as zien! Ik heb bij de settings ownzone gewijzigd in basic maar ook dat is niet wat ik wil zien. Ook errug irritant is dat ie nu dus zelf bepaald heeft dat mijn hartslag ergens tussen de 140-150 moet zitten en als ik daarboven kom (dus bijna constant) gaat ie als een waanzinnige piepen. Ik loop dus compleet voor schut omdat iedereen denkt dat mijn pacemaker het begeeft Ik weet dat het een duur ding is maar ik ben er vooralsnog niet blij mee
Ik vind het echt heel erg jammer dat het niet mogelijk is om zo'n grafiek met jouw Polar meter te krijgen

Dat piepen kan volgens mij wel uitgezet worden. Het is volgens mij een instelling op je horloge zelf.
pi_72059522
Hoi mensen,

ik wil dus gaan afvallen, want al dat bier heeft mijn buik niet veel goeds gedaan. Nu ga ik met een vriend squashen. Daarnaast wil ik echter ook wat gaan joggen. Is dit te combineren? Of is het te zwaar?

Ik kwam er achter dat ik ook totaal geen conditie meer heb. Daarom de vraag: hebben jullie een goed schema voor een totale jog noob?
pi_72059546
Wordt de OP trouwens nog een beetje actueel gehouden, of staan er ook allemaal oude mensjes in?
pi_72059614
@larry_flynt zoek de MP3 podcasts van Evy op. Dat is een goede opbouw voor beginners om conditie op te bouwen en te gaan lopen.

Voor echt goed afvallen kan ik trouwens lange, laag intensieve sporten aanraden, zoals fitness, fietsen, etc. Squashen is daar wat minder geschikt vor.
pi_72059687
@ Dyna: Fitness werkt voor mij totaal niet. Heb er op gezeten, maar vond er niets aan.
pi_72061671
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:41 schreef dyna18 het volgende:
Wordt de OP trouwens nog een beetje actueel gehouden, of staan er ook allemaal oude mensjes in?
Ik volg dit topic al weer een aantal delen en StR 1 inmiddels uitgelopen en sta nog steeds niet in de OP. Dat zegt mij genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')