abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:54:24 #1
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72003959
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Spuuglokje op 19-08-2009 11:50:29 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:55:28 #2
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72003987
Ik zag dat Covie nog niet een nieuw deeltje had geopend, dus ik ben zo vrij geweest om dat te doen.

Taartje, wat een leuk taartje is dat geworden zeg!
pi_72004087
1ton eieren, 3kippen, een konijn, en drie hazen, alles in de mixer en dan een halfuur in de oven, ff koele en kees is kees
Als iets zeg dan is het noodzakelijk.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:23:55 #4
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72004891
Ja daar zijn we weer!! Zie dat er een plaatje uit de OP dood is

Moest eigenlijk voor over 2 weken een taartje maken voor de moeder van een vriendinnetje maar die hebben ze gisteren afgezegd. Ben er nog niet over uit of ik daar nou heel erg van baal of dat ik het wel lekker vind om een weekend geen taart te hoeven doen

Aankomende zaterdag komt de vriendin van m'n broertje met haar zusje een taart maken. Hoef ik zelf dus alleen 't biscuit te bakken en de botercrème te maken, lekker makkelijk
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_72005003
De opdrachten stromen wel binnen bij je Lips, of niet? Lekker hoor!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:30:11 #6
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72005066
Ja gaat lekker! Voor 't eerste weekend van september heb ik er ook nog 1 staan.
Maar daarna ziet het er vooralsnog heel rustig uit, niks meer staan verder. Wel lekker ook want september is druk met festivals (Appelpop en Cult en Tumult) dus veel tijd voor taart is er dan niet
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:51:04 #7
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72005667
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:23 schreef Lips het volgende:
Ja daar zijn we weer!! Zie dat er een plaatje uit de OP dood is
Gefixt.
pi_72006819
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef Lips het volgende:
Wel lekker ook want september is druk met festivals (Appelpop en Cult en Tumult) dus veel tijd voor taart is er dan niet
Cult & Tumult! Lips, kom je uit de buurt?

En weer ontopic, gaaf zeg dat je zoveel opdrachten krijgt! Dat is mij nog niet gelukt, geen interesse in de omgeving denk ik haha. Wel veel mensen die m'n taarten leuk vinden, maar nog niemand die er ook daadwerkelijk één heeft besteld. Ach ja, voor de hobby is ook leuk!
A balanced diet is a cookie in each hand
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:57:52 #9
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72007445
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:34 schreef Taartje het volgende:

[..]

Cult & Tumult! Lips, kom je uit de buurt?

En weer ontopic, gaaf zeg dat je zoveel opdrachten krijgt! Dat is mij nog niet gelukt, geen interesse in de omgeving denk ik haha. Wel veel mensen die m'n taarten leuk vinden, maar nog niemand die er ook daadwerkelijk één heeft besteld. Ach ja, voor de hobby is ook leuk!
Ik kom uit Veldhoven
Jij ook??
Miauw
pi_72007705
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:57 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik kom uit Veldhoven
Jij ook??
Zie pm!
pi_72008198
Ik maak de taarten alleen voor de lol, zou een bestelling echt eng vinden haha Nu kan ik gewoon lekker maken wat ik zelf leuk vind, en als ie een keer lelijk word ofzo, dan is dat tenminste ook niet erg
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72009805
Tessie, jij maakt toch die leuke taarten met gekleide beestjes enzo? Die zouden echt niet misstaan op een kinderfeestje, hoor
pi_72021505
Hihi, de wet van Fok! werkt echt! Zei ik vanmiddag nog dat ik helemaal nog geen opdrachten had gekregen, wil degene voor wie de hondjestaart was een taartje bestellen voor morgenavond!

Ben dus maar snel aan het bakken geslagen, kan ik morgenochtend gaan versieren. Wel spannend! Wat vragen jullie eigenlijk voor zo'n taartje? Ik heb echt geen idee! Het wordt een rond hoog taartje van 15 cm doorsnee... Hoef er niet veel voor te hebben, alleen m'n kosten eruit o.i.d.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:50:26 #14
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72022398
Ik zou denk ik ongeveer een euro per cm vragen. Dus 15 euro.
pi_72022483
Gefeliciteerd, Taartje, met je eerste opdracht! Spannend!

En tessie, jij zou écht wel opdrachten kunnen doen. Je taarten zien er altijd geweldig uit!
pi_72022810
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou denk ik ongeveer een euro per cm vragen. Dus 15 euro.
Die berekening had ik online ook al gevonden, maar ik vind het zo veel! Ik weet niet of ik mijn taartjes wel zoveel waard vind

En Tessie, DaD heeft gelijk, ook jouw vrolijke taartjes mogen er echt zijn en zouden niet misstaan op een feestje!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:11:41 #17
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72023192
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:01 schreef Taartje het volgende:

[..]

Die berekening had ik online ook al gevonden, maar ik vind het zo veel! Ik weet niet of ik mijn taartjes wel zoveel waard vind
Dat weet ik wél hoor Taartje. Gewoon doen, er zit heel wat tijd in zo'n taart. Als het nou lelijke taarten waren, dan zou ik er ook geen 15 euro voor durven vragen, maar de jouwe zijn het echt waard.
pi_72024695
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:11 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Dat weet ik wél hoor Taartje. Gewoon doen, er zit heel wat tijd in zo'n taart. Als het nou lelijke taarten waren, dan zou ik er ook geen 15 euro voor durven vragen, maar de jouwe zijn het echt waard.
Dankjewel voor dat indirecte compliment, ik ga er gewoon van blozen Ik denk dat ik zo'n tien euro ga vragen. Het is tenslotte m'n eerste opdracht. Misschien volgens anderen te weinig, maar wel een bedrag waar ik me ook goed bij voel wanneer ik het ervoor vraag
pi_72024842
Oh nou moet ik helemaal blozen Thanx!
Ben er nog zo kort mee bezig, en vind zelf dat ik het vaak echt zo klungelig nog doe enzo, dus voel me in elk geval nog echt niet toe aan opdrachten!

Ik vind trouwens 15 euro voor zo´n taartje van Taartje (hihi) helemaal niet duur hoor! Als je bij een banketbakker zo´n mooie taart koopt, ben je nog wel duurder uit, en dan heb je geen persoonlijke op maat gemaakte taart. Ik weet niet hoe lang jullie bezig zijn met een taart maken, maar bij mij zit er altijd echt wel heel wat uren in. Als je per uur zou moeten rekenen, dan zou je ook op een veel groter bedrag uitkomen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:25:21 #20
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72030509
Taartje gefeliciteerd (gefelicitaart )
Ik zei toch dat ik geen concurrentie ben

Ik vind ¤ 15,- ook niet veel hoor! Ik vroeg bij mijn eerste taarten ook ¤ 1,- per cm.
Miauw
pi_72033567
Stel dat je er een uur mee bezig bent, dan verdien je dus 15 euro en daar moeten alle ingredienten nog vanaf... oftewel als je geluk hebt hou je 8 euro over. Niet een uurloon waar ik voor uit mijn bed kom om eerlijk te zijn.

bovendien is 2 uur werk realistischer
pi_72033651
2 uur? Zeg maar gerust een uur of 4, denk ik. . Maar goed, een uurloon vragen voor je hobby vind ik sowieso een beetje gek.
pi_72033850
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
2 uur? Zeg maar gerust een uur of 4, denk ik. . Maar goed, een uurloon vragen voor je hobby vind ik sowieso een beetje gek.
zorg er dan iig voor dat je je ingredienten terugverdient.

btw, waarom werken jullie niet met fruit? Vind het persoonlijk lekkerder, en het is nog enigzins gezond te noemen.

Ik maak voor kinderfeestjes meestal zoiets (maar dan met biscuit)

pi_72034558
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar heeft met een uurloon niets te maken.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:35:32 #25
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72034668
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik denk dat er bij mij in een beetje taart al snel 8 tot 10 uur zit!
Het is niet alleen het bekleden maar boodschappen, bakken, botercreme maken, snijden, vullen, fondant kleuren, bekleden...
Daarom tel ik m'n uren ook maar niet
quote:
btw, waarom werken jullie niet met fruit? Vind het persoonlijk lekkerder, en het is nog enigzins gezond te noemen.

[ afbeelding ]
Ik snap niet zo goed wat je wilt vragen... Sorry maar jou taart (hoe mooi ook) is niet te vergelijken met het soort taarten dat ik maak. Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om fruit als vulling te gebruiken maar het blijft een wereld van verschil...

Of zal ik met banaan gaan boetseren
Miauw
pi_72034835
Ik ben vaak ook wel een uur of 6 bezig met alles bij elkaar.
En zo´n fruit taart is vast ook heel lekker, maar idd, toch heel wat anders en ook veel minder persoonlijk. Ik vind het van de taarten die je hier ziet, juist zo leuk dat ze zo persoonlijk zijn. Zoals dat hondje voor een kraambezoek bij een nieuwe pup, leuk toch! En ik doe vaak wel fruit als vulling ook, dussuh, mijn taart is ook super gezond hoor
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:43:53 #27
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_72034928
Heb bij sweet thing in Utrecht een taart in de vorm enzo van een platenspeler besteld voor mijn vriend voor volgende week, ben heel benieuwd hoe die word. Zal een foto plaatsen als het zover is!

Vind het het echt super wat jullie maken, zou het zelf ook wel willen... Moet me er eens echt in verdiepen!
It's all a blur!!!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:47:56 #28
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72035036
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:40 schreef tessie het volgende:
dussuh, mijn taart is ook super gezond hoor
Absoluut! Er zit bijna alles in uit de schijf van 5!!
1: Groente en fruit: nou dat fruit dus (bij mij jam, zit ook fruit in)
2: Brood, (ontbijt)granen, aardappelen, rijst, pasta en peulvruchten: Er zitten vast wel granen in biscuit
3: Zuivel, vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: Eieren zitten in het kapsel!
4: Vetten en olie: de boter uit de botercreme!
5: Dranken: er gaat water in de botercrememix en in de biscuitmix

Dus super gezond allemaal!!!
Miauw
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:48:23 #29
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72035053
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:43 schreef xxjosjex het volgende:
Heb bij sweet thing in Utrecht een taart in de vorm enzo van een platenspeler besteld voor mijn vriend voor volgende week, ben heel benieuwd hoe die word. Zal een foto plaatsen als het zover is!

Vind het het echt super wat jullie maken, zou het zelf ook wel willen... Moet me er eens echt in verdiepen!
Oh daar wil ik wel een foto van zien ja!
Miauw
pi_72035079
pi_72035725
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:35 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat je wilt vragen... Sorry maar jou taart (hoe mooi ook) is niet te vergelijken met het soort taarten dat ik maak. Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om fruit als vulling te gebruiken maar het blijft een wereld van verschil...

Of zal ik met banaan gaan boetseren
het lijken me van die enorme suiker bommen. Hoe mooi ze ook zijn (en kunstig zijn ze zeker) als ik er naar kijk springt het glazuur al bij voorbaat van mijn kiezen af...
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:14:07 #32
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72035826
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

het lijken me van die enorme suiker bommen. Hoe mooi ze ook zijn (en kunstig zijn ze zeker) als ik er naar kijk springt het glazuur al bij voorbaat van mijn kiezen af...
Ja maar daar is het toch ook gebak voor!
Miauw
pi_72035849
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:56 schreef devlinmr het volgende:
Stel dat je er een uur mee bezig bent, dan verdien je dus 15 euro en daar moeten alle ingredienten nog vanaf... oftewel als je geluk hebt hou je 8 euro over. Niet een uurloon waar ik voor uit mijn bed kom om eerlijk te zijn.

bovendien is 2 uur werk realistischer
Maar ja. Het wordt wel een erg onbetaalbaar taartje als je er een uurloon voor gaat rekenen, nietwaer

't Is toch een hobby? Ingredienten + klein beetje extra is dan toch prima? Kun je van het geld dat je eraan overhoudt lekker hobbyspul kopen (dat zou ik doen, tenminste ).
pi_72035875
quote:

[..]

Serieus? Denk je echt dat jouw taarten met fruit géén suikerbommen zijn??
pi_72036082
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Prachtig
pi_72036111
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:15 schreef tessie het volgende:

[..]

Serieus? Denk je echt dat jouw taarten met fruit géén suikerbommen zijn??
even denken.... 100 gr suiker voor de biscuit.. 4 theelepels suiker voor eventuele slagroom, custard/pudding 2 eetlepels suiker

dus iig minder suiker dan een taart met een halve centimeter marsepein erover.
pi_72036151
En in fruit zit geen suiker?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:26:41 #38
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72036161
Lijkt me een kansloze discussie worden dit!
Je vraagt iemand die graag een oude Amerikaan wil kopen ook niet waarom ie niet een nieuw klein zuinig stadsautotje koopt...
Miauw
pi_72036482
Hij is af! Pff, gisteravond dus m'n eerste bestelling gekregen. En als kon wilde ze dan toch eigenlijk wel een taart voor vandaag. Ze kiest het wel uit haha. Ben dus maar vroeg opgestaan, om in ieder geval de hitte een beetje voor te zijn. Het is een verjaardagstaart voor iemand die 40 wordt, er moesten bloemen op en de vrouw heeft drie kinderen dus daar ook graag wat mee. Vond hoofdjes maken niet bij de taart passen, dus maar 3 rozen en steeds 3 stipjes. Hij is gevuld met banketbakkersroom en abrikozenjam (fruit! ) Hoop zo dat ze er blij mee is!

donderdag 20 augustus 2009 @ 12:48:40 #40
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72036841
Wat een mooie roosjes! En leuk om de 3 kinderen zo met 3 x 3 puntjes terug te laten komen!
Leuk taartje taartje
Miauw
pi_72038244
quote:

[..]

Pff. Niet alles hoeft toch gezond en hartig te zijn? Zeker niet op een kinderfeestje, die zijn er niet elke dag. Ik vond het vroeger ook altijd zo sneu als kinderen 'n mandarijntje moesten uitdelen op school, of als er weer 'n krantenberichtje was verschenen over de voedingsbond (of wat dan ook) die ontevreden was over 'de altijd maar zoete uitdeelsnacks op scholen'. Kom op zeg, durf 's te leven.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:49:36 #42
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72038724
Wat een heerlijke taart weer, Taartje! Prachtige kleuren ook! En die cijfers, snijd je die zo uit of heb je daar malletjes voor?
pi_72038893
Voor de cijfers heb ik uitstekers gebruikt. De vier had alleen geen 'gat', dus dat heb ik er zelf uitgesneden. De uitstekers komen uit zo'n plat rond blikje. De letters heb ik uit het blikje van de Hema, maar weet zo niet meer waar dit blikje vandaan kwam!
pi_72039010
aaah wat ontzettend gaaf al die taarten en cupcakes, lijkt me zo gaaf om ook een keertje te maken, maar ik weet niet of ik wel zo crea ben. haha een cake bakken lukt nog wel maar al die decoraties pffff
iemand tips voor een begginde begginer.
pi_72039153
G
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

even denken.... 100 gr suiker voor de biscuit.. 4 theelepels suiker voor eventuele slagroom, custard/pudding 2 eetlepels suiker

dus iig minder suiker dan een taart met een halve centimeter marsepein erover.
Oh ja, dat klinkt idd als een erg verantwoorde snack
pi_72039280
Taartje, hij is echt wel mooi geworden!
pi_72044483
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:03 schreef tessie het volgende:
G
[..]

Oh ja, dat klinkt idd als een erg verantwoorde snack
Dat zeg ik nergens.... Ik zeg dat het minder suiker/calorieen bevat dan een met fondant of marsepein versierde taart die naar mijn smaak te zoet zijn.
Wat ik altijd erg jammer vindt, is als mensen na 1 stuk al vol zitten of een half stuk laten liggen en mijn ervaring is dat als je met marsepein/fondant of whatever werkt dit snel het geval is en dat vind ik zonde.

@taartje, hij is iig mooi geworden.
pi_72044684
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:35 schreef Taurus het volgende:

[..]

Pff. Niet alles hoeft toch gezond en hartig te zijn? Zeker niet op een kinderfeestje, die zijn er niet elke dag. Ik vond het vroeger ook altijd zo sneu als kinderen 'n mandarijntje moesten uitdelen op school, of als er weer 'n krantenberichtje was verschenen over de voedingsbond (of wat dan ook) die ontevreden was over 'de altijd maar zoete uitdeelsnacks op scholen'. Kom op zeg, durf 's te leven.
Dat zeg ik ook niet. Het kan best zoet zijn, het enige wat ik zeg is dat ik persoonlijk het te zoet vind. Ja het is mooi versierd, maar qua smaak prefereer ik een vruchtentaart.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:03:18 #49
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72047456
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 16:35 schreef devlinmr het volgende:
Wat ik altijd erg jammer vindt, is als mensen na 1 stuk al vol zitten of een half stuk laten liggen en mijn ervaring is dat als je met marsepein/fondant of whatever werkt dit snel het geval is en dat vind ik zonde.
Je kan ook kleinere stukjes snijden...
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 16:40 schreef devlinmr het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Het kan best zoet zijn, het enige wat ik zeg is dat ik persoonlijk het te zoet vind. Ja het is mooi versierd, maar qua smaak prefereer ik een vruchtentaart.
Ja maar wat wil je nou van ons horen? Je gaat in een topic met vegetariërs ook niet roepen dat jij liever vlees eet.

Wat wil je nou?
Miauw
pi_72047545
Het laagje marsepein is zo dun, en die biscuit zo luchtig, ik vind het niet zwaarder of machtiger dan bijv. een stuk appeltaart. Er zijn ook regelmatig mensen die wel twee stukken ervan eten. Maar als je het marsepein er heel dik op doet, ligt het vast ook weer wat zwaarder op de maag., maar volgens mij is dat ook niet de bedoeling.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 20:04:54 #51
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72051527
Laten we het leuk houden, het gaat hier om taarten decoreren en niet om welke taart het gezondst is.
In een topic voor kattenliefhebbers heb je ook niet veel te zoeken als je meer een hondenmens bent.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72054302
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:38 schreef Taartje het volgende:
Hij is af! Pff, gisteravond dus m'n eerste bestelling gekregen. En als kon wilde ze dan toch eigenlijk wel een taart voor vandaag. Ze kiest het wel uit haha. Ben dus maar vroeg opgestaan, om in ieder geval de hitte een beetje voor te zijn. Het is een verjaardagstaart voor iemand die 40 wordt, er moesten bloemen op en de vrouw heeft drie kinderen dus daar ook graag wat mee. Vond hoofdjes maken niet bij de taart passen, dus maar 3 rozen en steeds 3 stipjes. Hij is gevuld met banketbakkersroom en abrikozenjam (fruit! ) Hoop zo dat ze er blij mee is!

[ afbeelding ]
Leuke taart en wat een vreselijke leuke letters heb je gebruikt! Heb je die zelf gesneden of komen die uit een vormpje (en zo ja, welke?) Echt helemaal leuk!
pi_72054329
Ik denk dat je gelijk hebt TF, beetje een loze discussie.

Had bedacht dat ik voor het taartje dat ik eerder postte 10 euro ging vragen, maar de ontvangster kwam binnen met een envelopje met vijftien euro. Verteld over jullie berekening en dat het precies overeenkwam, en ze was het er helemaal mee eens. Ze was er gelukkig ook heel blij mee!
pi_72054605
Fijn dat de ontvangster blij was met haar taartje Taartje (en ook leuk dat ze zelf al met een envelopje kwam met een mooi bedrag) je taart was het zeker waard.

Vertelde ik laatst nog dat ik in december een cursus ging doen bij maak je taart, waren er vorige week ineens weer plaatsen vrij voor de cursus in oktober dus ik heb gevraagd of ik omgezet kon worden en dat kon.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_72057285
Fijn dat ze zelf (ook) 15 euro in gedachten had. Was wel lullig geweest als je er meer voor wou hebben dan haha!
pi_72057785
Sorry ik kon m niet eerder erop krijgen omdat de foto op de camera stond maar ik had er geen geheugenkaartje in gedaan. Nu stond de foto op de camera zelf en ik kon dat kabeltje nergens vinden.

Hmm hij is niet heul goed gelukt maar voor een eerste taart wel ok.

Ben er 2 dagen mee druk geweest en op het laatst nog tijd te kort haha

2 keer de bescuit mix gemaakt.
En de fondant is ook 2 keer mislukt.
En op de één of andere manier werd mijn slagroom ook heel snel weer dun in de koelkast maar denk dat ik niet de goede verdikker had.

Ik heb nu uiteindelijk 1 gewone fondant gemaakt en 1 mmf. Je moet gewoon doorhebben hoe dat kneden gaat.

Vraagje: Als ik die fondant laag erover doe dat gaat allemaal prima (ja een paar deukjes maar ik had m op een verhoging gelegd is ie afgegleden ) maar dan als je op een gegeven moment rond bent dan moet je iets van een vouw erin maken en krijg je een lelijk stuk. hoe doen jullie dat? Ik heb er een nu maar een hartje overheen geplakt.

Die letters en bloemen snel gemaakt omdat mijn ouders vroeger weer kwamen dan ik dacht.
Maargoed nu weet ik hoe ik alles moet maken ga mooi de volgende keer oefenen met figuurtjes maken.
pi_72057878
En over die discussie.
Zon taart is toch gewoon speciaal en als je het te ongezond/ te zoet vind trek je zo bij je taartpunt die fondant laag eraf en klaar.
pi_72058131
Leuk covie! Echt wel knap voor een eerste taart! Heb je die bloemetjes en letters zelf zo gemaakt, of had je daar uitstekertjes voor?

Hoe je dat fondant er goed opkrijgt zonder plooi, is hier een filmpje van.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:23:00 #59
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72063177
Covie hij is lief! Mijn eerste taart was ook niet super gelukt maar ik beloof je, oefening baart kunst! Wat was de reactie van je ouders??

Filmje wat tessie postte laat idd goed zien hoe je het bedekken kan doen. Ik moet zeggen dat ik altijd van boven naar beneden werk. Dus echt van bovenaf steeds rondom het fondant goed tegen de taart leggen. Voorzichtig de vouwen eruit trekken en met je handen de fondant goed leggen.
Miauw
pi_72063732
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:03 schreef Lips het volgende:

[..]

Je kan ook kleinere stukjes snijden...
[..]

Ja maar wat wil je nou van ons horen? Je gaat in een topic met vegetariërs ook niet roepen dat jij liever vlees eet.

Wat wil je nou?
Djeezus, het enige wat ik vroeg was waarom jullie alleen met fondant etc werken en niet met fruit.. meer niet. Het topic heet toch "taarten en cupcakes decoreren" ?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:17:36 #61
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72063790
Excuses dan, ik had je verhaal niet geïnterpreteerd als een vraag maar meer als een betoog voor fruittaarten. Volgens mij heb je van meerderen inmiddels antwoord op je vraag dus kunnen we, zoals hierboven al verzocht werd, de discussie sluiten.
Miauw
pi_72067618
haiiii was ik ook weer... dit weekend petit fours maken voor een high tea
And It Hurts With Every HeartBeat
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:18:36 #63
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72069158
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:09 schreef soares het volgende:
haiiii was ik ook weer... dit weekend petit fours maken voor een high tea
Oh ben wel benieuwd hoe je dat maakt! Snijd je dan kleine stukjes uit een vierkante biscuit die je gewoon vult en waar je een plaatje marsepijn / fondant op legt?
Miauw
pi_72071385
Deze keer maak ik ze uit een soort van braadpan, omdat ze niet erg hoog hoven te worden dus.. het biscuit is 4 a 5 cm hoog denk ik

Dan snij ik die door, vullen met zelfgemaakte Lemoncurd en verse frambozen smurrie en ik leg er ook maar 1 laag marsepein bovenop...
Nadat de laag marsepein erop ligt snij ik ze door.

Misschien een klein versierseltje van een vlindertje of bloemetje

Zal kijken of ik er tijdens het werken foto's van kan maken
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:07:45 #65
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72072013
Ben benieuwd naar de foto's!
Miauw
pi_72081188
iemand een tip om de Lemoncurd te laten stollen, bij blijft maar vloeibaar.. snap er niets van
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:08:58 #67
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72081402
nee sorry, ik koop 'm kant en klaar
Miauw
pi_72081672
hahaha das ook een idee..

heb al wat gevonden... ga eerst nog wat boter proberen en anders een eetlepel maizena...

dat bindt alles
pi_72082849
Heb vanavond m'n eerste puzzelplaatje gefrobeld (Nijntje, niet te moeilijk beginnen natuurlijk ) en nu heb ik een vraagje. Hoe maken jullie alle losse delen van je puzzel aan elkaar? De randjes tegen elkaar duwen of lijmen lijkt me niet zo stevig?
pi_72100132
nou ze zijn klaar... pfff veel werk

vanavond post ik foto's
  maandag 24 augustus 2009 @ 08:22:29 #71
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72104257
Is niet gelukt he soares Maar ze komen vast nog!

Taartje, heb je 't nog op kunnen lossen? Ik heb geen tips vor je, puzzel nooit.
Miauw
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:01:59 #72
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72104711
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:22 schreef Lips het volgende:
Is niet gelukt he soares Maar ze komen vast nog!

Taartje, heb je 't nog op kunnen lossen? Ik heb geen tips vor je, puzzel nooit.
Zoiets wou ik ook posten!

Morgen heb ik een Barbietaartworkshop, ben erg benieuwd! Lijkt me heel leuk om zo'n jurk te versieren en zo. Ik ben alleen wel bang dat ik na afloop weer een speciale bakvorm wil aanschaffen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:26:52 #73
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72105080
Haha, ja nieuwe dingen kosten geld he

Ik heb afgelopen weekend de vriendin van mijn broertje met haar (geestelijk beperkte) zusje over de vloer gehad om samen een taart te maken voor de verjaardag van hun andere zusje. Is erg leuk geweest!
Miauw
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:43:57 #74
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_72106578
Een (te) laat antwoord, maar lemon curd moet je gewoon best lang verwarmen voor hij dik wordt en na het afkoelen wordt hij nog veel stijver. Ik laat het altijd afkoelen als het de dikte van yoghurt heeft. En verder is het denk ik wel belangrijk dat je heel goed roert als je de eieren erbij doet, want anders krijg je sliertjes en dat bindt niet zo goed.

Ik had een tijdje terug een theepotje gemaakt (idee gejat van deleukstetaartenforum ). Ik zal m'n vader nog eens lief aankijken voor de foto. Op zich was het goed gelukt, maar ondanks meer dan een dag uitharden na het toevoegen van de tylose (aan marsepein, op mijn fondant heeft de tylose _geen_ effect), bleef alles een beetje verzakken. Wat doen jullie daaraan? Veel meer tylose toevoegen? Toch met fondant werken?

Ik heb nu overigens balina sugerpaste. Welke fondant gebruiken jullie?

Wel goed om te lezen dat jullie ook zo lang met zo'n taart bezig zijn, ik vond me al zo'n slome duikelaar
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:59:17 #75
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_72110820

Dit weekend m'n tweede taart geknutseld... met aardbeien-vulling...
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:21:11 #76
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72111256
Wat leuk met dat beertje! Heb je die zelf geboetseerd?
Miauw
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:23:34 #77
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_72111290
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:21 schreef Lips het volgende:
Wat leuk met dat beertje! Heb je die zelf geboetseerd?
Jeps... was wel echt de helft van het werk; heb nog geen verdikkingsmiddel om het fondant dikker te maken, maar dit is intussen besteld
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:27:08 #78
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72111361
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:23 schreef KrnKje het volgende:
Jeps... was wel echt de helft van het werk; heb nog geen verdikkingsmiddel om het fondant dikker te maken, maar dit is intussen besteld
Wat leuk gedaan! Ik boetseer overigens nooit met tylose, hoewel ik wel fondant gebruik. Moet wel zeggen dat ik mijn boetseersels altijd vooraf al maak.
Miauw
pi_72112242
Wat een leuk taartje. Dat beertje is echt schattig!
pi_72115223
Ik ben echt zo'n kneus met boetseer dingetjes dat ik bijna jaloers wordt van al die mooie beestjes en figuurtjes hier.

KrnKje, voor een tweede taartje is het er echt een om trots op te zijn!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_72115537
ZIjn er hier eigenlijk mensen die naar Taart en Trends in Hilversum gaan? Heb vandaag de kaartjes besteld en heb er super zin in!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:27:10 #82
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72144426
Hee wat knap gemaakt, dat beertje!
Taartje, ik ga niet heen, want Hilversum vind ik helaas iets te ver weg.

Ik wou even mijn Barbietaart komen showen. Ik heb de onderkant van de jurk een reliëf gegeven met zo'n mat, en verder alleen een randje van pareltjes aan de bovenkant gedaan, ik houd van niet teveel poespas verder:

En zo ziet 't er aan de binnenkant uit:
pi_72145185
Wat mooi gedaan Spuug! En wat leuk dat je de jurk donkerblauw gemaakt hebt, dat is eens wat anders dan altijd dat roze en lichtblauw

Taartje, ik was die hele beurs vergeten. Ff kijken wanneer het ook alweer is enzo..
pi_72145513
Oh ik denk dat ik wel naar de beurs ga ja. Heb dat weekend toch nog niks, en het is echt vlak bij mijn mams, dus die kan dan mooi oppassen hihi
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:07:18 #85
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72145719
Spuurlokje wat een chique jurk!! Erg stijlvol!

Ik denk niet dat ik naar de beurs ga, vind Hilversum ook wel wat ver (om het maar niet te hebben over het financiële aspect )
Miauw
pi_72146020
wat een mooi barbietaartje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72146336
Wauw Spuuglok, wat een geweldige barbietaart! Wat de rest ook al zei, heel mooi en stijlvol zo dat donkerblauwe en eenvoudige. Heb je deze tijdens de workshop gemaakt, of kon je je niet inhouden en heb je de bakvorm gekocht?

Leuk Tessie, dat je ook gaat! Wie weet komen er nog meer van hier, kunnen we mini-meeten Ik heb er echt zin in, ben er ook al lekker voor aan het sparen. Bij alle leuke dingen die ik zie en niet koop denk ik 'kan ik dat geld mooi spenderen op de beurs'
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:41:00 #88
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72146803
Bedankt allemaal voor de complimenten! Ik heb deze gemaakt tijdens de workshop, en thuis foto's gemaakt omdat ik m'n fototoestel vergeten had. Alle anderen wilden een roze jurk, maar ik zei dat ik juist heel graag een donkerblauwe wilde maken, en toen heb ik kant en klaar donkerblauw fondant gekregen om mee te werken (normaal kleur je daar wit fondant met kleurstof naar keuze). Taartje, die bakvorm heb ik uiteraard gekocht, ik moet dat thuis natuurlijk ook kunnen oefenen he? Verder heb ik me redelijk ingehouden, alleen nog mix voor luxe boerencake gekocht en een vormpje om strikjes te maken en 2 potjes met vulling (citroen en chipolata) en zo'n set van 6 van die daisy bloemhartvormpjes. Oh wacht, ik zei dat ik me had ingehouden. Niet echt.
pi_72147058
Spuuglokje!
pi_72158735
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Hee wat knap gemaakt, dat beertje!
Taartje, ik ga niet heen, want Hilversum vind ik helaas iets te ver weg.

Ik wou even mijn Barbietaart komen showen. Ik heb de onderkant van de jurk een reliëf gegeven met zo'n mat, en verder alleen een randje van pareltjes aan de bovenkant gedaan, ik houd van niet teveel poespas verder:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En zo ziet 't er aan de binnenkant uit:
[ afbeelding ]
Is het altijd alleen maar 'n romp? Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat jullie 'n cake om een hele barbie heen aan het pletten waren
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:19:18 #91
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72162554
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:46 schreef Taurus het volgende:

[..]

Is het altijd alleen maar 'n romp? Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat jullie 'n cake om een hele barbie heen aan het pletten waren
Haha, wat blijken sommige dingen toch makkelijk te gaan he

Gisteren bij de Boerenbond was alweer de Soezie mix voor biscuit op... word daar zo moe van, is iedere keer hetzelfde Hopen dat het vanmiddag binnenkomt.

Taartje, kaap jij het steeds voor m'n neus weg??
Miauw
pi_72164981
Haha, de laatste keer dat ik het daar haalde (paar maanden terug!) had ik inderdaad het laatste pak. Misschien kun je kijken of ze bij de Dommelse Watermolen ook biscuitmix verkopen? Volgens mij hebben ze daar ook allerlei mixen.

Zo, en nu ga ik aan de slag met een taartje met m'n eerste puzzelplaatje erop. Hoop dat het wat wordt!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:42:37 #93
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72165112
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:37 schreef Taartje het volgende:
Haha, de laatste keer dat ik het daar haalde (paar maanden terug!) had ik inderdaad het laatste pak. Misschien kun je kijken of ze bij de Dommelse Watermolen ook biscuitmix verkopen? Volgens mij hebben ze daar ook allerlei mixen.

Zo, en nu ga ik aan de slag met een taartje met m'n eerste puzzelplaatje erop. Hoop dat het wat wordt!
Oh da's een goed idee! Ben ik al zo lang niet meer geweest dat ik er niet aan dacht om daar langs te gaan!

Succes met je taart!
Miauw
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:50:09 #94
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_72165292
Vanmiddag ga ik de taart halen bij sweet things.. ben heel benieuwd.
Zal morgen even foto's posten!!!
It's all a blur!!!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:55:16 #95
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72165418
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:50 schreef xxjosjex het volgende:
Vanmiddag ga ik de taart halen bij sweet things.. ben heel benieuwd.
Zal morgen even foto's posten!!!
Spannend! Ben benieuwd naar de foto's!

Soares, we wachten nog op jou foto's!!!
Miauw
pi_72168285
Beetje uitgeschoten met de glittertjes Ik had donkerblauwe fondant gekocht, maar toen ik het uitrolde gaf het nog ontzettend af! Beetje te dun uitgerold, dus wat lelijke plekjes. Nee, ben niet zo tevreden vandaag haha. Wacht ook met smart op m'n mini pizza cutter, hopelijk gaat het snijden dan wat makkelijker. Aardappelmesje is toch niet ideaal voor dit soort gepriegel!

woensdag 26 augustus 2009 @ 12:48:43 #97
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72168307
ik vind hem juist superleuk taartje!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:59:31 #98
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72168558
Ik ken de ellende met die voorgekleurde fondant! Dat had ik laatst met die zwarte taart met sterren...
Ik vind 'm wel heel schattig geworden!
Heb laatst bij De Taartwinkel in Den Bosch zo'n mini pizzarollerding gehaald maar heb 'm nog niet gebruikt. Ben er wel toch al heel blij mee
Miauw
pi_72169086

de versierinkjes vooraf gemaakt.. strikjes met de uitsteker en lieverheersbeestjes en rupsen.

biscuit in de oven

biscuit doorgesneden en besmeerd met banketbakkersroom en frambozen smurrie

andere gevuld met banketbakkersroom en lemoncurd

besmeerd met botercreme... roze gemaakt voor het effect.

marsepein eroverheen

in repen snijden... ( niet helemaal netjes)

op het bord

eindresultaat

met de lemoncurd

de kokosmacronen die ik ook nog gemaakt heb

en een eerder gemaakt taartje
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:34:52 #100
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72169444
Wat leuk zo'n how to in foto's Zien er leuk uit met die strikjes, die rupsjes zijn echt super schattig!
Heb je de buitenkant van de taart ook met botercreme gedaan of enkel de marsepein er overheen laten hangen? Hoe smaakte ze?
Die laatste taart is mooi!! Heb je die roze slierten met marsepein gedaan??
Miauw
pi_72169675
Wauw Soares, wat een hoop moois heb je weer gemaakt! Echt een leuk idee van die petit (alhoewel, op de foto's lijkt dat wel mee te vallen ) fours.

Mijn tweede (en laatste!) taartje van vandaag. Idee compleet geinspipikt van het DLT-forum, maar dat mag de pret niet drukken. Hij was echt super leuk om te maken!

pi_72169793
bij de ene had ik de zijkanten niet gedaan, maar kwam er achter dat het slimmer was wel te doen dus bij de andere wel gedaan... ze waren ongeveer 3 bij 4 cm de taartjes.. dus 3 happen ofzo... precies goed..

dat laatste taartje zijn de sliertjes gespoten slagroom... met een klein beetje frambozensmurrie erdoor voor de kleur en smaak.

ze smaakte erg lekker, als had er iets meer frambozensmurrie bij de ene gekunt...
pi_72169823
Hoi!
Leuke taarten hier!
Na een tip van Kaatjejannie in Trouwen enzo #51 plaats ik hier even een oproepje.

Op 2 oktober ga ik trouwen, en nu zoek ik nog een bruidstaart. Echter, ons budget is nogal beperkt, dus ben ik nog steeds aan het zoeken naar een andere mogelijkheid.
Maar na de tip zie ik hier geweldige taarten staan!
Is hier iemand die het leuk zou vinden om een bruidstaart voor ons te maken? En aan wat voor kosten moet ik dan denken? De taart moet voor ongeveer 40 personen zijn, en het zou leuk zijn als het 'iets' te maken heeft met het thuisland van mijn aanstaande, de Filippijnen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:53:52 #104
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72169998
Taartje wat is ie leuk!!!! Staat ook hoog op mijn verlanglijstje de tobbe Is het met bruine marsepein / fondant of is het ganache?

Voor wie maak je de taarten of mag je ze zelf opeten

aiemkoel, misschien slim om even te vermelden waar je woont / trouwt voordat iemand uit Limburg jou taart wel wil maken maar er achter komt dat jij in Den Helder woont
Miauw
pi_72170169
Lips, het is echt een aanrader, super leuk om te maken. Erg simpel met heel gaaf resultaart. Ik heb van die kant en klare ganache gebruikt van Duncan Hines. Gevonden in het Amerika-schap van de Jumbo. Ontzettend zoet, maar voor zo'n taart als deze ideaal.

Het Nijntje taartje was puur om te oefenen, wilde wat leuks doen met een puzzelplaatje. Eerste poging, dus niet heel mooi. Misschien dat ik zo langs de buren, met dochter van 1,5, loop om te vragen of ze hem willen. De biggetjestaart heb ik in de vriezer gezet, kan ik mooi gebruiken als afscheidstaartje op m'n werk over drie weken

En inderdaad aiemkoel, waar kom je vandaan?
pi_72170387
Ik woon in omgeving Eindhoven.
Ben best bereid een stuk te rijden hoor! Brandstofkosten is van minder belang.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:10:08 #107
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72170500
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:06 schreef aiemkoel het volgende:
Ik zou het graag voor je doen maar ik vind mezelf nog niet goed genoeg om mezelf aan te bieden voor een bruidstaart...
Miauw
pi_72170661
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:06 schreef aiemkoel het volgende:
Hier zelfde verhaal. Woon vlakbij Eindhoven, maar durf een bruidstaart echt nog niet aan. Moet ik toch nog iets beter worden, én wat zekerder van mezelf.
pi_72170758
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:16 schreef Taartje het volgende:

[..]

Hier zelfde verhaal. Woon vlakbij Eindhoven, maar durf een bruidstaart echt nog niet aan. Moet ik toch nog iets beter worden, én wat zekerder van mezelf.
Nou, als ik de foto's zie van de taarten die je tot nu toe gemaakt heb, zien die er geweldig uit hoor!
Hoe ze smaken weet ik natuurlijk niet , maar het ziet er in ieder geval ook lekker uit!
pi_72170778
Deze zit in Eindhoven -> http://cakewalk-online.nl/
Misschien kun je daar ook even informeren naar prijzen? De taartjes zien er wel leuk uit in ieder geval.

Nog eentje, Son en Breugel -> http://www.chocolaterienicole.nl (De taarten gaan vanaf ¤ 5,- per persoon (exclusief bezorg- en opbouwkosten)).

[ Bericht 16% gewijzigd door Anne op 26-08-2009 14:27:17 ]
pi_72171095
Aiemkoel, even voor je referentie : bij Chocolaterie Nicole heb ik eens een bonbonworkshop gevolgd. Erg sympathieke vrouw, super veel ervaring en heel enthousiast. Ik zou haar iig zo met mijn bruidstaart vertrouwen.
pi_72171250
Vijf euro per persoon vind ik niet echt een budgettaart. .
pi_72171712
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:20 schreef Anne het volgende:
Deze zit in Eindhoven -> http://cakewalk-online.nl/
Misschien kun je daar ook even informeren naar prijzen? De taartjes zien er wel leuk uit in ieder geval.

Nog eentje, Son en Breugel -> http://www.chocolaterienicole.nl (De taarten gaan vanaf ¤ 5,- per persoon (exclusief bezorg- en opbouwkosten)).
5 euro p.p. is dus echt veel te duur. Met 50 man kom je dan al uit op een taart van ¤250,-
Ongetwijfeld geweldig, maar dat vinden we het gewoon niet waard.

Maar ik heb even een mailtje gestuurd naar cakewalk-online.nl
pi_72173132
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vijf euro per persoon vind ik niet echt een budgettaart. .
Ik zag het ook pas toen ik de link postte (stond op een onlogische plaats), hehe.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:02:38 #115
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72182818
Lekkere dingen heb je gemaakt Soares. Die kokosmakronen zien er ook lekker uit!
Taartje, dat puzzeltaartje vind ik toch heel aardig hoor. En volgens mij is dat donkerblauwe spul wat je gebruikt hebt hetzelfde als ik voor die barbiejurk. Na het maken had ik helemaal blauwe vingertoppen. En na het eten hadden we een enorm blauwe tong. Die taart met die varkentjes is echt geweldig! Ziet er supermooi en ook erg lekker uit.
pi_72183469
Spuuglokje, ik vind je barbie taart echt super stijlvol geworden zo, de hapjes van Soares, daar had ik er ook wel een paar van willen proeven en dat biggentaartje is inderdaad geweldig!

Heeft er iemand een tip waar je het voordeligst een sugarcraft gun kunt bestellen? Ik ben een beetje aan het zoeken op internet maar ik kom zo veel prijzen tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:43:25 #117
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72183989
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:25 schreef Nanook24 het volgende:
Spuuglokje, ik vind je barbie taart echt super stijlvol geworden zo, de hapjes van Soares, daar had ik er ook wel een paar van willen proeven en dat biggentaartje is inderdaad geweldig!

Heeft er iemand een tip waar je het voordeligst een sugarcraft gun kunt bestellen? Ik ben een beetje aan het zoeken op internet maar ik kom zo veel prijzen tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik heb 'm gewoon via de hebshop van DLT besteld dus weet 't niet.
Miauw
pi_72184581
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:43 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik heb 'm gewoon via de hebshop van DLT besteld dus weet 't niet.

Maar een beetje zoeken met google leverde dus op dat het best nog wel een behoorlijk aantal euro's goedkoper kan vandaar mijn vraag.

Even een voorbeeldje maar zij hebben hem dus niet op voorraad en ik ben er ook nog niet helemaal uit hoeveel de verzendkosten zijn.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:10:06 #119
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72184734

Geloof dat op het forum van DLT wel eens een link is geweest naar E-Bay. Daar even zoeken dus!
Miauw
pi_72185384
Ik heb even gezocht bij DLT en daar wordt ook het linkje genoemd dat ik als voorbeeld gaf dus nog even sparen (niet te lang 3 oktober is mijn jongste dochter jarig. ) en dan ga ik hem daar maar bestellen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:13:01 #121
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_72194854
Hierbij de foto's van de platenspeler-taart. Mijn vriend vond em erg gaaf!!! Gewoon zonde om op te eten! Maar desondanks was hij erg lekker!!!!

Excuus, zijn niet hele goed foto's, zijn van mijn mobiel....

[ Bericht 6% gewijzigd door xxjosjex op 27-08-2009 11:22:56 ]
It's all a blur!!!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:25:32 #122
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72195119
Hij is wel super zeg!!
Miauw
pi_72197618
Spuuglokje, ik geloof dat het inderdaad dezelfde donkerblauwe fondant was. We leken vanochtend wel een stel smurfen

Wauw xxJosjex, dat is inderdaad een hele mooie taart!
pi_72211119
Wat een mooie taart xxjosjexx! Inderdaad bijna zonde om op te eten.

De varkenstaart van taartje vind ik ook ontzettend leuk !

Verder heb ik nog niet gekeken, maar er zitten vast nog meer leuke taarten en cupcakes bij
Lijkt me ook leuk om te maken trouwens, helaas nog even geen tijd. Maar ga het zeker een keetje doen!
pi_72231688
Ben weer terug van vakantie en kan weer lekker mee gluren!
Complimenten weer voor al het moois wat voorbij komt
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:13:34 #126
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72252598
aiemkoel, heb je al een reactie van cakewalk-online.nl of iets anders gevonden voor je taart??
Miauw
pi_72254185
Die biggetjestaart is echt leuk! Denk dat ik die ook een x ga maken.

Ik heb een probleem met mijn sugarcraftgun. En ik kan nergens vinden hoe het zou moeten werken, dus dan zou je denken dat het heel simpel moet zijn, maar toch gaat het niet goed
Dat aanduwdingetje aan de achterkant, de eerste keer krijg ik hem wel ver genoeg aangeduwd, en dan verschiet een of ander palletje ofzo, en dan kan je ff knijpen. Dat gaat nog goed, tot het punt dat er dus niks meer uitkomt. Dan moet je volgens mij weer dat achterste ding aanduwen, tot het palletje verschiet, maar dat gebeurt meestal niet. Ik krijg hem niet ver genoeg ingeduwd ofzo En dan kan je dus niet meer knijpen.. Hoe moet het nou?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:52:53 #128
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72254280
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:48 schreef tessie het volgende:
Die biggetjestaart is echt leuk! Denk dat ik die ook een x ga maken.

Ik heb een probleem met mijn sugarcraftgun. En ik kan nergens vinden hoe het zou moeten werken, dus dan zou je denken dat het heel simpel moet zijn, maar toch gaat het niet goed
Dat aanduwdingetje aan de achterkant, de eerste keer krijg ik hem wel ver genoeg aangeduwd, en dan verschiet een of ander palletje ofzo, en dan kan je ff knijpen. Dat gaat nog goed, tot het punt dat er dus niks meer uitkomt. Dan moet je volgens mij weer dat achterste ding aanduwen, tot het palletje verschiet, maar dat gebeurt meestal niet. Ik krijg hem niet ver genoeg ingeduwd ofzo En dan kan je dus niet meer knijpen.. Hoe moet het nou?
Volgens mij klinkt het bekend (als ik het goed begrijp). Wat wil schelen is dat aanduwding dan een heel klein beetje terug halen, dan doet ie 't bij mij wel. Maar ik vind het soms een onding hoor! De dunste sliertjes lukt me bijna niet met fondant, duw m'n hele hand naar de knoppen
Miauw
pi_72254398
Bedoel je terug halen en dan aanduwen? Of is alleen terug halen genoeg?
Ik vind het wel echt jammer dat het zo moeilijk gaat, had er wel meer van verwacht eigenlijk... Bestaat er geen ander apparaatje wat wel makkelijk werkt?
Ik wil dit weekend een taart maken, en dan wou ik zeg maar allemaal smalle streepjes/strookjes om de zijkant doen, maar ik denk dat ik het echt niet voor elkaar krijg om zulke lange stroken in 1 stuk uit dat apparaat te krijgen
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:02:58 #130
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72254500
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:58 schreef tessie het volgende:
Bedoel je terug halen en dan aanduwen? Of is alleen terug halen genoeg?
Ik vind het wel echt jammer dat het zo moeilijk gaat, had er wel meer van verwacht eigenlijk... Bestaat er geen ander apparaatje wat wel makkelijk werkt?
Ik wil dit weekend een taart maken, en dan wou ik zeg maar allemaal smalle streepjes/strookjes om de zijkant doen, maar ik denk dat ik het echt niet voor elkaar krijg om zulke lange stroken in 1 stuk uit dat apparaat te krijgen
Klein stukje terug bedoel ik.
Werk je met fondant of met marsepein. Heb geloof ik op DLT wel eens gelezen dat fondant blijkbaar moeilijker is....
En verder heel goed doorkneden en crisco er door voordat je het in de sugargun doet.
Miauw
pi_72254782
Ik gebruik marsepein. En heb wel gemerkt dat het met lang kneden er wat mooier uit komt, maar voor het aanduwen heb ik geen verschil gemerkt... Maar de tip van een stukje terug trekken ga ik vanavond/morgen wel ff proberen!
pi_72255578
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:13 schreef Lips het volgende:
aiemkoel, heb je al een reactie van cakewalk-online.nl of iets anders gevonden voor je taart??
Nog geen reactie van cakewalk gehad.
Wel intussen misschien wat anders gevonden in de persoon van een 'vrijwilliger' van Fok die wel een leuk idee had en het wel wil proberen. Ben nog even aan het wachten op een mailtje van hem.

Edit: oeps dat moest in trouwen enzo
pi_72258705
Voor de liefhebbers

Nieuws uit de leukste Taarten shop.nl - September 2009

Bij ons is het feest want wij bestaan op 1 september a.s. alweer 5 JAAR!!! Uiteraard vier jij met ons mee, want op alle artikelen die je via de webshop besteld op Dinsdag, 1 September 2009, ontvang je 5% KORTING!!

Dus wie er iets wil bestellen en het niet direct nodig heeft kan het beste nog even een paar dagen wachten
pi_72260970
Nanook24, kijk eens...

Voor degenen die niet zolang kunnen wachten (of een kleiner budget hebben )

Tastyshop.nl: Op zondag 30 augustus korting tot 20% op bijna het hele assortiment! Toegegeven, dat is wat kleiner dan bij DLT-shop, maar de korting mag er dan ook zijn! Heb al vaker bij ze besteld, en de levering(stijd) is echt prima.
pi_72268108

Dat is inderdaad nóg een leukere korting.

* Nanook24 even op de site snuffelen gaat
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:34:33 #136
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72268768
Gelukkig zag ik dit! Bedankt voor de tip, Taartje! Ik ga morgen eens kijken hoeveel korting ze geven op bakvormen, ik wil nog graag een bloemvorm, en ook wel een vierkante.
pi_72269491
Graag gedaan Ze hebben regelmatig van zulke acties, een maand geleden ook al 10 % korting op het hele assortiment. Ik ga zelf ook een vierkante bakvorm bestellen denk ik, die 20% is dan wel erg fijn!

Vandaag m'n tweede taartje op bestelling gemaakt. Ook de tweede keer een puzzelplaatje. Eerste was een Nijntje, deze was toch net even wat moeilijker en priegeliger. Maar pfffiew, het is gelukt! Voor de vader van m'n vriend die 54 wordt. De letters lukten vandaag wat beter, wat dat betreft is het koelere weer een zegen. Vind het wel nog steeds moeillijk de randjes van de letters mooi strak en niet rafelig te krijgen.

De oude man was op verzoek van de besteller!

pi_72269787
Haha wat een leuke taart, Taartje, grappig met dat oude mannetje!
Hoe doe jij die letters nou? Doe je een plasticje in die tappits? Ik heb het nog steeds niet weer geprobeerd na die eerste keer toen het zo mislukte...
En waar snij je je puzzelplaatjes mee uit?
pi_72269954
De tappits werkten verbazingwekkend goed mee vandaag. Heb tylose door de fondant gemengd en hem heel dun uitgerold. De letters uitgestoken en ze bleven gewoon op het aanrecht liggen. Niet eens crisco o.i.d. gebruikt. Zo een tijdje laten liggen om hard te worden, en daarna pas van het aanrecht gehaald. Vast niet een methode die altijd werkt, maar toevallig ging het vandaag goed haha. Heb de tappits ook een keer een tijdje (gevuld) in de vriezer gelegd. Dat wilde ook wel.

Het puzzelplaatje heb ik uitgesneden met een mini pizza cutter. Fijn ding: voor de kleine priegelstukjes eigenlijk een beetje te groot, maar wel een stuk handiger dan het aardappelmesje dat ik eerder gebruikte
pi_72275647
Wow, wat een leuke taart weer taartje!

Ik ga denk ik straks de sugarcraft gun bestellen. Die is bij de tastyshop al goedkoper dan bij DLT en met die korting wordt de prijs nóg leuker.
pi_72275730
Leuk taartje, Taartje! Knap gepuzzeld.

Ik had me nog zó voorgenomen om níets meer te kopen op taartdecoratiegebied, aangezien we over anderhalve maand naar New York gaan, maar nu met die kortingen bij de Tasty shop zit ik toch weer een winkelwagentje vol te gooien. .
pi_72276188
Ik heb net ook besteld. De sugarcraft gun was niet voorradig maar ik heb maar even voorzichtig gevraagd of er niet iets te regelen viel omdat ik die nog wilde bestellen. We wachten het af...
pi_72278585
kan iemand mij misschien vertellen wat nou precies het verschil is tussen rolfondant en marsepein.
en wat gebriuken jullie het liefst?
pi_72284824
Ik heb zowaar niks besteld! Ik wil nog wel echt een vierkante bakvorm, maar daar zit nu maar 10%korting op, dus dat vind ik toch niet zoveel schelen.

Vandaag wou het niet zo lukken, ik had zomaar rare scheurtjes in mn marsepein En de stroken op de zijkant wilden al helemaal niet lukken, want ik kreeg ze niet in 1 stuk, dus allemaal lelijke randjes, waar ik uit wanhoop dan maar ook sterren overheen heb geplakt, maar dat was helemaal niet zoals ik het wou.. maar goed. Verder voor het eerst die banketbakkersroommix gebruikt. En ik vind het zelfgemaakt toch echt veel lekkerder, maar dit scheelt wel echt heel veel tijd! Verder zit er ook nog lemoncurd in

pi_72285349
Het is anders niet te zien dat het zo mis ging. Soms komt de taart er gewoon niet uit zoals je 'm in je hoofd hebt zitten, maar is het eindresultaat gewoon helemaal ok. Leuk met die kleine sterretjes in al die kleuren. Ik heb die cutters ook, maar nooit gedacht om ze zo te gebruiken..
pi_72288240
Wat mooi, dat kleurverloop in die sterretjes!
pi_72291874
Ik kan niet anders dan het eens zijn met de dames boven mij.

Het is ondanks alles een leuke taart geworden hoor Tessie.
pi_72293208
Zo, heb weer eens een creatieve zoete uitspatting gehad! Mijn allereerste barbietaart gemaakt
voor mijn nichtje haar verjaardag! Het resultaat:

Barbie in the cake! (Roze rand en body is ready to roll icing en rok zelf is frosting)

Heb een barbietaartvorm geleend van een kennis, maar omdat daar geen hele barbie in
past nog een tweede cake in een springvorm gebakken. Daartussen lekker laagje jam!

Mjammie!
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_72304980
Als ik het goed begrijp heb je dus een hele barbie gebruikt voor deze taart kings? Ik vind het resultaat best leuk zo met het podium waar barbie op staat. (Wat je dan weer de ruimte geeft om naam en leeftijd toe te voegen.)

Ik had vanmorgen vroeg al mail van de tastyshop, ze gaan niets doen met de korting en de niet op voorraad zijnde sugarcraft gun, maar mijn bestelling gaat wel vandaag al met de post mee! Wat een super snelle service zeg!
pi_72305594
Ja, ik kreeg ook al voor 8 uur vanochtend een mail dat m'n pakket was verzonden! .

Mooie taart, Kings! Die roze spikkeltjes op de rok vind ik leuk, wat is dat precies?
pi_72305638
hey, die sterretjestaart is tof!
en die barbietaart ook
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72306997
Ik heb zaterdag mijn vrijgezellenfeest gehad en we hadden een workshop taart decoreren!
Ik lurk hier al een poosje mee en ik wilde heel graag eens zoiets doen (dit wisten mn vriendinnen niet!) maar het leek me heel moeilijk, veel werk en had dan alles moeten bestellen enz. Maar dit was wel echt heel erg leuk om te doen, misschien ga ik het zelf ook wel een keer proberen

We hadden elk ons eigen biscuit (dat was wel al gemaakt voor ons) maar we gingen zelf de marsepein kleuren en de taart zagen, vullen etc.

En dit is de mijne geworden, mijn allereerste eigen versierde taart!

Hij is gevuld met 4-vruchtenjam en botercreme
Tralalalaaa
pi_72309455
Wat gaaf Take a Picture! Super mooi hoor. Leuk he, dat je nu ook gewoon weet hoe het moet? Ik was helemaal blij na de workshop die ik gevolgd had

Die barbietaart is ook leuk! Weer eens wat anders als hoe je het normaal ziet!
pi_72314920
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:41 schreef Nanook24 het volgende:
Als ik het goed begrijp heb je dus een hele barbie gebruikt voor deze taart kings? Ik vind het resultaat best leuk zo met het podium waar barbie op staat. (Wat je dan weer de ruimte geeft om naam en leeftijd toe te voegen.)
Jep, ik vond het niet leuk om zo'n standaard opzetstukje die je normaal bij zulke taarten hebt
te gebruiken. Een barbietaart hoort een echte barbie in zich te hebben! (maar idd, dan heb je wel veel
meer ingredienten nodig)
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mooie taart, Kings! Die roze spikkeltjes op de rok vind ik leuk, wat is dat precies?
Komt uit een simpel versierselbusje uit de supermarkt, kan je leuke dingen mee doen!

pi_72320977
tis geen marsepein taart of fondant kunstwerk

maar het was wel heerlijk

en ik was niet snel genoeg met een foto maken
pi_72321586
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:55 schreef soares het volgende:
tis geen marsepein taart of fondant kunstwerk

[ afbeelding ]

maar het was wel heerlijk

en ik was niet snel genoeg met een foto maken
Recept?
pi_72322199
Tessie, wat gaaf bedacht zo met die sterretjes. En vind het ook erg goed gelukt!
En de taart van Take_a_Picture ziet er ook goed uit! Vind de combinatie van het paars met het donkergeel erg mooi Kings, geweldige barbietaart!

Heb uiteindeiljk zelf niets meer besteld met de webshop. Wilde ook een bakvorm en had gehoopt op 20%, maar hij had 'maar' 10 % korting. Dus besloten nog even niet te doen, en hem hopelijk op de taartenbeurs te kopen. Scheelt gelijk weer verzendkosten.

DaD, wat heb je allemaal besteld? Ik weet niet hoe lang je naar New York gaat, maar ik heb eventueel nog wel het adres van een leuke taartenspullenwinkel. Wel in Queens, maar prima te bereiken per metro!
pi_72322927
ingrediënten voor 4 personen

4 vellen bladerdeeg
2 nectarines ( ik had perziken)
50 gr bosbessen ( had ik niej)
2 el boter ( nog geeneens 1 gebruikt)
4 eetlepels suiker ( anderhalf gebruikt)
1 ei

bladerdeeg ontdooien.. over elkaar heen leggen zodat het 1 groot vierkant wordt. Goed aandrukken en overal gaatjes prikken behalve aan de rand

Nectarines in dunne partjes snijden. Op het bladerdeeg leggen, randje vrijhouden. Bestrooien met de bosbessen de suiker en kleine stukjes boter ( vlokjes )

Vouw de randen van het bladerdeeg over het fruit, klop het ei en smeer over de randen ( ik had nog klein btje suiker over de rand gestrooid)

Bakken in verwarmde over voor 20 min ( ik had ongeveer 30 min )

elektrisch: 200graden
hete lucht 175 graden
gas stand 3

volgende keer ga ik het met een mango proberen.. of een lekkere appel
pi_72323618
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:25 schreef Taartje het volgende:
Tessie, wat gaaf bedacht zo met die sterretjes. En vind het ook erg goed gelukt!
En de taart van Take_a_Picture ziet er ook goed uit! Vind de combinatie van het paars met het donkergeel erg mooi Kings, geweldige barbietaart!

Heb uiteindeiljk zelf niets meer besteld met de webshop. Wilde ook een bakvorm en had gehoopt op 20%, maar hij had 'maar' 10 % korting. Dus besloten nog even niet te doen, en hem hopelijk op de taartenbeurs te kopen. Scheelt gelijk weer verzendkosten.

DaD, wat heb je allemaal besteld? Ik weet niet hoe lang je naar New York gaat, maar ik heb eventueel nog wel het adres van een leuke taartenspullenwinkel. Wel in Queens, maar prima te bereiken per metro!
Euhm... een paletmes (had ik nog niet ), glansspray, een patchworkcutter, dat soort dingetjes.

We gaan een week, in de herfstvakantie. Ik heb ook al wat adressen opgeschreven, maar als je nog een goede hebt...! Is er ook een site van?
pi_72331758
Hier: http://www.sugarroom.com/eng/store.htm

Toen ik er was waren ze echter wel aan het inpakken omdat de winkel ging verhuizen. Dus mocht je willen gaan, zou ik ze even mailen om te vragen of het adres op de site het goede adres is
pi_72332069
Die had ik er al bij staan! Tot nu toe is het nog een beetje een eenzaam pijltje (ik heb een kaart van New York aan de muur gehangen, waar we met post-itpijltjes op aangeven waar we naartoe willen), maar als er nog iets in de buurt is waar we naartoe willen kunnen we het combineren. In Manhattan zelf heb ik er ook al 4 aangegeven of zo. .
pi_72343089
Nanook, heb jij je pakketje al? .
pi_72343999
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb zaterdag mijn vrijgezellenfeest gehad en we hadden een workshop taart decoreren!
Ik lurk hier al een poosje mee en ik wilde heel graag eens zoiets doen (dit wisten mn vriendinnen niet!) maar het leek me heel moeilijk, veel werk en had dan alles moeten bestellen enz. Maar dit was wel echt heel erg leuk om te doen, misschien ga ik het zelf ook wel een keer proberen

We hadden elk ons eigen biscuit (dat was wel al gemaakt voor ons) maar we gingen zelf de marsepein kleuren en de taart zagen, vullen etc.

En dit is de mijne geworden, mijn allereerste eigen versierde taart!

[ afbeelding ]

Hij is gevuld met 4-vruchtenjam en botercreme
Voor een eerste keer (of zelfs al had je het heel vaak gedaan) vind ik hem super gelukt!
Maak je ook taarten in opdracht?
pi_72350664
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nanook, heb jij je pakketje al? .
Nou, dat pakketje van mij was wel weer een leuk verhaal.

De hele dag gewacht, snel heen en weer om mijn dochter van en naar school te brengen en halen maar geen pakketdienst gezien en ook geen briefje in de deur. Uiteindelijk ben ik bloedchagarijnig om 5 uur boodschappen gaan doen want ja, we moesten toch eten.

Kom ik thuis, staat de overbuurman voor de deur (zij zijn centaal verzamelpunt voor pakketjes) blijkt mijn pakketje daar al vanaf 12 uur vanmiddag te liggen maar de buurvrouw dacht dat ik aan het werk was want ze zag onze auto niet. (Even voor de duidelijkheid, onze auto stond de hele dag voor de deur en ik ben er alleen om 5 uur boodschappen mee wezen doen.)

Is jouw pakketje er nog niet dan? Ik had het vanmiddag al even opgezocht en ze bezorgen tot 21.30 uur!
pi_72352141
Nee, ik heb nog niets! Terwijl het wel in de afleverroute moest zitten, als ik die tracksite goed heb begrepen. Ben ook bijna de hele dag thuis geweest en toen ik dat niet was, waren er wel anderen thuis. Maar als ze tot half 10 bezorgen, kan het dus nog... maar ik ga er al maar niet meer al te hard vanuit! Jammer, want morgen ben ik dus juist wel veel weg.
pi_72355360
En zijn ze nog geweest?

Wel vreemd hoor als de tracksite zegt dat je in de afleverroute zit en ze komen niet.

Ik heb zojuist op aandringen van nog een berg spulletjes besteld bij maak je taart.

In oktober is onze jongste jarig en dan heb ik kleurstofjes nodig en ik wil over 2 weken ook nog iets doen op het dagverblijf i.v.m. de dag van de leidsters dus vond hij dat ik dan meteen maar genoeg spullen in moest kopen zodat ik voorlopig niet hoefde te bestellen. Dus ik heb gelijk maar alle kleuren van de regenboog besteld, en taartdozen/kartons, en een vierkante en een ronde cakedrum, en een knife and scribertool en toen moest ik echt stoppen van mezelf anders zou het bedrag wel erg hoog oplopen.

In oktober zitten er ook nog wat dingetjes bij de cursus inbegrepen dus dan wordt mijn verzameling ook weer uitgebreid.
pi_72357121
Gaan er nog mensen naar Taart & Trends op 3 oktober?
I found myself alone,
pi_72362312
Ik!
  woensdag 2 september 2009 @ 09:06:44 #169
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72363019
Ha Nanook24, wat lekker he, allemaal nieuwe spulletjes! Hopelijk krijg je het snel thuisbezorgd.
Take_A_Picture wat een mooie taart!
pi_72371033
Oh en LeNeHe, volgens mij was Tessie ook van plan te gaan. Ga jij ook?
pi_72375866
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Voor een eerste keer (of zelfs al had je het heel vaak gedaan) vind ik hem super gelukt!
Maak je ook taarten in opdracht?
Hahahaha nou ik wil wel spulletjes ervoor gaan aanschaffen (maar eerst trouwen volgende week ), maar lijkt me wel funny om taarten te gaan maken voor andermans verjaardag enzo

Dank jullie wel voor jullie commentaar op mijn taart Ben er retetrots op dat ie zo goed gelukt is, het was echt heel erg om 'm aan gort te snijden, een collega van mij heeft me moeten helpen want ik vond het zo'n zonde!
We deden toen maar alsof we aan het oefenen waren voor het moment dat mijn bruidstaart aangesneden gaat worden, hihi!
Tralalalaaa
pi_72381037
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:54 schreef Taartje het volgende:
Oh en LeNeHe, volgens mij was Tessie ook van plan te gaan. Ga jij ook?
Ik twijfel nog, moet nog even een slachtoffer vinden om me te vergezellen

Spannend Take A Picture; veel plezier met trouwen! En leuk je taartje!
I found myself alone,
pi_72383609
Ik wil ook zulke mooie taarten kunnen maken. Eerst even een account maken bij deleukstetaarten.nl en daarna ga ik aan de slag!! Ik heb wel vaker muffins/cupcakes en taarten gemaakt maar nooit echt versierd.
  woensdag 2 september 2009 @ 22:46:05 #174
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72383867
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:40 schreef DesertRose het volgende:
Ik wil ook zulke mooie taarten kunnen maken. Eerst even een account maken bij deleukstetaarten.nl en daarna ga ik aan de slag!! Ik heb wel vaker muffins/cupcakes en taarten gemaakt maar nooit echt versierd.
Gevaarlijk hoor, een account aanmaken! Ik heb gisteren ook weer voor ruim 75 euro besteld...
  woensdag 2 september 2009 @ 22:48:21 #175
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72383955
Goed bezig Spuuglokje
Mijn laatste creatie
pi_72385000
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Goed bezig Spuuglokje
Mijn laatste creatie
[ afbeelding ]

Helemaal leuk! Toevallig sta ik ook een enorme batch aan cupcakes te maken voor een opdracht.. Super idee!
  donderdag 3 september 2009 @ 08:33:30 #177
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72389928
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Goed bezig Spuuglokje
Mijn laatste creatie
[ afbeelding ]
Wat zijn ze leuk!!! Hoe heb je die mondjes gemaakt?? Eetbare stift?
Miauw
  donderdag 3 september 2009 @ 08:56:25 #178
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72390232
Zwarte kleurstofpasta en een fijn kwastje. Ging goed
pi_72390263
Leuke cc's! Jammer dat de papiertjes los hebben gelaten...
  donderdag 3 september 2009 @ 09:01:11 #180
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72390297
Ja inderdaad! Op een of andere manier willen ze maar niet blijven plakken de laatste tijd, en ik snap echt niet wat er veranderd is
  donderdag 3 september 2009 @ 09:47:25 #181
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72391222
Wat een mooie cupcakes!
pi_72395987
Super leuk TF!
pi_72396106
Wat zien die cupcakes er leuk uit Mag ik het idee schaamteloos jatten voor de schooltraktaties van mijn dochter?
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  donderdag 3 september 2009 @ 13:53:00 #184
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72397713
Ja hoor, leef je uit
  donderdag 3 september 2009 @ 14:57:09 #185
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72399687
Ik heb vanochtend deze taart gemaakt:

Het is van chocoladebiscuit, met een laag cranberry blossom fruitspread en een laag chocolate frosting van Betty Crocker:

[ Bericht 22% gewijzigd door Spuuglokje op 03-09-2009 16:12:02 ]
pi_72401415
Wat eem geweldige CC lijken wel allemaal kleine koekiemonstertjes:P
waarmee heb je ze bekleed? en heb je ze ook nog met iets gevuld of gewoon normaal?
pi_72404635
Mooi hoor Spuuglokje! Mooie kleurtjes
Was ie ook lekker?
  donderdag 3 september 2009 @ 17:48:32 #188
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72404828
Oh Spuug mooi! En lijkt me erg lekker

Cupcakejes zijn niet gevuld, leek meer voor kindertraktaties iets te mal worden
Ik heb ze bekleed met restjes wat ik nog in huis had..rood is marsefond, geel is fondant en groen is marsepein. Oogjes zijn ook van marsepein.
Met een oranje bol onder de neus was rood net elmo geweest ja
pi_72407693
Mijn eerste creatie

Ik had eerst biscuit gebakken die ook redelijk gelukt was, maar ik hou totaal niet van biscuit kwam ik achter, dus heb toch maar cakebeslag gemaakt... Gevuld met viervruchtenjam en botercreme eroverheen. Ik had een recept waarbij je suiker met water moest koken en de boter moest smelten van DLT forum, maar ik vond het eigenlijk niet zo heel denderend lekker ofzo... Ben benieuwd hoe alles bij elkaar gaat smaken

Het marsepein uitrollen was wel veel werk zeg en plakken! Maar toen heb ik het tussen twee vellen bakpapier uitgerold en dat gaat super goed
pi_72408655
Mooie kleurtjes hoor Spuuglokje. En de cupcakes van de taartjesfee zijn ook al zo leuk!

Ik werd vanavond gebeld door maak je taart, ik had het adres van mijn werk opgegeven en de postcode kwam niet overeen maar na het samen even te hebben nagekeken kon ze me vertellen dat ik morgen mijn pakketje kan verwachten.

Edit: ik had mijn scherm te lang open staan. Voor een beginner is het helemaal geen slechte taart hoor Inu!
Ik maak mijn botercrème altijd met alleen poedersuiker en soms nog een beetje saroma poeder als ik zin heb ik een smaakje.
pi_72411172
Taartjesfee; je doet je naam eer aan! Grappige cc s!
En Spuuglokje ook weer zo n prachtige taart van jouw hand.
Inu: dat is helemaal niks om je voor te schamen voor de eerste taart. Gewoon lekker door blijven bakken, dan gaat het steeds beter en krijg je steeds meer ideeen.

Zaterdag ga ik een taart maken voor de verjaardag van mijn zus(je). Ik heb van Hak rabarber met framboos compote gekocht voor de taart te vullen, is dat slim of zou het te dun/nat zijn?
I found myself alone,
pi_72419438
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:52 schreef LeNeHe het volgende:

Zaterdag ga ik een taart maken voor de verjaardag van mijn zus(je). Ik heb van Hak rabarber met framboos compote gekocht voor de taart te vullen, is dat slim of zou het te dun/nat zijn?
Je kan het altijd laten uitlekken in een schone theedoek
pi_72421816
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:52 schreef LeNeHe het volgende:
Taartjesfee; je doet je naam eer aan! Grappige cc s!
En Spuuglokje ook weer zo n prachtige taart van jouw hand.
Inu: dat is helemaal niks om je voor te schamen voor de eerste taart. Gewoon lekker door blijven bakken, dan gaat het steeds beter en krijg je steeds meer ideeen.

Ja, ik had de taart eigenlijk vierkant moeten maken, want het moest de schotse vlag voorstellen, maar het midden was mislukt En ik heb niet van die leuke uitstekers, dus die ga ik idd even halen Hij smaakte iig erg goed!
pi_72428336
Inu, knap gedaan hoor, voor de eerste keer! Ik kan me alleen niet voorstellen dat je biscuit niet lekker vindt, ik vind het heerlijk. .

Spuuglokje, ik vind jou taarten altijd zo geweldig. Zo strak, supernetjes afgewerkt... en hij ziet er ook nog eens superlekker uit van binnen!
pi_72428734
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Inu, knap gedaan hoor, voor de eerste keer! Ik kan me alleen niet voorstellen dat je biscuit niet lekker vindt, ik vind het heerlijk. .

Spuuglokje, ik vind jou taarten altijd zo geweldig. Zo strak, supernetjes afgewerkt... en hij ziet er ook nog eens superlekker uit van binnen!
Nee, ik hou ook totaal niet van slagroomtaart, daar zit toch ook biscuit in?

Ik vond mijn taart van de binnenkant wel leuk zo Het is wel echt verslavend, ik wil nog meer maken nu! Eerst maar eens deze opeten

vrijdag 4 september 2009 @ 13:06:33 #196
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72429861
Dank jullie wel voor alle complimenten!
Vanmorgen kreeg ik mijn bestelling binnen van DLT. Ik heb o.a. een bloemvormig bakblik van PME gekocht, en heb erg veel zin om zo een te maken. Dat ga ik volgende week denk ik doen, want de groene chocoladebiscuittaart is nog niet op. En die volgende taart ga ik dan bekleden met uitrolbare witte chocolade!
pi_72430467
Uitrolbare witte chocolade??? Waar koop je dat?
pi_72445390
Ik ga volgende week ook een taart maken. Nu vraag ik me af waar en welke taartbiscuit kan ik het beste kopen? Zijn ze ook gewoon bij de AH verkrijgbaar??
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:52:23 #199
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72446130
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:27 schreef tessie het volgende:
Uitrolbare witte chocolade??? Waar koop je dat?
Hier klikken, op eigen risico.
pi_72446888
Oeh dat ga ik de volgende keer zeker meebestellen!
Heb je het al geproefd?
pi_72446945
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:32 schreef DesertRose het volgende:
Ik ga volgende week ook een taart maken. Nu vraag ik me af waar en welke taartbiscuit kan ik het beste kopen? Zijn ze ook gewoon bij de AH verkrijgbaar??
Zie je zelf bakken niet zitten DesertRose? Op de leukste taarten.nl staat een heel duidelijk recept en het is heus niet moeilijk.

Ik heb vanavond een rood met 'witte' stippen taartje gemaakt, morgen volgen de foto's want bij kunstlicht worden de witte stippen helemaal geel.

Mijn dochter neemt hem morgen mee voor de moeder van een vriendinnetje waar ze gaat spelen (je moet een beetje reclame voor jezelf maken. ) en zowel moeder als dochter zijn gek van alles met stippen dus de taart zal vast in de smaak vallen.

Oh, en nog even over de rabarber compote (als ik nog op tijd ben) zou je die niet nog een klein beetje in kunnen laten koken? Of eventueel wat binden met een beetje gelatine/gelei-suiker?
pi_72448617
Ik wil ook rolbare witte chocolade!

En Nanook; je bent nog op tijd, ik heb gelatine in huis dus dat ga ik gewoon proberen! Thanks! En de theedoektip durf ik niet zo, ben bang dat er dan niets meer overblijft
I found myself alone,
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:15:13 #203
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_72449279
Ooh, die bloementaart Ik hou heel erg van simpel, ik maak dingen al snel te priegelig en druk.

Puzzelplaatje voor papa's taart:

Hij is een citroën ds aan het opknappen

Kan je biscuit ook in een siliconenvorm bakken of is dat echt een slecht idee? Dan moet ik namelijk uitwijken naar kant en klare bodem.
pi_72454423
Dat kan hoor SiTu, bakken in siliconenvorm!

En wat een mooie auto heb je gepuzzeld. .
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:52:47 #205
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_72455089
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 07:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat kan hoor SiTu, bakken in siliconenvorm!

En wat een mooie auto heb je gepuzzeld. .
Dan ga ik dat eens proberen en dank je. De volgende keer ga ik me iets meer concentreren op het '3D'-effect, maar het viel me totaal niet tegen, dus dit ga ik vaker doen.
pi_72457407
Wat een leuk autootje SiTu! Knap gedaan. Ben benieuwd naar je hele taart.
pi_72464136
Ik vind het ook een heel knap gepuzzelde auto. (Je hebt me aan een idee geholpen voor de verjaardag van die DAF gek is in november)

En dan nog even de beloofde met witte stippen foto die ik vandaag bij een blij verraste familie afleverde (waar ik weer met een kilo marsepein weg ging omdat de moeder van het vriendinnetje wel wilde bakken maar er voorlopig toch niet aan toe kwam.) Op de zijkant staan op verzoek van mijn dochter de namen van haar en haar vriendinnetje. De taart is gevuld met lemon curd en aarbeienjam en afgesmeerd met chocolade pasta.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nanook24 op 05-09-2009 17:02:05 ]
pi_72464269
quote in plaats van edit
pi_72464939
Wow wat een mooie auto ! Leuk ook dat je op alle details hebt gelet, zoals de ruitenwissers .

En dat stippentaartje is schattig zeg
pi_72465473
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:55 schreef Nanook24 het volgende:
Ik vind het ook een heel knap gepuzzelde auto. (Je hebt me aan een idee geholpen voor de verjaardag van die DAF gek is in november)

En dan nog even de beloofde met witte stippen foto die ik vandaag bij een blij verraste familie afleverde (waar ik weer met een kilo marsepein weg ging omdat de moeder van het vriendinnetje wel wilde bakken maar er voorlopig toch niet aan toe kwam.) Op de zijkant staan op verzoek van mijn dochter de namen van haar en haar vriendinnetje. De taart is gevuld met lemon curd en aarbeienjam en afgesmeerd met chocolade pasta.

[ afbeelding ]
Had je witte marsepein gebruikt? Want ik heb gewoon alleen gelige marsepein, maar ik vroeg me al af hoe je die wit krijgt
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:47:13 #211
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72465684
Er bestaat witte kleurpoeder waarmee je marsepein mooi wit krijgt
pi_72469400
Ik had deze marsepein besteld bij de tastyshop en die is in vergelijking met de marsepein die ik hier op de markt bij de notenhandel altijd haal echt bijna wit. Ik heb geen idee waar hem het verschil in zit maar volgens mij is deze niet 'gewit' zoals ze dat noemen.

Dit staat er op de site van Tastyshop: Banketbakkers kwaliteit Marsepein 1:3 van het merk Zeelandia
pi_72473210
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er bestaat witte kleurpoeder waarmee je marsepein mooi wit krijgt
Oooh wat goed! Dat wist ik helemaal niet. Volgende keer ook maar meebestellen.

Dat stippentaartje is leuk!
pi_72484084
Vanmorgen voor de visite van vandaag en morgen wederom een taartje versierd en gevuld met appel/bramen saus en aardbeienjam.

Dit wat het resultaat:
pi_72485795
hahaik kon het niet laten, ik vanochtend mijn eerste bestelling gedaan bij de leukste taartenshop.
ik heb roze fondant en blauwe marsepijn, zo kan ik een beetje kijken wat ik het makkelijkste vind werken
heeft iemand een leuk idee wat ik zou kunnen maken voor de eerste keer?
pi_72486079
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:26 schreef hartje. het volgende:
hahaik kon het niet laten, ik vanochtend mijn eerste bestelling gedaan bij de leukste taartenshop.
ik heb roze fondant en blauwe marsepijn, zo kan ik een beetje kijken wat ik het makkelijkste vind werken
heeft iemand een leuk idee wat ik zou kunnen maken voor de eerste keer?
Ik zou zeggen maak het jezelf niet al te moeilijk zo'n eerste keer. Kijk voor de vulling op het recepten gedeelte van DLT en zoek daar iets uit wat je lekker lijkt.

Voor het versieren van de taart zou je uitsteek vormpjes kunnen gebruiken die je nog in huis hebt of die je voor een paar euro bij de blokker/speelgoedwinkel koopt. Op die manier kun je op een voordelige manier kijken of het wat voor je is.

En we willen natuurlijk het uiteindelijke resultaat hier nog wel even bewonderen.
pi_72489902
haha dankjewel,
haha vooruit als ik de spullen in huis heb en ik heb de taart/cc af dan zal ik een foto plaatsen:P tenzij ik ze flink heb verpest natuurlijk
pi_72518159
Ik heb trouwens een MjamTaart liggen (nr. 1) waar ik niets mee doe. Heeft iemand er nog belang bij? Vier euro incl. verzendkosten.
pi_72534802
Taart voor mijn zus die gister jarig was! (let niet op de scheurtjes en vetvlekken op het karton

I found myself alone,
pi_72540130
Zwart-witte-Janneketaart
pi_72542892
Mooi, LeNeHe! Wat een leuk idee zo met Janneke
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:36:10 #222
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72544775
Ik heb afgelopen donderdag even 3 taartjes gemaakt
1 voor iemand die halverwege september 18 wordt en haar rijbewijs van haar ouders krijgt. Is een taartje geworden met openslaande punten, een geboetseerde auto en verkeersborden. Omdat ze zelf pas op haar verjaardag de taart te zien krijgt kan ik nog geen foto plaatsen.

Het 2e taartje was voor mijn beste vriendinnetje, ze vierde afgelopen zaterdag dat ze 1 jaar getrouwd was. Ben alleen vergeten foto's te maken... Was een rond taartje van 12 cm met bovenop het taartje de teksten '1 jaar' en '12 maanden'. Op de rand stond nog '52 weken' en '365 dagen'.

Als 3e een chocotaartje gemaakt in het cakevormpje uit de kinderset van de Hema (klein cakeje dus). Had 'm bekleed met donkerblauw en sterren erop gemaakt met lichtblauw. Zaten we daar allemaal met een smurfentong
Miauw
pi_72545893
Ik vind de Janneke taart ook ontzettend leuk zo.

En ik ben erg benieuwd naar die rijbewijs taart van jou Lips. Niet vergeten daar een foto van te maken hè?

Welke kleur blauw is dat waar iedereen die smurfen monden van krijgt. Ik ga aankomend weekend een taart met royal blue maken voor de leidsters van de opvang maar het zou toch een beetje lullig zijn als die na afloop allemaal met een blauwe tong in de rondte lopen.
pi_72546421
Wat een leuke taarten allemaal, ik heb zo het idee dat deze met zorg gemaakte taarten zo veel lekkerder zijn dan "fabriekstaarten" .

Wat lekker creatief ook!

Maarre toch heb ik ergens het idee dat jullie iedere week aan de taart zitten dat houdt mij nu nog tegen om ook een taart te gaan maken, want voor een keertje is het een beetje een dure hobby
pi_72546813
Ooh die janneke taart is echt super leuk! Wat ontzettend leuk bedacht zeg!

Lips, jammer dat je geen foto hebt gemaakt van dat trouwtaartje, hij klinkt echt heel leuk. En ben benieuwd naar de rijbewijs taart!
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:57:49 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_72548171
Oké, misschien niet perfect (verre van, maar hey, het is zoals het is)

En pffffffffffffffffffffffffffffff wat een klus! Maar ik ben echt heel trots (en emotioneel een beetje wiebelig, zat er blijkbaar nogal over in )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:18:06 #227
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72548729
buuf wat gaaaaf! Echt superleuk
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:26:02 #228
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72548973
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:25 schreef Nanook24 het volgende:
Ik vind de Janneke taart ook ontzettend leuk zo.

En ik ben erg benieuwd naar die rijbewijs taart van jou Lips. Niet vergeten daar een foto van te maken hè?

Welke kleur blauw is dat waar iedereen die smurfen monden van krijgt. Ik ga aankomend weekend een taart met royal blue maken voor de leidsters van de opvang maar het zou toch een beetje lullig zijn als die na afloop allemaal met een blauwe tong in de rondte lopen.
Nee van de rijbewijstaart zijn al foto's!! Foto's zijn helaas niet zo mooi maar dat is maar even niet anders, in het echt was de taart erg leuk.
Ik had zelf witte fondant donkerblauw gekleurd dus is geen voorgekleurde fondant. Vond het wel grappig toen ik zag dat de tong en tanden van m'n vriend helemaal blauw waren

Debuurvrouw, ik vind 'm super leuk!! Ok, hij is niet perfect afgewerkt maar het ontwerp komt zeker tot z'n recht!
Miauw
pi_72549171
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[ afbeelding ]

En pffffffffffffffffffffffffffffff wat een klus! Maar ik ben echt heel trots (en emotioneel een beetje wiebelig, zat er blijkbaar nogal over in )
Ow wat een lieve taart ! Je kunt echt zien dat je er veel werk aan hebt besteed !
pi_72549322
DeBuurvrouw, wat is hij mooi geworden!
pi_72553285
Ik zie weer prachtige taarten!!

ik ben net bij taart en decoratie geweest in Ridderkerk...
Een hele slechte winkel voor mijn portemonnee

Allemaal hele leuke dingen... en moet voor a.s zaterdag een verjaari taart maken dus komt allemaal van pas
pi_72553350
quote:

[ afbeelding ]

Wow, wat een mooie taart!
Jullie worden ook echt steeds beter he

Die Janneke taart is ook al zo mooi
pi_72561212
De buurvrouw, de versiering op de taart zit misschien niet super strak maar dat vind ik zelf ook vaak moeilijk hoor. En ondanks dat blijft het wel een ontzettend leuke taart zo met dat blauw en de poppetjes er bovenop als 'kers' op de taart.

quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:26 schreef Lips het volgende:

Ik had zelf witte fondant donkerblauw gekleurd dus is geen voorgekleurde fondant. Vond het wel grappig toen ik zag dat de tong en tanden van m'n vriend helemaal blauw waren

Welke kleur blauw had je gebruikt dan? (Ik moet ook zelf kleuren nl.)

Ik was vanmiddag even bij Ikea en wilde een klein Blanda schaaltje meenemen. Helaas zijn er meer mensen die die schalen gebruiken op het moment geloof ik want ze hadden ze alleen nog maar in grote maten en ik wilde juist een kleintje voor zo'n 4 persoons taartje.
pi_72561324
quote:

[ afbeelding ]

Wauw
pi_72563070
De Buurvrouw... mooi!!! Complimenten!
I found myself alone,
  woensdag 9 september 2009 @ 08:17:13 #236
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72573369
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:24 schreef Nanook24 het volgende:
Welke kleur blauw had je gebruikt dan? (Ik moet ook zelf kleuren nl.)
Ik gebruik Royal Blue van Wilton.
Miauw
pi_72575213
ik zie op heel veel CC van die leuke lieve vlindertjes zitten, ik vroeg me af maken jullie die zelf? of kopen jullie die ergens?
  woensdag 9 september 2009 @ 10:51:56 #238
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72576063
Debuurvrouw wat knap gedaan!

LeNeHe wat mooi!
pi_72581201
quote:
Op woensdag 9 september 2009 08:17 schreef Lips het volgende:
Ik gebruik Royal Blue van Wilton.
Dan worden het juffies met blauwe tongen op de opvang volgende week.
Ik heb dan wel Royal blue van Americolor maar ik vrees dat dat niet uitmaakt en dat het hem gewoon in de kleur zit.
pi_72585881
Oh oh wat maken jullie een mooie dingen ik heb nog steeds niks durven bestellen Al die termen die voorbij komen waar ik niks van snap
  woensdag 9 september 2009 @ 18:15:01 #241
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72589809
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:58 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dan worden het juffies met blauwe tongen op de opvang volgende week.
Ik heb dan wel Royal blue van Americolor maar ik vrees dat dat niet uitmaakt en dat het hem gewoon in de kleur zit.
Ach, ze vinden het vast wel een grappig bij-effect
Miauw
  woensdag 9 september 2009 @ 18:15:28 #242
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72589828
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:25 schreef heaven7 het volgende:
Oh oh wat maken jullie een mooie dingen ik heb nog steeds niks durven bestellen Al die termen die voorbij komen waar ik niks van snap
Gewoon bestellen en beginnen
(en die termen gewoon opzoeken natuurlijk)
Miauw
pi_72590002
Is het gek dat ik bang word van dat soort termen en al gauw denk ik het toch niet kan? Ik ga zeker een keer een taartje proberen, alleen blanco bekleding ziet er al zo mooi uit
  woensdag 9 september 2009 @ 19:08:25 #244
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72591439
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:21 schreef heaven7 het volgende:
Is het gek dat ik bang word van dat soort termen en al gauw denk ik het toch niet kan? Ik ga zeker een keer een taartje proberen, alleen blanco bekleding ziet er al zo mooi uit
Tuurlijk is dat niet gek! Wij hebben 't ook allemaal moeten leren
Miauw
pi_72593705
Ik dacht ook dat ik het nooit zou kunnen. Ben toen met een vriendengroepje een workshop gaan doen, maar ik ben altijd nogal onhandig, dus ik dacht dat het zelfs met een workshop niks zou worden. Maar bleek toch wel mee te vallen uiteindelijk. Het is op zich helemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Je kan op youtube heel veel filmpjes vinden met goede uitleg, als je alleen al fondant intypt.
En als je van bepaalde dingen wil weten wat het betekend of iets wil vragen hoe het moet, kan je dat hier ook altijd doen.
En het is zo leuk!
pi_72613178
zo mijn allereerst CC staan in de over:p
nou hopen dat er iets moois en lekkers uit komt:p
  donderdag 10 september 2009 @ 14:19:26 #247
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72613758
Spannend
Miauw
pi_72647203
1 van drie biscuits staat in de oven...
deze is blauw!!
pi_72649001
is het de bedoeling dat botercreme zach blijft? want anders is er bij mij iets niet helemaal goed gegaan.
de CC zijn wel lekker hoor daar niet van haha:) ik heb er een pas bekleed met fondant, maar ik vond dat spul eigenlijk best wel stinken
kben benieuwd naar de nieuwe taarten van jullie:P
pi_72650516
deel 2 staat in de oven...

blauw is klaar.. geel zit erin!!
pi_72654554
Hartje, botercrème wordt net als boter hard wanneer je het in de koelkast zet. Als het buiten de koelkast hard wordt...tja, dan zou ik zo even geen oorzaak weten.

Soares, Je maakt me erg nieuwschierig naar het eindresultaat.
pi_72655944
jaaa ik ook want momenteel heb ik ruzie met mijn biscuit... grrrr
pi_72658829
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:56 schreef Nanook24 het volgende:
Als het buiten de koelkast hard wordt...tja, dan zou ik zo even geen oorzaak weten.
Dan is het koud in de keuken
pi_72658902
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:55 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dan is het koud in de keuken
Haha!

Soares; balen! Succes ermee!

Morgen mag ik weer een taart maken, heb alleen totaaaal nog geen idee wat ik wil. Ben echt inspiratieloos.
I found myself alone,
  vrijdag 11 september 2009 @ 23:28:19 #255
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72661892
LeNeHe, ik heb je even een paar linkjes ge-pmt voor inspiratie.
pi_72666490

moet nu gaan werken

vanmiddag wordt hij aangesneden!!
pi_72668297
wat een mooie taarten
pluizig en blauw...
pi_72668314
@ Soares: waar maak je die kleine bloempjes mee? zie ze wel vaker op taarten, maar nog nergens kunnen vinden waar het mee gemaakt word...
pluizig en blauw...
pi_72669846
Spuuglokje, wat lief! Dank je wel, hier kan ik me wel lekker aan vergapen! Sla ze meteen op onder favorieten.

Ik ben ook wel benieuwd naar die bloemetjes. Vrolijke taart hoor! Waarmee heb je hem gevuld?
I found myself alone,
pi_72670001
pi_72671696
http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=35_43&products_id=3443

het zijn die in 3 maten.. in ridderkerk in een pakketje voor 9.95 gekocht.

hij is gevuld met banketbakkersroom lemoncurd en frambozensap
vanbinnen is die blauw geel en roze... daarom is de marsepein een beetje doorschijnend
  zaterdag 12 september 2009 @ 15:47:12 #262
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72674456
Ik heb gisteren een taartje gemaakt met geld erin, was apart om te doen. In een klein taartje (12 cm) 27 muntstukken van ¤ 1,- tussen de vulling gedaan (3 lagen x 9 euro's). Alle muntjes individueel verpakt in vershoudfolie zodat het taartje eetbaar blijft. Zal morgen een foto posten, zit nu niet thuis dus heb geen foto's bij de hand.
Miauw
pi_72697590

dat was de binnenkant
pi_72700892
oeh ziet er lekker uit, grappig gedaan met al die kleurtjes
  zondag 13 september 2009 @ 20:22:27 #265
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72709337
Ik vind 't er eerlijk gezegd niet zo lekker uit zien dat gekleurde deeg

Zoals ik gisteren vertelde had ik een taartje met muntgeld erin gemaakt, hier het resultaat!! Het bruidspaar had het hart in het zand op de trouwkaart staan. Ze gaan op huwelijksreis naar Egypte dus vandaar de palmboom en de pyramide.

Miauw
pi_72711787
Ik zou de gekleurde bisquit ook niet doen denk ik maar ik vind de bloemetjes erop wel ontzettend leuk zo.

Lips ik vind je taart onwijs leuk zo met die geld bootjes maar zit er echt zand op de taart???

Hier zit het bisquit voor de leidsterdag donderdag in de oven. Het wordt een 26cm taart en omdat ik nog nooit zo'n grote taart gemaakt heb durfde ik het niet aan om een dag van te voren te beginnen met het risico van mislukken.
pi_72711790
Leuk idee Lips! En Soares; t lijkt wel een spacecake

Ik had ook weer wat leuks; de taart die ik gister moest maken was voor een bijeenkomst in de kerk vanmiddag. Iedereen was gevraagd wat te lekkers te bakken. Gister met pijn en moeite de taart versierd, ik was al niet lekker en alles ging mis, wat ik wilde kwam helemaal niet mooi uit, toen maar wat anders geprobeerd enz. enzo.
Geeft vanmorgen die taart af (ik ben thuis gebleven omdat ik me nu helemaal niet lekker voel), zonder tegen de organisatie van het gebeuren te zeggen dat die taart in de koelkast stond. Zijn ze hem vergeten heb ik dus voor jan joker mezelf uit de naad gewerkt pffft. Het ding staat nu weer in de vriezer bij mn ouders te wachten totdat er zich een gelegenheid voordoet.
I found myself alone,
pi_72712485
Mooie taart Lips! Is dat zand niet toevallig lichtbruine basterdsuiker?

Aanstaande vrijdag lekker een middagje vrij om een brandweerautotaart te maken voor mn neefje, kheb
er nu al zin in!
pi_72713626
Dat klinkt wel erg leuk Kings een brandweertaart.

LeNeHe, wat zonde van al dat werk terwijl je eigenlijk ziek was.

Mijn bisquit is niet hoog genoeg geworden naar mijn zin. Ik ga morgen dus nog maar een losse laag bakken om hem wat op te hogen.
  zondag 13 september 2009 @ 22:43:05 #270
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72715607
Volgens mij zijn het koekkruimels op de taart van Lips?
  zondag 13 september 2009 @ 22:44:00 #271
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72715651
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:01 schreef Nanook24 het volgende:
Mijn bisquit is niet hoog genoeg geworden naar mijn zin. Ik ga morgen dus nog maar een losse laag bakken om hem wat op te hogen.
Of je snijdt 'm een keer extra door, zodat je 'm door die extra laag vulling hoger krijgt.
pi_72715733
Ik krijg honger.
  zondag 13 september 2009 @ 22:50:27 #273
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72715947
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:45 schreef _Loki het volgende:
Ik krijg honger.
pi_72716779
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:44 schreef Spuuglokje het volgende:

Of je snijdt 'm een keer extra door, zodat je 'm door die extra laag vulling hoger krijgt.
Dank je wel voor het meedenken Spuuglokje. Ik heb even gemeten en de taart is maar 4 cm hoog dus dan zouden het maar hele dunne lagen biscuit worden tussen de lagen vulling.
  zondag 13 september 2009 @ 23:37:49 #275
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72717829
Leuk zeg die taarten. Heb zelf laatst kleuren en fondant aangeschaft. En uitstekers, patronen etc. Dus ga binnenkort hopelijk ook een mooie creatieve taart maken
pi_72718235
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:37 schreef TechXP het volgende:
Leuk zeg die taarten. Heb zelf laatst kleuren en fondant aangeschaft. En uitstekers, patronen etc. Dus ga binnenkort hopelijk ook een mooie creatieve taart maken
En je bent een man
  zondag 13 september 2009 @ 23:59:19 #277
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72718495
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:49 schreef Kings het volgende:
En je bent een man
Is dat raar dan? Of zitten er alleen maar vrouwen in dit topic?
  maandag 14 september 2009 @ 08:56:16 #278
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72722084
Juist leuk, een man. Maar ik heb er nog niet eerder een gezien in dit topic. Ben benieuwd naar jouw creaties, TechXP!
  maandag 14 september 2009 @ 10:47:27 #279
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_72724006
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:49 schreef Kings het volgende:

[..]

En je bent een man
Die zijn er meer hoor
pi_72724313
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef KrnKje het volgende:

[..]

Die zijn er meer hoor
Ja, vond het idd erg leuk om jou hier te zien
  maandag 14 september 2009 @ 11:22:36 #281
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72724822
Wat leuk dat jullie speculeren over mijn zand
Het zijn jodekoekenkruimels Dus geen zand en geen basterdsuiker.
Miauw
pi_72725207
Wat goed gevonden Lips. De koekkruimels zijn precies het goede kleurtje om op zand te lijken.

En welkom hier aan alle mannen. Ik ben benieuwd naar jullie creaties.
pi_72726780
Wat een goed idee om daar die koeken voor te gebruiken. Was ik zelf vast nooit op gekomen haha.

Zijn er ondertussen nog meer mensen enthousiast geworden voor Taart en Trends op 3 oktober? Ik zit sinds vanochtend te twijfelen of ik mee zal gaan doen aan de taartenwedstrijd. Had ineens een leuk idee voor een taart dat goed binnen het thema zou passen. Niet dat ik denk dat ik zou kunnen winnen, maar een juryrapport
om te leren wat goed is en wat beter kan lijkt me best nuttig!
  maandag 14 september 2009 @ 12:38:13 #284
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72726825
Ik las op het forum van DLT dat 'de' Wendy ooit Jodenkoeken had gebruikt
Dit kwam mij ook wel het beste uit want dat had ik zowaar nog een pak open staan. Anders had ik weer iets moeten gaan kopen. Ik vind zelf ook wel dat de kleur en structuur van Jodekoeken heel dicht in de buurt van echt zand komen!
Miauw
pi_72808327
De leidsterdag taart is klaar en ik ben er best wel een beetje trots op.

Foto's volgen vanavond nu eerst even wat tijd goedmaken met mijn kinderen.
pi_72815067
En zoals beloofd nog even een foto van de taart.

Gevuld met toblerone mousse (waarvan we het restant net als toetje na het eten hebben genomen. ) en lemon curd
pi_72815121
Toblerone mousse? Dat klinkt wel erg lekker
Mooie kleurtjes ook!
  woensdag 16 september 2009 @ 19:53:19 #288
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72816039
Wat een super taartje!!! Ziet er leuk uit. Hadden ze blauwe tongen
Miauw
pi_72816648
Ik heb hem vandaag gemaakt en de dames gaan er morgen pas van eten maar ik heb mijn dochter een stuk blauwe marsepein gegeven vanmiddag en blijkbaar geeft de royal blue van americolor toch niet af want er was niets van te zien.

Sarabi, het recept van de toblerone mousse staat op de site van DLT als je het een keer wilt proberen. En het geheim is vooral het spul heel goed af laten koelen voor je gaat mixen! (Ik was vanmiddag even bang dat het niks zou worden maar gelukkig kwam het na goed afkoelen dus toch helemaal goed)
pi_72855469
Hoi!!!

Ik ben zo enthousiast geworden (ik lees al een tijdje mee) dat ik zelf ook ben begonnen. Ik heb nu twee taartjes gebakken. Ik ben klein begonnen met het kleine vormpje van de Hema. Gaat best goed! Ik zal kijken of ik de foto's van mijn telefoon kan halen. Kunnen jullie het ook zien!

Ik heb bij de Tastyshop marsepein en fondant besteld en ik vind marsepein echt veel makkelijker werken. Fondant blijft bij mij slap zeg maar, het blijft heel erg plakken aan de ondergrond. Ook al verwerk ik het op een siliconen matje en smeer ik er Petal Base onder. Of ozu ik peodersuiker moeten gebruiken, maar daar krijg je wer witte vlekken van.

Mixen jullie trouwens met een handmixer of zijn er mensen met zo'n "echte" mixer? De Kenwood is nu in de aanbieding bij de Makro namelijk. Werkt dat goed?

Nou, een hoop vragen, ik hoop op antwoord! En ik hoop nog lang te genieten van alle mooie creaties hier!
pi_72862133
Wat leuk RaH! Ben benieuwd naar je foto´s!
Ik gebruik zelf altijd marsepein, en ik doe poedersuiker op mijn uitrolmat. Je moet dan wel zorgen dat de poedersuiker alleen op de onderkant komt, zodat je dus idd geen vlekken ziet op je taart.
En ik heb een hele cheapo mixer uit de aanbieding van Kruitvat. Werkt prima. Maar zo´n Kenwood is natuurlijk wel veeeeeel beter en handiger. En duurder
pi_72865997
Ik gebruik crisco tegen het plakken, en ben de trotse eigenaar van een glimmend witte Kenwood. .
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:15:26 #293
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72867695
Ik gebruik fondant en poedersuiker tegen het plakken.
Gebruik dezelfde mixer als Tessie, van het kruidvat op een standaard
Miauw
pi_72868145
Ik wil voor mijn moeders verjaardag zo'n taart maken maar ik wil het verder zelf doen (niet bijster ingewikkeld) en op die taartenwebshop betaal je meteen zoveel verzendkosten terwijl ik alleen wat gekleurde rolfondant nodig heb.. Iemand die toevallig nog wat voor 1 taart heeft liggen en dat naar mij wil sturen, tegen betaling natuurlijk
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:56:59 #295
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72868805
Je kan ook bij de hanos oid 1 kg fondant halen en bij de toko wat kleurstof
Miauw
pi_72868833
Ik woon in een uithoek van het land, 30 km bij een echte stad vandaan Kom je daar zo binnen dan? Zonder pas?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2009 10:59:08 ]
pi_72869150
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:56 schreef Lips het volgende:
Je kan ook bij de hanos oid 1 kg fondant halen en bij de toko wat kleurstof
Ik dacht die kleurstoffen niet zo geschikt waren om fondant mee te kleuren. Veel te vloeibaar. Toch?
pi_72869355
Nouja, als iemand me wat op zou willen sturen (wat door de brievenbus past) in welke kleur dan ook (behalve oranje ofzo ) ontzettend graag! Mams is maandag jarig.
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:29:09 #299
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72869775
Mij lukt het niet vandaag nog iets op te sturen (fondant is zo goed als op en ga volgende week pas nieuwe halen).
Hoe groot wordt je taart, dan weten we ook hoe veel je nodig hebt
Miauw
pi_72869802
Ik heb een gewone springvorm voor het bisquit, wat is dat, 26cm?

Heb het dus nog nooit gedaan, heb dan ook geen idee hoeveel ik nodig heb maar ga gewoon lekker prutsen en proberen, mam zal het ongetwijfeld leuk vinden Beetje zoals dat je 5 jaar bent en ontbijt op bed maakt met de eierschaal nog in het roerei

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2009 11:31:29 ]
pi_72869908
Misschien zeg ik nu iets doms hoor, maar voor een kapsel van 26 cm heb je volgens de tabel op DLT 650 gram fondant nodig. Nog wat extra voor het decoreren, zit je toch gauw op een kilo. Om dat te versturen kost ¤6,75 met pakketpost.

Dan is bestellen bij DLT en laten verzenden toch goedkoper en gemakkelijker? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')