Gefixt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:23 schreef Lips het volgende:
Ja daar zijn we weer!! Zie dat er een plaatje uit de OP dood is
Cult & Tumult! Lips, kom je uit de buurt?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef Lips het volgende:
Wel lekker ook want september is druk met festivals (Appelpop en Cult en Tumult) dus veel tijd voor taart is er dan niet
Ik kom uit Veldhovenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:34 schreef Taartje het volgende:
[..]
Cult & Tumult! Lips, kom je uit de buurt?![]()
En weer ontopic, gaaf zeg dat je zoveel opdrachten krijgt! Dat is mij nog niet gelukt, geen interesse in de omgeving denk ik haha. Wel veel mensen die m'n taarten leuk vinden, maar nog niemand die er ook daadwerkelijk één heeft besteld. Ach ja, voor de hobby is ook leuk!
Die berekening had ik online ook al gevonden, maar ik vind het zo veel! Ik weet niet of ik mijn taartjes wel zoveel waard vindquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou denk ik ongeveer een euro per cm vragen. Dus 15 euro.
Dat weet ik wél hoor Taartje. Gewoon doen, er zit heel wat tijd in zo'n taart. Als het nou lelijke taarten waren, dan zou ik er ook geen 15 euro voor durven vragen, maar de jouwe zijn het echt waard.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:01 schreef Taartje het volgende:
[..]
Die berekening had ik online ook al gevonden, maar ik vind het zo veel! Ik weet niet of ik mijn taartjes wel zoveel waard vind![]()
Dankjewel voor dat indirecte compliment, ik ga er gewoon van blozenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:11 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat weet ik wél hoor Taartje. Gewoon doen, er zit heel wat tijd in zo'n taart. Als het nou lelijke taarten waren, dan zou ik er ook geen 15 euro voor durven vragen, maar de jouwe zijn het echt waard.
zorg er dan iig voor dat je je ingredienten terugverdient.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
2 uur? Zeg maar gerust een uur of 4, denk ik.. Maar goed, een uurloon vragen voor je hobby vind ik sowieso een beetje gek.
Dat ben ik met je eens, maar heeft met een uurloon niets te maken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zorg er dan iig voor dat je je ingredienten terugverdient.
Ik denk dat er bij mij in een beetje taart al snel 8 tot 10 uur zit!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
2 uur? Zeg maar gerust een uur of 4, denk ik.. Maar goed, een uurloon vragen voor je hobby vind ik sowieso een beetje gek.
Ik snap niet zo goed wat je wilt vragen... Sorry maar jou taart (hoe mooi ook) is niet te vergelijken met het soort taarten dat ik maak. Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om fruit als vulling te gebruiken maar het blijft een wereld van verschil...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:07 schreef devlinmr het volgende:
btw, waarom werken jullie niet met fruit? Vind het persoonlijk lekkerder, en het is nog enigzins gezond te noemen.
Ik maak voor kinderfeestjes meestal zoiets (maar dan met biscuit)
[ afbeelding ]
Absoluut! Er zit bijna alles in uit de schijf van 5!!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:40 schreef tessie het volgende:
dussuh, mijn taart is ook super gezond hoor
Oh daar wil ik wel een foto van zien ja!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:43 schreef xxjosjex het volgende:
Heb bij sweet thing in Utrecht een taart in de vorm enzo van een platenspeler besteld voor mijn vriend voor volgende week, ben heel benieuwd hoe die word. Zal een foto plaatsen als het zover is!
Vind het het echt super wat jullie maken, zou het zelf ook wel willen... Moet me er eens echt in verdiepen!![]()
het lijken me van die enorme suiker bommen. Hoe mooi ze ook zijn (en kunstig zijn ze zeker) als ik er naar kijk springt het glazuur al bij voorbaat van mijn kiezen af...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:35 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je wilt vragen... Sorry maar jou taart (hoe mooi ook) is niet te vergelijken met het soort taarten dat ik maak. Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om fruit als vulling te gebruiken maar het blijft een wereld van verschil...
Of zal ik met banaan gaan boetseren
Ja maar daar is het toch ook gebak voor!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
het lijken me van die enorme suiker bommen. Hoe mooi ze ook zijn (en kunstig zijn ze zeker) als ik er naar kijk springt het glazuur al bij voorbaat van mijn kiezen af...
Maar ja. Het wordt wel een erg onbetaalbaar taartje als je er een uurloon voor gaat rekenen, nietwaerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:56 schreef devlinmr het volgende:
Stel dat je er een uur mee bezig bent, dan verdien je dus 15 euro en daar moeten alle ingredienten nog vanaf... oftewel als je geluk hebt hou je 8 euro over. Niet een uurloon waar ik voor uit mijn bed kom om eerlijk te zijn.
bovendien is 2 uur werk realistischer
Serieus? Denk je echt dat jouw taarten met fruit géén suikerbommen zijn??quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
het lijken me van die enorme suiker bommen. Hoe mooi ze ook zijn (en kunstig zijn ze zeker) als ik er naar kijk springt het glazuur al bij voorbaat van mijn kiezen af...
Prachtigquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zorg er dan iig voor dat je je ingredienten terugverdient.
btw, waarom werken jullie niet met fruit? Vind het persoonlijk lekkerder, en het is nog enigzins gezond te noemen.
Ik maak voor kinderfeestjes meestal zoiets (maar dan met biscuit)
[ afbeelding ]
even denken.... 100 gr suiker voor de biscuit.. 4 theelepels suiker voor eventuele slagroom, custard/pudding 2 eetlepels suikerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:15 schreef tessie het volgende:
[..]
Serieus? Denk je echt dat jouw taarten met fruit géén suikerbommen zijn??
Pff. Niet alles hoeft toch gezond en hartig te zijn? Zeker niet op een kinderfeestje, die zijn er niet elke dag. Ik vond het vroeger ook altijd zo sneu als kinderen 'n mandarijntje moesten uitdelen op school, of als er weer 'n krantenberichtje was verschenen over de voedingsbond (of wat dan ook) die ontevreden was over 'de altijd maar zoete uitdeelsnacks op scholen'. Kom op zeg, durf 's te leven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Oh ja, dat klinkt idd als een erg verantwoorde snackquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
even denken.... 100 gr suiker voor de biscuit.. 4 theelepels suiker voor eventuele slagroom, custard/pudding 2 eetlepels suiker
dus iig minder suiker dan een taart met een halve centimeter marsepein erover.
Dat zeg ik nergens.... Ik zeg dat het minder suiker/calorieen bevat dan een met fondant of marsepein versierde taart die naar mijn smaak te zoet zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:03 schreef tessie het volgende:
G
[..]
Oh ja, dat klinkt idd als een erg verantwoorde snack
Dat zeg ik ook niet. Het kan best zoet zijn, het enige wat ik zeg is dat ik persoonlijk het te zoet vind. Ja het is mooi versierd, maar qua smaak prefereer ik een vruchtentaart.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Pff. Niet alles hoeft toch gezond en hartig te zijn? Zeker niet op een kinderfeestje, die zijn er niet elke dag. Ik vond het vroeger ook altijd zo sneu als kinderen 'n mandarijntje moesten uitdelen op school, of als er weer 'n krantenberichtje was verschenen over de voedingsbond (of wat dan ook) die ontevreden was over 'de altijd maar zoete uitdeelsnacks op scholen'. Kom op zeg, durf 's te leven.
Je kan ook kleinere stukjes snijden...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:35 schreef devlinmr het volgende:
Wat ik altijd erg jammer vindt, is als mensen na 1 stuk al vol zitten of een half stuk laten liggen en mijn ervaring is dat als je met marsepein/fondant of whatever werkt dit snel het geval is en dat vind ik zonde.
Ja maar wat wil je nou van ons horen? Je gaat in een topic met vegetariërs ook niet roepen dat jij liever vlees eet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:40 schreef devlinmr het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Het kan best zoet zijn, het enige wat ik zeg is dat ik persoonlijk het te zoet vind. Ja het is mooi versierd, maar qua smaak prefereer ik een vruchtentaart.
Leuke taart en wat een vreselijke leuke letters heb je gebruikt!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:38 schreef Taartje het volgende:
Hij is af! Pff, gisteravond dus m'n eerste bestelling gekregen. En als kon wilde ze dan toch eigenlijk wel een taart voor vandaag. Ze kiest het wel uit haha. Ben dus maar vroeg opgestaan, om in ieder geval de hitte een beetje voor te zijn. Het is een verjaardagstaart voor iemand die 40 wordt, er moesten bloemen op en de vrouw heeft drie kinderen dus daar ook graag wat mee. Vond hoofdjes maken niet bij de taart passen, dus maar 3 rozen en steeds 3 stipjes. Hij is gevuld met banketbakkersroom en abrikozenjam (fruit!) Hoop zo dat ze er blij mee is!
[ afbeelding ]
Djeezus, het enige wat ik vroeg was waarom jullie alleen met fondant etc werken en niet met fruit.. meer niet. Het topic heet toch "taarten en cupcakes decoreren" ?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:03 schreef Lips het volgende:
[..]
Je kan ook kleinere stukjes snijden...![]()
[..]
Ja maar wat wil je nou van ons horen? Je gaat in een topic met vegetariërs ook niet roepen dat jij liever vlees eet.
Wat wil je nou?
Oh ben wel benieuwd hoe je dat maakt! Snijd je dan kleine stukjes uit een vierkante biscuit die je gewoon vult en waar je een plaatje marsepijn / fondant op legt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:09 schreef soares het volgende:
haiiii was ik ook weer... dit weekend petit fours maken voor een high tea
Zoiets wou ik ook posten!quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:22 schreef Lips het volgende:
Is niet gelukt he soaresMaar ze komen vast nog!
Taartje, heb je 't nog op kunnen lossen? Ik heb geen tips vor je, puzzel nooit.
Jeps... was wel echt de helft van het werk; heb nog geen verdikkingsmiddel om het fondant dikker te maken, maar dit is intussen besteldquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:21 schreef Lips het volgende:
Wat leuk met dat beertje! Heb je die zelf geboetseerd?
Wat leuk gedaan! Ik boetseer overigens nooit met tylose, hoewel ik wel fondant gebruik. Moet wel zeggen dat ik mijn boetseersels altijd vooraf al maak.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:23 schreef KrnKje het volgende:
Jeps... was wel echt de helft van het werk; heb nog geen verdikkingsmiddel om het fondant dikker te maken, maar dit is intussen besteld
Is het altijd alleen maar 'n romp? Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat jullie 'n cake om een hele barbie heen aan het pletten warenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Hee wat knap gemaakt, dat beertje!
Taartje, ik ga niet heen, want Hilversum vind ik helaas iets te ver weg.![]()
Ik wou even mijn Barbietaart komen showen. Ik heb de onderkant van de jurk een reliëf gegeven met zo'n mat, en verder alleen een randje van pareltjes aan de bovenkant gedaan, ik houd van niet teveel poespas verder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo ziet 't er aan de binnenkant uit:
[ afbeelding ]
Haha, wat blijken sommige dingen toch makkelijk te gaan hequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Is het altijd alleen maar 'n romp? Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat jullie 'n cake om een hele barbie heen aan het pletten waren
Oh da's een goed idee! Ben ik al zo lang niet meer geweest dat ik er niet aan dacht om daar langs te gaan!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:37 schreef Taartje het volgende:
Haha, de laatste keer dat ik het daar haalde (paar maanden terug!) had ik inderdaad het laatste pak.Misschien kun je kijken of ze bij de Dommelse Watermolen ook biscuitmix verkopen? Volgens mij hebben ze daar ook allerlei mixen.
Zo, en nu ga ik aan de slag met een taartje met m'n eerste puzzelplaatje erop. Hoop dat het wat wordt!
Spannend! Ben benieuwd naar de foto's!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:50 schreef xxjosjex het volgende:
Vanmiddag ga ik de taart halen bij sweet things.. ben heel benieuwd.
Zal morgen even foto's posten!!!
Ik zou het graag voor je doen maar ik vind mezelf nog niet goed genoeg om mezelf aan te bieden voor een bruidstaart...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:06 schreef aiemkoel het volgende:
Ik woon in omgeving Eindhoven.
Ben best bereid een stuk te rijden hoor! Brandstofkosten is van minder belang.
Hier zelfde verhaal. Woon vlakbij Eindhoven, maar durf een bruidstaart echt nog niet aan. Moet ik toch nog iets beter worden, én wat zekerder van mezelf.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:06 schreef aiemkoel het volgende:
Ik woon in omgeving Eindhoven.
Ben best bereid een stuk te rijden hoor! Brandstofkosten is van minder belang.
Nou, als ik de foto's zie van de taarten die je tot nu toe gemaakt heb, zien die er geweldig uit hoor!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:16 schreef Taartje het volgende:
[..]
Hier zelfde verhaal. Woon vlakbij Eindhoven, maar durf een bruidstaart echt nog niet aan. Moet ik toch nog iets beter worden, én wat zekerder van mezelf.
5 euro p.p. is dus echt veel te duur. Met 50 man kom je dan al uit op een taart van ¤250,-quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:20 schreef Anne het volgende:
Deze zit in Eindhoven -> http://cakewalk-online.nl/
Misschien kun je daar ook even informeren naar prijzen? De taartjes zien er wel leuk uit in ieder geval.
Nog eentje, Son en Breugel -> http://www.chocolaterienicole.nl (De taarten gaan vanaf ¤ 5,- per persoon (exclusief bezorg- en opbouwkosten)).
Ik zag het ook pas toen ik de link postte (stond op een onlogische plaats), hehe.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vijf euro per persoon vind ik niet echt een budgettaart..
Ik heb 'm gewoon via de hebshop van DLT besteld dus weet 't niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:25 schreef Nanook24 het volgende:
Spuuglokje, ik vind je barbie taart echt super stijlvol geworden zo, de hapjes van Soares, daar had ik er ook wel een paar van willen proeven en dat biggentaartje is inderdaad geweldig!
Heeft er iemand een tip waar je het voordeligst een sugarcraft gun kunt bestellen? Ik ben een beetje aan het zoeken op internet maar ik kom zo veel prijzen tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:43 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik heb 'm gewoon via de hebshop van DLT besteld dus weet 't niet.
Volgens mij klinkt het bekend (als ik het goed begrijp). Wat wil schelen is dat aanduwding dan een heel klein beetje terug halen, dan doet ie 't bij mij wel. Maar ik vind het soms een onding hoor! De dunste sliertjes lukt me bijna niet met fondant, duw m'n hele hand naar de knoppenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:48 schreef tessie het volgende:
Die biggetjestaart is echt leuk! Denk dat ik die ook een x ga maken.
Ik heb een probleem met mijn sugarcraftgun. En ik kan nergens vinden hoe het zou moeten werken, dus dan zou je denken dat het heel simpel moet zijn, maar toch gaat het niet goed![]()
Dat aanduwdingetje aan de achterkant, de eerste keer krijg ik hem wel ver genoeg aangeduwd, en dan verschiet een of ander palletje ofzo, en dan kan je ff knijpen. Dat gaat nog goed, tot het punt dat er dus niks meer uitkomt. Dan moet je volgens mij weer dat achterste ding aanduwen, tot het palletje verschiet, maar dat gebeurt meestal niet. Ik krijg hem niet ver genoeg ingeduwd ofzoEn dan kan je dus niet meer knijpen.. Hoe moet het nou?
Klein stukje terug bedoel ik.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:58 schreef tessie het volgende:
Bedoel je terug halen en dan aanduwen? Of is alleen terug halen genoeg?
Ik vind het wel echt jammer dat het zo moeilijk gaat, had er wel meer van verwacht eigenlijk... Bestaat er geen ander apparaatje wat wel makkelijk werkt?
Ik wil dit weekend een taart maken, en dan wou ik zeg maar allemaal smalle streepjes/strookjes om de zijkant doen, maar ik denk dat ik het echt niet voor elkaar krijg om zulke lange stroken in 1 stuk uit dat apparaat te krijgen
Nog geen reactie van cakewalk gehad.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:13 schreef Lips het volgende:
aiemkoel, heb je al een reactie van cakewalk-online.nl of iets anders gevonden voor je taart??
Jep, ik vond het niet leuk om zo'n standaard opzetstukje die je normaal bij zulke taarten hebtquote:Op maandag 31 augustus 2009 11:41 schreef Nanook24 het volgende:
Als ik het goed begrijp heb je dus een hele barbie gebruikt voor deze taart kings? Ik vind het resultaat best leuk zo met het podium waar barbie op staat. (Wat je dan weer de ruimte geeft om naam en leeftijd toe te voegen.)
Komt uit een simpel versierselbusje uit de supermarkt, kan je leuke dingen mee doen!quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mooie taart, Kings! Die roze spikkeltjes op de rok vind ik leuk, wat is dat precies?
Recept?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:55 schreef soares het volgende:
tis geen marsepein taart of fondant kunstwerk
[ afbeelding ]
maar het was wel heerlijk
en ik was niet snel genoeg met een foto maken
Euhm... een paletmes (had ik nog nietquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:25 schreef Taartje het volgende:
Tessie, wat gaaf bedacht zo met die sterretjes. En vind het ook erg goed gelukt!
En de taart van Take_a_Picture ziet er ook goed uit! Vind de combinatie van het paars met het donkergeel erg mooiKings, geweldige barbietaart!
Heb uiteindeiljk zelf niets meer besteld met de webshop. Wilde ook een bakvorm en had gehoopt op 20%, maar hij had 'maar' 10 % korting. Dus besloten nog even niet te doen, en hem hopelijk op de taartenbeurs te kopen. Scheelt gelijk weer verzendkosten.
DaD, wat heb je allemaal besteld? Ik weet niet hoe lang je naar New York gaat, maar ik heb eventueel nog wel het adres van een leuke taartenspullenwinkel. Wel in Queens, maar prima te bereiken per metro!
Voor een eerste keer (of zelfs al had je het heel vaak gedaan) vind ik hem super gelukt!quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb zaterdag mijn vrijgezellenfeest gehad en we hadden een workshop taart decoreren!
Ik lurk hier al een poosje mee en ik wilde heel graag eens zoiets doen (dit wisten mn vriendinnen niet!) maar het leek me heel moeilijk, veel werk en had dan alles moeten bestellen enz. Maar dit was wel echt heel erg leuk om te doen, misschien ga ik het zelf ook wel een keer proberen
We hadden elk ons eigen biscuit (dat was wel al gemaakt voor ons) maar we gingen zelf de marsepein kleuren en de taart zagen, vullen etc.
En dit is de mijne geworden, mijn allereerste eigen versierde taart!
[ afbeelding ]
Hij is gevuld met 4-vruchtenjam en botercreme
Nou, dat pakketje van mij was wel weer een leuk verhaal.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nanook, heb jij je pakketje al?.
Hahahaha nou ik wil wel spulletjes ervoor gaan aanschaffen (maar eerst trouwen volgende weekquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor een eerste keer (of zelfs al had je het heel vaak gedaan) vind ik hem super gelukt!
Maak je ook taarten in opdracht?
Ik twijfel nog, moet nog even een slachtoffer vinden om me te vergezellenquote:Op woensdag 2 september 2009 14:54 schreef Taartje het volgende:
Oh en LeNeHe, volgens mij was Tessie ook van plan te gaan. Ga jij ook?
Gevaarlijk hoor, een account aanmaken!quote:Op woensdag 2 september 2009 22:40 schreef DesertRose het volgende:
Ik wil ook zulke mooie taarten kunnen maken. Eerst even een account maken bij deleukstetaarten.nl en daarna ga ik aan de slag!! Ik heb wel vaker muffins/cupcakes en taarten gemaakt maar nooit echt versierd.
quote:Op woensdag 2 september 2009 22:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Goed bezig Spuuglokje
Mijn laatste creatie
[ afbeelding ]
Wat zijn ze leuk!!! Hoe heb je die mondjes gemaakt?? Eetbare stift?quote:Op woensdag 2 september 2009 22:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Goed bezig Spuuglokje
Mijn laatste creatie
[ afbeelding ]
Je kan het altijd laten uitlekken in een schone theedoekquote:Op donderdag 3 september 2009 20:52 schreef LeNeHe het volgende:
Zaterdag ga ik een taart maken voor de verjaardag van mijn zus(je). Ik heb van Hak rabarber met framboos compote gekocht voor de taart te vullen, is dat slim of zou het te dun/nat zijn?
Ja, ik had de taart eigenlijk vierkant moeten maken, want het moest de schotse vlag voorstellen, maar het midden was misluktquote:Op donderdag 3 september 2009 20:52 schreef LeNeHe het volgende:
Taartjesfee; je doet je naam eer aan! Grappige cc s!
En Spuuglokje ook weer zo n prachtige taart van jouw hand.
Inu: dat is helemaal niks om je voor te schamen voor de eerste taart. Gewoon lekker door blijven bakken, dan gaat het steeds beter en krijg je steeds meer ideeen.
Zaterdag ga ik een taart maken voor de verjaardag van mijn zus(je). Ik heb van Hak rabarber met framboos compote gekocht voor de taart te vullen, is dat slim of zou het te dun/nat zijn?
Nee, ik hou ook totaal niet van slagroomtaart, daar zit toch ook biscuit in?quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Inu, knap gedaan hoor, voor de eerste keer! Ik kan me alleen niet voorstellen dat je biscuit niet lekker vindt, ik vind het heerlijk..
Spuuglokje, ik vind jou taarten altijd zo geweldig. Zo strak, supernetjes afgewerkt... en hij ziet er ook nog eens superlekker uit van binnen!
Hier klikken, op eigen risico.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:27 schreef tessie het volgende:
Uitrolbare witte chocolade???![]()
![]()
Waar koop je dat?
Zie je zelf bakken niet zitten DesertRose? Op de leukste taarten.nl staat een heel duidelijk recept en het is heus niet moeilijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:32 schreef DesertRose het volgende:
Ik ga volgende week ook een taart maken. Nu vraag ik me af waar en welke taartbiscuit kan ik het beste kopen? Zijn ze ook gewoon bij de AH verkrijgbaar??
Dan ga ik dat eens proberenquote:Op zaterdag 5 september 2009 07:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat kan hoor SiTu, bakken in siliconenvorm!
En wat een mooie auto heb je gepuzzeld..
Had je witte marsepein gebruikt? Want ik heb gewoon alleen gelige marsepein, maar ik vroeg me al af hoe je die wit krijgtquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:55 schreef Nanook24 het volgende:
Ik vind het ook een heel knap gepuzzelde auto. (Je hebt me aan een idee geholpen voor de verjaardag vandie DAF gek is in november)
En dan nog even de beloofde met witte stippen foto die ik vandaag bij een blij verraste familie afleverde (waar ik weer met een kilo marsepein weg ging omdat de moeder van het vriendinnetje wel wilde bakken maar er voorlopig toch niet aan toe kwam.) Op de zijkant staan op verzoek van mijn dochter de namen van haar en haar vriendinnetje. De taart is gevuld met lemon curd en aarbeienjam en afgesmeerd met chocolade pasta.
[ afbeelding ]
Oooh wat goed! Dat wist ik helemaal niet. Volgende keer ook maar meebestellen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er bestaat witte kleurpoeder waarmee je marsepein mooi wit krijgt
Ik zou zeggen maak het jezelf niet al te moeilijk zo'n eerste keer. Kijk voor de vulling op het recepten gedeelte van DLT en zoek daar iets uit wat je lekker lijkt.quote:Op zondag 6 september 2009 14:26 schreef hartje. het volgende:
hahaik kon het niet laten, ik vanochtend mijn eerste bestelling gedaan bij de leukste taartenshop.
ik heb roze fondant en blauwe marsepijn, zo kan ik een beetje kijken wat ik het makkelijkste vind werken
heeft iemand een leuk idee wat ik zou kunnen maken voor de eerste keer?
Nee van de rijbewijstaart zijn al foto's!! Foto's zijn helaas niet zo mooi maar dat is maar even niet anders, in het echt was de taart erg leuk.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:25 schreef Nanook24 het volgende:
Ik vind de Janneke taart ook ontzettend leuk zo.
En ik ben erg benieuwd naar die rijbewijs taart van jou Lips. Niet vergeten daar een foto van te maken hè?
Welke kleur blauw is dat waar iedereen die smurfen monden van krijgt. Ik ga aankomend weekend een taart met royal blue maken voor de leidsters van de opvang maar het zou toch een beetje lullig zijn als die na afloop allemaal met een blauwe tong in de rondte lopen.
Ow wat een lieve taartquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Oké, misschien niet perfect (verre van, maar hey, het is zoals het is)
[ afbeelding ]
En pffffffffffffffffffffffffffffff wat een klus! Maar ik ben echt heel trots (en emotioneel een beetje wiebelig, zat er blijkbaar nogal over in)
Wow, wat een mooie taart!quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[ afbeelding ]
En pffffffffffffffffffffffffffffff wat een klus! Maar ik ben echt heel trots (en emotioneel een beetje wiebelig, zat er blijkbaar nogal over in)
Welke kleur blauw had je gebruikt dan? (Ik moet ook zelf kleuren nl.)quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:26 schreef Lips het volgende:
Ik had zelf witte fondant donkerblauw gekleurd dus is geen voorgekleurde fondant. Vond het wel grappig toen ik zag dat de tong en tanden van m'n vriend helemaal blauw waren
Wauwquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[ afbeelding ]
Ik gebruik Royal Blue van Wilton.quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:24 schreef Nanook24 het volgende:
Welke kleur blauw had je gebruikt dan? (Ik moet ook zelf kleuren nl.)
Dan worden het juffies met blauwe tongen op de opvang volgende week.quote:
Ach, ze vinden het vast wel een grappig bij-effectquote:Op woensdag 9 september 2009 13:58 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dan worden het juffies met blauwe tongen op de opvang volgende week.![]()
Ik heb dan wel Royal blue van Americolor maar ik vrees dat dat niet uitmaakt en dat het hem gewoon in de kleur zit.
Gewoon bestellen en beginnenquote:Op woensdag 9 september 2009 16:25 schreef heaven7 het volgende:
Oh oh wat maken jullie een mooie dingenik heb nog steeds niks durven bestellen
Al die termen die voorbij komen waar ik niks van snap
Tuurlijk is dat niet gek! Wij hebben 't ook allemaal moeten lerenquote:Op woensdag 9 september 2009 18:21 schreef heaven7 het volgende:
Is het gek dat ik bang word van dat soort termen en al gauw denk ik het toch niet kan?![]()
Ik ga zeker een keer een taartje proberen, alleen blanco bekleding ziet er al zo mooi uit
Dan is het koud in de keukenquote:Op vrijdag 11 september 2009 19:56 schreef Nanook24 het volgende:
Als het buiten de koelkast hard wordt...tja, dan zou ik zo even geen oorzaak weten.
Haha!quote:
Of je snijdt 'm een keer extra door, zodat je 'm door die extra laag vulling hoger krijgt.quote:Op zondag 13 september 2009 22:01 schreef Nanook24 het volgende:
Mijn bisquit is niet hoog genoeg geworden naar mijn zin. Ik ga morgen dus nog maar een losse laag bakken om hem wat op te hogen.
Dank je wel voor het meedenken Spuuglokje. Ik heb even gemeten en de taart is maar 4 cm hoog dus dan zouden het maar hele dunne lagen biscuit worden tussen de lagen vulling.quote:Op zondag 13 september 2009 22:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Of je snijdt 'm een keer extra door, zodat je 'm door die extra laag vulling hoger krijgt.
En je bent een manquote:Op zondag 13 september 2009 23:37 schreef TechXP het volgende:
Leuk zeg die taarten. Heb zelf laatst kleuren en fondant aangeschaft. En uitstekers, patronen etc. Dus ga binnenkort hopelijk ook een mooie creatieve taart maken
Ik dacht die kleurstoffen niet zo geschikt waren om fondant mee te kleuren. Veel te vloeibaar. Toch?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:56 schreef Lips het volgende:
Je kan ook bij de hanos oid 1 kg fondant halen en bij de toko wat kleurstof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |