abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:13:34 #126
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72252598
aiemkoel, heb je al een reactie van cakewalk-online.nl of iets anders gevonden voor je taart??
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_72254185
Die biggetjestaart is echt leuk! Denk dat ik die ook een x ga maken.

Ik heb een probleem met mijn sugarcraftgun. En ik kan nergens vinden hoe het zou moeten werken, dus dan zou je denken dat het heel simpel moet zijn, maar toch gaat het niet goed
Dat aanduwdingetje aan de achterkant, de eerste keer krijg ik hem wel ver genoeg aangeduwd, en dan verschiet een of ander palletje ofzo, en dan kan je ff knijpen. Dat gaat nog goed, tot het punt dat er dus niks meer uitkomt. Dan moet je volgens mij weer dat achterste ding aanduwen, tot het palletje verschiet, maar dat gebeurt meestal niet. Ik krijg hem niet ver genoeg ingeduwd ofzo En dan kan je dus niet meer knijpen.. Hoe moet het nou?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:52:53 #128
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72254280
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:48 schreef tessie het volgende:
Die biggetjestaart is echt leuk! Denk dat ik die ook een x ga maken.

Ik heb een probleem met mijn sugarcraftgun. En ik kan nergens vinden hoe het zou moeten werken, dus dan zou je denken dat het heel simpel moet zijn, maar toch gaat het niet goed
Dat aanduwdingetje aan de achterkant, de eerste keer krijg ik hem wel ver genoeg aangeduwd, en dan verschiet een of ander palletje ofzo, en dan kan je ff knijpen. Dat gaat nog goed, tot het punt dat er dus niks meer uitkomt. Dan moet je volgens mij weer dat achterste ding aanduwen, tot het palletje verschiet, maar dat gebeurt meestal niet. Ik krijg hem niet ver genoeg ingeduwd ofzo En dan kan je dus niet meer knijpen.. Hoe moet het nou?
Volgens mij klinkt het bekend (als ik het goed begrijp). Wat wil schelen is dat aanduwding dan een heel klein beetje terug halen, dan doet ie 't bij mij wel. Maar ik vind het soms een onding hoor! De dunste sliertjes lukt me bijna niet met fondant, duw m'n hele hand naar de knoppen
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_72254398
Bedoel je terug halen en dan aanduwen? Of is alleen terug halen genoeg?
Ik vind het wel echt jammer dat het zo moeilijk gaat, had er wel meer van verwacht eigenlijk... Bestaat er geen ander apparaatje wat wel makkelijk werkt?
Ik wil dit weekend een taart maken, en dan wou ik zeg maar allemaal smalle streepjes/strookjes om de zijkant doen, maar ik denk dat ik het echt niet voor elkaar krijg om zulke lange stroken in 1 stuk uit dat apparaat te krijgen
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:02:58 #130
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72254500
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:58 schreef tessie het volgende:
Bedoel je terug halen en dan aanduwen? Of is alleen terug halen genoeg?
Ik vind het wel echt jammer dat het zo moeilijk gaat, had er wel meer van verwacht eigenlijk... Bestaat er geen ander apparaatje wat wel makkelijk werkt?
Ik wil dit weekend een taart maken, en dan wou ik zeg maar allemaal smalle streepjes/strookjes om de zijkant doen, maar ik denk dat ik het echt niet voor elkaar krijg om zulke lange stroken in 1 stuk uit dat apparaat te krijgen
Klein stukje terug bedoel ik.
Werk je met fondant of met marsepein. Heb geloof ik op DLT wel eens gelezen dat fondant blijkbaar moeilijker is....
En verder heel goed doorkneden en crisco er door voordat je het in de sugargun doet.
Miauw
pi_72254782
Ik gebruik marsepein. En heb wel gemerkt dat het met lang kneden er wat mooier uit komt, maar voor het aanduwen heb ik geen verschil gemerkt... Maar de tip van een stukje terug trekken ga ik vanavond/morgen wel ff proberen!
pi_72255578
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:13 schreef Lips het volgende:
aiemkoel, heb je al een reactie van cakewalk-online.nl of iets anders gevonden voor je taart??
Nog geen reactie van cakewalk gehad.
Wel intussen misschien wat anders gevonden in de persoon van een 'vrijwilliger' van Fok die wel een leuk idee had en het wel wil proberen. Ben nog even aan het wachten op een mailtje van hem.

Edit: oeps dat moest in trouwen enzo
pi_72258705
Voor de liefhebbers

Nieuws uit de leukste Taarten shop.nl - September 2009

Bij ons is het feest want wij bestaan op 1 september a.s. alweer 5 JAAR!!! Uiteraard vier jij met ons mee, want op alle artikelen die je via de webshop besteld op Dinsdag, 1 September 2009, ontvang je 5% KORTING!!

Dus wie er iets wil bestellen en het niet direct nodig heeft kan het beste nog even een paar dagen wachten
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_72260970
Nanook24, kijk eens...

Voor degenen die niet zolang kunnen wachten (of een kleiner budget hebben )

Tastyshop.nl: Op zondag 30 augustus korting tot 20% op bijna het hele assortiment! Toegegeven, dat is wat kleiner dan bij DLT-shop, maar de korting mag er dan ook zijn! Heb al vaker bij ze besteld, en de levering(stijd) is echt prima.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_72268108

Dat is inderdaad nóg een leukere korting.

* Nanook24 even op de site snuffelen gaat
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:34:33 #136
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72268768
Gelukkig zag ik dit! Bedankt voor de tip, Taartje! Ik ga morgen eens kijken hoeveel korting ze geven op bakvormen, ik wil nog graag een bloemvorm, en ook wel een vierkante.
pi_72269491
Graag gedaan Ze hebben regelmatig van zulke acties, een maand geleden ook al 10 % korting op het hele assortiment. Ik ga zelf ook een vierkante bakvorm bestellen denk ik, die 20% is dan wel erg fijn!

Vandaag m'n tweede taartje op bestelling gemaakt. Ook de tweede keer een puzzelplaatje. Eerste was een Nijntje, deze was toch net even wat moeilijker en priegeliger. Maar pfffiew, het is gelukt! Voor de vader van m'n vriend die 54 wordt. De letters lukten vandaag wat beter, wat dat betreft is het koelere weer een zegen. Vind het wel nog steeds moeillijk de randjes van de letters mooi strak en niet rafelig te krijgen.

De oude man was op verzoek van de besteller!

pi_72269787
Haha wat een leuke taart, Taartje, grappig met dat oude mannetje!
Hoe doe jij die letters nou? Doe je een plasticje in die tappits? Ik heb het nog steeds niet weer geprobeerd na die eerste keer toen het zo mislukte...
En waar snij je je puzzelplaatjes mee uit?
pi_72269954
De tappits werkten verbazingwekkend goed mee vandaag. Heb tylose door de fondant gemengd en hem heel dun uitgerold. De letters uitgestoken en ze bleven gewoon op het aanrecht liggen. Niet eens crisco o.i.d. gebruikt. Zo een tijdje laten liggen om hard te worden, en daarna pas van het aanrecht gehaald. Vast niet een methode die altijd werkt, maar toevallig ging het vandaag goed haha. Heb de tappits ook een keer een tijdje (gevuld) in de vriezer gelegd. Dat wilde ook wel.

Het puzzelplaatje heb ik uitgesneden met een mini pizza cutter. Fijn ding: voor de kleine priegelstukjes eigenlijk een beetje te groot, maar wel een stuk handiger dan het aardappelmesje dat ik eerder gebruikte
pi_72275647
Wow, wat een leuke taart weer taartje!

Ik ga denk ik straks de sugarcraft gun bestellen. Die is bij de tastyshop al goedkoper dan bij DLT en met die korting wordt de prijs nóg leuker.
pi_72275730
Leuk taartje, Taartje! Knap gepuzzeld.

Ik had me nog zó voorgenomen om níets meer te kopen op taartdecoratiegebied, aangezien we over anderhalve maand naar New York gaan, maar nu met die kortingen bij de Tasty shop zit ik toch weer een winkelwagentje vol te gooien. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_72276188
Ik heb net ook besteld. De sugarcraft gun was niet voorradig maar ik heb maar even voorzichtig gevraagd of er niet iets te regelen viel omdat ik die nog wilde bestellen. We wachten het af...
pi_72278585
kan iemand mij misschien vertellen wat nou precies het verschil is tussen rolfondant en marsepein.
en wat gebriuken jullie het liefst?
pi_72284824
Ik heb zowaar niks besteld! Ik wil nog wel echt een vierkante bakvorm, maar daar zit nu maar 10%korting op, dus dat vind ik toch niet zoveel schelen.

Vandaag wou het niet zo lukken, ik had zomaar rare scheurtjes in mn marsepein En de stroken op de zijkant wilden al helemaal niet lukken, want ik kreeg ze niet in 1 stuk, dus allemaal lelijke randjes, waar ik uit wanhoop dan maar ook sterren overheen heb geplakt, maar dat was helemaal niet zoals ik het wou.. maar goed. Verder voor het eerst die banketbakkersroommix gebruikt. En ik vind het zelfgemaakt toch echt veel lekkerder, maar dit scheelt wel echt heel veel tijd! Verder zit er ook nog lemoncurd in

pi_72285349
Het is anders niet te zien dat het zo mis ging. Soms komt de taart er gewoon niet uit zoals je 'm in je hoofd hebt zitten, maar is het eindresultaat gewoon helemaal ok. Leuk met die kleine sterretjes in al die kleuren. Ik heb die cutters ook, maar nooit gedacht om ze zo te gebruiken..
pi_72288240
Wat mooi, dat kleurverloop in die sterretjes!
pi_72291874
Ik kan niet anders dan het eens zijn met de dames boven mij.

Het is ondanks alles een leuke taart geworden hoor Tessie.
pi_72293208
Zo, heb weer eens een creatieve zoete uitspatting gehad! Mijn allereerste barbietaart gemaakt
voor mijn nichtje haar verjaardag! Het resultaat:

Barbie in the cake! (Roze rand en body is ready to roll icing en rok zelf is frosting)

Heb een barbietaartvorm geleend van een kennis, maar omdat daar geen hele barbie in
past nog een tweede cake in een springvorm gebakken. Daartussen lekker laagje jam!

Mjammie!
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_72304980
Als ik het goed begrijp heb je dus een hele barbie gebruikt voor deze taart kings? Ik vind het resultaat best leuk zo met het podium waar barbie op staat. (Wat je dan weer de ruimte geeft om naam en leeftijd toe te voegen.)

Ik had vanmorgen vroeg al mail van de tastyshop, ze gaan niets doen met de korting en de niet op voorraad zijnde sugarcraft gun, maar mijn bestelling gaat wel vandaag al met de post mee! Wat een super snelle service zeg!
pi_72305594
Ja, ik kreeg ook al voor 8 uur vanochtend een mail dat m'n pakket was verzonden! .

Mooie taart, Kings! Die roze spikkeltjes op de rok vind ik leuk, wat is dat precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')