abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72305638
hey, die sterretjestaart is tof!
en die barbietaart ook
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72306997
Ik heb zaterdag mijn vrijgezellenfeest gehad en we hadden een workshop taart decoreren!
Ik lurk hier al een poosje mee en ik wilde heel graag eens zoiets doen (dit wisten mn vriendinnen niet!) maar het leek me heel moeilijk, veel werk en had dan alles moeten bestellen enz. Maar dit was wel echt heel erg leuk om te doen, misschien ga ik het zelf ook wel een keer proberen

We hadden elk ons eigen biscuit (dat was wel al gemaakt voor ons) maar we gingen zelf de marsepein kleuren en de taart zagen, vullen etc.

En dit is de mijne geworden, mijn allereerste eigen versierde taart!

Hij is gevuld met 4-vruchtenjam en botercreme
Tralalalaaa
pi_72309455
Wat gaaf Take a Picture! Super mooi hoor. Leuk he, dat je nu ook gewoon weet hoe het moet? Ik was helemaal blij na de workshop die ik gevolgd had

Die barbietaart is ook leuk! Weer eens wat anders als hoe je het normaal ziet!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72314920
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:41 schreef Nanook24 het volgende:
Als ik het goed begrijp heb je dus een hele barbie gebruikt voor deze taart kings? Ik vind het resultaat best leuk zo met het podium waar barbie op staat. (Wat je dan weer de ruimte geeft om naam en leeftijd toe te voegen.)
Jep, ik vond het niet leuk om zo'n standaard opzetstukje die je normaal bij zulke taarten hebt
te gebruiken. Een barbietaart hoort een echte barbie in zich te hebben! (maar idd, dan heb je wel veel
meer ingredienten nodig)
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mooie taart, Kings! Die roze spikkeltjes op de rok vind ik leuk, wat is dat precies?
Komt uit een simpel versierselbusje uit de supermarkt, kan je leuke dingen mee doen!

Find your prince, before you start kissing frogs
pi_72320977
tis geen marsepein taart of fondant kunstwerk

maar het was wel heerlijk

en ik was niet snel genoeg met een foto maken
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_72321586
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:55 schreef soares het volgende:
tis geen marsepein taart of fondant kunstwerk

[ afbeelding ]

maar het was wel heerlijk

en ik was niet snel genoeg met een foto maken
Recept?
pi_72322199
Tessie, wat gaaf bedacht zo met die sterretjes. En vind het ook erg goed gelukt!
En de taart van Take_a_Picture ziet er ook goed uit! Vind de combinatie van het paars met het donkergeel erg mooi Kings, geweldige barbietaart!

Heb uiteindeiljk zelf niets meer besteld met de webshop. Wilde ook een bakvorm en had gehoopt op 20%, maar hij had 'maar' 10 % korting. Dus besloten nog even niet te doen, en hem hopelijk op de taartenbeurs te kopen. Scheelt gelijk weer verzendkosten.

DaD, wat heb je allemaal besteld? Ik weet niet hoe lang je naar New York gaat, maar ik heb eventueel nog wel het adres van een leuke taartenspullenwinkel. Wel in Queens, maar prima te bereiken per metro!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_72322927
ingrediënten voor 4 personen

4 vellen bladerdeeg
2 nectarines ( ik had perziken)
50 gr bosbessen ( had ik niej)
2 el boter ( nog geeneens 1 gebruikt)
4 eetlepels suiker ( anderhalf gebruikt)
1 ei

bladerdeeg ontdooien.. over elkaar heen leggen zodat het 1 groot vierkant wordt. Goed aandrukken en overal gaatjes prikken behalve aan de rand

Nectarines in dunne partjes snijden. Op het bladerdeeg leggen, randje vrijhouden. Bestrooien met de bosbessen de suiker en kleine stukjes boter ( vlokjes )

Vouw de randen van het bladerdeeg over het fruit, klop het ei en smeer over de randen ( ik had nog klein btje suiker over de rand gestrooid)

Bakken in verwarmde over voor 20 min ( ik had ongeveer 30 min )

elektrisch: 200graden
hete lucht 175 graden
gas stand 3

volgende keer ga ik het met een mango proberen.. of een lekkere appel
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_72323618
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:25 schreef Taartje het volgende:
Tessie, wat gaaf bedacht zo met die sterretjes. En vind het ook erg goed gelukt!
En de taart van Take_a_Picture ziet er ook goed uit! Vind de combinatie van het paars met het donkergeel erg mooi Kings, geweldige barbietaart!

Heb uiteindeiljk zelf niets meer besteld met de webshop. Wilde ook een bakvorm en had gehoopt op 20%, maar hij had 'maar' 10 % korting. Dus besloten nog even niet te doen, en hem hopelijk op de taartenbeurs te kopen. Scheelt gelijk weer verzendkosten.

DaD, wat heb je allemaal besteld? Ik weet niet hoe lang je naar New York gaat, maar ik heb eventueel nog wel het adres van een leuke taartenspullenwinkel. Wel in Queens, maar prima te bereiken per metro!
Euhm... een paletmes (had ik nog niet ), glansspray, een patchworkcutter, dat soort dingetjes.

We gaan een week, in de herfstvakantie. Ik heb ook al wat adressen opgeschreven, maar als je nog een goede hebt...! Is er ook een site van?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_72331758
Hier: http://www.sugarroom.com/eng/store.htm

Toen ik er was waren ze echter wel aan het inpakken omdat de winkel ging verhuizen. Dus mocht je willen gaan, zou ik ze even mailen om te vragen of het adres op de site het goede adres is
pi_72332069
Die had ik er al bij staan! Tot nu toe is het nog een beetje een eenzaam pijltje (ik heb een kaart van New York aan de muur gehangen, waar we met post-itpijltjes op aangeven waar we naartoe willen), maar als er nog iets in de buurt is waar we naartoe willen kunnen we het combineren. In Manhattan zelf heb ik er ook al 4 aangegeven of zo. .
pi_72343089
Nanook, heb jij je pakketje al? .
pi_72343999
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb zaterdag mijn vrijgezellenfeest gehad en we hadden een workshop taart decoreren!
Ik lurk hier al een poosje mee en ik wilde heel graag eens zoiets doen (dit wisten mn vriendinnen niet!) maar het leek me heel moeilijk, veel werk en had dan alles moeten bestellen enz. Maar dit was wel echt heel erg leuk om te doen, misschien ga ik het zelf ook wel een keer proberen

We hadden elk ons eigen biscuit (dat was wel al gemaakt voor ons) maar we gingen zelf de marsepein kleuren en de taart zagen, vullen etc.

En dit is de mijne geworden, mijn allereerste eigen versierde taart!

[ afbeelding ]

Hij is gevuld met 4-vruchtenjam en botercreme
Voor een eerste keer (of zelfs al had je het heel vaak gedaan) vind ik hem super gelukt!
Maak je ook taarten in opdracht?
pi_72350664
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nanook, heb jij je pakketje al? .
Nou, dat pakketje van mij was wel weer een leuk verhaal.

De hele dag gewacht, snel heen en weer om mijn dochter van en naar school te brengen en halen maar geen pakketdienst gezien en ook geen briefje in de deur. Uiteindelijk ben ik bloedchagarijnig om 5 uur boodschappen gaan doen want ja, we moesten toch eten.

Kom ik thuis, staat de overbuurman voor de deur (zij zijn centaal verzamelpunt voor pakketjes) blijkt mijn pakketje daar al vanaf 12 uur vanmiddag te liggen maar de buurvrouw dacht dat ik aan het werk was want ze zag onze auto niet. (Even voor de duidelijkheid, onze auto stond de hele dag voor de deur en ik ben er alleen om 5 uur boodschappen mee wezen doen.)

Is jouw pakketje er nog niet dan? Ik had het vanmiddag al even opgezocht en ze bezorgen tot 21.30 uur!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_72352141
Nee, ik heb nog niets! Terwijl het wel in de afleverroute moest zitten, als ik die tracksite goed heb begrepen. Ben ook bijna de hele dag thuis geweest en toen ik dat niet was, waren er wel anderen thuis. Maar als ze tot half 10 bezorgen, kan het dus nog... maar ik ga er al maar niet meer al te hard vanuit! Jammer, want morgen ben ik dus juist wel veel weg.
pi_72355360
En zijn ze nog geweest?

Wel vreemd hoor als de tracksite zegt dat je in de afleverroute zit en ze komen niet.

Ik heb zojuist op aandringen van nog een berg spulletjes besteld bij maak je taart.

In oktober is onze jongste jarig en dan heb ik kleurstofjes nodig en ik wil over 2 weken ook nog iets doen op het dagverblijf i.v.m. de dag van de leidsters dus vond hij dat ik dan meteen maar genoeg spullen in moest kopen zodat ik voorlopig niet hoefde te bestellen. Dus ik heb gelijk maar alle kleuren van de regenboog besteld, en taartdozen/kartons, en een vierkante en een ronde cakedrum, en een knife and scribertool en toen moest ik echt stoppen van mezelf anders zou het bedrag wel erg hoog oplopen.

In oktober zitten er ook nog wat dingetjes bij de cursus inbegrepen dus dan wordt mijn verzameling ook weer uitgebreid.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_72357121
Gaan er nog mensen naar Taart & Trends op 3 oktober?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_72362312
Ik!
  woensdag 2 september 2009 @ 09:06:44 #169
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72363019
Ha Nanook24, wat lekker he, allemaal nieuwe spulletjes! Hopelijk krijg je het snel thuisbezorgd.
Take_A_Picture wat een mooie taart!
pi_72371033
Oh en LeNeHe, volgens mij was Tessie ook van plan te gaan. Ga jij ook?
pi_72375866
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Voor een eerste keer (of zelfs al had je het heel vaak gedaan) vind ik hem super gelukt!
Maak je ook taarten in opdracht?
Hahahaha nou ik wil wel spulletjes ervoor gaan aanschaffen (maar eerst trouwen volgende week ), maar lijkt me wel funny om taarten te gaan maken voor andermans verjaardag enzo

Dank jullie wel voor jullie commentaar op mijn taart Ben er retetrots op dat ie zo goed gelukt is, het was echt heel erg om 'm aan gort te snijden, een collega van mij heeft me moeten helpen want ik vond het zo'n zonde!
We deden toen maar alsof we aan het oefenen waren voor het moment dat mijn bruidstaart aangesneden gaat worden, hihi!
Tralalalaaa
pi_72381037
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:54 schreef Taartje het volgende:
Oh en LeNeHe, volgens mij was Tessie ook van plan te gaan. Ga jij ook?
Ik twijfel nog, moet nog even een slachtoffer vinden om me te vergezellen

Spannend Take A Picture; veel plezier met trouwen! En leuk je taartje!
I found myself alone,
pi_72383609
Ik wil ook zulke mooie taarten kunnen maken. Eerst even een account maken bij deleukstetaarten.nl en daarna ga ik aan de slag!! Ik heb wel vaker muffins/cupcakes en taarten gemaakt maar nooit echt versierd.
  woensdag 2 september 2009 @ 22:46:05 #174
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72383867
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:40 schreef DesertRose het volgende:
Ik wil ook zulke mooie taarten kunnen maken. Eerst even een account maken bij deleukstetaarten.nl en daarna ga ik aan de slag!! Ik heb wel vaker muffins/cupcakes en taarten gemaakt maar nooit echt versierd.
Gevaarlijk hoor, een account aanmaken! Ik heb gisteren ook weer voor ruim 75 euro besteld...
  woensdag 2 september 2009 @ 22:48:21 #175
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72383955
Goed bezig Spuuglokje
Mijn laatste creatie
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72385000
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Goed bezig Spuuglokje
Mijn laatste creatie
[ afbeelding ]

Helemaal leuk! Toevallig sta ik ook een enorme batch aan cupcakes te maken voor een opdracht.. Super idee!
  donderdag 3 september 2009 @ 08:33:30 #177
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72389928
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Goed bezig Spuuglokje
Mijn laatste creatie
[ afbeelding ]
Wat zijn ze leuk!!! Hoe heb je die mondjes gemaakt?? Eetbare stift?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 3 september 2009 @ 08:56:25 #178
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72390232
Zwarte kleurstofpasta en een fijn kwastje. Ging goed
pi_72390263
Leuke cc's! Jammer dat de papiertjes los hebben gelaten...
  donderdag 3 september 2009 @ 09:01:11 #180
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72390297
Ja inderdaad! Op een of andere manier willen ze maar niet blijven plakken de laatste tijd, en ik snap echt niet wat er veranderd is
  donderdag 3 september 2009 @ 09:47:25 #181
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72391222
Wat een mooie cupcakes!
pi_72395987
Super leuk TF!
pi_72396106
Wat zien die cupcakes er leuk uit Mag ik het idee schaamteloos jatten voor de schooltraktaties van mijn dochter?
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  donderdag 3 september 2009 @ 13:53:00 #184
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72397713
Ja hoor, leef je uit
  donderdag 3 september 2009 @ 14:57:09 #185
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72399687
Ik heb vanochtend deze taart gemaakt:

Het is van chocoladebiscuit, met een laag cranberry blossom fruitspread en een laag chocolate frosting van Betty Crocker:

[ Bericht 22% gewijzigd door Spuuglokje op 03-09-2009 16:12:02 ]
pi_72401415
Wat eem geweldige CC lijken wel allemaal kleine koekiemonstertjes:P
waarmee heb je ze bekleed? en heb je ze ook nog met iets gevuld of gewoon normaal?
pi_72404635
Mooi hoor Spuuglokje! Mooie kleurtjes
Was ie ook lekker?
  donderdag 3 september 2009 @ 17:48:32 #188
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72404828
Oh Spuug mooi! En lijkt me erg lekker

Cupcakejes zijn niet gevuld, leek meer voor kindertraktaties iets te mal worden
Ik heb ze bekleed met restjes wat ik nog in huis had..rood is marsefond, geel is fondant en groen is marsepein. Oogjes zijn ook van marsepein.
Met een oranje bol onder de neus was rood net elmo geweest ja
pi_72407693
Mijn eerste creatie

Ik had eerst biscuit gebakken die ook redelijk gelukt was, maar ik hou totaal niet van biscuit kwam ik achter, dus heb toch maar cakebeslag gemaakt... Gevuld met viervruchtenjam en botercreme eroverheen. Ik had een recept waarbij je suiker met water moest koken en de boter moest smelten van DLT forum, maar ik vond het eigenlijk niet zo heel denderend lekker ofzo... Ben benieuwd hoe alles bij elkaar gaat smaken

Het marsepein uitrollen was wel veel werk zeg en plakken! Maar toen heb ik het tussen twee vellen bakpapier uitgerold en dat gaat super goed
pi_72408655
Mooie kleurtjes hoor Spuuglokje. En de cupcakes van de taartjesfee zijn ook al zo leuk!

Ik werd vanavond gebeld door maak je taart, ik had het adres van mijn werk opgegeven en de postcode kwam niet overeen maar na het samen even te hebben nagekeken kon ze me vertellen dat ik morgen mijn pakketje kan verwachten.

Edit: ik had mijn scherm te lang open staan. Voor een beginner is het helemaal geen slechte taart hoor Inu!
Ik maak mijn botercrème altijd met alleen poedersuiker en soms nog een beetje saroma poeder als ik zin heb ik een smaakje.
pi_72411172
Taartjesfee; je doet je naam eer aan! Grappige cc s!
En Spuuglokje ook weer zo n prachtige taart van jouw hand.
Inu: dat is helemaal niks om je voor te schamen voor de eerste taart. Gewoon lekker door blijven bakken, dan gaat het steeds beter en krijg je steeds meer ideeen.

Zaterdag ga ik een taart maken voor de verjaardag van mijn zus(je). Ik heb van Hak rabarber met framboos compote gekocht voor de taart te vullen, is dat slim of zou het te dun/nat zijn?
I found myself alone,
pi_72419438
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:52 schreef LeNeHe het volgende:

Zaterdag ga ik een taart maken voor de verjaardag van mijn zus(je). Ik heb van Hak rabarber met framboos compote gekocht voor de taart te vullen, is dat slim of zou het te dun/nat zijn?
Je kan het altijd laten uitlekken in een schone theedoek
pi_72421816
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:52 schreef LeNeHe het volgende:
Taartjesfee; je doet je naam eer aan! Grappige cc s!
En Spuuglokje ook weer zo n prachtige taart van jouw hand.
Inu: dat is helemaal niks om je voor te schamen voor de eerste taart. Gewoon lekker door blijven bakken, dan gaat het steeds beter en krijg je steeds meer ideeen.

Ja, ik had de taart eigenlijk vierkant moeten maken, want het moest de schotse vlag voorstellen, maar het midden was mislukt En ik heb niet van die leuke uitstekers, dus die ga ik idd even halen Hij smaakte iig erg goed!
pi_72428336
Inu, knap gedaan hoor, voor de eerste keer! Ik kan me alleen niet voorstellen dat je biscuit niet lekker vindt, ik vind het heerlijk. .

Spuuglokje, ik vind jou taarten altijd zo geweldig. Zo strak, supernetjes afgewerkt... en hij ziet er ook nog eens superlekker uit van binnen!
pi_72428734
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Inu, knap gedaan hoor, voor de eerste keer! Ik kan me alleen niet voorstellen dat je biscuit niet lekker vindt, ik vind het heerlijk. .

Spuuglokje, ik vind jou taarten altijd zo geweldig. Zo strak, supernetjes afgewerkt... en hij ziet er ook nog eens superlekker uit van binnen!
Nee, ik hou ook totaal niet van slagroomtaart, daar zit toch ook biscuit in?

Ik vond mijn taart van de binnenkant wel leuk zo Het is wel echt verslavend, ik wil nog meer maken nu! Eerst maar eens deze opeten

vrijdag 4 september 2009 @ 13:06:33 #196
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72429861
Dank jullie wel voor alle complimenten!
Vanmorgen kreeg ik mijn bestelling binnen van DLT. Ik heb o.a. een bloemvormig bakblik van PME gekocht, en heb erg veel zin om zo een te maken. Dat ga ik volgende week denk ik doen, want de groene chocoladebiscuittaart is nog niet op. En die volgende taart ga ik dan bekleden met uitrolbare witte chocolade!
pi_72430467
Uitrolbare witte chocolade??? Waar koop je dat?
pi_72445390
Ik ga volgende week ook een taart maken. Nu vraag ik me af waar en welke taartbiscuit kan ik het beste kopen? Zijn ze ook gewoon bij de AH verkrijgbaar??
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:52:23 #199
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72446130
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:27 schreef tessie het volgende:
Uitrolbare witte chocolade??? Waar koop je dat?
Hier klikken, op eigen risico.
pi_72446888
Oeh dat ga ik de volgende keer zeker meebestellen!
Heb je het al geproefd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')