dude, je gaat in je vakantie blokboeken shoppen?!?quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:25 schreef dotKoen het volgende:
En we gaan al weer bijna beginnen! Vandaag vast blokboek Zenuwstelsel gekocht, ziet er wel leuk uit.
Je moet ook in week 3 van je blok gaanquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:47 schreef Honeymooner het volgende:
Waarom niet? Op dag 1 van het collegejaar staat er een rij van een half uur..
Tevens tvp..
Enne moet Prednison niet Augmentin zijn?
Agumentinquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:47 schreef Honeymooner het volgende:
Waarom niet? Op dag 1 van het collegejaar staat er een rij van een half uur..
Tevens tvp..
Enne moet Prednison niet Augmentin zijn?
Ik werk op het UMC en moest even in het studiecentrum zijn. Daarnaast: ja, ik ben zo'n nerd die voor het blok begint al even het blokboek doorkijkt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:44 schreef ralfie het volgende:
[..]
dude, je gaat in je vakantie blokboeken shoppen?!?
gewoon niks kopenquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Je moet ook in week 3 van je blok gaan
jarenlang mn ondertitel hier geweestquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:34 schreef intoxicated het volgende:
Trichomoniasis
Vaginose
Pruritus ani (voor Repeat. Gewoon, omdat het kan.)
Volgens mij niet maar andersom welquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:37 schreef Honeymooner het volgende:
Even een vraagje:
Heeft foliumzuur enige invloed op de opname van vitamine B12?
I knowquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
jarenlang mn ondertitel hier geweest
Toen ik nog puber was![]()
Probleemgestuurd onderwijsquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:29 schreef Seam het volgende:
[..]
gewoon niks kopen
Ik kwam er laatst achter dat het hele tweede jaar is ingedeeld in de levenscyclus. We beginnen met de cel, dan krijgen we kindertijd met erfelijkheid enz, pubertijd, adolescentie en ouderdom
Ik verheug me er nu al op7 weken lang aan de slag met de cel
prednisonquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:10 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Probleemgestuurd onderwijs![]()
Dat is toch niet serieus te nemen zo?
Doen we hier ook hoor. Over interobserver variability gesprokenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:55 schreef Repeat het volgende:
Veneuze druk
ik wist niet dat ze dat buiten Leiden ook nog ergens deden
Doen we hier in Maastricht ook nogquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:55 schreef Repeat het volgende:
Veneuze druk
ik wist niet dat ze dat buiten Leiden ook nog ergens deden
Ik heb er een gekregen van mijn tante (psychiater) die hem nog echt moest gebruiken....20 jaar geledenquote:
*jaloers is*quote:
Bedankt voor deze boeiende informatie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:47 schreef Repeat het volgende:
Ik schijt tegenwoordig in het ziekenhuis ipv thuis, kan ik alweer 10 minuten langer slapen
quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:29 schreef Seam het volgende:
[..]
gewoon niks kopen
Ik kwam er laatst achter dat het hele tweede jaar is ingedeeld in de levenscyclus. We beginnen met de cel, dan krijgen we kindertijd met erfelijkheid enz, pubertijd, adolescentie en ouderdom
Ik verheug me er nu al op7 weken lang aan de slag met de cel
Acute nood, traumata, circulatie, longen, abdomen en hersenen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:58 schreef EricT het volgende:
[..]
![]()
Maar waarom pas in het Tweede jaar? Ik zou dat juist in het eerste jaar in het curriculum opnemen. Wat hebben jullie het eerste jaar dan gedaan?
Wanneer gebruik je hem dan wel, niet tijdens de colleges?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:00 schreef Repeat het volgende:
Stroom in 1 zaal overal. Verder in de collegezalen niet. Heb je een laptop nodig? Nee.
waarom is dat dan?quote:In het onderwijsprogramma van beide opleidingen gaan we er daarom vanuit dat je de beschikking hebt over een laptop. Merk, type en leverancier van de laptop zijn vrij te kiezen, mits de laptop maar aan minimale eisen voldoet.
Ik vind dat maar een rare indelingquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:00 schreef Seam het volgende:
[..]
Acute nood, traumata, circulatie, longen, abdomen en hersenen.
Voor Geneeskunde heb je echt geen laptop nodig, maar het is natuurlijk wel handig om een computer te hebben om verslagen te kunnen typen en wat informatie te kunnen opzoeken. Ik neem zelf mijn laptop nooit mee naar college, eigenlijk niemand.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:57 schreef jedel het volgende:
Mijn schoon zusje gaat geneeskunde studeren in Leiden
Hier voor heeft ze een laptop nodig.
Ik wil haar graag helpen bij het uit zoeken ervan .
De Universiteit Leiden heeft een mooie lijst met eisen opgesteld, dus dat gaat wel lukken
Maar ik ben benieuwd naar specifieke gebruiks ervaringen:
Hoe vaak gebruikje hem (en waarvoor)?
welk formaat is practisch / welk voormaat is te groot (voor de college banken)?
Is er overal een stroom aansluiting?
hoevaak gebruik je de cd/dvd-rom drive?
Bronquote:Het OM vindt dat de politie meldingen van mogelijke medische fouten te weinig serieus neemt. Jaarlijks overlijden zo'n 1700 mensen door een medische fout, maar tot een strafzaak leidt dat zelden. In 2008 behandelde justitie 48 dossiers.
De landelijk officier Medische Zaken zei in RTL Nieuws dat dat onder meer ligt aan de werkwijze van de politie. Die zou mensen die aangifte willen doen niet altijd serieus nemen.
Ook moeten ziekenhuizen, verpleeghuizen en artsen verdachte zaken vaker melden, zegt het OM. Landelijk officier Van Eykelen denkt dat zorgmedewerkers zaken verzwijgen omdat ze vervolging vrezen.
Volgens mij kun je volgens het tuchtrecht én het civiel recht bestraft worden..quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:19 schreef starla het volgende:
[..]
Bron
Kan iemand het OM het verschil uitleggen tussen het tuchtrecht en civiel recht, laat staan strafrecht?
En dit domme gelul van een OM zeg
Ook wel via het strafrecht, maar dan moet je het wel héél erg bont maken. Met andere woorden: opzettelijk een liter cognac in iemand's infuus doen e.d. Tuchtrecht is normaal gesproken voor medische missers zoals het nieusbericht ze beschrijft. Het civiel recht is als een patient het niet via de tuchtcommissie (met als eis nalatendheid o.i.d.) zoekt maar via de kantonrechter (met als eis dat persoon A (de dokter) aansprakelijk is voor de misvorming van persoon B). Het strafrecht is nóg een stapje verder, en dat is waar het OM op doelt, dat je artsen die een fout hebben begaan als criminelen gaat behandelen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:05 schreef June. het volgende:
[..]
Volgens mij kun je volgens het tuchtrecht én het civiel recht bestraft worden..
Volgens mij klopt dat inderdaad. Alleen ik bedoelde dat je volgens het tuchtrecht én het civielrecht/strafrecht tegelijkertijd voor 1 misser beboet kan worden, maar dat weet ik dus niet zeker. Misschien eens vragen in het Rechten topic.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:17 schreef starla het volgende:
[..]
Ook wel via het strafrecht, maar dan moet je het wel héél erg bont maken. Met andere woorden: opzettelijk een liter cognac in iemand's infuus doen e.d. Tuchtrecht is normaal gesproken voor medische missers zoals het nieusbericht ze beschrijft. Het civiel recht is als een patient het niet via de tuchtcommissie (met als eis nalatendheid o.i.d.) zoekt maar via de kantonrechter (met als eis dat persoon A (de dokter) aansprakelijk is voor de misvorming van persoon B). Het strafrecht is nóg een stapje verder, en dat is waar het OM op doelt, dat je artsen die een fout hebben begaan als criminelen gaat behandelen.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:59 schreef Repeat het volgende:
Tuchtrecht is wel een farce natuurlijk. Gelukkig
Ach, ieder z'n ding. Ik bekijk liever microben op wat bloed dan dat ik ze ruik uit een schede bij de gynaecologie.quote:Op zondag 23 augustus 2009 14:30 schreef iofn het volgende:
Gister een heel verhaal aangehoord van een medisch microbioloog over de competitie tussen twee Proteus-stammen op een Agar plaat. Dan mag je zoveel per jaar verdienen maar je hier mee bezig houden lijkt me wel een straf.
Chocolaquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:21 schreef Honeymooner het volgende:
Ehm ja, ik ga toch echt over m'n nek van lucht van de meeste Agar platen, vooral die chocoladedingen, zwaar ranzig.
Nooit een pessariumwissel gedaan na 5 jaar zeker?quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:21 schreef Honeymooner het volgende:
Al die verhalen over de gyn vind ik reuze meevallen, 99% van de vrouwen wast zich volgens mij grondig voordat ze een speculumonderzoek krijgen. Heb iig nog nooit wat geroken.
psychologenquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:33 schreef starla het volgende:
Strakke actie![]()
http://www.nos.nl/nosjour(...)_rorschach_test.html
Dat nieuws is echt al weken oud, maar goed (NOSquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:33 schreef starla het volgende:
Strakke actie![]()
http://www.nos.nl/nosjour(...)_rorschach_test.html
Dan hebben ze nog een hoop werk te doenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:53 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat nieuws is echt al weken oud, maar goed (NOS). De Rorschach-test wordt al weinig gebruikt, dus het maakt weinig uit.
Zelfde soort situatie overigens met de MMSE, als je die ergens online gooit wordt je ook aangevallen door auteursrechtfanatici.
quote:Resultaten 1 - 20 van ongeveer 30.000 (0,04 seconden)
Klopt, het is natuurlijk een waanidee dat men door verbieden de verspreiding van informatie kan tegengaan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:54 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dan hebben ze nog een hoop werk te doen
[..]
Niet gigantisch veel hoor, gezien de relatief grote investeringen. Exacte cijfers heb ik niet. Ik heb wél een leuk filmpje over een chirurg (en de uitvinder van de Da Vinci) die de kracht van OK-robots uitlegt: http://www.ted.com/talks/(...)robotic_future.html.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:20 schreef Laertes het volgende:
In hoeverre wordt er tegenwoordig met robots geopereerd?
Er zit een puntje in je link, maar geweldig filmpje!quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:25 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Niet gigantisch veel hoor, gezien de relatief grote investeringen. Exacte cijfers heb ik niet. Ik heb wél een leuk filmpje over een chirurg (en de uitvinder van de Da Vinci) die de kracht van OK-robots uitlegt: http://www.ted.com/talks/(...)robotic_future.html.
Jazeker, ik denk dat inmiddels alle UMC's wel zo'n ding hebben naast een aantal perifere ziekenhuizen. Wij (UMC St Radboud) iig wel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:18 schreef Laertes het volgende:
[..]
Er zit een puntje in je link, maar geweldig filmpje!
Zijn er van die Da Vinci robots in Nederland?
Geweldig, die nieuwe robot.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:23 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Jazeker, ik denk dat inmiddels alle UMC's wel zo'n ding hebben naast een aantal perifere ziekenhuizen. Wij (UMC St Radboud) iig wel.
Edit: Er blijken slechts 8 ziekenhuizen zo'n ding te hebben, waarvan 4 UMC's (VUmc, AZM, UMCU en UMC St Radboud) http://www.intuitivesurgical.com/patientresources/hospitals_doctors/hospital-results.aspx?&&stateId=&countryId=6148
RIP, altijd fucked. Als het niet in the heat of the moment was zal het wel beter voor de persoon in kwestie geweest zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:35 schreef iofn het volgende:
Damn, anders suïcideert een van je patiënten zich even tijdens zijn weekendverlof, godverdomme.
RIP? Het is een patient die zichzelf van kant maakt, ofwel:quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:44 schreef Laertes het volgende:
RIP, altijd fucked.
En suicidaal gedrag wordt niet veroorzaakt door een ziekte? (weliswaar psychisch, maar het blijft ziek)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 07:41 schreef starla het volgende:
[..]
RIP? Het is een patient die zichzelf van kant maakt, ofwel:Ik heb meer moeite met patienten die komen te overlijden door een ziekte.
Lichamelijke ziekte danquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:54 schreef Pluizel het volgende:
En suicidaal gedrag wordt niet veroorzaakt door een ziekte? (weliswaar psychisch, maar het blijft ziek)
Beetje kort door de bocht hoor, starla
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |