quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:01 schreef MindVision het volgende:
Heeft iemand een idee van waar ik de Litmann Classic kan aanschaffen in all black? Dus niet alleen de slang zwart, maar de gehele stethoscoop..?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:03 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Even aan Pluizel vragen? Die heeft tijdens vorig topic een exotische Littman gekocht.
Ik heb er toch nog een verzonnen voor dit topic, hoop dat een modje zo vriendelijk is de TT aan te passen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:37 schreef MindVision het volgende:
Geneeskunde #41: Omdat rechten te makkelijk was
Lijkt me een mooie voor de volgende
Zou je mij bij het VUmc kunnen zetten?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:40 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik heb er toch nog een verzonnen voor dit topic, hoop dat een modje zo vriendelijk is de TT aan te passen.
Destijds zelfs 19 ofzoquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:11 schreef dotKoen het volgende:
[..]
En je hebt echt een BMI <25, MaxC?
Weet je het zeker?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:15 schreef Laertes het volgende:
[..]
Zou je mij bij het VUmc kunnen zetten?
BMI = 21quote:
quote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:00 schreef iofn het volgende:
[..]
Vandaag werd ook wel weer duidelijk je psychiaters niet naar CT-cerebrums moet laten kijken:
"Oh jezus, ik zag echt twee grote witte afwijkingen vlakbij ventrikels Volgens mij is dat echt niet normaal."
"Dat zijn de plexus choroideus"
"De wat?"
Om nog maar te zwijgen over de psych die het merkwaardig vond dat op de meest craniale zo weinig hersenweefsel te zien was.
Het waren wel psychiaters. En bij dat tweede dacht ik dat hij een grapje maakte maar hij bleef echt doodserieus, ook toen hij gecorrigeerd werd door de ander.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:11 schreef Seam het volgende:
[..]Dat is wel erg triest zeg, weet je zeker dat het de psychiaters waren en verplegers
![]()
?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:00 schreef iofn het volgende:
Vandaag werd ook wel weer duidelijk je psychiaters niet naar CT-cerebrums moet laten kijken:
"Oh jezus, ik zag echt twee grote witte afwijkingen vlakbij ventrikels Volgens mij is dat echt niet normaal."
"Dat zijn de plexus choroideus"
"De wat?"
Om nog maar te zwijgen over de psych die het merkwaardig vond dat op de meest craniale coupe zo weinig hersenweefsel te zien was.
wat een onzin, want mijn stethoscoop kwam dus wel mooi uit engeland. ze zullen hem daar wel gegraveerd hebben.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:11 schreef MindVision het volgende:
Thnx pluizel..
http://www.medisave.co.uk(...)-edition-p-8019.html
Die (: Had deze site al een e-mail gestuurd maar vanuit de Engelse site kan je in NL niets bestellen. Op de NL site hebben ze hem niet op voorraad.. The search continues!
En nu net klaar!quote:
Opname op de stroke en GCS à 1 uur. Na 12 uur LP voor bili. Als pt neurologisch verslechtert angio'enquote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:11 schreef starla het volgende:
Ultrakorte casus:
Patient komt op de SEH met verdenking SAB. VG/ AF
Wat is het eerste wat je doet na CT die geen uitsluitsel geeft?
12 uur?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:36 schreef intoxicated het volgende:
Opname op de stroke en GCS à 1 uur. Na 12 uur LP voor bili.
Hoe draagt angio bij aan je vermoeden op SAB?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:36 schreef intoxicated het volgende:
Als pt neurologisch verslechtert angio'en
En gezien de AF stollingslab en zonodig couperen![]()
klopt, was jij er ook?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:59 schreef MaxC het volgende:
Welke universiteit zit je? Toevallig 2.3 en 2.4 in Groningen?![]()
Ik ben in 2005 begonnen. Het is de eerste keer voor 2.3 dit jaar, en 2.4 heb ik vorig jaar ook al gedaan..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:02 schreef MaxC het volgende:
Nee, 2.4 heb ik regulier gehaald maar moet vrijdag ook 2.3 doen. Ken 't redelijk en had vorige keer een 5.48 dus moet lukken!
Hoeveelste keer doe je deze blokken? Zijn wel meer studenten die er vaker over doen. Heb je het gevoel dat je de tentamens niet haalt omdat je te weinig/verkeerder manier studeert?
Kan dat ja?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:06 schreef Lene het volgende:
Ik ga nu mijn 5e jaar in.. en ik zit nog 2e jaars blokken te doen.
Het kan natuurlijk tippen aan Nijmegen hequote:
Nee, dat is ook niet mogelijk. Ik ben in 2005 begonnen aan Geneeskunde, en probeer nu nog voor de 2e jaars blokken te slagen..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:14 schreef Repeat het volgende:
In je 5e jaar loop je toch coschappen? Hoe kan je dan nog tweedejaars vakken moeten halen?
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:43 schreef Honeymooner het volgende:
Aah herkenbaar, heb eindeloos over 1.3, 2.3 en 2.4 gedaan. En nu loop ik co-schappen, dus ooit komt het goed!
Heb 1.3 geloof ik 4x gedaan en 2.3 3x, heb em toen door te flexen gehaald. Heb nooit zoveel gehad aan oude tentamens trouwens en hertentamens zijn sowieso kut, dus die haalde ik bijna nooit. Maar goed, dat was ook een motivatieprobleempje, zie me nog liggen op de Turkse stranden met de Joho-samenvattingen voor me.. Dat werkte niet..
Succes beide iig!
Immunologie zat bij mij nog in 1.3, 1.4 was ooit echt alleen maar psychologie. Ik had dat helemaal niet geleerd destijds omdat ik het allemaal vrij logisch vond. 1.4 was dan ook het enige blok dat ik haalde in mijn eerste jaar.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:57 schreef MaxC het volgende:
Vind de meeste blokken wel te doen, als ik hem niet haalde kwam het gewoon puur dat ik laatste weken pas begon![]()
Alleen blok 1.4 vond ik vreselijkWat een kutblok, had ook echt het gevoel dat ik nog zoveel kon leren ik Psychologie toch niet goed maakte.
Uiteindelijk dit jaar(ben nu 2e jaar) wel gehaald doordat ik gewoon immunologie alles goed had
2.3 is een rotblok. Ik heb in m'n eerste jaar en begin 2e jaar onwijs lopen kutten met studeren. Ook een motivatieprobleem en ik vond de leervragen suf. Toen ben ik in 2.3 gaan flexen met 1.3 erbij en heb ik zo vreselijk hard gestudeerd (alle colleges volgen en alle leervragen van beide blokken maken) dat ik het sindsdien niet meer zo erg vind om de leervragen te maken. Ik begon er zelfs lol in te krijgen omdat ik de puzzelstukjes steeds meer in m'n hoofd in elkaar zag vallen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:30 schreef Lene het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet mogelijk. Ik ben in 2005 begonnen aan Geneeskunde, en probeer nu nog voor de 2e jaars blokken te slagen..
Najah, ik ga weer hard aan de studie. Jij ook succes MaxC
Ja, van anderen hoor ik dat dat bij ons ook zo is.. De ene herkansing die ik moest maken was van MPV (medisch professionele vorming) en dat is om te beginnen al sowieso gokwerk, geleerd of nietquote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:40 schreef MaxC het volgende:
Hebben trouwens meer mensen het gevoel dat de herkansingen een stuk moeilijker zijn dan regulier? Natuurlijk krijg je meer stof in 1 keer maar heb al een aantal keer gehad dat ik een 5.4 regulier had gehad, daarna 2 weken hard geleerd en vervolgens een 5 haal
In Groningen is een jaar verdeeld in 4 blokken en daarnaast nog beroepsvoorbereiding en voortgangstoets.quote:
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:58 schreef MaxC het volgende:
[..]
In Groningen is een jaar verdeeld in 4 blokken en daarnaast nog beroepsvoorbereiding en voortgangstoets.
In het kort komt het erop neer dat als je een blok van een jaar haalt dat je dan een blok van het jaar daarop mag doen. Als je bijvoorbeeld 2.3 haalt mag je volgend jaar 3.3 doen. Hierdoor kan je forse studievertraging oplopen als je een blok niet haalt, hierdoor is er dus een optie onder bepaalde voorwaarden om die 2 blokken, dus 2.2 en 2.3 tegelijk te doen. Wel hard werken maar is te doen!
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:19 schreef DDM het volgende:
Jongens, hou a.u.b. op met dat gepraat over die herkansingenDan heb ik nog liever dotKoen met zijn "Mexicaanse griep"
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:43 schreef Honeymooner het volgende:
Aah herkenbaar, heb eindeloos over 1.3, 2.3 en 2.4 gedaan. En nu loop ik co-schappen, dus ooit komt het goed!
Heb 1.3 geloof ik 4x gedaan en 2.3 3x, heb em toen door te flexen gehaald. Heb nooit zoveel gehad aan oude tentamens trouwens en hertentamens zijn sowieso kut, dus die haalde ik bijna nooit. Maar goed, dat was ook een motivatieprobleempje, zie me nog liggen op de Turkse stranden met de Joho-samenvattingen voor me.. Dat werkte niet..
Succes beide iig!
Aldus degene die nog niet één tentamen gemaakt heeftquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:24 schreef Kassaa het volgende:
Ja, haal goffedomme je tentamen gewoon in één keer lapzwansen.
Ik ga tienen halenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:24 schreef pmdomela het volgende:
[..]
Aldus degene die nog niet één tentamen gemaakt heeft
Wat houdt dat honoursprogramma precies in bij jou? En wat zijn daar de eisen en procedure ?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:53 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ik ga tienen halen![]()
Maar in ieder geval wil ik m'n propedeuse in één keer zonder herkansingen met minimaal gemiddeld een 7 halen, wil wel het honoursprogramma doen denk ik.
Godskolere je moet je eerste stap daar nog binnen zettenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:53 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ik ga tienen halen![]()
Maar in ieder geval wil ik m'n propedeuse in één keer zonder herkansingen met minimaal gemiddeld een 7 halen, wil wel het honoursprogramma doen denk ik.
Boeie, er is niets mis met ambitie. Ik ga er in ieder geval hard voor werken en zie wel of het lukt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:59 schreef Repeat het volgende:
[..]
Godskolere je moet je eerste stap daar nog binnen zetten
Ah netjes, wij hebben hier een vrij specifiek honoursprogramma Research. Speciale cursus wetenschappelijke artikelen schrijven, wetenschapsstage en zelf je eigen onderzoek opzetten enz.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:10 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Boeie, er is niets mis met ambitie. Ik ga er in ieder geval hard voor werken en zie wel of het lukt.
@Seam: Honoursprogramma in het AMC bestaat uit masterclasses, het volgen van één patient gedurende zijn of haar verblijf in het AMC, onderzoek in een richting naar keuze en nog wat andere dingen. Je kan als je wilt geloof ik ook al een deel van het USMLE ding halen.
Wéér research. Ben blij dat de (nog beperkte) masterclasses die we hier hebben voornamelijk klinisch zijn. heb helaas geen tijd gehad om er aan 1 mee te doen ...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:13 schreef Seam het volgende:
[..]
Ah netjes, wij hebben hier een vrij specifiek honoursprogramma Research. Speciale cursus wetenschappelijke artikelen schrijven, wetenschapsstage en zelf je eigen onderzoek opzetten enz.
Leek me mooi aanvullend voor de studie.
Haha er is nog altijd een verschil tussen ambitie en arrogantie. Maar ik zou zeggen, houd het vooral vol bij je medestudentenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:53 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ik ga tienen halen![]()
Oh nee, ik ga gewoon voor hoge cijfers, geen idee of dat er uit gaat komen, maar ik heb ontzettend veel zin om na vorig jaar echt keihard te werken en veel dingen te leren.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:55 schreef leejow het volgende:
[..]
Haha er is nog altijd een verschil tussen ambitie en arrogantie. Maar ik zou zeggen, houd het vooral vol bij je medestudentenSchreeuwen dat je tienen haalt en honoursprogramma wilt gaan doen is zeker een pussy magnet..
Edit: oh en verwacht vooral niet te veel van USMLE, want dat zou echt af doen op je honoursprogramma. Ik denk eerder dat je het over tests van ECFMG hebt, aangezien je in Nederland geen reet aan test van USMLE hebt.
quote:USMLE
In plaats van de extra-curriculaire activiteit is het mogelijk het USMLE te gaan doen. USMLE staat voor United States Medical Licensing Examination. Het is een examen dat je behaald moet hebben om in de Verenigde Staten als arts aan de slag te kunnen gaan.
Dat dacht ik eerst ookquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:08 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Oh nee, ik ga gewoon voor hoge cijfers, geen idee of dat er uit gaat komen, maar ik heb ontzettend veel zin om na vorig jaar echt keihard te werken en veel dingen te leren.
[..]
Van de UVA-site.
Ik dacht het jij zegt hetquote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:59 schreef Repeat het volgende:
[..]
Godskolere je moet je eerste stap daar nog binnen zetten
Tuurlijk heb ik er zin inquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:29 schreef Seam het volgende:
[..]
BMI = 21
BloodyVirginMary al zin in de facultaire intro en INKOM?
Ik vind het bewonderenswaardig als je inderdaad de discipline kunt opbrengen erg hard te studeren. Ik heb mijn P ook in 1 keer gehaald, met vrijwel alleen zevens, maar de tijdsinvesting daarvoor viel mee. Elk blok neem ik me weer voor harder te studeren, maar dat lukt nooit echt goed.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:28 schreef Kassaa het volgende:
Mwa, ik snap niet helemaal waarom je niet met bepaalde eisen aan jezelf ergens kan beginnen. Al die middelmatigheid steeds.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:23 schreef iofn het volgende:
"Ik zal de geneeskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens" "Ik zal zorgen voor zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten" "Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen". " Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd".
Oh wacht.
Nog drie weken dan zijn de nuldejaars eerstejaars.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:13 schreef starla het volgende:
Kunnen we geen apart topic openen voor nulde jaars? Dit ad nauseam herhalen van 'ik heb er onwijs veel zin in!' en 'ik ga de beste dokter worden!'...
Eigenlijk wel ja, maar ik zit gvd nu m'n eerste en waarschijnlijk enige bakkie van vandaag naar binnen te gietenquote:
Ja, maar je krijgt naar rato ook weer terug...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:59 schreef Honeymooner het volgende:
Even een vraagje he: ik ben hopelijk in augustus 2010 afgestudeerd. Dat zou perfect uitkomen met het collegegeld. Wat nou als ik toch wat vertraging oploop en pas in september 2010 afstudeer? Moet je dan voor een heel jaar collegegeld weer betalen?
Nee, hoeft niet voor een heel jaar als je in termijnen betaalt. Mocht je al een termijn hebben overgemaakt, dan krijg je die terug.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja, maar je krijgt naar rato ook weer terug...
Lijkt me heerlijkquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:09 schreef iofn het volgende:
Iemand hier toevallig zin om een stuk te schrijven over de zin van coaching, ik kan me er niet toe zetten iets positiefs te schrijven. Althans, niet over de bijeenkomsten onder leiding van deze semi-psycholoog, die er slechts zit om haar eigen eenzaamheid op te lossen.
Voor de 'officiele' USMLE testen komen buitenlandse studenten niet in aanmerking daar deze alleen voor Amerikaanse universiteiten geschikt is. Er zijn echter ook omscholingstesten/cursussen waar je als buitenlander jezelf kan inschrijven bij het USMLE. Mocht je honoursprogramma dit aanbieden dan zou ik er zeker gebruik van maken aangezien alleen het maken van deze 3 examens zo'n 3000 dollar kost (zo uit mn hoofd). Daarnaast moet je nog een aantal verplichte clerkships of internships volgen wil je in aanmerking komen voor inschrijving.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:08 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Oh nee, ik ga gewoon voor hoge cijfers, geen idee of dat er uit gaat komen, maar ik heb ontzettend veel zin om na vorig jaar echt keihard te werken en veel dingen te leren.
[..]
Van de UVA-site.
Helemaal eens. In Nijmegen is dat gelukkig al de eerste maand met het spectaculaire blok MPV1quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:30 schreef leejow het volgende:
[..]
Oh en je mag jezelf pas eerstejaars noemen als je in deze topicreeks komt huilen over het maken van je gevoelsreflectie en portfolio. :p
Regulier co-schap gyn?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:17 schreef intoxicated het volgende:
Zo, net klaar met een Wertheim OK. Halverwege kwam een assistente limonade brengen (nog nooit meegemaakt), maar ik stikte er wel bijna in toen ik het door een rietje langs m'n mondkapje dronk... Heb nog een kwartier staan hoesten
Ja! Prima zelfsquote:
Yesquote:
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:24 schreef starla het volgende:
Het leukste aan gyn vond ik de vragen die je kon stellen tijdens OK:
'kan een man met een neovagina ook een cystocele krijgen?'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |