quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:01 schreef MindVision het volgende:
Heeft iemand een idee van waar ik de Litmann Classic kan aanschaffen in all black? Dus niet alleen de slang zwart, maar de gehele stethoscoop..?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:03 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Even aan Pluizel vragen? Die heeft tijdens vorig topic een exotische Littman gekocht.
Ik heb er toch nog een verzonnen voor dit topic, hoop dat een modje zo vriendelijk is de TT aan te passen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:37 schreef MindVision het volgende:
Geneeskunde #41: Omdat rechten te makkelijk was
Lijkt me een mooie voor de volgende
Zou je mij bij het VUmc kunnen zetten?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:40 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik heb er toch nog een verzonnen voor dit topic, hoop dat een modje zo vriendelijk is de TT aan te passen.
Destijds zelfs 19 ofzoquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:11 schreef dotKoen het volgende:
[..]
En je hebt echt een BMI <25, MaxC?
Weet je het zeker?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:15 schreef Laertes het volgende:
[..]
Zou je mij bij het VUmc kunnen zetten?
BMI = 21quote:
quote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:00 schreef iofn het volgende:
[..]
Vandaag werd ook wel weer duidelijk je psychiaters niet naar CT-cerebrums moet laten kijken:
"Oh jezus, ik zag echt twee grote witte afwijkingen vlakbij ventrikels Volgens mij is dat echt niet normaal."
"Dat zijn de plexus choroideus"
"De wat?"
Om nog maar te zwijgen over de psych die het merkwaardig vond dat op de meest craniale zo weinig hersenweefsel te zien was.
Het waren wel psychiaters. En bij dat tweede dacht ik dat hij een grapje maakte maar hij bleef echt doodserieus, ook toen hij gecorrigeerd werd door de ander.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:11 schreef Seam het volgende:
[..]Dat is wel erg triest zeg, weet je zeker dat het de psychiaters waren en verplegers
![]()
?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:00 schreef iofn het volgende:
Vandaag werd ook wel weer duidelijk je psychiaters niet naar CT-cerebrums moet laten kijken:
"Oh jezus, ik zag echt twee grote witte afwijkingen vlakbij ventrikels Volgens mij is dat echt niet normaal."
"Dat zijn de plexus choroideus"
"De wat?"
Om nog maar te zwijgen over de psych die het merkwaardig vond dat op de meest craniale coupe zo weinig hersenweefsel te zien was.
wat een onzin, want mijn stethoscoop kwam dus wel mooi uit engeland. ze zullen hem daar wel gegraveerd hebben.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:11 schreef MindVision het volgende:
Thnx pluizel..
http://www.medisave.co.uk(...)-edition-p-8019.html
Die (: Had deze site al een e-mail gestuurd maar vanuit de Engelse site kan je in NL niets bestellen. Op de NL site hebben ze hem niet op voorraad.. The search continues!
En nu net klaar!quote:
Opname op de stroke en GCS à 1 uur. Na 12 uur LP voor bili. Als pt neurologisch verslechtert angio'enquote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:11 schreef starla het volgende:
Ultrakorte casus:
Patient komt op de SEH met verdenking SAB. VG/ AF
Wat is het eerste wat je doet na CT die geen uitsluitsel geeft?
12 uur?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:36 schreef intoxicated het volgende:
Opname op de stroke en GCS à 1 uur. Na 12 uur LP voor bili.
Hoe draagt angio bij aan je vermoeden op SAB?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:36 schreef intoxicated het volgende:
Als pt neurologisch verslechtert angio'en
En gezien de AF stollingslab en zonodig couperen![]()
klopt, was jij er ook?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:59 schreef MaxC het volgende:
Welke universiteit zit je? Toevallig 2.3 en 2.4 in Groningen?![]()
Ik ben in 2005 begonnen. Het is de eerste keer voor 2.3 dit jaar, en 2.4 heb ik vorig jaar ook al gedaan..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:02 schreef MaxC het volgende:
Nee, 2.4 heb ik regulier gehaald maar moet vrijdag ook 2.3 doen. Ken 't redelijk en had vorige keer een 5.48 dus moet lukken!
Hoeveelste keer doe je deze blokken? Zijn wel meer studenten die er vaker over doen. Heb je het gevoel dat je de tentamens niet haalt omdat je te weinig/verkeerder manier studeert?
Kan dat ja?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:06 schreef Lene het volgende:
Ik ga nu mijn 5e jaar in.. en ik zit nog 2e jaars blokken te doen.
Het kan natuurlijk tippen aan Nijmegen hequote:
Nee, dat is ook niet mogelijk. Ik ben in 2005 begonnen aan Geneeskunde, en probeer nu nog voor de 2e jaars blokken te slagen..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:14 schreef Repeat het volgende:
In je 5e jaar loop je toch coschappen? Hoe kan je dan nog tweedejaars vakken moeten halen?
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:43 schreef Honeymooner het volgende:
Aah herkenbaar, heb eindeloos over 1.3, 2.3 en 2.4 gedaan. En nu loop ik co-schappen, dus ooit komt het goed!
Heb 1.3 geloof ik 4x gedaan en 2.3 3x, heb em toen door te flexen gehaald. Heb nooit zoveel gehad aan oude tentamens trouwens en hertentamens zijn sowieso kut, dus die haalde ik bijna nooit. Maar goed, dat was ook een motivatieprobleempje, zie me nog liggen op de Turkse stranden met de Joho-samenvattingen voor me.. Dat werkte niet..
Succes beide iig!
Immunologie zat bij mij nog in 1.3, 1.4 was ooit echt alleen maar psychologie. Ik had dat helemaal niet geleerd destijds omdat ik het allemaal vrij logisch vond. 1.4 was dan ook het enige blok dat ik haalde in mijn eerste jaar.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:57 schreef MaxC het volgende:
Vind de meeste blokken wel te doen, als ik hem niet haalde kwam het gewoon puur dat ik laatste weken pas begon![]()
Alleen blok 1.4 vond ik vreselijkWat een kutblok, had ook echt het gevoel dat ik nog zoveel kon leren ik Psychologie toch niet goed maakte.
Uiteindelijk dit jaar(ben nu 2e jaar) wel gehaald doordat ik gewoon immunologie alles goed had
2.3 is een rotblok. Ik heb in m'n eerste jaar en begin 2e jaar onwijs lopen kutten met studeren. Ook een motivatieprobleem en ik vond de leervragen suf. Toen ben ik in 2.3 gaan flexen met 1.3 erbij en heb ik zo vreselijk hard gestudeerd (alle colleges volgen en alle leervragen van beide blokken maken) dat ik het sindsdien niet meer zo erg vind om de leervragen te maken. Ik begon er zelfs lol in te krijgen omdat ik de puzzelstukjes steeds meer in m'n hoofd in elkaar zag vallen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:30 schreef Lene het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet mogelijk. Ik ben in 2005 begonnen aan Geneeskunde, en probeer nu nog voor de 2e jaars blokken te slagen..
Najah, ik ga weer hard aan de studie. Jij ook succes MaxC
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |