Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 09:35 |
Hier verder ![]() De lessers ![]() DABAMASTER Theorie: 27-04-2009 AVB: 01-07-2009 AVD: 12-08-2009 Rijschool: Vincent Fijan, Nieuwerkerk aan den IJssel Lesmotor: Honda CBF500 ABS tongytongylickylicky Eerste rijles: Theorie: AVB: AVD: 09-09-2009 Rijschool: Van Buuren, Den-Haag Lesmotor: Honda CB500 ForumGek AVD: onbekend Rijschool: Oosterpoort, Groningen Lesmotor: AVB: Honda CB500 Lonaa Theorie: 11-08-09 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : De Veluwe, Apeldoorn Lesmotor: Honda CB 500 Robin_ Theorie: 14-07-09 AVB: 10-07-09 AVD: 31-07-09 Rijschool : Drive inn, Den haag Lesmotor: Honda CBF500 RemcoDelft Theorie: 22-07-09 AVB: 28-07-09 AVD: 31-08-09 Rijschool : Marenk, Zwolle Lesmotor: Honda CBF500 Renedis Theorie: 08-07-09 AVB: 23-07-09 AVD: onbekend Rijschool : Henk van Erk, Waddinxveen Lesmotor: Honda CB500 Pro2call Theorie: 28-07-09 AVB: 24-08-09 AVD: 07-09-09 Rijschool : van Buuren, Zwolle Lesmotor Honda CB500: PeeJie_ Eerste rijles: 07-09-2009 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Van Buuren, Lelystad Lesmotor: Honda CB500 Thorical Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : Ed Ishak, Amsterdam Lesmotor: Honda CB500 Gauner Eerste rijles: 01-08-09 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : Wischmann, Landgraaf Lesmotor: Honda CB500 Schokbreker Theorie: 09-09-09 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : F. Van Gulik, Amsterdam Lesmotor: Honda CBF 500 Halve draai Snelle Slalom De Acht Precisie stop Vertragings oefening Uitwijken Handige sites Het Centraal Bureau Rijvaardigheid PDFje van de bijzondere verrichtingen (CBR) Motor gedeelte op de CBR site Gratis theorie 5 gratis online oefenexamens. Het enige wat je hoeft te doen is een gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode. Laatste paar delen Motorrijlessen, deeltje 7! met luie lessers :') Motorrijlessen! nummero 8! Inc een paar nieuwe lessers *O* Motorrijlessen nr. 9! Volgas richting A! Motorrijles topic 10, odz echte mannen lessen in de winter! Motorrijles deeltje 11, op naar de zomer Motorrijles #16: The sequal continues! Motorrijles #17 ![]() ![]() ![]() ![]() Neo_ 01-04-2009 Sequencial 22-04-2009 KleinVosje - 16-06-2009 robert-dirksen - 30-07-09 ![]() ![]() ![]() ![]() jp_f1 04-01-2008 Oosthoek 10-01-2008 Der_Michael 29-01-2008 Fezzizzel 10-03-2008 erik-de-perik 27-03-2008 Isdatzo 24-04-2008 s00z 14-05-2008 Vince22 15-05-2008 arnold-d 19-05-2008-2008 Roquefort 29-05 Sander89 23-06-2008 CocktailPrikker 11-08-2008 Sjoerd102 22-08-2008 Betse 28-08-2008 Tralala 09-09-2008 RetepV 09-10-2008 AkTje 05-11-2008 [ Bericht 0% gewijzigd door Robin__ op 30-07-2009 17:13:28 ] | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 09:36 |
quote: | |
DABAMaster | woensdag 29 juli 2009 @ 09:38 |
robin, doe mijn AVD even toevoegen? | |
RemcoDelft | woensdag 29 juli 2009 @ 09:38 |
Mag ik ook in de OP? Hey een Fok motortopic! Ik doe mee: 1e rijles: 3 juli Theorie: 22 juli GESLAAGD (1e keer, 2 fout) AVB: 28 juli GESLAAGD AVD: 31 augustus Lesmotor; Honda CBF 500 met ABS Rijschool: Marenk - Zwolle Edit: nuttig, in een bijna vol topic ![]() | |
DABAMaster | woensdag 29 juli 2009 @ 09:39 |
gefeliciteerd met je avb Remco | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 09:40 |
jajajaja ik ben toch bezig verdulleme | |
warrel | woensdag 29 juli 2009 @ 09:48 |
Ik mag hier posten ![]() Maar toch: wat zijn de lastigste dingen bij je eerste les? (Voor iemand met autorijbewijs, maar die nog nooit op een brommer heeft gezeten.) | |
StormS.A | woensdag 29 juli 2009 @ 09:49 |
Ik heb gelukkig al mijn motorrijbewijs al een tijdje ![]() ![]() Voor iedereen die nog theorie en of examen heeft veel suc-6 en een goed motorseizoen... | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 09:58 |
quote:Of het lastig is zul je zelf moeten ondervinden, het zal wel even wennen zijn dat je zelf moeite moet doen om balans te houden (motor is zwaarder dan ik had verwacht, als ie omvalt is dat bijna niet te houden) schakelen is opzich geen wereld van verschil met autorijden, je doet het alleen met de voet en de koppeling met je hand.. net als met autorijden moet je dat gewoon een paar uur doen en dan word dat een automatisme. En je hebt 2 remmen in plaats van 1, das ook ff anders. veel plezier alvast ![]() | |
renedis | woensdag 29 juli 2009 @ 10:10 |
magk ook mee doen ![]() Renedis Theorie: 08-07-09 AVB: 23-07-09 AVD: onbekend Rijschool : Henk van Erk, Waddinxveen Lesmotor: Honda CB500 [ Bericht 1% gewijzigd door renedis op 29-07-2009 10:17:08 ] | |
RemcoDelft | woensdag 29 juli 2009 @ 10:12 |
quote:Thanks! Het gaat allemaal erg snel, met dank aan veel vrije tijd en mazzel bij het boeken van CBR-data! | |
motorbloempje | woensdag 29 juli 2009 @ 11:19 |
gefeliciteerd! ![]() ![]() en tvp ![]() | |
tongytongylickylicky | woensdag 29 juli 2009 @ 11:24 |
tongytongylickylicky Eerste rijles: Theorie: AVB: AVD: 09-09-2009 Rijschool: Van Buuren, Den-Haag Lesmotor: Honda CB500 Kan iemand dit aanpassen in de OP svp? | |
motorbloempje | woensdag 29 juli 2009 @ 11:25 |
ik niet ![]() ![]() | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 11:51 |
Zo nou heb ik alles uit t vorige topic wel dacht ik Overige geslaagden van 2009 moeten ook maar even roepen ![]() | |
Sequencial | woensdag 29 juli 2009 @ 12:24 |
quote:Neo_ 01-04-2009 Sequencial 22-04-2009 SPOILER | |
warrel | woensdag 29 juli 2009 @ 14:30 |
quote:Ik ben zo benieuwd! Dankjewel voor de info! | |
Gauner | woensdag 29 juli 2009 @ 14:43 |
Net gebeld en afspraak gemaakt, zaterdag om 17.00 mijn eerste! ![]() Heb pakket van 20 inclusief de 2 praktijkexamens, 1230E. Vier vrijdag mijn verjaardag, kan ik het helaas niet te gek maken als ik zaterdag een beetje fit voor de dag moet komen. ![]() ![]() | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 14:45 |
Als je in de op wil maak dan ff zo'n lijstje.. vandaag kan het nog ![]() | |
Lonaa | woensdag 29 juli 2009 @ 15:11 |
quote:Als het vandaag nog kan, voeg bij mij dan maar m'n theorie toe. 11-08-09 moet ik (opnieuw ![]() De rest is nog steeds niet gepland.. Maandag nog wel rijles gehad, ging wel goed. Presiciestop en langzame slalom onder andere. Voor mijn theorie nog 1x rijles, om ook nog geld over te houden voor mijn rijlessen als ik straks wel mijn theorie heb en (eindelijk) de weg op mag! | |
RemcoDelft | woensdag 29 juli 2009 @ 15:23 |
quote:Tipje (Wellicht ook leuk om in de OP te plaatsen?): http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php heeft 5 gratis online oefenexamens. Het enige wat je hoeft te doen is een gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode. | |
PeeJie_ | woensdag 29 juli 2009 @ 16:52 |
quote:Zo'n type uit de jaren 87 - 92 ? | |
Thorical | woensdag 29 juli 2009 @ 16:59 |
Thorical Eerste rijles: 18-07-229 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : Ed Ishak, Amsterdam Lesmotor: Honda CB500 | |
Lonaa | woensdag 29 juli 2009 @ 17:43 |
quote:Danku danku ![]() | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 18:40 |
werkelijk iedereen uit de op rijd op een honda cb(f) 500.. zouden dat populaire lesmotoren zijn ![]() | |
Lonaa | woensdag 29 juli 2009 @ 18:49 |
quote:Hmm, ik weet niet hoor ![]() Hij rijdt in ieder geval wel lekker ![]() | |
pro2call | woensdag 29 juli 2009 @ 19:58 |
Pro2call Eerste rijles: Theorie: AVB: 24-08-09 AVD: 07-09-09 Rijschool : van Buuren, Zwolle Lesmotor: Honda CB500 | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 20:00 |
![]() Oke dan lest nu echt iedereen op een honda ![]() | |
pro2call | woensdag 29 juli 2009 @ 20:01 |
quote:als je wat fout doet wordt je iig niet zo erg afgestraft ![]() ![]() | |
pro2call | woensdag 29 juli 2009 @ 20:02 |
oja mijn les motor heeft ook abs | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 20:13 |
quote:Vergeleken met wat? ![]() En ABS hebben denk ik de meeste wel..ik ook iig, maar k ga niet 20x editen dat dat bij iedreen ook klopt hoor.. anders moet iemand de OP in die fok!wiki zetten, das makkelijker. | |
pro2call | woensdag 29 juli 2009 @ 20:58 |
quote:een maat van me had een RSV Mille en als je daar mee mis schakeld vind die motor dat niet zo fijn en dat laat ie ook wel weten... bij zo'n cb500 iig niet ![]() | |
Lonaa | woensdag 29 juli 2009 @ 21:35 |
quote:Ik heb GEEN ABS op mijn motor ![]() | |
DABAMaster | woensdag 29 juli 2009 @ 21:43 |
quote:ik wel, maar niet nodig. Als je goed kan remmen, kan je veel beter remmen zonder ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 juli 2009 @ 21:45 |
Beetje laat, maar ik heb aantal weken terug (ook) een diversion 600 aangeschaft, via via voor een zacht prijsje. Beetje jammer dat hij nu op me staat te wachten in de schuur van mijn vader, geschorst en achter slot en grendel. ![]() | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 21:52 |
quote:Inderdaad.. met de noodstop enzo, als je gewoon lomp doorknijpt tot de abs ingrijpt sta je uiteindelijk later stil.. ook schakelt de abs uit bij 10km/h dus het laatste stukje word ook een beetje lomp ![]() | |
robert-dirksen | woensdag 29 juli 2009 @ 21:53 |
Morgen afrijden voor AVD ![]() ![]() | |
pro2call | woensdag 29 juli 2009 @ 22:18 |
quote:helemaal mee eens.... gister moeten doen van de instrukteur zodat ik kon zien wat ik kan verwachten van de motor ![]() | |
Lonaa | woensdag 29 juli 2009 @ 22:31 |
quote:Ik vind het ook geen probleem. Heb niet echt het idee dat ik het nodig heb ![]() | |
Lonaa | woensdag 29 juli 2009 @ 22:32 |
quote:Succes ![]() | |
DABAMaster | woensdag 29 juli 2009 @ 22:36 |
succes iedereen! | |
robert-dirksen | woensdag 29 juli 2009 @ 22:37 |
Dankje ![]() | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 22:45 |
Denk dat niemand hier straks op een motor met abs stapt.. dus eigenlijk als je het nu gebruikt had je ook op je plaat kunnen gaan met een andere motor, beter jezelf gewoon goed leren remmen. Als veiligheidsding snap ik het opzich wel.. de keer dat een auto voor je de weg opdraait en je simpelweg niet meer kunt stoppen.. en je dus misschien toch te hard knijpt.. dan schuif ik liever met 20 rechtop in de zijkant als dat ik mn voorwiel blokkeer en ga vliegen. Maargoed ik hoop dat als het me ooit gebeurt ik gewoon zelf zo goed mogelijk rem en geen remkracht verspil aan de abs ![]() ![]() Succes morgen ![]() ik heb morgen mn laatste 'les' ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 22:46 |
bij mij dus, niet bij robert-dirksen ![]() | |
robert-dirksen | woensdag 29 juli 2009 @ 22:57 |
haha ![]() Ik had vandaag ook nog een lesje, was eigenlijk niet de bedoeling, maar alsnog een hoop geleerd, was wel fijn. Morgen om half 1 bij de rijschool staan/vertrekken, en om 2 uur in Arnhem zijn, alle tijd ![]() | |
Gauner | woensdag 29 juli 2009 @ 23:00 |
Dan ik ook maar in de OP: Gauner Eerste rijles: 01-08-09 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : Wischmann, Landgraaf Lesmotor: Honda CB500 | |
Robin__ | woensdag 29 juli 2009 @ 23:05 |
quote:Nou vooruit.. tis dat je ook op een honda lest anders hadden we je moeten weigeren ![]() ![]() | |
Gauner | woensdag 29 juli 2009 @ 23:11 |
quote: ![]() | |
motorbloempje | donderdag 30 juli 2009 @ 00:08 |
quote:puike keus!!! ![]() je gaat er veel plezier aan beleven ![]() ![]() | |
DABAMaster | donderdag 30 juli 2009 @ 00:09 |
quote:is mf ook down bij jou? ![]() | |
motorbloempje | donderdag 30 juli 2009 @ 00:11 |
ja ![]() | |
RemcoDelft | donderdag 30 juli 2009 @ 08:47 |
quote:http://downforeveryoneorjustme.com/www.motor-forum.nl Nog steeds ![]() | |
Schokbreker | donderdag 30 juli 2009 @ 09:32 |
Lesser meldt! Leuk topic ![]() Eerste rijles: 25-06-09 Theorie: 09-09-09 (misschien eerder, ligt aan AVB) AVB: nnb AVD: nnb Rijschool : F. Van Gulik, Amsterdam Lesmotor: Honda CBF 500 Helaas pas 3 lessen gehad, 3,5 uur in totaal. Hopelijk gaat m'n instructeur niet snel weer op vakantie! ![]() | |
-Bigguy- | donderdag 30 juli 2009 @ 14:24 |
tvp, gewoon omdat ik het leuk vind om mee te lezen ![]() Mn Gs500 is stukkig en moet volgende week naar de motordokter ![]() | |
Robin__ | donderdag 30 juli 2009 @ 14:32 |
![]() Wat is er kapoet? | |
-Bigguy- | donderdag 30 juli 2009 @ 14:48 |
voor-tandwiel is verrot ofzo dus als ik veel toeren draai opeens dan schiet de ketting er overheen en hoor je allemaal nare geluiden ...Ik heb er weinig verstand van ![]() Dus mijn laatste ritje kon ik niet snel optrekken, zegmaar even hard als een auto... getsie wat saai ![]() Mooi bruggetje naar mn eerste autorijles volgende week! ![]() | |
Robin__ | donderdag 30 juli 2009 @ 14:54 |
Als t tandwiel verrot is zit er weinig anders op als dat te laten vervangen (of staat je ketting toevallig extreem slap?) Autorijles ga je een makkie vinden ![]() | |
RemcoDelft | donderdag 30 juli 2009 @ 15:18 |
quote:En met je tandwiel ook je ketting, en je andere tandwiel... | |
Robin__ | donderdag 30 juli 2009 @ 15:31 |
Dat moet ie bij de dokter maar bekijken.. dat is wel de correcte manier inderdaad. | |
-Bigguy- | donderdag 30 juli 2009 @ 16:10 |
quote:Klopt | |
robert-dirksen | donderdag 30 juli 2009 @ 16:37 |
Wat een wind hee! maar wel gehaald ![]() | |
Robin__ | donderdag 30 juli 2009 @ 17:11 |
Lekker windje inderdaad ![]() Gefeliciteerd ![]() Heb net de route gereden die een andere lesser vanmiddag had gereden (en was gezakt) maar ik zou geslaagd zijn ![]() | |
Lonaa | donderdag 30 juli 2009 @ 19:18 |
robert-dirksen, gefeliciteerd!! En Robin__, heel veel succes morgen! | |
Robin__ | donderdag 30 juli 2009 @ 23:15 |
Dankjewel ![]() Nog even een vraagje.. op de website van het cbr staat dat je een uitslag formulier van avb mee moet nemen, ik neem aan dat mn rijschool dit heeft/dat dit digitaal gaat. We hebben wel doorgenomen wat ik mee moest nemen en toen zei ie er ook niets over dus ga er wel vanuit dat t goed zit maargoed ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 juli 2009 @ 23:39 |
quote:Dat zit wel goed, gaat digitaal. ![]() | |
Robin__ | donderdag 30 juli 2009 @ 23:43 |
moest het toch nog even horen ![]() thanks ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 juli 2009 @ 23:44 |
Hoi, ik tvp hem. | |
Sequencial | vrijdag 31 juli 2009 @ 08:19 |
quote: ![]() | |
RemcoDelft | vrijdag 31 juli 2009 @ 08:26 |
quote:Ik vond het ook raar dat ik niet een mooi formuliertje kreeg. Wel 2 keer geld vangen, niets extra's doen dus... | |
PeeJie_ | vrijdag 31 juli 2009 @ 09:00 |
Succes Robin! | |
MrDrako | vrijdag 31 juli 2009 @ 13:31 |
voor alle ABS meningen: Ik heb pas de VRO1 gedaan van de KNMV, daar lieten ze het verschil zien qua remweg, ABS maakt je remweg dus echt wel korter. Daarna remmen over een flink stuk zand dat ze op de weg gooiden, 2-3 meter lang, beetje agressief remmen, mensen zonder abs moesten de rem lossen, met de abs die ik op mijn 1ste motor heb, (fz6 s2) kon ik vrolijk doorremmen, niks geen gevaar, scheelde 3-4 meter tov de mensen die geen abs hadden en dus niet door konden remmen. | |
SillyWalks | vrijdag 31 juli 2009 @ 14:07 |
quote:Inderdaad, maar je hebt altijd stoere jongetjes die zullen blijven volhouden dat een goede remmer het beter kan dan ABS... dat zijn er misschien 10 op de hele wereld. | |
Robin__ | vrijdag 31 juli 2009 @ 16:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() geslaagd!!! zelfde vent als avb ![]() oehh opluchting zeg ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 31 juli 2009 @ 16:20 |
Gefeliciteerd allebei. ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 31 juli 2009 @ 16:21 |
Bertrand? Heb je in Rijswijk afgereden? Die had ik ook ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 31 juli 2009 @ 16:22 |
oh, en gefeliciteerd ![]() | |
fokkerspy | vrijdag 31 juli 2009 @ 16:38 |
Tof topic, echter 1 vraagje: is het zinvol om ook wat dieper in te gaan met wat voor examestof je dacht te slagen of welke vraag je best wel pittig vond. Zo krijg je toch wat meer inzicht over e.e.a ipv alleen maar "ik heb het gehaald,maar vraag niet hoe" | |
Lonaa | vrijdag 31 juli 2009 @ 18:23 |
quote:Wie gaf de VRO cursus? ![]() En Robin__ gefeliciteerd! ![]() | |
DABAMaster | vrijdag 31 juli 2009 @ 23:15 |
en motorforum is weer down ![]() | |
Gauner | zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:49 |
Proficiat geslaagden! ![]() Vandaag eerste rijles gehad, in 1 woord: Fantastisch! De instructeur dus eerst alles uitgelegd, wat waar zit en hoe alles werkt, toen zei ie: Nou dan rij maar eens een stukje.. ![]() In begin beetje wiebelig maar na tijdje ging het super goed, tussen pionnetjes door etc. Echt gaaf! Wel alleen nog met klein beetje gas en de koppeling. Enige kritiekpuntje was dat ik mijn benen echt goed tegen de motor aan moet zetten. Wat ik zelf merkte dat bochten naar rechts iets soepeler gingen dan bochten naar links, komt omdat ik rechts ben ofzo? ![]() Volgende week zaterdag pas volgende les helaas, kan niet wachten! OP kan trouwens aangepast voor mij aub: Theorie heb ik op 25 augustus. (Motor is trouwens een CBF500 i.p.v. CB500, staat verkeerd in de OP dus als zou kunnen worden verandert.. ![]() Heb vanmorgen mooie schoenen gekocht van Dainese, volgende week ga ik kijken voor helm en handschoenen, nog aanraders voor helm/handschoenen? ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Gauner op 01-08-2009 21:54:37 ] | |
robert-dirksen | zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:25 |
Ja, koop een helm die liever te krap dan te los zit ![]() | |
DABAMaster | zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:35 |
quote:te krap is ook niet goed, de helm moet gewoon goed passen. Je kan altijd besparen op je motor of op je uitlaat of weet ik wat, maar nooit besparen op je eigen veiligheid | |
PeeJie_ | zondag 2 augustus 2009 @ 00:15 |
Koop een helm die lekker zit, maar als je helm (dat zal de verkoper ook wel vertellen neem ik aan ![]() | |
Gauner | zondag 2 augustus 2009 @ 02:34 |
Bedankt, doelde eigenlijk meer op bepaalde merken die jullie zelf hebben en mij aanraden. Maar zelf goed passen blijft inderdaad de beste test welke voor mij het best is. ![]() | |
PeeJie_ | zondag 2 augustus 2009 @ 10:23 |
Tsja, daar kan ik je niet veel over vertellen. Er zijn op verschillende fora's hele discussie's geweest daarover. Zelf heb ik een helm bij de Lidl gekocht, tijdje terug. Er zit gewoon een Europees Goedkeuringsmerk op, dus lijkt mij dat het goed is. Heb met mijn vorige helm (was ook van de Lidl) een ongeluk gehad en ben op mijn hoofd terecht gekomen. Gelukkig was mijn schakelbrommer alleen kapot en was er met mij niks aan de hand, behalve dat er een dikke dikke schaafplek op me helm zat. Dus qua merk, ik weet niet wat het beste is. | |
MrDrako | zondag 2 augustus 2009 @ 11:28 |
quote:ben zn naam alweer vergeten .. ![]() maar was een wat langere kerel, kort haar, smal gezicht, beetje ongeschoren look, maar zeker een toffe gast. | |
Robin__ | maandag 3 augustus 2009 @ 00:06 |
quote:Respect dat je het nog weet dan ![]() | |
renedis | maandag 3 augustus 2009 @ 11:01 |
m'n AVD is nu ok bekend ![]() Renedis Theorie: 08-07-09 AVB: 23-07-09 AVD: 22-09-09 (eerst even lekker op vakantie!) Rijschool : Henk van Erk, Waddinxveen Lesmotor: Honda CB500 | |
motorbloempje | maandag 3 augustus 2009 @ 11:10 |
quote:\ whehe, ik ook, beide ![]() ![]() | |
retuow82 | maandag 3 augustus 2009 @ 22:06 |
quote:Ik neem aan dat je het nu specifiek over ABS op de motor hebt? Want met de auto is dit namelijk niet het geval, daarbij is de remweg niks korter of zelfs nog langer in sommige gevallen omdat ABS op een wagen er alleen voor zorgt dat de wagen niet oncontroleerbaar gaat ronddraaien maar rechtdoor gaat zodat je kunt blijven sturen en dus een boom of andere auto kunt ontwijken. Wat voor verschillen heeft ABS op de motor dan ten opzichte van de auto waardoor ze wel sneller stilstaan dan motoren zonder ABS? Ik hoor het graag van je omdat het op een volgende motor zeker als overwegingspunt mee gaat spelen bij mij. | |
SillyWalks | dinsdag 4 augustus 2009 @ 06:06 |
quote:Je remt sneller als je wielen blijven draaien in plaats van blokkeren en slippen. Met ABS kan je het maximum remmen terwijl je wielen nog blijven draaien, dus sta je sneller stil dan als je geen ABS hebt, want dan zit je vaak onder het maximum te remmen omdat je bang bent dat de wielen gaan blokkeren, of je wielen blokkeren en dan rem je dus niet zo effectief. ABS op een auto geeft dus ook een kortere remweg dan eenzelfde auto zonder ABS. | |
retuow82 | dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:47 |
Beetje offtopic maar hier heb je het toch niet bij het rechte eind. Ik heb een anti slip cursus gehad met de auto en daarbij krijg je duidelijk te horen dat ABS niet zorgt voor een kortere remweg, je kunt zelfs op het einde van de cursusdag sneller stilstaan zonder ABS dan met ABS. Hier nog een interessante link via autoweek.nl waar hetzelfde wordt beweerd als wat ik persoonlijk bij de slipcursus heb meegemaakt: http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=1921&CAT=Remmen Ik zie graag een artikel waarbij het anders beweerd wordt want volgens mij zijn die niet te vinden. | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:53 |
Het is natuurlijk gewoon zo ![]() Ik heb eerder al eens gelest en toen gestopt. Nu is een maatje van me begonnen en kriebelt het bij mij ook. Ik ga eind vd maand mijn avb en theorie aanvragen | |
RemcoDelft | dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:57 |
HTS Vliegtuigbouwkunde zei ooit: wielen leveren een maximale remkracht bij 15% slip. ABS remt "binair" wel/niet, en kan dus nooit maximaal remmen. Ideaal zou dus zijn een remsysteem wat dusdanig snel reageert, dat als het voertuig 100 km/h rijdt, de wielen 85 km/h draaien. Magnetische remmen kunnen dat wellicht voor elkaar krijgen, en in vliegtuigen komen ze een stuk meer in die richting (o.a. door het veel grotere traagheidsmoment van de wielen en ongetwijfeld veel duurdere remmen). Helaas komt ABS voor auto's/motoren niet verder dan op enkele Hz de remmen loslaten. En logischerwijs: op het moment dat de remmen worden losgelaten, neemt de gemiddelde remvertragingt af. | |
Robin__ | dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:23 |
Op het moment dat je over een zanderig/wisselend wegdek rijd denk ik dat je met abs gewoon eerder stil staat, zo nauwkeurig tegen het maximum aanzitten kan inderdaad bijna niemand, en helemaal niet vanuit een schrikreactie. Ik had zelf met lessen het idee dat de abs op een motor veel agressiever ingrijpt als in de auto, alsof ie veel meer los laat (maar dat zal misschien ook per motor verschillen) eerst bouwt de remkracht op, maar zodra de abs ingrijpt voelt het alsof er een pak margarine op je remschijf zit. In een noodsituatie heb ik 100% zeker liever een motor met abs.. maar ik blijf er bij dat je buiten de échte noodsituaties geen aanspraak moet maken op je abs, toch wel een seintje dat de techniek jou fout heeft hersteld.. toch een soort van waarschuwing | |
retuow82 | dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:12 |
ABS is een geweldige techniek die echt levens kan redden, dat is een ding wat zeker is. Vooral bij motoren is het een aanwinst want als je daar te hard bij remt dan blokkeert de boel en ga je onderuit, ABS voorkomt dat blokkeren. Het beste is gewoon om nooit in die situaties te komen, scheelt een hoop! En het is wat Robin zegt, vanuit een schrikreactie zullen maar weinig mensen zo kunnen reageren dat je sneller stilstaat dan een ABS systeem maar dat betekent niet dat een ABS systeem sneller stilstaat want dat zie je wel weer als je er wel op voorbereid bent want dat sta je zelfs sneller stil zonder ABS, ik stond er tijdens die cursus zelf ook versteld van ![]() | |
Robin__ | dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:15 |
Het is niet alsof de abs jou die mogelijkheid ontneemt om het beter te doen.. het is een vangnet, en daarom altijd een aanwinst. ![]() | |
Schokbreker | woensdag 5 augustus 2009 @ 08:57 |
Ik mocht gisteren weer 1,5 uur de weg op. Het was erg warm dus alleen gereden! Eerste keer snelweg op, woei, dat was toch wel erg leuk ![]() Kan niet wachten tot volgende week ![]() | |
MrDrako | woensdag 5 augustus 2009 @ 13:57 |
quote:idd, je kunt nog steeds maximaal remmen met ABS, maar zodra het fout gaat... Ik zet ook zo een stoppie neer met de fz6+abs, en dat is toch vrij beheerst en hard remmen, maar zodra er iets voor me langs schiet en de enige optie is hard remmen, ben ik maar wat blij met de abs die me duidelijk van een valpartij heeft gered. | |
fokkerspy | woensdag 5 augustus 2009 @ 17:33 |
quote:Dat is volgens mij echt wel Gerard hoor...zeer bekend. | |
Bullebak | woensdag 5 augustus 2009 @ 18:34 |
Zijn er hier mensen die een 1-daagse AVB cursus hebben gedaan, dus aansluitend meteen examen? | |
Lonaa | woensdag 5 augustus 2009 @ 19:33 |
quote:Gerard is klein. Kan me niet voorstellen dat iemand hem omschrijft als "wat langer" | |
Thorical | woensdag 5 augustus 2009 @ 21:08 |
quote:Niet gedaan maar mij lijkt het niets. Ik red 2 uur nog niet eens, ik ben na 1 1/2 uur al leeg. Ik kan daarna niets meer, geen slalom, geen achtje, ja stoppen en rijden dat gaat dan nog. | |
Robin__ | woensdag 5 augustus 2009 @ 21:13 |
Tenzij je al vaker gereden hebt zou ik het niet doen.. vanaf 0 ervaring zou ik er niet eens over nadenken, als je na 2 uur nog niet kapot bent dan na 4 of 6 uur zeker wel, en daar gaat het echt niet beter van. | |
-Bigguy- | donderdag 6 augustus 2009 @ 12:49 |
Hij doet t weeeer ![]() | |
Lonaa | donderdag 6 augustus 2009 @ 13:41 |
Zoo vanochtend weer rijles gehad. Ging echt lekker, voelde me goed enzo. Langzame slalom gaat bijna iedere keer goed. Halve draai gaat netjes binnen de pionnen, achtje gaat lekker. Moest wegrijden uit een parkeervak vandaag, voor het eerst, dat ging ook lekker. ![]() Merk dat steeds meer dingen al "vanzelf" gaan en een stuk makkelijker worden. Was ook mn laatste les voor mijn theorie van volgende week dinsdag, duimen dat ik dit keer wel slaag... | |
-Bigguy- | donderdag 6 augustus 2009 @ 20:27 |
Ik had gister mn eerste autorijles (ander topic jaja sorry ![]() ![]() | |
Lonaa | donderdag 6 augustus 2009 @ 21:29 |
quote:Hehe, dat is wel grappig. Ging het goed dan? ![]() | |
-Bigguy- | donderdag 6 augustus 2009 @ 21:41 |
Ja t ging wel aardig, moest natuurlijk wennen aan sturen en de pedalen want t was echt de allereerste keer dat ik achter t stuur zat maar verder met schakelen was t alleen ff knopje omzetten. Dus niet in zn 2 tot 80 ofzo ![]() Maar motorrijden is leuker ![]() | |
DABAMaster | donderdag 6 augustus 2009 @ 21:45 |
quote:like duh | |
Robin__ | donderdag 6 augustus 2009 @ 21:56 |
quote: ![]() Nou houd je die andere auto's in eens niet zo makkelijk meer bij he ![]() ff wennen aan de besturing maar kwa verkeer veranderd er natuurlijk maar weinig (eerder minder dingen om op te letten als meer) | |
Robin__ | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:25 |
Ik ga zondag voor een motor kijken, viavia, niet het type waar ik zelf voor zou zijn gaan kijken maar wel een die ik errg mooi vind.. een kawa zzr600 ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:26 |
zzr600, die dingen rijden lekker ![]() ![]() | |
Robin__ | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:34 |
Ik hoor er vanuit de familie en vanaf internet eigenlijk alleen maar goeie dingen over, hij heeft alleen wat meer vermogen als waar ik zelf aan zat te denken (gedeeltelijk omdat het ook hoger verbruik met zich meebrengt) maar dat blijkt opzich ook nog erg mee te vallen (100pk, naar verluid ongeveer 1:19 ofzo) das nog te betalen voor mij ![]() pasje vandaag opgehaald.. dan worden zondag de eerste meters gereden ![]() ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:36 |
Hij heeft genoeg pit, maar is zeker niet TE. ![]() ![]() | |
DABAMaster | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:49 |
les vandaag ging goed ![]() ![]() | |
Robin__ | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:49 |
even wat gratis reclame maar voor dit zeer mooie exemplaar op MF, voor de beeld vorming klikken voor link ![]() zo een dus, ik ga kijken voor iets minder mooie kleurstellingen (heb er 2 gevonden redelijk dicht bij elkaar, die niet beschilderd zijn door een japanse hippie op lsd ![]() | |
Miriampje | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:49 |
Twee weken geleden heb ik in het vorige topic nog besloten dat ik nog ga wachten met lessen voordat ik genoeg geld heb voor rijlessen én een motor. Na twee weken rust in mijn hoofd begint het toch weer extreem te kriebelen ![]() Duss.. mijn vraag: weet iemand een goede motorrijschool in omgeving Den Bosch? Ga er toch maar een proeflesje tegen aan gooien ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:50 |
ziet er netjes uit ![]() die paars met roze zijn echt uberlelijk overigens ![]() ![]() ![]() en ![]() Maargoed.. de prijzen zijn er ook naar ![]() Mijnv riend had de zwart-met-blauw, die vond ik wel mooi ![]() | |
Robin__ | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:52 |
quote:http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=1 wat je daar vind zegt niet alles, maar geeft je wel een overzicht van welke rijscholen er eventueel in de buurt zitten. ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:53 |
![]() zo een had ik er bijna gekocht ![]() ![]() | |
Robin__ | vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:01 |
quote:Ja ![]() ![]() ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:02 |
die zilver blauwe is ook mooi ![]() ![]() | |
Robin__ | vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:14 |
Wit/blauw is ook mooi, nog niet eerder gezien die.. bouwjaar 97 zo'n beetje gok ik? Daarna zijn ze steeds mooier geworden vind ik.. maargoed er blijft altijd wel wat mooiers![]() zo een ga ik dus ook bekijken (2000 euro vraagprijs, 25.000km rotte uitlaat is al vervangen incl nieuwe banden en remmen voor en achter, van 95. dus moeten maar niet te veel gaan zeuren over het uiterlijk ![]() ![]() | |
Geqxon | zondag 9 augustus 2009 @ 15:43 |
Bij de snelle uitwijkmanoeuvre (zonder slalom), moet je dan het gas erop houden of juist loslaten? Ik vind het fijner het gas erop te houden, meestal kom ik met 50-55 langs de laatste pion. ![]() | |
PeeJie_ | zondag 9 augustus 2009 @ 15:46 |
PeeJie_ Eerste rijles: 07-09-2009 Theorie: 18-08-2009 (20:30, amsterdam) AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Van Buuren, Lelystad Lesmotor: Honda CB500 | |
RemcoDelft | zondag 9 augustus 2009 @ 16:22 |
quote:Loslaten. | |
DABAMaster | zondag 9 augustus 2009 @ 16:37 |
quote:Gevaarlijk. Het idee is dat je een klein kind kan ontwijken dat haar / zijn bal achterna rent. Gas los dus | |
Robin__ | zondag 9 augustus 2009 @ 16:37 |
![]() | |
motorbloempje | zondag 9 augustus 2009 @ 16:38 |
quote:gaat niet om wat jij 'fijn' vindt, gaat erom wat veilig is ![]() uitwijken is niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van je medeweggebruikers.. In principe moet je doel zijn om na een uitwijk af te remmen en veilig tot stilstand te komen om even door te ademen, zeg maar.. en geloof me, dat heb je nodig ![]() | |
Geqxon | zondag 9 augustus 2009 @ 16:46 |
Maar hoe krijg je hem na het uitwijken weer terug? Meestal doe ik bij de eerste pion iets gas terug, ga naar links, en als ik weer naar rechts ga stevig het gas erop om de motor weer op tijd terug naar rechts te krijgen. Eventueel kan ik ook gas los en koppeling in, dan hou ik meer snelheid erin en voorkom ik het remmen op de motor. Het lukt me echt niet onder de 50 om de motor terug te krijgen... | |
Geqxon | zondag 9 augustus 2009 @ 16:50 |
Volgens mij is het hele idee dat er een kind achter een auto komt, ik uitwijk, maar gelijk weer naar rechts moet omdat er een auto mij tegemoet komt. Nou, dan ga ik dus neverniet het gas loslaten. ![]() | |
Robin__ | zondag 9 augustus 2009 @ 16:58 |
quote:In de praktijk rijd je ook niet om pionnen heen en is de situatie altijd anders, maar in principe ga je echt niet scherper van sturen als je het gas er op houd.. 10 meter om het kind heen terug met 50 of 4 meter om het kind heen met 30.. ligt aan de situatie wat 'beter' is. Maar het gaat er voor jou voorlopig om wat het cbr wil zien, en die willen jou met 30-35 bij de laatste pion zien..oefening is ook bedoel om je bochten techniek aan te leren terwijl je nu meer een beetje je eigen manier probeert te zoeken. Ik ben vanochtend wezen proefrijden en... ik heb m gekocht ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Gauner | zondag 9 augustus 2009 @ 17:20 |
Gister tweede les gehad, U-bocht maken. Gaf in het begin te weinig gas in de bocht waardoor ik een paar keer bijna omkiepte maar op einde ging het al stuk beter! Ook trouwens een rode Shark helm gekocht (zit echt fantastisch) en nieuwe Ducati handschoenen. Vanmorgen dit jack bestelt: Kan niet wachten tot ik zelf kan gaan rijden, helemaal omdat mijn vader een Ducati Monster 696 heeft gekocht en die nu op me staat te wachten.. ![]() | |
DABAMaster | zondag 9 augustus 2009 @ 17:31 |
quote:Dat lukt je toch ook met de snelle slalom? Da's met 30. Dus wat dat betreft... je gewicht terug verplaatsen en weer terugsturen, komt helemaal goed. Zit tussen je oren dat dat met 50+ moet, lijkt mij zelfs nog iets moeilijker | |
Geqxon | zondag 9 augustus 2009 @ 17:34 |
quote:Maar na dat ik het kind heb ontweken moet ik weer terug naar mijn eigen rijhelft, en hoe harder je gaat, des te sneller je daar bent. ![]() | |
LangeJan | zondag 9 augustus 2009 @ 17:46 |
quote:Volgens mij ga jij als je je rijbewijs gehaald hebt een Yamaha kopen ![]() [TK] Yamaha YZF 750 R Paars/Grijs metallic met extra's Deze is dan toevallig van mij en te koop! Het is de eerste motor die ik na het halen van de A heb gehaald. En nu te koop vanwege R1. Dus mocht iemand bijna klaar zijn met de hele handel, dan is dit de ideale beginners motor! Mss iets voor Geqxon, omdat ie ook mijn Tomos toen had gekocht ![]() | |
Robin__ | zondag 9 augustus 2009 @ 17:55 |
quote:Ach je hebt altijd nog kans om het andere onderdeel uit dat cluster wel te halen ![]() | |
RemcoDelft | zondag 9 augustus 2009 @ 18:29 |
quote:Bij gas los bij de uitwijk moet je inderdaad ook de koppeling inknijpen. Met 50 er in, 30-35 aan het eind, en dan weer gas d'r op voor het laatste bochtje als je alweer op je eigen weghelft zit. | |
RemcoDelft | zondag 9 augustus 2009 @ 18:31 |
quote:Hier ga je de mist in! Gegeven de maximale versnelling in een bocht, heb je bij een hogere snelheid meer ruimte nodig om een bocht te maken. | |
Geqxon | zondag 9 augustus 2009 @ 18:40 |
quote:Cluster? | |
RemcoDelft | zondag 9 augustus 2009 @ 18:53 |
quote:Verdiep je eens in het examen... Hint: http://cbr.nl/1290.pp | |
Robin__ | zondag 9 augustus 2009 @ 19:01 |
in de op onder 'handige links staat een pdfje waar het prachtig in word uitgelegd. ik bedoel het niet naar ofzo, maar je kan maar beter gewoon gelijk doen wat het cbr wil zien.. anders word het een duur meningsverschil. Wat je doet als je je rijbewijs hebt moet je zelf aan de hand van de situatie maar zien, daar ben je oud en wijs genoeg voor hoop ik. | |
Geqxon | zondag 9 augustus 2009 @ 19:06 |
quote:Als je goed kunt rijden slaag je, anders niet. ![]() quote:Ik heb mijn theorie al. | |
Robin__ | zondag 9 augustus 2009 @ 19:24 |
ja dat is helemaal de juiste instelling voor je avb.. en je leest niet eens wat er achter die links staat.. vraag dan ook niets. | |
Geqxon | zondag 9 augustus 2009 @ 19:25 |
quote:Nou met links van het CBR zwaaien heeft geen nut, die info ken ik al, want mijn theorie heb ik al. ![]() | |
Robin__ | zondag 9 augustus 2009 @ 19:58 |
Oke.. wat is dan een cluster? bij het PRAKTIJKDEEL voortuigbeheersing welteverstaan | |
Geqxon | zondag 9 augustus 2009 @ 19:59 |
quote:Is het echt zo belangrijk dat ik dat weet? | |
motorbloempje | zondag 9 augustus 2009 @ 20:03 |
het CBR handelt niet alleen de theorie-examens af ![]() | |
Geqxon | zondag 9 augustus 2009 @ 20:04 |
Successful troll is successful! | |
Robin__ | zondag 9 augustus 2009 @ 21:02 |
'is het echt zo belangrijk dat ik dat weet' nee, niet echt.. maar jij vraagt zelf wat ik bedoel met een cluster, dus flikker toch op je met 'troll', je hebt gewoon niet verder gekeken dan je neus lang is. | |
DABAMaster | zondag 9 augustus 2009 @ 21:49 |
quote:wat hij zegt | |
Gauner | zondag 9 augustus 2009 @ 22:00 |
Even vraagje tussendoor, ben theorie aan het leren maar er is me toch iets niet duidelijk, en op internet lees ik er verschillende dingen over. Dus bij deze, voor de experts ![]() Een motorrijder die naast zijn motor loopt en deze vasthoud.. Bestuurder of niet? Voor zover ik het op een rijtje heb is iemand die met een paard loopt wel bestuurder, net zoals iemand die met zo'n 'loopheftruck' loopt, maar iemand die naast zijn motor loopt niet? | |
Robin__ | zondag 9 augustus 2009 @ 22:08 |
Als je loopt ben je een voetganger, dat geld voor alles, tenzij je een begeleider van een of ander groot beest bent (honden tellen niet ![]() | |
RemcoDelft | zondag 9 augustus 2009 @ 22:14 |
quote:Kleine toevoeging: parkeren is wel een bestuurdershandeling! M.a.w. een "verboden voor motoren" straat (of stoep) inlopen mag, maar parkeren mag niet. | |
DABAMaster | zondag 9 augustus 2009 @ 22:31 |
quote:Klopt! | |
Gauner | zondag 9 augustus 2009 @ 22:35 |
Ik dank U allen vriendelijk! | |
-Menn0- | maandag 10 augustus 2009 @ 10:32 |
13:00 afrijden ![]() | |
motorbloempje | maandag 10 augustus 2009 @ 10:32 |
succes! ![]() | |
DABAMaster | maandag 10 augustus 2009 @ 11:17 |
succes dude! | |
-Menn0- | maandag 10 augustus 2009 @ 14:58 |
![]() | |
DABAMaster | maandag 10 augustus 2009 @ 14:59 |
gefeliciteerd? | |
LangeJan | maandag 10 augustus 2009 @ 14:59 |
quote:Van harte! | |
motorbloempje | maandag 10 augustus 2009 @ 15:01 |
gefeliciteerd ![]() ![]() | |
-Menn0- | maandag 10 augustus 2009 @ 15:04 |
Thnx ![]() | |
Gauner | maandag 10 augustus 2009 @ 15:45 |
Proficiat! | |
crossover | maandag 10 augustus 2009 @ 16:37 |
Die theorie valt nog niet mee ![]() ![]() | |
crossover | maandag 10 augustus 2009 @ 16:50 |
Oh maar motorrijden is wel heel cool ![]() Nu twee keer zo'n intake gehad van 2 uur en ik heb een aanbieding van 5 lessen voor 99 euro genomen. Zijn er nog meer studenten die ook bezig zijn of het al hebben gehaald en al rijden? | |
Robin__ | maandag 10 augustus 2009 @ 16:53 |
quote:Het zal toch niet in het motor rijles topic.. ![]() maar er zijn ook genoeg mensen die al wat langer rijden die af en toe posten ![]() Ikzelf moet nu wachten op bericht van mn verzekering ![]() Als ie morgen niet in de bus zit ga ik eind van de middag ook maar eens bellen ![]() | |
crossover | maandag 10 augustus 2009 @ 17:07 |
quote:Ik zie dat je hetzelfde bouwjaar hebt als ik, wat zou je moeten betalen aan verzekering als 21-jarige? | |
Robin__ | maandag 10 augustus 2009 @ 17:09 |
ik kom met 2 schade vrije jaren (12% korting ofzo geloof ik) op 160 euro per jaar.. met rechtsbijstand en opzittende verzekering. | |
crossover | maandag 10 augustus 2009 @ 17:17 |
Oh dat valt nog best mee ![]() En nog iets ![]() | |
PeeJie_ | maandag 10 augustus 2009 @ 17:27 |
Of hopen dat de Lidl binnenkort weer een actie heeft, heb ik motorlaarzen gekocht voor 25 euro, leuk om mee te beginnen. Of misschien via motozoom.nl oid ? Webshop - > Aanbiedingen - > Kleding - > Schoeisel - > Probiker® PR3 schoen (¤19,95) | |
retuow82 | maandag 10 augustus 2009 @ 17:30 |
quote:Je bedoelt om mee motor te rijden? Ga dan geen bergschoenen kopen met van die prachtig lange veters maar leg een paar tientjes meer neer voor een setje motorlaarzen. Veters en een ketting zijn geen goede combinatie. Voor 70 euro koop je al sport/tour laarzen bij Motozoom (zoek op de site maar eens naar Probiker Louis 70) en er zijn vaak zat outlet shops die uitverkoop houden. Je kunt ook schoenen kopen voor op de motor waarbij de veters worden afgeschermd door een lap klitteband maar ikzelf wil geen veters die los kunnen. quote:Leuk in de regen die sportschoentjes, mijn nikes houden nog meer water tegen ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door retuow82 op 10-08-2009 17:37:01 ] | |
RemcoDelft | maandag 10 augustus 2009 @ 17:41 |
quote:Ik rijd zolang ik les nog met m'n Scarpa (niet de winkel maar het schoenenmerk!) bergwandelschoenen, categorie B/C. Zodra ik m'n rijbewijs heb ga ik motorkleding shoppen. Dit gaat wel, maar het is vrij stug, voornamelijk om m'n tenen op te tillen. Voordeel is dat ze waterdicht zijn, en erg stevig van dik leer. Maar dit waren dan ook 200 euro schoenen, met een paar tientjes schoenen zou ik niet graag over het asfalt schuiven... | |
RemcoDelft | maandag 10 augustus 2009 @ 17:43 |
quote:Ik hoop het ook, maar vrees van niet... Gamma had het ook in april. De Lidl-actie had ik wel gezien, maar toen was ik nog niet aan het lessen, veel te druk, en net m'n voet uit het gips dus passen zat er ook nog niet echt in... Zo'n goedkope complete set lijkt me ideaal, kan ik daarna rustig verder kijken wat ik wil voor de langere termijn. En op de motor langs Louis ![]() | |
retuow82 | maandag 10 augustus 2009 @ 20:48 |
Voor de mensen die Louis niet kennen... Louis is een Duitse winkelketen, Motozoom in Nederland is een dochterondermening. Bij Louis vind je dan ook vaak dezelfde spullen voor net iets minder. Polo-Motorrad is overigens ook een goede Duitse winkelketen als het om motorkleding gaat, beide zijn zeker een dikke aanrader als je kwaliteit wilt voor een nette prijs. Mijn complete pak betaalde ik 400 euro voor en in Nederland was ik zeker 650 kwijt voor hetzelfde... | |
motorbloempje | maandag 10 augustus 2009 @ 20:50 |
en als je in de buurt van Nijmegen woont, ga dan ook zeker eens naar Kleve, waar Polo zit idd ![]() Als je nog goedkopere kleding wilt scoren: Hein Gericke Outlet in Dusseldorf. Even rijden, maar ik had er mijn leren combi vandaan voor nog geen 300 euro, en er is niets mis mee, was alleen een 'overjarig model' ofzo ![]() ![]() Ziet er niet overjarig uit, vind ik ![]() http://www.factory-outlet-center.biz/fabrikverkauf/OutID/88/ ![]() | |
Gauner | maandag 10 augustus 2009 @ 21:40 |
Zou geen bergschoenen gaan kopen als ik jou was, koop gewoon een paar goeie motorlaarzen. Je hebt ze vroeg of laat toch nodig dus dan kun je ze beter nu kopen in plaats van over een tijdje er nog bij.. En je kunt het uiteraard zo duur maken als je zelf wilt. ![]() Ben zelf trouwens ook een student van 20 die aan het lessen is, morgen mijn derde les. Ben ook flink bezig met een dvd met examens voor de theorie, gaat wel goed. Sommige feitjes heb ik soms nog fout (bij welke afstand zicht mag je mistachterlicht gebruiken bijv.) maar na die een keer fout gemaakt te hebben vergeet je ze niet meer. ![]() | |
Geqxon | maandag 10 augustus 2009 @ 22:05 |
quote:Weet je zeker dat je de goede DVD hebt? Niet toevallig die voor auto's? ![]() | |
Gauner | maandag 10 augustus 2009 @ 22:19 |
quote:Verjo, Motorfiets. Lijkt me de goeie. ![]() Maar het ging daar in het theorieboek trouwens ook over, bij zicht minder dan 50 meter mag je je mistachterlicht gebruiken. | |
RemcoDelft | maandag 10 augustus 2009 @ 22:32 |
quote:Bij slecht zicht door regen mag je mistachterlicht niet. Ken de details ![]() Met alleen oefenvragen kom je er niet, je moet de kennis gewoon uit een boekje halen. | |
Gauner | maandag 10 augustus 2009 @ 22:57 |
quote:Ik weet, daarom heb ik eerst het theorieboekje geleerd en maak ik nu de oefenexamens. ![]() | |
retuow82 | maandag 10 augustus 2009 @ 23:04 |
Ik snap werkelijk niet waarom er over mistlichten wordt gesproken in een motor examen boekje ![]() | |
Geqxon | maandag 10 augustus 2009 @ 23:15 |
quote:Zie je het al voor je? Een zaklamp aan je achterlicht geducktaped? ![]() | |
Robin__ | dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:23 |
klopt die vraag zit er in.. volgens mij omdat motoren met zijspan hem soms wel hebben (?) het is anyway 50 meter.. heel erg fucking weinig zicht dus (en veel mensen doen m dus al aan als dat eigenlijk nog niet mag.. in de auto that is) | |
SillyWalks | dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:44 |
quote:Was dat nou je div600 of 900? | |
motorbloempje | dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:13 |
mijn 900 natuurlijk ![]() mijn Div600 was: ![]() | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:16 |
Het verbaasd me hoe klein die Div 600 eigenlijk is als ik zo die foto's zie. Zit iemand van 1,87 meter daar nog wel lekker op? | |
motorbloempje | dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:18 |
hij is een stuk kleiner dan de 900.. en ik ben 1,71m. Zat prima op de 600 en nog beter op de 900 eigenlijk ![]() maar ik heb genoeg langere mensen op een 600 zien rijden zonder problemen.. ![]() | |
Lonaa | dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:02 |
Ik heb om half 12 (opnieuw) theorie. Ben zooo zenuwachtig... | |
motorbloempje | dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:04 |
theorie is easy, als je dat niet haalt ![]() | |
DABAMaster | dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:15 |
moblo: is het al gelukt met je verzekering? | |
Lonaa | dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:23 |
quote:aardig van je ![]() | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:09 |
quote:Er is een hoop veranderd in die theorievragen, ik heb laatst een paar van die vragen gezien en ze zijn niet meer zo simpel als de vragen die wij kregen met "ja" en "nee". Ik zou zo'n compleet examen best wel eens voor de lol willen doen, geen idee of ik zou slagen puur op basis van ervaring. En over die 600 en lange mensen... Ik heb ook op een 600 gereden (Yamaha FZR 600R) en dat ging ook prima, ik ken iemand met een lengte van 2,15 meter die zich op een Ducati 996 weet te vouwen maar dat ziet er niet meer uit. | |
motorbloempje | dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:10 |
ik had ook ' open vragen ' 2 foutjes ![]() ![]() quote:ja he? Hoe ging het? quote:nee ![]() ![]() | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:24 |
quote:Is dat van die schade aan de kappen waar ik iets van mee heb gekregen? Huur de Fok! knokploeg in, allemaal op de motor en op naar dat mens! ![]() Maar wel belachelijk hoe sommige mensen zich in zo'n situaties gaan gedragen, ik heb er ook ervaring mee. | |
RemcoDelft | dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:50 |
quote:En en en ?! Gefeliciteerd ...?! | |
RemcoDelft | dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:52 |
quote:Doe je best: http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:10 |
quote:*grin* ja.. die met dat paard ![]() en de tegenpartij verzekering reageert dus ook gewoon NIET ![]() die van mij is echt goed bezig, mijn rechtsbijstand, maar die van haar is echt zo ![]() | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:58 |
quote:Ja daag.... 1,30 euro betalen voor een examen terwijl ik het bewijs al heb ![]() | |
SillyWalks | dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:31 |
quote:Ik zit met 1,95m eigenlijk erg comfortabel op de Div 600... hoe het er uit ziet weet ik dan weer niet ![]() | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:06 |
quote:Boeiend hoe het eruit ziet, als jij er tevreden mee bent kan niemand je wat maken! Maar ik zag Motorbloempje met haar 1m71 al aardig hoog met haar knie tegen de tank aan zit dus dat viel me op... Nu is mijn motor ook wel aardig hoog dus misschien dat ik dan ook een verkeerde motor als referentie pak. | |
Panzerknacker666 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:27 |
Vanmiddag theorie gehaald ![]() ![]() ![]() | |
crossover | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:31 |
Gefeliciteerd ![]() Ik ben ook flink aan het oefenen, het gaat steeds beter ![]() | |
Panzerknacker666 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:34 |
quote:Bedankt!, heb je een boekje + cdrom? via internet kun je ook wel van die examens maken, en dan gewoon op goed geluk een code intikken, werkte bij mij ook ![]() | |
crossover | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:20 |
quote: ![]() Welke site en wat voor code had je ingetypt? Gewoon wat random karakters? Ik heb een boek van Veka Best Verkeersleermiddelen geleend van de bieb. | |
-Menn0- | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:30 |
Gister afgereden en dan vandaag niet mogen rijden omdat het rijbewijs pas morgen binnen is ![]() | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17 |
quote:Nou nou wat een ellende.... Je hebt al 18 jaar niet kunnen rijden, kan die ene dag er ook nog wel bij ![]() Trouwens, rijbewijs A staat nu al op je naam, dat is al lang en breed verwerkt. Jou pasje is immers vandaag gemaakt en verzonden zodat jij het morgen op kunt halen. Dus als je echt niet kunt wachten... | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17 |
- klote edit knopjes | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17 |
- klote edit knopjes | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:18 |
En om het er even in te wrijven, ik denk dat ik een stukje ga rijden, het is immers lekker weer ![]() | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:18 |
quote:Als je hier achter bent, laat het mij ook even weten, ik wil ook nog eens een examen doen voor de lol ![]() | |
-Menn0- | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:20 |
quote:Ja zo kan ik het ook, ben al maanden aan het toe leven naar het moment dat ik af mocht rijden. Ben ik eindelijk geslaagd mag ik nog niks ![]() Maar m'n pa zei dat je niet verzekerd bent dus lijkt me niet handig.... | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:23 |
quote:Mij controleerden ze toen met een routine controle in de auto en ik had mijn rijbewijs niet bij, 2 dagen van tevoren motor rijbewijs aangevraagd en spul zat in mijn tas op kantoor. Hun checken het in het systeem. "ja hoor meneer, A en B, het klopt, u mag doorrijden." Dus ik kon gewoon gaan rondtuffen als ik wilde ![]() | |
-Menn0- | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:24 |
![]() ![]() Even met paps praten ![]() | |
retuow82 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:30 |
quote:Gewoon morgen pas opstappen, ik heb toen zelfs nog 2 dagen gewacht. Als je in een ongeluk komt en ze gaan terugrekenen kunnen hun ook wel zien dat jij het pasje toen niet in je bezit had. Zie het als een 6e verjaardag, niet van de spanning kunnen slapen en morgen al om 6 uur wakker zijn terwijl het stadhuis pas om 9 uur open gaat ![]() | |
CorvetteFreak | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:38 |
Nieuw hier maar mag ik mee doen hieraan? ![]() Morgen mijn eerste examen staan, bijzondere verrichtingen. Vet zenuwwappig ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:40 |
quote: ![]() ik zou het risico niet nemen dat ze het morgenochtend pas in het systeem zetten ![]() | |
-Menn0- | dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:42 |
Gaat ook niet gebeuren ![]() Ga wel lekker in de auto iets doen ofzo | |
Lonaa | dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:00 |
Nee jongens ![]() Gelijk nieuw examen aangevraagd, er was morgen nog plek, weliswaar in Amsterdam (wat toch een eindje rijden is vanaf Apeldoorn ![]() Eerste keer 8 fout, 2e keer 7, morgen dus 6, en dan heb ik m gewoon binnen ![]() | |
Robin__ | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:34 |
Even goed kijken of je voorlopige dekking krijgt van de verzekering.. anders even wachten tot je iig 100% zeker weet dat de verzekering jou de papieren heeft opgestuurd (dat betekend dat ze akkoord zijn, jij hebt dan zelf nog de gelegenheid er vanaf te zien en de papieren terug te sturen) Dat bericht had ik dus vandaag om een uur of 11 binnen. motor op mijn naam, verzekering nu op mijn naam, sleutel in mn hand, alle kleding aanwezig.. niets stond me nog in de weg om richting ouderlijk huis te vertrekken om de motor te laten zien en om even een fatsoenlijk slot aan te schaffen. Dus ik besloot via amsterdam te rijden, en dan bij die winkel van motozoom even zo'n cheap ass maar wel goedgekeurd slot mee te nemen. rijd ik vlakbij motozoom om de hoek, op de a200/n200 bij het stoplicht.. valt de motor uit tijdens het terugschakelen.. poef uit, startknop volledig dood ![]() Motor naar de andere kant van het kruispunt duwen ( ![]() ![]() startkabels gebietst, gestart, naar motozoom gereden, daar uiteindelijk even een multimeter kunnen lenen.. bij 3000 toeren en meer heb ik gewoon 14v op mn accu.. dus dat moet gewoon goed zijn, accu zelf is ook gewoon goed.. daarna in verschillende ettapes nog zo'n 170 km gereden en nergens meer last van gehad ![]() Denk dat ik de motor misschien iets te vaak gestart heb zonder te gaan rijden + alarm er 2 dagen op.. wat de vorige eigenaar nooit langer dan een paar uur gebruikte.. misschien was dat de reden ![]() Op de terug weg voor een open staande brug op de a44 durfde ik m niet meer af te zetten ![]() ![]() ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:13 |
whehe ![]() je eerste avontuur! ![]() wel mooi klote ![]() | |
Panzerknacker666 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:18 |
die andere kan ik niet meer vinden deze is ook wel handig: http://www.gratistheorie.nl/Motor/voorrang/p08.htm Oja of je kunt via downloadsites welvan alles vinden. En als je een beetje in de buurt van enschede woont heb ik anders nog wel een boekje + cd. | |
Panzerknacker666 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:20 |
quote:Dat is wel kut, maar idd steeds minder ![]() | |
Robin__ | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:43 |
quote: ![]() Iedereen is wel behulpzaam moet ik zeggen, meer dan wanneer je met een roestige auto staat.. .. ja, dat weet ik ook, 1e auto die ik kocht bleek achteraf een kapote dynamo te hebben.. dus na een paar daagjes stond ik zonder licht, alarmlichten of ook maar enig leven van mn startmotor langs de weg (tegenover het kerkhof) Maargoed, ik verwacht eigenlijk dat dit probleem niet meer terugkomt.. morgen maar wel even mn eigen multi metertje aanschaffen (mee verkocht met de auto ![]() | |
Gauner | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:40 |
quote: ![]() Vandaag derde rijles gehad, U-bocht gaat nu lekker. Het afschuinen van de motor ging ineens een stuk beter. ![]() ![]() Wegrijden uit parkeervlak gaat ook goed, het duurt nog even maar wordt nu al jaloers als ik jullie verhalen lees over lekker rijden wanneer je wilt! ![]() | |
Geqxon | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:55 |
quote:Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt? ![]() | |
Robin__ | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:58 |
vast niet op mijn verhalen ![]() De periode met de pionnen moet je gewoon even doorheen, daarna word het alleen nog maar leuker. De u bocht vond ik op de een of andere manier lastiger dan het achtje ![]() ![]() | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 00:39 |
quote:Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang. ![]() quote:Ja merkte ook dat het gewoon elke keer beter ging (nouja, soms dan denk je: vorige keer ging echt goed!, en de keer erna gaat het als een drol ![]() ![]() | |
Geqxon | woensdag 12 augustus 2009 @ 00:52 |
quote:Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt. ![]() | |
SillyWalks | woensdag 12 augustus 2009 @ 00:57 |
quote:Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote. Je maakte of een perfecte acht, of je moest vol in de remmen: motor valt om. ![]() | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 01:10 |
quote:Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg! ![]() Ben geen slapjanus, maar moest toch alle zeilen bijzetten om dat ding niet te laten vallen. Was dan ook blij toen instructeur me even een handje kwam helpen om hem weer rechtop te krijgen. ![]() | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 01:12 |
quote:Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden. ![]() En snelweg scheuren laat ik ook nog maar even rusten, weet tot nu toe niet anders dan eerste versnelling en maximaal 40 op een oefenterrein. ![]() | |
Geqxon | woensdag 12 augustus 2009 @ 02:08 |
quote:Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes. ![]() | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 02:29 |
quote:Wat dat betreft is het minder dat het oefenterrein waar ik rij bij de rijschool zelf ligt. ![]() | |
Robin__ | woensdag 12 augustus 2009 @ 02:29 |
quote:als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallen ![]() ![]() Overigens is het niet zo'n slechte ervaring om de motor eens in je eentje van de grond te moeten krijgen, is toch wel een handig trucje om te kennen mocht je het ooit nodig hebben (stukje van de grond en weer neerleggen wil je tenslotte ook niet hoeven doen, je kan het maar beter in 1x goed doen want na 3x zijn je armen dood ![]() | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 02:57 |
quote:Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik. ![]() Is er een bepaalde techniek om een op de grond liggende motor weer recht te krijgen? Gewoon pakken bij het stuur en bij de hendel die op de achterkant zit? | |
Geqxon | woensdag 12 augustus 2009 @ 03:29 |
quote:Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken. Als het mogelijk is de motor in versnelling zetten, dan rolt hij niet weg. | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 11:21 |
quote:Ahja zo kan het natuurlijk ook, klinkt ook logischer. | |
Robin__ | woensdag 12 augustus 2009 @ 12:04 |
persoonlijk denk ik dat het me op die manier (of op iedere manier vanuit je armen) niet zou lukken. wat mij geleerd is was het voorwiel zo draaien dat het naar de grond wijst, het handvat het dichts bij de grond staat dan in een mooie rechte positie om vast te pakken. Vervolgens hurk je met je onderrug/kont tegen het zadel en pak je dus 1 stuurhelft en een beugel aan de achterkant, dan kun je de motor als het waren omhoog duwen door achteruit te lopen .Eerste stukkie, tot beide banden de grond raken doe je inderdaad met je armen, maar echt het rechtopzetten komt dan ook meer vanuit je benen, en dat scheelt ![]() | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 12:07 |
quote:Ja zo kan ook, ligt er ook aan wat bij jezelf het makkelijkste gaat. Moet je alleen niet te ver duwen anders ligt de motor aan de andere kant weer om, met jou erbovenop. ![]() | |
Robin__ | woensdag 12 augustus 2009 @ 12:18 |
quote:ghehe ja maar als je dat voor elkaar krijgt ben je ook wel een beetje een pannenkoek ![]() | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 12:28 |
quote:Dat klopt, maar ik had gisteren les met een vrouw, en die viel gewoon uit het niets. Geen bocht, geen pion.. ![]() Vandaag rijden? Het is wel lekker weer ervoor. ![]() | |
retuow82 | woensdag 12 augustus 2009 @ 12:58 |
Robin pas even op met je alarm, een maat van mij heeft er ook een alarm op zijn motor maar ondanks dat hij niet staat ingeschakeld heb je toch lekstroom door zo'n alarm. Met andere woorden, het vreet altijd wat stroom ook al staat hij niet aan. Als je het alarm niet gebruik zou ik het eruit halen, er is tegenwoordig toch niemand meer die opkijkt van een alarm dat afgaat... | |
Robin__ | woensdag 12 augustus 2009 @ 13:50 |
quote:Inderdaad, ik heb net ff een multimeter gekocht dus ik ga het even in de gaten houden wat er gebeurt over een nacht tijd.. nu netjes 12,6 volt, daar is niets mis mee. of het alarm aan of uit staat het controle ledje brand altijd als ie op stuurslot staat, als ie uit staat reageert ie gewoon niet op de afstandsbediening. Als ik merk dat er iets niet 100% klopt nu flikker ik inderdaad dat alarm los. Maar hopelijk blijft alles nu koek en ei. M'n (ex) rijinstructeur belde net.. hij wou mn proefles van vrijdag verplaatsen ![]() ![]() | |
Robin__ | woensdag 12 augustus 2009 @ 13:54 |
quote:als je loopt te prutsen met je gas en eventueel nog de voetrem erbij kan de motor afslaan als je te langzaam rijd in zn 2 ofzo.. en als je dan niet de koppeling meteen inknijpt dan sta je ongeveer binnen een meter stil... daar moet je dan wel even op bedacht zijn natuurlijk (t ziet dr wel heel lullig uit vermoedelijk ![]() | |
-Menn0- | woensdag 12 augustus 2009 @ 14:31 |
Zo al 150 km op de teller ![]() In de regen ![]() | |
PeeJie_ | woensdag 12 augustus 2009 @ 16:01 |
quote:Fuck die regen ![]() ![]() | |
retuow82 | woensdag 12 augustus 2009 @ 16:23 |
Lekker rijden in de regen is niet mogelijk, je kunt geen enkele bocht lekker maken.... Tenminste niet met 130 pk op je achterwiel ![]() Maar goed, als beginnende rijder moet je gewoon genieten van de vrijheid en het feit dat niemand in je oor ligt te zeuren dat je langzamer moet rijden of dat je hier naar links moet gaan ![]() | |
motorbloempje | woensdag 12 augustus 2009 @ 16:31 |
ik heb al een week niet gereden ofzo ![]() ![]() ![]() ![]() | |
retuow82 | woensdag 12 augustus 2009 @ 16:34 |
Afgelopen weekend nog een mooi stukje Veluwe gereden met als afsluiting via Berg en Dal terug naar huis. 200 km lekker rond kunnen rijden zonder een spatje regen. Binnenkort ook maar weer eens de Mergellandroute bij Maastricht gaan doen, bergen en bochtjes ![]() | |
motorbloempje | woensdag 12 augustus 2009 @ 16:39 |
doe dat doordeweeks ![]() ![]() | |
Lonaa | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:31 |
![]() Geslaagd voor theorie! ![]() | |
motorbloempje | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:34 |
zie wel, eitje ![]() gefeliciteerd ![]() | |
motorbloempje | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:36 |
'vroeger', bij mijn autotheorie, ergens in 2003 geloof ik ![]() En terwijl ik dacht 'meh ![]() ![]() Ik had 3 foutjes, zij 15 ![]() ze mocht dus voor de 10e keer ![]() | |
Robin__ | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:42 |
![]() | |
motorbloempje | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:42 |
het zou niet eens moeten MOGEN rijden ![]() | |
RemcoDelft | woensdag 12 augustus 2009 @ 18:22 |
quote:Ik vind dan ook dat je 1 keer vaker zou moeten slagen dan zakken, om een "toevalstreffer" te voorkomen. Dus: 9 keer zakken? Dan minimaal 10 keer slagen ![]() | |
retuow82 | woensdag 12 augustus 2009 @ 18:32 |
quote:Klopt, als je dan op zaterdag gaat valt het nog enigzins mee maar de zondag.... ![]() quote:Te erg dat deze mensen vroeg of laat in een auto terecht komen. Als ze bij een theorie examen (waar je 10 seconden mag denken over een situatie) nog 15 fouten haalt dan wil ik haar niet tegenkomen in een situatie waarin je binnen 1 of 2 seconden een beslissing moet maken. Veelal kom je dit soort mensen op zondagen tegen, lekker de Mergellandroute rijden ![]() ![]() ![]() | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 18:33 |
quote:Klinkt als fully retarded. Maar ik had ook een jongen naast me zitten die was er al voor de 6e keer, en weer niet geslaagd uiteraard. ![]() | |
crossover | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:00 |
Wat zouden jullie eerder aanraden aan een beginnende rijder, een Suzuki Bandit of een GS500 met een te besteden budget van ongeveer 1500? | |
Lonaa | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:12 |
quote:Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he. Voor mij kan nu eindelijk het echte werk beginnen. Had eigenlijk vanochtend en morgenochtend les, maar instructeur is ziek. Maandag wel weer les en dan mag ik eindelijk voor het eerst de weg op! ![]() | |
crossover | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:14 |
quote:Volgens mij zijn ze daar nogal wisselend in. Ik mocht meteen terugrijden van het oefenterrein na de tweede intakeles die ik had gevolgd. | |
Lonaa | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:22 |
quote:Voor zover ik weet zijn daar regels in. Je mag best met een motor op de weg rijden voordat je je motorexamen gedaan hebt, maar alleen als je al een autorijbewijs hebt. Als je geen autorijbewijs hebt, moet je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden. | |
crossover | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:25 |
quote:Oh.. volgens mij had ik dat moeten weten ![]() | |
Lonaa | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:29 |
quote:Dat geeft niet ![]() Maar goed, ik heb geen autorijbewijs, alleen maar een fietsje, dus ik moest constant achterop naar het oefenterrein (ook wel leuk) maar ben blij dat ik nu eindelijk zelf mag rijden! ![]() | |
Thorical | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:31 |
quote:Nu ben ik jullie ff kwijt. Ik reed al op mijn 1e oefenles naar de oefenplaats en nu naar een oefenplaats een paar stadsdelen verder en via de ring. En ik vind het echt kicken optrekken met een motor van 60 naar 120km. dat is toch iets heel anders dan auto rijden. | |
motorbloempje | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:32 |
quote:ik zou zelf voor een bandit gaan, of anders een Diversion 600, in dat segment ![]() | |
Lonaa | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:33 |
quote:Je mag met een motor op de weg rijden als je ook een autorijbewijs hebt (zie 4 posts ofzo hierboven van mij) Als je geen autorijbewijs hebt MOET je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden. | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:43 |
Even vraagje voor alle geslaagden hier: Hoeveel lessen hebben jullie eigenlijk gehad? ![]() | |
retuow82 | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:25 |
quote:Als je voor een Bandit gaat pak dan niet de 400cc, daarmee mis je echt kracht op sommige momenten. De GS 500 is op zich goede beginnersmotor, vriend van me heeft er ook 1 gehad en die was er goed te spreken over als eerste motor. Ik denk dat je met beide motoren goed kunt beginnen, ligt er denk ik meer aan wat je zelf het mooiste vind. Kijk ook eens naar een Diversion en heel misschien dat je ook naar een Yamaha Fazer kan kijken. Kan zijn dat je wat meer moet neerleggen maar dat zijn ook zeer fijne motoren waarmee je een hoop lol kan hebben. | |
RemcoDelft | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:32 |
quote:Klopt, en jij had je B nog niet dus? | |
-Menn0- | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:33 |
quote:Zat op de Suzuki Bandit 1200 van mn pa, dat is inderdaad wel even wennen en al helemaal op zeiknatte wegen ![]() quote:Dat is geniaal ![]() Ben ook helemaal omgereden van de snelweg naar m'n huis. Waarom? Omdat het kan!!! ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:41 |
Ik ben vast aan het sparen. ![]() ![]() | |
crossover | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:52 |
quote:Tja, ik moet zeggen dat ik een Bandit wel erg gaaf er uit vind zien: ![]() Leuker dan een GS500 ![]() En natuurlijk is het beter om even door te sparen, maar 1500 is voor een student al veel geld ![]() ![]() ![]() Nouja, ik ga gewoon eerst even dat papiertje halen (trouwens, ik heb nu nog een papiertje, wordt dat dan meteen vervangen door een pas?). | |
-Menn0- | woensdag 12 augustus 2009 @ 22:00 |
Ik heb een budget van 3500 maar heb geen idee welke motor ik moet kopen ![]() Vind een R6 heel vet maar die beginnen bij 5000... | |
Catch22- | woensdag 12 augustus 2009 @ 22:03 |
YZF ? ZX6r? CBR600? | |
-Menn0- | woensdag 12 augustus 2009 @ 22:05 |
Zat al naar een CBR600 te kijken inderdaad. Maar het is zo lastig ![]() Luxe problemen zuigen ![]() | |
Catch22- | woensdag 12 augustus 2009 @ 22:07 |
ik zou ze gewoon eens rijden. Het is net als met auto's, dat ze mooi of snel zijn wil niet zeggen dat ze lekker rijden. | |
Gauner | woensdag 12 augustus 2009 @ 22:08 |
quote:Ducati Monster van een paar jaartjes oud? ![]() | |
-Menn0- | woensdag 12 augustus 2009 @ 22:13 |
quote:Dat weet ik ![]() ![]() quote:Ook vet ![]() | |
retuow82 | woensdag 12 augustus 2009 @ 23:01 |
Voor een beginner zou je ook kunnen kijken naar een Thundercat, soort van tourbroertje van de R6 waarmee je aardig wat racers bijblijft, het frame+blok komt namelijk van de FZR 600R (ongeveer 100 pk om mee te spelen).![]() En er staan er nog veel meer op. Let even op dat deze blokken bij 42.000 km opnieuw de kleppen gesteld moeten worden. Niet dat dit nu een groot struikelblok is maar wel goed om mee te nemen in de onderhandelingen mocht het niet gebeurd zijn. De CBR is een goede motor waar iedereen mee overweg kan maar het zijn ook motoren die relatief duur zijn. Zie je ook weer terug als je hem verkoopt maar je zit gewoon met een budget. Oh ja, ga alleen voor een Aprilia, Ducati of Buell (want ik zag je tvp in V&A bij de Buell en je reactie op de monster is ook positief) als je ook het onderhoud kunt en wilt betalen. Het betekent niet dat het rot apparaten zijn (anders reed ik er zelf niet op) maar het blijft onderhoudsgevoeliger dan de Japanners. | |
Lonaa | woensdag 12 augustus 2009 @ 23:07 |
quote:Nee klopt. Nog niet zo lang 18, geen geld (en niet zoveel interesse) voor een autorijbewijs. Als cadeautje voor mijn slagen de helft van EEN rijbewijs cadeau gekregen. Hoefde er niet zo lang over te denken om te besluiten dat dat een motorrijbewijs zou worden. ![]() ben toen aan mn motorlessen begonnen, met het oog vast te oefenen voor mijn bijzondere verrichtingen, met het idee zo snel mogelijk m'n theorie te behalen. Maar goed, toen kwam daar van alles tussen (theorieboeken kwamen niet binnen, geen plek meer bij t examen, 2x zakken ![]() Heb inmiddels toch al zo'n 10 lessen gehad, waarin ik dus alleen maar op de parkeerplaats heb gereden. ![]() Best leuk en leerzaam enzo, maar je wilt toch op de weg rijden. ![]() Maar dat probleem is opgelost nu. ![]() | |
Catch22- | woensdag 12 augustus 2009 @ 23:11 |
ik reed met 3 lessen al op de openbare weg. heb er 8 gehad (2 jaar geleden) en had toen al op de snelweg gereden (best indrukwekkend). Ik ben volgende week jarig en krijg mijn AVB voor mijn verjaardag. Ik pak het dus weer op. zie wel tegen de theorie op, belachelijke vragen (je rijdt in een groep als nieuwelijk, waar letten zij op? dan is het antwoord iets van 'of je benzine genoeg hebt') | |
Geqxon | woensdag 12 augustus 2009 @ 23:28 |
Ik heb mijn theorie gelukkig al voor mijn eerste les gehaald. Gewoon spontaan gereserveerd, een week van te voren. De nacht voor het examen goed geleerd, wakker gebleven en naar het CBR gefietst. Examen gedaan, gehaald, naar huis en kapot naar bed. ![]() Inmiddels alles alweer vergeten, zo zie je maar hoe nutteloos het theorie examen is. | |
retuow82 | woensdag 12 augustus 2009 @ 23:31 |
quote:Het meerendeel van de vragen zijn toch echt situaties waarin je met de motor kunt komen en dan moet je binnen 1 a 2 seconden kunnen beslissen ipv 10 seconden zoals bij het examen. Ik hoop toch echt dat er wat is blijven hangen anders wil ik je niet tegenkomen op de weg... | |
Robin__ | donderdag 13 augustus 2009 @ 00:12 |
don't feed the troll.. | |
gias | donderdag 13 augustus 2009 @ 00:47 |
quote:Nederland ![]() Eifel ![]() Schwarzwald ![]() Dolomieten/alpen ![]() ![]() Rijden in het buitenland is echt ontzettend goed voor de beheersing van je motor. Geen gezeur over je snelheid. geen drempels, weinig verkeer en bocht naar bocht gewoon lekker sturen. Als beginner zou ik eerst een keer naar de eifel gaan. Het is daar allemaal redelijk mild en goed te overzien. Een Passo dello Stelvio kan je beter in een later stadium doen. quote:Als je de theorie niet in de praktijk kan brengen zal je ook nooit slagen voor je AVD. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door gias op 13-08-2009 00:52:34 ] | |
Gauner | donderdag 13 augustus 2009 @ 02:20 |
quote:+ Ardennen? Ben vaak naar Spa geweest, mij lijkt dat ook een hele mooie omgeving om te rijden, met leuke dorpjes om even uit te rusten (Malmedy bijv.). | |
DABAMaster | donderdag 13 augustus 2009 @ 03:58 |
ohja, dit topic helemaal vergeten ![]() Ik ben dus gisteren geslaagd!! Alles in 1 keer, vond (door de regen) de AVD niet zo lekker gaan, maar gelukkig de examinator (*O* Sjaak ![]() ![]() | |
DABAMaster | donderdag 13 augustus 2009 @ 03:59 |
Om even terug te komen op een vraag hierboven: heb precies mijn hele kaart volgemaakt, 34 lessen + 2 examens dus | |
Catch22- | donderdag 13 augustus 2009 @ 08:47 |
Vind ik persoonlijk veel, maar dat zal aan mij liggen. Ik heb gister ook even de theorie gemaakt op de pc, voor de lol. 15 fout (wv 2 geen antwoord omdat ik herstelde maar niet op tijd een nieuwe had). Meeste fouten zaten in van die aparte dingen (maximale meldtijd ongeval zonder gewonden bijv) en dat voetgangers niet meedoen met voorrangsregels. Als ik in de auto rijdt is dat allemaal logisch, maar als je er opeens over na gaat denken gaat het mis. | |
motorbloempje | donderdag 13 augustus 2009 @ 08:50 |
oh.. ik heb ik weet niet hoe lang gelest eigenlijk ![]() nou ja, van maart tot aan begin oktober, op m'n dooooooooooooie akkertje ![]() ging wel eens een paar lessen niet door omdat ik even financiele tegenvallers had, vakantie, dat soort dingen. Instructeur vroeg regelmatig 'wil je afrijden? Kan hoor!?' maar ik leste nog prima even door zodat ik er helemaal klaar voor was, voor mijn eigen gevoel. Niet dat ik niet kan rijden, in tegendeel, maar was door faalangst (ja, écht!) 3 keer voor autorijbewijs gezakt ![]() uiteindelijk voor motor alles in een keer gehaald ![]() ![]() ![]() ![]() Iedereen heeft een ander aantal lessen, en als het zelfde, dan vaak met andere problemen/andere aandachtspunten, weetikveelwat.. | |
RemcoDelft | donderdag 13 augustus 2009 @ 08:58 |
quote:Dat soort dingen handel je toch met je verzekering af? quote:Hier is niets "aparts" aan hoor! Verkeer = bestuurders + voetgangers. Je moet even weten welke borden en regels voor verkeer gelden, en welke voor bestuurders. | |
Catch22- | donderdag 13 augustus 2009 @ 08:58 |
ja dat snap ik, maar als ik hoor dat sommige lui het in 6 lessen doen, dan vind ik 34 wel veel. Maargoed, ik had zelf ook best veel lessen gehad in de auto. 40 ofzo, wel van 40 minuten. En inmiddels 100dkm+ in de auto, dus het verkeersinzicht zit wel snor in de basis en voertuigbeheersing had ik ook vrij gauw in de vingers gelukkig. | |
retuow82 | donderdag 13 augustus 2009 @ 09:00 |
quote:Nederland - goed voor een dagje weg Eifel - te ver weg voor een dagje, dan minimaal een weekend Schwarzwald - te ver weg voor een dagje, dan minimaal een weekend Dolomieten/alpen - weekend is ook al te kort, dan moet je minimaal een lang weekend gaan Oh ja, gezeur over de snelheid kun je overal hebben, je gaat me niet wijsmaken dat je alleen in Nederland bekeurd wordt op snelheid. En bij Duitsland komt het gezeur van je sportuitlaat weer naar voren, laat staan de Alpen waarbij je ook nog eens Zwitserland of Oostenrijk op je dak krijgt die helemaal anti-sportuitlaten zijn. Maar de wegen zijn heerlijk! | |
motorbloempje | donderdag 13 augustus 2009 @ 09:04 |
quote:wie zegt dat die lui die het na 6 halen het wel kunnen ![]() zou zomaar kunnen zijn dat die geluk hadden, of dat de haastigen statistisch gezien meer ongelukken hebben/veroorzaken door gebrek aan verkeersinzicht.. ik wilde zelf zeker zijn dat ik genoeg ervaring had voordat ik me op 2 wielen alleen door het verkeer zou begeven. Heb van ijzel tot extreme hitte tot de eerste regen na lange periodes van droogte en in de herfstregen gereden.. ![]() Had toen ook al 3 jaar autorijbewijs en wist hoe link het kon zijn... keuzes.. en niet iedereen maakt dezelfde ![]() | |
motorbloempje | donderdag 13 augustus 2009 @ 09:05 |
oh, en de Stelvio vind ik persoonlijk overrated. ![]() sure, je hebt een mooi uitzicht, maar doe mij maar mooie bochten en niet 48 haarspelden achter elkaar... en dan hebben we het nog niet eens over de ladingen bussen, wielrenners, campers en andere tokkies ![]() | |
Rossdale | donderdag 13 augustus 2009 @ 09:11 |
Ik heb een tijdje terug een kort lesje gehad tijdens de motoropstagdag en ik vond het wel erg tof. Ik heb vroeger altijd op een Honda NSR gereden (schakelbrommetje dus) en dat is in principe al een lichte, minder krachtige motor. Tijdens het lesje dat ik steeds achtjes aan het rijden was terwijl ik stationair reed (ik mocht uiteraard geen gas geven als niet-betalende eerste-keerder ![]() ![]() Maargoed ik wil over een tijdje ook maar gaan lessen want het gevoel heb ik wel redelijk. Ik twijfel alleen... wanneer ik mijn rijbewijs heb, wil ik ook direct een motor hebben. Alleen woon ik op een bovenwoning en heb geen plek om de motor dan ergens binnen of achter te zetten. Om hem aan de straat te zetten met een zak er overheen zie ik ook weer niet zitten. ![]() | |
RemcoDelft | donderdag 13 augustus 2009 @ 09:26 |
quote:Dat is precies wat ik ga doen! Vandaar dat m'n eerste motor een wat oudere wordt... Voordeel: goedkoop noclaim opbouwen (65 euro per jaar) met alleen WA! Hier verder: Motorrijles #19 - waar iedereen cabrio rijdt |