Dit is mijn 4e week zomervakantie.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Thnx. Tvp. Vrijdag rond een uur of 6 heb ik eindelijk vakantie
.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is mijn 4e week zomervakantie.
Same here.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is mijn 4e week zomervakantie.
Ik zie alleen een donkere vlek naast een post. Anders kan ik net zo goed de nickname lezen, maak ik ook geen fouten door de verkeerde nick aan iemands avatar te koppelen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:32 schreef Tegan het volgende:
Hallo, haar meisje is aziatisch en mijne is blond.
Muis006 en Tegan lijkt ook zoveel op elkaar. En dat was schijnlevenquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik zie alleen een donkere vlek naast een post. Anders kan ik net zo goed de nickname lezen, maak ik ook geen fouten door de verkeerde nick aan iemands avatar te koppelen.
Je TU/E-topic leeft trouwens
Vanwaar dequote:Op woensdag 8 juli 2009 12:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik moet me volgens mij ook nog eens opnieuw inschrijven voor mijn master volgend jaar.
Google Analytics!quote:
Nee, iets andersquote:
Ik ben morgen op de UvT voor mijn tentamen inzage van MTO. Ik moet daarna meteen gaan werken, dus moet wat tijd overbruggen in P vrees ik.quote:
Dat kom je er vrij weinigquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:55 schreef Muis006 het volgende:
Ik ben dit collegejaar denk ik nog geen 20x op de uni geweesten ik heb welgeteld 1x hoorcollege gevolgd!
Ja ik vind het ook nogal triestquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:57 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat kom je er vrij weinig
Mijn eerste jaar is voorbij gevlogen. Zit nu alweer op de helft
Is wel heel gezellig hoor!quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook nogal triest. Maar ik ben voornemens om volgend jaar vaker te gaan!
Trouwens, volgens mij heb ik 'm nét gehaald, dus ik denk dat ik nog een keer een boek kom retourneren + chocokoekjesquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:51 schreef oompaloompa het volgende:
Ik ben nu in P hard aan t werk
Morgen ook en hopelijk iets minder hard aan het werk
Gezelligquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook nogal triest. Maar ik ben voornemens om volgend jaar vaker te gaan!
Ook, maar zonder koekjes is het ook leuk op de uni hoorquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:32 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jij wil gewoon dat ik koekjes bak en die meeneem
Ik had 1x een vieze albron chocolademuffinquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:39 schreef GlowMouse het volgende:
Jullie doen maar alsof het heel gewoon is, ik heb nog nooit een koekje gegeten op de uni, laat staan met chocolade erop
Koekjesmeetquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:39 schreef GlowMouse het volgende:
Jullie doen maar alsof het heel gewoon is, ik heb nog nooit een koekje gegeten op de uni, laat staan met chocolade erop
Ik vind die best te etenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:40 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik had 1x een vieze albron chocolademuffin
Ik heb nog nooit muffins gebakkenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Er gaat niks boven zelfgebakken chocolademuffins
Of browniesquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Er gaat niks boven zelfgebakken chocolademuffins
Hier welquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Werkt als een trein, dat digitaal inschrijven via MySiS.
Aanvraag indienen Excellence Scholarship. Moest bij het studentenservicecentrum en dat was gisteren gesloten toen ik er aan het eind van de middag langs ging. Het was wel van belang om dat nog voor 1 augustus te doen, scheelt weer in de financiën aankomend jaar.quote:
ik loop niet nominaal :/quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:52 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hier wel
[..]
Aanvraag indienen Excellence Scholarship. Moest bij het studentenservicecentrum en dat was gisteren gesloten toen ik er aan het eind van de middag langs ging. Het was wel van belang om dat nog voor 1 augustus te doen, scheelt weer in de financiën aankomend jaar.
Is het heel raar als ik nu voor het eerst van MySiS hoor?quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Werkt als een trein, dat digitaal inschrijven via MySiS.
Alsof er in juli nog zoveel mensen in P komen die eruit zien alsof ze econometrist konden zijnquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als je nu had gezegd hoe je eruit ziet had ik hoi kunnen zeggen als ik je had gezien
Ja, je hebt er een brief en een e-mail over gehadquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:56 schreef Steve het volgende:
[..]
Is het heel raar als ik nu voor het eerst van MySiS hoor?
Die brief heb ik niet ontvangen hoor, over MySiS.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Alsof er in juli nog zoveel mensen in P komen die eruit zien alsof ze econometrist konden zijnJe zat gewoon niet op te letten. PM je kamernummer maar, kijk ik of ik volgende week nog een keer langs P kom met chocokoek. Wordt waarschijnlijk dinsdagmiddag dat ik voorlopig voor het laatst op de UvT kom.
[..]
Ja, je hebt er een brief en een e-mail over gehad
Ik heb er ook nog niets over gehoord, maar dat is blijkbaar het inschrijfsysteem?quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:41 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Die brief heb ik niet ontvangen hoor, over MySiS.
Met een andere browser (Chrome ipv IE8) lukte het hier ook beter. Vanaf heden studeer ik Rechtsgeleerdheid.quote:
Ik maandag de brief en vandaag de mailquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:05 schreef aardappel het volgende:
Die mail heb ik nog niet gehad, wel die brief...
Nou ja, zal binnenkort wel komen.quote:Geen informatie voor deze herinschrijving beschikbaar
Ik heb mij opnieuw ingeschreven en dan krijg ik die melding ook.quote:
Soms iets eerder al, verschilt per faculteit. Ergens deze maand gaat de studiegids een paar weken in onderhoud en wordt het nieuwe rooster geleidelijk toegevoegd.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:35 schreef arj1o1 het volgende:
Het nieuwe rooster is toch altijd op 1 augustus bekend?
5 augustus bij de FSW stond erquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:35 schreef arj1o1 het volgende:
Het nieuwe rooster is toch altijd op 1 augustus bekend?
Stond waar?quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:53 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
5 augustus bij de FSW stond er.
http://www.uvt.nl/faculteiten/fsw/onderwijs/faq.html#2 FAQquote:Wanneer zijn de roosters beschikbaar?
De definitieve roosters zijn elk jaar rond 5 augustus in de elektronische studiegids beschikbaar. In de loop van juli wordt de informatie in de Elektronische studiegids onder voorbehoud van kleine wijzigingen beschikbaar gesteld.
De FEB heeft zoiets nietquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:37 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/faculteiten/fsw/onderwijs/faq.html#2 FAQ. Staat ook al de semesterindeling van volgend jaar
.
Ah, weer zo'n pauperstudent wiens pa en ma alles betalenquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:26 schreef aardappel het volgende:
Ik heb de mail gekregen en heb mezelf weer ingeschreven voor het volgende jaar, woehoe =)
Nu ff de machtigingsbrief doorsturen naar mijn ouders
Er stond een knipoog achter, maar er zijn heel veel studenten die alles zelf moeten betalen, dat ik wil er alleen maar mee zeggenquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:10 schreef Tegan het volgende:
Hoezo pauperstudent. Mijn ouders betalen ook collegegeld. Maar dat betekent niet dat ik nu hardstikke rijk ben, integendeel zelfs.
Wat kosten half jaar lenzen? Tussen de 100-200 euro per half jaar toch? Naja ligt er wel aan of je cilinderafwijking hebt of niet, harde of zachte enz. maar oké.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:17 schreef Tegan het volgende:
Ik betaal alles behalve collegegeld. Dus ook zorgverzekering en telefoonrekening enzo. En lenzen ieder half jaar zijn ook hardstikke duur enzo.
Jup. Alleen ik krijg 70 euro per oog per twee jaar vergoed (handig zo'n regeling die eigenlijk voor brillen is maar die ze niet willen aanpassen voor lenzen), dus de rest moet ik zelf betalen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:27 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wat kosten half jaar lenzen? Tussen de 100-200 euro per half jaar toch? Naja ligt er wel aan of je cilinderafwijking hebt of niet, harde of zachte enz. maar oké.
Dat betaal je toch maar eens per twee maanden? Anders als je dat rot vindt een extra rekening openen waar je 135 per maand naar stort.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Godver, gaan ze weer in 6 termijnen afschrijven, kut universiteit. In Maastricht deden ze het in 10 termijnen, dat is nog te overzien, maar 6 termijnen is toch veel te weinig :/. Hallo-hoo, 270 euro elke maand, dat is onderhand een maand huur voor de gemiddelde student, dat kan je toch niet missen?
Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, denken ze daar nou niet bij na?
Die geeft dus ook dat ene research master vak dat Arjo op fsw gaat volgen (en dat is waarschijnlijk ook de reden dat t moeilijkste vak isquote:Morgen laatste tentamen.. ik kan geen regressie meer zien! Die kerel maakt ook altijd zulke moeilijke tentamens (v. Assen).
Nee, ze schrijven de eerste paar maanden achter elkaar af tot en met december, en daarna in februari en april nog. Was het maar om de twee maanden, dan had ik idd de maanden waarin het niet wordt afgeschreven geld achter kunnen houden voor de maand erop, maar zo werkt het niet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat betaal je toch maar eens per twee maanden? Anders als je dat rot vindt een extra rekening openen waar je 135 per maand naar stort.
Mja dan ben ik zo ongeveer evenveel geld als jij kwijt in een jaar daaraan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:13 schreef Tegan het volgende:
[..]
Jup. Alleen ik krijg 70 euro per oog per twee jaar vergoed (handig zo'n regeling die eigenlijk voor brillen is maar die ze niet willen aanpassen voor lenzen), dus de rest moet ik zelf betalen.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:28 schreef oompaloompa het volgende:
Al mijn kansen op vakantie zijn verkeken
Maar! dat komt omdat ik waarschijnlijk een publicatie krijg! (niet echt een prestigieuze, in t nederlands, maar toch)
Nog geen nieuws over de rema/mphil beiden?quote:
Die ja, die daarvoor nog hogeschool heette.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
UvT? Was dat niet dat schooltje wat eerst Katholieke Universiteit Brabant heette, ofwel KUB, omdat Katholieke Universiteit Tilburg zo vervelend af te korten was?
Ze hebben het anders gewoon op BB staan hoor, dus het is voor iedereen toegankelijkquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:31 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zou zoiets vooral op internet zetten als ik jou was, misschien leest hij wel mee.
Maar wel gauw aanpassen hequote:Op donderdag 9 juli 2009 19:36 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ze hebben het anders gewoon op BB staan hoor, dus het is voor iedereen toegankelijk. Besides, net alsof ie nou het tentamen nog kan aanpassen
.
Echt vet dat je je scriptie gaat proberen te publiceren, ik hoop dat het lukt, zou echt gaaf zijnquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:45 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Maar wel gauw aanpassen he
Bij mijn scriptie -die we nu toch gaan proberen te publiceren- zitten mooie tabellen met enorm veel gegevens die nu nog onbekend zijn en die aardig wat rekenwerk vereisen om te genereren. Kwam ik er per toeval achter dat er een enorme fout in die tabellen zit. Blijkt er bij al dat rekenwerk iets foutgegaan te zijn omdat de getallen te groot waren (en je dan hele gekke dingen krijgt, zoals dat x volgens de computer gelijk is aan x+1).
Met veel logisch denkwerk heb ik die enorm grote getallen weten te omzeilen door gebruik te maken van eigenwaarden en -vectoren ipv grote matrixmachten, mag ik weer een dag wachten tot de computer die tabel weer heeft aangemaakt.
Niemand die het gemerkt zou hebben als die foute tabel in een wetenschappelijk tijdschrift kwam
Van publicatie bedoel je? Nadat ik een hoop geschrapt heb (thesis is voor medestudenten leesbaar, artikel niet) en mijn begeleider of tweede corrector wellicht nog wat toevoegt, en als het daarna nog goedgekeurd wordt. Ik reken op een maand of 6 of langerquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:40 schreef oompaloompa het volgende:
edit: o wow (al een tijd niet ververst dus zie t nu pas) gefeliciteerd glowmouse, wanneer krijg je het zeker te horen?
ben echt op zoek naar de definitie van utility, heb namelijk iets waarvan ik moet weten of het er onder valt of niet en om dat te kunnen moet ik eigenlijk weten of utility al 1 behelst, dus perceptie, of pas bij interpretatie komt kijken. BV geluid horen wij als lineair wanneer het eigenlijk logaritmisch is, dat is dus duidelijk op perceptueel niveau, maar wat is de stelling van economische theorie m.b.t. het niveau waarop utility dus minder wordt naar gelang je meer hebt (hoop dat dat een beetje te volgen was)quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:43 schreef GlowMouse het volgende:
ik wordt?
Die eerste vraag weet ik niet.
Bij vraag 2 is antwoord 2 is in ieder geval goed
Ja zou wel relaxed zijn, ik zoek iig eerst zelf nog even verder en vraag morgen even rond maar als je iemand hebt die ik als plan B in kan zetten zou dat wel erg relaxed zijnquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:53 schreef GlowMouse het volgende:
Daar heeft de economie geen theorie over. Ik kan je wel iemand geven waar je langs kunt lopen die je er misschien wel mee wil helpen.
Zonder kennis van lineaire algebra (tot aan eigenwaarden en -vectoren) en wat algemene kennis van wiskunde (notatie voornamelijk) is hij niet te begrijpen, anders lees je hem in een dag door. Stuur maar een pm als je het wilt proberenquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:56 schreef Ron.Burgundy het volgende:
GlowMouse is je thesis ook te begrijpen voor normale mensen of gaat het gelijk enorm te diepte in? Ben wel benieuwd wat het geworden is.
Rechtenstudent, maar ik was wel vroegah wel redelijk in Micro-vakken, dus ik doe een (waarschijnlijk) nutteloze bijdrage..quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:40 schreef oompaloompa het volgende:
weet iemand (glowmouse, wink wink) op welk vlak de marginal utility curve plaatsvindt? Perceptueel niveau, interpetatie niveau of applicatie?
Als ik 10 marsen heb, en jij 1, heeft mijn mars dan minder utility omdat
1: het minder lijkt t.o.v. mijn 10 marsen dan t.o.v. jouw ene mars
2: ik het als minder interpreteer omdat ik er al tien heb
3: ik er minder mee kan (ik word er kotsmisselijk van want ik heb er al 10)
edit: o wow (al een tijd niet ververst dus zie t nu pas) gefeliciteerd glowmouse, wanneer krijg je het zeker te horen?
en nee Arjo nog steeds niks gehoordbegin volgende week zijn de 4 weken voorbij...
...geen antwoord te geven is omdat de aanname die erin gemaakt wordt onjuist is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:40 schreef oompaloompa het volgende:
Als ik 10 marsen heb, en jij 1, heeft mijn mars dan minder utility omdat....
Bedankt voor je uitlegquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:35 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Rechtenstudent, maar ik was wel vroegah wel redelijk in Micro-vakken, dus ik doe een (waarschijnlijk) nutteloze bijdrage..
Een marginal utility curve werkt voor zover ik weet puur indiviueel. Als ik tien Marsen heb en jij één, dan kan mijn tiende Mars mij nog meer nut opleveren dan die ene Mars jou oplevert. Het enige wat nutsmaximalisatie in de Micro-economie leert is dat wanneer markten vrij zijn, een persoon precies die hoeveelheden van goederen zal consumeren die het relatieve nut van die goederen reflecteren.
Stel dat ik bijvoorbeeld alleen Marsen of Twixen van mijn geld zou kunnen kopen. Dan zou ik mijn onderlinge consumptie van die twee proucten precies (en automatisch) goed op elkaar afstemmen. Als die twee producten even duur zouden zijn en de prijzen niet door mijn koopgedrag beïnvloed zouden worden, dan zou ik, als ik die twee repen onder alle omstandigheden even lekker zou vinden, precies evenveel consumeren. Maar als Twixen mij meer nut zouden geven dan Marsen, dan zou ik meer Twixen dan Marsen consumeren. Omdat het marginale nut voor mij bij elke Twix die ik meer ga eten steeds lager wordt, en het marginale nut van een Mars juist steeds hoger wordt als ik minder Marsen ga consumeren (dit alles door de wet van het afnemend grensnut), zal ik bij een gegeven budget ergens een evenwicht vinden waarin het marginale nut van die twee producten gelijk zal zijn.
Misschien super gesimplificeerd, maar dit iis wel zo'n beetje het idee achter nut. Jouw tiende Mars is je minder waard dan jouw eerste Mars, maar jouw tiende Mars kan je nog steeds wel (veel) meer waard zijn dan mijn eerste Mars. Jij kiest het evenwicht dat bij jouw nutsvoorkeuren past, en ik kies het evenwicht dat bij mijn nutsvoorkeuren past. Dat is alles wat er nodig is om een efficient evenwicht te krijgen in een vrije markt.
EDIT: Wat ik dus wilde zeggen is dat op de "vraag":
[..]
...geen antwoord te geven is omdat de aanname die erin gemaakt wordt onjuist is.
quote:Kan ik mijn verhuizing vanuit een andere Nederlandse gemeente naar Tilburg online doorgeven?
U kunt uw verhuizing naar of binnen de gemeente Tilburg online doorgeven: klik op de button 'Online aanvragen'.
Let op, een verhuizing vanuit Tilburg naar een andere gemeente kunt u niet online doorgeven in Tilburg. Deze meldt u in uw nieuwe gemeente.
Huurwoning van woningbouwcorporatie
Gaat u een woning huren van WonenBreburg, Tiwos, TBV Wonen of 't Heem? Dan regelt u samen met de woningcorporatie uw adreswijziging. U hoeft dit dus niet zelf bij de gemeente te melden!
Ik zie daar toch echt dit staan: U kunt uw verhuizing naar of binnen de gemeente Tilburg online doorgeven: klik op de button 'Online aanvragen'.quote:
Inderdaad, zelfs 4 jaar geleden kon ik mij digitaal inschrijven toen ik naar Tilburg verhuisde.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:53 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik zie daar toch echt dit staan: U kunt uw verhuizing naar of binnen de gemeente Tilburg online doorgeven: klik op de button 'Online aanvragen'.
Altijd leuk om m'n heel oude kennis weer een beetje op te rakelen, al is het voor niets.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg
Maar tis niet wat ik bedoelde
Ik denk dat een sluitend antwoord dan niet gegeven kan worden. Het kan best zo zijn dat bij mij optie 3 geldt voor Marsen, maar dat voor geld optie 2 van toepassing is en dat voor vrije tijd weer optie 1 opgaat. Maar voor iemand anders kan het voor dezelfde goederen weer heel anders werken.quote:de vraag staat helaas nog wel
(als ik nou zeg ik heb 1 mars of ik heb 10 marsen dat klopt ie wel toch?)
Dan zou het dus pas bij de applicatie van toepassing zijn. In ieder geval na interpretatie / perceptie? Nja ik vraag het maandag wel even na bij de kenners maar wat ik zelf heb kunnen vinden gaat t echt pasd puur om de toepassing...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Het gaat er alleen om dat ik door mijn voorkeuren een evenwicht krijg dat precies bij die voorkeuren past. De wet van het afnemend grensnut is geen resultaat van een of andere psychologische theorie over de perceptie of interpretatie van personen, maar een noodzakelijke conclusie van het feit dat het evenwicht (of beter gezegd de ontelbare evenwichten) op de vrije markt is zoals het is.
Klopt heb lopen slapen vakantie maakt domquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:54 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs 4 jaar geleden kon ik mij digitaal inschrijven toen ik naar Tilburg verhuisde.
veel drinken doet wonderenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Kut MTO-D! Sterf. Dacht dat ik het goed gemaakt had, heb ik 3 fouten teveel
![]()
![]()
. Ik snap er niks van
. Bah. Niet leuk om je vakantie mee in te gaan -_-'.
Zo kut hè. Ik weet ook wel dat ik er morgen niet meer bij nadenk, daar niet vanquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:44 schreef hmmmz het volgende:
^ ik had dat ook bij europees recht. Eerste keer had ik er bijna niks voor gedaan, toch nog een 4.5 gehaald. Toen de herkansing, Ging voor mijn gevoel super goed, had ik een 5Terwijl ik normaal gesproken altijd ongeveer het punt haal dat ik verwacht. Maarja is ff 1 dag kut en daarna denk je van: heeee bier drinken en vakantie
Haha, morgen weer even een frisse blik op werpen, dan is ie misschien wat beter. Waarvoor, if I may ask?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Klote voor je, Zusje. Volgend jaar beter.![]()
Heb net al een enorm slechte brief voor de examencommissie opgesteld.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:45 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Owja, dat moet ik deze vakantie ook gaan leren: bier drinken.
Om een poging te wagen om met slechts 157 ECTSjes toch aan m'n master te mogen beginnen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:04 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Haha, morgen weer even een frisse blik op werpen, dan is ie misschien wat beter. Waarvoor, if I may ask?
Dat heb je in 1 avond geleerd =)quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:45 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
dat moet ik deze vakantie ook gaan leren: bier drinken.
seconded, de dag erna valt altijd wat tegenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:25 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
En dan ook meteen afgeleerd... Dan heb je net zoveel hoofdpijn als deze jongen
Kweetniet.. vorige keer had ie 5 vragen geschrapt waarvan ik er 4 goed had ofzo, dus dat was echt flink in m'n nadeel ook nog eens hahaquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
seconded, de dag erna valt altijd wat tegen
@zusje, 3 fouten heb je nog een grote kans dat je het toch gehaald hebt lijkt me, ff afwachten dus
Balen joh!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Kut MTO-D! Sterf. Dacht dat ik het goed gemaakt had, heb ik 3 fouten teveel
![]()
![]()
. Ik snap er niks van
. Bah. Niet leuk om je vakantie mee in te gaan -_-'.
Waarschijnlijk heb je het wel gehaald dan tochquote:Op maandag 13 juli 2009 21:32 schreef hetzusjevan het volgende:
Oké, twee antwoorden had ik toch wel goed, dus al 2 minder fout. Twee andere vragen worden sowieso bij iedereen goed gerekend (1 ervan had ik goed, andere fout). 14 fout - 3 = 11 fout - en normaal is dat de norm. Maar door die vragen die bij iedereen zijn goedgeteld weet ik nu dus niet wat de nieuwe norm wordt..
En hij komt pas over een aantal dagen met de norm...
Geef haar nou geen valse hoopquote:Op maandag 13 juli 2009 21:54 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je het wel gehaald dan toch
Zo moeilijk is dat anders niet hoor: ik zat laatst in de trein vlakbij iemand die statistiek gaf, en door zijn telefoon zei hij iets van 10 fout, normering en lekker streng dit keer.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:11 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ik kan haar moeilijk nog treuriger maken toch
Ik hoop het beste voor jequote:Op maandag 13 juli 2009 21:32 schreef hetzusjevan het volgende:
Oké, twee antwoorden had ik toch wel goed, dus al 2 minder fout. Twee andere vragen worden sowieso bij iedereen goed gerekend (1 ervan had ik goed, andere fout). 14 fout - 3 = 11 fout - en normaal is dat de norm. Maar door die vragen die bij iedereen zijn goedgeteld weet ik nu dus niet wat de nieuwe norm wordt..
En hij komt pas over een aantal dagen met de norm...
Klopt, maar ik durf nog geen gat in de lucht te springen totdat de officiële uitslag er staat hahaquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:18 schreef oompaloompa het volgende:
Ik dacht dat de vorige keer, ondanks dat er 5 vragen uitgehaald werden, de norm gewoon 11 fout bleef toch?
Ooooh jij, jij, vanmiddag zei je nog iets anders.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:18 schreef oompaloompa het volgende:
Ik dacht dat de vorige keer, ondanks dat er 5 vragen uitgehaald werden, de norm gewoon 11 fout bleef toch?
Maak zusje nou niet extra zenuwachtig, ik ben er van overtuigd dat dat gewoon een grapje van de docent was van die minder soepele normquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:00 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ooooh jij, jij, vanmiddag zei je nog iets anders.
De eisen waren de afgelopen jaren wat soepelerquote:Op woensdag 15 juli 2009 00:47 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb net een half pak chocokoeken opgegeten.
De ironie, nooit heb ik een herkansing nodig gehad bij ectrie. Maar nu ik cum laude wil afstuderen en voor alle vakken op één na een 8.5 of hoger sta, is er de eis dat geen cijfer onder de 7 mag zijn. En dat ene vak onder de 8.5 is ook gelijk (na herkansen) een 6.5. Toen heb ik nog gauw een nieuw vak gedaan, weer moeten herkansen, sta ik voor dat vak nu ook een 6.5. Volgend jaar mag ik het nog eens gaan proberen om een 7 te halen, zonde om dat diploma nu op te halen.
Bij ons zijn dat al best lang de eisen. Alleen bij bachelor hoef je niet overal minimaal een 7 voor te hebben, bij masters wel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:06 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
De eisen waren de afgelopen jaren wat soepeler![]()
(Oftewel: gemiddeld een 8, zonder verdere eisen)
quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:47 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb net een half pak chocokoeken opgegeten.
Ik kon ze aan niemand slijtenquote:
Vorig jaar gold dat nog, ik vraag me af of dit nou zoveel strenger is. Om een 8 te staan met cijfers onder de 7, moet je dat toch aardig compenseren met hele mooie resultaten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:06 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
De eisen waren de afgelopen jaren wat soepeler![]()
(Oftewel: gemiddeld een 8, zonder verdere eisen)
Dat moet een heel wijs iemand geweest zijn dan want dat kan echt niet. Wat een bijzonder intellect!quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik kon ze aan niemand slijtenKun je ze eigenlijk eten bij bier? Volgens mij kan dat best, maar iemand zei dat dat echt niet kon.
[..]
Toch twijfel ik of diegene het wel goed begrepen had. Misschien verwarde diegene de situatie met een situatie waarbij er zoveel bier was dat er geen tijd was om op koek te kauwen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat moet een heel wijs iemand geweest zijn dan want dat kan echt niet. Wat een bijzonder intellect!
Oompaloompa is toch wel in voor choco-koeken?quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik kon ze aan niemand slijtenKun je ze eigenlijk eten bij bier? Volgens mij kan dat best, maar iemand zei dat dat echt niet kon.
Wie? Nee hoor, lang niet altijd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:09 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oompaloompa is toch wel in voor choco-koeken?
Ik had het vorig jaar nog opgezocht:quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:42 schreef defibrillator het volgende:
Kan iemand mij vertellen of je via de UvT met korting een laptop kan krijgen, ik kan ik niks over vinden, ik dacht dat dat bij de meeste universiteiten wel kon.
Ik heb hem wel genomen, ondanks dat ik alles al hadquote:Op woensdag 15 juli 2009 17:22 schreef GlowMouse het volgende:
Die softwarevouchers zullen een groot succes geworden zijn
Valt me mee, zeker aangezien je voor die prijs een jaar toegang tot usenet hebt. Laat ze daar trouwens subsidie op geven, wie schrijft de brief naar het college van bestuur?quote:Vorig jaar maakten in totaal 1500 studenten gebruik van deze 'digitale voucher', waarmee voor zo'n vijftig euro software gekocht kan worden op www.surfspot.nl
Ik heb iets meer dan een jaar geleden een laptop gekocht en toen kon het nog wel via de nui met korting. Maar zelfs met al die kortingen konden ze gewoon niet tegen normale computerzaken op. Zowel qua assortiment als prijs.quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:17 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik had het vorig jaar nog opgezocht:
Subsidie laptop verdwijnt voor softwarepakket
Gepubliceerd: 12 juni 2008
Eerstejaars studenten krijgen geen subsidie meer op laptops. In plaats daarvan kunnen ze wel softwarepakketten met korting aanschaffen.
Dat blijkt uit een voorstel van het college aan de universiteitsraad. Uit cijfers van Library and IT Services (LIS) blijkt dat er steeds minder animo is voor de door de UvT aangeboden laptops. Oorzaak: de universiteit kan ondanks de subsidie van honderd euro niet concurreren met prijsvechters als Mediamarkt en Saturn. In plaats daarvan wil het college het potje voor laptopsubsidie gebruiken om softwarepakketten aan te bieden aan eerstejaarsstudenten.
De softwarepakketten bevatten onder andere Office 2007 met Engelse en Nederlandse taalmodules en het beveiligingspakket Norton Internet Security. De bundel gaat ongeveer vijftig euro kosten via de UvT, twintig euro goedkoper dan wanneer een student deze software zelf koopt.
Eerstejaarsstudenten krijgen een voucher thuisgestuurd. Wanneer zij die invullen ontvangen zij de programma's thuis. Voor hulp bij het installeren kunnen zij een beroep doen op de helpdesk. [CW]
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0708/34/laptop.html
WAAROM?!quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:28 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb hem wel genomen, ondanks dat ik alles al had
Misschien is er dit jaar een nieuw pakket
mooiquote:
Dat tweede. Plus dat als ik toch een slecht cijfer dreig te halen, dat ze de normering versoepelen.quote:Bwoah GlowMouse ben je gewoon heel slim of heb je geen leven dat je überhaupt (bijna, afgezien die 6,5 dan) cum laude kan afstuderen? Damn.
Jajaquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:23 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
mooihad oompaloompa dus toch ongelijk.
[..]
Dat tweede. Plus dat als ik toch een slecht cijfer dreig te halen, dat ze de normering versoepelen.
In de financiële hoek waarschijnlijk wel, maar dat is saai werkquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:29 schreef Matthijs- het volgende:
De baantjes liggen toch voor het oprapen voor een ectriestudent met ~8.5 of valt dat tegen?
Wacht maar tot je ook econometrie studeert en erachter komt hoe die tentamens zijn. Ongetwijfeld tegen het zere been van medestudenten die ze niet halen, maar bij veel tentamens verlies je alleen punten omdat er iets eccentrieks gevraagd wordt of door slordigheid, als je een beetje opgelet hebt bij de colleges en je je tijd over de juiste dingen hebt verdeeld. Het zijn wel moeilijke dingen die ze kunnen vragen, en iedereen weet ook wel wat die moeilijke dingen zijn, maar niet iedereen steekt er de tijd in om die dingen te lerenterwijl het toch geen dingen zijn waar je langer dan een uur voor nodig hebt om ze te snappen, en over het algemeen niet meer dan één zo'n ding per collegeweek per vak, valt mee dus. Zoals ik automatic_ bezig zag voor de wiskundetoets, echt een week 24/7 eraan werken en dan ook nog eens colleges gevolgd hebben en er eerder aan gewerkt hebben, dat herken ik totaal nietquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:30 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Jaja. Ik heb dat weer net niet, zo'n enorme drive om cum laude af te studeren. Ik wil wel mooie cijfers halen voor de vakken die ik leuk vind / energie in steek, dat dan weer wel. Maar er zijn ook vakken die me gewoon niet genoeg boeien
.
Wel knap hoor!Ik doe het je echt niet na! Respect
.
Ik gebruikte je als voorbeeld, maar verder zal je wel alcoholist zijn en niet in staat je ergens op te concentrerenquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:44 schreef automatic_ het volgende:
@Glowmouse; Hehe; je hemelt mij op
Maar goed; dat was ook wel een uitzondering... Ik had er geen zin in, terwijl het moest en![]()
maar goed; ben der vanaf!
Ik vond het leuk om als jouw voorbeeld te dienenquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:52 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik gebruikte je als voorbeeld, maar verder zal je wel alcoholist zijn en niet in staat je ergens op te concentreren
De logica in de eerste paragraaf: het enige argument is een vermoeden dat ze niet op andere universiteiten lijken. Als ze dat zo graag willen, waarom adverteren ze dan dat ze uniek zijn?quote:Beste student,
De UvT wil een meer multiculturele omgeving worden. Wij vermoeden namelijk dat het aantal studenten met een buitenlandse achtergrond ten opzichte van andere universiteiten ondervertegenwoordigd is. We zijn benieuwd waar dat aan ligt. Daarom willen we de voorlichting aan bachelor studenten met een buitenlandse achtergrond evalueren.
Via een bijeenkomst willen we dit met bachelor studenten, zowel allochtoon als autochtoon, bespreken. Wat vind je van het beeldmateriaal? Spreken de teksten je aan? Is het raadzaam om ouders bij de voorlichting te betrekken? Zijn er specifieke faciliteiten die beter belicht moeten worden, enz...
Ze laten ook iedereen toe tegenwoordig. Bij welk departement?quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:02 schreef hmmmz het volgende:
woeii
hmmmmz is student-assistent geworden![]()
![]()
![]()
tszzz, ik ben gewoon keihard de beste voor het baantjequote:Op donderdag 16 juli 2009 13:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ze laten ook iedereen toe tegenwoordig. Bij welk departement?
Inderdaad, het niveau wordt lager en lager...quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ze laten ook iedereen toe tegenwoordig.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:56 schreef aardappel het volgende:
[..]
Inderdaad, het niveau wordt lager en lager...
Dat geeft toch nietquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:15 schreef hmmmz het volgende:
[..]
tszzz, ik ben gewoon keihard de beste voor het baantje![]()
als ik het departement noem is al m'n anonimiteit hier er meteen aan
Dat denk je maar. Ik kan tegenwoordig de campus niet meer over zonder nagefloten te worden door studentes die mij herkennen van FOK!. Ik kan me daarom ook goed voorstellen dat hmmmz ervoor kiest anoniem te blijven.quote:
Ojeequote:Op donderdag 16 juli 2009 19:33 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat denk je maar. Ik kan tegenwoordig de campus niet meer over zonder nagefloten te worden door studentes die mij herkennen van FOK!. Ik kan me daarom ook goed voorstellen dat hmmmz ervoor kiest anoniem te blijven.
Kan je nergens de activiteiten zien?quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:32 schreef hmmmz het volgende:
Iemand die weet of het de moeite waard is om lid van de personeelsvereniging te worden? Kost 1.25 per maand
http://www.uvt.nl/unifriends/activiteiten/quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:43 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Kan je nergens de activiteiten zien?
Misschien hoopten ze dat je nu op vakantie zou zijn zodat je straks te laat bent met inschrijvenquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:27 schreef hetzusjevan het volgende:
Die brief over het herinschrijven waarvan jullie riepen die ik allang gehad zou moeten hebben, nog vóór de e-mail.. die heb ik vandaag pas binnen gekregen. Lekker op tijd.
Moet je langs bouwvakkers lopen, afhankelijk van je kledij wil dat nog wel eens tot succes leiden.quote:
het staat ergens op het personeel intake formulier wat ik gemaild kreeg. Zweefvliegen op gilze-rijen klink best goedquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:43 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/unifriends/activiteiten/
Ik heb er niks over gehoord of gelezen toen ik SA werd 2 jaar geleden. Straks word ik weer SA werkcollege wiskunde 1 voor economen, yay, dus ik zal eens opletten. Is natuurlijk wel leuk om een keer naar de seniorendag te gaan.
Dat zal het zijnquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:43 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/unifriends/activiteiten/
Ik heb er niks over gehoord of gelezen toen ik SA werd 2 jaar geleden. Straks word ik weer SA werkcollege wiskunde 1 voor economen, yay, dus ik zal eens opletten. Is natuurlijk wel leuk om een keer naar de seniorendag te gaan.
[..]
Misschien hoopten ze dat je nu op vakantie zou zijn zodat je straks te laat bent met inschrijven
ben er ook geen lid van geworden, als dat nodig zou zijn kan het altijd nog.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:03 schreef oompaloompa het volgende:
Ikkm ben geen lid van de personeelsvereniging, qua uitjes enzo gebeurt er al genoeg vanuit het departemen / de faculteit zelf. Als ik fulltime zou werken zou ik het wel doen uit een soort solidariteit of zo, maar niet voor mn 8 uur per week.
Moet ik even de naam van een lid van de examencommissie voor je achterhalen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:16 schreef oompaloompa het volgende:
Ik krijg zo'n genoeg van die examencommissie
We zijn al weer 5 weken verder en nog steeds niks...
Maandag maar eens inschrijven op andere universiteiten als back-up, jammer dat ik dan weer zo veel moeite moet gaan doen terwijl het misschien helemaal niet nodig is :S
Dat is balen!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:16 schreef oompaloompa het volgende:
Ik krijg zo'n genoeg van die examencommissie
We zijn al weer 5 weken verder en nog steeds niks...
Maandag maar eens inschrijven op andere universiteiten als back-up, jammer dat ik dan weer zo veel moeite moet gaan doen terwijl het misschien helemaal niet nodig is :S
Dat is toch alleen maar in het begin. Bij rechten zat de zaal bij het eerste college van 2006-2007 compleet vol (WZ1, 459 stoelen) en de trap ook. Achterin is het dan slecht te volgen, moet je gewoon op tijd komen om nog wat mee te krijgen.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
Eigenlijk vind ik het stom dat er zo veel studenten toegelaten worden. Ik vond zelf 300 man al heel vervelend, kan me niet voorstellen hoe het is om met zijn 400-en in een collegezaal te zitten...
Die kunnen dan lekker psychologie in Twente gaan doenquote:Op zondag 19 juli 2009 14:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat is toch alleen maar in het begin. Bij rechten zat de zaal bij het eerste college van 2006-2007 compleet vol (WZ1, 459 stoelen) en de trap ook. Achterin is het dan slecht te volgen, moet je gewoon op tijd komen om nog wat mee te krijgen.
Maar het aantal studenten stijgt nog steeds hard (vorig jaar landelijk +10% en dit jaar lijkt hetzelfde te gebeuren). 10 jaar geleden had de UvT nog geen 8000 studenten, nu de helft meer. Die moeten ergens terechtkomen dus met een numerus fixus bij een opleiding verschuif je het probleem naar een andere opleiding.
http://www.utwente.nl/fei(...)aanmeldingen2009.pdfquote:Op zondag 19 juli 2009 14:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Die kunnen dan lekker psychologie in Twente gaan doen
Wijsgebeerte groeit!quote:Op zondag 19 juli 2009 00:56 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.uvt.nl/diensten/dea/sa/kengetal_vooraan.html
Getallen!
Ectrie groeit een klein beetje, psychologie met 25%!
wat je van beren leren kan ^_^quote:
Altijd al kuddevolk geweest toch, die lui bij wijsbegeerte?quote:
Uiteraard. Die geveinsde individualiteit is voor de econometristen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:54 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Altijd al kuddevolk geweest toch, die lui bij wijsbegeerte?
Alles beter dan geveinsde wijsheidquote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Uiteraard. Die geveinsde individualiteit is voor de econometristen.
Nog steeds geen spoorquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:45 schreef GlowMouse het volgende:
25 juli was vorig jaar het rooster van de FEB en FRW bekend, het jaar daarvoor was dat op 24 juli.
Dat dus. En nu staat het nergens.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:58 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Afgelopen jaren stond er in de studiegids wel een tracking-systeem waarin werd bijgehouden welke delen al waren geupdate (vakinformatie, rooster etc.)
Hoe moet ik BB nou instellen als ik eerst nog een vakkenpakket moet kiezenquote:Op donderdag 23 juli 2009 20:05 schreef automatic_ het volgende:
Ik denk dat het bij de docenten al wel duidelijk is, want wij hebben al een BB berichtje van een vak (wanneer deze start etc.)
TU/E dus, voor alle duidelijkheidquote:
Ja ik ook. Docenten hebben alles al, kreeg vanochtend weer een mail of ik eindelijk eens wist bij welke werkgroepen ik kon helpen.quote:
Inschrijving verlengenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:06 schreef Skylark. het volgende:
Yay, m'n propedeuse gehaald, meteen in het 1e jaar!
Moet ik nog wat doen, inschrijven oid, als ik gewoon wil doorgaan met deze studie? Ben nu trouwens naar een kamer op zoek, gaat dat snel via Kamernet?
Daar ga je geen spijt van krijgen! Heerlijke week is dat! Niets moet, alles mag. Vooral de biercantus is onvergetelijk. Ga dit jaar 'gewoon' stappen in Tilburg tijdens de TIK-week, een aardig alternatief voor als je geen bandje hebt.quote:Op maandag 27 juli 2009 02:21 schreef Alpine69 het volgende:
en ingeschreven voor TIK-week
Het feest kan beginnen
Gieb!quote:
wat een rare psychologie keuzes :Squote:Op maandag 27 juli 2009 14:40 schreef Friek_ het volgende:
Zojuist m'n minor in elkaar geknutseld.Deze bestaat uit de vakken..
- Organisatiepsychologie
- Psychopathologie
Zou je me kunnen uitleggen wat er zo raar is aan organisatiepsychologie? Het leek me juist zo'n mooie keus omdat ik naast de economische kant ook de psychologische kant van organisatievormen te zien kreeg.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
wat een rare psychologie keuzes :S
zou sowieso de laatste vervangen door inleiding psychologie van economie en arbeid of zo.
Psychopathologie is ongeveer het slechts gegeven vak bij psychologie en ik vermoed dat je er niets zult leren. Het past ook niet zo goed in je minor i.m.o. er zijn een aantal logischere, leukere, en leerzamere keuzemogelijkheden.
hmm kwam er een beetje impulsief en daardoor misschien lullig uit, dat was niet de bedoeling.
(tweedehands psychopathologie boek kopen? ~_^ )
Schiet lekker op danquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:48 schreef GlowMouse het volgende:
Even navragen wanneer het rooster eindelijk online komt is er niet bij. De studentenbalie heeft telefonisch een grote wachtrij die nauwelijks slinkt en na 20min wordt de verbinding verbroken niet afgewacht.
Er was blijkbaar ook iets verkeerd gegaan met de herinschrijfmailtjes enzo...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:48 schreef GlowMouse het volgende:
Even navragen wanneer het rooster eindelijk online komt is er niet bij. De studentenbalie heeft telefonisch een grote wachtrij die nauwelijks slinkt en na 20min wordt de verbinding verbroken niet afgewacht.
Iedereen moet zich herinschrijven.. moet ze brief over gehad hebben. We moeten ons nu digitaal herinschrijven via MySiS? ofzoiets.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:35 schreef Tegan het volgende:
Mijn zus is ervan overtuigt dat ze zich niet hoeft te inschrijven voor jaar twee, staat dat ergens op de site?
Door haar heel streng toe te spreken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:38 schreef Tegan het volgende:
En als ze geen brief heeft gehad, kan ik haar dan overtuigen door iets anders?
http://www.uvt.nl/mysis/quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:38 schreef Tegan het volgende:
En als ze geen brief heeft gehad, kan ik haar dan overtuigen door iets anders?
Ik kreeg wel een brief!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:48 schreef Tegan het volgende:
Ik lees hier dat je geen brief krijgt, maar een mail. Vandaar. Zal haar eens boos aankijken
...
Je schrijft je in voor een opleiding, niet voor een bepaald studiejaar. Anders zou je ook geen collegegeld hoeven te betalen als je studie uitloopt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:55 schreef Tegan het volgende:
Misschien krijg je pas een brief/mail als zeker is dat je over bent?
Ik probeer ook alleen maar een logica erin te vinden?!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je schrijft je in voor een opleiding, niet voor een bepaald studiejaar. Anders zou je ook geen collegegeld hoeven te betalen als je studie uitloopt.
+quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:47 schreef arj1o1 het volgende:
"U kunt hier regelmatig lezen over de voortgang van het nieuwe rooster voor het studiejaar 2009/2010.
"
Waar blijft het dan
Matr zal toch nog geen UvT-adres hebben?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:24 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.uvt.nl/student(...)erstekeer/premaster/
Je zou e-mails moeten krijgen. Heb je je UvT-adres al eens gecheckt?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:48 schreef Steve het volgende:
[..]
Matr zal toch nog geen UvT-adres hebben?
En daarmee verdwijnt ook gelijk de noodzaak om je heel snel in te schrijven; zolang je op blackboard kunt, heb je eigenlijk geen inschrijving nodig tot je eerste toetsen.quote:Nadat je aanmelding voor de (pre-)master is goedgekeurd en door de Faculteit doorgegeven is aan de Studentenadministratie, krijg je van de Studentenadministratie een welkomstbrief toegestuurd. In de welkomstbrief staan je gebruikersnaam, wachtwoord, je studentnummer (ANR) en je UvT e-mail adres.
Ik kreeg bij mijn premasteraanmelding eerst een brief puur om te laten weten dat ik was toegelaten tot de premaster en binnen welk tijdsbestek je hoeveel studiepunten moet halen. Een tijd daarna kreeg ik pas de brief met alle gegevens.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:50 schreef GlowMouse het volgende:
En daarmee verdwijnt ook gelijk de noodzaak om je heel snel in te schrijven; zolang je op blackboard kunt, heb je eigenlijk geen inschrijving nodig tot je eerste toetsen.
Volgens mij heb ik vorig jaar geen bevestiging gehad. Mijn geld werd afgeschreven en kort daarna kreeg ik mijn bewijs van inschrijvingquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoelang duurt het voor je die bevestiging krijgt? Heb nu al een paar weken geleden die machtiging opgestuurd maar nog altijd geen reactie..
Tevens beginnen ze te ouwehoeren dat ik ineens bij de ib mijn opleiding moet wijzigen omdat ik anders geen stufi meer krijg ofzo. Uiteraard geen idee wat mijn login codes zijn, wat een gedoe weer. Laat me gewoon vakantie hebben..
Ik doe hem 10 augustus op de bus, dan schrijven ze 15 augustus of 31 augustus afquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Studielink hoeft toch maar 1x aan te melden en daarna nooit meer of wat? Ik heb me vooralsnog alleen via MySiS heringeschreven. Heb alleen de collegegeldmachtiging nog niet opgestuurd..
Edit: net even in een envelop gedaan en doe ik morgen wel op de post. Die eenmalige inning gaat zo pijn doen.
Ik kan ook mijn telefoonnummer niet veranderen. Ik kan wel iets nieuws toevoegen, maar niets wijzigen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:41 schreef hetzusjevan het volgende:
Trouwens: mijn gegevens in MySiS kloppen van geen kant. Mijn oude adres staat gemarkeerd als 'ouders' en mijn ouders' adres staat als mijn huidige adres.. Maar ik kan nergens op bewerken drukken?
Edit:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:06 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik doe hem 10 augustus op de bus, dan schrijven ze 15 augustus of 31 augustus af
Ja, op de UvT wel, maar op mijn oude Hogeschool moest ik mij bij studielink herinschrijven (terwijl dus de UvT een eigen programma heeft)
[..]
Ik kan ook mijn telefoonnummer niet veranderen. Ik kan wel iets nieuws toevoegen, maar niets wijzigen.
Geen idee, ligt eraan hoe snel ze daar zijn...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:39 schreef oompaloompa het volgende:
weet iemand toevallig zo 1,2,3 wanneer je uiterlijk die brief op de bus gedaan moet hebben voor betaling?
Op de site staat onder andere:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:39 schreef oompaloompa het volgende:
weet iemand toevallig zo 1,2,3 wanneer je uiterlijk die brief op de bus gedaan moet hebben voor betaling?
Ik denk dat ze meer bedoelde op welke datum je machtiging binnen moet zijn als je bijv. 14 augustus wil betalenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:49 schreef Janetje het volgende:
[..]
Op de site staat onder andere:
Zorg voor tijdige verzending (vóór 1 september) van de machtiging.
Ach so. In dat geval; nope.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:54 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer bedoelde op welke datum je machtiging binnen moet zijn als je bijv. 14 augustus wil betalen
Ik moet idd nog die brief krijgen met de machtiging tot betaling en studentengegevens.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik kreeg bij mijn premasteraanmelding eerst een brief puur om te laten weten dat ik was toegelaten tot de premaster en binnen welk tijdsbestek je hoeveel studiepunten moet halen. Een tijd daarna kreeg ik pas de brief met alle gegevens.
Whaa 2 hele paginas gemistquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zou je me kunnen uitleggen wat er zo raar is aan organisatiepsychologie? Het leek me juist zo'n mooie keus omdat ik naast de economische kant ook de psychologische kant van organisatievormen te zien kreeg.
Wat betreft psychologie van de economie en arbeid: die wilde ik eerst kiezen, maar toen zag ik dat er slechts vijf ECTS voor stonden i.p.v. de zes die ik minimaal nodig had. Psychopathologie leek me gewoon interessant en heb ik er met een slechte reden bijgesmokkeld.
En trouwens, wees niet ongerust of je iets beledigends zegt of niet, dit is namelijk Fok!.Dit is nog een erg lieve terechtwijzing in vergelijking met al het andere.
Dit is wel wat ik bedoelde, thanksquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:49 schreef Janetje het volgende:
[..]
Op de site staat onder andere:
Zorg voor tijdige verzending (vóór 1 september) van de machtiging.
quote:Momenteel wordt gewerkt aan de gids voor .
Pas als de informatie definitief is vastgesteld kunt u hier weer uw keuzes vastleggen.
Gebruik tot die tijd de algemene gids ESG
Yessquote:
Dan doe je wat foutquote:
Daar kun je hem ook krijgen. Gewoon lniksboven het rijtje afwerkenquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:47 schreef hetzusjevan het volgende:
Nee, hij staat niet in je persoonlijke studiegids
Vreemd dat dit nog steeds niet bekend is...quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef oompaloompa het volgende:
Nou als ik toegelaten wordt, wat ik dus nog steeds niet weet, op vrijdag statistiek van half een tot half zes
Bedank het nieuwe roosterprogramma dat gemaakt is om een studeerbaarder rooster te maken door colleges zoveel mogelijk bij elkaar te stoppen zodat je niet én 's ochtends én 's middags naar de universiteit hoeftquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef oompaloompa het volgende:
Nou als ik toegelaten wordt, wat ik dus nog steeds niet weet, op vrijdag statistiek van half een tot half zes
Ja t is een groot drama, maar lijkt me niet slim om er meer over te zeggen op publiekelijk internet, als je nieuwsgierig bent kun je pm-en of msn-enquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:00 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Vreemd dat dit nog steeds niet bekend is...
Al contact opgenomen?
Stuur me maar eens een update.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:06 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja t is een groot drama, maar lijkt me niet slim om er meer over te zeggen op publiekelijk internet, als je nieuwsgierig bent kun je pm-en of msn-en
Hihiquote:Op woensdag 29 juli 2009 17:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik kan de mijne nog niet bekijken.
Jemie, schiet lekker op...quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef oompaloompa het volgende:
kan ik die niet van je overkopen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jemie, schiet lekker op...
Dat gaat toch ook "gewoon" via (o.a.) de examencommissie of niet?
Ik heb in ieder geval vrijstelling voor gesprekstechnieken en groepsvaardigheden
Je mag mijn diploma wel gebruiken om te vervalsen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
kan ik die niet van je overkopen?
Dan is mijn probleem meteen opgelost ^_^
Godver het ligt dus echt aan mij. Hoe fix je dat rooster?quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:08 schreef GlowMouse het volgende:
Maandag acht college-uren. Als ik het al haal om van 16.45 in Utrecht naar 18.45 in Tilburg te zijn en gegeten te hebben.
Je kunt toch ook zonder inloggen bekijken op welk uur welk vak is?quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Godver het ligt dus echt aan mij. Hoe fix je dat rooster?
Waar zie jij je Tilburg roosterquote:Op woensdag 29 juli 2009 17:08 schreef GlowMouse het volgende:
Maandag acht college-uren. Als ik het al haal om van 16.45 in Utrecht naar 18.45 in Tilburg te zijn en gegeten te hebben.
En dan de rest van de week huiswerk maken, nog ergens twee uur college volgen en helpen bij een aantal werkcolleges. En muffins eten![]()
In Tilburg is dat vak 's avonds bij de FRW en overdag LNMBquote:Op woensdag 29 juli 2009 17:14 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Waar zie jij je Tilburg rooster
Ik neem aan dat je de rest bij NAKE hebt?
Die muffins...quote:
Sorry..quote:
hoor je het oompa?quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:53 schreef Janetje het volgende:
[..]
Sorry..
Chocola... met chocola.. en zachte chocola binnenin... Met chocola erop...
Hulde!quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:16 schreef GlowMouse het volgende:
De software heeft voor iedereen wel goed gewerkt, zie geen grote gaten.
Mja, ik vind het ook netjes! Nu maar hopen dat het gaat lukken...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |