Dit is mijn 4e week zomervakantie.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Thnx. Tvp. Vrijdag rond een uur of 6 heb ik eindelijk vakantie
.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is mijn 4e week zomervakantie.
Same here.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is mijn 4e week zomervakantie.
Ik zie alleen een donkere vlek naast een post. Anders kan ik net zo goed de nickname lezen, maak ik ook geen fouten door de verkeerde nick aan iemands avatar te koppelen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:32 schreef Tegan het volgende:
Hallo, haar meisje is aziatisch en mijne is blond.
Muis006 en Tegan lijkt ook zoveel op elkaar. En dat was schijnlevenquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik zie alleen een donkere vlek naast een post. Anders kan ik net zo goed de nickname lezen, maak ik ook geen fouten door de verkeerde nick aan iemands avatar te koppelen.
Je TU/E-topic leeft trouwens
Vanwaar dequote:Op woensdag 8 juli 2009 12:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik moet me volgens mij ook nog eens opnieuw inschrijven voor mijn master volgend jaar.
Google Analytics!quote:
Nee, iets andersquote:
Ik ben morgen op de UvT voor mijn tentamen inzage van MTO. Ik moet daarna meteen gaan werken, dus moet wat tijd overbruggen in P vrees ik.quote:
Dat kom je er vrij weinigquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:55 schreef Muis006 het volgende:
Ik ben dit collegejaar denk ik nog geen 20x op de uni geweesten ik heb welgeteld 1x hoorcollege gevolgd!
Ja ik vind het ook nogal triestquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:57 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat kom je er vrij weinig
Mijn eerste jaar is voorbij gevlogen. Zit nu alweer op de helft
Is wel heel gezellig hoor!quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook nogal triest. Maar ik ben voornemens om volgend jaar vaker te gaan!
Trouwens, volgens mij heb ik 'm nét gehaald, dus ik denk dat ik nog een keer een boek kom retourneren + chocokoekjesquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:51 schreef oompaloompa het volgende:
Ik ben nu in P hard aan t werk
Morgen ook en hopelijk iets minder hard aan het werk
Gezelligquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook nogal triest. Maar ik ben voornemens om volgend jaar vaker te gaan!
Ook, maar zonder koekjes is het ook leuk op de uni hoorquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:32 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jij wil gewoon dat ik koekjes bak en die meeneem
Ik had 1x een vieze albron chocolademuffinquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:39 schreef GlowMouse het volgende:
Jullie doen maar alsof het heel gewoon is, ik heb nog nooit een koekje gegeten op de uni, laat staan met chocolade erop
Koekjesmeetquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:39 schreef GlowMouse het volgende:
Jullie doen maar alsof het heel gewoon is, ik heb nog nooit een koekje gegeten op de uni, laat staan met chocolade erop
Ik vind die best te etenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:40 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik had 1x een vieze albron chocolademuffin
Ik heb nog nooit muffins gebakkenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Er gaat niks boven zelfgebakken chocolademuffins
Of browniesquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Er gaat niks boven zelfgebakken chocolademuffins
Hier welquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Werkt als een trein, dat digitaal inschrijven via MySiS.
Aanvraag indienen Excellence Scholarship. Moest bij het studentenservicecentrum en dat was gisteren gesloten toen ik er aan het eind van de middag langs ging. Het was wel van belang om dat nog voor 1 augustus te doen, scheelt weer in de financiën aankomend jaar.quote:
ik loop niet nominaal :/quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:52 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hier wel
[..]
Aanvraag indienen Excellence Scholarship. Moest bij het studentenservicecentrum en dat was gisteren gesloten toen ik er aan het eind van de middag langs ging. Het was wel van belang om dat nog voor 1 augustus te doen, scheelt weer in de financiën aankomend jaar.
Is het heel raar als ik nu voor het eerst van MySiS hoor?quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Werkt als een trein, dat digitaal inschrijven via MySiS.
Alsof er in juli nog zoveel mensen in P komen die eruit zien alsof ze econometrist konden zijnquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als je nu had gezegd hoe je eruit ziet had ik hoi kunnen zeggen als ik je had gezien
Ja, je hebt er een brief en een e-mail over gehadquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:56 schreef Steve het volgende:
[..]
Is het heel raar als ik nu voor het eerst van MySiS hoor?
Die brief heb ik niet ontvangen hoor, over MySiS.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Alsof er in juli nog zoveel mensen in P komen die eruit zien alsof ze econometrist konden zijnJe zat gewoon niet op te letten. PM je kamernummer maar, kijk ik of ik volgende week nog een keer langs P kom met chocokoek. Wordt waarschijnlijk dinsdagmiddag dat ik voorlopig voor het laatst op de UvT kom.
[..]
Ja, je hebt er een brief en een e-mail over gehad
Ik heb er ook nog niets over gehoord, maar dat is blijkbaar het inschrijfsysteem?quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:41 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Die brief heb ik niet ontvangen hoor, over MySiS.
Met een andere browser (Chrome ipv IE8) lukte het hier ook beter. Vanaf heden studeer ik Rechtsgeleerdheid.quote:
Ik maandag de brief en vandaag de mailquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:05 schreef aardappel het volgende:
Die mail heb ik nog niet gehad, wel die brief...
Nou ja, zal binnenkort wel komen.quote:Geen informatie voor deze herinschrijving beschikbaar
Ik heb mij opnieuw ingeschreven en dan krijg ik die melding ook.quote:
Soms iets eerder al, verschilt per faculteit. Ergens deze maand gaat de studiegids een paar weken in onderhoud en wordt het nieuwe rooster geleidelijk toegevoegd.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:35 schreef arj1o1 het volgende:
Het nieuwe rooster is toch altijd op 1 augustus bekend?
5 augustus bij de FSW stond erquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:35 schreef arj1o1 het volgende:
Het nieuwe rooster is toch altijd op 1 augustus bekend?
Stond waar?quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:53 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
5 augustus bij de FSW stond er.
http://www.uvt.nl/faculteiten/fsw/onderwijs/faq.html#2 FAQquote:Wanneer zijn de roosters beschikbaar?
De definitieve roosters zijn elk jaar rond 5 augustus in de elektronische studiegids beschikbaar. In de loop van juli wordt de informatie in de Elektronische studiegids onder voorbehoud van kleine wijzigingen beschikbaar gesteld.
De FEB heeft zoiets nietquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:37 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/faculteiten/fsw/onderwijs/faq.html#2 FAQ. Staat ook al de semesterindeling van volgend jaar
.
Ah, weer zo'n pauperstudent wiens pa en ma alles betalenquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:26 schreef aardappel het volgende:
Ik heb de mail gekregen en heb mezelf weer ingeschreven voor het volgende jaar, woehoe =)
Nu ff de machtigingsbrief doorsturen naar mijn ouders
Er stond een knipoog achter, maar er zijn heel veel studenten die alles zelf moeten betalen, dat ik wil er alleen maar mee zeggenquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:10 schreef Tegan het volgende:
Hoezo pauperstudent. Mijn ouders betalen ook collegegeld. Maar dat betekent niet dat ik nu hardstikke rijk ben, integendeel zelfs.
Wat kosten half jaar lenzen? Tussen de 100-200 euro per half jaar toch? Naja ligt er wel aan of je cilinderafwijking hebt of niet, harde of zachte enz. maar oké.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:17 schreef Tegan het volgende:
Ik betaal alles behalve collegegeld. Dus ook zorgverzekering en telefoonrekening enzo. En lenzen ieder half jaar zijn ook hardstikke duur enzo.
Jup. Alleen ik krijg 70 euro per oog per twee jaar vergoed (handig zo'n regeling die eigenlijk voor brillen is maar die ze niet willen aanpassen voor lenzen), dus de rest moet ik zelf betalen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:27 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wat kosten half jaar lenzen? Tussen de 100-200 euro per half jaar toch? Naja ligt er wel aan of je cilinderafwijking hebt of niet, harde of zachte enz. maar oké.
Dat betaal je toch maar eens per twee maanden? Anders als je dat rot vindt een extra rekening openen waar je 135 per maand naar stort.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Godver, gaan ze weer in 6 termijnen afschrijven, kut universiteit. In Maastricht deden ze het in 10 termijnen, dat is nog te overzien, maar 6 termijnen is toch veel te weinig :/. Hallo-hoo, 270 euro elke maand, dat is onderhand een maand huur voor de gemiddelde student, dat kan je toch niet missen?
Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, denken ze daar nou niet bij na?
Die geeft dus ook dat ene research master vak dat Arjo op fsw gaat volgen (en dat is waarschijnlijk ook de reden dat t moeilijkste vak isquote:Morgen laatste tentamen.. ik kan geen regressie meer zien! Die kerel maakt ook altijd zulke moeilijke tentamens (v. Assen).
Nee, ze schrijven de eerste paar maanden achter elkaar af tot en met december, en daarna in februari en april nog. Was het maar om de twee maanden, dan had ik idd de maanden waarin het niet wordt afgeschreven geld achter kunnen houden voor de maand erop, maar zo werkt het niet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat betaal je toch maar eens per twee maanden? Anders als je dat rot vindt een extra rekening openen waar je 135 per maand naar stort.
Mja dan ben ik zo ongeveer evenveel geld als jij kwijt in een jaar daaraan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:13 schreef Tegan het volgende:
[..]
Jup. Alleen ik krijg 70 euro per oog per twee jaar vergoed (handig zo'n regeling die eigenlijk voor brillen is maar die ze niet willen aanpassen voor lenzen), dus de rest moet ik zelf betalen.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:28 schreef oompaloompa het volgende:
Al mijn kansen op vakantie zijn verkeken
Maar! dat komt omdat ik waarschijnlijk een publicatie krijg! (niet echt een prestigieuze, in t nederlands, maar toch)
Nog geen nieuws over de rema/mphil beiden?quote:
Die ja, die daarvoor nog hogeschool heette.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
UvT? Was dat niet dat schooltje wat eerst Katholieke Universiteit Brabant heette, ofwel KUB, omdat Katholieke Universiteit Tilburg zo vervelend af te korten was?
Ze hebben het anders gewoon op BB staan hoor, dus het is voor iedereen toegankelijkquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:31 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zou zoiets vooral op internet zetten als ik jou was, misschien leest hij wel mee.
Maar wel gauw aanpassen hequote:Op donderdag 9 juli 2009 19:36 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ze hebben het anders gewoon op BB staan hoor, dus het is voor iedereen toegankelijk. Besides, net alsof ie nou het tentamen nog kan aanpassen
.
Echt vet dat je je scriptie gaat proberen te publiceren, ik hoop dat het lukt, zou echt gaaf zijnquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:45 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Maar wel gauw aanpassen he
Bij mijn scriptie -die we nu toch gaan proberen te publiceren- zitten mooie tabellen met enorm veel gegevens die nu nog onbekend zijn en die aardig wat rekenwerk vereisen om te genereren. Kwam ik er per toeval achter dat er een enorme fout in die tabellen zit. Blijkt er bij al dat rekenwerk iets foutgegaan te zijn omdat de getallen te groot waren (en je dan hele gekke dingen krijgt, zoals dat x volgens de computer gelijk is aan x+1).
Met veel logisch denkwerk heb ik die enorm grote getallen weten te omzeilen door gebruik te maken van eigenwaarden en -vectoren ipv grote matrixmachten, mag ik weer een dag wachten tot de computer die tabel weer heeft aangemaakt.
Niemand die het gemerkt zou hebben als die foute tabel in een wetenschappelijk tijdschrift kwam
Van publicatie bedoel je? Nadat ik een hoop geschrapt heb (thesis is voor medestudenten leesbaar, artikel niet) en mijn begeleider of tweede corrector wellicht nog wat toevoegt, en als het daarna nog goedgekeurd wordt. Ik reken op een maand of 6 of langerquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:40 schreef oompaloompa het volgende:
edit: o wow (al een tijd niet ververst dus zie t nu pas) gefeliciteerd glowmouse, wanneer krijg je het zeker te horen?
ben echt op zoek naar de definitie van utility, heb namelijk iets waarvan ik moet weten of het er onder valt of niet en om dat te kunnen moet ik eigenlijk weten of utility al 1 behelst, dus perceptie, of pas bij interpretatie komt kijken. BV geluid horen wij als lineair wanneer het eigenlijk logaritmisch is, dat is dus duidelijk op perceptueel niveau, maar wat is de stelling van economische theorie m.b.t. het niveau waarop utility dus minder wordt naar gelang je meer hebt (hoop dat dat een beetje te volgen was)quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:43 schreef GlowMouse het volgende:
ik wordt?
Die eerste vraag weet ik niet.
Bij vraag 2 is antwoord 2 is in ieder geval goed
Ja zou wel relaxed zijn, ik zoek iig eerst zelf nog even verder en vraag morgen even rond maar als je iemand hebt die ik als plan B in kan zetten zou dat wel erg relaxed zijnquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:53 schreef GlowMouse het volgende:
Daar heeft de economie geen theorie over. Ik kan je wel iemand geven waar je langs kunt lopen die je er misschien wel mee wil helpen.
Zonder kennis van lineaire algebra (tot aan eigenwaarden en -vectoren) en wat algemene kennis van wiskunde (notatie voornamelijk) is hij niet te begrijpen, anders lees je hem in een dag door. Stuur maar een pm als je het wilt proberenquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:56 schreef Ron.Burgundy het volgende:
GlowMouse is je thesis ook te begrijpen voor normale mensen of gaat het gelijk enorm te diepte in? Ben wel benieuwd wat het geworden is.
Rechtenstudent, maar ik was wel vroegah wel redelijk in Micro-vakken, dus ik doe een (waarschijnlijk) nutteloze bijdrage..quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:40 schreef oompaloompa het volgende:
weet iemand (glowmouse, wink wink) op welk vlak de marginal utility curve plaatsvindt? Perceptueel niveau, interpetatie niveau of applicatie?
Als ik 10 marsen heb, en jij 1, heeft mijn mars dan minder utility omdat
1: het minder lijkt t.o.v. mijn 10 marsen dan t.o.v. jouw ene mars
2: ik het als minder interpreteer omdat ik er al tien heb
3: ik er minder mee kan (ik word er kotsmisselijk van want ik heb er al 10)
edit: o wow (al een tijd niet ververst dus zie t nu pas) gefeliciteerd glowmouse, wanneer krijg je het zeker te horen?
en nee Arjo nog steeds niks gehoordbegin volgende week zijn de 4 weken voorbij...
...geen antwoord te geven is omdat de aanname die erin gemaakt wordt onjuist is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:40 schreef oompaloompa het volgende:
Als ik 10 marsen heb, en jij 1, heeft mijn mars dan minder utility omdat....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |