Ik zit om half 7 op de fiets morgenquote:
Dan neem ik daar wat van meequote:Op woensdag 1 juli 2009 21:40 schreef marcodej het volgende:
Krentenbollen, snelle jelles, ontbijtkoek, sultana's ofzo...
Niet te moeilijk doen, gewoon brood en bananen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:36 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ik zit om half 7 op de fiets morgendan is het nog wel een lekkere temperatuur denk ik.
Nog een vraagje trouwens, ik stap dan om 4 uur a half 5 weer op de fiets, dat trek ik niet op m'n lunch, wat is verstandig om 's middags nog naar binnen te werken?
Net 70 km gefietst en heb om 12:00 een warme maaltijd gegeten en pas rond 18:00 een banaan, een bakje magere yoghurt met muesli en een snelle jelle. Vervolgens halverwege nog een banaan en in totaal 2 bidons water.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:36 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ik zit om half 7 op de fiets morgendan is het nog wel een lekkere temperatuur denk ik.
Nog een vraagje trouwens, ik stap dan om 4 uur a half 5 weer op de fiets, dat trek ik niet op m'n lunch, wat is verstandig om 's middags nog naar binnen te werken?
Ik heb morgen nog 2 tentamens, en 's avonds een feestje. Vrijdagavond heb ik geen flikker te doen, dan krijg jij een OP van mequote:
Ik heb vandaag eens een stuk gereden van die route, althans geprobeerd.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
hum...ander alternatief is met de auto richting de hoge veluwe te gaan, daar een lueuk rondje rijden dat ook Nunspeet aandoet...iemand ervaringen met de omgeving hier ? http://tinyurl.com/noha9r
Als ik parkeer ergens rond punten E, F of G moet dat best lukken denk ik
Dit is inderdaad een makkelijker variant. Kun je bijna niet verkeerd rijden en de fietspaden hebben een normale breedte. Maar soms is het wel leuk om over paden te rijden waar geen auto's komen.. Weet je of je dat probleem van het Park ook als je binnendoor van Otterlo naar Hoenderloo rijdt (Houtkampweg?). Mijn wegenkennis kent trouwens een opvallende noordergrens, nl de N344..wil ik de komende tijd verandering in aanbrengen. Heeft/weet iemand daar nog leuke routes?quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:27 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ik heb vandaag eens een stuk gereden van die route, althans geprobeerd.
Dit heb ik gereden http://tinyurl.com/ldpcep
Let wel op dat jouw route over Park de hoge veluwe gaat en toen ik dat wilde doen vroegen ze om een kaartje bij mij. Dus het kan zijn dat je er niet zomaar overheen kan fietsen.
Verder heb ik een beetje gezocht naar een paar stukken van je route, maar er zitten zeer waarschijnlijk hele slechte fietspaden in. Ik ben gewoon langs de weg blijven rijden en die fietspaden zijn uitstekend, veel andere renners gezien en weinig auto's.
Ik heb gisteren geprobeerd om vanuit Hoenderloo het park in te gaan en daar vroegen ze me om een kaartje. Ik vermoed dat ik dan als ik helemaal door was gefietst naar Otterlo ik op de Houtkampweg was uitgekomen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een makkelijker variant. Kun je bijna niet verkeerd rijden en de fietspaden hebben een normale breedte. Maar soms is het wel leuk om over paden te rijden waar geen auto's komen.. Weet je of je dat probleem van het Park ook als je binnendoor van Otterlo naar Hoenderloo rijdt (Houtkampweg?). Mijn wegenkennis kent trouwens een opvallende noordergrens, nl de N344..wil ik de komende tijd verandering in aanbrengen. Heeft/weet iemand daar nog leuke routes?
Ik zou dan toch een iets andere route nemen, aangezien het pad van Elspeet naar de N344 onverharde stukken heeft en het stuk van Uddel naar de N344 ook nog eens een mooi stuk is in de routequote:Op donderdag 2 juli 2009 11:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Om het park heen wordt het dus zoiets...http://tinyurl.com/mzkpru
Ziet er wel goed uitdus maar eens zien wat het weer doet, en of ik zin heb in de auto te stappen zaterdag...anders zijn er ook nog stukjes van de Vecht en omstreken die ik nog wil verkennen.
Veel plezier!!quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:29 schreef cyclechick het volgende:
TVP en tot over 4 dagen! Ik ga biertjes drinken en bandjes kijken!!
Yep, is een mooi stukje fietsen, ook leuk heuvelachtigquote:Op donderdag 2 juli 2009 11:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus tot aan Uddel, en dan de Aardhuisweg naar de N344?
Volgens mij moet je nu niet echt meer kijken naar gewicht maar meer naar omvang. Gaat je vet percentage naar beneden is dat een beter gegeven dan je totale gewicht.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hier ook...de broeken, die ik een maand of twee geleden kocht omdat ik wel erg ruim in m'n oude kleren begon te zitten, worden nu ook weer ruim om m'n middel. Maar qua gewicht schiet het niet op.
Ik rij ook vaak alleen en ik merk ook dat als ik echt rustig begin ik na 50 kilometer de laatste 30 boven de 30 gemiddeld kan rijden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:35 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van een rondje van 92km (voor het eerst dat ik zo'n afstand in mn eentje doe)
Maar pfff, wat een hitte. Ik was van plan er misschien aan het einde nog een extra lusje aan te plakken zodat ik over de 100km zou komen, maar de hitte kickte op het eind zo hard in dat ik maar afgedraaid ben naar huis.
Ging op zich goed. Heb mezelf echt voortdurend ingeprent dat ik niet teveel moest forceren en dat ik puur op souplesse moest gaan rijden. Eerste gedeelte ging wel moeizaam. Het gemiddelde van het eerste stuk was 27.0, maar daalde op een gegeven moment naar 26.7 en de benen begon ik al te voelen (hoewel ik niet forceerde). Ai, dacht ik, dat gaat niet lekker.. Maar even wat gegeten en wat extra gedronken en toen ging het draaien. De tweede helft continu boven de 30 kunnen rijden zonder te forceren. Zodoende het eindgemiddelde op kunnen trekken naar een voor mijn niveau mooie 28.1.Dus het inprenten van langzaam beginnen, betaalde zich dus wel uit uiteindelijk.
De laatste tien kilometer ging het kaarsje echter langzaam uit (mn voeten begonnen bovendien te branden van de warmte) en ben ik afgeslagen naar huis. Dus dan merk je wel dat je misschien net nog wat inhoud mist om in dit soort omstandigheden in je eentje zo'n afstand te rijden.
Oh ja, ben aan het begin ook nog Sebastian Langeveld tegengekomen!Tenminste ik denk dat het hem was, hij leek er op en hij woont ook in deze regio...Het was iig een Rabo op een witte Giant.
Hij reed zonder helm... Dus dat wordt een boete van voor hem.
Broeken die ik aan het begin van de winter strak vond zitten vallen nu 'n beetje van m'n kont afquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hier ook...de broeken, die ik een maand of twee geleden kocht omdat ik wel erg ruim in m'n oude kleren begon te zitten, worden nu ook weer ruim om m'n middel. Maar qua gewicht schiet het niet op.
Dat heb ik ook, gewoon ritme opdoen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:03 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ik rij ook vaak alleen en ik merk ook dat als ik echt rustig begin ik na 50 kilometer de laatste 30 boven de 30 gemiddeld kan rijden.
Heel raar in het begin rustig aan doen en maar inhouden en als je dank iets versneld gaat dat moeizaam en dan ineens gaat het molentje makkelijk rond en zit je zonder moeite rond de 30 en er boven.
Zelfs het uitrijden gaat aanzienlijk harder zonder moeite te doen.
Deze week niet meer fietsen, behalve vanavond naar de stad voor een biertje
Welke duinen? En toch niet tegen de 40 op een duinpad mag ik hopen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:42 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, als ik rustig begin kan ik ook op volle snelheid naar huis schieten. Vaak fiets ik door de duinen en dan doe ik op heenweg rustig aan met een beetje tegenwind 25-26km/u, geen energie verspillen. En dan op de terugweg 50 kilometer achter elkaar tegen de 40 aanrijden.
Waarom niet??quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Welke duinen? En toch niet tegen de 40 op een duinpad mag ik hopen?
Als er niemand rijd, is het geen probleem. Maar zeker als het druk is, vind ik het persoonlijk nogal link. (En niet leuk trouwens ook, je moet continu remmen en slalommen om de mensen heen.)quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:51 schreef ursel het volgende:
[..]
Waarom niet??
* ursel fiets nu nog ff snel pakt.
mooi fietsje Tomaquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:32 schreef toma het volgende:
Vandaag naar de fietsenmaker geweest en ik ben er uit.
[ afbeelding ]
Deze gaat het worden
Mijn mouwtjes zijn ook wel heel erg nuquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:00 schreef marcodej het volgende:
Het is niks dat ik de hele middag in de zon gefietst heb, maar mn witte handjes worden nu nog extra geaccentueerd. Ziet er echt niet uit zo...
Bianchi!quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:32 schreef toma het volgende:
Vandaag naar de fietsenmaker geweest en ik ben er uit.
[ afbeelding ]
Deze gaat het worden
Van Scheveningen naar Zandvoort en daar voorbij.quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Welke duinen? En toch niet tegen de 40 op een duinpad mag ik hopen?
Ik rij ook regelmatig in de duinen hoor (woonachting in Katwijk dus ik ga óf richting Scheveningen óf richting Zandvoort), maar als het druk rij ik daar zeker niet snel. Het ligt er ook een beetje aan hoe je fietst natuurlijk, dat is waar. Goed vooruit kijken en een beetje aanpassen aan de situatie is het devies en scheelt al een hoop.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:42 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Van Scheveningen naar Zandvoort en daar voorbij.
En de drukte valt wel mee als je op het goede tijdstip gaat. En ook als het druk is, vind ik het juist leuk om daar te fietsen. Erg link vind ik het niet. Je moet soms wel veel slalommen, dat is waar. Maar dat maakt het ook wel leuk vind ik. Dan heb je tijdens je rit tenminste nog veel te doen, en kom je veel andere renners tegen waar je soms wel een leuk groepje mee kan vormen.
Hard in de remmen of een bijna-ongeluk kan ik mij ook niet herinneren in de duinen. Als je je ook een beetje goed afstemd op het verkeer dat er aan komt kan je makkelijk het snelle tempo behouden zonder hard te moeten remmen.
Ik vind het dus juist heerlijk fietsen door de duinen. Prachtige paden, nergens stoplichten of kruisend verkeer, gewoon tientallen kilometers achter elkaar door kunnen knallen.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:07 schreef marcodej het volgende:
Maar soms denken ze dat ik dat bedankje cynisch bedoel ofzo en krijg ik juist een norse blik of grote bek terug.
Zo doe ik het ook meestal.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:07 schreef marcodej het volgende:
En aan mij hoef je ook geen voorbeeld te nemen. Ik ben mischien wel een beetje té sociaal en voorzichtig (zeker in vergelijking met de gemiddelde wielrenner). Ik heb geen bel, maar roep meestal rustig "Pardon" ipv honderd meter vantevoren als een idioot te gaan schreeuwen dat ze aan de kant moeten (dat vond ik vroeger namelijk zelf ook irritant toen ik nog niet wielrende). En ik geef altijd ff een duim of een "Bedankt hé" als ik er langs rijd of steek mijn hand op als een auto stopt om mij te laten kruisen. En als ik ook maar even het idee heb dat inhalen weleens lastig kan zijn dan rem ik liever dan dat ik er vlak voor langs ga. Neem eigenlijk nooit risico...
Maar soms denken ze dat ik dat bedankje cynisch bedoel ofzo en krijg ik juist een norse blik of grote bek terug.
In wat voor wedstrijd was die overwinning?quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:50 schreef OProg het volgende:
Gisteren een mooie overwinnig kunnen boeken in een wedstijd die relatief zwaar was. De laatste 20 km met een groepje van 3 weg, de eindsprint met 15 fietslengtes gewonnen. Vanavond in een criterium had ik al na 500 meter door dat het em niet ging worden. Benen liepen vol, miste nog bijna een boch in de eerste ronde en had er na een ronde of 5 de handoek in de ring gesmeten.
Naja. 1 overwinnig met 1 slechte wedstrijd daarna is mooier imho dan 2 keer de 7e plek.
dan klopt er iets niet, , maar mogelijk te verhelpen met een extra afstand ringetje.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:49 schreef jakkop het volgende:
Wat is de remedie tegen een aanlopend binnenste tandwiel? Tegen het frame, that is.
Wat ook werkt, als je zonder bel fiets, is roepen dat je bel in de was zit. Ze kijken je even raar aan, maar sommige kunnen het wel waarderen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook meestal.
Ik krijg ook wel eens de opmerking "wat een mooie bel" (als ik "tingeling" of "ding dong" roep). Dan reageer ik meestal met "ja, hè! Een echte akoestische."
Niets zo fijn als weggebruikers die even remmen of van het gas los gaan om een wielrenner lekker door te laten fietsen in zijn tempo. Hulde!quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:12 schreef TradeMarkie het volgende:
Vandaag werd ik trouwens ook nog keurig door 2 auto's en een vrachtwagen voorgelaten op plekken waar ze dat niet hoefden te doen
Ik steek dan ook even mn'n hand op om te bedankenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:16 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Niets zo fijn als weggebruikers die even remmen of van het gas los gaan om een wielrenner lekker door te laten fietsen in zijn tempo. Hulde!
Die moet ik onthoudenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:16 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Wat ook werkt, als je zonder bel fiets, is roepen dat je bel in de was zit. Ze kijken je even raar aan, maar sommige kunnen het wel waarderen.
Ja dat idee heb ik ook wel eens.. en als er dan nog iets gezegd wordt is het soms niet te verstaan. Maar meestal is het toch wel positief. En ik zeg dan ook liever "dank u" ipv "bedankt" omdat de kans dan volgens mij kleiner is dat ze het spottend opvatten. Of inderdaad even een hand. Of allebei.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:07 schreef marcodej het volgende:
Maar soms denken ze dat ik dat bedankje cynisch bedoel ofzo en krijg ik juist een norse blik of grote bek terug.![]()
t is ook nooit goed hè. Bedank je netjes omdat je erlangs mocht, en vervolgens flink hard aanzetten (eigenlijk is zo'n oponthoud een hele goede trainingsimpuls! ) , hoor je achter je "nou nou...."quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook wel eens.. en als er dan nog iets gezegd wordt is het soms niet te verstaan. Maar meestal is het toch wel positief. En ik zeg dan ook liever "dank u" ipv "bedankt" omdat de kans dan volgens mij kleiner is dat ze het spottend opvatten. Of inderdaad even een hand. Of allebei.![]()
Als ik aan kom fietsen eerst netjes "Pardon" en vervolgens probeer ik altijd zo oprecht mogelijk "dank u" te zeggen als ik er langs fiets.quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook wel eens.. en als er dan nog iets gezegd wordt is het soms niet te verstaan. Maar meestal is het toch wel positief. En ik zeg dan ook liever "dank u" ipv "bedankt" omdat de kans dan volgens mij kleiner is dat ze het spottend opvatten. Of inderdaad even een hand. Of allebei.![]()
Toen ik begon met bewegen kon mijn vrouw als ze haar armen om mijn middel sloeg haar handen vastpakken. Nu kan ze steeds verder de arm op, nu kan ze bijna met de ene hand bij de elleboog komen....dat is mijn indicator. weegschaal...ach ik sta er 1 keer per twee maanden op. Echt afvallen is zowiezo een geduldzaakje!quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:46 schreef BattleLies het volgende:
[..]
Volgens mij moet je nu niet echt meer kijken naar gewicht maar meer naar omvang. Gaat je vet percentage naar beneden is dat een beter gegeven dan je totale gewicht.
Tip, bel 2x achter elkaar. De eerste keer horen ze blijkbaar nagenoeg nooit..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:39 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Als ik aan kom fietsen eerst netjes "Pardon" en vervolgens probeer ik altijd zo oprecht mogelijk "dank u" te zeggen als ik er langs fiets.
Misschien toch eens een belletje kopen, aangezien mensen bij het geluid van een bel, redelijk snel aan de kant gaan. Als ik pardon roep zijn er nog te veel mensen die remmen en omkijken en vervolgens pas aan de kant gaan
Mooiere indicator kun je bijna niet hebbenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Toen ik begon met bewegen kon mijn vrouw als ze haar armen om mijn middel sloeg haar handen vastpakken. Nu kan ze steeds verder de arm op, nu kan ze bijna met de ene hand bij de elleboog komen....dat is mijn indicator. weegschaal...ach ik sta er 1 keer per twee maanden op. Echt afvallen is zowiezo een geduldzaakje!
Dat gebeurt ook heel vaak met bel hoorquote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:39 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Als ik aan kom fietsen eerst netjes "Pardon" en vervolgens probeer ik altijd zo oprecht mogelijk "dank u" te zeggen als ik er langs fiets.
Misschien toch eens een belletje kopen, aangezien mensen bij het geluid van een bel, redelijk snel aan de kant gaan. Als ik pardon roep zijn er nog te veel mensen die remmen en omkijken en vervolgens pas aan de kant gaan
Hij is helemaal 105 afgemonteerd. Ik twijfel nog wel of ik wat extra bij moet leggen voor een Ultegra dat scheelt 100 euro maar ik vraag me af waar dat verschil nou precies in zit.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:24 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Mijn mouwtjes zijn ook wel heel erg nuBen er best wel trots op ook xD
@toma: Goed fietsje. Mijn oom fietst ook op een Nirone, die is er erg tevreden meeWelke afmontage zit erop?
Dat hoort eigenlijk wel hequote:Op donderdag 2 juli 2009 20:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bianchi!
Geweldig mooie fiets, mijn volgende wordt ook sowieso een groene Bianchi!
Ben jaloers op je
Ga je de outfit er ook bij scoren?
[ afbeelding ]
Ja witte broeken zijn behoorlijk problematisch. Moeilijk schoon te houden, schijnen snel door enzo. Zou ik niet doen. De broek ken ik verder niet..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
iemand ervaring met deze broek ?
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?template=pro_templ1.html&levprodid=6162-0008-016-N0807#reviews_customers
Wil een tweede, en wit of rood lijkt me wel wat....gaat een witten koersbroek snel 'vergelen' zoals tshits dat wel hebben naar iemands ervaring?
Wil je rustig recreatief of hard recreatief rijden? Rustig : 105 is prima. Wil je echt gaan trainen, en evt. de bergen in, dan zou ik ultegra wel overwegen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:21 schreef toma het volgende:
[..]
Hij is helemaal 105 afgemonteerd. Ik twijfel nog wel of ik wat extra bij moet leggen voor een Ultegra dat scheelt 100 euro maar ik vraag me af waar dat verschil nou precies in zit.
Een goedkopertje van Nalini en twee duurdere van Castrelli en AGU. De Agu en de Nalini bevallen mij het best, de Castrelli het minst: zeem is design, maar daardoor wel wat te klein. En hoewel ik dezelfde maat heb genomen als de anderen zit 'ie toch te strak.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor merk en type koersbroek hebben julie eigenlijk meestal aan?
Een giordana bib, kort met bretels.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor merk en type koersbroek hebben julie eigenlijk meestal aan?
Rogelli, want dat is de sponsor van de club.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor merk en type koersbroek hebben julie eigenlijk meestal aan?
Bij welke snelheid ga je naar het buitenblad (en wat voor buitenblad)?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Afgezien daarvan, kon ik de eerste 20 km geen buitenblad draaien of kracht zetten zonder pijnscheuten in m'n knieen, dus op souplesse blijven rijden, geen kracht zetten maar malen...ging toch nog wel redelijk snel op den duur.
Ik heb ook bekende teamkleding, maar mij zien ze echt niet aan voor een profquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:02 schreef RamonNL het volgende:
Ik doe geen trap meer. Ik kan echt niet tegen die warmte. Met 10 graden heb ik het al warm met een korte broek.
Ik rijdt trouwens met Vermarc kleding, Silence Lotto van vorig jaar. Sokken en al. Volgend jaar komt er wel weer nieuw spul. Ik vind het wel leuk om in bekende teamkleding rond te rijden. Blijft leuk wanneer andere wielrenners naar je knikken omdat ze twijfelen of je niet daadwerkelijk een prof bent. Verre van natuurlijk, want ik ben al blij als ik de 28 km gemiddeld haal na een tourtje van 50 km.
Ik zou wel iets kopen wat bij mekaar past.
Ik ben wel nieuwsgierig. Ik heb zelf een 53 buitenblad, en schakel pas het buitenblad als ik rond de 40 rijd.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Uh..erlijk gezegd moet ik al een maand of twee nieuwe batterijen in m'n snelheidsmeter doen...zitten hele kleine schroefjes in en moet ik een speciale schroevendraaier voor kopen...moet ook nog steeds m'n bladen telllen, maar ik heb drie voorbladen.Helpt dat![]()
Waarschijnlijk heb je iets als 50/39/30. Denk dat je dan nogal zwaar trapt, klopt dat? Ik rijd in elk geval tot minimaal 37-38 km/u gewoon op het middenblad (39).quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Uh..erlijk gezegd moet ik al een maand of twee nieuwe batterijen in m'n snelheidsmeter doen...zitten hele kleine schroefjes in en moet ik een speciale schroevendraaier voor kopen...moet ook nog steeds m'n bladen telllen, maar ik heb drie voorbladen.Helpt dat![]()
Doordat m'n knieen niet zoveel (nog) kunnen hebben gebruik ik die eigenlijk het meest om te bepalen of ik te veel wil.
Echt letten op snelheden en overbrengingen...nog niet zo over nagedacht eigenlijk. Volgend jaar wil ik een trainingsprogramma samenstellen met hartslag ed erin verwerkt, ben nu aan het kijken naar hartslagmeters, welke bevelen julie aan?
Ik reed gister niet eens in teamkleding, maar toch riep een enkeling voor de gein: "Hé, Thomas Dekker!"quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:09 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ik heb ook bekende teamkleding, maar mij zien ze echt niet aan voor een prof
Decathlon zit in Amsterdam en in Kerkrade. Over de grens nog in Luik en Antwerpen. De oudere serie Decathlon broeken is puik, daar heb ik gelukkig nog een aardige stapel van. De huidige serie is beduidend minder. Daarnaast heb ik broeken van protective en van Bioracer. Het is op de lange afstand vaak handig om meerdere merken bij je te hebben, dan kun je de drukplekken afwisselen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gripper, Decathlon zit toch in Amsterdam? of ook in Utrecht?
Ik zit een beetje te dubben tussen 'neutraal'of iets teamachtigs, maar dan wel een beetje retro...die bianchi broeken met geel erin staan wel leuk, wil in elk geval niet helemaal zwart want dat heb ik al...
Woensdagavondcompetitie bij DHR. Er werd gewoon lekker doorgereden en je kan op dat parcours lange stukken beuken natuurlijk. En gisteren is het meer 'kap en draaiwerk'. Mede door de inspanning van woensdag en het feit dat er meteen vol gereden werd kwam ik totaal niet in m'n ritme en verzuurde ik vrij snel. Ik ben toch al niet echt van een bochtenparcours trouwens. Ik rijd liever wat langere stukken vol door.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In wat voor wedstrijd was die overwinning?
gaan die iriteren dan op langere stukken?quote:
Nee. Maar op langere stukken moet je wel eens naar de wc.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
gaan die iriteren dan op langere stukken?
Ik ben er hard mee bezigquote:
Ik heb sinds kort ook een broek van Santini (Lampre), normaal fiets ik met Nalini, beide goede kwaliteit.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:48 schreef dutch_cyclist het volgende:
Ik rijd altijd op het buitenblad, bij 6 a 7 % pas naar de 34, heb een compact crankstel.
En op broeken moet je niet gaan bezuinigen, er is niet vervelender dan een zere kont na het fietsen.
Maar ieder zijn ding natuurlijk, normaal rij ik met Santini boeken van de club en Campagnolo broeken.
Klopt en voor lange ritjes in dat erg lekker.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort ook een broek van Santini (Lampre), normaal fiets ik met Nalini, beide goede kwaliteit.
Al is de zeem van de Santini iets dikker.
Ik heb precies het omgedraaide. Voor lange ritten wil ik een dunne zeem hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:30 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Klopt en voor lange ritjes in dat erg lekker.
Al moet dit wel gaan icm een goed zadel
He jammerquote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:45 schreef RamonNL het volgende:
Het zal niet veel krimpen, maar juist de kleuren verwassen. Niet doen dus
Zo, vier uur onderweg is best lang! De smaak te pakken zeker?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Geen zin vanochtend om ergens in de auto naar toe te gaan, dus gewoon de Vechtwegen onveilig gemaakt. Wat blanke plekken invullen op de kaart, om zo te zeggen. Maartensdijk - Achtienhoven -Maarsen -Breukelen-Loenersloot =- Baambrugge en dan de plassen oversteken, bij Vinkeveen kruising linksaf en via kleine weggetjes naar Breukelen terug...weer de vechtn langs omhoog, dan richting Loosdrecht maar niet via Loosdrecht terug maar het weggetje langs het water via Gravensdijk (of zoiets)kom je weer uit op de N201 naar H'sum
Kwam Gripper en z'n fietsmaatje nog tegen bij Baambrugge, even gebabbeld![]()
Voor het eerst van die isostar oplostabletten geprobeerd, in tablet citroensmaak in een bidon, wel lekker fris-zuur moet ik zeggen. En drie bidons water in totaal leeggeslurpt...nee het was helemaal niet warm![]()
Omdat ik m'n route weer eens niet goed wist te volgen geen idee hoe ver ik gegweest ben...1/2 12 weg, 1/2 4 thuis in elk geval.
Ik dreig bijna fanatiek te wordenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zo, vier uur onderweg is best lang! De smaak te pakken zeker?
Ook thuis en met een cola op de bankquote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik dreig bijna fanatiek te worden![]()
Fietsen langs het water combineert mooi diverse hobbies, fietsen en naar mooie boten kijken...morgen een bootje gehuurd om de Vecht op te gaan.![]()
![]()
Lekker varen.
Dit is inderdaad m'n eerst fiets. Ik mountainbike nu al een tijdje maar wil nu m'n horizon verleggen door ook een racefiets aan te schaffen. Het voordeel van Specialized is wel dat er in mijn dorpje een concept store van Specialized zit die geweldige service levert.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:34 schreef RamonNL het volgende:
@ Toma, is dit je eerste fiets? Dan is gewicht namelijk niet echt belangrijk, je gaat zo'n minimaal verschil in gewicht echt niet merken. Sowieso maakt het verschil in onderdelen (in deze klasse) vrij weinig uit. Het is veel belangrijker dat de fiets voor jou goed is afgesteld. Voor je standaard tourrondjes door Nederland voldoen beide fietsen gewoon. Zorg alleen wel dat er wat lichte verzetjes op zitten, zodat je in Limburg of de Alpen ook er goed mee overweg kan.
negeer het bovenstaande wanneer dit niet je eerste racefiets is
Check je PM.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:41 schreef Kadooosh het volgende:
Misschien een rare vraag maar krimpt wielrenkleding erg als je het op 60 graden wast?
Ik heb namelijk een mooi setje ontvangen uit China maar het is te groot.
En anders ... te koop:
[ afbeelding ]
XL(valt kleiner uit) en gloednieuw.
Heel setje voor maar ¤30.
Nee.. student enzo.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:05 schreef eentwee het volgende:
Voor pedalen heb je alleen een steeksleutel (en een inbusje voor de plaatjes en wat vet/montagepasta voor de schroefdraad) nodig, heb je die niet in huis?
Mijn vriendin gaat 5 maanden studeren aan de University of the Sunshine coast. Ik moet helaas mee..quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:50 schreef dutch_cyclist het volgende:
Waarom ga je eigenlijk naar Australië? Werk of vakantie?
Je hebt de essentie van een mooie dag op/langs het water haarfijn verwoordquote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
meer gekeken naar het moois op sommige boten...
Hoe hard rij je als het tempo omhoog gaat?quote:Op zondag 5 juli 2009 13:20 schreef marcodej het volgende:
Vandaag 75km gereden in een rustig groepje (uiteindelijk 28 gemiddeld, dus heel rustig gereden). Had nog steeds pijn in de benen van de vorige rit, maar ik kon op het eind aardig door de pijn heentrappen toen het tempo nog even de lucht in ging...
Haha, daar houd ik altijd van. Vorige week ook bij de omloop Math Salden. Werd een paar keer volledig van de sokken gereden door gasten met fietsen van duizenden euro's, geschoren beentjes, bandana's om etc etc, die vervolgens op het eerste beste viaduct compleet geparkeerd staanquote:Op zondag 5 juli 2009 14:05 schreef Oksel het volgende:
IIn het begin langzaam gefietst, was een vrouw bij, en een knakker op een loeidure fiets, met carbonnen alles, inc velgen.. die kwam de heuvel niet op..
Gemiddelde komt dan uit op 31-32 in groep denk ik. Als het hard gaat rijden we steady 38-39 ongeveer.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:23 schreef toma het volgende:
[..]
Hoe hard rij je als het tempo omhoog gaat?
28 is normaal voor mij, 29 ben ik (heel) goed, 30 haal ik eigenlijk nooit (als ik van deur tot deur meet zeg maar)quote:Op zondag 5 juli 2009 14:56 schreef Oksel het volgende:
Als ik alleen fiets ben ik altijd blij als ik (inc. stukje stad) 30 gemiddeld op de teller heb staan, over 60 km.
dat wordt een zware dobber, 170 km alleen is zwaarder dan 250 km in een groep, bijvoorbeeldquote:Op zondag 5 juli 2009 15:43 schreef toma het volgende:
Wanneer ik een racefiets heb ga ik trainen zodat ik over een tijd 170 km alleen kan fietsen. Dan kan ik namelijk naar de caravan van m'n ouders fietsen in Zeeland. Dat wil ik wel regelmatig proberen.
I know. Heb het wel eens vaker gedaan. Flink afzien maar je moet gewoon laag tempo rijden.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:48 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
dat wordt een zware dobber, 170 km alleen is zwaarder dan 250 km in een groep, bijvoorbeeld
prendas.co.uk is de bekendste volgens mij.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef jpjedi het volgende:
Hier wedrd pas een webshop gepost voor retro tricots. Heeft iemand een linkje voor me? Mag er eentje uitzoeken van mijn maten als verjaardagscadeau.
Je laat er geen gras over groeienquote:Op zondag 5 juli 2009 22:26 schreef jpjedi het volgende:
Hier wedrd pas een webshop gepost voor retro tricots. Heeft iemand een linkje voor me? Mag er eentje uitzoeken van mijn maten als verjaardagscadeau.
Eigenlijk wil ik echt een mooi dopingshirt.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:09 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Je laat er geen gras over groeien
Roze Mapei toch?
Wat dacht je van een Shirt met de opdruk 'Eiliger Medikamententransport'?quote:Op maandag 6 juli 2009 11:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik echt een mooi dopingshirt.
Ik rijd tegenwoordig ook met een shirt van de service-apotheekquote:Op maandag 6 juli 2009 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
of met reclame voor de praktijk van Dr Fuentes![]()
![]()
![]()
Zag wel serieus tijdens de Boretti een paar mensen met clubshirts met 'samenwerkende apothekers' of zoiets erop...![]()
Kanonnen respect man, mooie prestatie, chapeauquote:Op maandag 6 juli 2009 11:55 schreef Superher0 het volgende:
Zo, weer thuis na een enerverend weekje fietsen in de bergen. Doelstellingen gehaald: in 8 uur 11 minuten en 28 seconden de Marmotte uitgereden! Helaas wel met kleerscheuren. Gevallen in de eerste afdaling.![]()
Heb op mijn weblog een groter verhaal staan. Lees hier: http://weblog.superhero.n(...)s/347-Resultaat.html
Op naar de volgende uitdaging!
Goed gedaan.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:55 schreef Superher0 het volgende:
Zo, weer thuis na een enerverend weekje fietsen in de bergen. Doelstellingen gehaald: in 8 uur 11 minuten en 28 seconden de Marmotte uitgereden! Helaas wel met kleerscheuren. Gevallen in de eerste afdaling.![]()
Heb op mijn weblog een groter verhaal staan. Lees hier: http://weblog.superhero.n(...)s/347-Resultaat.html
Op naar de volgende uitdaging!
Dank!!! Ben er zeer trots op.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Goed gedaan.Wat was in jouw leeftijdsklasse de tijdslimiet voor goud?
Een lid van de club waar ik bij zit heeft hem ook gereden. Die moest het in 9u15 doen voor goud, zat tot de Alpe op schema (had voor de Alpe nog 1u35 over terwijl hij hem eerder die week makkelijk in 1u15 gedaan had), maar stortte na vier bochten helemaal in. Heeft toen maar zeer rustig aangedaan en heeft zilver gehaald.
Huldequote:Op maandag 6 juli 2009 11:55 schreef Superher0 het volgende:
Zo, weer thuis na een enerverend weekje fietsen in de bergen. Doelstellingen gehaald: in 8 uur 11 minuten en 28 seconden de Marmotte uitgereden! Helaas wel met kleerscheuren. Gevallen in de eerste afdaling.![]()
Heb op mijn weblog een groter verhaal staan. Lees hier: http://weblog.superhero.n(...)s/347-Resultaat.html
Op naar de volgende uitdaging!
wow wat een pech, hopelijk verlies je niet het plezier in het fietsen zo...quote:Op maandag 6 juli 2009 16:42 schreef jakkop het volgende:
Goed, eerste keer fietsen op "nieuwe oude" racefiets is een beetje tegengevallen.![]()
Ik was van plan om een uurtje te rijden, dus op de fiets gestapt, rustig peddelend. 10 km verder rijd ik een dorpje in waar net de school uit is. Er staan 2 klaar-over's die bijna de weg op willen stappen, dus ik zet even aan om er nog voor langs te kunnen. Ik hoor een paar harde tikken en trap door: kut, ketting er af. Naja, niet zo'n groot probleem, ik stap af, kijk naar beneden: hele derailleur ligt er af![]()
Goed, ik kende nog wel een fietsenmaker in dat dorp, dus ik daar heen lopen: gesloten op maandag.Aan een voorbijganger vraag ik of er nog een fm is, nou dat bleek zo te zijn. Die was gelukkig wel open, dus ik loop daar naar binnen en leg de situatie uit. Nou, dat kon wel gerepareerd worden, maar dat wordt wel na het eten. Ze waren van 12:30 -13:30 gesloten. Het was 12:20. Echt 5 minuten werk, en het kon niet even gebeuren!
Goed, ik er weer van door, maarja, geen telefoon, geen portemonnee, helemaal niks bij me. (Zadeltasje had ik nog niet op fiets gezet, anders had ik het wel meegenomen) Maar ik moest wel 14:00 bij de fysio zijn. Dan maar naar huis lopen (10 km dus) Dat ging ik nooit halen, dus ik had een goed idee: liften. Na ongeveer 2 km stopte er een auto, waarmee ik 6 km kon meerijden. 4 km lopen dus in totaal, viel mee.
's Middags weer op gewone stadsfiets naar dat dorp, kom ik bij de fietsenmaker: fiets nog niet gerepareerd.Het was al 3 uur! Naja, kwartiertje gewacht, en 5 euro lichter kon ik er met de fiets aan de hand er weer van door. Hopelijk gaat het morgen beter.
Klassequote:Op maandag 6 juli 2009 11:55 schreef Superher0 het volgende:
Zo, weer thuis na een enerverend weekje fietsen in de bergen. Doelstellingen gehaald: in 8 uur 11 minuten en 28 seconden de Marmotte uitgereden! Helaas wel met kleerscheuren. Gevallen in de eerste afdaling.![]()
Heb op mijn weblog een groter verhaal staan. Lees hier: http://weblog.superhero.n(...)s/347-Resultaat.html
Op naar de volgende uitdaging!
Heb je het nu over je eigen benen, of over die van je vriendinquote:Op maandag 6 juli 2009 21:32 schreef Oksel het volgende:
Ja, met creme van m'n vriendin..![]()
Haar reactie was wat.. uhm.. verbaasd, etc. Ze vind het niet nog echt wat. Maargoed, ze zijn goed gevormd en heul bruin..
Weet ik nog niet. Misschien Claudy Criquielion eind Augustus (http://www.velomediane.be/). Verleden jaar moeten afstappen wegens problemen aan de fiets. Zat ook te denken aan LBL, nog nooit de volledige afstand gereden. En voor volgend jaar, 3 ballons, of die meerdaagse tocht in de ardennen. Ik weet niet, kijk even wat vrienden, mensen van de club doen.quote:
7 heuvelenweg?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:50 schreef ursel het volgende:
Zo, net nog ff parkoer van zondag beetje verkend
Je kan er iig met 63.9 naar beneden..
Ik wil nog 1 keer pimpen met m'n nieuwe record.. 74,8..quote:Op maandag 6 juli 2009 21:50 schreef ursel het volgende:
Zo, net nog ff parkoer van zondag beetje verkend
Je kan er iig met 63.9 naar beneden..
Neuh, ben beetje met Fer wezen dwalen..quote:
Had je tegenwind?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik wil nog 1 keer pimpen met m'n nieuwe record.. 74,8..![]()
haha nice, maar met dit fokpeleton halen we dat misschien wel gewoon op het vlakke, weet nog dat bij de junioren we bij de start van een klassieker ook al vaak 55-60 reden en dat was flink wat pedaalomwentelingen op 52-14quote:Op maandag 6 juli 2009 21:50 schreef ursel het volgende:
Zo, net nog ff parkoer van zondag beetje verkend
Je kan er iig met 63.9 naar beneden..
Op het parcours van de eerste fietsmeet kun je 72quote:Op maandag 6 juli 2009 21:50 schreef ursel het volgende:
Zo, net nog ff parkoer van zondag beetje verkend
Je kan er iig met 63.9 naar beneden..![]()
Nou, dan kan ik je bij deze al vertellen dat je om de 5 km 5 minuten mag wachten..quote:Op maandag 6 juli 2009 22:13 schreef superbient het volgende:
[..]
haha nice, maar met dit fokpeleton halen we dat misschien wel gewoon op het vlakke, weet nog dat bij de junioren we bij de start van een klassieker ook al vaak 55-60 reden en dat was flink wat pedaalomwentelingen op 52-14
Het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit..quote:Op maandag 6 juli 2009 23:31 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Had aankomende zondag ook wel mee willen fietsen, maar kies toch voor me vakantie
@Ursel: Jullie hebben wel weinig gefietst? Maar ja jullie moesten natuurlijk nog een pokke stuk naar huis rijden.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:37 schreef Oksel het volgende:
C_F! Mietje! Komop zeg! 60 is net leuk! 50 is normaal, 60 leuk, 70 snel. En tranen in je ogen? Moet je een beter sluitende bril opzetten.
Ja...maar die omstandigheden zijn er niet zo vaakquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:02 schreef cyclechick het volgende:
[..]
als ik goed kan kijken waar de weg heen gaat en er niemand in de weg fietst wil ik mijn record van 64 graag verbeteren
Ziet er op zich goed uit, maar die fiets heeft wel een aanrijding doorstaanquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:09 schreef Oksel het volgende:
Jongens, graag jullie mening over deze fiets:
http://www.bikeexchange.com.au/bikes/show/100069876
800 dollar x 0,57 is ongeveer.. 450 euro.
Gek he, de zwaartekracht heeft bij jou wat meer om aan te trekken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:56 schreef Oksel het volgende:
Hehe, typisch is dat..![]()
Overigens ben ik echt geen goede klimmer, in vergelijking met die Duitsers hier. Maar die zijn het gewend..Ik ben nog te zwaar. Ik kan wel goed / snel afdalen.
Mag je eens een keer naar hier komen en de Halembaye afdalen. Daar kom je boven de 80.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:02 schreef cyclechick het volgende:
[..]
![]()
het ligt er maar net aan hoe druk het is, tijdens de JJC waren er natuurlijk erg veel andere fietsers, plus sommige stukken waren nat. maar als ik goed kan kijken waar de weg heen gaat en er niemand in de weg fietst wil ik mijn record van 64 graag verbeteren
Dus als jij 2 stenen, die even groot maar niet even zwaar zijn, naar beneden gooit.. is de zwaardere ook eerder beneden?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:32 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Gek he, de zwaartekracht heeft bij jou wat meer om aan te trekken.
Lijkt me wijs ja. Want ik denk dat je zo de lol snel verliest.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:05 schreef jakkop het volgende:
Goed, ik hoopte vandaag beter te rijden dan het debacle van gisteren, maar niets werd minder waar![]()
Ik had van te voren een zadeltasje volgestopt met telefoon, geld, wat stukken gereedschap: na de losgevlogen derailleur van gisteren wilde ik zeker van mijn zaak zijn. Dat was ook nodig, want na een kilometer of 2,3 ging het weer fout: ik schakelde, en het hele achterwiel zat scheef in de vork, waardoor ik in notime stil stond. Alles enigszins gerepareerd, zodat ik rechtstreeks richting fm kon. Inmiddels bleek ook dat ik lek gereden was, maar gelukkig liep de band heel langzaam leeg waardoor ik wel door kon rijden.
Volgens de fietsenmaker zat de derailleur niet goed bevestigd: die hing aan de haak aan de as, maar die moest met een boutje in het frame. Volgens hem was het een ouder systeem, waardoor de beide andere fietsenmakers (zijn collega en die in het kleine dorpje) het niet door hebben gehad. Zelf is hij al flink op leeftijd, dus hij wist wat te doen. Hij heeft ook nog een paar klemmen op de as gezet, zodat de bouten ook niet meer kunnen "werken". (Het is een oude fiets, niet met zo'n vleugeltje op de assen, maar gewoon met bouten.)
Alles weer afgesteld, en gaan! Onderweg naar huis ging dan prima, ook al verloor ik halverwege een remblokjeDie kon er makkelijk weer op, maar het is al met al wel duidelijk dat de fiets té oud is. Ik kan er nu hopelijk normaal op rijden, maar het hoeft niet lang te duren. Maar ik heb inmiddels al wel door dat ik dit ontzettend tof vind, en dat ik flink ga sparen voor een goeie tweedehands racefiets
Luchtweerstand is veel belangrijker.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:16 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dus als jij 2 stenen, die even groot maar niet even zwaar zijn, naar beneden gooit.. is de zwaardere ook eerder beneden?
Ik had het vandaag al inderdaad, ik durfde niks op de fiets omdat ik bang was dat er iets fout zou gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lijkt me wijs ja. Want ik denk dat je zo de lol snel verliest.
Ik kan de lichte steen wel hoger gooien dan de zware.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:16 schreef Oksel het volgende:
Dus als jij 2 stenen, die even groot maar niet even zwaar zijn, naar beneden gooit.. is de zwaardere ook eerder beneden?
]quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:34 schreef jakkop het volgende:
Jeej! Heb net probleemloos een rondje gereden! Een uur, niet zo lang dus, heb 26 km gereden, maar ik had nog wel flink doorgekund. Op 20 km ongeveer begon ik flink op stoom te komen, maar het begon te regenen, en ik heb nog meer te doen vanmiddag. Maar was erg tof!
Wat een belachelijke foto bij dat bericht.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:25 schreef TradeMarkie het volgende:
Verdwaalde wielrenners op de A12
De meet is toch zondag pas?
Zie bron, van een kwaliteitskrantquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat een belachelijke foto bij dat bericht.
Wij zijn ook heel trots op jequote:Op woensdag 8 juli 2009 21:16 schreef cyclechick het volgende:
Welkom jackson!!
en Welkom gers!!
ik heb zojuist mijn achterband helemaal zelf vervangen, want het ventiel liet lucht door (en nee, niet aan de bovenkant, hij was niet gewoon opengedraaid)! en nu ben ik heul trots op mezelf
Licht fietsje heb je.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:49 schreef Oksel het volgende:
Ik heb net mijn fiets uit elkaar gehaald en in een doos gepropt..140x80x20, doos is 3kg.
Was het maar zo'n feest..quote:
Ik kom ook pas na een tijdje goed op gang hoor... Het was dan ook puur voor de lol geweest als ik het gedaan, ik denk dat ik het maar laat. Zoveel zin heeft het ook niet en de wolken worden steeds dreigender...quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
dat zo'n ritje bij jou in heeft...ik word echt pas wakker na 20/25 km...diesel extreme
dan moet je ook het hele jaar door met beenstukken rijdenquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb wel inmiddels armstukken gekocht....ga bijna op een echte wielrenner lijken
Ik neem hem alleen mee naar de Alpen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:05 schreef toma het volgende:
ja ik heb ook altijd een brandblusser op m'n fiets
[ afbeelding ]
Agu.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
welk merk? De broek bedoel, niet de bult
Dat bedoel ik maar weer... Daar kan je trouwens ook één keer per jaar op fietsenquote:Op woensdag 8 juli 2009 21:11 schreef eentwee het volgende:
Welkom! Met de Nordschleife als avatar ben je natuurlijk sowieso een held
Ik heb toevallig mijn nieuwe fiets aan de haak gehangen bij die tent waar ik hem gekocht heb, ding weegt 8,5kg. In diezelfde tent verkopen ze ook colnago fietsen van ex rabobank renners, ook even aan de haak gehad en die wegen 7,5kg. Overigens best dik om tussen grote hoeveelheden prof-fietsen te lopenquote:
Lekker stug... des te meer watt je ken trappen zeg ikquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:14 schreef Oksel het volgende:
MIjn fiets is van gietijzer, heb ook speciaal een lift aan laten leggen om hem boven te krijgen..
Rij je ook op de Nordschleife met auto of motor?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:10 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar weer... Daar kan je trouwens ook één keer per jaar op fietsen. Wil ik sowieso ooit nog eensch doen
[..]
Ik heb toevallig mijn nieuwe fiets aan de haak gehangen bij die tent waar ik hem gekocht heb, ding weegt 8,5kg. In diezelfde tent verkopen ze ook colnago fietsen van ex rabobank renners, ook even aan de haak gehad en die wegen 7,5kg. Overigens best dik om tussen grote hoeveelheden prof-fietsen te lopen
Nee, dat is Joop. Ik heb 'm afgelopen weekend wel zien fietsen, toen had ie er nog goed de snee op, zag er erg soepel uit voor iemand die dik 8000km in de benen had.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:19 schreef cyclechick het volgende:
ik las dat bericht echt net op NU.nl inderdaad!
maarre das toch niet ivo![]()
wist ik wel hoorquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, dat is Joop. Ik heb 'm afgelopen weekend wel zien fietsen, toen had ie er nog goed de snee op, zag er erg soepel uit voor iemand die dik 8000km in de benen had.
Zo:quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:17 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets is zó zwaar, dat ik speciaal een transportvliegtuig heb ingehuurd om hem in Australie te krijgen..Men is alleen bang dat door de massaverplaatsing van Nederland naar Australie dat de Aarde uit zijn koers raakt.
Anyway, Ivo is ook weer klaar:
http://www.nu.nl/algemeen(...)ter-in-27-dagen.html
Sjeez.
Steeds hetzelfde rondje.... Pfoe, knap hoor.quote:Hij reed rondjes van 25 kilometer in de buurt van zijn woonplaats op de Veluwe.
Volgende maand kan hetquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:10 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar weer... Daar kan je trouwens ook één keer per jaar op fietsen. Wil ik sowieso ooit nog eensch doen
![]()
Dat wist ik niet eensquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:10 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar weer... Daar kan je trouwens ook één keer per jaar op fietsen. Wil ik sowieso ooit nog eensch doen
Nope, ik kom er al wel een jaartje of 9, toen waren er nauwelijks Nederlanders. Ben wel een aantal keer meegereden met vrienden. Tegenwoordig kom ik er alleen nog om mijn auto-hart sneller te laten kloppenquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:25 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Rij je ook op de Nordschleife met auto of motor?
Weet jij zo wanneer dat precies is, of waar ik dat kan zien? Altijd leuk om met de nieuwe fiets er eens over te jakkeren. Alleen het hoogte-verschil is een beetje horrorquote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
Volgende maand kan hetIk heb het vorig jaar gedaan, was erg vet.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ga zaterdagochtend de zwemtraining van de triathlonclub Hilversum eens mee doen...na de eerdere discussies over of een fietser een beetje kan leren zwemmen![]()
erg benieuwd.
fiets ze daar hè, mate!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:04 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets is ingepakt..![]()
Morgen 25 uur in het vliegtuig..![]()
Met fiets!![]()
Ik heb al een flink actieve fietsclub ontdekt, elke dag trainigsritten..
Typisch winterweer iddquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:36 schreef Oksel het volgende:
Danku, danku
23:55 vliegen we, morgen.. dan na 12 uur zijn we in Singapore, dan 7 uur naar Sydney, dan 2 uur naar Brisbane, komen 09:00 aan op maandag..Auto oppikken, door naar het noorden, ruim een uur rijden. Eerste dag meteen 8(!) afspraken staan voor het bekijken van kamers/appartementen..
Zullen daar ook internet hebben, dus hou jullie op de hoogte. 't is nu winter daar.. dus max 23 graden en blauwe luchten. Geen regen.
quote:Sunday
19-Jul-09
Caloundra
John Brooks classic
Beste manier om bierbuik weg te werken: veel fietsen. En dan t liefst lang én hard. Oh, en natuurlijk minder zuipen enzo.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:17 schreef BraveDribbel het volgende:
Wat is eigenlijk de beste manier om je conditie te verbeteren: langer fietsen of sneller fietsen?
En wat is de beste manier om je bierbuikje weg te werken?
quote:
100 kilometer bij 20 km/h zal niet z'n effect hebben, een beetje zweet en hogere hartslag is wenselijk.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:17 schreef BraveDribbel het volgende:
Wat is eigenlijk de beste manier om je conditie te verbeteren: langer fietsen of sneller fietsen?
En wat is de beste manier om je bierbuikje weg te werken?
Minder zuipen zal niet snel gebeuren, studentenleven hequote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:27 schreef dop het volgende:
[..]
100 kilometer bij 20 km/h zal niet z'n effect hebben, een beetje zweet en hogere hartslag is wenselijk.
interval training word gezien als een van de beter manieren om vet te verbranden.
dus hard heuveltje op en rustig naar beneden om vervolgens weer hard omhoog te knallen.
mij favoriete manier is de van brienenoordbrug een keer of 20 op en af, maar interval kan ook gewoon op het vlakke natuurlijk.
het leukste is een plek vinden waar meer fietsers trainen op die manier
Het antwoord staat in het gele kader op de laatste pagina.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:55 schreef FastFox91 het volgende:
Gistermiddag een wielrenbroekje gekocht en het zit veel beter, maar is het de bedoeling dat je hier met je blote kont in gaat?
Ok, blote kont dus.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:05 schreef dutch_cyclist het volgende:
Ja met je blote kont. Kan wel met een onderbroek aan, maar in een onderbroek zitten veel naden die erg pijn kunnen doen na een lange rit.
En als je te gespannen op de fiets zit moeten de polsen, ellebogen en de schouders alle klappen van de kuilen, bultjes of andere oneffenheden op de weg opvangen wat resulteert in pijn in de ledematen.
Probeer dus altijd iets de ellebogen te buigen.
Zo reageerde m'n broer ook toen ik het aan hem vroeg of het met blote kont moest. "Hij keek me aanquote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het antwoord staat in het gele kader op de laatste pagina.
Mollema
Dat zou helemaal mooi zijnquote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Of gewoon een rit in lijn maken met steeds de wind in de rug.
Bij westenwind kun je bijv. in Roosendaal of Breda starten en doorfietsen naar Nijmegen of Arnhem. Van daar de trein naar Amsterdam evt. met overstap in Utrecht. Navigatie is dan relatief makkelijk, doorrijden met de wind in de rug tot je bij de Maas komt en dan de Maas volgenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:22 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Dat zou helemaal mooi zijn.
De route hoeft ook niet heen en terug te gaan.. zolang ik maar ergens de trein terug naar Amsterdam kan pakken vind ik het goed.
Kwam vol verwachting om half negen bij het zwembad...briefje aan de deur, gesloten tot 3 augustus. Maar eens bellen of zo. Stond niets van op de website...communicatie is een mooi dingquote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:27 schreef FerreroNutella het volgende:
Zelf vanochtend 2500m gezwommen en daarna 95km op de fiets afgelegd. Ging wel prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |