abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70841426
quote:
Fietsers willen ook de weg op

Utrecht - Toerfietsers die in grote pelotons rijden, moeten toegang krijgen tot provinciale wegen. Verder moeten fietspaden worden verbreed en is een algemene gedragscode voor fietsers nodig.

Dat zegt Hugo van der Steenhoven van de Fietsersbond. "De afgelopen dagen was het slecht weer en is er minder gefietst. Maar bij mooi weer rijden er grote groepen toerfietsers, vaak met flinke snelheid, voorbij argeloze fietsers die een dagje uit zijn. De laatste groep wordt daar angstig van en voelt zich geïntimideerd. Er doen zich dan ook regelmatig valpartijen voor", aldus Van der Steenhoven. Gebruikmaken van de secundaire wegen kan vooral op zondagochtend, meent hij, als het niet zo druk is met autoverkeer.

Mario Kramer, bestuurslid van de Fietsersbond in Almere, merkt ook dat pelotons snelle fietsers het soms verpesten voor anderen. "Het is van 'Opzij, opzij, we hebben vreselijke haast'. Vaak zijn de paden, dat is een feit, te smal.
Bron: Telegraaf

Ze gaan maar lekker op een circuit rijden. Ik moet me met de auto ook aan de regels houden. Wil ik een wedstrijdje rijden of hard achter elkaar, zal ik ook uit moeten wijken naar een plek waar de wegenverkeerswet niet geldt.

Wat heb ik een hekel aan die kelere wieldebielen. Heb 25 jaar langs zo'n route gewoond. Levensgevaarlijk zo als zij door een woonwijk racen waar gewoon kinderen spelen. En maar denken dat alles en iedereen voor ze aan de gaat (en ook moet in hun ogen).
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:57:47 #2
167923 appelsjap
All the above
pi_70841459
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:56 schreef Casos het volgende:

[..]

Ze gaan maar lekker op een circuit rijden. Ik moet me met de auto ook aan de regels houden. Wil ik een wedstrijdje rijden of hard achter elkaar, zal ik ook uit moeten wijken naar een plek waar de wegenverkeerswet niet geldt.

Wat heb ik een hekel aan die kelere wieldebielen. Heb 25 jaar langs zo'n route gewoond. Levensgevaarlijk zo als zij door een woonwijk racen waar gewoon kinderen spelen. En maar denken dat alles en iedereen voor ze aan de gaat (en ook moet in hun ogen).
Mee eens.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70841741
quote:
Erg irritant ja.
pi_70841796
quote:

[..]

NEWSFLASH, IK STOP NIET VOOR WIELRENNERS, oprotten vage hardrijders... anders klapjes
No Guts, No Glory
pi_70841854
Wat een onzin zeg. Je kan best hard fietsen, je moet het alleen wel verantwoordelijk doen. Dus inderdaad niet in een woonwijk bijvoorbeeld. Ook die grote groepen lijken mij zeer onverstandig. Maar een fietser die gewoon hard fiets buiten de stad, ik zie het probleem niet.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:09:36 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70841861
Doe dan gewoon eens mee met de Tour als je alleen de weg kwijt raakt, of ga anders in je ééntje tegen de wind en regen in fietsen op de Afsluitdijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_70841903
Wordt wat moois straks op die fantatische 80 km wegen. Gezien de koppigheid en vooral stomheid van deze wielrenners (wat nou tourfietsen, tour de france bedoel je, het zijn gewoon dwazen met racefietsen) zal het aantal ongelukken flink toenemen.

Eén voordeel, het zijn dan wel de wieldebielen die over het asfalt gesmeerd worden i.p.v. kinderen en oude mensen die rustig een stukje aan het fietsen zijn.
pi_70841904
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:09 schreef Hyperdude het volgende:
Doe dan gewoon eens mee met de Tour
Volgend jaar, ok?
pi_70841990
Ik krijg altijd Karst T. neigingen als zo'n groep wielrenners voor mijn auto gaat rijden. Opzouten naar het fietspad stelletje idioten in jullie strakke nichtenpakjes.
pi_70842066
Fietsers hebben pas recht op spreken/eisen stellen als ze ook een klein vermogen per jaar aan wegenbelasting betalen.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:18:05 #11
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70842155
quote:

[..]

Als er voor je een fossiel in een auto rijdt die 20km/u rijdt op een 50 weg dan wil je er ook voorbij. Fietspaden zijn vaak zó smal dat je er nauwelijks voorbij komt. zeker als die fossielen 2 breed rijden en dan 12km/u gaan fietsen is het lastig om er voorbij te komen. Ook al bij een normaal fietstempo van 20-25km/u

Fietspaden verbreden graag! en asfalteren ipv die kutstoeptegels
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Fietsers hebben pas recht op spreken/eisen stellen als ze ook een klein vermogen per jaar aan wegenbelasting betalen.
Alsof fietsers geen auto hebben

Ohja: op de weg fietsen vind ik ook niet slim maar als je ziet hoe slecht sommige fietspaden zijn of hoe smal dan kan ik me dat wel voorstellen. Maar pak dan de bron aan: de slechte fietspaden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:23:28 #12
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70842340
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als er voor je een fossiel in een auto rijdt die 20km/u rijdt op een 50 weg dan wil je er ook voorbij. Fietspaden zijn vaak zó smal dat je er nauwelijks voorbij komt. zeker als die fossielen 2 breed rijden en dan 12km/u gaan fietsen is het lastig om er voorbij te komen. Ook al bij een normaal fietstempo van 20-25km/u
Wat is dit nu weer voor een idiote vergelijking?
Jij bent zeker zo een renner?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_70842396
quote:

[..]

En soms gaat dat niet en moet je dus even je tempo aanpassen en rustig afwachten. Wat wielrenners doen is een artikel 5 voor een automobilist. Bumperkleven, toeteren, schelden, uit het raam hangen, mensen bedreigen, etc.etc.
quote:
[..]

Ohja: op de weg fietsen vind ik ook niet slim maar als je ziet hoe slecht sommige fietspaden zijn of hoe smal dan kan ik me dat wel voorstellen. Maar pak dan de bron aan: de slechte fietspaden.
Maar dan wel van de weg afblijven .
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:45:00 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_70843089
quote:
... voorbij argeloze fietsers die een dagje uit zijn. De laatste groep wordt daar angstig van en voelt zich geïntimideerd.
Ook als je een "argeloze fietser" bent, ben je nog steeds een verkeers-deelnemer, en hoor je rekening te houden met het overige verkeer. Terwijl er wel degelijk (groepen) toer-/race-fietsers zijn die zich asociaal gedragen, zijn er ook zat van die "argeloze fietsers" die vinden dat ze nergens op hoeven te letten, veel te druk met andere dingen bezig zijn om het te horen als er een fietser achter ze belt, of bij een bellende achterligger eerst eens moeten omkijken en daarbij ruimschoots naar de linkerkant van het fietspad zwaaien.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:49:51 #15
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70843290
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:23 schreef cheqy het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een idiote vergelijking?
Jij bent zeker zo een renner?
Dat is geen idiote vergelijking, dat is beide irritant. Alleen kun je er met de auto nog vaak voorbij en op de fiets niet.
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:24 schreef Casos het volgende:

[..]

En soms gaat dat niet en moet je dus even je tempo aanpassen en rustig afwachten. Wat wielrenners doen is een artikel 5 voor een automobilist. Bumperkleven, toeteren, schelden, uit het raam hangen, mensen bedreigen, etc.etc.
[..]

Maar dan wel van de weg afblijven .
Eensch, alhoewel er volgens mij geen wet is die zegt dat fietsers niet op de weg mogen rijden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:52:14 #16
215628 woid
let's get Friendly
pi_70843379
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:49 schreef Metro2005 het volgende:

Eensch, alhoewel er volgens mij geen wet is die zegt dat fietsers niet op de weg mogen rijden.
nooit gehoord van verplichte fietspaden?

terug naar de lagereschool jij
pi_70843776
quote:

[..]

[..]

Of je fietst even wat langzamer en gebruikt je bel...
Is ook goed voor je beentjes, kan je daarna extra kracht zetten om weer op snelheid te komen.

Of ben je daar als sporter te lui voor?
pi_70844137
Wat je wel ziet is dat die wielrenners heel mans worden en megalomane trekjes krijgen als ze met een grote groep zijn.
Met 6 breed over het fietspad racen en dan woest gebarend 'AAN DE KANT KANKERLUL' schreeuwen naar alle tegenliggers die niet bij voorbaat al stil gaan staan in de berm.
Vandaar ook dat ze zelfs in het schemerdonker en als er geen insecten zijn nog een donkere zonnebril op hebben.
Kunnen ze lekker met hun latexmaatjes incognito zich als een lompe zak hooi gedragen.
Met een stoomwals er overheen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Zwartbaard op 10-07-2009 13:25:33 ]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:16:53 #19
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70844217
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is geen idiote vergelijking, dat is beide irritant. Alleen kun je er met de auto nog vaak voorbij en op de fiets niet.
Neem me niet kwalijk dat ik het niet begrijp hoor. Maar volgens mij haal je toch echt makkelijker met de fiets dan met de auto in. Ik weet niet hoeveel ruimte jij nodig hebt?

En buiten dat, fietspaden worden aangelegd opdat 'normale fietsers' zich veilig kunnen verplaatsen, niet om daar alsnog van hun sokken gereden te worden door een stelletje tokkies.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:20:23 #20
130803 Gripper
Get a grip
pi_70844350
Ik rij net zo snel als een brommer, en soms zelfs zo snel als een auto. Dus ga ik op de openbare weg, dan rij ik ook geen dove bejaarden/slingerende scholieren/ kwebbelende bakfietsmoeders aan die met 15 km/u over het fietspad zwalken. Iedereen blij
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_70844772
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:20 schreef Gripper het volgende:
Ik rij net zo snel als een brommer, en soms zelfs zo snel als een auto. Dus ga ik op de openbare weg, dan rij ik ook geen dove bejaarden/slingerende scholieren/ kwebbelende bakfietsmoeders aan die met 15 km/u over het fietspad zwalken. Iedereen blij
Nee, er zijn ook nog auto's op de weg. Die hebben last van jou, dus niet iedereen is blij. Een wielrenner alleen zou nog net gaan, maar het zijn net Marokkanen, van eentje heb je weinig last, maar dat maken ze meer dan goed als ze met meerdere zijn.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:33:14 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70844816
Ik ben wel voorstander van meer rechten voor fietsers. We moeten autos toch langzaamaan beginnen uitfaseren (olie is bijna op).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:40:39 #23
130803 Gripper
Get a grip
pi_70845034
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:32 schreef Casos het volgende:

[..]

Nee, er zijn ook nog auto's op de weg. Die hebben last van jou, dus niet iedereen is blij. Een wielrenner alleen zou nog net gaan, maar het zijn net Marokkanen, van eentje heb je weinig last, maar dat maken ze meer dan goed als ze met meerdere zijn.
Daarom fiets ik bijna altijd alleen. Ik kan me soms plaatsvervangend schamen voor het asociale gedrag van sommige grote groepen wielrenners. In mn eentje ben ik niet zo'n zware belasting voor de overige weggebruikers
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_70845185
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:20 schreef Gripper het volgende:
Ja alleen wat dus irritant is. Wielrenners ergeren zich aan langzame fietsers op het fietspad en willen op de weg. Maar dan fietsen ze op de weg en zijn zij de langzame fietsers die een beetje automobilisten blokkeren.

Het lijkt me ten eerste vrij gevaarlijk, kom je met 90 een bocht om, rijden daar achter ineens een groep wielrenners met een km of 40. Dan moet je aardig hard op de rem. Maarja, misschien is er ooit een vrachtwagen die dat niet op tijd kan en zijn er weer wat van die spandexfappers minder .

En daarnaast vind ik dat fietsers niet op de weg horen, ze hebben zich maar aan te passen. Als bromfietser mag je buiten de bebouwde kom ook niet op de weg, terwijl het snelheidsverschil met fietsers ook groot is. Maar die kunnen wel gewoon normaal wachten tot ze er langs kunnen, ipv je van de weg te rijden .
pi_70845261
Ik vind het best als fietsers op de weg rijden als wij automobilisten dan de vrijheid hebben ze van de weg
af te rijden als ze ons hinderen.
75 topics = FIN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')