Bron: Telegraafquote:Fietsers willen ook de weg op
Utrecht - Toerfietsers die in grote pelotons rijden, moeten toegang krijgen tot provinciale wegen. Verder moeten fietspaden worden verbreed en is een algemene gedragscode voor fietsers nodig.
Dat zegt Hugo van der Steenhoven van de Fietsersbond. "De afgelopen dagen was het slecht weer en is er minder gefietst. Maar bij mooi weer rijden er grote groepen toerfietsers, vaak met flinke snelheid, voorbij argeloze fietsers die een dagje uit zijn. De laatste groep wordt daar angstig van en voelt zich geïntimideerd. Er doen zich dan ook regelmatig valpartijen voor", aldus Van der Steenhoven. Gebruikmaken van de secundaire wegen kan vooral op zondagochtend, meent hij, als het niet zo druk is met autoverkeer.
Mario Kramer, bestuurslid van de Fietsersbond in Almere, merkt ook dat pelotons snelle fietsers het soms verpesten voor anderen. "Het is van 'Opzij, opzij, we hebben vreselijke haast'. Vaak zijn de paden, dat is een feit, te smal.
Mee eens.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:56 schreef Casos het volgende:
[..]
Bron: Telegraaf
Ze gaan maar lekker op een circuit rijden. Ik moet me met de auto ook aan de regels houden. Wil ik een wedstrijdje rijden of hard achter elkaar, zal ik ook uit moeten wijken naar een plek waar de wegenverkeerswet niet geldt.
Wat heb ik een hekel aan die kelere wieldebielen. Heb 25 jaar langs zo'n route gewoond. Levensgevaarlijk zo als zij door een woonwijk racen waar gewoon kinderen spelen. En maar denken dat alles en iedereen voor ze aan de gaat (en ook moet in hun ogen).
Erg irritant ja.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:56 schreef Casos het volgende:
Wat heb ik een hekel aan die kelere wieldebielen. Heb 25 jaar langs zo'n route gewoond. Levensgevaarlijk zo als zij door een woonwijk racen waar gewoon kinderen spelen. En maar denken dat alles en iedereen voor ze aan de gaat (en ook moet in hun ogen).
NEWSFLASH, IK STOP NIET VOOR WIELRENNERS, oprotten vage hardrijders... anders klapjesquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:56 schreef Casos het volgende:
[..]
Ze gaan maar lekker op een circuit rijden. Ik moet me met de auto ook aan de regels houden. Wil ik een wedstrijdje rijden of hard achter elkaar, zal ik ook uit moeten wijken naar een plek waar de wegenverkeerswet niet geldt.
Als er voor je een fossiel in een auto rijdt die 20km/u rijdt op een 50 weg dan wil je er ook voorbij. Fietspaden zijn vaak zó smal dat je er nauwelijks voorbij komt. zeker als die fossielen 2 breed rijden en dan 12km/u gaan fietsen is het lastig om er voorbij te komen. Ook al bij een normaal fietstempo van 20-25km/uquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:56 schreef Casos het volgende:
[..]
Alsof fietsers geen auto hebbenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Fietsers hebben pas recht op spreken/eisen stellen als ze ook een klein vermogen per jaar aan wegenbelasting betalen.
Wat is dit nu weer voor een idiote vergelijking?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als er voor je een fossiel in een auto rijdt die 20km/u rijdt op een 50 weg dan wil je er ook voorbij. Fietspaden zijn vaak zó smal dat je er nauwelijks voorbij komt. zeker als die fossielen 2 breed rijden en dan 12km/u gaan fietsen is het lastig om er voorbij te komen. Ook al bij een normaal fietstempo van 20-25km/u
En soms gaat dat niet en moet je dus even je tempo aanpassen en rustig afwachten. Wat wielrenners doen is een artikel 5 voor een automobilist. Bumperkleven, toeteren, schelden, uit het raam hangen, mensen bedreigen, etc.etc.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als er voor je een fossiel in een auto rijdt die 20km/u rijdt op een 50 weg dan wil je er ook voorbij. Fietspaden zijn vaak zó smal dat je er nauwelijks voorbij komt. zeker als die fossielen 2 breed rijden en dan 12km/u gaan fietsen is het lastig om er voorbij te komen. Ook al bij een normaal fietstempo van 20-25km/u
Maar dan wel van de weg afblijvenquote:Fietspaden verbreden graag! en asfalteren ipv die kutstoeptegels
[..]
Alsof fietsers geen auto hebben
Ohja: op de weg fietsen vind ik ook niet slim maar als je ziet hoe slecht sommige fietspaden zijn of hoe smal dan kan ik me dat wel voorstellen. Maar pak dan de bron aan: de slechte fietspaden.
Ook als je een "argeloze fietser" bent, ben je nog steeds een verkeers-deelnemer, en hoor je rekening te houden met het overige verkeer. Terwijl er wel degelijk (groepen) toer-/race-fietsers zijn die zich asociaal gedragen, zijn er ook zat van die "argeloze fietsers" die vinden dat ze nergens op hoeven te letten, veel te druk met andere dingen bezig zijn om het te horen als er een fietser achter ze belt, of bij een bellende achterligger eerst eens moeten omkijken en daarbij ruimschoots naar de linkerkant van het fietspad zwaaien.quote:... voorbij argeloze fietsers die een dagje uit zijn. De laatste groep wordt daar angstig van en voelt zich geïntimideerd.
Dat is geen idiote vergelijking, dat is beide irritant. Alleen kun je er met de auto nog vaak voorbij en op de fiets niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:23 schreef cheqy het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een idiote vergelijking?
Jij bent zeker zo een renner?
Eensch, alhoewel er volgens mij geen wet is die zegt dat fietsers niet op de weg mogen rijden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:24 schreef Casos het volgende:
[..]
En soms gaat dat niet en moet je dus even je tempo aanpassen en rustig afwachten. Wat wielrenners doen is een artikel 5 voor een automobilist. Bumperkleven, toeteren, schelden, uit het raam hangen, mensen bedreigen, etc.etc.
[..]
Maar dan wel van de weg afblijven.
nooit gehoord van verplichte fietspaden?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:49 schreef Metro2005 het volgende:
Eensch, alhoewel er volgens mij geen wet is die zegt dat fietsers niet op de weg mogen rijden.
Of je fietst even wat langzamer en gebruikt je bel...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Fietspaden verbreden graag! en asfalteren ipv die kutstoeptegels
[..]
Alsof fietsers geen auto hebben
Ohja: op de weg fietsen vind ik ook niet slim maar als je ziet hoe slecht sommige fietspaden zijn of hoe smal dan kan ik me dat wel voorstellen. Maar pak dan de bron aan: de slechte fietspaden.
Neem me niet kwalijk dat ik het niet begrijp hoor. Maar volgens mij haal je toch echt makkelijker met de fiets dan met de auto in. Ik weet niet hoeveel ruimte jij nodig hebt?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is geen idiote vergelijking, dat is beide irritant. Alleen kun je er met de auto nog vaak voorbij en op de fiets niet.
Nee, er zijn ook nog auto's op de weg. Die hebben last van jou, dus niet iedereen is blij. Een wielrenner alleen zou nog net gaan, maar het zijn net Marokkanen, van eentje heb je weinig last, maar dat maken ze meer dan goed als ze met meerdere zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:20 schreef Gripper het volgende:
Ik rij net zo snel als een brommer, en soms zelfs zo snel als een auto. Dus ga ik op de openbare weg, dan rij ik ook geen dove bejaarden/slingerende scholieren/ kwebbelende bakfietsmoeders aan die met 15 km/u over het fietspad zwalken. Iedereen blij
Daarom fiets ik bijna altijd alleen. Ik kan me soms plaatsvervangend schamen voor het asociale gedrag van sommige grote groepen wielrenners. In mn eentje ben ik niet zo'n zware belasting voor de overige weggebruikersquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:32 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, er zijn ook nog auto's op de weg. Die hebben last van jou, dus niet iedereen is blij. Een wielrenner alleen zou nog net gaan, maar het zijn net Marokkanen, van eentje heb je weinig last, maar dat maken ze meer dan goed als ze met meerdere zijn.
Ja alleen wat dus irritant is. Wielrenners ergeren zich aan langzame fietsers op het fietspad en willen op de weg. Maar dan fietsen ze op de weg en zijn zij de langzame fietsers die een beetje automobilisten blokkeren.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:20 schreef Gripper het volgende:
Ik rij net zo snel als een brommer, en soms zelfs zo snel als een auto. Dus ga ik op de openbare weg, dan rij ik ook geen dove bejaarden/slingerende scholieren/ kwebbelende bakfietsmoeders aan die met 15 km/u over het fietspad zwalken. Iedereen blij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |