abonnement Unibet Coolblue
pi_70607976
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:39 schreef JMPoSTMaN het volgende:

[..]

Als ik aan kom fietsen eerst netjes "Pardon" en vervolgens probeer ik altijd zo oprecht mogelijk "dank u" te zeggen als ik er langs fiets.

Misschien toch eens een belletje kopen, aangezien mensen bij het geluid van een bel, redelijk snel aan de kant gaan. Als ik pardon roep zijn er nog te veel mensen die remmen en omkijken en vervolgens pas aan de kant gaan
Dat gebeurt ook heel vaak met bel hoor Alsof er nog een andere optie is dan aan de kant gaan.. Je kunt niet altijd zonder oponthoud passeren, dat moet je gewoon accepteren. De ene keer horen ze de bel niet tot je in hun achterwiel zit, de andere keer gaan ze gelijk opzij en kijken ze na een paar seconden achterom om te kijken waar je blijft en beginnen ze daarbij toch nog te slingeren (en heb je dus te vroeg gebeld). Je kunt ook niet voorspellen of de linker fietser voor of achter de rechter gaat fietsen, bij het laatste heb je ook weer meer tijd nodig. Gewoon niet te ongeduldig zijn is volgens mij het enige wat je kunt doen, als je hoge gemiddeldes wilt halen moet je aan een tijdrit meedoen of 's avonds gaan fietsen.
pi_70608106
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:24 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Mijn mouwtjes zijn ook wel heel erg nu Ben er best wel trots op ook xD

@toma: Goed fietsje. Mijn oom fietst ook op een Nirone, die is er erg tevreden mee Welke afmontage zit erop?
Hij is helemaal 105 afgemonteerd. Ik twijfel nog wel of ik wat extra bij moet leggen voor een Ultegra dat scheelt 100 euro maar ik vraag me af waar dat verschil nou precies in zit.
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:29 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Bianchi!
Geweldig mooie fiets, mijn volgende wordt ook sowieso een groene Bianchi!
Ben jaloers op je
Ga je de outfit er ook bij scoren?

[ afbeelding ]
Dat hoort eigenlijk wel he
pi_70608127
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
iemand ervaring met deze broek ?
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?template=pro_templ1.html&levprodid=6162-0008-016-N0807#reviews_customers
Wil een tweede, en wit of rood lijkt me wel wat....gaat een witten koersbroek snel 'vergelen' zoals tshits dat wel hebben naar iemands ervaring?
Ja witte broeken zijn behoorlijk problematisch. Moeilijk schoon te houden, schijnen snel door enzo. Zou ik niet doen. De broek ken ik verder niet..

Kan ik vanavond voor het eerst in 1,5 week weer eens fietsen, wordt het kutweer
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:48:07 #79
130803 Gripper
Get a grip
pi_70608904
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:21 schreef toma het volgende:

[..]

Hij is helemaal 105 afgemonteerd. Ik twijfel nog wel of ik wat extra bij moet leggen voor een Ultegra dat scheelt 100 euro maar ik vraag me af waar dat verschil nou precies in zit.
Wil je rustig recreatief of hard recreatief rijden? Rustig : 105 is prima. Wil je echt gaan trainen, en evt. de bergen in, dan zou ik ultegra wel overwegen.
Ultegra is een behoorlijke stap vooruit, en ik zou er de 100 ¤ meer wel voor willen neerleggen. In eerste instantie niet eens zozeer om de derailleurs en schakelhendels, dat is bij beiden gewoon goed. Maar ultegra kettingen en tandwielen zijn veel slijtvaster, en dus zul je minder snel de kosten voor het vervangen daarvan hoeven te maken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:44:30 #80
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70610758
Wat voor merk en type koersbroek hebben julie eigenlijk meestal aan?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_70611271
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor merk en type koersbroek hebben julie eigenlijk meestal aan?
Een goedkopertje van Nalini en twee duurdere van Castrelli en AGU. De Agu en de Nalini bevallen mij het best, de Castrelli het minst: zeem is design, maar daardoor wel wat te klein. En hoewel ik dezelfde maat heb genomen als de anderen zit 'ie toch te strak.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:25:13 #82
130803 Gripper
Get a grip
pi_70612432
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor merk en type koersbroek hebben julie eigenlijk meestal aan?
Een giordana bib, kort met bretels.
een broekje van decathlon, ook een bib, onlangs gekocht als testje om te zien of het wat is. Hij kost de helft van de Giordana, en zit hemels lekker. Daar koop ik er misschien nog wel meer van!

Lange broeken met zeem draag ik eigenlijk niet meer. Mn enige lange koersbroek met zeem heb ik de zeem uitgesloopt, omdat die waardeloos was. Bij koud weer draag ik dus een goeie korte broek, met daaroverheen de lange zeemloze broek. Die heeft windstopperpanelen op de benen, lekker bij harde wind.

3/4 , met de knieën bedekt en de kuit bloot heb ik nog nooit geprobeerd, misschien eens doen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:27:49 #83
56724 Wombcat
rent wiel
pi_70612531
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor merk en type koersbroek hebben julie eigenlijk meestal aan?
Rogelli, want dat is de sponsor van de club.
Zit wel een toffe zeem in die broeken
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:56:16 #84
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70613635
Gripper, Decathlon zit toch in Amsterdam? of ook in Utrecht?
Ik zit een beetje te dubben tussen 'neutraal'of iets teamachtigs, maar dan wel een beetje retro...die bianchi broeken met geel erin staan wel leuk, wil in elk geval niet helemaal zwart want dat heb ik al...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:57:44 #85
56724 Wombcat
rent wiel
pi_70613700
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Afgezien daarvan, kon ik de eerste 20 km geen buitenblad draaien of kracht zetten zonder pijnscheuten in m'n knieen, dus op souplesse blijven rijden, geen kracht zetten maar malen...ging toch nog wel redelijk snel op den duur.
Bij welke snelheid ga je naar het buitenblad (en wat voor buitenblad)?
in a crowd you lose humanity
pi_70613913
Ik doe geen trap meer. Ik kan echt niet tegen die warmte. Met 10 graden heb ik het al warm met een korte broek.

Ik rijdt trouwens met Vermarc kleding, Silence Lotto van vorig jaar. Sokken en al . Volgend jaar komt er wel weer nieuw spul. Ik vind het wel leuk om in bekende teamkleding rond te rijden. Blijft leuk wanneer andere wielrenners naar je knikken omdat ze twijfelen of je niet daadwerkelijk een prof bent. Verre van natuurlijk, want ik ben al blij als ik de 28 km gemiddeld haal na een tourtje van 50 km.

Ik zou wel iets kopen wat bij mekaar past.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:04:39 #87
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70613986
Uh..erlijk gezegd moet ik al een maand of twee nieuwe batterijen in m'n snelheidsmeter doen...zitten hele kleine schroefjes in en moet ik een speciale schroevendraaier voor kopen...moet ook nog steeds m'n bladen telllen, maar ik heb drie voorbladen.Helpt dat
Doordat m'n knieen niet zoveel (nog) kunnen hebben gebruik ik die eigenlijk het meest om te bepalen of ik te veel wil.
Echt letten op snelheden en overbrengingen...nog niet zo over nagedacht eigenlijk. Volgend jaar wil ik een trainingsprogramma samenstellen met hartslag ed erin verwerkt, ben nu aan het kijken naar hartslagmeters, welke bevelen julie aan?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_70614045
Pff, dat maakt allemaal niet zo veel uit hoor. Ik heb een hartslagmetertje van de Aldi, ding werkt perfect en werkt met iedere fietscomputer met hartslagmeter.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:09:31 #89
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_70614139
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:02 schreef RamonNL het volgende:
Ik doe geen trap meer. Ik kan echt niet tegen die warmte. Met 10 graden heb ik het al warm met een korte broek.

Ik rijdt trouwens met Vermarc kleding, Silence Lotto van vorig jaar. Sokken en al . Volgend jaar komt er wel weer nieuw spul. Ik vind het wel leuk om in bekende teamkleding rond te rijden. Blijft leuk wanneer andere wielrenners naar je knikken omdat ze twijfelen of je niet daadwerkelijk een prof bent. Verre van natuurlijk, want ik ben al blij als ik de 28 km gemiddeld haal na een tourtje van 50 km.

Ik zou wel iets kopen wat bij mekaar past.
Ik heb ook bekende teamkleding, maar mij zien ze echt niet aan voor een prof
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:09:40 #90
56724 Wombcat
rent wiel
pi_70614146
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Uh..erlijk gezegd moet ik al een maand of twee nieuwe batterijen in m'n snelheidsmeter doen...zitten hele kleine schroefjes in en moet ik een speciale schroevendraaier voor kopen...moet ook nog steeds m'n bladen telllen, maar ik heb drie voorbladen.Helpt dat
Ik ben wel nieuwsgierig. Ik heb zelf een 53 buitenblad, en schakel pas het buitenblad als ik rond de 40 rijd.
Beentempo moet eigenlijk tussen de 90 en 110 liggen.
in a crowd you lose humanity
pi_70614314
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Uh..erlijk gezegd moet ik al een maand of twee nieuwe batterijen in m'n snelheidsmeter doen...zitten hele kleine schroefjes in en moet ik een speciale schroevendraaier voor kopen...moet ook nog steeds m'n bladen telllen, maar ik heb drie voorbladen.Helpt dat
Doordat m'n knieen niet zoveel (nog) kunnen hebben gebruik ik die eigenlijk het meest om te bepalen of ik te veel wil.
Echt letten op snelheden en overbrengingen...nog niet zo over nagedacht eigenlijk. Volgend jaar wil ik een trainingsprogramma samenstellen met hartslag ed erin verwerkt, ben nu aan het kijken naar hartslagmeters, welke bevelen julie aan?
Waarschijnlijk heb je iets als 50/39/30. Denk dat je dan nogal zwaar trapt, klopt dat? Ik rijd in elk geval tot minimaal 37-38 km/u gewoon op het middenblad (39).

Aardige hartslagmeter die niet al te duur is, is een Sigma Onyx Easy. Drie vrienden van me hebben er al een gekocht op mijn aanraden Nog geen problemen mee gehad.
pi_70614735
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:09 schreef JMPoSTMaN het volgende:

[..]

Ik heb ook bekende teamkleding, maar mij zien ze echt niet aan voor een prof
Ik reed gister niet eens in teamkleding, maar toch riep een enkeling voor de gein: "Hé, Thomas Dekker!"

Ik rijd ook vrijwel altijd op het middenblad (52/39/30), pas als het echt hard gaat (boven de 40) ga ik naar het buitenblad

In het begin deed ik alles op het buitenblad, zelfs bij wind tegen. Omdat ik dacht dat dat zo hoorde . Maar als je gelijk enkele opmerkingen krijgt zodra je bij een club gaat rijden, ben je daar snel vanaf. Probeer er nu steeds op te letten dat ik licht rijd.

Kreeg gister nog de opmerking van een renner, waarmee ik een stukje opreed en een babbeltje mee maakte, dat ik zo licht reed...

[ Bericht 17% gewijzigd door marcodej op 03-07-2009 15:34:05 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:26:50 #93
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70614743
Ik heb de neiging te zwaar te trappen inderdaad. dat is het enige fiets macho gedrag waar ik me denk ik schuldig aan maak, ik wil niet te 'truttig" trappen...maar begin in te zien dat "truttig" vaak gewoon sneller is
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:42:13 #94
14505 OProg
A Life in Music
pi_70615254
Ultima, omdat onze club het heeft uitgekozen. En ik ben er tevreden mee omdat ook de naden goed zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  FOK!fotograaf vrijdag 3 juli 2009 @ 15:47:45 #95
73911 ultra_ivo
pi_70615455
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gripper, Decathlon zit toch in Amsterdam? of ook in Utrecht?
Ik zit een beetje te dubben tussen 'neutraal'of iets teamachtigs, maar dan wel een beetje retro...die bianchi broeken met geel erin staan wel leuk, wil in elk geval niet helemaal zwart want dat heb ik al...
Decathlon zit in Amsterdam en in Kerkrade. Over de grens nog in Luik en Antwerpen. De oudere serie Decathlon broeken is puik, daar heb ik gelukkig nog een aardige stapel van. De huidige serie is beduidend minder. Daarnaast heb ik broeken van protective en van Bioracer. Het is op de lange afstand vaak handig om meerdere merken bij je te hebben, dan kun je de drukplekken afwisselen.
Overigen zijn al mijn broeken helemaal zwart en zonder bretels.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:47:52 #96
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70615461
Wordt de kwaliteit of dikte van de zeem met standaard termen aangeduid, of heeft elk merk zijn eigen termen daarvoor?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:48:19 #97
14505 OProg
A Life in Music
pi_70615477
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In wat voor wedstrijd was die overwinning?

Woensdagavondcompetitie bij DHR. Er werd gewoon lekker doorgereden en je kan op dat parcours lange stukken beuken natuurlijk. En gisteren is het meer 'kap en draaiwerk'. Mede door de inspanning van woensdag en het feit dat er meteen vol gereden werd kwam ik totaal niet in m'n ritme en verzuurde ik vrij snel. Ik ben toch al niet echt van een bochtenparcours trouwens. Ik rijd liever wat langere stukken vol door.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_70615483
Ik rijd altijd op het buitenblad, bij 6 a 7 % pas naar de 34, heb een compact crankstel.
En op broeken moet je niet gaan bezuinigen, er is niet vervelender dan een zere kont na het fietsen.
Maar ieder zijn ding natuurlijk, normaal rij ik met Santini boeken van de club en Campagnolo broeken.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:54:48 #99
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70615714
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
zonder bretels.
gaan die iriteren dan op langere stukken?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf vrijdag 3 juli 2009 @ 16:01:43 #100
73911 ultra_ivo
pi_70615942
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

gaan die iriteren dan op langere stukken?
Nee. Maar op langere stukken moet je wel eens naar de wc.
Bij goed ingereden Brooks zadels kun je trouwens vaak toe met een dunnere zeem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')