Ik rij ook regelmatig in de duinen hoor (woonachting in Katwijk dus ik ga óf richting Scheveningen óf richting Zandvoort), maar als het druk rij ik daar zeker niet snel. Het ligt er ook een beetje aan hoe je fietst natuurlijk, dat is waar. Goed vooruit kijken en een beetje aanpassen aan de situatie is het devies en scheelt al een hoop.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:42 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Van Scheveningen naar Zandvoort en daar voorbij.
En de drukte valt wel mee als je op het goede tijdstip gaat. En ook als het druk is, vind ik het juist leuk om daar te fietsen. Erg link vind ik het niet. Je moet soms wel veel slalommen, dat is waar. Maar dat maakt het ook wel leuk vind ik. Dan heb je tijdens je rit tenminste nog veel te doen, en kom je veel andere renners tegen waar je soms wel een leuk groepje mee kan vormen.
Hard in de remmen of een bijna-ongeluk kan ik mij ook niet herinneren in de duinen. Als je je ook een beetje goed afstemd op het verkeer dat er aan komt kan je makkelijk het snelle tempo behouden zonder hard te moeten remmen.
Ik vind het dus juist heerlijk fietsen door de duinen. Prachtige paden, nergens stoplichten of kruisend verkeer, gewoon tientallen kilometers achter elkaar door kunnen knallen.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:07 schreef marcodej het volgende:
Maar soms denken ze dat ik dat bedankje cynisch bedoel ofzo en krijg ik juist een norse blik of grote bek terug.
Zo doe ik het ook meestal.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:07 schreef marcodej het volgende:
En aan mij hoef je ook geen voorbeeld te nemen. Ik ben mischien wel een beetje té sociaal en voorzichtig (zeker in vergelijking met de gemiddelde wielrenner). Ik heb geen bel, maar roep meestal rustig "Pardon" ipv honderd meter vantevoren als een idioot te gaan schreeuwen dat ze aan de kant moeten (dat vond ik vroeger namelijk zelf ook irritant toen ik nog niet wielrende). En ik geef altijd ff een duim of een "Bedankt hé" als ik er langs rijd of steek mijn hand op als een auto stopt om mij te laten kruisen. En als ik ook maar even het idee heb dat inhalen weleens lastig kan zijn dan rem ik liever dan dat ik er vlak voor langs ga. Neem eigenlijk nooit risico...
Maar soms denken ze dat ik dat bedankje cynisch bedoel ofzo en krijg ik juist een norse blik of grote bek terug.
In wat voor wedstrijd was die overwinning?quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:50 schreef OProg het volgende:
Gisteren een mooie overwinnig kunnen boeken in een wedstijd die relatief zwaar was. De laatste 20 km met een groepje van 3 weg, de eindsprint met 15 fietslengtes gewonnen. Vanavond in een criterium had ik al na 500 meter door dat het em niet ging worden. Benen liepen vol, miste nog bijna een boch in de eerste ronde en had er na een ronde of 5 de handoek in de ring gesmeten.
Naja. 1 overwinnig met 1 slechte wedstrijd daarna is mooier imho dan 2 keer de 7e plek.
dan klopt er iets niet, , maar mogelijk te verhelpen met een extra afstand ringetje.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:49 schreef jakkop het volgende:
Wat is de remedie tegen een aanlopend binnenste tandwiel? Tegen het frame, that is.
Wat ook werkt, als je zonder bel fiets, is roepen dat je bel in de was zit. Ze kijken je even raar aan, maar sommige kunnen het wel waarderen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook meestal.
Ik krijg ook wel eens de opmerking "wat een mooie bel" (als ik "tingeling" of "ding dong" roep). Dan reageer ik meestal met "ja, hè! Een echte akoestische."
Niets zo fijn als weggebruikers die even remmen of van het gas los gaan om een wielrenner lekker door te laten fietsen in zijn tempo. Hulde!quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:12 schreef TradeMarkie het volgende:
Vandaag werd ik trouwens ook nog keurig door 2 auto's en een vrachtwagen voorgelaten op plekken waar ze dat niet hoefden te doen
Ik steek dan ook even mn'n hand op om te bedankenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:16 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Niets zo fijn als weggebruikers die even remmen of van het gas los gaan om een wielrenner lekker door te laten fietsen in zijn tempo. Hulde!
Die moet ik onthoudenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:16 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Wat ook werkt, als je zonder bel fiets, is roepen dat je bel in de was zit. Ze kijken je even raar aan, maar sommige kunnen het wel waarderen.
Ja dat idee heb ik ook wel eens.. en als er dan nog iets gezegd wordt is het soms niet te verstaan. Maar meestal is het toch wel positief. En ik zeg dan ook liever "dank u" ipv "bedankt" omdat de kans dan volgens mij kleiner is dat ze het spottend opvatten. Of inderdaad even een hand. Of allebei.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:07 schreef marcodej het volgende:
Maar soms denken ze dat ik dat bedankje cynisch bedoel ofzo en krijg ik juist een norse blik of grote bek terug.![]()
t is ook nooit goed hè. Bedank je netjes omdat je erlangs mocht, en vervolgens flink hard aanzetten (eigenlijk is zo'n oponthoud een hele goede trainingsimpuls! ) , hoor je achter je "nou nou...."quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook wel eens.. en als er dan nog iets gezegd wordt is het soms niet te verstaan. Maar meestal is het toch wel positief. En ik zeg dan ook liever "dank u" ipv "bedankt" omdat de kans dan volgens mij kleiner is dat ze het spottend opvatten. Of inderdaad even een hand. Of allebei.![]()
Als ik aan kom fietsen eerst netjes "Pardon" en vervolgens probeer ik altijd zo oprecht mogelijk "dank u" te zeggen als ik er langs fiets.quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook wel eens.. en als er dan nog iets gezegd wordt is het soms niet te verstaan. Maar meestal is het toch wel positief. En ik zeg dan ook liever "dank u" ipv "bedankt" omdat de kans dan volgens mij kleiner is dat ze het spottend opvatten. Of inderdaad even een hand. Of allebei.![]()
Toen ik begon met bewegen kon mijn vrouw als ze haar armen om mijn middel sloeg haar handen vastpakken. Nu kan ze steeds verder de arm op, nu kan ze bijna met de ene hand bij de elleboog komen....dat is mijn indicator. weegschaal...ach ik sta er 1 keer per twee maanden op. Echt afvallen is zowiezo een geduldzaakje!quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:46 schreef BattleLies het volgende:
[..]
Volgens mij moet je nu niet echt meer kijken naar gewicht maar meer naar omvang. Gaat je vet percentage naar beneden is dat een beter gegeven dan je totale gewicht.
Tip, bel 2x achter elkaar. De eerste keer horen ze blijkbaar nagenoeg nooit..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:39 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Als ik aan kom fietsen eerst netjes "Pardon" en vervolgens probeer ik altijd zo oprecht mogelijk "dank u" te zeggen als ik er langs fiets.
Misschien toch eens een belletje kopen, aangezien mensen bij het geluid van een bel, redelijk snel aan de kant gaan. Als ik pardon roep zijn er nog te veel mensen die remmen en omkijken en vervolgens pas aan de kant gaan
Mooiere indicator kun je bijna niet hebbenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Toen ik begon met bewegen kon mijn vrouw als ze haar armen om mijn middel sloeg haar handen vastpakken. Nu kan ze steeds verder de arm op, nu kan ze bijna met de ene hand bij de elleboog komen....dat is mijn indicator. weegschaal...ach ik sta er 1 keer per twee maanden op. Echt afvallen is zowiezo een geduldzaakje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |