quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:15 schreef Littlecreep het volgende:
Tommeke was daar mee bezig geloof ik.
En hij staat nu gewoon in Wielrennen
Als het maar niet gaat onwerenquote:Zondag perioden met zon en nog steeds kans op een regen- of onweersbui. De middagtemperatuur wordt ongeveer 26 graden en de wind is noordoost, zwak tot matig, rond kracht 3.
Captain_fabulous gaat die rijden!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:20 schreef Kadooosh het volgende:
Gaat iemand hier morgen de classico boretti tour rijden?
[..]
Als het maar niet gaat onweren.
Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Denk eerder dat groot in zijn nadeel zal zijnquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:21 schreef cyclechick het volgende:
Hoi!
morgen fietsen met een vriend van me, die niet zo heel veel fietst maar wel groot is. stiekem hoop ik dat ik hem eruit kan trappen
Klinkt goed. Voorlopig ga ik niet verder komen dan werken vandaagquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:42 schreef Yankee het volgende:
Zo even een lekker stukje fietsen, daarna Pitch & Putt en vervolgens biertjes drinken. Gaat weer een sportieve dag worden
Ik uit af en toe in een snelle afdaling wel een uitroep die klinkt als Tarzan.. adrenaline ofzo..quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En dat kan ik dus niet. Heeft zo z'n voordelen (niet vallen dus..), maar het nadeel is dat ik de Echte Kick niet kan bereiken.
Mja, zitten koolhydraten in enzo. Bladiebla. Als het zo goed zou werken, waarom zie ik het dan niet terug in de topsport? Bier bevat ook helemaal niet zoveel suikers, en er zit alchol in - dat werkt vochtAFdrijvend. Terwijl ik mijn vochthuishouding nou juist op peil wil brengen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:01 schreef FredWielergek het volgende:
Ik hoorde laatst iemand (collega die gymleraar is) zeggen dat het goed is voor het lichaam om na een flinke inspanning sport (fitness of fietsen) een glaasje bier te drinken. Hij legde een en ander uit waarom, ben ik weer vergeten, bier doet iets in je lichaam enzo. Een ding weet ik wel: dat het zooo heerlijk is na flink sporten, en het liefst een Hertog Jan.
Wie weet of hij gelijk heeft en waarom?
En deze dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:13 schreef Keort het volgende:
[..]
Mja, zitten koolhydraten in enzo. Bladiebla. Als het zo goed zou werken, waarom zie ik het dan niet terug in de topsport? Bier bevat ook helemaal niet zoveel suikers, en er zit alchol in - dat werkt vochtAFdrijvend. Terwijl ik mijn vochthuishouding nou juist op peil wil brengen.
Oftewel, smoesjes om bier te kunnen zuipen na je inspanning.
Erg lekker spul. Zoetig.quote:Brauort Bitburg
Region Rheinland-Pfalz
Sorte Malzbier/-trunk
Alkoholgehalt 0,0% Vol.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:01 schreef FredWielergek het volgende:
Ik hoorde laatst iemand (collega die gymleraar is) zeggen dat het goed is voor het lichaam om na een flinke inspanning sport (fitness of fietsen) een glaasje bier te drinken. Hij legde een en ander uit waarom, ben ik weer vergeten, bier doet iets in je lichaam enzo. Een ding weet ik wel: dat het zooo heerlijk is na flink sporten, en het liefst een Hertog Jan.
Wie weet of hij gelijk heeft en waarom?
hij heeft geen gelijk , vraag een topsporter maar eens of hij drinktquote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:01 schreef FredWielergek het volgende:
Ik hoorde laatst iemand (collega die gymleraar is) zeggen dat het goed is voor het lichaam om na een flinke inspanning sport (fitness of fietsen) een glaasje bier te drinken. Hij legde een en ander uit waarom, ben ik weer vergeten, bier doet iets in je lichaam enzo. Een ding weet ik wel: dat het zooo heerlijk is na flink sporten, en het liefst een Hertog Jan.
Wie weet of hij gelijk heeft en waarom?
Gerstenat herstelt het vochtgehalte sneller dan kraanwater.quote:[quote]
Neem je wel een bliksemafleider meequote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:12 schreef Philip10 het volgende:
Moet binnenkort ook maar eens op de fiets stappen. Misschien vanavond een klein rondje.
Geschoorde benen zul je niet tegenkomen.. wel af en toe wat die-hards met geschoren benen. Maar dat is je eigen keus. Veel amateurs doen het niet.. anderen wel. En een strak pakje heb je op de mountainbike ook aan.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:57 schreef Sport_Life het volgende:
ja maar ik zie mezelf nou ook weer niet in zo'n strak pakje met geschoorde benen op een racefiets zitten, dat is het em eigenlijk denk ik.
hahaquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:08 schreef Oksel het volgende:
En in het begin is het even wenen, maar na een paar keer fietsen vind je het eigenlijk wel geil goed zitten.
Dat is eigenlijk gewoon een raar vooroordeel. Als ik aan mensen vertel dat ik aan wielrennen doe is inderdaad het eerste wat men vraagt of ik mijn benen scheer en zo'n pakje niet vervelend zit.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:57 schreef Sport_Life het volgende:
ja maar ik zie mezelf nou ook weer niet in zo'n strak pakje met geschoorde benen op een racefiets zitten, dat is het em eigenlijk denk ik.
Duitsland in het westen :pquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:21 schreef Oksel het volgende:
Regen komt uit het Westen vandaag.. kijk maar eens hoe mooi het boven Duitsland hangt..
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:14 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Neem je wel een bliksemafleider mee
tja ik draag nooit maar dan ook nooit speciale kleding op schoenen na dan, ik ben liever de wolf in schaapsklerenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:35 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk gewoon een raar vooroordeel. Als ik aan mensen vertel dat ik aan wielrennen doe is inderdaad het eerste wat men vraagt of ik mijn benen scheer en zo'n pakje niet vervelend zit.
Zoals Oksel al zei, je benen scheren is echt voor sommige die-hards. Als je echt wedstrijden wilt rijden, is het wel een beetje bij code verplicht, maar als je gewoon wilt toeren is er niks mis mee met wat haren op je benen.
En dat pakje, tsja, daar valt gewoon niet aan te ontkomen. Lopend ziet het er inderdaad niet uit, maar op de fiets is het heel anders. Zo'n pak op een racefiets staat beter dan met een korte broek en een flubberend shirt op een racefiets.
Lekker, zo'n natte katoenen klets op je rug.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:25 schreef dop het volgende:
[..]
tja ik draag nooit maar dan ook nooit speciale kleding op schoenen na dan, ik ben liever de wolf in schaapskleren
Doe het dan goed: het is ook Alpe d'Huez.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:10 schreef marcodej het volgende:
Het is Galibier ipv Galbier en Glandon ipv Gladon, maar verder:Succes!
Ik kijk af en toe op google.maps.nl als ik ergens ga fietsen wat ik nog niet ken. Voor de rest zit het allemaal hierbovenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:33 schreef nodisch18 het volgende:
Maakt trouwens hier iemand gebruik van www.afstandmeten.nl om zijn routes op te slaan?
Of hebben jullie daar een andere manier voor of sla je ze überhaupt niet op?
Ik gebruik het ook niet om mijn routes te plannen, dat doe ik gewoon op goed geluk. Het gaat meer om het terug kunnen zien waar je precies bent geweest. Maar vooral ook om eventueel tijden van vaste rondjes op te slaan en in de gaten houden of je enige progressie maakt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:43 schreef Keort het volgende:
[..]
Ik kijk af en toe op google.maps.nl als ik ergens ga fietsen wat ik nog niet ken. Voor de rest zit het allemaal hierboven
Nieuwe ketting, 17 euro.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:19 schreef Washington het volgende:
Hoi, ik heb twee vragen:
Hoe 'repareer'/'maak schoon' ik een verroeste ketting?
Hoe vervang ik een binnenband? (En ik ben geen vrouw)![]()
Ok, thx.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nieuwe ketting, 17 euro.
Binnenband; wiel eruit trekken, band eraf, binnenband eruit, binnenband erin, beetje lucht, buitenband terug, klaar.
't is geen hogere wiskunde..
Ik gebruik vrijwel altijd www.bikely.com om mijn routes op te slaan. Heb geen GPS, maar wel een best aardig fotografisch geheugenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:33 schreef nodisch18 het volgende:
Maakt trouwens hier iemand gebruik van www.afstandmeten.nl om zijn routes op te slaan?
Of hebben jullie daar een andere manier voor of sla je ze überhaupt niet op?
Heb ik vorig jaar ook gedaan, vier dagen in de Eifel gefietst en dan achteraf alles intekenen. Scheelt natuurlijk wel dat je dan tijdens het fietsen regelmatig op een kaart kijkt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:40 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik gebruik vrijwel altijd www.bikely.com om mijn routes op te slaan. Heb geen GPS, maar wel een best aardig fotografisch geheugenTot 80 km kan ik de routes vrijwel helemaal terug fietsen op de computer
Ter afwisseling en in de winter is het geweldig, heerlijk raggen, vallen en vies worden!quote:
ieehhh eet jij 's ochtends zo vroeg spagetti?quote:Op zondag 28 juni 2009 06:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zal zometeen even turven, hoeveel gladde jongens er op de Classico rondrijden![]()
Geen koorts meer, dus even me nu volstuffen met Spaghetti, en naar Amsterdam!
Ik heb ook geen GPS, en na afloop de route invullen op een kaart levert mij ook nooit problemen op. Je hebt immers de route toch zelf gefietst?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:40 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik gebruik vrijwel altijd www.bikely.com om mijn routes op te slaan. Heb geen GPS, maar wel een best aardig fotografisch geheugenTot 80 km kan ik de routes vrijwel helemaal terug fietsen op de computer
ik wil zooo graag en ik kan ook prima in een broeikas fietsen, maar hier regent het echt keihard, dus mijn rondje is afgelastquote:Op zondag 28 juni 2009 14:39 schreef marcodej het volgende:
Twijfel nog of ik nog een ritje ga maken vandaag. Net even rustig naar iemand toegefietst (op een stadsfiets) en dreef al van de fiets af... Het is echt een broeikas...
Maar dan ook echt keihard.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:49 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ik wil zooo graag en ik kan ook prima in een broeikas fietsen, maar hier regent het echt keihard, dus mijn rondje is afgelast
Dat is niet grappigquote:Op zondag 28 juni 2009 15:10 schreef dop het volgende:
lol die regen is echt plaatselijk we zijn er net toevalig met de auto door gereden kwam van soest waar het droog was , maar richting utrecht flink regen , vervolgens voorbij utrecht geen spatje regen tezien
op de buienrader kan je het ook goed zien
dikke pech voor jullie
veel merken hebben op hun site wel staan wat ze monteren op welk type fiets, maar verder zul je moeten afgaan op wat er op de onderdelen staat.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:05 schreef jakkop het volgende:
Nog een vraagje trouwens: hoe kan ik herkennen wat voor "hardware" er precies op de fiets zit? Ik weet dan wel wat voor fiets het is (Batavus Champion), en ik zie op de groep bv. hier en daar wel een naampje staan, maar kan ik ergens precies herleiden wat er op zit?
auw auwquote:
Mwa ik had te weinig saus denk ikquote:Op zondag 28 juni 2009 17:40 schreef thettes het volgende:
Pasta was juist wel lekker joh! Ik ook de 130, ging goed. Nooit problemen gehad, alleen op het einde werd een fietsmaatje een beetje moe. En jullie nog die ambulance gezien in het begin, met die bebloede man in de kant van de weg naast het riviertje? Was sowieso een heel vervelend stuk met fietsers van alle snelheden naast elkaar.
quote:Op zondag 28 juni 2009 17:45 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Mwa ik had te weinig saus denk ik.
Kzag idd een ambulance maar wat er gebeurt was weet ik niet.. ook nog een stuk of 3 andere gezien die gevallen waren.
Kreeg jij trouwens op het einde nog een trui?
Dacht dat ik dat ergens had gelezen...
Bevoorrading was wel top alleen jammer dat na 75km er niets meer was tot 125km toen kreeg ik een red bull.
Die kreeg je bij het begin juist. Ik heb hem zelf niet opgehaald, was namelijk wat later dan mijn meefietsers. Die hadden het al opgehaald. Heb hem nu naast me liggen![]()
Maar gelukkig had ik zelf genoeg eten mee en +/- 3 liter water/aa.
?quote:
hmmz had toch echt iets getypt onder die quotequote:Op zondag 28 juni 2009 19:06 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
?
Heeft iemand trouwens een goeie site met een kalender ofzo waar allee toertochten en cylcos op staan?
www.wielersportinfo.nlquote:Op zondag 28 juni 2009 19:06 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
?
Heeft iemand trouwens een goeie site met een kalender ofzo waar allee toertochten en cylcos op staan?
Ah oke ik dacht dat je een shirt bij het begin kreeg en later nog een trui, vond het al een beetje overdreven :p.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:09 schreef thettes het volgende:
[..]
hmmz had toch echt iets getypt onder die quote
edit:
inderdaad, ik had neergezet dat ik die trui in het begin al had. Heb hem alleen niet zelf opgehaald. Mijn fietsmaten hadden al startnummer en truitje voor me gehaald. Kon dus gelijk van start
Als het dat shirt is is het van Predictor - Lotto. Voorloper van Silence. Geen idee waar je die zou kunnen halen, die sponsor wisselt graag van product om onder de aandacht te brengen (Davitamon, Predictor, Silence).quote:Op zondag 28 juni 2009 20:20 schreef Oksel het volgende:
Kut, na 3000km heeft mijn favo, en eerste, koersbroek het begeven. Het shirtje is natuurljk nog keurig, alleen rond mijn zeem wordt de stof ERG dun..
Weet iemand..
a) wat voor teampakje het is?
b) waar ik het eventueel (goedkoop) zou kunnen krijgen?
[ afbeelding ]
Bij een toertocht niet, dacht ik. Bij een wedstrijd of cyclo wel.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:36 schreef cyclechick het volgende:
MKoolster: volgens mij is het bij een toertocht etc altijd verplicht om een valhelm te dragen. ik zou het je in ieder geval wel aanraden!
Heeft het hier geregend dan?quote:Op zondag 28 juni 2009 22:36 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb vandaag helemaal niet meer gefietst, terwijl het uiteindelijk vanaf kwart over 4 droog was, maarja, morgen weer!
Wat voor teampakje? Dat staat er toch op?quote:Op zondag 28 juni 2009 20:20 schreef Oksel het volgende:
Kut, na 3000km heeft mijn favo, en eerste, koersbroek het begeven. Het shirtje is natuurljk nog keurig, alleen rond mijn zeem wordt de stof ERG dun..
Weet iemand..
a) wat voor teampakje het is?
b) waar ik het eventueel (goedkoop) zou kunnen krijgen?
[ afbeelding ]
En hoe lang deed je over de Alpe d'Huez?quote:Op zondag 28 juni 2009 22:31 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Dit weekend de fiets niet aangeraakt. Besloten om te trainen voor de vakantie over 2 weken
Lekker biertjes gedronken
Het logo op de linkerbroekspijp (binnenkant) is van Vermarc volgens mij.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat voor teampakje? Dat staat er toch op?Met het merk kom je al een eind. Dat staat vast wel ergens op..Vermoedelijk is het Vermarc, andere merken die veel teamkleding maken zijn Nalini/Moa en Giordana.
het was in het hele land prachtig warm weer, behalve in Utrecht, precies daar een hele strook keiharde stortregenquote:Op zondag 28 juni 2009 22:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft het hier geregend dan?![]()
Op wielertoerist las ik ook al dat gisteren of vandaag nogal wat buitjes waren. In Valenciennes was het zowel gisteren als vandaag warm en droog.
Wel plaatselijk wat mist vanochtend.
Waarom moet je het in 30km/u doen? Je kan je eigen tempo toch gewoon pakken?quote:Op zondag 28 juni 2009 22:29 schreef Mkoolster het volgende:
ik heb me net ingeschreven voor de Pieter Weening Classic in friesland voor 1 augustus... niet heel bekend maar word mijn eerst 100km, alleen beetje jammer dat ik straks 3 week neti kan trainen en daarna 1 week heb om tot de 100km in 30km/u te rijden....
zijn er meer mensen die deze gaan rijden ofzo?
moet ik dan tog echt een helm op?
ja ik wil ook niet vlak 30km/u gaan rijden amar dat is mijn streven om dat uiteindlejik te halen... om me gemotiveerd te houden.. en die helm denkik dat ik wel aan moet geloven ookal fiets ik alleen fozo want mijn normale fietspartners zijn op vak.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:49 schreef marcodej het volgende:
Waarom moet je het in 30km/u doen? Je kan je eigen tempo toch gewoon pakken?
En ik dacht wel dat bij NTFU-tochten een helm verplicht was. Maar ik kan het verkeerd hebben. En ook al is het niet verplicht, verstandig is het zeker. Zeker als je in groep rijdt.
1 uur en 50 minquote:Op zondag 28 juni 2009 22:39 schreef Washington het volgende:
[..]
En hoe lang deed je over de Alpe d'Huez?
Zoals gezegd is de fabrikant het Belgische Vermarc. Ik betwijfel of het nog ergens te verkrijgen is, het is namelijk het pakje van 2007. In 2008 ging Omega Pharma over op Silence (zie opmerking Sjiznit). Je zou Marktplaats of E-bay kunnen proberen. Voor de Silence - Lotto teamkleding van 2008 en 2009 kan je (onder andere) terecht bij Salden en All4Cycling.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:20 schreef Oksel het volgende:
Kut, na 3000km heeft mijn favo, en eerste, koersbroek het begeven. Het shirtje is natuurljk nog keurig, alleen rond mijn zeem wordt de stof ERG dun..
Weet iemand..
a) wat voor teampakje het is?
b) waar ik het eventueel (goedkoop) zou kunnen krijgen?
ER tussenin bestaat zeker van alles. Alleen staat dat niet vaak bij de Nederlandse fietsenhandelaren. Kijk eens naar de 'messenger bikes' op de site van Rose of google eens onder 'audax bike'.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:53 schreef Sport_Life het volgende:
Raar vraagje misschien, maareh.. wat voor fietsen hebben jullie? Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om te gaan fietsen, maar ik kan maar geen keuze maken wat voor fiets. Racefiets is wel gaaf natuurlijk, maar mountainbike weer veelzijdiger. En ertussenin vind ik eigenlijk niets.
Aha, de Batavus Champion. Daar zat oorspronkelijk een instap Shimano groep op, zonder index. Ik vermoed een 6 vits schroefpignon op een no-name naaf. Verder spatborden, licht en bagagedrager (die heeft geen enkele onverlaat er dus opgezet, dat hoort zo). Was destijds een goedkoop model semi-racefiets waarvan de meesten helemaal afgeragd zijn.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:05 schreef jakkop het volgende:
Nog een vraagje trouwens: hoe kan ik herkennen wat voor "hardware" er precies op de fiets zit? Ik weet dan wel wat voor fiets het is (Batavus Champion), en ik zie op de groep bv. hier en daar wel een naampje staan, maar kan ik ergens precies herleiden wat er op zit?
De NTFU heeft geen enkele helmverplichting.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waarom moet je het in 30km/u doen? Je kan je eigen tempo toch gewoon pakken?
En ik dacht wel dat bij NTFU-tochten een helm verplicht was. Maar ik kan het verkeerd hebben. En ook al is het niet verplicht, verstandig is het zeker. Zeker als je in groep rijdt.
2 uur en 4 minuten met minimale training..quote:Op zondag 28 juni 2009 23:47 schreef Washington het volgende:
[..]
Tof, ik 2 uur en 50 minuten maar ik had een jaar niet gesport.
Laterz.
Nou hè? Ik had het hele weekend echt geluk met het weer, we zaten in Baarn op een camping, BBQ mee, dus we dachten zaterdag al: dat worden natte satéetjes. Zaterdagavond alleen een paar druppies, de grote bui gisteren net rond 4 uur toen we terugreden naar huis, en de rest van de middag in het klamme gras gezeten in het julianapark, wereldfeest. Biertje erbij, muziek, zonnetje dat zowaar nog doorbrak. Prima. Maar het fietsen is er gisteravond na al dat bier niet meer van gekomen, dat moet vanavond dan maarquote:Op zondag 28 juni 2009 22:45 schreef cyclechick het volgende:
[..]
het was in het hele land prachtig warm weer, behalve in Utrecht, precies daar een hele strook keiharde stortregen
Bij een toertocht fiets je niet alleen...als je je eigen tempo fietst kom je vanzelf in een groepje terecht van mensen met jouw nivo.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:55 schreef Mkoolster het volgende:
[..]
ja ik wil ook niet vlak 30km/u gaan rijden amar dat is mijn streven om dat uiteindlejik te halen... om me gemotiveerd te houden.. en die helm denkik dat ik wel aan moet geloven ookal fiets ik alleen fozo want mijn normale fietspartners zijn op vak.
Beter gezegd, Lotto is een heel trouwe sponsor, de sub sponsor wisselt wat vaker...het is geen taktiek van de ploeg om te wisselen voor het wisselen.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:21 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Als het dat shirt is is het van Predictor - Lotto. Voorloper van Silence. Geen idee waar je die zou kunnen halen, die sponsor wisselt graag van product om onder de aandacht te brengen (Davitamon, Predictor, Silence).
Cyclosportieven verplichten een helm, toertochten niet. De Boretti Classic is een Cyclosportiv.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De meeste toertochten verplichten zelf een helm geloof ik...
De organisatie van de Ronde van Vlaanderen had voor haar deelnemers een collectieve verzekering afgesloten maar om daar aanspraak op te maken was het dragen van een valhelm een vereiste. Natuurlijk zijn er bij dat soort tochten dan nog steeds renners zonder helm, maar die zijn tegenwoordig wel op twee handen te tellen.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Cyclosportieven verplichten een helm, toertochten niet. De Boretti Classic is een Cyclosportiv.
Zolang je het maar haaltquote:Op zondag 28 juni 2009 23:47 schreef Washington het volgende:
[..]
Tof, ik 2 uur en 50 minuten maar ik had een jaar niet gesport.
Laterz.
Deze organisatie moet apart wat regelen omdat ze niet bij een bond is aangesloten. Tochten die onder een bond worden gereden hebben een maximaal inschrijfgeld. Daar houden commerciële organisaties neit zo van.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:03 schreef Bismarck het volgende:
[..]
De organisatie van de Ronde van Vlaanderen had voor haar deelnemers een collectieve verzekering afgesloten maar om daar aanspraak op te maken was het dragen van een valhelm een vereiste.
Route?quote:Op maandag 29 juni 2009 00:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Net terug van een mooi rondje door de Roereifel, Vulkaneifel en Luxemburg. Alleen op het eind wat problemen met een omleiding die me 8km en een trein kostte. De Vulkaneifel is een stuk zwaarder rijden dan de Rureifel terwijl op het stuk in de Rureifel meer hoogtemeters zaten.
Heb 'm op GPS staan,quote:
quote:Op maandag 29 juni 2009 11:40 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De retroronde was geweldig, en ik heb casseien onderschatWerkelijk ieder fucking schroefje trilt uit je fiets
Haha. En heb je boven ook nog zo'n certificaat gehaald voor de beklimming, met je naam + tijd ?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:29 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Zolang je het maar haalt
Ik heb 7 weken getraind (ongeveer 800km) en 8 weken geen druppel alcohol gedronken![]()
Het biertje aan de voet was 1 van de lekkerste uit mijn leven
Tja, er zit nogal wat verschil in duurzaamheid tussen de diverse koersbroeken. Scheelt natuurlijk ook als je er meerdere hebt, dan weet je niet zo goed meer hoe snel ze versleten zijnquote:Op maandag 29 juni 2009 14:57 schreef Oksel het volgende:
Dus, elke 3000km een nieuwe koersbroek als je niet in je blote reedt wil fietsen..![]()
ik train nu 5 van de 6 dagen (ik neem na elke 5 dagen 1 dag rust... en dan rijd ik 75/80/85 km met een gemiddelde van ongeveer 30km/u ook.. ik fiets nog maar 2 maand en ik heb geen idee hoe hoor niveau dit is... ik ben in ieder geval van plan om het op te voeren.. en ik blaas mezelf niet zo snel op want ik rijd meestal op hartslagquote:Op maandag 29 juni 2009 15:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoeveel tijd heb je om te trainen gemiddeld? Wat zijn de afstanden die je nu rijdt?
Als je op hartslag rijdt en al zulke gemiddelde haalt, hoef je je echt geen zorgen te maken.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:49 schreef Mkoolster het volgende:
in mijn eentje... ik zou ook wel eerder een 100km willen rijden maar ik kan neit zo veel tours in de buurt van Groningen vinden, en voor de dam tot dam wil ik wel een stuk reizen maar dat doe ik neit elk weekend ofzo
Geen certificaat gehaald. was op een willekeurige zaterdag in september vorig jaar.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:26 schreef Washington het volgende:
[..]
Haha. En heb je boven ook nog zo'n certificaat gehaald voor de beklimming, met je naam + tijd ?
Ik heb tevens de beklimming gehaald op cola, zo'n 5 liter en in elke bocht een koekje.
Maar dat was drie jaar geleden... Nu sport ik elke dag een uur, dus de volgende keer wil ik de Alpe d'Huez in een uur doen.
Ik ga de 140km rijden, lijkt mij wel leuk door de IJtunnel te fietsenquote:Op maandag 29 juni 2009 12:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie is er van plan de dam tot dam fietsclassic te rijden?
Volgens mij is dat een keurig gemiddelde hoor...quote:Op maandag 29 juni 2009 16:00 schreef Mkoolster het volgende:
[..]
ik train nu 5 van de 6 dagen (ik neem na elke 5 dagen 1 dag rust... en dan rijd ik 75/80/85 km met een gemiddelde van ongeveer 30km/u ook.. ik fiets nog maar 2 maand en ik heb geen idee hoe hoor niveau dit is... ik ben in ieder geval van plan om het op te voeren.. en ik blaas mezelf niet zo snel op want ik rijd meestal op hartslag
Ok, nou succes alvast.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:32 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Geen certificaat gehaald. was op een willekeurige zaterdag in september vorig jaar.
Mocht ik nog een keer die berg op gaan, wil ik hem wel sneller doen en ik denk dat 1 uur 30 min ook wel moet lukken, maar mijn grootste probleem is de zwaartekracht en de zon. 100 kilo omhoog fietsen doe ik niet al te snel en heb dus niet echt rijwind. Tel daar een brandende zon bij op en ik ga al snel in een oververhittingsstand
Ik heb vanmiddag hardgelopen... 45 minuten. Ging ik dus douchen, bleek ik zelf een douche te zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:02 schreef Oksel het volgende:
Ik zou gaan tennissen.. maar het is echt te warm. En heb eigenlijk ook nog een beetje een brak gevoel van gisteravond..
Die eerste heb ik vorig jaar ook gereden, maar een cyclo door het Groene Hart, gedeeltelijk over fietspaden vond ik eigenlijk te link. Ook echt slecht voor de naam van wielrenners, want andere gebruikers werden zowat van de fietspaden gereden.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:18 schreef dutch_cyclist het volgende:
Opgegeven voor de Gerrie Kneteman Classic en de Henk Lubberding Classic
is niets mis mee, we zijn allemaal bij 0 begonnen.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:26 schreef nodisch18 het volgende:
pfff... Ondanks de wat hoge temperatuur heb ik toch een mooi rondje kunnen afleggen van 58 km bij een gemiddelde van 28.![]()
Voor velen misschien een lachertje maar ik ben stiekem best trots!
Misschien.quote:
Klein verzet is beter voor je knieën. En je kunt het langer volhouden.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:22 schreef nodisch18 het volgende:
Wat ik me eigenlijk altijd afvraag...![]()
Wat is nu beter, een zwaar verzet rondtrappen, Je trapt dan minder maar per trap kost het meer energie.
Of juist een licht verzet rondtrappen. Je trap dan flink meer, maar per trap kost het je minder energie.
Helemaal mee eens. En dan heb je het nog niet eens over het gedrag onderling. Je wordt voor een sekonde tjidwinst van een ander gewoon in de greppel geduwd.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien.
Mijn punt is dat er nogal asociaal gereden werd. Er werd gereden alsof het een wedstrijd was (wat een cyclo ook is in zekere zin), maar zonder voorrijmotoren, beveiliging en gedeeltelijk over smalle fietspaden. Gewone recreanten (gezinnen met kinderen) werden soms bijna van het fietspad af gereden. Omdat mensen wielrennertje moeten spelen werden alle verkeersregels opzij gegooid. Terwijl het in feite gewoon een toertocht is, waarbij je geacht wordt je aan de verkeersregels te houden
Ik vond dat niet, maar
![]()
Dat zijn juist de dingen waardoor wielrenners zo'n slechte naam hebben, en ik denk dat je dan even een momentje stil moet staan en moet nadenken.
als je dit in je eentje rijdt, rijd je makkelijk 100 km in een groep met hetzelfde gemiddelde! en 140 rijd je ook wel uit, alleen misschien wat langzamer.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:00 schreef Mkoolster het volgende:
[..]
ik train nu 5 van de 6 dagen (ik neem na elke 5 dagen 1 dag rust... en dan rijd ik 75/80/85 km met een gemiddelde van ongeveer 30km/u ook.. ik fiets nog maar 2 maand en ik heb geen idee hoe hoor niveau dit is... ik ben in ieder geval van plan om het op te voeren.. en ik blaas mezelf niet zo snel op want ik rijd meestal op hartslag
Ik doe iig mee aan de 24 uurs.quote:24-uurs fietsmarathon Nunspeet 3/4 juli deelnemers / tips
Nog een paar dagen en dan gaat de 24-uurs fietsmarathon van Nunspeet van start.
Ik hoop dat we Joop tot steun kunnen zijn.
Feiten en tips (ook terug te vinden op de homepage van Joop
De organisatie van de recordpoging 'Fastest Time to Cycle 10.000 km organiseert de:
1e 24-uurs marathon van Nunspeet
Dit evenement staat open voor solisten en teams. Er is gekozen voor een 'recreatief' evenement en niet voor een race. Het is de bedoeling dat een vooraf voorgenomen doelstelling (een bepaalde afstand in kilometers) wordt gehaald. Deelnemers met ongeveer dezelfde doelstelling kunnen elkaar helpen dit te bereiken.
Vanwege dat het gehele evenement in het kader staat van een geldinzameling voor de Stichting 'Spieren voor Spieren' is het wellicht een idee om je voor deze 24-uursrit te laten sponsoren. De opbrengst kan dan gaan naar de Stichting 'Spieren voor Spieren'.
Solo's en teams
Aan deze 24-uurs fietsmarathon kunnen zowel solodeelnemers (triatleten, wielrenners, randonneurs etc.) als teams (mannenteams en gemengde teams 3 personen, vrouwenteams max. 4 personen) deelnemen. Het is een recreatief evenement waarbij het de bedoeling is dat iedereen probeert voor zichzelf zoveel mogelijk kilometers te maken.
12-uurs marathon
Ook bestaat de mogelijkheid in te schrijven voor een halve (12-uurs) fietsmarathon. Als starttijd kan gekozen worden tussen vrijdag 3 juli 12.00 uur of 24.00 uur, dus of gelijk starten met de 24-uurs solisten of gelijk eindigen met de hele marathon fietsers.
Datum:
· Hele marathon solisten en teams: vrijdag 3 / zaterdag 4 juli. Start en finish om 12.00 uur.
· Halve marathon
vrijdag 3 juli. Start 12.00 uur, finish 24.00 uur of vrijdag 3 juli. Start 24.00 uur, finish 4 juli 12.00 uur.
Locatie:
Parcours gelijk aan het parkoers van de recordpoging ' Fastest Time to Cycle 10.000 km'. Een openbaar parkoers van om en nabij 26 km. Dit houdt dus in dat men zich dient te houden aan de algemeen geldende verkeersregels. De kleed- en doucheruimtes zijn 24 uur geopend. Start en finish zijn bij het Veluwe Transferium aan de Elspeterweg. Kleed en doucheruimte bij het Dorpshuis 'Horsterhoek' in Vierhouten.
Doel:
Zoveel mogelijk kilometers fietsen als mogelijk is binnen 24 of 12 uur. Geen race, geen eindklassement, gewoon voor jezelf en je supporters om een zo goed mogelijke prestatie neerzetten.
Teams:
Naast solo rijders is het evenement ook opengesteld voor teams. Mannen- en gemengde teams maximaal 3 personen, vrouwenteams maximaal 4 personen. Wisselen na het afleggen van een aantal rondjes (min. 52 km.)
Voorinschrijving
Om verzekerd te zijn van deelname is het handig gebruik te maken van voorinschrijving. Bij grote aanmelding behoudt de organisatie zich het recht toe om de inschrijving als zijnde 'vol' te sluiten.
Er zijn geen kosten voor de inschrijving. Daartegenover wordt het erg op prijs gesteld wanneer je je laat sponsoren om zodoende ook een bijdrage te kunnen leveren aan de geldinzameling voor de Stichting 'Spieren voor Spieren'.
Supporters:
Zelf meenemen, evenals trainers, verzorgers, voeding en sportdrank. Getracht zal worden een gezellige sfeer langs het parcours te krijgen. Het dorpshuis in Vierhouten (incl. frituur) is gedurende het gehele evenement geopend. Het geheel zal met muziek worden omlijst.
Prijzen:
Er zijn geen prijzen verbonden aan het eindklassement, alleen het genot van deelname aan het evenement en de sterke verhalen na afloop. Bij manipulatie heb je voor jezelf de wetenschap dat je onsportief gehandeld hebt. Is het je dat waard!
Vereisten voor deelname:
- Racefiets, triathlonfiets, tijdritfiets, tandem of ligfiets.
- Het dragen van een valhelm is verplicht.
- Als de schemering begint in te treden dient de fiets verlicht te zijn (wit / geel - voor en rood - achter)
- Fietscomputer (de afgelegde kilometers dienen zelf geregistreerd te worden).
Diversen:
In groepjes rijden is toegestaan.
Berichtgeving over het evenement wordt gepubliceerd op de homepage van de recordpoging van Joop van Beek: www.joopvanbeek.nl
De praktische ervaringen van een aantal deelnemers en begeleiders is verzameld op een apart infoblad. Deze vind je hieronder.
Tips voor de deelnemers aan de 1e 24-uurs fietsmarathon 3/4 juli 2009
Aanwezig
Op 3 juli aanstaande is het zover. Dan gaat de eerste Nunspeetse 24-uurs fietsmarathon van start.
De start vindt plaats om 12.00 en 24.00 uur. De deelnemers worden om 11.30 uur 0f 23.30 uur verwacht.
De start is bij het Veluwe Transferium aan de Elspeterweg.
Voor de start worden alle fietscomputers op 'nul' gezet.
Afgelegde afstand
Gelet op het recreatieve karakter van het evenement en het ontbreken van prijzengeld voor de snelste deelnemer wordt de afstand gemeten met de eigen fietscomputer. De ritafstanden worden op 0 gezet. Zorg dat je vooraf je fietscomputer goed hebt ingesteld.
Je dient zelf de meters op 0 te zetten en aan het begin je totaalafstand (ODO) te noteren. Dit doe je ook weer na afloop.
Op het routeformulier kun je zowel je begin- als eindstand noteren. De route staat duidelijk omschreven op papier, maar is ook uitgepijld met rood/witte pijlen van de toervereniging De Volharding uit Nunspeet.
Zorg dus dat je beschikt over een goed functionerende fietsmeter. Vervang nu nog zonodig batterijen en - als de meter gevoelig is voor vocht - dek hem op de dag van de marathon af met een stukje plasticfolie. Er is mooi weer besteld, maar je weet maar nooit. Zelf heb ik voor de gelegenheid twee snelheidsmeters gemonteerd. Let er op dat je reserve wiel op precies dezelfde plek is voorzien van (een) magneetje(s).
Verzorgings- en materiaalpost
Bij het Veluwe Transferium kun je een eigen krat neerzetten met verzorgingsmaterialen. Wellicht is het handig om van te voren een aantal bidons klaar te zetten en deze te voorzien met een etiket met je naam.
Vanwege het open karakter is het raadzaam om reservematerialen in je auto te laten liggen en deze op de parkeerplaats bij het Transferium of bij het dorpshuis in Vierhouten neer te zetten. Bij het Transferium is een mecanicien aanwezig die echter in eerste instantie betrokken is bij de recordpoging.
Op het parcours
Er wordt tegen de klok in gereden. Inhalen van een voorganger geschiedt altijd buitenom. Het gaat tenslotte om de afgelegde afstand en niet om het aantal gemaakte rondjes.
Naast elkaar rijden en stayeren is toegestaan.
Nogmaals, je bent gewoon deelnemer aan het openbare verkeer. Dus dien je de normale verkeers- en gedragsregels te hanteren.
Zorg dat je beschikt over verlichting; voor een wit/geel lampje en achter een rood lampje.
Een goedgekeurde valhelm is verplicht.
Een ligstuur is toegestaan. Wees wel voorzichtig met het gebruik van het ligstuur als je in een peloton(netje) rijdt.
Dorpshuis en kleedkamers
Het dorpshuis 'Horsterhoek' in Vierhouten is tijdens het gehele evenement geopend. Hier zijn allerlei gangbare hapjes en drankjes - tegen betaling - verkrijgbaar. De kleedkamers zijn ook de gehele nacht geopend. Tussentijds even een hete douche nemen is dus mogelijk, evenals een hazenslaapje doen. Er zullen een aantal stretchers aanwezig zijn. Eventueel kun je vooraf een eigen slaapzak en/of luchtbed neerleggen in de kleedkamer. Dus overdekt overnachten is mogelijk.
Verantwoordelijkheid
Deelname geschiedt op eigen risico. De deelnemers wordt dan ook gevraagd vooraf een verklaring te tekenen waarin zij aangeven akkoord te gaan met deze clausule. Uiteraard doet de organisatie er alles aan om het geheel zo veilig mogelijk te laten verlopen.
Massage
Er is/zijn sportmasseur(s) aanwezig. Deze zijn er in eerste instantie om de recordpoging te begeleiden en eventueel eerste EHBO te verlenen.
Zwaar is beter voor spieropbouw.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klein verzet is beter voor je knieën. En je kunt het langer volhouden.
Grebbeberg mag idd de schoenen nog niet poetsen van de Amerongse beulquote:Op maandag 29 juni 2009 22:25 schreef cyclechick het volgende:
naar de grebbenberg gereden en daar overheen geweest, die kende ik nog niet. Iemand zei "ja deze is veel erger dan Amerongen' --> en ik was nog wel zo blij dat we die v anavond niet hoefden.. maarrr hij was dan wel steiler, maar ook veel korter, en dat ligt me beter, was dus een puf en een zucht en toen waren we alweer boven![]()
De defensieweg is vorig jaar opnieuw geasfalteerd, en is nu zo heerlijk smoothquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Grebbeberg mag idd de schoenen nog niet poetsen van de Amerongse beulBedoelde hij niet de Koerheuvel (in Rhenen bij de meest westelijke rotonde omhoog/noordwaarts)? Die is ook steiler en langer dan de Grebbeberg.
Gingen jullie ook over de Defensieweg? Vind ik altijd wel leuk, bochtjesIs natuurlijk allemaal maar relatief..
ja, in dat geval wel! beetje kleine heuveltjes en wat bochtjes en inderdaad heerlijk asfalt!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
De defensieweg is vorig jaar opnieuw geasfalteerd, en is nu zo heerlijk smooth
Haha, fantastisch om te lezen over de Amerongse berg en de Grebbeberg. Daar fiets ik ook veel maar ik vind de Amerongse berg vele malen zwaarder dan de Grebbeberg. Daar ben je zo boven.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Grebbeberg mag idd de schoenen nog niet poetsen van de Amerongse beulBedoelde hij niet de Koerheuvel (in Rhenen bij de meest westelijke rotonde omhoog/noordwaarts)? Die is ook steiler en langer dan de Grebbeberg.
Gingen jullie ook over de Defensieweg? Vind ik altijd wel leuk, bochtjesIs natuurlijk allemaal maar relatief..
Zullen we het dan eindelijk eens concreet gaan plannen dan??quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:11 schreef Oksel het volgende:
Jongens.. serieus, kom eens hier fietsen..Dan noem je het geen bergjes meer.. maar onregelmatigheden in het asfalt..
Plan jij de route, de slaapplek, en de pasta-party?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:11 schreef Oksel het volgende:
Jongens.. serieus, kom eens hier fietsen..Dan noem je het geen bergjes meer.. maar onregelmatigheden in het asfalt..
Dat realiseren we ons wel hoor, maar ja, je moet klimmen met de bergen die je hebtquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:11 schreef Oksel het volgende:
Jongens.. serieus, kom eens hier fietsen..Dan noem je het geen bergjes meer.. maar onregelmatigheden in het asfalt..
![]()
Ff nog de agenda checken, denk dat ik wel kan dit weekend..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:57 schreef Oksel het volgende:
Haha, "probleem" is dat ik over 1,5 week in Australie zit voor 8 maanden.. anders had ik het al gedaan. En het zijn hier natuurlijk HEUVELS.. geen bergen. Tot metertje of 400, denk ik. Maarja, als je dus een route fietst heb je al snel 1000+ hoogtemeters te pakken, zonder moeite.
ik fiets zelf met een cadans van rond de 90 heuvelop en dan blijft de hartslag onder de 170quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:10 schreef ursel het volgende:
Ja, dat weet ik allemaal niet..
Rij ook pas voor het eerst met een meter die bergen op.![]()
Ja, maar die luxe heb ik (nog) niet op mijn fiets..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:17 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
ik fiets zelf met een cadans van rond de 90 heuvelop en dan blijft de hartslag onder de 170
Zijn wel 30 euro ofzo, maar ik had nog een paar liggen.. normaal gaan ze alleen in mijn Magnanni's, maar dit werkt ook ZEER goed. Lekker ruikende fietsschoenen, die weer mooi droog zijn!quote:Deze cederhouten schoenspanners hebben de eigenschap het vocht uit de schoenen op te nemen in het onbehandelde cederhout. Ze spannen, in tegenstelling tot de meeste simpele spanners, zowel in de lengte als in de breedte.
Door het cederhout geuren ze bovendien heerlijk. Voor het gemak zijn ze van een messing knop voorzien zodat ze makkelijk in en uit de schoenen geplaatst kunnen worden. Dit type schoenspanner is de meest exclusieve te verkrijgen. Een “must” voor elke schoenliefhebber.
..quote:Wielrenners raken onvruchtbaar
Lange-afstandswielrenners moeten opletten als ze ooit nog kinderen willen krijgen. Een recente studie toont aan dat wielrenners die per week meer dan 290 kilometer fietsen, nog minder dan vier procent gezond sperma hadden.
De onderzoekers willen dan ook dat wielrenners hun zaad laten invriezen als ze beginnen met fietsen, zodat ze later tenminste nog kinderen kunnen krijgen.
Mensen die elke dag een paar kilometer naar werk fietsen, hoeven zich geen zorgen te maken, omdat zij de hele dag herstellen op het werk.
Die laatste zinquote:
Supervet!quote:Op maandag 29 juni 2009 11:40 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De retroronde was geweldig, en ik heb casseien onderschatWerkelijk ieder fucking schroefje trilt uit je fiets
Soms komt een mens meer op internet te weten dan ie wilquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:45 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het net ingevroren.. staat nu naast het gehakt een extra potje..
Komende maandag weer wel ja..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:59 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Als een fietsmaatje me vanavond belt om te fietsen ga ik vanavond weer, anders ga ik morgen wel weer een stuk fietsen.
@Ursel: maandag nog fietsen bij nijmegen met dutch_cyclist? Misschien gaat Fer ook nog wel mee
Zelfde tijd? Half 5 weer proberen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:34 schreef dutch_cyclist het volgende:
hoe laat maandag?
12 uur op zaterdag en ik rij door tot 12 uur zondag. Wel met de handrem op, het moet een voorbereiding voor LEL blijven.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe laat start je ivo, om 12 of 24 uur?
Zullen we dan afspreken bij de Tivoli?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:50 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Kan pas rond 18.00 uur, vakantieperiode is ingegaan op het werk en ben dan alleen
Gigantisch broodje aap. Ik heb destijds het originele Amerikaanse onderzoek gelezen. Wat een hoop bull. De meetmethode was totaal verkeerd, echt gedaan door iemand die niet weet hoe je op een fiets zit. Even later kwam toen de aap uit de mouw, meneer de onderzoeker had een zadel ontworpen dat zogenaamd wel goed voor je sperma is. Leek nog het meest op een ouderwets Rokzadel. Als je de controle over je fiets wilt verliezen moet je zoiets gebruiken.quote:
okquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:01 schreef ursel het volgende:
[..]
Zullen we dan afspreken bij de Tivoli?
Rij ik er alvast een uurtje rond..
Maar dit onderzoek is gedaan door de universiteit van Cordoba..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gigantisch broodje aap. Ik heb destijds het originele Amerikaanse onderzoek gelezen. Wat een hoop bull. De meetmethode was totaal verkeerd, echt gedaan door iemand die niet weet hoe je op een fiets zit. Even later kwam toen de aap uit de mouw, meneer de onderzoeker had een zadel ontworpen dat zogenaamd wel goed voor je sperma is. Leek nog het meest op een ouderwets Rokzadel. Als je de controle over je fiets wilt verliezen moet je zoiets gebruiken.
quote:Wielrenners hebben slecht sperma
Professionele renners en fervente wielertoeristen hypothekeren hun kans om later kinderen te hebben. Dat blijkt althans uit een onderzoek van de Universiteit van Cordoba in Spanje.
Een studie bij 15 professionele triatleten toonde aan dat zij die meer dan 290 km (180 mijl) per week op de fiets doorbrachten, gemiddeld minder dan 4% 'normaal' sperma hadden. Hun kansen om op natuurlijke wijze kinderen voort te brengen is erg klein. De kwaliteit van het sperma nam af naarmate het niveau van de atleet steeg.
Professor Diane Vaamonde, die de studie begeleidde, maant profrenners dan ook aan hun sperma te laten invriezen bij het begin van hun carrière.
De professor beklemtoonde wel dat mensen die met de fiets naar het werk rijden, geen enkel risico lopen.
'Zij fietsen tussen de 15 en de 20 minuten per dag en hebben de rest van de tijd om te herstellen.'
't mag ook Ebay of een NL website zijn?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Oksel : volg de links even naar een aantal van de plaatjes die in de afgelopen onderwerpen zijn gepost... daar zat volgens miuj ook een duitse webshop bij...geloof dat er Gerolsteiner pakjes (oud seizoen) in de aanbieding waren, en wat andere...
Dan denk ik toch eerder aan het gebruik van bepaalde producten.quote:De kwaliteit van het sperma nam af naarmate het niveau van de atleet steeg.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:01 schreef ursel het volgende:
[..]
Zullen we dan afspreken bij de Tivoli?
Rij ik er alvast een uurtje rond..
Kunnen jullie even wat gegevens PMen, zodat ik ook kan komenquote:
Om te komen moet je bij IJs wezen..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:04 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie even wat gegevens PMen, zodat ik ook kan komen
Welke kleur?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:20 schreef jakkop het volgende:
Jeej, morgen frame spuiten, donderdag alles weer in elkaar zetten, hopelijk vrijdag weer rijdend!
Simpel zwartquote:
Idd, zeker met een paar keer een zware training terwijl je al moe bent.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit klinkt idd ernaar dat je ff wat rust nodig hebt. Laat vooral eens wat van die clubritjes weg, die breken meer af dan ze goed doen als je ze vlak na een grote rit doet.
Kijk ook eens naar je trainingsschema. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je straks weer "te ver" gaat.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:32 schreef cyclechick het volgende:
Thx voor de adviezen.
dat wordt dus morgen geen snelle training voor mij, misschien dat ik zelf even een uurtje of andehalf inderdaad rustig ga fietsen. vandaag ook gedaan, 10 naar werk en met omweg, 20 terug, als een tragerd![]()
Donderdag-zondag ben ik toch in Belgie voor rock werchter, dan zou ik maandag wel weer in vorm moeten zijn, dunkt me!
Da's ook niet echt uitrusten.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:32 schreef cyclechick het volgende:
Donderdag-zondag ben ik toch in Belgie voor rock werchter,
Ik denk dat ik dat Vlaamse trainingskamp ook maar ga doenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:32 schreef cyclechick het volgende:
Thx voor de adviezen.
dat wordt dus morgen geen snelle training voor mij, misschien dat ik zelf even een uurtje of andehalf inderdaad rustig ga fietsen. vandaag ook gedaan, 10 naar werk en met omweg, 20 terug, als een tragerd![]()
Donderdag-zondag ben ik toch in Belgie voor rock werchter, dan zou ik maandag wel weer in vorm moeten zijn, dunkt me!
Gewoon niet als een dolle vertrekken. Dan zijn de eerste kilometers gelijk een warming-up.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:06 schreef Mkoolster het volgende:
stretchen jullie van te voren? zo ja wat dan? ik rijd altijd alleen een paar km rustig in dacht dat dat genoeg was maar hoor van iemand dat je dat spieren kan overbelasten en in het slechtste geval scheuren, lijkt me neit fijn. wat done jullie?
Niet gelijk als een idioot weg gaan, maar rustig beginnen is voldoende. Voor mij in ieder geval.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:06 schreef Mkoolster het volgende:
stretchen jullie van te voren? zo ja wat dan? ik rijd altijd alleen een paar km rustig in dacht dat dat genoeg was maar hoor van iemand dat je dat spieren kan overbelasten en in het slechtste geval scheuren, lijkt me neit fijn. wat done jullie?
dat idee heb ik ook, ik heb al een paar keer gehad dat ik pas na 70 km ineens de geest krijg en dan wil ik ineens harder, sneller, en verderquote:Op woensdag 1 juli 2009 00:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik doe in het begin ook altijd rustig aan, ik ben een beetje een oude diesel. Als ik meteen knal duurt het weer een uur voordat ik in m'n ritme zit...
nee, het nut van stretchen is niet eenduidig aan te tonen inderdaad.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:54 schreef Oksel het volgende:
Volgens mij is het nut van stretchen nooit echt aangetoond, maargoed, dat kan ook broodje aap zijn. Of andersom, dat het stretchen broodje aap is. Warm worden en niet meteen gaan knallen lijkt me logisch..
ik heb voornamelijk vrouwen in de les en stretch ook de armen, dus bukken doen ze niet zoveelquote:Op woensdag 1 juli 2009 08:58 schreef Oksel het volgende:
Je vind het gewoon geil om die mannen te zien bukken in hun strakke broekjes!
Hum...ben zelf iets van 110, en ik fiets gewoon op de weg hoor. Moet er niet aan denken alleen maar binnen te fietsen, dan hield ik het echt niet vol tot ik dunner was 9weant dat is wel 1 van de doelen ook voor mij om te fietsen!!)!quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:26 schreef Archiee het volgende:
De reden waarom ik niet gelijk de weg op wil met een "echte" fiets is omdat ik een paar kilo's kwijt moet raken voordat ik lekker op die fiets kan gaan zitten (ben nu 95kg , 2 maanden geleden nog 106)
Daar zit ook wel wat in natuurlijk, maar ik wil mezelf eerst iets dunner en in een iets beter conditie gaan fietsen voordat ik de weg opga, Als ik een fiets ga aanschaffen ga ik in de omgeving van het gooi fietsen (Hilversum,Huizen etc).quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hum...ben zelf iets van 110, en ik fiets gewoon op de weg hoor. Moet er niet aan denken alleen maar binnen te fietsen, dan hield ik het echt niet vol tot ik dunner was 9weant dat is wel 1 van de doelen ook voor mij om te fietsen!!)!
Het is wel zo door een buik zit je minder makkelijk op de fiets, helemaal in racehouding gaan (handen in de beugels) is nog onprettig voor mij. ik heb ze 90% van de tijd bovenop het stuur. Aleen als ik bergaf ga, of in kletsnatte bochten grijp ik naar beneden.
Een berg op fietsen of spinnen, het is wel iets heel anders volgens mij hoor! Ik heb nu 1 serieuze heuveltocht gedaan, en dan merk je inderdaad dat je veel dood gewicht mee sleept omhoog. Maar je kan alleen beginnen door te beginnen...ga de weg op!
Als je het niet doet omdat je denkt dat mensen het raar vinden, een fietser met overgewicht, dan heb je de verkeerde prio's volgens mij. Het is prachtig weer. Ga op die fiets, geniet van de omgeving, en trap jezelf naar een better lijf. Waarom zou je ook maar 1 f@ck geven om wat anderen denken? Alsof het er charmant uit gaat zien als je volgend jaar zwetend en rochelend die berg op gaat...want ook dun zal je voor de Alpe d'huez echt wel diep moeten gaan!
Welke omgeving fiiets je?
Ah kijk! dus als ik aan een fiets ga beginnen kan jij mij de mooie routes laten zienquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ik woon in Hilversum...echt, fietsen rond de loosdrechtse plassen en de vecht is zo mooi! Loenen, Breukelen, Nigtevecht....je weet niet wat je mist!
Met alle plezierquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:10 schreef Archiee het volgende:
[..]
Ah kijk! dus als ik aan een fiets ga beginnen kan jij mij de mooie routes laten zien![]()
Wat moet ik zien als trainen op dit niveau? Als ik sport kom ik ook wel eens boven de 90% toch?quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:53 schreef dutch_cyclist het volgende:
5. Het zwaarste niveau (boven 90% van de maximale hartslag) is alleen interessant voor mensen met een hele goede conditie. Training op deze intensiteit is bij uitstek anaëroob. Korte sprints op een extreem hoge intensiteit verbetert de celstofwisseling. Alleen topsporters trainen af en toe op dit niveau.
Zware interval training. Stoplicht sprintjes, demarrage technieken, staand klimmen, klimmen met slechts 1 voet in het pedaal, dat soort grapjesquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:53 schreef thettes het volgende:
[..]
Wat moet ik zien als trainen op dit niveau? Als ik sport kom ik ook wel eens boven de 90% toch?
Mijn training voor de Alpe D'Huez bestond voornamelijk uit delen van die routequote:Op woensdag 1 juli 2009 12:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
hum...ander alternatief is met de auto richting de hoge veluwe te gaan, daar een lueuk rondje rijden dat ook Nunspeet aandoet...iemand ervaringen met de omgeving hier ? http://tinyurl.com/noha9r
Als ik parkeer ergens rond punten E, F of G moet dat best lukken denk ik
Ik in Maarssen. Rondom de Loosdrechtse plassen fiets ik ook vaak. Of Lage Vuursche/Soest.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ik woon in Hilversum...echt, fietsen rond de loosdrechtse plassen en de vecht is zo mooi! Loenen, Breukelen, Nigtevecht....je weet niet wat je mist!
beste kans dat we elkaar met zn allen regelmatig tegenkomenquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik in Maarssen. Rondom de Loosdrechtse plassen fiets ik ook vaak. Of Lage Vuursche/Soest.
Vandaag eens wat verder noordelijk gegaan, via 's Graveland, Naarden, Muiden, Nederhorst op den Berg. Op zich wel leuke route, maar plaatselijk wel erg druk, dus daar moet ik nog wat andere wegen zoeken. Voor mij de eerste keer dat ik rondom Muiden/Naarden fietste. Ik had eigenlijk gehoopt om langs het randmeer te fietsen, maar daar ging het onderlangs de dijk.
leuk rondje maar nadeel van de veluwe is dat er met mooi weer veel recreanten fietsen en de fiestpaden vaak smal zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
hum...ander alternatief is met de auto richting de hoge veluwe te gaan, daar een lueuk rondje rijden dat ook Nunspeet aandoet...iemand ervaringen met de omgeving hier ? http://tinyurl.com/noha9r
Als ik parkeer ergens rond punten E, F of G moet dat best lukken denk ik
Moet je wel voor 12 uur op Zondag in Nunspeet zijn (of eigenlijk het dorpshuis in Vierhouten). Joop van Beek koerst al heel wat dagen rond op dit parcours, die is met een wereldrecordpoging over 10.000km bezig.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, het is zo'n 57 km naar Nunspeet vanaf Hilversum...goeie tocht voor zondag in feite, naar toe fietsen, ivo wat aanmoedigen en een cola'tje pakken, en weer terug...heb daar ook nog nooit gefietst, dus een nieuw terein ontdekken..overwegen waard
Je hebt daar iig WV Amstel, Olympia en Gaul. En nog eentje waarvan ik niet op de naam kan komen => De Trappist.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:32 schreef Kadooosh het volgende:
Kent iemand nog leuke wielrenclubjes in Amsterdam die gewoon af en toe samen gaan training en misschien wedstrijden doen.
Na mijn eerste tour(boretti) bleek dat ik het toch wel erg leuk vind om met een groep te fietsen.
Ik zoek een clubje met mensen van rond mijn leeftijd(23).
Inderdaad een mooi rondje. Ken niet alle stukken maar het grootste deel wel. Vrees dat het ook niet 100% verhard is (bijv Kreelseweg bij Nieuw Reemst).quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:53 schreef dop het volgende:
[..]
leuk rondje maar nadeel van de veluwe is dat er met mooi weer veel recreanten fietsen en de fiestpaden vaak smal zijn.
ben je nog student toevallig? Dan heb je ook skits! die is volgens mij wel leuk!quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:32 schreef Kadooosh het volgende:
Kent iemand nog leuke wielrenclubjes in Amsterdam die gewoon af en toe samen gaan training en misschien wedstrijden doen.
Na mijn eerste tour(boretti) bleek dat ik het toch wel erg leuk vind om met een groep te fietsen.
Ik zoek een clubje met mensen van rond mijn leeftijd(23).
Lijkt mij ook wel leuk om vrienden daar te krijgen aangezien ik niemand ken die van wielrennen houd behalve dan mijn zus.
Skits is inderdaad gezelligquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:05 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ben je nog student toevallig? Dan heb je ook skits! die is volgens mij wel leuk!
Tof! Het is toch die Focus geworden?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:38 schreef TradeMarkie het volgende:
Afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en een fiets gekocht
Zondag en vandaag 2 korte rondjes van 20 a 25 km gefietst, rustig beginnen dus
nou je maximale hartslag licht veel hoger dan iemand gemiddeld ooit haalt, net zoals dat als je moe begint te wordne je net 60% van je energie hebt verbruikt, dus wat nu als 100% voelt zou misshcine in praktijk 70/80 zijn, als je echt hoger dan dat wil komen moet je over het randje gaan en dat kan ook gevaarlijk zijn, vandaar meestal alleen voor profs.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:00 schreef thettes het volgende:
Oke maar het lijkt mij dat ik dat ook wel af en toe doe (bv als je flink je best doet in een spinningles), waarom staat er dan dat alleen topsporters dat soms doen?
quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tof! Het is toch die Focus geworden?
Want? Pas op je woorden hier..quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:07 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
ps, wel jammer van het minuscule duitse vlaggetje op de fiets en de teks made in germany
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |