abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 juni 2009 @ 17:32:03 #151
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_70485141
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:26 schreef Washington het volgende:

[..]

Haha. En heb je boven ook nog zo'n certificaat gehaald voor de beklimming, met je naam + tijd ?
Ik heb tevens de beklimming gehaald op cola, zo'n 5 liter en in elke bocht een koekje.

Maar dat was drie jaar geleden... Nu sport ik elke dag een uur, dus de volgende keer wil ik de Alpe d'Huez in een uur doen.
Geen certificaat gehaald. was op een willekeurige zaterdag in september vorig jaar.
Mocht ik nog een keer die berg op gaan, wil ik hem wel sneller doen en ik denk dat 1 uur 30 min ook wel moet lukken, maar mijn grootste probleem is de zwaartekracht en de zon. 100 kilo omhoog fietsen doe ik niet al te snel en heb dus niet echt rijwind. Tel daar een brandende zon bij op en ik ga al snel in een oververhittingsstand
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_70485211
nou als iedereen dat zecht zal ik me nu maar eens gaan opgeven voor de 140km he
wie rijden hem nog meer dan?
pi_70485745
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie is er van plan de dam tot dam fietsclassic te rijden?
Ik ga de 140km rijden, lijkt mij wel leuk door de IJtunnel te fietsen .
Denk dat ik deze ook ga rijden maar dan maar 100km:
http://www.gerrieknetemannclassic.nl/algemeen/
pi_70486103
Toch maar weer een tellertje aangeschaft (toch maar weer een draadloze )... Volgens mn FM moet deze het 100% doen en is er geen sprake van storingen e.d. Dus daar vertrouw ik dan maar op.

Heb hem er net opgezet, en het ging gewoon in één keer goed. En hij doet het ook nog eens...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_70486506
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:00 schreef Mkoolster het volgende:

[..]

ik train nu 5 van de 6 dagen (ik neem na elke 5 dagen 1 dag rust... en dan rijd ik 75/80/85 km met een gemiddelde van ongeveer 30km/u ook.. ik fiets nog maar 2 maand en ik heb geen idee hoe hoor niveau dit is... ik ben in ieder geval van plan om het op te voeren.. en ik blaas mezelf niet zo snel op want ik rijd meestal op hartslag
Volgens mij is dat een keurig gemiddelde hoor... Ik haal met moeite 27,5 km/u gemiddeld over een traject van ± 65 km... Fiets dan wel niet zo intensief als jij (ongeveer 1,5 keer per week) en ben pas dit jaar echt begonnen...
pi_70486587
Zo, nu kan ik me weer helemaal gaan richten op het fietsen. Vanmiddag mijn rijexamen gehaald, hoef ik daar geen tijd meer aan te verspillen Morgen maar ff een rondje maken
  maandag 29 juni 2009 @ 19:02:51 #157
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70487992
Ik zou gaan tennissen.. maar het is echt te warm. En heb eigenlijk ook nog een beetje een brak gevoel van gisteravond..
  maandag 29 juni 2009 @ 19:53:34 #158
259495 Washington
live vanuit Fryslân
pi_70489760
quote:
Op maandag 29 juni 2009 17:32 schreef JMPoSTMaN het volgende:

[..]

Geen certificaat gehaald. was op een willekeurige zaterdag in september vorig jaar.
Mocht ik nog een keer die berg op gaan, wil ik hem wel sneller doen en ik denk dat 1 uur 30 min ook wel moet lukken, maar mijn grootste probleem is de zwaartekracht en de zon. 100 kilo omhoog fietsen doe ik niet al te snel en heb dus niet echt rijwind. Tel daar een brandende zon bij op en ik ga al snel in een oververhittingsstand
Ok, nou succes alvast.

Ik ben een berggeit, weeg 66 kg maar ik ben ook nog jong.
  maandag 29 juni 2009 @ 19:55:18 #159
259495 Washington
live vanuit Fryslân
pi_70489815
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:02 schreef Oksel het volgende:
Ik zou gaan tennissen.. maar het is echt te warm. En heb eigenlijk ook nog een beetje een brak gevoel van gisteravond..
Ik heb vanmiddag hardgelopen... 45 minuten. Ging ik dus douchen, bleek ik zelf een douche te zijn.
Van te voren nog 1 liter water en 0,5 liter cola gedronken... Als ik dat niet had gedaan was ik onderweg waarschijnlijk op een bankje geploft.
pi_70490530
Opgegeven voor de Gerrie Kneteman Classic en de Henk Lubberding Classic
  maandag 29 juni 2009 @ 20:59:09 #161
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70491959
Net op de fiets ff naar de tennisbaan, vriendinlief wat koels te drinken brengen. Niet te harden zeg, vandaag.

Het is nu nog 26 graden met 60% luchtvochtigheid.
pi_70493014
Met deze temperaturen lange ritjes maken van 100 km met een hartslag van 130-140.
Dan vliegen de kilos eraf
pi_70493030
pfff... Ondanks de wat hoge temperatuur heb ik toch een mooi rondje kunnen afleggen van 58 km bij een gemiddelde van 28.

Voor velen misschien een lachertje maar ik ben stiekem best trots!
  maandag 29 juni 2009 @ 21:36:13 #164
74453 koeii
Een P ja
pi_70493443
Gemiddeldes zeggen ook niet alles hoor. Een paar stoplichten/opstoppinkjes/verkeerd rijden meer of minder maken nogal een verschil.
Dus toch .
  maandag 29 juni 2009 @ 21:45:44 #165
56724 Wombcat
rent wiel
pi_70493874
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:18 schreef dutch_cyclist het volgende:
Opgegeven voor de Gerrie Kneteman Classic en de Henk Lubberding Classic
Die eerste heb ik vorig jaar ook gereden, maar een cyclo door het Groene Hart, gedeeltelijk over fietspaden vond ik eigenlijk te link. Ook echt slecht voor de naam van wielrenners, want andere gebruikers werden zowat van de fietspaden gereden.
Ik weet dus niet of ik 'm nog eens doe.
in a crowd you lose humanity
pi_70494962
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:26 schreef nodisch18 het volgende:
pfff... Ondanks de wat hoge temperatuur heb ik toch een mooi rondje kunnen afleggen van 58 km bij een gemiddelde van 28.

Voor velen misschien een lachertje maar ik ben stiekem best trots!
is niets mis mee, we zijn allemaal bij 0 begonnen.
De hoge gemiddeldes komen vanzelf

@ Wombcat
Kom rij mee, gezellig
pi_70495514
Wat ik me eigenlijk altijd afvraag...

Wat is nu beter, een zwaar verzet rondtrappen, Je trapt dan minder maar per trap kost het meer energie.
Of juist een licht verzet rondtrappen. Je trap dan flink meer, maar per trap kost het je minder energie.
pi_70495649
Wat een drukte hier, gezellig

Net terug van de training, en ik dacht een rustig rondje te gaan doen met dit weer, hebben we gewoon 110 km gedaan, met een gemiddelde van 30.5 ofzo (mijn km teller is helaas overleden )
naar de grebbenberg gereden en daar overheen geweest, die kende ik nog niet. Iemand zei "ja deze is veel erger dan Amerongen' --> en ik was nog wel zo blij dat we die v anavond niet hoefden.. maarrr hij was dan wel steiler, maar ook veel korter, en dat ligt me beter, was dus een puf en een zucht en toen waren we alweer boven

had alleen niet echt veel gegeten vantevoren en maar twee kleine reepjes mee, maar gelukkig nog een halve kunnen bietsen en daar kon ik prima op thuiskomen!
Ik hou van fietsen met warm weer
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 29 juni 2009 @ 22:25:22 #169
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_70495653
Vandaag heerlijk gefietst.
Apeldoorn - Zwolle gem. 28.1 per uur.
Zelfde weg terug 31.7 per uur.

Alleen erg veel last van mijn voeten dit keer
Totaal geen last gehad van de hitte, vond het zelfs erg aangenaam fietsen.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  maandag 29 juni 2009 @ 22:29:02 #170
56724 Wombcat
rent wiel
pi_70495810
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:10 schreef dutch_cyclist het volgende:

@ Wombcat
Kom rij mee, gezellig
Misschien.
Mijn punt is dat er nogal asociaal gereden werd. Er werd gereden alsof het een wedstrijd was (wat een cyclo ook is in zekere zin), maar zonder voorrijmotoren, beveiliging en gedeeltelijk over smalle fietspaden. Gewone recreanten (gezinnen met kinderen) werden soms bijna van het fietspad af gereden. Omdat mensen wielrennertje moeten spelen werden alle verkeersregels opzij gegooid. Terwijl het in feite gewoon een toertocht is, waarbij je geacht wordt je aan de verkeersregels te houden
Ik vond dat niet , maar
Dat zijn juist de dingen waardoor wielrenners zo'n slechte naam hebben, en ik denk dat je dan even een momentje stil moet staan en moet nadenken.

Eigenlijk vind ik Nederland sowieso al niet geschikt voor cyclo's. Er is veel te veel verkeer op de weg, waardoor je gevaarlijke situaties krijgt. Doordat het verkeers zo druk is, kun je de beveiliging ook niet op niveau krijgen, en als je dat al zou kunnen, dan zou je er geen vergunning/toestemming voor krijgen.
Ik rijd veel liever een cyclo in Frankrijk dan in Nederland. Daar kan het wel op een goede manier georganiseerd worden. Ook daar word je geacht je aan de verkeersregels te houden, maar staan er wel overal mensen het verkeer tegen te houden en je door te wijzen. Dat was in de GKC niet het geval, maar nam de eerste groep voor zichzelf dat recht.

Heb je 'm gereden vorig jaar?,
in a crowd you lose humanity
  maandag 29 juni 2009 @ 22:30:42 #171
56724 Wombcat
rent wiel
pi_70495872
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:22 schreef nodisch18 het volgende:
Wat ik me eigenlijk altijd afvraag...

Wat is nu beter, een zwaar verzet rondtrappen, Je trapt dan minder maar per trap kost het meer energie.
Of juist een licht verzet rondtrappen. Je trap dan flink meer, maar per trap kost het je minder energie.
Klein verzet is beter voor je knieën. En je kunt het langer volhouden.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 29 juni 2009 @ 22:35:47 #172
73911 ultra_ivo
pi_70496100
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien.
Mijn punt is dat er nogal asociaal gereden werd. Er werd gereden alsof het een wedstrijd was (wat een cyclo ook is in zekere zin), maar zonder voorrijmotoren, beveiliging en gedeeltelijk over smalle fietspaden. Gewone recreanten (gezinnen met kinderen) werden soms bijna van het fietspad af gereden. Omdat mensen wielrennertje moeten spelen werden alle verkeersregels opzij gegooid. Terwijl het in feite gewoon een toertocht is, waarbij je geacht wordt je aan de verkeersregels te houden
Ik vond dat niet , maar
Dat zijn juist de dingen waardoor wielrenners zo'n slechte naam hebben, en ik denk dat je dan even een momentje stil moet staan en moet nadenken.
Helemaal mee eens. En dan heb je het nog niet eens over het gedrag onderling. Je wordt voor een sekonde tjidwinst van een ander gewoon in de greppel geduwd.
pi_70496135
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:00 schreef Mkoolster het volgende:

[..]

ik train nu 5 van de 6 dagen (ik neem na elke 5 dagen 1 dag rust... en dan rijd ik 75/80/85 km met een gemiddelde van ongeveer 30km/u ook.. ik fiets nog maar 2 maand en ik heb geen idee hoe hoor niveau dit is... ik ben in ieder geval van plan om het op te voeren.. en ik blaas mezelf niet zo snel op want ik rijd meestal op hartslag
als je dit in je eentje rijdt, rijd je makkelijk 100 km in een groep met hetzelfde gemiddelde! en 140 rijd je ook wel uit, alleen misschien wat langzamer.

ik zit er ook over te denken om de dam tot dam 140 te doen!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  FOK!fotograaf maandag 29 juni 2009 @ 23:34:16 #174
73911 ultra_ivo
pi_70498952
Voor degenen die komend weekend nog niks gepland hebben:
quote:
24-uurs fietsmarathon Nunspeet 3/4 juli deelnemers / tips


Nog een paar dagen en dan gaat de 24-uurs fietsmarathon van Nunspeet van start.


Ik hoop dat we Joop tot steun kunnen zijn.

Feiten en tips (ook terug te vinden op de homepage van Joop


De organisatie van de recordpoging 'Fastest Time to Cycle 10.000 km organiseert de:


1e 24-uurs marathon van Nunspeet

Dit evenement staat open voor solisten en teams. Er is gekozen voor een 'recreatief' evenement en niet voor een race. Het is de bedoeling dat een vooraf voorgenomen doelstelling (een bepaalde afstand in kilometers) wordt gehaald. Deelnemers met ongeveer dezelfde doelstelling kunnen elkaar helpen dit te bereiken.


Vanwege dat het gehele evenement in het kader staat van een geldinzameling voor de Stichting 'Spieren voor Spieren' is het wellicht een idee om je voor deze 24-uursrit te laten sponsoren. De opbrengst kan dan gaan naar de Stichting 'Spieren voor Spieren'.


Solo's en teams

Aan deze 24-uurs fietsmarathon kunnen zowel solodeelnemers (triatleten, wielrenners, randonneurs etc.) als teams (mannenteams en gemengde teams 3 personen, vrouwenteams max. 4 personen) deelnemen. Het is een recreatief evenement waarbij het de bedoeling is dat iedereen probeert voor zichzelf zoveel mogelijk kilometers te maken.

12-uurs marathon

Ook bestaat de mogelijkheid in te schrijven voor een halve (12-uurs) fietsmarathon. Als starttijd kan gekozen worden tussen vrijdag 3 juli 12.00 uur of 24.00 uur, dus of gelijk starten met de 24-uurs solisten of gelijk eindigen met de hele marathon fietsers.

Datum:

· Hele marathon solisten en teams: vrijdag 3 / zaterdag 4 juli. Start en finish om 12.00 uur.

· Halve marathon
vrijdag 3 juli. Start 12.00 uur, finish 24.00 uur of vrijdag 3 juli. Start 24.00 uur, finish 4 juli 12.00 uur.

Locatie:
Parcours gelijk aan het parkoers van de recordpoging ' Fastest Time to Cycle 10.000 km'. Een openbaar parkoers van om en nabij 26 km. Dit houdt dus in dat men zich dient te houden aan de algemeen geldende verkeersregels. De kleed- en doucheruimtes zijn 24 uur geopend. Start en finish zijn bij het Veluwe Transferium aan de Elspeterweg. Kleed en doucheruimte bij het Dorpshuis 'Horsterhoek' in Vierhouten.

Doel:
Zoveel mogelijk kilometers fietsen als mogelijk is binnen 24 of 12 uur. Geen race, geen eindklassement, gewoon voor jezelf en je supporters om een zo goed mogelijke prestatie neerzetten.

Teams:
Naast solo rijders is het evenement ook opengesteld voor teams. Mannen- en gemengde teams maximaal 3 personen, vrouwenteams maximaal 4 personen. Wisselen na het afleggen van een aantal rondjes (min. 52 km.)

Voorinschrijving
Om verzekerd te zijn van deelname is het handig gebruik te maken van voorinschrijving. Bij grote aanmelding behoudt de organisatie zich het recht toe om de inschrijving als zijnde 'vol' te sluiten.

Er zijn geen kosten voor de inschrijving. Daartegenover wordt het erg op prijs gesteld wanneer je je laat sponsoren om zodoende ook een bijdrage te kunnen leveren aan de geldinzameling voor de Stichting 'Spieren voor Spieren'.

Supporters:
Zelf meenemen, evenals trainers, verzorgers, voeding en sportdrank. Getracht zal worden een gezellige sfeer langs het parcours te krijgen. Het dorpshuis in Vierhouten (incl. frituur) is gedurende het gehele evenement geopend. Het geheel zal met muziek worden omlijst.

Prijzen:
Er zijn geen prijzen verbonden aan het eindklassement, alleen het genot van deelname aan het evenement en de sterke verhalen na afloop. Bij manipulatie heb je voor jezelf de wetenschap dat je onsportief gehandeld hebt. Is het je dat waard!

Vereisten voor deelname:
- Racefiets, triathlonfiets, tijdritfiets, tandem of ligfiets.
- Het dragen van een valhelm is verplicht.
- Als de schemering begint in te treden dient de fiets verlicht te zijn (wit / geel - voor en rood - achter)
- Fietscomputer (de afgelegde kilometers dienen zelf geregistreerd te worden).

Diversen:
In groepjes rijden is toegestaan.

Berichtgeving over het evenement wordt gepubliceerd op de homepage van de recordpoging van Joop van Beek: www.joopvanbeek.nl

De praktische ervaringen van een aantal deelnemers en begeleiders is verzameld op een apart infoblad. Deze vind je hieronder.

Tips voor de deelnemers aan de 1e 24-uurs fietsmarathon 3/4 juli 2009

Aanwezig

Op 3 juli aanstaande is het zover. Dan gaat de eerste Nunspeetse 24-uurs fietsmarathon van start.

De start vindt plaats om 12.00 en 24.00 uur. De deelnemers worden om 11.30 uur 0f 23.30 uur verwacht.

De start is bij het Veluwe Transferium aan de Elspeterweg.

Voor de start worden alle fietscomputers op 'nul' gezet.

Afgelegde afstand

Gelet op het recreatieve karakter van het evenement en het ontbreken van prijzengeld voor de snelste deelnemer wordt de afstand gemeten met de eigen fietscomputer. De ritafstanden worden op 0 gezet. Zorg dat je vooraf je fietscomputer goed hebt ingesteld.

Je dient zelf de meters op 0 te zetten en aan het begin je totaalafstand (ODO) te noteren. Dit doe je ook weer na afloop.

Op het routeformulier kun je zowel je begin- als eindstand noteren. De route staat duidelijk omschreven op papier, maar is ook uitgepijld met rood/witte pijlen van de toervereniging De Volharding uit Nunspeet.

Zorg dus dat je beschikt over een goed functionerende fietsmeter. Vervang nu nog zonodig batterijen en - als de meter gevoelig is voor vocht - dek hem op de dag van de marathon af met een stukje plasticfolie. Er is mooi weer besteld, maar je weet maar nooit. Zelf heb ik voor de gelegenheid twee snelheidsmeters gemonteerd. Let er op dat je reserve wiel op precies dezelfde plek is voorzien van (een) magneetje(s).

Verzorgings- en materiaalpost

Bij het Veluwe Transferium kun je een eigen krat neerzetten met verzorgingsmaterialen. Wellicht is het handig om van te voren een aantal bidons klaar te zetten en deze te voorzien met een etiket met je naam.

Vanwege het open karakter is het raadzaam om reservematerialen in je auto te laten liggen en deze op de parkeerplaats bij het Transferium of bij het dorpshuis in Vierhouten neer te zetten. Bij het Transferium is een mecanicien aanwezig die echter in eerste instantie betrokken is bij de recordpoging.

Op het parcours

Er wordt tegen de klok in gereden. Inhalen van een voorganger geschiedt altijd buitenom. Het gaat tenslotte om de afgelegde afstand en niet om het aantal gemaakte rondjes.

Naast elkaar rijden en stayeren is toegestaan.

Nogmaals, je bent gewoon deelnemer aan het openbare verkeer. Dus dien je de normale verkeers- en gedragsregels te hanteren.

Zorg dat je beschikt over verlichting; voor een wit/geel lampje en achter een rood lampje.
Een goedgekeurde valhelm is verplicht.
Een ligstuur is toegestaan. Wees wel voorzichtig met het gebruik van het ligstuur als je in een peloton(netje) rijdt.

Dorpshuis en kleedkamers

Het dorpshuis 'Horsterhoek' in Vierhouten is tijdens het gehele evenement geopend. Hier zijn allerlei gangbare hapjes en drankjes - tegen betaling - verkrijgbaar. De kleedkamers zijn ook de gehele nacht geopend. Tussentijds even een hete douche nemen is dus mogelijk, evenals een hazenslaapje doen. Er zullen een aantal stretchers aanwezig zijn. Eventueel kun je vooraf een eigen slaapzak en/of luchtbed neerleggen in de kleedkamer. Dus overdekt overnachten is mogelijk.

Verantwoordelijkheid

Deelname geschiedt op eigen risico. De deelnemers wordt dan ook gevraagd vooraf een verklaring te tekenen waarin zij aangeven akkoord te gaan met deze clausule. Uiteraard doet de organisatie er alles aan om het geheel zo veilig mogelijk te laten verlopen.

Massage

Er is/zijn sportmasseur(s) aanwezig. Deze zijn er in eerste instantie om de recordpoging te begeleiden en eventueel eerste EHBO te verlenen.
Ik doe iig mee aan de 24 uurs.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:41:33 #175
259495 Washington
live vanuit Fryslân
pi_70499340
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Klein verzet is beter voor je knieën. En je kunt het langer volhouden.
Zwaar is beter voor spieropbouw.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')