Als het dat shirt is is het van Predictor - Lotto. Voorloper van Silence. Geen idee waar je die zou kunnen halen, die sponsor wisselt graag van product om onder de aandacht te brengen (Davitamon, Predictor, Silence).quote:Op zondag 28 juni 2009 20:20 schreef Oksel het volgende:
Kut, na 3000km heeft mijn favo, en eerste, koersbroek het begeven. Het shirtje is natuurljk nog keurig, alleen rond mijn zeem wordt de stof ERG dun..
Weet iemand..
a) wat voor teampakje het is?
b) waar ik het eventueel (goedkoop) zou kunnen krijgen?
[ afbeelding ]
Bij een toertocht niet, dacht ik. Bij een wedstrijd of cyclo wel.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:36 schreef cyclechick het volgende:
MKoolster: volgens mij is het bij een toertocht etc altijd verplicht om een valhelm te dragen. ik zou het je in ieder geval wel aanraden!
Heeft het hier geregend dan?quote:Op zondag 28 juni 2009 22:36 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb vandaag helemaal niet meer gefietst, terwijl het uiteindelijk vanaf kwart over 4 droog was, maarja, morgen weer!
Wat voor teampakje? Dat staat er toch op?quote:Op zondag 28 juni 2009 20:20 schreef Oksel het volgende:
Kut, na 3000km heeft mijn favo, en eerste, koersbroek het begeven. Het shirtje is natuurljk nog keurig, alleen rond mijn zeem wordt de stof ERG dun..
Weet iemand..
[ afbeelding ]
En hoe lang deed je over de Alpe d'Huez?quote:Op zondag 28 juni 2009 22:31 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Dit weekend de fiets niet aangeraakt. Besloten om te trainen voor de vakantie over 2 weken
Lekker biertjes gedronken
Het logo op de linkerbroekspijp (binnenkant) is van Vermarc volgens mij.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat voor teampakje? Dat staat er toch op?Met het merk kom je al een eind. Dat staat vast wel ergens op..Vermoedelijk is het Vermarc, andere merken die veel teamkleding maken zijn Nalini/Moa en Giordana.
het was in het hele land prachtig warm weer, behalve in Utrecht, precies daar een hele strook keiharde stortregenquote:Op zondag 28 juni 2009 22:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft het hier geregend dan?![]()
Op wielertoerist las ik ook al dat gisteren of vandaag nogal wat buitjes waren. In Valenciennes was het zowel gisteren als vandaag warm en droog.
Wel plaatselijk wat mist vanochtend.
Waarom moet je het in 30km/u doen? Je kan je eigen tempo toch gewoon pakken?quote:Op zondag 28 juni 2009 22:29 schreef Mkoolster het volgende:
ik heb me net ingeschreven voor de Pieter Weening Classic in friesland voor 1 augustus... niet heel bekend maar word mijn eerst 100km, alleen beetje jammer dat ik straks 3 week neti kan trainen en daarna 1 week heb om tot de 100km in 30km/u te rijden....
zijn er meer mensen die deze gaan rijden ofzo?
moet ik dan tog echt een helm op?
ja ik wil ook niet vlak 30km/u gaan rijden amar dat is mijn streven om dat uiteindlejik te halen... om me gemotiveerd te houden.. en die helm denkik dat ik wel aan moet geloven ookal fiets ik alleen fozo want mijn normale fietspartners zijn op vak.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:49 schreef marcodej het volgende:
Waarom moet je het in 30km/u doen? Je kan je eigen tempo toch gewoon pakken?
En ik dacht wel dat bij NTFU-tochten een helm verplicht was. Maar ik kan het verkeerd hebben. En ook al is het niet verplicht, verstandig is het zeker. Zeker als je in groep rijdt.
1 uur en 50 minquote:Op zondag 28 juni 2009 22:39 schreef Washington het volgende:
[..]
En hoe lang deed je over de Alpe d'Huez?
Zoals gezegd is de fabrikant het Belgische Vermarc. Ik betwijfel of het nog ergens te verkrijgen is, het is namelijk het pakje van 2007. In 2008 ging Omega Pharma over op Silence (zie opmerking Sjiznit). Je zou Marktplaats of E-bay kunnen proberen. Voor de Silence - Lotto teamkleding van 2008 en 2009 kan je (onder andere) terecht bij Salden en All4Cycling.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:20 schreef Oksel het volgende:
Weet iemand..
ER tussenin bestaat zeker van alles. Alleen staat dat niet vaak bij de Nederlandse fietsenhandelaren. Kijk eens naar de 'messenger bikes' op de site van Rose of google eens onder 'audax bike'.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:53 schreef Sport_Life het volgende:
Raar vraagje misschien, maareh.. wat voor fietsen hebben jullie? Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om te gaan fietsen, maar ik kan maar geen keuze maken wat voor fiets. Racefiets is wel gaaf natuurlijk, maar mountainbike weer veelzijdiger. En ertussenin vind ik eigenlijk niets.
Aha, de Batavus Champion. Daar zat oorspronkelijk een instap Shimano groep op, zonder index. Ik vermoed een 6 vits schroefpignon op een no-name naaf. Verder spatborden, licht en bagagedrager (die heeft geen enkele onverlaat er dus opgezet, dat hoort zo). Was destijds een goedkoop model semi-racefiets waarvan de meesten helemaal afgeragd zijn.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:05 schreef jakkop het volgende:
Nog een vraagje trouwens: hoe kan ik herkennen wat voor "hardware" er precies op de fiets zit? Ik weet dan wel wat voor fiets het is (Batavus Champion), en ik zie op de groep bv. hier en daar wel een naampje staan, maar kan ik ergens precies herleiden wat er op zit?
De NTFU heeft geen enkele helmverplichting.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waarom moet je het in 30km/u doen? Je kan je eigen tempo toch gewoon pakken?
En ik dacht wel dat bij NTFU-tochten een helm verplicht was. Maar ik kan het verkeerd hebben. En ook al is het niet verplicht, verstandig is het zeker. Zeker als je in groep rijdt.
2 uur en 4 minuten met minimale training..quote:Op zondag 28 juni 2009 23:47 schreef Washington het volgende:
[..]
Tof, ik 2 uur en 50 minuten maar ik had een jaar niet gesport.
Laterz.
Nou hè? Ik had het hele weekend echt geluk met het weer, we zaten in Baarn op een camping, BBQ mee, dus we dachten zaterdag al: dat worden natte satéetjes. Zaterdagavond alleen een paar druppies, de grote bui gisteren net rond 4 uur toen we terugreden naar huis, en de rest van de middag in het klamme gras gezeten in het julianapark, wereldfeest. Biertje erbij, muziek, zonnetje dat zowaar nog doorbrak. Prima. Maar het fietsen is er gisteravond na al dat bier niet meer van gekomen, dat moet vanavond dan maarquote:Op zondag 28 juni 2009 22:45 schreef cyclechick het volgende:
[..]
het was in het hele land prachtig warm weer, behalve in Utrecht, precies daar een hele strook keiharde stortregen
Bij een toertocht fiets je niet alleen...als je je eigen tempo fietst kom je vanzelf in een groepje terecht van mensen met jouw nivo.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:55 schreef Mkoolster het volgende:
[..]
ja ik wil ook niet vlak 30km/u gaan rijden amar dat is mijn streven om dat uiteindlejik te halen... om me gemotiveerd te houden.. en die helm denkik dat ik wel aan moet geloven ookal fiets ik alleen fozo want mijn normale fietspartners zijn op vak.
Beter gezegd, Lotto is een heel trouwe sponsor, de sub sponsor wisselt wat vaker...het is geen taktiek van de ploeg om te wisselen voor het wisselen.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:21 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Als het dat shirt is is het van Predictor - Lotto. Voorloper van Silence. Geen idee waar je die zou kunnen halen, die sponsor wisselt graag van product om onder de aandacht te brengen (Davitamon, Predictor, Silence).
Cyclosportieven verplichten een helm, toertochten niet. De Boretti Classic is een Cyclosportiv.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De meeste toertochten verplichten zelf een helm geloof ik...
De organisatie van de Ronde van Vlaanderen had voor haar deelnemers een collectieve verzekering afgesloten maar om daar aanspraak op te maken was het dragen van een valhelm een vereiste. Natuurlijk zijn er bij dat soort tochten dan nog steeds renners zonder helm, maar die zijn tegenwoordig wel op twee handen te tellen.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Cyclosportieven verplichten een helm, toertochten niet. De Boretti Classic is een Cyclosportiv.
Zolang je het maar haaltquote:Op zondag 28 juni 2009 23:47 schreef Washington het volgende:
[..]
Tof, ik 2 uur en 50 minuten maar ik had een jaar niet gesport.
Laterz.
Deze organisatie moet apart wat regelen omdat ze niet bij een bond is aangesloten. Tochten die onder een bond worden gereden hebben een maximaal inschrijfgeld. Daar houden commerciële organisaties neit zo van.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:03 schreef Bismarck het volgende:
[..]
De organisatie van de Ronde van Vlaanderen had voor haar deelnemers een collectieve verzekering afgesloten maar om daar aanspraak op te maken was het dragen van een valhelm een vereiste.
Route?quote:Op maandag 29 juni 2009 00:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Net terug van een mooi rondje door de Roereifel, Vulkaneifel en Luxemburg. Alleen op het eind wat problemen met een omleiding die me 8km en een trein kostte. De Vulkaneifel is een stuk zwaarder rijden dan de Rureifel terwijl op het stuk in de Rureifel meer hoogtemeters zaten.
Heb 'm op GPS staan,quote:
quote:Op maandag 29 juni 2009 11:40 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De retroronde was geweldig, en ik heb casseien onderschatWerkelijk ieder fucking schroefje trilt uit je fiets
Haha. En heb je boven ook nog zo'n certificaat gehaald voor de beklimming, met je naam + tijd ?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:29 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Zolang je het maar haalt
Ik heb 7 weken getraind (ongeveer 800km) en 8 weken geen druppel alcohol gedronken![]()
Het biertje aan de voet was 1 van de lekkerste uit mijn leven
Tja, er zit nogal wat verschil in duurzaamheid tussen de diverse koersbroeken. Scheelt natuurlijk ook als je er meerdere hebt, dan weet je niet zo goed meer hoe snel ze versleten zijnquote:Op maandag 29 juni 2009 14:57 schreef Oksel het volgende:
Dus, elke 3000km een nieuwe koersbroek als je niet in je blote reedt wil fietsen..![]()
ik train nu 5 van de 6 dagen (ik neem na elke 5 dagen 1 dag rust... en dan rijd ik 75/80/85 km met een gemiddelde van ongeveer 30km/u ook.. ik fiets nog maar 2 maand en ik heb geen idee hoe hoor niveau dit is... ik ben in ieder geval van plan om het op te voeren.. en ik blaas mezelf niet zo snel op want ik rijd meestal op hartslagquote:Op maandag 29 juni 2009 15:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoeveel tijd heb je om te trainen gemiddeld? Wat zijn de afstanden die je nu rijdt?
Als je op hartslag rijdt en al zulke gemiddelde haalt, hoef je je echt geen zorgen te maken.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:49 schreef Mkoolster het volgende:
in mijn eentje... ik zou ook wel eerder een 100km willen rijden maar ik kan neit zo veel tours in de buurt van Groningen vinden, en voor de dam tot dam wil ik wel een stuk reizen maar dat doe ik neit elk weekend ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |