Volgens mij is dat een keurig gemiddelde hoor...quote:Op maandag 29 juni 2009 16:00 schreef Mkoolster het volgende:
[..]
ik train nu 5 van de 6 dagen (ik neem na elke 5 dagen 1 dag rust... en dan rijd ik 75/80/85 km met een gemiddelde van ongeveer 30km/u ook.. ik fiets nog maar 2 maand en ik heb geen idee hoe hoor niveau dit is... ik ben in ieder geval van plan om het op te voeren.. en ik blaas mezelf niet zo snel op want ik rijd meestal op hartslag
Ok, nou succes alvast.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:32 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Geen certificaat gehaald. was op een willekeurige zaterdag in september vorig jaar.
Mocht ik nog een keer die berg op gaan, wil ik hem wel sneller doen en ik denk dat 1 uur 30 min ook wel moet lukken, maar mijn grootste probleem is de zwaartekracht en de zon. 100 kilo omhoog fietsen doe ik niet al te snel en heb dus niet echt rijwind. Tel daar een brandende zon bij op en ik ga al snel in een oververhittingsstand
Ik heb vanmiddag hardgelopen... 45 minuten. Ging ik dus douchen, bleek ik zelf een douche te zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:02 schreef Oksel het volgende:
Ik zou gaan tennissen.. maar het is echt te warm. En heb eigenlijk ook nog een beetje een brak gevoel van gisteravond..
Die eerste heb ik vorig jaar ook gereden, maar een cyclo door het Groene Hart, gedeeltelijk over fietspaden vond ik eigenlijk te link. Ook echt slecht voor de naam van wielrenners, want andere gebruikers werden zowat van de fietspaden gereden.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:18 schreef dutch_cyclist het volgende:
Opgegeven voor de Gerrie Kneteman Classic en de Henk Lubberding Classic
is niets mis mee, we zijn allemaal bij 0 begonnen.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:26 schreef nodisch18 het volgende:
pfff... Ondanks de wat hoge temperatuur heb ik toch een mooi rondje kunnen afleggen van 58 km bij een gemiddelde van 28.![]()
Voor velen misschien een lachertje maar ik ben stiekem best trots!
Misschien.quote:
Klein verzet is beter voor je knieën. En je kunt het langer volhouden.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:22 schreef nodisch18 het volgende:
Wat ik me eigenlijk altijd afvraag...![]()
Wat is nu beter, een zwaar verzet rondtrappen, Je trapt dan minder maar per trap kost het meer energie.
Of juist een licht verzet rondtrappen. Je trap dan flink meer, maar per trap kost het je minder energie.
Helemaal mee eens. En dan heb je het nog niet eens over het gedrag onderling. Je wordt voor een sekonde tjidwinst van een ander gewoon in de greppel geduwd.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien.
Mijn punt is dat er nogal asociaal gereden werd. Er werd gereden alsof het een wedstrijd was (wat een cyclo ook is in zekere zin), maar zonder voorrijmotoren, beveiliging en gedeeltelijk over smalle fietspaden. Gewone recreanten (gezinnen met kinderen) werden soms bijna van het fietspad af gereden. Omdat mensen wielrennertje moeten spelen werden alle verkeersregels opzij gegooid. Terwijl het in feite gewoon een toertocht is, waarbij je geacht wordt je aan de verkeersregels te houden
Ik vond dat niet, maar
![]()
Dat zijn juist de dingen waardoor wielrenners zo'n slechte naam hebben, en ik denk dat je dan even een momentje stil moet staan en moet nadenken.
als je dit in je eentje rijdt, rijd je makkelijk 100 km in een groep met hetzelfde gemiddelde! en 140 rijd je ook wel uit, alleen misschien wat langzamer.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:00 schreef Mkoolster het volgende:
[..]
ik train nu 5 van de 6 dagen (ik neem na elke 5 dagen 1 dag rust... en dan rijd ik 75/80/85 km met een gemiddelde van ongeveer 30km/u ook.. ik fiets nog maar 2 maand en ik heb geen idee hoe hoor niveau dit is... ik ben in ieder geval van plan om het op te voeren.. en ik blaas mezelf niet zo snel op want ik rijd meestal op hartslag
Ik doe iig mee aan de 24 uurs.quote:24-uurs fietsmarathon Nunspeet 3/4 juli deelnemers / tips
Nog een paar dagen en dan gaat de 24-uurs fietsmarathon van Nunspeet van start.
Ik hoop dat we Joop tot steun kunnen zijn.
Feiten en tips (ook terug te vinden op de homepage van Joop
De organisatie van de recordpoging 'Fastest Time to Cycle 10.000 km organiseert de:
1e 24-uurs marathon van Nunspeet
Dit evenement staat open voor solisten en teams. Er is gekozen voor een 'recreatief' evenement en niet voor een race. Het is de bedoeling dat een vooraf voorgenomen doelstelling (een bepaalde afstand in kilometers) wordt gehaald. Deelnemers met ongeveer dezelfde doelstelling kunnen elkaar helpen dit te bereiken.
Vanwege dat het gehele evenement in het kader staat van een geldinzameling voor de Stichting 'Spieren voor Spieren' is het wellicht een idee om je voor deze 24-uursrit te laten sponsoren. De opbrengst kan dan gaan naar de Stichting 'Spieren voor Spieren'.
Solo's en teams
Aan deze 24-uurs fietsmarathon kunnen zowel solodeelnemers (triatleten, wielrenners, randonneurs etc.) als teams (mannenteams en gemengde teams 3 personen, vrouwenteams max. 4 personen) deelnemen. Het is een recreatief evenement waarbij het de bedoeling is dat iedereen probeert voor zichzelf zoveel mogelijk kilometers te maken.
12-uurs marathon
Ook bestaat de mogelijkheid in te schrijven voor een halve (12-uurs) fietsmarathon. Als starttijd kan gekozen worden tussen vrijdag 3 juli 12.00 uur of 24.00 uur, dus of gelijk starten met de 24-uurs solisten of gelijk eindigen met de hele marathon fietsers.
Datum:
· Hele marathon solisten en teams: vrijdag 3 / zaterdag 4 juli. Start en finish om 12.00 uur.
· Halve marathon
vrijdag 3 juli. Start 12.00 uur, finish 24.00 uur of vrijdag 3 juli. Start 24.00 uur, finish 4 juli 12.00 uur.
Locatie:
Parcours gelijk aan het parkoers van de recordpoging ' Fastest Time to Cycle 10.000 km'. Een openbaar parkoers van om en nabij 26 km. Dit houdt dus in dat men zich dient te houden aan de algemeen geldende verkeersregels. De kleed- en doucheruimtes zijn 24 uur geopend. Start en finish zijn bij het Veluwe Transferium aan de Elspeterweg. Kleed en doucheruimte bij het Dorpshuis 'Horsterhoek' in Vierhouten.
Doel:
Zoveel mogelijk kilometers fietsen als mogelijk is binnen 24 of 12 uur. Geen race, geen eindklassement, gewoon voor jezelf en je supporters om een zo goed mogelijke prestatie neerzetten.
Teams:
Naast solo rijders is het evenement ook opengesteld voor teams. Mannen- en gemengde teams maximaal 3 personen, vrouwenteams maximaal 4 personen. Wisselen na het afleggen van een aantal rondjes (min. 52 km.)
Voorinschrijving
Om verzekerd te zijn van deelname is het handig gebruik te maken van voorinschrijving. Bij grote aanmelding behoudt de organisatie zich het recht toe om de inschrijving als zijnde 'vol' te sluiten.
Er zijn geen kosten voor de inschrijving. Daartegenover wordt het erg op prijs gesteld wanneer je je laat sponsoren om zodoende ook een bijdrage te kunnen leveren aan de geldinzameling voor de Stichting 'Spieren voor Spieren'.
Supporters:
Zelf meenemen, evenals trainers, verzorgers, voeding en sportdrank. Getracht zal worden een gezellige sfeer langs het parcours te krijgen. Het dorpshuis in Vierhouten (incl. frituur) is gedurende het gehele evenement geopend. Het geheel zal met muziek worden omlijst.
Prijzen:
Er zijn geen prijzen verbonden aan het eindklassement, alleen het genot van deelname aan het evenement en de sterke verhalen na afloop. Bij manipulatie heb je voor jezelf de wetenschap dat je onsportief gehandeld hebt. Is het je dat waard!
Vereisten voor deelname:
- Racefiets, triathlonfiets, tijdritfiets, tandem of ligfiets.
- Het dragen van een valhelm is verplicht.
- Als de schemering begint in te treden dient de fiets verlicht te zijn (wit / geel - voor en rood - achter)
- Fietscomputer (de afgelegde kilometers dienen zelf geregistreerd te worden).
Diversen:
In groepjes rijden is toegestaan.
Berichtgeving over het evenement wordt gepubliceerd op de homepage van de recordpoging van Joop van Beek: www.joopvanbeek.nl
De praktische ervaringen van een aantal deelnemers en begeleiders is verzameld op een apart infoblad. Deze vind je hieronder.
Tips voor de deelnemers aan de 1e 24-uurs fietsmarathon 3/4 juli 2009
Aanwezig
Op 3 juli aanstaande is het zover. Dan gaat de eerste Nunspeetse 24-uurs fietsmarathon van start.
De start vindt plaats om 12.00 en 24.00 uur. De deelnemers worden om 11.30 uur 0f 23.30 uur verwacht.
De start is bij het Veluwe Transferium aan de Elspeterweg.
Voor de start worden alle fietscomputers op 'nul' gezet.
Afgelegde afstand
Gelet op het recreatieve karakter van het evenement en het ontbreken van prijzengeld voor de snelste deelnemer wordt de afstand gemeten met de eigen fietscomputer. De ritafstanden worden op 0 gezet. Zorg dat je vooraf je fietscomputer goed hebt ingesteld.
Je dient zelf de meters op 0 te zetten en aan het begin je totaalafstand (ODO) te noteren. Dit doe je ook weer na afloop.
Op het routeformulier kun je zowel je begin- als eindstand noteren. De route staat duidelijk omschreven op papier, maar is ook uitgepijld met rood/witte pijlen van de toervereniging De Volharding uit Nunspeet.
Zorg dus dat je beschikt over een goed functionerende fietsmeter. Vervang nu nog zonodig batterijen en - als de meter gevoelig is voor vocht - dek hem op de dag van de marathon af met een stukje plasticfolie. Er is mooi weer besteld, maar je weet maar nooit. Zelf heb ik voor de gelegenheid twee snelheidsmeters gemonteerd. Let er op dat je reserve wiel op precies dezelfde plek is voorzien van (een) magneetje(s).
Verzorgings- en materiaalpost
Bij het Veluwe Transferium kun je een eigen krat neerzetten met verzorgingsmaterialen. Wellicht is het handig om van te voren een aantal bidons klaar te zetten en deze te voorzien met een etiket met je naam.
Vanwege het open karakter is het raadzaam om reservematerialen in je auto te laten liggen en deze op de parkeerplaats bij het Transferium of bij het dorpshuis in Vierhouten neer te zetten. Bij het Transferium is een mecanicien aanwezig die echter in eerste instantie betrokken is bij de recordpoging.
Op het parcours
Er wordt tegen de klok in gereden. Inhalen van een voorganger geschiedt altijd buitenom. Het gaat tenslotte om de afgelegde afstand en niet om het aantal gemaakte rondjes.
Naast elkaar rijden en stayeren is toegestaan.
Nogmaals, je bent gewoon deelnemer aan het openbare verkeer. Dus dien je de normale verkeers- en gedragsregels te hanteren.
Zorg dat je beschikt over verlichting; voor een wit/geel lampje en achter een rood lampje.
Een goedgekeurde valhelm is verplicht.
Een ligstuur is toegestaan. Wees wel voorzichtig met het gebruik van het ligstuur als je in een peloton(netje) rijdt.
Dorpshuis en kleedkamers
Het dorpshuis 'Horsterhoek' in Vierhouten is tijdens het gehele evenement geopend. Hier zijn allerlei gangbare hapjes en drankjes - tegen betaling - verkrijgbaar. De kleedkamers zijn ook de gehele nacht geopend. Tussentijds even een hete douche nemen is dus mogelijk, evenals een hazenslaapje doen. Er zullen een aantal stretchers aanwezig zijn. Eventueel kun je vooraf een eigen slaapzak en/of luchtbed neerleggen in de kleedkamer. Dus overdekt overnachten is mogelijk.
Verantwoordelijkheid
Deelname geschiedt op eigen risico. De deelnemers wordt dan ook gevraagd vooraf een verklaring te tekenen waarin zij aangeven akkoord te gaan met deze clausule. Uiteraard doet de organisatie er alles aan om het geheel zo veilig mogelijk te laten verlopen.
Massage
Er is/zijn sportmasseur(s) aanwezig. Deze zijn er in eerste instantie om de recordpoging te begeleiden en eventueel eerste EHBO te verlenen.
Zwaar is beter voor spieropbouw.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klein verzet is beter voor je knieën. En je kunt het langer volhouden.
Grebbeberg mag idd de schoenen nog niet poetsen van de Amerongse beulquote:Op maandag 29 juni 2009 22:25 schreef cyclechick het volgende:
naar de grebbenberg gereden en daar overheen geweest, die kende ik nog niet. Iemand zei "ja deze is veel erger dan Amerongen' --> en ik was nog wel zo blij dat we die v anavond niet hoefden.. maarrr hij was dan wel steiler, maar ook veel korter, en dat ligt me beter, was dus een puf en een zucht en toen waren we alweer boven![]()
De defensieweg is vorig jaar opnieuw geasfalteerd, en is nu zo heerlijk smoothquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Grebbeberg mag idd de schoenen nog niet poetsen van de Amerongse beulBedoelde hij niet de Koerheuvel (in Rhenen bij de meest westelijke rotonde omhoog/noordwaarts)? Die is ook steiler en langer dan de Grebbeberg.
Gingen jullie ook over de Defensieweg? Vind ik altijd wel leuk, bochtjesIs natuurlijk allemaal maar relatief..
ja, in dat geval wel! beetje kleine heuveltjes en wat bochtjes en inderdaad heerlijk asfalt!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
De defensieweg is vorig jaar opnieuw geasfalteerd, en is nu zo heerlijk smooth
Haha, fantastisch om te lezen over de Amerongse berg en de Grebbeberg. Daar fiets ik ook veel maar ik vind de Amerongse berg vele malen zwaarder dan de Grebbeberg. Daar ben je zo boven.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Grebbeberg mag idd de schoenen nog niet poetsen van de Amerongse beulBedoelde hij niet de Koerheuvel (in Rhenen bij de meest westelijke rotonde omhoog/noordwaarts)? Die is ook steiler en langer dan de Grebbeberg.
Gingen jullie ook over de Defensieweg? Vind ik altijd wel leuk, bochtjesIs natuurlijk allemaal maar relatief..
Zullen we het dan eindelijk eens concreet gaan plannen dan??quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:11 schreef Oksel het volgende:
Jongens.. serieus, kom eens hier fietsen..Dan noem je het geen bergjes meer.. maar onregelmatigheden in het asfalt..
Plan jij de route, de slaapplek, en de pasta-party?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:11 schreef Oksel het volgende:
Jongens.. serieus, kom eens hier fietsen..Dan noem je het geen bergjes meer.. maar onregelmatigheden in het asfalt..
Dat realiseren we ons wel hoor, maar ja, je moet klimmen met de bergen die je hebtquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:11 schreef Oksel het volgende:
Jongens.. serieus, kom eens hier fietsen..Dan noem je het geen bergjes meer.. maar onregelmatigheden in het asfalt..
![]()
Ff nog de agenda checken, denk dat ik wel kan dit weekend..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:57 schreef Oksel het volgende:
Haha, "probleem" is dat ik over 1,5 week in Australie zit voor 8 maanden.. anders had ik het al gedaan. En het zijn hier natuurlijk HEUVELS.. geen bergen. Tot metertje of 400, denk ik. Maarja, als je dus een route fietst heb je al snel 1000+ hoogtemeters te pakken, zonder moeite.
ik fiets zelf met een cadans van rond de 90 heuvelop en dan blijft de hartslag onder de 170quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:10 schreef ursel het volgende:
Ja, dat weet ik allemaal niet..
Rij ook pas voor het eerst met een meter die bergen op.![]()
Ja, maar die luxe heb ik (nog) niet op mijn fiets..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:17 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
ik fiets zelf met een cadans van rond de 90 heuvelop en dan blijft de hartslag onder de 170
Zijn wel 30 euro ofzo, maar ik had nog een paar liggen.. normaal gaan ze alleen in mijn Magnanni's, maar dit werkt ook ZEER goed. Lekker ruikende fietsschoenen, die weer mooi droog zijn!quote:Deze cederhouten schoenspanners hebben de eigenschap het vocht uit de schoenen op te nemen in het onbehandelde cederhout. Ze spannen, in tegenstelling tot de meeste simpele spanners, zowel in de lengte als in de breedte.
Door het cederhout geuren ze bovendien heerlijk. Voor het gemak zijn ze van een messing knop voorzien zodat ze makkelijk in en uit de schoenen geplaatst kunnen worden. Dit type schoenspanner is de meest exclusieve te verkrijgen. Een “must” voor elke schoenliefhebber.
..quote:Wielrenners raken onvruchtbaar
Lange-afstandswielrenners moeten opletten als ze ooit nog kinderen willen krijgen. Een recente studie toont aan dat wielrenners die per week meer dan 290 kilometer fietsen, nog minder dan vier procent gezond sperma hadden.
De onderzoekers willen dan ook dat wielrenners hun zaad laten invriezen als ze beginnen met fietsen, zodat ze later tenminste nog kinderen kunnen krijgen.
Mensen die elke dag een paar kilometer naar werk fietsen, hoeven zich geen zorgen te maken, omdat zij de hele dag herstellen op het werk.
Die laatste zinquote:
Supervet!quote:Op maandag 29 juni 2009 11:40 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De retroronde was geweldig, en ik heb casseien onderschatWerkelijk ieder fucking schroefje trilt uit je fiets
Soms komt een mens meer op internet te weten dan ie wilquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:45 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het net ingevroren.. staat nu naast het gehakt een extra potje..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |