abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70040228
Wat wordt het voor een tour als Astana niet mee doet.

UCI zet Astana met de rug tegen de muur

Go Menchov
U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
pi_70041023
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:25 schreef Pablo88 het volgende:
Wat wordt het voor een tour als Astana niet mee doet.

Een Tour met Contador bij Caisse en een nieuw team aan de start op de licentie van Astana.
pi_70041416
Ik wil ook Armstrong zien rijden hoor. Ben wel voor Menchov, maar vooral voor een heel mooie tour
  maandag 15 juni 2009 @ 22:13:21 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70042294
Waarom zou je voor Mechov zijn? Mopperende kutrus
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 15 juni 2009 @ 22:21:38 #5
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_70042676
Menchov
Daar zijn toch al die nl'ers fan van die denken dat Rabo het nationale wielerelftal is he?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 15 juni 2009 @ 22:26:24 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70042874
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:21 schreef Waaghals het volgende:
Menchov
Daar zijn toch al die nl'ers fan van die denken dat Rabo het nationale wielerelftal is he?
Als het alleen is omdat Menchov bij Rabo rijdt is het wel zeer triest idd.
Rabo is sowieso een kutploeg, Rasmussen uit de tour sturen omdat je bang bent dat het schadelijk is voor het imago.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:28:34 #7
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_70042977
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:26 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Rabo is sowieso een kutploeg, Rasmussen uit de tour sturen omdat je bang bent dat het schadelijk is voor het imago.
Tuurlijk is dat de enige reden. En kotsen dat ze doen op Evans en Leipie
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_70044331
Astana rijdt gewoon hoor, wees maar niet bang.
  maandag 15 juni 2009 @ 23:03:20 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_70044553
Als de UCI geen licentie geeft, dan zegt ASO foert aan de UCI en ze laten ze toch starten. Ondanks hun zogezegde Armstrong-afkeer willen ze 'm echt wel aan de start.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_70045298
quote:

[..]

Nee het imago had vast geen schade opgelopen als Rasmussen had gewonnen en achteraf was gebleken dat hij zijn whereabouts niet naar waarheid had ingevuld
pi_70046138
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:22 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nee het imago had vast geen schade opgelopen als Rasmussen had gewonnen en achteraf was gebleken dat hij zijn whereabouts niet naar waarheid had ingevuld
Ach, ze hadden hem net zo goed uit laten kunnen fietsen en het geel laten pakken. Schade hebben ze toch wel opgelopen met die vage politiek die ze hanteerden ten tijde van de laatste etappes van de tour. (ik herinner met het nog als de dag van gister toen rasmussen er uit werd gehaald, dat smeets het meldde op de Avondetappe en het de hele avond en volgende dag bonje was bij ons thuis )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 15 juni 2009 @ 23:46:39 #12
67640 SaintOfKillers
pi_70046248
Dan hadden ze 't risico gelopen dat hij alsnog die gele trui moest afgeven, maar vooral dat ASO dan vond dat Rabo het allemaal had toegedekt en konden ze de uitnodiging voor de volgende jaren wel vergeten. In alles wat ASO organiseert.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_70047910
quote:

[..]

Rasmussen was zeker achteraf zeer correct gehandeld. Maar doordat hij bij Rabo rijdt leer je hem beter kennen. Wie je kent supporter je eerder. En ik was ook al voor Ullrich vroeger, juist omdat dat ook zo'n glamourloos figuur was
  dinsdag 16 juni 2009 @ 02:34:19 #14
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70049058
Overigens heeft Astana weer nieuw gezeik aan het hoofd.
Na alle aanbetalingen die aan de UCI zijn gedaan eist de wielerbond nog eens 6 miljoen om een of andere vage reden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 08:29:32 #15
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_70050113
volgens bruyneeel kunnen ze zelfs zonder bankgaranties voortrijden. Ik hoop het alvast.
quote:
Astana weigert extra bankwaarborg te betalen
ma 15/06/2009 - 19:02
De problemen van Astana zijn nog niet achter de rug. De UCI eist dat de ploeg tegen dinsdag nog eens 6 miljoen euro op een rekening zet, maar Astana weigert dat. De UCI viseert trouwens ook zo'n 50 renners die met verdachte bloedwaarden kampen.

Beluister ook:
reactie uit Kazachstan
Lees ook:
Astana: "Alles betaald, licentie is oké"
Vorige week meldde Astana dat al zijn spelerslonen tot juli betaald waren en er een bankgarantie was. Maar de UCI wil nog meer garanties, bevestigde UCI-preses Pat McQuaid aan onze redactie.
BelgaUCI-preses Pat McQuaid wil extra garanties van Astana. Voor dinsdag 17u moet de Kazakse ploeg met nog eens 6 miljoen euro op de proppen komen, of anders komt de zaak voor de Licentiecommissie van de UCI.

"Als het van mij afhangt, betaalt Astana niet", zegt de Nederlander Rinus Wagtmans, afgevaardigde van de Kazakse wielerbond. "We zouden dat geld kunnen storten, maar we doen dat niet."

"We hebben aan alle vragen van de Licentiecommissie voldaan, maar blijkbaar wil de UCI meer zekerheid. De UCI wil zo in de in de toekomst problemen vermijden", zegt Wagtmans aan Sporza.

"Een rechter kan een wielerploeg onder curatele stellen, maar de UCI niet. Ze mogen mij eens tonen waar dat in de reglementen staat. Als de UCI dat kan, ben ik bereid om het geld te zoeken."

"Ik vind het belachelijk dat Astana nu de deur tegen zijn neus krijgt, ook al heeft Kazachstan al meer dan 50 miljoen euro in de wielersport gepompt. Ze lijken wel gek geworden bij de UCI."
"Johan Bruyneel heeft het wel gehad met de Kazakken"
PhotoNews "Kazachstan, een land met 15 miljoen inwoners, staat garant voor die eerste bankgarantie van 6 miljoen. Als je dan nog meer garanties vraagt, suggereer je dat dit een achterlijk land is."

"Dit is wel niet het einde van Astana", zegt Wagtmans. "De UCI kan de ProTour-licentie afnemen, maar de ploeg kan met wildcards voortrijden. Zo kan de Tour Astana ook zonder licentie uitnodigen."

"Manager Johan Bruyneel heeft mij wel gezegd dat hij het gehad heeft met de Kazakken. Ik heb hem niet kunnen overtuigen. Ik heb begrepen dat hij liever een einde maakt aan de samenwerking."
pi_70051542
Tot juli betaald of tot en met juli
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:40:11 #17
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_70087722
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_70089912
Terecht dat ze die extra borg niet betalen. UCI kan niet zomaar inene extra regels gaan verzinnen vind ik. Lijkt me ook niet dat wanneer Astana op deze gronden de licentie wordt afgenomen het rechtsgeldig is.
Het CAS zal het wel ongeldig verklaren (of dit voor de tour lukt vraag ik me af).
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:59:03 #19
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70090758
Ongeregeld rotzooitje bij die UCI weer .
Vooral die McQuaid met z'n geblaat komt me de strot uit, ben benieuwd trouwens wat er waar is van die lijst met 50 renners. Is dadelijk zeker weer een storm in een glas water
pi_70090966
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:59 schreef Szura het volgende:
Ongeregeld rotzooitje bij die UCI weer .
Vooral die McQuaid met z'n geblaat komt me de strot uit, ben benieuwd trouwens wat er waar is van die lijst met 50 renners. Is dadelijk zeker weer een storm in een glas water
Ik dacht dat de namen van die lijst vandaag gepubliceert zou worden. Tenminste dat las ik op het prikbord van wielrennen,pagina,nl. Weet iemand of dat waar is?
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_70091093
Tja het wordt wel overal gezegd dat het vanmiddag bekend wordt, maar ja UCI heeft dit soort dingen al vaker gezegd. Volgens mij was ons deze lijst al eens een keer halverwege februari belooft.
pi_70091169
Wordt Astana omgedoopt tot Nike-Livestrong?

Als we de Gazet van Antwerpen mogen geloven is de kans reëel dat de wegen tussen Johan Bruyneel en Astana binnenkort scheiden. De Belgische manager zou bovendien al twee nieuwe sponsors hebben klaarstaan, die financieel aansprakelijk zullen zijn voor de ploeg: Sportkledingproducent Nike en het kankerbestrijdingfonds Livestrong. De mogelijkheid bestaat dat de (nieuwe) ploeg voor het eerst aantreedt in de komende Ronde van Frankrijk.

Opvallend: Als Astana definitief afhaakt als geldschieter, zal Johan Bruyneel meteen zijn tien Kazachse renners op straat zetten. De ploeg zou daarmee slechts over zeventien renners beschikken. Te weinig – aangezien de UCI minstens 25 renners vereist -, maar de Internationale Wielerunie zou tot het einde van het seizoen een oogje dichtknijpen. Dat wordt volgens de krant althans gefluisterd in de wandelgangen.

Nog meer opvallend in deze kwestie is de tijdelijke schorsing van Kazachs kampioen Assan Bazayev. Die zou door Bruyneel aan de kant zijn gezet als signaal naar de Kazachse autoriteiten. Het huidige uithangbord van Kazachstan binnen Astana (na het verdwijnen van Vinokourov en Andrey Kashechkin) zou niet mogen koersen, totdat alle betalingsachterstanden in orde zijn gebracht.

www.wieleruitslagen.be
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:09:04 #23
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70091173
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:07 schreef Dpadnul het volgende:
Tja het wordt wel overal gezegd dat het vanmiddag bekend wordt, maar ja UCI heeft dit soort dingen al vaker gezegd. Volgens mij was ons deze lijst al eens een keer halverwege februari belooft.
Ik meen me ook nog te herinneren dat er wat namen bekend zouden worden gemaakt voor de start van de GIro Is ook niks van terecht gekomen, vandaar dat ik alvast rekening houd met een storm in een glas water. En mocht die lijst toch worden gepubliceerd, dan houd ik rekening met wat niet ter zake doende informatie om maar wat sensatie te genereren. Daar is de UCI namelijk ook wel goed in...
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:45:24 #24
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70092317
Fuck die ASO's! Rasmussen hadden ze niet uit de Tour moeten kicken!

Ben benieuwd hoe het zal aflopen met die Kohl-soap. (Boogerd, Menchov, Rasmussen zouden allen gebruikt hebben.)
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70102235
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:08 schreef MarijeH het volgende:
Wordt Astana omgedoopt tot Nike-Livestrong?

Als we de Gazet van Antwerpen mogen geloven is de kans reëel dat de wegen tussen Johan Bruyneel en Astana binnenkort scheiden. De Belgische manager zou bovendien al twee nieuwe sponsors hebben klaarstaan, die financieel aansprakelijk zullen zijn voor de ploeg: Sportkledingproducent Nike en het kankerbestrijdingfonds Livestrong. De mogelijkheid bestaat dat de (nieuwe) ploeg voor het eerst aantreedt in de komende Ronde van Frankrijk.

Opvallend: Als Astana definitief afhaakt als geldschieter, zal Johan Bruyneel meteen zijn tien Kazachse renners op straat zetten. De ploeg zou daarmee slechts over zeventien renners beschikken. Te weinig – aangezien de UCI minstens 25 renners vereist -, maar de Internationale Wielerunie zou tot het einde van het seizoen een oogje dichtknijpen. Dat wordt volgens de krant althans gefluisterd in de wandelgangen.

Nog meer opvallend in deze kwestie is de tijdelijke schorsing van Kazachs kampioen Assan Bazayev. Die zou door Bruyneel aan de kant zijn gezet als signaal naar de Kazachse autoriteiten. Het huidige uithangbord van Kazachstan binnen Astana (na het verdwijnen van Vinokourov en Andrey Kashechkin) zou niet mogen koersen, totdat alle betalingsachterstanden in orde zijn gebracht.

www.wieleruitslagen.be
Bazayev uithangbord van het huidige Kazachse wielrennen? Is dat dan niet evenzeer, zo niet meer, Iglinskiy dan?
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:57:42 #26
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70115256
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:45 schreef Barca het volgende:
Fuck die ASO's! Rasmussen hadden ze niet uit de Tour moeten kicken!

Ben benieuwd hoe het zal aflopen met die Kohl-soap. (Boogerd, Menchov, Rasmussen zouden allen gebruikt hebben.)
Uh wat heeft dit met Astana te maken
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:02:03 #27
30220 Barca
pi_70120806
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:57 schreef Szura het volgende:

[..]

Uh wat heeft dit met Astana te maken
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als de UCI geen licentie geeft, dan zegt ASO foert aan de UCI en ze laten ze toch starten. Ondanks hun zogezegde Armstrong-afkeer willen ze 'm echt wel aan de start.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:33:51 #28
67640 SaintOfKillers
pi_70133867
quote:
Astana zit veilig tot eind dit jaar

De financiële problemen van Astana zijn van de baan. De Kazachse ploeg behoudt zijn licentie zeker tot het einde van dit jaar. Manager Johan Bruyneel en de Kazachse Wielerfederatie kwamen tot een akkoord.

'Ik stel ieders geduld en professionalisme in deze moeilijke periode op prijs. Met nog slechts 16 dagen te gaan tot de Tour, hebben onze renners nu rust nodig. We zijn blij dat we met ons sterk team voort kunnen', reageerde Bruyneel in een communiqué.

De Kazachse regering heeft garanties gegeven dat het team tot het einde van dit seizoen voortkan. De federatie had op 10 juni al achterstallige betalingen uitgevoerd.

'Dankij de garanties van de Kazachse regering kunnen we met dezelfde groep verder. We kijken nu uit naar de volgende wedstrijden. Het zal als een nieuwe start zijn,' aldus nog Bruyneel. 'De regering heeft ons getoond dat het ondanks de economische crisis verder wel blijven investeren in wielrennen. Ze hebben de fondsen gevonden en we zullen hen nu niet teleurstellen. We gaan onze sponsorfamilie met trots vertegenworodigen.'
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:35:24 #29
30220 Barca
pi_70133942
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Jammer!
pi_70134009
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:35 schreef Barca het volgende:

[..]

Jammer!
Hoezo jammer?
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:06 #31
30220 Barca
pi_70134237
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:36 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Hoezo jammer?
Nou, als de licentie voor de Tour zou worden ingetrokken dan zou dat weer een concurrent schelen.
pi_70134329
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:42 schreef Barca het volgende:

[..]

Nou, als de licentie voor de Tour zou worden ingetrokken dan zou dat weer een concurrent schelen.
Damn. Rare manier van denken heb jij.
pi_70134517
Wat is eigenlijk het team van Astana wat naar de TdF geht?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:49:59 #34
30220 Barca
pi_70134599
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:44 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Damn. Rare manier van denken heb jij.
Hoezo? Als Astana niet mag starten, dan kan Contador geen concurrent zijn voor de Tour-zege.
pi_70134691
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:49 schreef Barca het volgende:

[..]

Hoezo? Als Astana niet mag starten, dan kan Contador geen concurrent zijn voor de Tour-zege.
Contador gaat de tour toch wel winnen, en het zou leuk zijn als de beste available, contador dus, die prijs kan ophalen ipv. 1tje van het 2e garnizoen.
pi_70134743
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:42 schreef Barca het volgende:

[..]

Ik hoor het al, een echte sportfanaat
pi_70134847
Astana mag toch gewoon uitkomen in de tour

Astana is gered
U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:57:34 #38
30220 Barca
pi_70134957
Wat nou sportfanaat?! Zo lang mijn favoriete ploeg maar wint. Hoe doet niet ter zake! Al huur je een sniper in, die vanuit een spelonk het peloton beschiet.

Of Menchov nu zou winnen met of zonder Contador. De winst die telt!
pi_70135163
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:57 schreef Barca het volgende:
Wat nou sportfanaat?! Zo lang mijn favoriete ploeg maar wint. Hoe doet niet ter zake! Al huur je een sniper in, die vanuit een spelonk het peloton beschiet.

Of Menchov nu zou winnen met of zonder Contador. De winst die telt!
Dat bedoel ik. Heeft niets met sport te maken.
Enig idee waarom men de tour liever wil winnen dan de giro?
Vanwege het deelnemersveld.
De Tour de France is de ronde der rondes, en daar moeten dus ook de renners der renners rijden.

Maar volgens mij loop jij de boel hier gewoon een beetje te zieken.
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:05:55 #40
30220 Barca
pi_70135378
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:01 schreef Westerling het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Heeft niets met sport te maken.
Enig idee waarom men de tour liever wil winnen dan de giro?
Vanwege het deelnemersveld.
De Tour de France is de ronde der rondes, en daar moeten dus ook de renners der renners rijden.

Maar volgens mij loop jij de boel hier gewoon een beetje te zieken.
Ik ben een fanatiek sportvolger! Waar draait het bij sporten om? Winnen!

Hoe denk jij over verdedigend voetbal? Over het doormidden schoppen van tegenstanders?
pi_70135476
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:05 schreef Barca het volgende:

[..]

Ik ben een fanatiek sportvolger! Waar draait het bij sporten om? Winnen!

Hoe denk jij over verdedigend voetbal? Over het doormidden schoppen van tegenstanders?
Dat is efficiëntie.
Winnen van mindere tegenstanders doet af aan je overwinning. Simpel genoeg.

(Vandaar dus ook dat de giro minder gewaardeerd wordt dan de tour, komt puur en alleen door het deelnemersveld. heeft niet met het parkoers te maken.)
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:13:21 #42
30220 Barca
pi_70135742
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:07 schreef Westerling het volgende:

[..]

Dat is efficiëntie.
Winnen van mindere tegenstanders doet af aan je overwinning. Simpel genoeg.

(Vandaar dus ook dat de giro minder gewaardeerd wordt dan de tour, komt puur en alleen door het deelnemersveld. heeft niet met het parkoers te maken.)
Alsof men dat terugleest op een erelijst!

Als je een diploma behaalt dan vraagt ook niemand of je hebt gespiekt, welk vakkenpakket en welke cijfers.

Het gaat om de prestatie, niet om hoe je dat gedaan hebt.
pi_70135745
En zonder Astana hadden Contador, Armstrong en Leipheimer ongetwijfeld ook gewoon meegedaan.
pi_70135835
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:13 schreef Barca het volgende:

[..]

Als je een diploma behaalt dan vraagt ook niemand of je hebt gespiekt, welk vakkenpakket en welke cijfers.

Dat is niet helemaal waar .. zijn genoeg voorbeelden te noemen van winnaars waar het spelers veld in welke discipline van sport dan ook erg zwak was. Je wilt als sporter toch winnen van je beste rivaal?
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:15:59 #45
30220 Barca
pi_70135849
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:13 schreef eentwee het volgende:
En zonder Astana hadden Contador, Armstrong en Leipheimer ongetwijfeld ook gewoon meegedaan.
Vrees ik ook, ja. Daarom zei ik ook "Fuck de ASO's!"
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar .. zijn genoeg voorbeelden te noemen van winnaars waar het spelers veld in welke discipline van sport dan ook erg zwak was. Je wilt als sporter toch winnen van je beste rivaal?
Nou, van wie ik win zou me als topsporter echt aan mijn bips oxideren!
pi_70135996
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:13 schreef Barca het volgende:

[..]

Welk vakkenpakket doet er wel degelijk toe. Sterker nog, hetzelfde diploma van de ene generatie wordt niet altijd hetzelfde gewaardeerd als datzelfde diploma van een andere generatie, omdat het niveau kan dalen/stijgen. En de tentamens "eronder krijgen" is te vergelijken met je concurrenten eronder krijgen.

Maar denk jij nu echt dat als vanaf nu geen toppers meer mee zullen doen aan de Tour de France, de eindwinst in de Tour de France straks nog echt op je erelijst staat te schitteren?

Edit: Anders wordt het verkeerd gelezen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:34:11 #47
30220 Barca
pi_70136656
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:19 schreef Westerling het volgende:

[..]

Welk vakkenpakket doet er wel degelijk toe. Sterker nog, hetzelfde diploma van de ene generatie wordt niet altijd hetzelfde gewaardeerd als datzelfde diploma van een andere generatie, omdat het niveau kan dalen/stijgen. En de tentamens "eronder krijgen" is te vergelijken met je concurrenten eronder krijgen.

Maar denk jij nu echt dat als vanaf nu geen toppers meer mee zullen doen aan de Tour de France, de eindwinst in de Tour de France straks nog echt op je erelijst staat te schitteren?

Edit: Anders wordt het verkeerd gelezen.
Maar, als jij solliciteert dan is het van belang of je hbo, wo of ... mbo niveau hebt. Men vraagt niet of je hbo theezakjesvouwen hebt gedaan of hbo accountancy.

Je gaat de boeken in als Tourwinnaar. Dát telt. In mijn ogen is het dan later niet van belang van wie je won en hoe je dat hebt gedaan.

Neem nou Argentinië. Zij werden wereldkampioen voetbal door een handsbal. In de boeken staan zij als wereldkampioen. Dat daar een luchtje aan zat ... die cup hebben ze gewonnen. Who cares how they did it?

Riis gaf toe de tour te hebben gewonnen door epo gebruik. Hij blijft altijd een tourwinnaar! Virenque wonnen menigmaal de bollen. Niet clean. Maar hij won wel.
pi_70137566
!
pi_70137675
De vergelijking met opleidingen gaat toch niet helemaal op.

Overigens, ik snap wel waarom Barca claimt dat winnen het enige is wat telt. Maar in de waardering van de publieke opinie maakt het toch wel degelijk uit hoe deze tot stand komt.
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:31:38 #50
30220 Barca
pi_70138791
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:00 schreef Leatherface het volgende:
De vergelijking met opleidingen gaat toch niet helemaal op.

Overigens, ik snap wel waarom Barca claimt dat winnen het enige is wat telt. Maar in de waardering van de publieke opinie maakt het toch wel degelijk uit hoe deze tot stand komt.
Sja ... dat zijn ook de figuren die heel hard roepen "Ik heb liever dat oranje geen wereldkampioen wordt maar mooi voetbal laat zien en sportief speelt dan dat ze wel wereldkampioen worden met anti-voetbal en smerige overtredingen." Dát zijn ook de figuren die met zulke uitspraken laten zien dat zij het karakter missen om de top te halen.

Mag ik het vergelijken met jezelf "omhoogslijmen"? Kontlikken wordt afgekeurd. Maar ... wat telt is je loonstrookje! Hoe je die promotie gekregen hebt ...
pi_70138840
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:34 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar, als jij solliciteert dan is het van belang of je hbo, wo of ... mbo niveau hebt. Men vraagt niet of je hbo theezakjesvouwen hebt gedaan of hbo accountancy.

Je gaat de boeken in als Tourwinnaar. Dát telt. In mijn ogen is het dan later niet van belang van wie je won en hoe je dat hebt gedaan.

Neem nou Argentinië. Zij werden wereldkampioen voetbal door een handsbal. In de boeken staan zij als wereldkampioen. Dat daar een luchtje aan zat ... die cup hebben ze gewonnen. Who cares how they did it?

Riis gaf toe de tour te hebben gewonnen door epo gebruik. Hij blijft altijd een tourwinnaar! Virenque wonnen menigmaal de bollen. Niet clean. Maar hij won wel.
Jaháá, maar dat is iets anders dan winnen door gebrek aan tegenstand.
Het hele idee is namelijk dat je trots kunt zijn op een overwinning omdat je de tegenstander verslagen hebt.
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:37:54 #52
30220 Barca
pi_70138973
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:33 schreef Westerling het volgende:

[..]

Jaháá, maar dat is iets anders dan winnen door gebrek aan tegenstand.
Het hele idee is namelijk dat je trots kunt zijn op een overwinning omdat je de tegenstander verslagen hebt.
Och ... dat zou me niet boeien! Mij gaat 't om de titel. Zelfs al zou ik de enige deelnemer zijn. Kampioen = kampioen.
pi_70139667
Toch knap dat een topic over Astana al vanaf het begin weer over Menchov gaat.

Inmiddels is overigens wel duidelijk dat Astana naar de tour gaat.
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:51:22 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70145152
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:01 schreef Wombcat het volgende:
Toch knap dat een topic over Astana al vanaf het begin weer over Menchov gaat.

Inmiddels is overigens wel duidelijk dat Astana naar de tour gaat.
Joepie, verhoogt tenminste het soapgehalte van komende Tour .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:38:56 #55
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70160674
Zeker:

Alberto Contador
Lance Armstrong
Levi Leipheimer
Andreas Klöden
Haimar Zubeldia
Yaroslav Popovych

Weinig verrassend dus. Komen nog in aanmerking voor laatste drie plekken:

Jani Brajkovic
Chris Horner
Benjamín Noval
Dmitriy Muravyev
Sergio Paulinho
Gregory Rast
Tomas Vaitkus

http://www.cyclingnews.co(...)-selection-announced
pi_70161460
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:38 schreef SuikerVuist het volgende:
Zeker:

Alberto Contador
Lance Armstrong
Levi Leipheimer
Andreas Klöden
Haimar Zubeldia
Yaroslav Popovych

Weinig verrassend dus. Komen nog in aanmerking voor laatste drie plekken:

Jani Brajkovic
Chris Horner
Benjamín Noval
Dmitriy Muravyev
Sergio Paulinho
Gregory Rast
Tomas Vaitkus
http://www.cyclingnews.co(...)-selection-announced
Astana heeft wel een heerlijk team! Gooi daar nog een Brajkovic Horner en een noval bij en je hebt en team dat de TTT kan winnen en minstens 2 mensen zal afleveren in de top 10
pi_70163022
Het zal me niks verbazen als ze bij Astana gewoon het hele eindpodium gaan bezetten. Alleen die eerste 6 geselecteerden hebben de potentie al en 4 daarvan hebben al op het podium gestaan in de Tour.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_70169318
Maakte Iglinskiy ook geen deel uit van de voorselectie
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:53:06 #59
67640 SaintOfKillers
pi_70169404
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:49 schreef Sjiznit het volgende:
Het zal me niks verbazen als ze bij Astana gewoon het hele eindpodium gaan bezetten. Alleen die eerste 6 geselecteerden hebben de potentie al en 4 daarvan hebben al op het podium gestaan in de Tour.
Maar het zou ook niemand verbazen indien bij de eerste de beste bergrit alleen Contador nog bij de Schlecks, Sastre, Evans en Menchov zit en als Leipheimer, Armstrong, Kloden en al de anderen op een paar minuten hangen te zwabberen.
pi_70169464
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:50 schreef Leatherface het volgende:
Maakte Iglinskiy ook geen deel uit van de voorselectie
Muravyev is de enige kazak in de voorselectie van Astana. Maar ik denk dat er geen Kazakken voor Astana naar de tour gaan. Rijdt hij (iglinsky) voor Astana? Dacht dat hij voor een andere ploeg reed.
pi_70169671
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar het zou ook niemand verbazen indien bij de eerste de beste bergrit alleen Contador nog bij de Schlecks, Sastre, Evans en Menchov zit en als Leipheimer, Armstrong, Kloden en al de anderen op een paar minuten hangen te zwabberen.
En dan is er alleen nog een hongerklopje voor nodig om geen enkele Astana in de top 5 te hebben
pi_70169686
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:55 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Muravyev is de enige kazak in de voorselectie van Astana. Maar ik denk dat er geen Kazakken voor Astana naar de tour gaan. Rijdt hij (iglinsky) voor Astana? Dacht dat hij voor een andere ploeg reed.
Jawel, Iglinsky maakte wel deel uit van de voorselectie, maar is daarvoor nu afgevallen.

Daarmee beantwoord ik nu ook je vraag. Iglinsky rijdt bij Astana, werd drie dagen geleden nog tweede in een etappe in de Ronde van Zwitserland.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:53:54 #63
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70189686
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:55 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Muravyev is de enige kazak in de voorselectie van Astana. Maar ik denk dat er geen Kazakken voor Astana naar de tour gaan.
Muravyev maakt idd geen enkele kans.

Noval (vrijwel zeker denk ik), Brajkovic en Horner zou ik zelf het meest logisch vinden. Die laatste zal wel meegaan omdat Armstrong en Leipheimer dat willen.

Zou het erg jammer vinden voor de TTT, maar het zou me niks verbazen als Brajkovic werd thuis gelaten. Komen Contador en Paulinho niet goed overeen?
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:57:18 #64
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_70189743
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Eerst maar eens zien of de Schlecks er dan nog wel bij zitten Die rijden ook niet echt denderend in Zwitserland, zal uiteindelijk wel goed komen maar toch
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:05:54 #65
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70189872
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:55 schreef Pablo88 het volgende:
Astana mag toch gewoon uitkomen in de tour

Astana is gered
Duh, wat denk jij, tuurlijk mogen die starten
pi_70197728
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:53 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Noval (vrijwel zeker denk ik), Brajkovic en Horner zou ik zelf het meest logisch vinden. Die laatste zal wel meegaan omdat Armstrong en Leipheimer dat willen.

Zou het erg jammer vinden voor de TTT, maar het zou me niks verbazen als Brajkovic werd thuis gelaten. Komen Contador en Paulinho niet goed overeen?
Volgens mij bedoel je Contador en Noval. Die kunnen het goed met elkaar vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door MarijeH op 20-06-2009 16:36:57 ]
pi_70197935
Zou toch wel een beetje wrang zijn, een Kazachse ploeg zonder Kazachen in de Tour.

Maar als ze op dat moment minder passend zijn, is het niet anders.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:32:32 #68
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70197964
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 16:31 schreef Leatherface het volgende:
Zou toch wel een beetje wrang zijn, een Kazachse ploeg zonder Kazachen in de Tour.

Maar als ze op dat moment minder passend zijn, is het niet anders.
Daar gaan die bobo's waarschijnlijk ook niet blij mee zijn
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:53:46 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70203319
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 16:32 schreef Szura het volgende:

[..]

Daar gaan die bobo's waarschijnlijk ook niet blij mee zijn
En terecht, zeker omdat mijn wannabe-adoptierenner Dmitri Murayev, de enig overgebleven Kazach, is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_70209810
Het was ook raar toen Chelsea zonder Engelsen een wedstrijd speelde.

Natuurlijk is sport geglobaliseerd en zijn topploegen in het voetbal en wielrennen een bonte verzameling van nationaliteiten. Maar het is toch raar. Vooral omdat Astana grotendeels door de staat beheerd wordt en het echt een uithangbord voor dat land is.
  zondag 21 juni 2009 @ 11:19:56 #71
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70215735
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:40 schreef Leatherface het volgende:
Maar het is toch raar.
maar het is verklaarbaar. (hadden er een paar niet aan de toverdrank gezeten)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_70215995
Blijf het jammer vinden dan renners als Leipheimer en Kloden als een soort luxe-knecht gebruikt worden.
Beiden zijn niets minder dan de top-3 van vorig jaar (Sastre, Evans en Menchov) maar blijkbaar een gebrek aan ambitie ofzo dat ze in dienst gaan rijden van Contador en/of Armstrong.
Leipheimer als kopman van Garmin en Kloden bij bijvoorbeeld het Duitse Milram was veel mooier geweest voor de spankracht van de Tour, dan heb je gewoon 2 zeer serieuze kandidaten voor een top-5 notering erbij
pi_70217353
quote:
Alberto Contador
Lance Armstrong
Levi Leipheimer
Andreas Klöden
Haimar Zubeldia
Yaroslav Popovych
Wat een namen .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_70217635
Mijn Astana voorspelling.

-Ze starten
-Kloden moet na 12 etappes verplicht naar huis op moment dat Armstrong Contador en Leipi allen in de top 5 staan
-Na etappe 14 eten ze aan twee verschillende tafels een steaktafel en een met de mediterraanse keuken
-Contador grijpt 2 min voorsprong in de koninginnenrit
-Popo rijdt Contador per ongeluk de berm in
-op de ventoux rijdt contador samen met valverdes sterkste teamgenoot weg
-de tour is contadors laatste wedstrijd in het licht blauw
-owja en tussendoor zijn er vier persboycots en drie speciale persconferenties geweest

oftewel het wordt een mooie tour
pi_70218403
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:19 schreef kawotski het volgende:

[..]

Vinokourov en Kashechkin ja.
pi_70219710
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Vinokourov en Kashechkin ja.
Zou helemaal ziek zijn als die twee er ook nog bijreden, dan hadden ze gewoon met 9man in te top kunnen staan

Maar ik ben erg benieuwd of ze allemaal de grote verwachtingen kunnen waarmaken. Dit is toch wel de ploeg waar naar gekeken wordt.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:58:48 #77
30220 Barca
pi_70221903
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:19 schreef kawotski het volgende:

[..]

Mag dat niet dan? De Galliërs doen niet anders!
pi_70221979
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:53 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat Horner geweldig reed in de Giro voordat hij viel.
  maandag 22 juni 2009 @ 10:21:22 #79
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70245219
^ Idd, maar het is de vraag of hij nu even goed is.
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 16:22 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je Contador en Noval. Die kunnen het goed met elkaar vinden.
Dat geldt ook voor Paulinho. Noval was volgens mij al min of meer zeker.

Maar het lijkt er iig op dat Contador harde eisen stelt: Noval én Paulinho mee of anders...

Contador wil zijn maatjes mee naar Tour

Johan Bruyneel heeft al zes namen op papier voor de komende Ronde van Frankrijk. De kopmannen Alberto Contador en Lance Armstrong natuurlijk, samen goed voor acht Toursuccessen. Daarnaast zijn dat Andreas Klöden, Levi Leipheimer, Haimar Zubeldia en Yaroslav Popovych. 'Prima', zegt Contador. 'We hebben nu al een klad jongens die hard gaan in het gebergte. Nu nog een paar mannetjes voor op het vlakke.' De Spanjaard gaf er meteen namen bij: zijn vertrouwelingen Sergio Paulinho en Benjamin Noval. 'Garanties om zo ontspannen mogelijk naar de cols te trekken.' Zijn zij er uiteindelijk niet bij, dan dreigt hij een pruillip te trekken en het duo Bruyneel-Armstrong scheef te bekijken.
In afwachting rijdt hij vrijdag alleszins het Spaans kampioenschap tegen de chrono. Niet zozeer om de titel te pakken maar vooral om zijn nieuwe tijdritfiets uit te proberen in competitie. (HC, PDK)

http://www.nieuwsblad.be/(...)x?ArticleID=GH2BME63

Wat een diva toch, die Contador.

Geen Brajkovic deze Tour dus, lijkt me...

Het zullen deze drie (dus) wel worden:

Horner
Noval
Paulinho
pi_70245546
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:21 schreef SuikerVuist het volgende:

Zijn zij er uiteindelijk niet bij, dan dreigt hij een pruillip te trekken en het duo Bruyneel-Armstrong scheef te bekijken.
Van welke journalist is die zinsnede eigenlijk?
pi_70246949
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:21 schreef SuikerVuist het volgende:
^ Idd, maar het is de vraag of hij nu even goed is.
[..]

Dat geldt ook voor Paulinho. Noval was volgens mij al min of meer zeker.

Maar het lijkt er iig op dat Contador harde eisen stelt: Noval én Paulinho mee of anders...

Contador wil zijn maatjes mee naar Tour

Johan Bruyneel heeft al zes namen op papier voor de komende Ronde van Frankrijk. De kopmannen Alberto Contador en Lance Armstrong natuurlijk, samen goed voor acht Toursuccessen. Daarnaast zijn dat Andreas Klöden, Levi Leipheimer, Haimar Zubeldia en Yaroslav Popovych. 'Prima', zegt Contador. 'We hebben nu al een klad jongens die hard gaan in het gebergte. Nu nog een paar mannetjes voor op het vlakke.' De Spanjaard gaf er meteen namen bij: zijn vertrouwelingen Sergio Paulinho en Benjamin Noval. 'Garanties om zo ontspannen mogelijk naar de cols te trekken.' Zijn zij er uiteindelijk niet bij, dan dreigt hij een pruillip te trekken en het duo Bruyneel-Armstrong scheef te bekijken.
In afwachting rijdt hij vrijdag alleszins het Spaans kampioenschap tegen de chrono. Niet zozeer om de titel te pakken maar vooral om zijn nieuwe tijdritfiets uit te proberen in competitie. (HC, PDK)

http://www.nieuwsblad.be/(...)x?ArticleID=GH2BME63

Wat een diva toch, die Contador.

Geen Brajkovic deze Tour dus, lijkt me...

Het zullen deze drie (dus) wel worden:

Horner
Noval
Paulinho
Wow dat had ik van Contador niet verwacht. Vooral niet omdat ik op www.wielerupdate.nl het volgende las:
quote:
"Ik hoop dat de ploegleiding aan mijn verzoek voldoet," zegt Contador. "Met het huidige zestal ben ik al zeer tevreden, maar met Noval en Paulinho hebben we ook renners die veel kunnen betekenen in de vlakke ritten."
Maar wat hij echt heeft gezegd zullen we nooit weten.

Jammer voor Brajko dat hij waarschijnlijk niet naar de tour mag. Snap ook niet goed waarom hij (dat geld trouwens ook voor andere astana renners) bij Astana rijdt, maar dat geheel terzijde.

Hoop wel dat hij er in de Vuelta bij is, want ik ga naar de start in assen.
  maandag 22 juni 2009 @ 11:41:07 #82
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70247323
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:26 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Wow dat had ik van Contador niet verwacht. Vooral niet omdat ik op www.wielerupdate.nl het volgende las:
Het is uiteraard de interpretatie van de journalist, maar als een diva als Contador (of Armstrong) zegt: "ik hoop dat de ploegleiding aan mijn verzoek voldoet" is dat denk ik niet zo maar een terloopse opmerking. Maar idd, zeker weten doe je het nooit.
quote:
Jammer voor Brajko dat hij waarschijnlijk niet naar de tour mag.
Zou stom zijn om hem thuis te laten. Vermoed dat Armstrong Brajko er liever wel bij ziet.
  maandag 22 juni 2009 @ 11:43:49 #83
30220 Barca
pi_70247372
Tja ... Astana ... verzameling toppers, maar is het ook een dream team?
pi_70247692
Een diva? Valt wel mee. Het is natuurlijk niet vreemd dat een drievoudig rondewinnaar inspraak heeft in de tourselectie. Sterker nog, het is eerder vreemd dat hij het zo via de media moet spelen. Normaal gesproken zou de ploegleiding zelf toch wel aan zo'n topper vragen of hij 1 of 2 vrienden meewil (zelfs Gesink heeft Niermann meegekregen). Het geeft wel aan hoe de verhoudingen liggen in die ploeg.

Dat Brajkovic thuis blijft lijkt me niet vreemd. In de Giro reed hij aardig, maar bij elke tempoversnelling lag hij eraf. Bergop in de Tour heeft hij geen enkele waarde voor deze ploeg.
  maandag 22 juni 2009 @ 12:05:15 #85
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70248018
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:58 schreef Barca het volgende:

[..]

Mag dat niet dan? De Galliërs doen niet anders!
dan heb jij Asterix en de Olympische Spelen niet gelezen
  maandag 22 juni 2009 @ 12:08:08 #86
30220 Barca
pi_70248090
Wijlen Bart de Graaff doet dokter Fuentes/Ferrari na: "Slikken! Slikken! Slikken!"
  maandag 22 juni 2009 @ 15:13:43 #87
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70254239
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:54 schreef Ereinion het volgende:

Een diva? Valt wel mee. Het is natuurlijk niet vreemd dat een drievoudig rondewinnaar inspraak heeft in de tourselectie.

Sterker nog, het is eerder vreemd dat hij het zo via de media moet spelen. Normaal gesproken zou de ploegleiding zelf toch wel aan zo'n topper vragen of hij 1 of 2 vrienden meewil (zelfs Gesink heeft Niermann meegekregen). Het geeft wel aan hoe de verhoudingen liggen in die ploeg.

Contador reageerde behoorlijk overspannen op de komst van Armstrong als ik het me goed herinner. Dat er dan "spanningen" zijn tussen Contador en Armstrong/Bruyneel lijkt me dan niet meer dan logisch. Sowieso zijn er te veel ego's in die ploeg.

Vraag me ook af met welke ambities Klöden, Leipheimer (of zelfs Zubeldia) aan de start komen.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:21:25 #88
30220 Barca
pi_70254558
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:13 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Contador reageerde behoorlijk overspannen op de komst van Armstrong als ik het me goed herinner. Dat er dan "spanningen" zijn tussen Contador en Armstrong/Bruyneel lijkt me dan niet meer dan logisch. Sowieso zijn er te veel ego's in die ploeg.

Vraag me ook af met welke ambities Klöden, Leipheimer (of zelfs Zubeldia) aan de start komen.
Top 10? Áls je er een team van kunt maken dan zorgen dat je zo lang mogelijk iedereen voorin houdt. Dan heb je daarna gewoon het man tegen man gevecht en zie je wel wie er de beste is. (Afwisselend reageren op vluchten van (ja ... je zal het misschien niet snel zien) Evans, Menchov, enz.
pi_70254631
Ik vond het overspannen gehalte van die reactie nog wel meevallen. Iemand met zijn palmares zou toch eigenlijk bij een ploeg moeten rijden waar hij de enige kopman is. Als er dan iemand na meer dan twee jaar pensioen ineens de ploeg binnenkomt en de lakens gaat uitdelen, zou ik dat ook niet prettig vinden.

Wat de ambities van de anderen betreft: ik denk dat er een goede kans is dat op het eind van de Tour drie Astana's in de top-10 staan, Contador, Armstrong en Leipheimer. Klöden is denk ik bergop te zwak, Zubeldia zal wel beseffen dat het in deze ploeg niet aan hem is om ambities te hebben.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:26:06 #90
30220 Barca
pi_70254744
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:23 schreef Ereinion het volgende:
Ik vond het overspannen gehalte van die reactie nog wel meevallen. Iemand met zijn palmares zou toch eigenlijk bij een ploeg moeten rijden waar hij de enige kopman is. Als er dan iemand na meer dan twee jaar pensioen ineens de ploeg binnenkomt en de lakens gaat uitdelen, zou ik dat ook niet prettig vinden.

Wat de ambities van de anderen betreft: ik denk dat er een goede kans is dat op het eind van de Tour drie Astana's in de top-10 staan, Contador, Armstrong en Leipheimer. Klöden is denk ik bergop te zwak, Zubeldia zal wel beseffen dat het in deze ploeg niet aan hem is om ambities te hebben.
Wiens fout is het dan? Die van Bruyneel toch?
pi_70255079
Ik las onlangs een artikel in, ik meen, de Volkskrant waarin werd gesuggereerd dat Contador commercieel en publicitair niet aantrekkelijk genoeg is voor Astana.

Hij spreekt nauwelijks Engels en weigert tot zover om naar Kazachstan af te reizen voor publicitaire en zakelijke plichtplegingen, zoals het bezoeken van zakenrelaties van de geldschieters enzovoorts.

Daardoor zou hij bij het management niet goed liggen. Er werd niet gesteld dat een breuk aanstaande is, want zolang hij blijft winnen zijn ze spekkoper.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:42:40 #92
30220 Barca
pi_70255316
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:36 schreef Leatherface het volgende:
Ik las onlangs een artikel in, ik meen, de Volkskrant waarin werd gesuggereerd dat Contador commercieel en publicitair niet aantrekkelijk genoeg is voor Astana.

Hij spreekt nauwelijks Engels en weigert tot zover om naar Kazachstan af te reizen voor publicitaire en zakelijke plichtplegingen, zoals het bezoeken van zakenrelaties van de geldschieters enzovoorts.

Daardoor zou hij bij het management niet goed liggen. Er werd niet gesteld dat een breuk aanstaande is, want zolang hij blijft winnen zijn ze spekkoper.
Kan ik me wel iets bij voorstellen.
Hebben we de rol van Popovych nog niet eens besproken. Want, heeft die niet de kwaliteit om top 10 te rijden? (Heb ik het niet over de vrijheid om voor die kans te rijden in zijn huidige ploeg!)

[ Bericht 10% gewijzigd door Barca op 22-06-2009 15:47:58 ]
pi_70255453
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:42 schreef Barca het volgende:

[..]

Kan ik me wel iets bij voorstellen.
Hoe groots zijn prestaties ook mogen zijn, dat zo'n Spanjaard als Contador nauwelijks Engels spreekt is commercieel een nadeel voor zijn sponsor. Dit natuurlijk ook omdat de wielersport sterk uitbreidt naar de Engelstalige wereld en Oost-Europa/ex-USSR. In die multinationale teams wordt Engels erg belangrijk.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:50:00 #94
30220 Barca
pi_70255579
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hoe groots zijn prestaties ook moge zijn, dat zo'n Spanjaard als Contador nauwelijks Engels spreekt is commercieel een nadeel voor zijn sponsor. Dit natuurlijk ook omdat de wielersport sterk uitbreidt naar de Engelstalige wereld en Oost-Europa/ex-USSR. In die multinationale teams wordt Engels erg belangrijk.
Zeker. Als sporter ben je toch ook publiek bezit, uithangbord van je ploeg. Natuurlijk staat presteren voorop maar je zult toch een balans moeten vinden tussen trainen en het verschijnen in het openbaar. (En dan heb ik het niet over in een club straal bezopen worden betrapt met Paris Hilton.)
pi_70255586
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:42 schreef Barca het volgende:

[..]
Hebben we de rol van Popovych nog niet eens besproken. Want, heeft die niet de kwaliteit om top 10 te rijden?
Hangt van zijn vorm af. De laatste jaren reed hij geen echte klassementen meer.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:51:40 #96
30220 Barca
pi_70255647
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hangt van zijn vorm af. De laatste jaren reed hij geen echte klassementen meer.
Maar uitgaande van topvorm?
pi_70256435
Moeilijk te zeggen. Hij zal volop moeten werken voor Contador, dan wel Leipheimer of Lance.
pi_70256532
Het is natuurlijk ook maar de vraag wat tegenwoordig de topvorm bij Popovych is. Het heeft er toch alle schijn van dat hij zo rond zijn 23e zijn piek had liggen.
pi_70257070
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:15 schreef Ereinion het volgende:
Het is natuurlijk ook maar de vraag wat tegenwoordig de topvorm bij Popovych is. Het heeft er toch alle schijn van dat hij zo rond zijn 23e zijn piek had liggen.
Ja dat klopt. Toen (2003) werd hij 3de in de Ronde van Italie. In 2002 en 2004 werd hij 12de en 5de. In 2005 reed hij zijn eerste Ronde van Frankrijk waar hij 12de werd. In 2006 werd hij uit mijn hoofd 25ste. Een jaar later eindigde hij in de top tien volgens mij. Dat oorzaak hiervan zou kunnen zijn dat hij in dat jaar (2007) uitviel in de Ronde van Italie door een valpartij. Die valpartij vond plaats op de finishlijn toen het zo hard regende. Vorig jaar was gewoon een slecht jaar om maar zo te zeggen. Uitgezonderd van Parijs-Nice bedoel ik dan. Ja ik denk inderdaad dat hij een van de renners is die heel vroeg in hun carriere top zijn. Hetzelfde dreigd een beetje te gebeuren bij Cunego.
  maandag 22 juni 2009 @ 16:30:13 #100
30220 Barca
pi_70257138
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:13 schreef Leatherface het volgende:
Moeilijk te zeggen. Hij zal volop moeten werken voor Contador, dan wel Leipheimer of Lance.
Ik zei al: als hij de vrijheid heeft om voor eigen kans te gaan. Wat kan hij dan als hij in topvorm is?
pi_70257249
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:30 schreef Barca het volgende:

[..]

I al: als hij de vrijheid heeft om voor eigen kans te gaan. Wat kan hij dan als hij in topvorm is?
Zoals o.a. Ereinion aangeeft, sinds zijn 3e plaats in de Giro van 2003 vertoont Popovych over het algemeen een dalende curve in klassementen van grote rondes. Volgens die logica geen topklassement.
  maandag 22 juni 2009 @ 16:36:36 #102
30220 Barca
pi_70257403
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zoals o.a. Ereinion aangeeft, sinds zijn 3e plaats in de Giro van 2003 vertoont Popovych over het algemeen een dalende curve in klassementen van grote rondes. Volgens die logica geen topklassement.
Ok. Dan is hij dus niet zo'n vedette als de andere renners.
pi_70257997
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:36 schreef Barca het volgende:

[..]

Ok. Dan is hij dus niet zo'n vedette als de andere renners.
Een echte vedette zou ik hem sowieso niet noemen. Hij heeft dan weliswaar een witte trui, een ritzege in de Tour en een podiumplaats in de Giro. Maar Armstrong, Contador, Kloden en Leipheimer hebben toch wel een grotere staat van dienst. Binnen de hierarchie van Astana is hij de 5de of 6de man.
  maandag 22 juni 2009 @ 16:58:52 #104
30220 Barca
pi_70258230
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:52 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Een echte vedette zou ik hem sowieso niet noemen. Hij heeft dan weliswaar een witte trui, een ritzege in de Tour en een podiumplaats in de Giro. Maar Armstrong, Contador, Kloden en Leipheimer hebben toch wel een grotere staat van dienst. Binnen de hierarchie van Astana is hij de 5de of 6de man.
Duidelijk. Maar als je het hebt over dream team ... dan is hij dus eerder een type Drexler, Laetner, Mullin dan een Barkley, Malone of laat staan Jordan.
pi_70258504
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:58 schreef Barca het volgende:

[..]

Duidelijk. Maar als je het hebt over dream team ... dan is hij dus eerder een type Drexler, Laetner, Mullin dan een Barkley, Malone of laat staan Jordan.
Wielrennen moet je niet vergelijken met basketballen.
  maandag 22 juni 2009 @ 17:16:10 #106
30220 Barca
pi_70258787
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:07 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Wielrennen moet je niet vergelijken met basketballen.
Ik heb het over de status van de kwaliteiten. Niet over de kwaliteiten op zich. Dat Jordan een ander type speler was dan Mullin ... (de vraag is niet eens door iedereen te beantwoorden trouwens). Niet iedere wielrenner beschikt overigens over dezelfde kwaliteiten. Al zijn Contador, Armstrong, Leipheimer, Klöden, Zubeldia en Popovych wel allen klassementsrenners. Er zit geen verschil in dat de een duidelijk een sprinter is en de ander duidelijk een pure klimmer.
pi_70269211
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:16 schreef Barca het volgende:

[..]

Ik heb het over de status van de kwaliteiten. Niet over de kwaliteiten op zich. Dat Jordan een ander type speler was dan Mullin ... (de vraag is niet eens door iedereen te beantwoorden trouwens). Niet iedere wielrenner beschikt overigens over dezelfde kwaliteiten. Al zijn Contador, Armstrong, Leipheimer, Klöden, Zubeldia en Popovych wel allen klassementsrenners. Er zit geen verschil in dat de een duidelijk een sprinter is en de ander duidelijk een pure klimmer.
Ja, dat snap ik wel, maar het zijn twee totaal verschillende sportculturen.
  maandag 22 juni 2009 @ 21:36:04 #108
30220 Barca
pi_70269398
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:32 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel, maar het zijn twee totaal verschillende sportculturen.
Dat klopt, maar gezien de insteek van mijn vraag denk ik dat die cultuur niet zo van belang is.

Een vergelijking trekken met voetbal zou net zo "vreemd" zijn.
pi_70321647
Garmin heeft blijkbaar op het punt te hebben gestaan om Contador, Noval en Paulinho aan te trekken totdat Astana alsnog haar verplichtingen nakwam.
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:22:19 #110
260637 Croccy
Why so serious?
pi_70321759
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:19 schreef wimderon het volgende:
Garmin heeft blijkbaar op het punt te hebben gestaan om Contador, Noval en Paulinho aan te trekken totdat Astana alsnog haar verplichtingen nakwam.
Rabobank had ook al interesse in Contador, maar wie wil nou niet dat Contador voor zijn ploeg rijd, hij zal dit jaar gewoon de Tour de France winnen door een meesterlijke ontsnapping in de bergen en in de tijdrit geeft ook vaak niks weg.
pi_70323729
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:22 schreef Croccy het volgende:

[..]

Rabobank had ook al interesse in Contador, maar wie wil nou niet dat Contador voor zijn ploeg rijd, hij zal dit jaar gewoon de Tour de France winnen door een meesterlijke ontsnapping in de bergen en in de tijdrit geeft ook vaak niks weg.
Rabo had een aantal jaar geleden al interesse voor Contador toen de Liberty Seguros ploeg opgeheven werd. Maar volgens mij wilde Contador toen te veel dat het team om hem heen gebouwd werd en is de deal afgeketst.
Volgens mij is het een redelijk veeleisend mannetje, heeft hij natuurlijk ook alle recht op gezien zijn staat van dienst. Er is er maar een die een beter palmares heeft en die is nu zijn ploegmaatje
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:47:54 #112
260637 Croccy
Why so serious?
pi_70324693
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:19 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Rabo had een aantal jaar geleden al interesse voor Contador toen de Liberty Seguros ploeg opgeheven werd. Maar volgens mij wilde Contador toen te veel dat het team om hem heen gebouwd werd en is de deal afgeketst.
Volgens mij is het een redelijk veeleisend mannetje, heeft hij natuurlijk ook alle recht op gezien zijn staat van dienst. Er is er maar een die een beter palmares heeft en die is nu zijn ploegmaatje
Rabobank heeft vaak interesse in Zuid-Europeanen maar vaak brengen ze niet waar ze voor gehaald zijn. Flecha heeft nooit een grote klassieker gewonnen en ik snap de aankoop van Garate helemaal niet. Freire is de enige die echt de aankoop waard is geweest.

Zal wel beter zijn voor Contador als hij ergens anders ging rijden. Sky misschien, Contador voor het klassement en Cavendish voor de etappes?
pi_70328393
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:47 schreef Croccy het volgende:

[..]

Rabobank heeft vaak interesse in Zuid-Europeanen maar vaak brengen ze niet waar ze voor gehaald zijn. Flecha heeft nooit een grote klassieker gewonnen en ik snap de aankoop van Garate helemaal niet. Freire is de enige die echt de aankoop waard is geweest.

Zal wel beter zijn voor Contador als hij ergens anders ging rijden. Sky misschien, Contador voor het klassement en Cavendish voor de etappes?
Op zich fietst Cav niet bij Sky.
pi_70329454
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Op zich fietst Cav niet bij Sky.
En die heeft ook meerdere malen aangegeven daar geen zin in te hebben. Hij vindt het prima bij Columbia.
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:17:32 #115
260637 Croccy
Why so serious?
pi_70330554
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:47 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

En die heeft ook meerdere malen aangegeven daar geen zin in te hebben. Hij vindt het prima bij Columbia.
Ach een bak geld en elke renner is te halen, en waarschijnlijk krijgt Sky gewoon een sterk breed team. Natuurlijk zegt Cavendish dat hij het naar zijn zin heeft, lijkt mij vreemd als hij in de pers liet weten graag te willen vertrekken zo midden in het seizoen.
pi_70345247
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:19 schreef wimderon het volgende:
Inmiddels ook op (het totaal verneukte) cyclingnews:
quote:
Aborted move by Astana riders to Garmin unconfirmed

Garmin-Slipstream team manager Jonathan Vaughters declined to confirm or deny rumours that 2007 Tour de France winner Alberto Contador had been close to signing with the US team and riding this year's Tour with them.

Spaniard Contador, domestiques Benjamin Noval and Sergio Paulinho plus Contador's preferred mechanic and soigneur were set to jump ship had Astana folded, according to US media reports. Astana's Lance Armstrong, Levi Leipheimer and others would have ridden the Tour under the Livestrong-Trek name.

"Any rider coming to our team has to pass the same level of scrutiny."

The rumoured split ultimately didn't happen due to a last minute sponsor payment which kept Astana together. It suggests that there is a real rift within the Kazakhstan-backed team which could lead to further tensions at the Tour de France.

"We always keep our negotiations confidential, with any rider, until they are complete," Vaughters told Cyclingnews today. "It's just best for the rider, his current sponsors and all parties involved."

The latest media reports suggest that there was indeed some truth to Contador's move. Herbalife was to be Garmin's secondary sponsor and the team sent bicycles to Contador, said an Astana source.

Armstrong commented on the story on Monday. "Just read this [the article]," he wrote on Twitter. "JL [US writer Joe Lindsey, who broke the story - ed.] may not be far off on this (for once). I'm choosing to ignore and remove myself from drama. TdF – hard enough."

Cyclingnews asked Vaughters if the arrival of a Tour winner would have caused concern for Christian Vande Velde. Vande Velde was aiming for a podium spot prior to breaking several bones in the Giro d'Italia.

"Christian is a team leader and team player," he answered. "He's a guy that only worries about the fit and function of new teammates. He thinks of this team as his family, and only wants what's best for his family. He's just not one to get caught up on specific roles.

"It'll be interesting to see if he can make it back to form, after five broken vertebrae, for the Tour. But it is pretty amazing that he's even racing the Tour."

Garmin has a doping-free reputation and it carefully assesses riders before it offers contracts. Investigations initially linked Contador and Paulinho to 2006's Operaciķn Puerto, but they were later cleared by the International Cycling Union (UCI).

"Any rider coming to our team has to pass the same level of scrutiny," he said. "We are meticulous, cautious and very focused on this process with all riders. Just ask anyone who's ever come to this team. All of their medical records, anti-doping records and blood passport records must be released to us or we don't consider them. Period."

Astana's financial rescue means that Contador must stay put for now. Vaughters downplayed the suggestion that Garmin could sign him at the end of the season. "I would guess Contador has a contract with Astana that lasts a long time," he said.

Garmin should announce its Tour de France line-up today, with Vande Velde, David Millar, Julian Dean looking set to be part of the nine-man squad. Astana will also finalise its line-up soon.
pi_70349592
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:22 schreef wimderon het volgende:

[..]
(het totaal verneukte) cyclingnews:
[..]
Daarmee bedoel je zeker de lay out wijzigingen? Ik vind die nieuwe ook niet denderend...
pi_70356933
Geen Noval, Brajkovic of Horner dus...wel Muravyev, Paulinho en Rast:
Astana heeft selectie rond
pi_70357022
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Daarmee bedoel je zeker de lay out wijzigingen? Ik vind die nieuwe ook niet denderend...
Het oude blonk uit in eenvoud. Nu is het mooier, maar een stuk onoverzichtelijker. Ik denk dat het gewoon even wennen is.
pi_70357579
Lance Armstrong (VS)
Alberto Contador (Spa)
Andreas Klöden (Dui)
Levi Leipheimer (VS)
Dmitriy Muravyev (Kaz)
Sergio Paulinho (Por)
Haimar Zubeldia (Spa)
Yaroslav Popovych (Ukr)
Gregory Rast (Zwi)

Dat is dus de ploeg waarmee Astana aan het vertrek staat in Monaco.

Genoeg sterke renners om een grote impact te maken op de koers (minimaal). Maar de vraag is, weet Bruyneel alle neuzen dezelfde richting op te krijgen? Enerzijds heb je Contador, wie wordt loyaal aan hem? Anderzijds heb je Armstrong, wie trekt partij voor hem? Wat nu als Lance en Alberto even sterk blijken? Wie kiest dan partij voor wie? Of wordt het een voor allen...?
pi_70357616
Mooie materie voor de sportpsychologen, dat Astana.
pi_70357818
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Veel onoverzichterlijker inderdaad, langere laadtijden, nauwelijks mobiel te bekijken. Voor veel mensen is het ook enorm storend dat er nu met spoilers gewerkt wordt en ze niet op hun gemakje de live-reports kunnen teruglezen. Dat forum daar puilt ook uit van de klachten en kritieken

[ Bericht 7% gewijzigd door wimderon op 25-06-2009 13:58:25 ]
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:54:00 #123
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_70358082
ja, ik vond die vorige veel beter, was mooi eenvoudig.

Hangt ook wel wat van af met welke webbrowser je werkt, heb ik gemerkt
pi_70358250
Opvallende namen trouwens, die laatste 3 renners. Paulinho was wel redelijk verwacht, maar Rast en Muravyev waren nou niet de verwachte namen. Wel opvallend dat er met Paulinho iemand uit het kamp Contador bij is gekomen en Horner thuis wordt gelaten. Als er twee kampen ontstaan denk ik dat Contador buiten diezelfde Paulinho op weinig steun zal kunnen rekenen...
pi_70358440
Inderdaad redelijk verrassend. Een Brajkovic en Horner had ik eigenlijk wel verwacht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_70358535
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:57 schreef wimderon het volgende:
Opvallende namen trouwens, die laatste 3 renners. Paulinho was wel redelijk verwacht, maar Rast en Muravyev waren nou niet de verwachte namen. Wel opvallend dat er met Paulinho iemand uit het kamp Contador bij is gekomen en Horner thuis wordt gelaten. Als er twee kampen ontstaan denk ik dat Contador buiten diezelfde Paulinho op weinig steun zal kunnen rekenen...
Muravyev is denk ik gewoon onder druk van het management tot de ploeg toegelaten, vawege publicitaire belangen.

Dan vraag ik me af, valt dat goed bij de rest? Ik kan me voorstellen dat een Armstrong en/of Contador liever Horner, Brajkovic of Noval erbij zagen.

Je hebt mogelijk drie kampen binnen dat geheel. De Lance-kliek, Contador met zijn buddie Paulinho en het Kazachstaanse geheel van buitenaf, met Muravyev als 'zendeling'.

Zal goede lijm aan te pas komen.
pi_70358635
Kunnen we lekker gaan speculeren, wat worden de kampen binnen Astana. Armstrong, Leipheimer en Popovych lijken me zeker één front vormen, Contador, Paulinho en Zubeldia ook wel. Waar Klöden, Muravyev en Rast staan kan ik moeilijk inschatten (als het al uit zou maken in welk kamp die zitten). Aan de andere kant, misschien steekt Contador er wel zo bovenuit, dat de rest geen keus heeft om hem te steunen.
pi_70358870
Sowieso zal eerst moeten blijken wie de sterkste is denk ik. Als Contador gewoon veruit de beste is, vermoed ik dat de rest zich zal moeten neerleggen bij een dienende rol. Ook Armstrong, hoe makkelijk zich er wel of nier bij neerlegt is ten tweede. Andersom weet ik niet of Contador voor Armstrong zal knechten, als die laatste sterker blijkt. Als ze even sterk blijken, wordt het helemaal mooi.
pi_70358908
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Muravyev is denk ik gewoon onder druk van het management tot de ploeg toegelaten, vawege publicitaire belangen.

Dan vraag ik me af, valt dat goed bij de rest? Ik kan me voorstellen dat een Armstrong en/of Contador liever Horner, Brajkovic of Noval erbij zagen.

Je hebt mogelijk drie kampen binnen dat geheel. De Lance-kliek, Contador met zijn buddie Paulinho en het Kazachstaanse geheel van buitenaf, met Muravyev als 'zendeling'.

Zal goede lijm aan te pas komen.
De neutralen (Rast, Muravyev, Klöden en misschien zelfs Zubeldia) zullen in het geval er een tweestrijd ontstaat wel de kant van Bruyneel kiezen, die op zijn beurt weer partij voor Armstrong zal kiezen veronderstel ik.
pi_70358938
Hmmm, ik zie net op zn twitter ( ) dat Horner tot voor kort last heeft gehad van een beenblessure. Dus misschien wel logisch dat hij niet meegaat.
pi_70358952
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:15 schreef Leatherface het volgende:
Sowieso zal eerst moeten blijken wie de sterkste is denk ik. Als Contador gewoon veruit de beste is, vermoed ik dat de rest zich zal moeten neerleggen bij een dienende rol. Ook Armstrong, hoe makkelijk zich er wel of nier bij neerlegt is ten tweede. Andersom weet ik niet of Contador voor Armstrong zal knechten, als die laatste sterker blijkt. Als ze even sterk blijken, wordt het helemaal mooi.
Dat laatste zou helemaal mooi zijn. Contador die in de aanval gaat en afgejaagd wordt door Leipheimer en Klöden
pi_70358959
Het zal voor Contador zaak zijn om zo snel mogelijk zijn dominantie te demonstreren, als hij tot de Ventoux wacht is het niet ondenkbaar dat Leipheimer of Armstrong door de lange tijdrit voor hem staat, en dan zal hij in dienst van hen moeten rijden. Het zou me niks verbazen als Contador direct in de eerste aankomst bergop al zijn slag zal proberen te slaan (zoals Armstrong in zijn beste jaren), de vraag is of hem dat lukt.
pi_70358995
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

De neutralen (Rast, )
Neutralen.Haha. Ja, een Zwitser behoort daar wel toe.
pi_70359000
Ze verwachten er zelf in ieder geval heel wat van, een nieuwe Franse revolutie wordt aangekondigd
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:20:42 #135
30220 Barca
pi_70359058
Het zal, vanwege de angst om jezelf op te blazen, wel niet gebeuren maar ik hoop dat toppers van andere ploegen om de beurt aanvallen om te kijken of Astana een team is. Gaat Astana om en om of gaan ze allemaal tegelijk omdat ze allemaal willen winnen?
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:26:43 #136
40566 Ericr
Livewrong
pi_70359265
Armstrong heeft een beschermde status en is kopman naast Contador. Bruyneel heeft er dus vertrouwen in. Voorheen werd Leipheimer toch boven Armstrong gesteld.
quote:
Astana zal de Ronde van Frankrijk beginnen met een tweetal kopmannen. Niet alleen Alberto Contador zal de status genieten, maar ook Lance Armstrong begint als kopman aan het reusachtige wielerfestijn.

Een woordvoerder zei vandaag tegenover Infostrada Sports dat de koers zal uitwijzen wie de beste is. Astana rekent in principe op Contador, maar vindt dat ook Armstrong een beschermde status verdient.
http://www.spitsnieuws.nl(...)rong_ook_kopman.html
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:31:55 #137
30220 Barca
pi_70359445
Leipe Leipo kan de drk van kopman zijn nog wel eens niet aan. Dit is dus wel slim. Maar ... zal de rolverdeling op papier gelijk zijn aan de plek die renners in hun hoofd hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door Barca op 25-06-2009 14:51:50 ]
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:41:50 #138
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70359804
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:31 schreef Barca het volgende:
Lepe Leipo kan de drk van kopman zijn nog wel eens niet aan. Dit is dus wel slim.
Lance is op dit moment misschien ook gewoon sterker. Die "trainingstijdrit" in Colorado en de Nevada City Classic zouden daar op kunnen wijzen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:44:47 #139
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_70364152
bruyneel heeft aan sporza verteld dat contador dé kopman is.

Nu kan hij zeggen wat hij wil, maar goed. En ook, vorig jaar heeft saxo al bewezen dat meerdere kopmannen hebben geen nadeel hoeft te zijn.
  donderdag 25 juni 2009 @ 17:28:38 #140
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70365394
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:31 schreef Barca het volgende:
Leipe Leipo kan de drk van kopman zijn nog wel eens niet aan. Dit is dus wel slim. Maar ... zal de rolverdeling op papier gelijk zijn aan de plek die renners in hun hoofd hebben?
Uiteraard niet.
Leipo zal zich schikken in een knechtenrol maar Contador en Armstrong als ze kort in het klassement staan zullen beide de leiderspositie willen opeisen. Ik denk dus dat Astana nog in tweespalt valt als beide mannen kans maken op de zege
pi_70365741
Toch denk ik dat Armstrong wel bereid is om zich neer te leggen bij een dienende rol, als het echt niet anders kan. Natuurlijk is hij eerzuchtig en een winnaarstype, maar zo professioneel is hij wel.

Van Contador moet ik dat nog zien. Die voelde zich toch wel gebeten door de comeback van Armstrong.

De achtergrond en uitgangspositie van beide heren zijn natuurlijk verschillend.
pi_70367730
Armstrong als reactie op een twitteraar dat het schandalig is dat Horner niet meegaat:
quote:
Believe me, I tried. This is not 2004 or 2005. I'm not the leader of the team. Horner is the man and we'll miss him. Period.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_70367770
Hmm, dat spreekt toch wel boekdelen. Dat Armstrong zo openbaar zijn ongenoegen uit.

Die 'period' zegt veel.
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:20:33 #144
40566 Ericr
Livewrong
pi_70370201
De benen laten spreken dan maar of hopen dat Leipheimer zich er nog tussen wurmt. Leipheimer zal normaal gesproken het Armstrong kamp kiezen. Contador kan moeilijk twee ploeggenoten aanvallen als deze korter in het klassement staan en geen teken van verzwakking tonen.
pi_70370692
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:20 schreef Ericr het volgende:
De benen laten spreken dan maar of hopen dat Leipheimer zich er nog tussen wurmt. Leipheimer zal normaal gesproken het Armstrong kamp kiezen. Contador kan moeilijk twee ploeggenoten aanvallen als deze korter in het klassement staan en geen teken van verzwakking tonen.
Contador denkt als het er op aan komt, Alberto is de baas f*ck die yankees maar, als het armstrong of leipi 1 contador 2 of 3 reken maar dat hij aanvalt.
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:40:47 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70370822
Muravyev

Ergens heb ik het idee dat dat hele Astana één groot fiasco wordt komende tour .
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:41:37 #147
40566 Ericr
Livewrong
pi_70370844
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:36 schreef solaire het volgende:

[..]

Contador denkt als het er op aan komt, Alberto is de baas f*ck die yankees maar, als het armstrong of leipi 1 contador 2 of 3 reken maar dat hij aanvalt.
Armstrong is ook niet gek natuurlijk, die probeert via de tijdrit voor Contador te blijven. Eens zien wie de lachende derde is.
pi_70370989
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

Armstrong is ook niet gek natuurlijk, die probeert via de tijdrit voor Contador te blijven. Eens zien wie de lachende derde is.
nou 15.5 km proloog ben benieuwd of Armstrong (en Leipi) Contador daarin te grazen kunnen nemen meer als 15 sec zal het niet zijn gok ik
pi_70371450
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

Alles valt of staat natuurlijk bij het niveau van Armstrong. Als dat het niveau van toen hij stopte benadert dan mag Contador uberhaupt blij zijn als hij Armstrong kan volgen bergop. Hetzelfde geldt voor de openingstijdrit. Die is in principe perfect voor Contador, maar als Armstrong daar weer zo uithaalt als in 2005 (toen Zabriskie weliswaar won) toen hij de concurrentie voor het klassement vernederde en Ullrich zelfs inhaalde, gaat er voor Contador ook niets aan te doen zijn.
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:04:30 #150
40566 Ericr
Livewrong
pi_70371571
Die Nevada ronde was een mooie voorbereiding voor de openingstijdrit. Gevaar is alleen dat of Contador of Armstrong te vroeg tijdens de Tour in topvorm is omdat ze elkaar de loef willen afsteken.
pi_70371721
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:04 schreef Ericr het volgende:
Die Nevada ronde was een mooie voorbereiding voor de openingstijdrit. Gevaar is alleen dat of Contador of Armstrong te vroeg tijdens de Tour in topvorm is omdat ze elkaar de loef willen afsteken.
Dat is wel een risico. In dat geval zou een late pieker de spreekwoordelijke derde hond kunnen zijn.

Misschien nog wel binnen Astana zelf.
pi_70372094
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is wel een risico. In dat geval zou een late pieker de spreekwoordelijke derde hond kunnen zijn.

Misschien nog wel binnen Astana zelf.
Aan wie denk je dan als spreekwoordelijke derde hond. Ik zou aan Leipheimer denken.
pi_70372458
Leipheimer of eventueel Kloden. Maar in de eerste plaats Leipheimer.
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:32:56 #154
40566 Ericr
Livewrong
pi_70372541
Volgens mij heeft Leipheimer zijn ziel al aan Armstrong verkocht.
pi_70372840
Zou kunnen, maar als Armstrong ziet dat hij niet meer kan winnen, misschien wil hij dan Leipie wel steunen? (ik heb Armstrong ik ieder geval nooit op het Lemond-syndroom kunnen betrappen, die het liefst als de enige goede Amerikaanse wielrenner de geschiedenisboeken in gaat).

Weet iemand trouwens of Astana ook op de ploegentijdrit getraind heeft? Ik heb daar nog niks over gelezen, en de belangrijkste mannen van de ploeg zitten aan verschillende kanten van de oceaan.
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:47:26 #156
67640 SaintOfKillers
pi_70373072
Het zou wel interessant zijn indien Zubeldia na 2 weken de sterke man blijkt te zijn .
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:54:31 #157
40566 Ericr
Livewrong
pi_70373371
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zou wel interessant zijn indien Zubeldia na 2 weken de sterke man blijkt te zijn .
Vrees dat de plaatselijke bloedbank daarvoor niet genoeg voorraad in huis heeft.
pi_70373507
Lance is echt chagrijnig
quote:
Out doing TT intervals. Lots of fun. Not.
Klik dan als je durft
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:58:52 #159
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70373549
Astana heeft trouwens wel de perfecte ploeg om het ploegenklassement te winnen.

- In vlakke etappes tellen de eerste 5 dus is het zaak om in het peloton te blijven
- Ze hebben een goede ploegentijdrit in de benen, zeker top 5.
- In bergetappes tellen de eerste 3. Je hebt allerlei knechten die het in het begin van de klim kunnen doen. Van het kwartet Contador Armstrong Leipi en Klöden verwacht ik de eerste 2 toptien en een derde top 20.
- Contador Armstrong Leipi Klöden en ook Popovytsj zijn uistekende tijdrijders.

Geen enkele ploeg dit dat overtreft
pi_70374847
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:58 schreef Szura het volgende:
Astana heeft trouwens wel de perfecte ploeg om het ploegenklassement te winnen.

- In vlakke etappes tellen de eerste 5 dus is het zaak om in het peloton te blijven
- Ze hebben een goede ploegentijdrit in de benen, zeker top 5.
- In bergetappes tellen de eerste 3. Je hebt allerlei knechten die het in het begin van de klim kunnen doen. Van het kwartet Contador Armstrong Leipi en Klöden verwacht ik de eerste 2 toptien en een derde top 20.
- Contador Armstrong Leipi Klöden en ook Popovytsj zijn uistekende tijdrijders.

Geen enkele ploeg dit dat overtreft
Inderdaad
pi_70375462
Je moet niet vergeten dat er ook ritten komen waar een groepje "kanslozen" vele minuten cadeau krijgen en dat het parcours niet zo selectief is, er zullen heus niet zomaar met tientallen minuten gegooid worden naar de renners die 15e a 20e worden in het eindklassement en wie weet kunnen ploegen als Rabo, Caisse, Saxo, Lotto of Liquigas zo in de bergen als ploeg het verlies redelijk beperken. Terwijl een Flecha, Garcia Acosta, Arvesen, Vansummeren, Vandborg of whoever in zo'n overgangsrit wel zomaar een keertje 20 a 30 minuten cadeau kunnen gaan krijgen. Helemaal leuk wordt het als zo'n ploeg dan met twee man in zo'n kopgroep van 12 ofzo zit.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:17:03 #162
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70393700
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:01 schreef Suijk het volgende:
Armstrong als reactie op een twitteraar dat het schandalig is dat Horner niet meegaat:
[..]

Believe me, I tried. This is not 2004 or 2005. I'm not the leader of the team. Horner is the man and we'll miss him. Period.

OK, Lance is niet de kopman, maar Contador wilde Paulinho én Noval mee. En zowel Noval als Horner moeten thuisblijven. Impliceert Armstrong hiermee dat Contador er ook op aangedrongen heeft dat Horner thuis moest blijven? Het lijkt me niet dat Contador Rast persé mee wilde hebben. Wie eigenlijk wel?

Ik blijf het vreemd vinden.
pi_70394417
Misschien dat Horner en Noval juist zijn thuisgelaten om nog meer kampvorming te voorkomen
heb je links Paulinho Contador en rechts Leipi Armstrong Popo en als bindende factor de semi-neutralen/ zo lang ik maar geld krijg: Kloden Zubeldia Rast en Muravyev
Als je de twee kampen elk nog een mannetje exta geeft is het bonje in dat team vanaf Arcalis, nu hopelijk voor Bruyneel pas op zijn vroegst bonje in de alpen. Ik snap bruyneel wel en Rast en Muravyev zijn degelijke knechten die doen op het vlakke niet onder voor Horner of Noval. Wie moet er anders water gaan halen ? Kloden?
pi_70395175
Het oogt natuurlijk erg sterk, maar zijn er hier gewoon niet te veel kapiteins op het schip? Kloden en Leipheimer zijn geen typische knechten en Armstrong en Contador gaan echt niet voor elkaar werken als ze beiden goed zijn.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:57:18 #165
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_70395211
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:56 schreef aesop het volgende:
Het oogt natuurlijk erg sterk, maar zijn er hier gewoon niet te veel kapiteins op het schip? Kloden en Leipheimer zijn geen typische knechten en Armstrong en Contador gaan echt niet voor elkaar werken als ze beiden goed zijn.
tuurlijk wel.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 15:23:59 #166
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70398194
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:36 schreef solaire het volgende:

Als je de twee kampen elk nog een mannetje exta geeft is het bonje in dat team vanaf Arcalis, nu hopelijk voor Bruyneel pas op zijn vroegst bonje in de alpen.
Aan de andere kant waren Contador en Armstrong dan voor de start wel meer tevreden geweest. Nu zijn hun wensen niet ingewilligd. Armstrong is iig niet blij. Alberto waarschijnlijk ook niet. Vraag me af wat erger is.

En... als Armstrong beter doet dan Contador in Monaco is het sowieso bonje vanaf het begin. Kan nog leuk worden.
pi_70400196
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:23 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Aan de andere kant waren Contador en Armstrong dan voor de start wel meer tevreden geweest. Nu zijn hun wensen niet ingewilligd. Armstrong is iig niet blij. Alberto waarschijnlijk ook niet. Vraag me af wat erger is.

En... als Armstrong beter doet dan Contador in Monaco is het sowieso bonje vanaf het begin. Kan nog leuk worden.
Hoe dan ook Bonje daar zijn we het iig over eens. de verloop van de koers zal wel uitmaken hoe het precies gaat lopen maar 4 ex podium, ik had er toch zeker tegen een gezegd ga jij maar lekker de Vuelta proberen te winnen, daar verschijnt toch niet veel soeps aan de start. (en daarbij dacht ik aan leipi)
pi_70400538
Ik hoop op bonje
pi_70400827
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:32 schreef Sjiznit het volgende:
Ik hoop op bonje
Wat voor bonje? Ik zou het wel leuk vinden als een niet-astana renner de tour zou winnen.
pi_70401226
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:42 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Wat voor bonje? Ik zou het wel leuk vinden als een niet-astana renner de tour zou winnen.
gewoon bonje; onderlinge scheldpartijen, tegen elkaar rijden, vuistslagen (zoals Belli in de giro), gooien met bidons, drive by's
genieten wordt het
pi_70402823
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:58 schreef Szura het volgende:

1e 3 tellen in vlakke etappes.
pi_70403106
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:42 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Dat het niet soepel loopt binnen die ploeg, en dat ze lekker tegen elkaar gaan rijden. Heerlijk wordt dat. Natuurlijk ook het gegooi met bidons e.d. Dat lijkt me duidelijk
pi_70404024
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:09 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Dat het niet soepel loopt binnen die ploeg, en dat ze lekker tegen elkaar gaan rijden. Heerlijk wordt dat. Natuurlijk ook het gegooi met bidons e.d. Dat lijkt me duidelijk
Dat eerste lijkt me ook leuk.
Dat tweede hoeft niet zo nodig, hoewel het ook voordelen heeft (diskwalificatie ).
pi_70404186
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat eerste lijkt me ook leuk.
Dat tweede hoeft niet zo nodig, hoewel het ook voordelen heeft (diskwalificatie ).

Was enigszins sarcasitsch bedoeld, maar ach gewoon wat opschudding zeg maar. Is tof.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:42:06 #175
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70408902
Voor degenen die van speculeren en kolen op het vuur houden.. Contador is Spaans Kampioen Tijdrijden

http://www.marca.com/2009/06/26/ciclismo/1246037581.html
pi_70410644
Reactie van Horner, zegt genoeg over de verhoudingen hoor...
quote:
SALT LAKE CITY - Tuesday was when it all started to go wrong for me.

I woke up in Aspen, Colo., to clear skies and beautiful temperatures. It was going to be a great day to ride six hours with Lance Armstrong and Levi Leipheimer, my Astana teammates, as we continued training for the Tour de France. There was only one problem; I still hadn't gotten my ticket to France, which was the real sign of a securing spot on the Tour team.

The tickets were supposed to be there the Friday before. When they didn't show then, I still didn't worry because I was told the team would have them to me on Monday. Then Monday came and went, and there were still no tickets. Now both my girlfriend, Megan, and I were starting to worry and wonder what was going on.

Instead of getting ready to ride like I normally would have, it was becoming clear that things were not right, and that preparing my suitcase for the drive home should be first on my list of things to do Tuesday morning. When bad news comes, a fast exit is generally in order, since hanging around and watching others prepare for the race I wouldn't be riding only adds insult to injury.

About halfway through folding my clothes and reorganizing my suitcase, I got the call -- from Johan Bruyneel, our team manager at Astana -- that I had been waiting for. As I had feared, his message was that I wasn't going to the Tour this year. Many reasons were given, but all I really heard was that there would be no Tour de France for me.

Politics seemed to once again be what was holding me back from doing what I love, racing at the top of my sport. Johan gave me many reasons why he couldn't take me, and all of them made sense to me from a political standpoint, but absolutely no sense from a straight up who deserves to go standpoint.

So I asked if he would be willing to release me from the team if I could find another squad to pick me up for the Tour. I thought he would say no but I had to try. After I asked many times, he finally said he wouldn't release me, which meant that I really would miss the Tour this year.

Knowing there was no reason to get upset with Johan, I hung up the phone after thanking him for what I knew was a hard call to make, and for the fighting I knew he had done on my behalf with sponsors and riders on the team to get me on.

Like everything you do in life, politics exist even in cycling. And, like in every other aspect of life, they limit the power people have to make decisions. As a result, Johan's hands were tied.

It was always going to be a difficult decision, with so many interests weighing in on the nine precious roster positions.

One spot would go to a Kazakh, for the sponsors. Dmitriy Muravyev got it.

Four would go to our top GC riders -- Alberto Contador, Lance Armstrong, Levi Leipheimer and Andreas Kloden -- all of whom have finished on the podium at the Tour.

Two went to Haimar Zubeldia and Yaroslav Popovych, who were selected early as support riders.

The eighth spot went to Gregory Rast, a big guy who could help tackle the flats.

That left one final spot -- the spot I had believed to be mine.

But instead, Alberto, whom the team was being built around, wanted to take one of his "boys" with him as a support rider. So Sergio Paulinho was in and I was suddenly the odd man out.

After the call I did what I always do when things are going badly; I rode my bike.

The next day, we got everything loaded up, and I thanked Lance and Levi for their efforts to get me on the team, since they both did more than their fair share of lobbying on my behalf. I thanked Lance once again for putting me up in a great place in Aspen to train with him and Levi, not to mention the great racing in Nevada City, Calif., last Sunday.
Torsten Kjellstrand/The OregonianAarika, from left, Garrett and Kali Horner will be happy to see their father when he gets home.
It was time to get on the road, headed for home. There was nothing more I could do in Aspen, and I had three kids at home, missing their daddy.

Before I go I would like to thank Johan again for his efforts. Don't be too hard on him -- he has a difficult job and was stuck in an impossible position. Everybody has to make hard decisions sometimes, and in that situation it's impossible to make everyone happy. This time I'm sure he's not the one at fault, and I appreciate all he has done for me in the two years that I have been with the team.

I love this team and am happy to finish out the season with it.

Now it is time to forget about the disappointment of missing the Tour and focus on what comes next on the schedule, whatever that may be. It's been a season of setbacks and comebacks, and this is just one more bump on the road, which hopefully foreshadows an even greater comeback.

Thanks for reading. Until the next race...
Klik dan als je durft
pi_70410888
D'n duvel is los! Dergelijk geschijt in eigen nest betekent weinig goeds voor de saamhorigheid..
pi_70410923
Dat gaat nog wat worden.

Wel opvallend dat ze het allemaal zo open en bloot op straat gooien. Je zou wat meer professionalisme verwachten van zo'n team.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:49:13 #179
40566 Ericr
Livewrong
pi_70410988
Twee Astana ploegen dus, dat gaat gezellig worden.
pi_70411160
Wordt toch nog een leuke tour zo.
pi_70426439
Armstrong is vandaag aangekomen in Europa en is nu meteen al etappes aan het verkennen
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:47:17 #182
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70428965
Leuk leuk leuk! Mijn ondertitel wordt weer eer aangedaan
pi_70428998
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:46 schreef Leatherface het volgende:
Dat gaat nog wat worden.

Wel opvallend dat ze het allemaal zo open en bloot op straat gooien. Je zou wat meer professionalisme verwachten van zo'n team.
Opzich wel te verwachten, zo gaat het altijd bij wielrennen. Alle dingen die je intern hoort te houden komen lekker op straat.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:51:10 #184
40566 Ericr
Livewrong
pi_70429076

In Verbier. Laatste filmpjes en foto's ziet hij er behoorlijk fit uit.
pi_70456727
Alle randzaken daargelaten.... gevaarlijk ploegje, dat Astana
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  zondag 28 juni 2009 @ 21:25:27 #186
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70457857
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:20 schreef wimderon het volgende:
Armstrong is vandaag aangekomen in Europa en is nu meteen al etappes aan het verkennen

Dat wordt gerotzooi trouwens in de Tour.
Horner heeft zeker wel een punt. Maar die plek van Moeravjev is belachelijker dan die van Paulinho.
pi_70458019
Muravyev is een uitstekende tijdrijder/hardrijder en helemaal geen slechte klimmer, een zeer waardevolle Padrnos rol voor hem. En in de TTT heb je veel meer aan hem dan alle Horners en Novals bij elkaar.
Horner is een onbetrouwbare alles of niets renner en in grote rondes vaker niets dan alles.
pi_70458090
Die plek is discutabel, maar ik kan best begrijpen dat de geldschieter een renner uit zijn land in de Tourploeg wil.

Overigens, je kunt natuurlijk niet alleen maar raspaarden in je ploeg hebben. Een renner als Muravyev kan zich best dienstbaar maken als tempomaker op het vlakke, of als waterdrager.
  zondag 28 juni 2009 @ 21:31:58 #189
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70458124
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:29 schreef DutchSL het volgende:
Muravyev is een uitstekende tijdrijder en helemaal geen slechte klimmer, een zeer waardevolle Padrnos rol voor hem. En in de TTT heb je veel meer aan hem dan alle Horners en Novals bij elkaar.
Horner is een onbetrouwbare alles of niets renner en in grote rondes vaker niets dan alles.
Ach die Kazak zit alleen maar in de ploeg vanwege de bobo's.
pi_70458162
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:31 schreef Szura het volgende:

[..]

Ach die Kazak zit alleen maar in de ploeg vanwege de bobo's.
Mogelijk, maar dat maakt hem nog geen slechte of onbruikbare renner.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:04:03 #191
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_70507971
Contador: "Ik ken Lance nog niet echt", zegt Contador. "We zagen elkaar alleen maar op één trainingskamp en in één wedstrijd." in een interview op sporza

lijkt me niet echt bevorderlijk voor de teamgeest
pi_70508971
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:04 schreef Beregd het volgende:
Contador: "Ik ken Lance nog niet echt", zegt Contador. "We zagen elkaar alleen maar op één trainingskamp en in één wedstrijd." in een interview op sporza

lijkt me niet echt bevorderlijk voor de teamgeest
Inderdaad niet goed voor de teamspirit, maar misschien een beetje inherent aan het hedendaagse wielrennen. Ploegen zijn tegenwoordig behoorlijk groot. Binnen zo'n team kun je renners hebben met totaal andere programma's, die nauwelijks samen rijden in dezelfde koers. Ik kan me voorstellen dat Armstrong en Assan Bazayev elkaar ook niet echt goed kennen. Of Michael Schär en Levi Leipheimer.

Maar Lance en Contador zijn de speerpunten, dus dat is wel vreemd ja.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:45:27 #193
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_70509402
ook wel opvallend dat ze nog maar één wedstrijd samen reden.
Precies alsof bruyneel ze met opzet uit elkaar hield.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:49:17 #194
40566 Ericr
Livewrong
pi_70509557
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:45 schreef Beregd het volgende:
ook wel opvallend dat ze nog maar één wedstrijd samen reden.
Precies alsof bruyneel ze met opzet uit elkaar hield.
Er was meer gepland maar de sleutelbeenbreuk van Armstrong gooide roet in het eten.

Blijft verder wel vreemd dat ze elkaar amper tegenkomen maar Armstrong heeft vooral in de USA getraind na de Giro en Contador had het te druk in Europa.
pi_70510119
quote:
Benjamin Noval teleurgesteld over niet-selectie
30 juni 2009

Benjamin Noval heeft teleurgesteld gereageerd op het missen van de Tour de France. De renner van Astana besprak met de Spaanse krant Sport zijn teleurstelling. De Spanjaard hekelt de politieke beslissing.

"Bruyneel vertelde mij dat dit het beste was voor de groep," vertelde Noval. "Dat is de enige verklaring die ik kreeg." Noval zit in de put. "Mijn moraal is op het laagste punt ooit. Ik denk echt dat Alberto mij nodig heeft. Mijn taak is hem te beschermen en valpartij te voorkomen. Nu heeft hij alleen Paulinho over."

Hij is teleurgesteld over de houding van Astana. "Ze behandelen Contador niet zoals de grote kampioen die hij is. Ze hebben hem niet eens gevraagd wat hij nodig heeft. Ook hij is teleurgesteld, maar hij zal zich nu moeten focussen op het winnen van de Tour."
Bron
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:40:57 #196
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_70606829
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:49:51 #197
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_70607130
quote:
Een minister die armstrong waarschuwt wat een onzin
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:13:17 #199
14505 OProg
A Life in Music
pi_70607899
Het wachten is nu op de reactie op twitter.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_70607980
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:04 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Bron
Tsjeez... Duidelijk een holmaatje van Contador. Het wordt steeds duidelijker dat er twee kampen zijn en het daar totaal niet lekker zit.

"Nu heeft hij alleen nog Paulinho over" Dus de rest zit in het kamp Armstrong?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:18:02 #201
30220 Barca
pi_70608030
Elkaar het ravijn in trappen/rijden!

Hm ... Colombia HTC is in mijn ogen ook een heel sterke ploeg. Minder individuele kwaliteit, maar denk een beter team.
pi_70608056
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:16 schreef marcodej het volgende:

[..]

Tsjeez... Duidelijk een holmaatje van Contador. Het wordt steeds duidelijker dat er twee kampen zijn en het daar totaal niet lekker zit.

nee hij krijgt er nog 9 bij zodra hij beloofd over te stappen naar Caisse
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:12:19 #203
40566 Ericr
Livewrong
pi_70609629
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:16 schreef marcodej het volgende:

[..]

Armstrong kreeg Horner niet mee, volgens mij luistert Bruyneel alleen naar zichzelf. Denk dat de renners ook professioneel genoeg zijn om te rijden voor de kopman die het er beste voorstaat na enkele bergritten.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 07:41:39 #204
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70634624
quote:
Zijn huidige comeback wijkt in alles af van de vorige. Miljoenen mensen over de hele wereld volgen de zevenvoudig Tourwinnaar vanaf het moment dat hij na drie jaar afwezigheid in september 2008 zijn terugkeer aankondigde. De internetdienst Twitter vaart er wel bij. Zelf is Armstrong allang zakenman in bonus. Zijn stichting voor de kankerbestrijding, Livestrong, genereert een omzet van meer dan 200 miljoen euro. Hij heeft langlopende contracten met kledingmerk Nike en fietsenfabrikant Trek, maar ook met mediabedrijf Demand Media Inc. Een eigen jeugdploeg met Axel Mercks als ploegleider en het grote talent Taylor Phinney als boegbeeld.

Achter zijn comeback schuilen nieuwe zakelijke belangen. Armstrong ruziet met de Kazachstaanse eigenaars van de Astana-ploeg, die hij wil overnemen. Provocerend draagt hij kleding van zijn eigen sponsors. Daarbij valt Mellow Johnny’s Bikeshop op, een fietswinkel uit Austin. The Boss als fietsenmaker? Mellow Johnny’s Bikeshop verkoopt Trek-fietsen met onderdelen van SRAM. Armstrong investeerde veel geld in het merk dat de gevestigde orde (Shimano en Campagnolo) aanvalt en waarmee nu ook de Tourfietsen van Astana zijn afgemonteerd.

Volgens hardnekkige geruchten wilde zakenman Armstrong de afgelopen jaren zelfs de Tour de France kopen. Maar kan hij de meest prestigieuze wielerwedstrijd ter wereld nog winnen? In de Giro verbaasde hij in mei velen, ondanks een gebroken sleutelbeen in de voorbereiding. Uitspraken van Bernard Hinault („Hij hoeft echt niet te komen want hij kan de Tour nooit winnen.”) raken hem wellicht nog altijd tot in de kern van zijn wezen. Cruciaal blijft de vraag of Armstrong zelf de afgelopen trainingsperiode nog één keer de wilskracht heeft kunnen opbrengen als in mei 1998, voordat hij in Luxemburg aan zijn unieke triomftocht begon.
http://www.nrc.nl/sport/t(...)_is_de_andere_niet#2
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70638412

Gaaf
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:28:41 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70638625

Hoop sowieso dat niemand van Astana wint. Evans mag van mij wel een keer winnen... heeft ook meerder malen bewezen dat het geen laffe wieltjesplakker is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70638893
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:28 schreef Klopkoek het volgende:

heeft ook meerder malen bewezen dat het geen laffe wieltjesplakker is.
Dat klopt, maar velen zien dat niet omdat ze enkel de Tour volgen. In de DL reed Evans behoorlijk aanvallend, ook in Romandie.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 13:00:24 #208
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70639377
Evans gedraagde zich buiten de fiets wel compleet belachelijk vorig jaar. Met afgehuurde huizen en rammen op camera's....

Groot arrogant ego'tje heeft die vent maar dat is bij die Astana mensen nog veel erger denk ik.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70639483
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:28 schreef Klopkoek het volgende:
heeft ook meerder malen bewezen dat het geen laffe wieltjesplakker is.
Misschien in de DL, maar in de Tour moet de eerste keer nog komen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_70639697
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 13:00 schreef Klopkoek het volgende:
maar dat is bij die Astana mensen nog veel erger denk ik.
Da's lastig te zeggen. Veel renners bij Astana zijn nooit echt heel sterk op de voorgrond getreden. Denk aan een Rast, Muravyev + nog een heleboel renners die niet deze Tour rijden. Dat Armstrong en Contador persoonlijkheden zijn lijkt me duidelijk.

Waar het in ieder geval op lijkt is dat Astana geen collectief vormt. De nodige strubbelingen bleven niet binnenskamers.
pi_70639786
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 13:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Da's lastig te zeggen. Veel renners bij Astana zijn nooit echt heel sterk op de voorgrond getreden. Denk aan een Rast, Muravyev + nog een heleboel renners die niet deze Tour rijden. Dat Armstrong en Contador persoonlijkheden zijn lijkt me duidelijk.

Waar het in ieder geval op lijkt is dat Astana geen collectief vormt. De nodige strubbelingen bleven niet binnenskamers.
Da's misschien ook onze enige hoop op een leuke tour, want als het wel een collectief vormde, dan hadden ze de tourzege nu al zo goed als binnen.
pi_70639825
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 13:06 schreef RayMania het volgende:

[..]

Misschien in de DL, maar in de Tour moet de eerste keer nog komen.
Prikken uitdelen tegen Contador en daarvoor Armstrong is ook echt snugger natuurlijk.

Liever aanvallen en meteen daarna gelost worden zoals Menchov op Alpe d'Huez zeker? Evans heeft zich in de Tour één keer laten verleiden om mee te gaan in het aanvalswerk van Contador en Rasmussen, dat heeft hem meteen een inzinking en indirect Tourverlies opgeleverd.

Verder, hij heeft vaak genoeg aangevallen in de Tour. Zin om de exacte etappes nu terug te zoeken heb ik nu niet, maar hij heeft vaak genoeg aangevallen in de Tour en daarbuiten is hij dus zelfs gewoon een van de meest aanvallende renners uit het peloton.
pi_70662001
Ik heb een beetje medelijden met diegene die continu al die bidons moet halen voor al die kopmannen.
Klik dan als je durft
pi_70662056
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:27 schreef Suijk het volgende:
Ik heb een beetje medelijden met diegene die continu al die bidons moet halen voor al die kopmannen.
Rast en Muravyev dus.
pi_70662255
- Verkeerd gepost -
pi_70662460
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Rast en Muravyev dus.
Paulinho niet?
pi_70662517
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:49 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Paulinho niet?
Ook wel. Maar die zullen ze wellicht een beetje ontzien voor de bergritten.
pi_70662872
quote:
Noval: "Bruyneel verziekt"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Benjamin Noval (Astana) heeft in de
Franse sportkrant L'Equipe zwaar uitge-
haald naar teammanager Johan Bruyneel.

"Sinds Armstrong zich bij de ploeg
heeft gevoegd, is de sfeer slecht. Er
zijn clans binnen de ploeg en dat is de
verantwoordelijkheid van Bruyneel",
zegt de Spanjaard. "Bruyneel heeft ook
geen vertrouwen in Alberto Contador en
respecteert hem niet als leider. Ik heb
hem dat al in zijn gezicht gezegd."

Noval is dit jaar niet opgenomen in de
Tour-selectie van Astana, Contador had
dat nochtans gevraagd. In 2007 hielp
Noval Contador als knecht nog aan zijn
Tour-zege, toen bij Discovery Channel.
Tja wat moet ik ervan zeggen??

Ohja Bron: belgisch teletekst pagina 447.
pi_70662913
Opmerkelijk, temeer Noval eigenlijk al jaren een Bruyneel-coureur is. Hij is nog van de oude Discovery-kern die meeverhuisde naar Astana.

In ieder geval is Contador voorlopig wel de snelste Astana-renner.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:12:22 #220
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70662956
We zullen het in de bergen gaan zien.

Voor de ploegentijdrit is het voor alle ego'tjes van belang om samen te werken. In de bergen zullen we zien hoe hecht het verbond daadwerkelijk is. Vooral bij aankomsten in de afdaling.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70663116
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:12 schreef Klopkoek het volgende:
We zullen het in de bergen gaan zien.

Voor de ploegentijdrit is het voor alle ego'tjes van belang om samen te werken. In de bergen zullen we zien hoe hecht het verbond daadwerkelijk is. Vooral bij aankomsten in de afdaling.
Tsja, de race zal het inderdaad uitwijzen. Maar toch opvallend dat zo'n Noval, die al jaren in dienst rijdt bij Bruyneel, zich plots zo kritisch uitlaat in de media. Zit ie op de wip, is het een gefrustreerde reactie van een gepasseerde renner of is er echt meer aan de hand daar?
  zondag 5 juli 2009 @ 12:18:01 #222
30220 Barca
pi_70663120
ZIe Lance er voor in dat hij gisteren toneel heeft gespeeld. Dat hij beter had gekund maar nog niet de druk op zich wil hebben.
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tsja, de race zal het inderdaad uitwijzen. Maar toch opvallend dat zo'n Noval, die al jaren in dienst rijdt bij Bruyneel, zich plots zo kritisch uitlaat in de media. Zit ie op de wip, is het een gefrustreerde reactie van een gepasseerde renner of is er echt meer aan de hand daar?
Hij krijgt geen dope meer?
pi_70663178
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:18 schreef Barca het volgende:
ZIe Lance er voor in dat hij gisteren toneel heeft gespeeld. Dat hij beter had gekund maar nog niet de druk op zich wil hebben.
Maar daarmee zou hij dan wel heel erg de cohesie binnen het team ondermijnen. Ik snap best dat Lance de druk van zich wil afhalen, maar nu manoeuvreert Contador zich in de positie van kopman. Als Armsttong dan toch aan zijn stoelpoten gaat zage, is het hommeless daar.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:21:48 #224
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70663217
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Noval was ten eerste niet een renner van de harde kern. Hij kwam er pas in 2004 bij.

En ik denk dat er inderdaad meer aan de hand is. Armstrong schijnt dat team te willen opkopen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70663272
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Noval was ten eerste niet een renner van de harde kern. Hij kwam er pas in 2004 bij.

Het is geen Ekimov nee, maar hij heeft zowel Armstrong als Contador boven zich gehad en zit er lang genoeg om geen outsider te zijn.
quote:
En ik denk dat er inderdaad meer aan de hand is. Armstrong schijnt dat team te willen opkopen.
Flauwe woordspeling: Armstrong is Demol.
pi_70663293
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar daarmee zou hij dan wel heel erg de cohesie binnen het team ondermijnen. Ik snap best dat Lance de druk van zich wel afhalen, maar nu manoeuvreert Contador zich in de positie van kopman. Als Armsttong dan toch aan zijn stoelpoten gaat zage, is het hommeless daar.
Dat lijkt me ook sterk. Wat eventueel wel zou kunnen dat zijn piek echt in de derde week ligt, waar Contador toch vaak wat afvlakt in zo'n laatste week.
pi_70663345
Maar hoe zou daar in Kazachstan op gereageerd worden, als Armstrong dat team daadwerkelijk van binnenuit opkoopt en de naam en structuur wijzigt?

In tegenstelling tot veel commerciele ploegen heeft de staat een belang in het team (als ik mij niet vergis). Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen een symbool van nationale trots daar is.
pi_70663381
Kloden en leipheimer hebben het vorige jaar al aangegeven dat ze perfect in dienst van contador kunnen rijden. Dus zie daar het probleem niet in. Tevens als contador moet vertrekken. Uiteindelijk is het ook een beetje bizar, want kloden/armstrong/leipheimer (hoewel die volgens mij niet meer top is)/contador zijn gewoon mannen die op tempo met de rest meeklimmen. Kloden en leipheimer zijn volgers, de deur dicht houden bergop. Armstrong en vooral Contador zijn jumpers. Het enigste werk dat voor de top4 astana mannen is benen stil houden of aanvallen als de anderen niet meer kunnen. Met zubeldia, popo, paulinho hebben ze genoeg man die op de laatste klim het tempo hoog genoeg kunnen leggen voor iemand te lanceren.

edit: inderdaad wimberdon, piek armstrong ligt in de 3de week. Waarschijnlijk gaat hij proberen een toptijdrit te rijden en daar kopman te worden of terug tussen top3 te staan.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:28:06 #229
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70663385
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:24 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het is geen Ekimov nee, maar hij heeft zowel Armstrong als Contador boven zich gehad en zit er lang genoeg om geen outsider te zijn.
[..]

Flauwe woordspeling: Armstrong is Demol.
Wat is er met Dirk Demol?
Deuger, Woke & Gutmensch
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 juli 2009 @ 12:28:59 #230
862 Arcee
Look closer
pi_70663413
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:18 schreef Barca het volgende:
Denk ik niet. Ik denk dat-ie in het hooggebergte op het laatst moet afhaken. Wordt vast een mooi klassement, maar voor geel komt-ie niet in aanmerking.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_70663423
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er met Dirk Demol?
Armstrong is de mol.

Ik kon het niet nalaten om even een kwinkslag te gebruiken (de naam van Dirk Demol)
  maandag 6 juli 2009 @ 18:16:17 #232
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_70709330
Doet Astana gewoon met één team mee aan ploegentijdrit?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_70709470
Falco, je mag je ondertitel wel wijzigen naar 'verdeeld Astana'.
  maandag 6 juli 2009 @ 18:25:24 #234
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70709610
Jaja, nu al bonje in de ploeg .

Mijn ondertitel laat ik nog eventjes zo. Ik heb hem ook al zo'n lange tijd hetzelfde .
pi_70709709
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:25 schreef Falco het volgende:
Jaja, nu al bonje in de ploeg .

Mijn ondertitel laat ik nog eventjes zo. Ik heb hem ook al zo'n lange tijd hetzelfde .
Gaat in ieder geval een gezellig avondje worden bij Astana in het hotel
pi_70709710
Zou wat zijn geweest als ze achterin ook mee zouden gaan draaien terwijl ze voorin op kop aan het rijden waren. Die sensatie is ons helaas nog niet gegund.
pi_70709801
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:28 schreef wimderon het volgende:
Zou wat zijn geweest als ze achterin ook mee zouden gaan draaien terwijl ze voorin op kop aan het rijden waren. Die sensatie is ons helaas nog niet gegund.
Da's idd wel jammer.
  maandag 6 juli 2009 @ 18:34:35 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70709914
Wie horen nou bij het 'kamp Arsmtrong' en wie bij 'het kamp Contador' denken jullie?

Het rommelt maar ik zie geen breuklijnen ontstaan oid.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 6 juli 2009 @ 18:36:08 #239
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70709976
Als dit topic vol is moeten we een Astana 1 en Astana 2 topic maken .

In ieder geval Astana 1: Armstrong, Leipheimer, Popovytsj
In ieder geval Astana 2: Contador, Paulinho

Wat Klöden, Muravjev, Rast en Zubeldia doen zullen we wel zien maar Zubeldia zat vandaag duidelijk in kamp 1
pi_70709994
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
Wie horen nou bij het 'kamp Arsmtrong' en wie bij 'het kamp Contador' denken jullie?

Het rommelt maar ik zie geen breuklijnen ontstaan oid.
Contador - Paulinho.

Armstrong - Leipheimer - Popovych.

Kloeden, Rast, Muravyev en Zubeldia als 'neutralen'. Maar het zou me niet verbazen als Lance hen meekrijgt.
pi_70710062
Dadelijk mag ene B. Sagdiyev nog opdraven om eenheid te smeren.
  maandag 6 juli 2009 @ 18:39:13 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70710078
Paulinho fietste mee toch met Popovych deze dag?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 6 juli 2009 @ 18:39:49 #243
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70710107
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:39 schreef Klopkoek het volgende:
Paulinho fietste mee toch met Popovych deze dag?
Paulinho is in de Tourploeg opgenomen op voorspraak van Bertje.
  FOK!Fotograaf maandag 6 juli 2009 @ 18:40:00 #244
842 Zorro
Z
pi_70710113
Ik zie het probleem niet zo, Contador verliest op niemand van de klassementsrenners, uitgezonderd Armstrong. Moet Armstrong dan zijn eigen kansen gewoon nu al opgeven? Ik zie niet wat Armstrong, gezien het resultaat, verkeerd zou hebben gedaan? (Cancellara laat ik dan even buiten beschouwing, die lijkt me toch wat te licht -of zwaar - voor de bergen)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_70710221
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:36 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Contador - Paulinho.

Armstrong - Leipheimer - Popovych.

Kloeden, Rast, Muravyev en Zubeldia als 'neutralen'. Maar het zou me niet verbazen als Lance hen meekrijgt.
Klöden was wel gecharmeerd van de actie die Armstrong ondernam toen ze geen lonen kregen las ik. Zubeldia reed vandaag mee op kop voor Armstrong. Rast en Muravyev zullen wel keurig doen wat ze opgedragen wordt door Bruyneel.
  maandag 6 juli 2009 @ 18:43:29 #246
14505 OProg
A Life in Music
pi_70710266
Ik zou overigens ook niet verbaast zijn als Astana ineens met een groepje van vier in een bergetappe in een rijtje aankomt.

Dan kunnen we over een paar jaar lezen welke haat erachter zat, net als toendertijd met Hinault en LeMond.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 6 juli 2009 @ 18:43:53 #247
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70710281
Bertje?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70710323
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
Bertje?
Contador.
  maandag 6 juli 2009 @ 18:46:49 #249
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70710370
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:42 schreef wimderon het volgende:

[..]

Klöden was wel gecharmeerd van de actie die Armstrong ondernam toen ze geen lonen kregen las ik. Zubeldia reed vandaag mee op kop voor Armstrong. Rast en Muravyev zullen wel keurig doen wat ze opgedragen wordt door Bruyneel.
Op welke actie doel je dan? Dat Armstrong steun uit sprak?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70710479
Wat ik me meen te herinneren is dat ze in de Giro ineens zonder sponsornamen reden, als pressiemiddel lijkt me. Misschien was Armstrong de initiator.
pi_70721836
Muravyev was de weg kwijt vandaag ofzo?
Klik dan als je durft
pi_70722455
De ploegentijdrit morgen wordt heel interessant.
Wanneer Armstrong de gele trui in handen krijgt heeft Contador een groot probleem.
Contador zal dan niet kunnen aanvallen in de bergen
if you ain't cheating you ain't trying
  maandag 6 juli 2009 @ 23:10:11 #253
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70722547
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:08 schreef Moonlighter het volgende:
Wanneer Armstrong de gele trui in handen krijgt heeft Contador een groot probleem.
Tuurlijk wel.
Armstrong gaat gewoon meespringen
pi_70722645
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:10 schreef Szura het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.
Ben bang dat Armstrong Contador niet bij kan houden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_70722648
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:10 schreef Szura het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.
Maar dan heb je wel oorlog tussen de 2
denk niet dat armstrong het zal waarderen als contador gaat aanvallen wanneer hij in de gele trui rijdt
  maandag 6 juli 2009 @ 23:13:28 #256
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70722695
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:12 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Ben bang dat Armstrong Contador niet bij kan houden.
Dat is dan een tweede
pi_70722728
Velen gaan er zonder meer vanuit dat Armstrong als in zijn beste jaren die bergen opgaat. No pun intended, maar dit moet nog blijken. We hebben weinig referentie op dat vlak. Alleen dat het met zijn tijdrit redelijk snor zit.
  maandag 6 juli 2009 @ 23:14:05 #258
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70722731
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:12 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel oorlog tussen de 2
denk niet dat armstrong het zal waarderen als contador gaat aanvallen wanneer hij in de gele trui rijdt
Ik denk dat dat niet zo'n probleem zal zijn.
  maandag 6 juli 2009 @ 23:18:04 #259
67205 Colplay
How you doin??
pi_70722917
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:40 schreef Zorro het volgende:
Ik zie het probleem niet zo, Contador verliest op niemand van de klassementsrenners, uitgezonderd Armstrong. Moet Armstrong dan zijn eigen kansen gewoon nu al opgeven? Ik zie niet wat Armstrong, gezien het resultaat, verkeerd zou hebben gedaan? (Cancellara laat ik dan even buiten beschouwing, die lijkt me toch wat te licht -of zwaar - voor de bergen)
Precies, het is niet zo dat Armstrong en co. Evans en Schleck meenamen. Voor het klassement is het toch alleen maar goed als ze twee troeven hoog hebben staan. Dan kunnen ze net als CSC vorig jaar in de slotetappes wel kijken hoe ze de tour kunnen winnen.

(Even er van uitgaande dat het nog redelijk een team is natuurlijk)
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_70723071
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:14 schreef Szura het volgende:

[..]

Ik denk dat dat niet zo'n probleem zal zijn.
Stel je voor: Armstrong rijdt in het geel. zijn team leidt het peleton de laatste berg op. En contador besluit om aan te vallen....
en jij denkt dat Armstrong dat geen probleem zal vinden?
  maandag 6 juli 2009 @ 23:26:38 #261
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70723269
Ik denk dat Armstrong op dat moment gewoon lekker in zijn wiel gaat zitten kijken.
Maar misschien heb ik nu teveel vertrouwen in de huidige klimmerscapaciteiten van Lance
pi_70727738
Contador/Paulinho+Caisse vs. rest van Astana?
quote:
Contador: "Caisse is aantrekkelijk"

Alberto Contador denkt aan zijn toekomst als wielrenner. Omdat de geruchten rond een nieuwe Livestrong - Nike ploeg rond Johan Bruyneel en Lance Armstrong maar blijven aanhouden, zoekt Contador naar alternatieven.

Toch maakt de Spanjaard zich voorlopig niet druk. "Op dit moment heb ik echter een contract bij Astana en als het kan wil ik gewoon met hen door gaan," zegt hij tegen Wielerland. "Toch wil ik ook kijken naar de toekomst. Het is in deze situatie normaal dat mensen geīnteresseerd zijn in een renner als ik. Caisse d'Epargne zie ik als een aantrekkelijke optie, maar misschien komen er nog wel betere mogelijkheden."
pi_70727981
Caisse zou natuurlijk niet zo'n vreemde keus zijn, een Spaanse ploeg voor een Spanjaard.

Ik heb het al eens eerder gepost, maar niet iedereen binnen Astana is even amused met Contador. Hij spreekt nauwelijks Engels en getroost zich geen moeite om zakenrelaties en PR-activiteiten in Kazachstan te bezoeken, waardoor hij publicitair niet aantrekkelijk is.

Nu won de Spanjaard een hoop grote koersen, waardoor dat getolereerd werd. Maar ik kan me voorstellen dat Lance als grote kopman / winnaar commercieel een stuk aantrekkelijker is voor Astana (alhoewel ik de Amerikaan ook niet zo snel effe het vliegtuig zie nemen naar Kazachstan).

Contador is alleen aantrekkelijk in het Spaanse taalgebied.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:45:01 #264
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70730033
Dat is triest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70730385
Dat commerciële overwegingen tegenwoordig zo zwaar tellen, bedoel je?

Eigenlijk vind ik het vooral niet slim met het oog op de lange termijn, om Contador je team uit te werken. Als Armstrong goed rijdt, is het een publicitaire hit. Maar hij is 38, Contador een stuk jonger en die heeft dus de toekomst.
pi_70730444
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:59 schreef Leatherface het volgende:

Eigenlijk vind ik het vooral niet slim met het oog op de lange termijn, om Contador je team uit te werken. Als Armstrong goed rijdt, is het een publicitaire hit. Maar hij is 38, Contador een stuk jonger en die heeft dus de toekomst.
Dan ga je ervan uit dat er nog lange termijn plannen zijn. Bruyneel is al eens eerder gestopt, het zou me niets verbazen dat hij nog 1 of 2 tours met Armstrong doet, en dan de sport gedag zegt.
pi_70730539
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:08 schreef Moonlighter het volgende:
Ik heb er gisteren eens over nagedacht.. Het lijkt misschien niet waarschijnlijk, maar stel je nu eens voor dat er geen vete is, maar dat dit allemaal acteerspel is of zelfs een verkeerde waarneming is. In dat geval kan Astana haar krachten over de breedte misschien wel heel goed gaan uitspelen. Stel dat Armstrong er vandoor springt op Arcalis aanstaande zondag waar Contador blijft zitten. Als de anderen de verkeerde inschatting doen door Armstrong te laten rijden (onder het mom dat Contador hem achterna zal gaan) dan kan Astana daar natuurlijk gigantisch garen bij spinnen. In een ander scenario is Contador gewoon de kopman en kunnen de anderen de concurrentie gaan slopen. Hoewel Armstrong verschrikkelijk eergevoelig is, is hij zeker niet gek, en met hem Bruyneel.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 06:59 schreef Leatherface het volgende:
Caisse zou natuurlijk niet zo'n vreemde keus zijn, een Spaanse ploeg voor een Spanjaard.

Ik heb het al eens eerder gepost, maar niet iedereen binnen Astana is even amused met Contador. Hij spreekt nauwelijks Engels en getroost zich geen moeite om zakenrelaties en PR-activiteiten in Kazachstan te bezoeken, waardoor hij publicitair niet aantrekkelijk is.

Nu won de Spanjaard een hoop grote koersen, waardoor dat getolereerd werd. Maar ik kan me voorstellen dat Lance als grote kopman / winnaar commercieel een stuk aantrekkelijker is voor Astana (alhoewel ik de Amerikaan ook niet zo snel effe het vliegtuig zie nemen naar Kazachstan).

Contador is alleen aantrekkelijk in het Spaanse taalgebied.
Met als tweede pre dat Armstrong natuurlijk voor niets rijdt, maar aan de andere kant ook helemaal niets met Astana te maken wil hebben volgens mij.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:22:59 #268
67205 Colplay
How you doin??
pi_70731018
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:06 schreef Held_op_Sokken het volgende:

[..]

Ik heb er gisteren eens over nagedacht.. Het lijkt misschien niet waarschijnlijk, maar stel je nu eens voor dat er geen vete is, maar dat dit allemaal acteerspel is of zelfs een verkeerde waarneming is. In dat geval kan Astana haar krachten over de breedte misschien wel heel goed gaan uitspelen. Stel dat Armstrong er vandoor springt op Arcalis aanstaande zondag waar Contador blijft zitten. Als de anderen de verkeerde inschatting doen door Armstrong te laten rijden (onder het mom dat Contador hem achterna zal gaan) dan kan Astana daar natuurlijk gigantisch garen bij spinnen. In een ander scenario is Contador gewoon de kopman en kunnen de anderen de concurrentie gaan slopen. Hoewel Armstrong verschrikkelijk eergevoelig is, is hij zeker niet gek, en met hem Bruyneel.
[..]

Kan me hier wel een beetje in vinden. Er is voor Contador gisteren niet veel veranderd, alleen dat hij nu achter zijn ploegmaat staat in plaats van ervoor. Wat nu als Astana gewoon de Tour wil winnen en het maakt niet uit met wie? Dan hebben ze gisteren wel weer een goede slag geslagen omdat ze van de kanshebbers straks de nummers 1 en 2 hebben. Ze kunnen dan gewoon aanvallen en de rest het werk laten doen. Vorig jaar reed Sastre ook F. Schleck uit de gele trui, dus waarom zou zoiets dit jaar niet weer kunnen?
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_70731261
quote:

[..]

Met als tweede pre dat Armstrong natuurlijk voor niets rijdt, maar aan de andere kant ook helemaal niets met Astana te maken wil hebben volgens mij.
Daar lijkt het inderdaad op. Armstrong draagt het Astana-tenue, maar draagt het niet uit. In trainingen trekt ie bijna altijd dat Livestrong-outfit aan. Dat zegt denk ik genoeg.

De sponsoren achter dat Astana-team laten hem koud.
pi_70747580
Alle kopmannen in de top-10, zonder de last van de gele trui. Ze konden het niet beter krijgen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:43:00 #271
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70747689
Ik kots op Astana en dus ook op dit resultaat. Maffiaploeg.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:27:20 #272
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70749175
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:59 schreef Leatherface het volgende:

Niet alleen dat.

Commercie zie ik liever niet. Dat het dominant wordt althans.

Maar het is bovenal treurig dat het angelsaksische cultuurgebied zo dominant is.

Met Cavendish las ik vandaag ook zo'n soortgelijk verhaal in de krant. Dat hij door zijn engelssprekende achtergrond commercieel interessant is voor de UK (onontgonnen markt) maar ook de VS en anglofiele delen van Europa.

Dat is nog jammerder dan dat de commercie in zijn algemeenheid zo allesbepalend is geworden. Zie je toch dat cultuurpolitiek invloed heeft op de sport.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70749291
Alle Engelstalige renners zijn ook Twittervriendjes met Lance.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:34:16 #274
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70749422
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:30 schreef El_Bassie het volgende:
Alle Engelstalige renners zijn ook Twittervriendjes met Lance.
Dat lijkt me logisch...

Maar goed. Je houdt het ook niet tegen.

De Angelsaksische cultuur, het Angelsaksische denken, de gedragsnormen zijn veruit dominant in het Westen. Ook hier op Fok zie je er sporen van. Dat houdt je niet tegen en je kunt sponsoren moeilijk kwalijk nemen dat ze daarop aansluiten.
Maar wat ik op sportief gebied treurig vind is dat engelstalige renners een streepje voor hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70749526
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch...

Maar goed. Je houdt het ook niet tegen.

De Angelsaksische cultuur, het Angelsaksische denken, de gedragsnormen zijn veruit dominant in het Westen. Ook hier op Fok zie je er sporen van. Dat houdt je niet tegen en je kunt sponsoren moeilijk kwalijk nemen dat ze daarop aansluiten.
Maar wat ik op sportief gebied treurig vind is dat engelstalige renners een streepje voor hebben.
Je kan natuurlijk ook zorgen dat je als niet-native speaker fatsoenlijk Engels spreekt. Dan ben je commercieel volgens mij net zo interessant als je uit een westers land komt. Voor Spanjaarden blijkt dat vaak problematisch.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:41:55 #276
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70749669
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:37 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook zorgen dat je als niet-native speaker fatsoenlijk Engels spreekt. Dan ben je commercieel volgens mij net zo interessant als je uit een westers land komt. Voor Spanjaarden blijkt dat vaak problematisch.
Vaak komt daar nog meer bij kijken. Een hele houding en keurslijf die je je moet aanmeten bijvoorbeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70752623
And they might need to repair the pavement on the sections where Alberto was pulling. All in all, great day.14 minutes ago from UberTwitter
pi_70753811
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een hele houding en keurslijf
Verklaar je nader....

Overigens valt mij die schifting van de Romaanse naar de Angelsaksische cultuur als dominante cultuur binnen het profpeloton ook op. Maar dat meet ik dan meer af aan gesproken (voer)talen, herkomst van renners en sponsoring.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:21:04 #279
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70754329
Het gaat niet alleen om de taal. Ook om hoe je je presenteert wil je commercieel aantrekkelijk zijn. Per culutuurgebied verschilt dat maar het Amerikaanse ideale schoonzoon beeld (of het beeld van een maverick) is nu wel dominant aan het worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70754524
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:21 schreef Klopkoek het volgende:
Het gaat niet alleen om de taal. Ook om hoe je je presenteert wil je commercieel aantrekkelijk zijn. Per culutuurgebied verschilt dat maar het Amerikaanse ideale schoonzoon beeld (of het beeld van een maverick) is nu wel dominant aan het worden.
Maverick, als in vrijbuiter/onaangepast/tegen de stroom inzwemmend?

Zou kunnen. Maar ik kan me zo 1, 2, 3 geen wielrenners voor de geest halen voor wie dat echt opgaat.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:28:17 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70754766
Je weet wel wat ik bedoel.

Maar goed: grof gezegd ben ik niet blij met de commercialisering van de sport. Hoewel het me dus meer gaat om angelsaksische component daarin.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70768610
quote:

[..]

[..]

Zoals Astana nu er voor staat in het klassement moeten er wel hele rare dingen gebeuren willen ze de tour niet winnen. Ze hebben hun 4 kopmannen bij de eerste 5 staan en minuten voorsprong op de concurrentie. En daardoor dus ook alle ruimte om tactische spelletjes uit te gaan halen.

Gisteren zag ik in Tour 2009 Jo Planckaert zeggen dat als het aan Bruyneel ligt, dat dan zeker Armstrong zou winnen. Publicitair is dat waarschijnlijk ook het interessantste. Ik ben het wat dat betreft wel met hem eens. Vraag is natuurlijk wel of Armstrong inderdaad daar het niveau voor heeft, en wat Contador zal doen. Die zal zich echt niet zonder slag of stoot gewonnen geven.
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:44:55 #283
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_70768656
19 seconden, dat haalt contador in de tijdrit alleen al terug op armstrong.

Hangt er allemaal een beetje van af wie de eerste de beste geslaagde aanval in de bergen doet, zoals sastre bij saxo vorig jaar.

Maar ze kunnen ook makkelijk 1 en 2 eindigen.
pi_70768681
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 08:44 schreef Beregd het volgende:
Dat denk ik ook.

Maar als Armstrong als enige van Astana in een ontsnapping in het middengebergte zit, wat dan? Het hoeft niet alleen in de tijdritten of bij een finish bergop te gebeuren.
pi_70771303
Zo de eerste mini persboycot van Astana is een feit!

De Astana-ploegleiding heeft zijn renners verboden tijdens de huidige Tour de France interviews te geven aan het Belgische sportmedium Sporza. Ploegleider Johan Bruyneel (foto) is naar verluidt tot dit besluit gekomen naar aanleiding van het in zijn ogen te negatieve commentaar over Astana op Sporza TV

Lance Armstrong stond dinsdag op het punt een interview te geven aan Sporza TV toen de ploegleiding van Astana ingreep.

De sportredactie van de VRT betreurt in een persbericht het besluit van Bruyneel, maar geeft aan dat ze bereid blijft tot verdere dialoog met de ploegleider van Astana. (SC)
pi_70771384
Dat heeft te maken met een andere vete tussen Bruyneel en Sporza, niet zozeer met de situatie bij Astana nu.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:00:34 #287
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_70771541
dirk demol gaf anders wel nog mooi een interview aan sporza gisteren
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:03:41 #288
67640 SaintOfKillers
pi_70771627
Armstrong had die Maertens gewoon moeten weglachen toen die kwam melden dat hij geen interview mocht geven.
pi_70773009
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:52 schreef solaire het volgende:
Zo de eerste mini persboycot van Astana is een feit!

De Astana-ploegleiding heeft zijn renners verboden tijdens de huidige Tour de France interviews te geven aan het Belgische sportmedium Sporza. Ploegleider Johan Bruyneel (foto) is naar verluidt tot dit besluit gekomen naar aanleiding van het in zijn ogen te negatieve commentaar over Astana op Sporza TV

Lance Armstrong stond dinsdag op het punt een interview te geven aan Sporza TV toen de ploegleiding van Astana ingreep.

De sportredactie van de VRT betreurt in een persbericht het besluit van Bruyneel, maar geeft aan dat ze bereid blijft tot verdere dialoog met de ploegleider van Astana. (SC)
Bruyneel
pi_70773091
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Armstrong had die Maertens gewoon moeten weglachen toen die kwam melden dat hij geen interview mocht geven.
Haha, ja die reactie van Armstrong daarop ook, maar dit zijn toch mensen van jouw land? Of iets in die trend.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:55:59 #291
14505 OProg
A Life in Music
pi_70773276
Je kan er de donder op zeggen dat Zubeldia ook weer boven komt drijven in de bergen. En dan heb je nog Popo die er ook weer zal staan. En zodoende krijg je straks 6 Astana-mannen die in de laatste selecte groep over gaan blijven. Het zal mij benieuwen iig.
pi_70776097
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 08:44 schreef Beregd het volgende:

Hangt er allemaal een beetje van af wie de eerste de beste geslaagde aanval in de bergen doet, zoals sastre bij saxo vorig jaar.

Maar ze kunnen ook makkelijk 1 en 2 eindigen.
Dat eerste moet ik nog zien. Waar Armstrong wellicht nog wat verbeterd, is Contador niet iemand die uitblinkt in de laatste week van de grote rondes, tot nu toe dan tenminste. En zo'n tijdrit die voor het overgrote deel vlak is, is toch wat anders dan de openingstijdrit, die eigenlijk precies op het lijf van Contador geschreven was qua parcours, afstand e.d.
pi_70776367
Ja, en zelfs als Contador die 19 seconden goedmaakt, dan verliest hij nog minimaal een minuut op Leipheimer en Klöden in die tijdrit. Contador zal moeten aanvallen in de bergen (en dat verwacht ik ook wel van hem) om met een comfortabele bonus op zijn ploeggenoten te starten aan die tijdrit.
pi_70776487
De giro won contador niet met klimmers overmacht, en in de vuelta kon leipheimer volgen. Slechts in de tour van 2007 versus Rasmussen was Contador een klasse apart wat betreft klimmen. Sja..
pi_70776534
Wat zou er gebeuren als Contador, Armstrong, Klöden en Leipheimer voor de etappe op de Ventoux op een minuut van elkaar staan? (Met de rest daar minstens twee minuten achter).
pi_70776665
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:32 schreef Wombcat het volgende:
Wat zou er gebeuren als Contador, Armstrong, Klöden en Leipheimer voor de etappe op de Ventoux op een minuut van elkaar staan? (Met de rest daar minstens twee minuten achter).
Hand in hand met zn 4en gezamenlijk de streep overgaan. Ik zie niet in dat Bruyneel zou zeggen, mocht dat gebeuren! Dan is het ieder voor zich zelf.

Wat betreft klodi, moet ik het nog maar zien of hij met de beste mee naar boven kan.
pi_70776853
Eigenlijk toch raar dat je gewoon naar zo'n Astana zit te kijken terwijl je weet dat die ploeg eigenlijk niet deugt... het hangt van de dopingluchten aan elkaar
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_70777060
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:40 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk toch raar dat je gewoon naar zo'n Astana zit te kijken terwijl je weet dat die ploeg eigenlijk niet deugt... het hangt van de dopingluchten aan elkaar
En jij keek zo niet naar US Postal / Discovery?
pi_70777134
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef solaire het volgende:

[..]

En jij keek zo niet naar US Postal / Discovery?
Jawel... toch verbazend dat zo'n Armstrong er altijd mee door de mazen van de wet mee weet te glippen
pi_70777186
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Jawel... toch verbazend dat zo'n Armstrong er altijd mee door de mazen van de wet mee weet te glippen
Inderdaad de helft van z'n voormalige ploeggenoten worden betrapt en hij niet.. Vertrouw Armstrong voor geen meter.
There's nothing wrong with just a little little fun...
pi_70777269
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:48 schreef Digital-Love het volgende:

[..]

Inderdaad de helft van z'n voormalige ploeggenoten worden betrapt en hij niet.. Vertrouw Armstrong voor geen meter.
En wat te denken van mensen die ineens weer beter gaan fietsen sinds ze bij hem in de ploeg zitten... zoals Leipheimer bijvoorbeeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')