Zoals o.a. Ereinion aangeeft, sinds zijn 3e plaats in de Giro van 2003 vertoont Popovych over het algemeen een dalende curve in klassementen van grote rondes. Volgens die logica geen topklassement.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:30 schreef Barca het volgende:
[..]
I al: als hij de vrijheid heeft om voor eigen kans te gaan. Wat kan hij dan als hij in topvorm is?
Ok. Dan is hij dus niet zo'n vedette als de andere renners.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zoals o.a. Ereinion aangeeft, sinds zijn 3e plaats in de Giro van 2003 vertoont Popovych over het algemeen een dalende curve in klassementen van grote rondes. Volgens die logica geen topklassement.
Een echte vedette zou ik hem sowieso niet noemen. Hij heeft dan weliswaar een witte trui, een ritzege in de Tour en een podiumplaats in de Giro. Maar Armstrong, Contador, Kloden en Leipheimer hebben toch wel een grotere staat van dienst. Binnen de hierarchie van Astana is hij de 5de of 6de man.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:36 schreef Barca het volgende:
[..]
Ok. Dan is hij dus niet zo'n vedette als de andere renners.
Duidelijk. Maar als je het hebt over dream team ... dan is hij dus eerder een type Drexler, Laetner, Mullin dan een Barkley, Malone of laat staan Jordan.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:52 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Een echte vedette zou ik hem sowieso niet noemen. Hij heeft dan weliswaar een witte trui, een ritzege in de Tour en een podiumplaats in de Giro. Maar Armstrong, Contador, Kloden en Leipheimer hebben toch wel een grotere staat van dienst. Binnen de hierarchie van Astana is hij de 5de of 6de man.
Wielrennen moet je niet vergelijken met basketballen.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:58 schreef Barca het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar als je het hebt over dream team ... dan is hij dus eerder een type Drexler, Laetner, Mullin dan een Barkley, Malone of laat staan Jordan.
Ik heb het over de status van de kwaliteiten. Niet over de kwaliteiten op zich. Dat Jordan een ander type speler was dan Mullin ... (de vraag is niet eens door iedereen te beantwoorden trouwens). Niet iedere wielrenner beschikt overigens over dezelfde kwaliteiten. Al zijn Contador, Armstrong, Leipheimer, Klöden, Zubeldia en Popovych wel allen klassementsrenners. Er zit geen verschil in dat de een duidelijk een sprinter is en de ander duidelijk een pure klimmer.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:07 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Wielrennen moet je niet vergelijken met basketballen.
Ja, dat snap ik wel, maar het zijn twee totaal verschillende sportculturen.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:16 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik heb het over de status van de kwaliteiten. Niet over de kwaliteiten op zich. Dat Jordan een ander type speler was dan Mullin ... (de vraag is niet eens door iedereen te beantwoorden trouwens). Niet iedere wielrenner beschikt overigens over dezelfde kwaliteiten. Al zijn Contador, Armstrong, Leipheimer, Klöden, Zubeldia en Popovych wel allen klassementsrenners. Er zit geen verschil in dat de een duidelijk een sprinter is en de ander duidelijk een pure klimmer.
Dat klopt, maar gezien de insteek van mijn vraag denk ik dat die cultuur niet zo van belang is.quote:Op maandag 22 juni 2009 21:32 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel, maar het zijn twee totaal verschillende sportculturen.
Rabobank had ook al interesse in Contador, maar wie wil nou niet dat Contador voor zijn ploeg rijd, hij zal dit jaar gewoon de Tour de France winnen door een meesterlijke ontsnapping in de bergen en in de tijdrit geeft ook vaak niks weg.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:19 schreef wimderon het volgende:
Garmin heeft blijkbaar op het punt te hebben gestaan om Contador, Noval en Paulinho aan te trekken totdat Astana alsnog haar verplichtingen nakwam.
Rabo had een aantal jaar geleden al interesse voor Contador toen de Liberty Seguros ploeg opgeheven werd. Maar volgens mij wilde Contador toen te veel dat het team om hem heen gebouwd werd en is de deal afgeketst.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:22 schreef Croccy het volgende:
[..]
Rabobank had ook al interesse in Contador, maar wie wil nou niet dat Contador voor zijn ploeg rijd, hij zal dit jaar gewoon de Tour de France winnen door een meesterlijke ontsnapping in de bergen en in de tijdrit geeft ook vaak niks weg.
Rabobank heeft vaak interesse in Zuid-Europeanen maar vaak brengen ze niet waar ze voor gehaald zijn. Flecha heeft nooit een grote klassieker gewonnen en ik snap de aankoop van Garate helemaal niet. Freire is de enige die echt de aankoop waard is geweest.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:19 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Rabo had een aantal jaar geleden al interesse voor Contador toen de Liberty Seguros ploeg opgeheven werd. Maar volgens mij wilde Contador toen te veel dat het team om hem heen gebouwd werd en is de deal afgeketst.
Volgens mij is het een redelijk veeleisend mannetje, heeft hij natuurlijk ook alle recht op gezien zijn staat van dienst. Er is er maar een die een beter palmares heeft en die is nu zijn ploegmaatje
Op zich fietst Cav niet bij Sky.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:47 schreef Croccy het volgende:
[..]
Rabobank heeft vaak interesse in Zuid-Europeanen maar vaak brengen ze niet waar ze voor gehaald zijn. Flecha heeft nooit een grote klassieker gewonnen en ik snap de aankoop van Garate helemaal niet. Freire is de enige die echt de aankoop waard is geweest.
Zal wel beter zijn voor Contador als hij ergens anders ging rijden. Sky misschien, Contador voor het klassement en Cavendish voor de etappes?
En die heeft ook meerdere malen aangegeven daar geen zin in te hebben. Hij vindt het prima bij Columbia.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Op zich fietst Cav niet bij Sky.
Ach een bak geld en elke renner is te halen, en waarschijnlijk krijgt Sky gewoon een sterk breed team. Natuurlijk zegt Cavendish dat hij het naar zijn zin heeft, lijkt mij vreemd als hij in de pers liet weten graag te willen vertrekken zo midden in het seizoen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:47 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
En die heeft ook meerdere malen aangegeven daar geen zin in te hebben. Hij vindt het prima bij Columbia.
Inmiddels ook op (het totaal verneukte) cyclingnews:quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:19 schreef wimderon het volgende:
Garmin heeft blijkbaar op het punt te hebben gestaan om Contador, Noval en Paulinho aan te trekken totdat Astana alsnog haar verplichtingen nakwam.
quote:Aborted move by Astana riders to Garmin unconfirmed
Garmin-Slipstream team manager Jonathan Vaughters declined to confirm or deny rumours that 2007 Tour de France winner Alberto Contador had been close to signing with the US team and riding this year's Tour with them.
Spaniard Contador, domestiques Benjamin Noval and Sergio Paulinho plus Contador's preferred mechanic and soigneur were set to jump ship had Astana folded, according to US media reports. Astana's Lance Armstrong, Levi Leipheimer and others would have ridden the Tour under the Livestrong-Trek name.
"Any rider coming to our team has to pass the same level of scrutiny."
The rumoured split ultimately didn't happen due to a last minute sponsor payment which kept Astana together. It suggests that there is a real rift within the Kazakhstan-backed team which could lead to further tensions at the Tour de France.
"We always keep our negotiations confidential, with any rider, until they are complete," Vaughters told Cyclingnews today. "It's just best for the rider, his current sponsors and all parties involved."
The latest media reports suggest that there was indeed some truth to Contador's move. Herbalife was to be Garmin's secondary sponsor and the team sent bicycles to Contador, said an Astana source.
Armstrong commented on the story on Monday. "Just read this [the article]," he wrote on Twitter. "JL [US writer Joe Lindsey, who broke the story - ed.] may not be far off on this (for once). I'm choosing to ignore and remove myself from drama. TdF – hard enough."
Cyclingnews asked Vaughters if the arrival of a Tour winner would have caused concern for Christian Vande Velde. Vande Velde was aiming for a podium spot prior to breaking several bones in the Giro d'Italia.
"Christian is a team leader and team player," he answered. "He's a guy that only worries about the fit and function of new teammates. He thinks of this team as his family, and only wants what's best for his family. He's just not one to get caught up on specific roles.
"It'll be interesting to see if he can make it back to form, after five broken vertebrae, for the Tour. But it is pretty amazing that he's even racing the Tour."
Garmin has a doping-free reputation and it carefully assesses riders before it offers contracts. Investigations initially linked Contador and Paulinho to 2006's Operación Puerto, but they were later cleared by the International Cycling Union (UCI).
"Any rider coming to our team has to pass the same level of scrutiny," he said. "We are meticulous, cautious and very focused on this process with all riders. Just ask anyone who's ever come to this team. All of their medical records, anti-doping records and blood passport records must be released to us or we don't consider them. Period."
Astana's financial rescue means that Contador must stay put for now. Vaughters downplayed the suggestion that Garmin could sign him at the end of the season. "I would guess Contador has a contract with Astana that lasts a long time," he said.
Garmin should announce its Tour de France line-up today, with Vande Velde, David Millar, Julian Dean looking set to be part of the nine-man squad. Astana will also finalise its line-up soon.
Daarmee bedoel je zeker de lay out wijzigingen? Ik vind die nieuwe ook niet denderend...quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
(het totaal verneukte) cyclingnews:
[..]
Het oude blonk uit in eenvoud. Nu is het mooier, maar een stuk onoverzichtelijker. Ik denk dat het gewoon even wennen is.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Daarmee bedoel je zeker de lay out wijzigingen? Ik vind die nieuwe ook niet denderend...
Veel onoverzichterlijker inderdaad, langere laadtijden, nauwelijks mobiel te bekijken. Voor veel mensen is het ook enorm storend dat er nu met spoilers gewerkt wordt en ze niet op hun gemakje de live-reports kunnen teruglezen. Dat forum daar puilt ook uit van de klachten en kritiekenquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Daarmee bedoel je zeker de lay out wijzigingen? Ik vind die nieuwe ook niet denderend...
Muravyev is denk ik gewoon onder druk van het management tot de ploeg toegelaten, vawege publicitaire belangen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:57 schreef wimderon het volgende:
Opvallende namen trouwens, die laatste 3 renners. Paulinho was wel redelijk verwacht, maar Rast en Muravyev waren nou niet de verwachte namen. Wel opvallend dat er met Paulinho iemand uit het kamp Contador bij is gekomen en Horner thuis wordt gelaten. Als er twee kampen ontstaan denk ik dat Contador buiten diezelfde Paulinho op weinig steun zal kunnen rekenen...
De neutralen (Rast, Muravyev, Klöden en misschien zelfs Zubeldia) zullen in het geval er een tweestrijd ontstaat wel de kant van Bruyneel kiezen, die op zijn beurt weer partij voor Armstrong zal kiezen veronderstel ik.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Muravyev is denk ik gewoon onder druk van het management tot de ploeg toegelaten, vawege publicitaire belangen.
Dan vraag ik me af, valt dat goed bij de rest? Ik kan me voorstellen dat een Armstrong en/of Contador liever Horner, Brajkovic of Noval erbij zagen.
Je hebt mogelijk drie kampen binnen dat geheel. De Lance-kliek, Contador met zijn buddie Paulinho en het Kazachstaanse geheel van buitenaf, met Muravyev als 'zendeling'.
Zal goede lijm aan te pas komen.
Dat laatste zou helemaal mooi zijn. Contador die in de aanval gaat en afgejaagd wordt door Leipheimer en Klödenquote:Op donderdag 25 juni 2009 14:15 schreef Leatherface het volgende:
Sowieso zal eerst moeten blijken wie de sterkste is denk ik. Als Contador gewoon veruit de beste is, vermoed ik dat de rest zich zal moeten neerleggen bij een dienende rol. Ook Armstrong, hoe makkelijk zich er wel of nier bij neerlegt is ten tweede. Andersom weet ik niet of Contador voor Armstrong zal knechten, als die laatste sterker blijkt. Als ze even sterk blijken, wordt het helemaal mooi.
http://www.spitsnieuws.nl(...)rong_ook_kopman.htmlquote:Astana zal de Ronde van Frankrijk beginnen met een tweetal kopmannen. Niet alleen Alberto Contador zal de status genieten, maar ook Lance Armstrong begint als kopman aan het reusachtige wielerfestijn.
Een woordvoerder zei vandaag tegenover Infostrada Sports dat de koers zal uitwijzen wie de beste is. Astana rekent in principe op Contador, maar vindt dat ook Armstrong een beschermde status verdient.
Lance is op dit moment misschien ook gewoon sterker. Die "trainingstijdrit" in Colorado en de Nevada City Classic zouden daar op kunnen wijzen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:31 schreef Barca het volgende:
Lepe Leipo kan de drk van kopman zijn nog wel eens niet aan. Dit is dus wel slim.
Uiteraard niet.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:31 schreef Barca het volgende:
Leipe Leipo kan de drk van kopman zijn nog wel eens niet aan. Dit is dus wel slim. Maar ... zal de rolverdeling op papier gelijk zijn aan de plek die renners in hun hoofd hebben?
quote:Believe me, I tried. This is not 2004 or 2005. I'm not the leader of the team. Horner is the man and we'll miss him. Period.
Contador denkt als het er op aan komt, Alberto is de baas f*ck die yankees maar, als het armstrong of leipi 1 contador 2 of 3 reken maar dat hij aanvalt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:20 schreef Ericr het volgende:
De benen laten spreken dan maar of hopen dat Leipheimer zich er nog tussen wurmt. Leipheimer zal normaal gesproken het Armstrong kamp kiezen. Contador kan moeilijk twee ploeggenoten aanvallen als deze korter in het klassement staan en geen teken van verzwakking tonen.
Armstrong is ook niet gek natuurlijk, die probeert via de tijdrit voor Contador te blijven. Eens zien wie de lachende derde is.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:36 schreef solaire het volgende:
[..]
Contador denkt als het er op aan komt, Alberto is de baas f*ck die yankees maar, als het armstrong of leipi 1 contador 2 of 3 reken maar dat hij aanvalt.
nou 15.5 km proloog ben benieuwd of Armstrong (en Leipi) Contador daarin te grazen kunnen nemen meer als 15 sec zal het niet zijn gok ikquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Armstrong is ook niet gek natuurlijk, die probeert via de tijdrit voor Contador te blijven. Eens zien wie de lachende derde is.
Alles valt of staat natuurlijk bij het niveau van Armstrong. Als dat het niveau van toen hij stopte benadert dan mag Contador uberhaupt blij zijn als hij Armstrong kan volgen bergop. Hetzelfde geldt voor de openingstijdrit. Die is in principe perfect voor Contador, maar als Armstrong daar weer zo uithaalt als in 2005 (toen Zabriskie weliswaar won) toen hij de concurrentie voor het klassement vernederde en Ullrich zelfs inhaalde, gaat er voor Contador ook niets aan te doen zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Armstrong is ook niet gek natuurlijk, die probeert via de tijdrit voor Contador te blijven. Eens zien wie de lachende derde is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |