Zou helemaal ziek zijn als die twee er ook nog bijreden, dan hadden ze gewoon met 9man in te top kunnen staanquote:
Mag dat niet dan? De Galliërs doen niet anders!quote:Op zondag 21 juni 2009 11:19 schreef kawotski het volgende:
[..]
maar het is verklaarbaar. (hadden er een paar niet aan de toverdrank gezeten)
Vergeet ook niet dat Horner geweldig reed in de Giro voordat hij viel.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:53 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Muravyev maakt idd geen enkele kans.
Noval (vrijwel zeker denk ik), Brajkovic en Horner zou ik zelf het meest logisch vinden. Die laatste zal wel meegaan omdat Armstrong en Leipheimer dat willen.
Zou het erg jammer vinden voor de TTT, maar het zou me niks verbazen als Brajkovic werd thuis gelaten. Komen Contador en Paulinho niet goed overeen?
Dat geldt ook voor Paulinho. Noval was volgens mij al min of meer zeker.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:22 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je Contador en Noval. Die kunnen het goed met elkaar vinden.![]()
quote:Op maandag 22 juni 2009 10:21 schreef SuikerVuist het volgende:
Zijn zij er uiteindelijk niet bij, dan dreigt hij een pruillip te trekken en het duo Bruyneel-Armstrong scheef te bekijken.
Wow dat had ik van Contador niet verwacht. Vooral niet omdat ik op www.wielerupdate.nl het volgende las:quote:Op maandag 22 juni 2009 10:21 schreef SuikerVuist het volgende:
^ Idd, maar het is de vraag of hij nu even goed is.
[..]
Dat geldt ook voor Paulinho. Noval was volgens mij al min of meer zeker.
Maar het lijkt er iig op dat Contador harde eisen stelt: Noval én Paulinho mee of anders...
Contador wil zijn maatjes mee naar Tour
Johan Bruyneel heeft al zes namen op papier voor de komende Ronde van Frankrijk. De kopmannen Alberto Contador en Lance Armstrong natuurlijk, samen goed voor acht Toursuccessen. Daarnaast zijn dat Andreas Klöden, Levi Leipheimer, Haimar Zubeldia en Yaroslav Popovych. 'Prima', zegt Contador. 'We hebben nu al een klad jongens die hard gaan in het gebergte. Nu nog een paar mannetjes voor op het vlakke.' De Spanjaard gaf er meteen namen bij: zijn vertrouwelingen Sergio Paulinho en Benjamin Noval. 'Garanties om zo ontspannen mogelijk naar de cols te trekken.' Zijn zij er uiteindelijk niet bij, dan dreigt hij een pruillip te trekken en het duo Bruyneel-Armstrong scheef te bekijken.
In afwachting rijdt hij vrijdag alleszins het Spaans kampioenschap tegen de chrono. Niet zozeer om de titel te pakken maar vooral om zijn nieuwe tijdritfiets uit te proberen in competitie. (HC, PDK)
http://www.nieuwsblad.be/(...)x?ArticleID=GH2BME63
Wat een diva toch, die Contador.![]()
Geen Brajkovic deze Tour dus, lijkt me...
Het zullen deze drie (dus) wel worden:
Horner
Noval
Paulinho
Maar wat hij echt heeft gezegd zullen we nooit weten.quote:"Ik hoop dat de ploegleiding aan mijn verzoek voldoet," zegt Contador. "Met het huidige zestal ben ik al zeer tevreden, maar met Noval en Paulinho hebben we ook renners die veel kunnen betekenen in de vlakke ritten."
Het is uiteraard de interpretatie van de journalist, maar als een diva als Contador (of Armstrong) zegt: "ik hoop dat de ploegleiding aan mijn verzoek voldoet" is dat denk ik niet zo maar een terloopse opmerking. Maar idd, zeker weten doe je het nooit.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:26 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Wow dat had ik van Contador niet verwacht. Vooral niet omdat ik op www.wielerupdate.nl het volgende las:
Zou stom zijn om hem thuis te laten. Vermoed dat Armstrong Brajko er liever wel bij ziet.quote:Jammer voor Brajko dat hij waarschijnlijk niet naar de tour mag.
dan heb jij Asterix en de Olympische Spelen niet gelezenquote:Op zondag 21 juni 2009 14:58 schreef Barca het volgende:
[..]
Mag dat niet dan? De Galliërs doen niet anders!
Contador reageerde behoorlijk overspannen op de komst van Armstrong als ik het me goed herinner. Dat er dan "spanningen" zijn tussen Contador en Armstrong/Bruyneel lijkt me dan niet meer dan logisch. Sowieso zijn er te veel ego's in die ploeg.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:54 schreef Ereinion het volgende:
Een diva? Valt wel mee. Het is natuurlijk niet vreemd dat een drievoudig rondewinnaar inspraak heeft in de tourselectie.
Sterker nog, het is eerder vreemd dat hij het zo via de media moet spelen. Normaal gesproken zou de ploegleiding zelf toch wel aan zo'n topper vragen of hij 1 of 2 vrienden meewil (zelfs Gesink heeft Niermann meegekregen). Het geeft wel aan hoe de verhoudingen liggen in die ploeg.
Top 10? Áls je er een team van kunt maken dan zorgen dat je zo lang mogelijk iedereen voorin houdt. Dan heb je daarna gewoon het man tegen man gevecht en zie je wel wie er de beste is. (Afwisselend reageren op vluchten van (ja ... je zal het misschien niet snel zien) Evans, Menchov, enz.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Contador reageerde behoorlijk overspannen op de komst van Armstrong als ik het me goed herinner. Dat er dan "spanningen" zijn tussen Contador en Armstrong/Bruyneel lijkt me dan niet meer dan logisch. Sowieso zijn er te veel ego's in die ploeg.
Vraag me ook af met welke ambities Klöden, Leipheimer (of zelfs Zubeldia) aan de start komen.
Wiens fout is het dan? Die van Bruyneel toch?quote:Op maandag 22 juni 2009 15:23 schreef Ereinion het volgende:
Ik vond het overspannen gehalte van die reactie nog wel meevallen. Iemand met zijn palmares zou toch eigenlijk bij een ploeg moeten rijden waar hij de enige kopman is. Als er dan iemand na meer dan twee jaar pensioen ineens de ploeg binnenkomt en de lakens gaat uitdelen, zou ik dat ook niet prettig vinden.
Wat de ambities van de anderen betreft: ik denk dat er een goede kans is dat op het eind van de Tour drie Astana's in de top-10 staan, Contador, Armstrong en Leipheimer. Klöden is denk ik bergop te zwak, Zubeldia zal wel beseffen dat het in deze ploeg niet aan hem is om ambities te hebben.
Kan ik me wel iets bij voorstellen.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:36 schreef Leatherface het volgende:
Ik las onlangs een artikel in, ik meen, de Volkskrant waarin werd gesuggereerd dat Contador commercieel en publicitair niet aantrekkelijk genoeg is voor Astana.
Hij spreekt nauwelijks Engels en weigert tot zover om naar Kazachstan af te reizen voor publicitaire en zakelijke plichtplegingen, zoals het bezoeken van zakenrelaties van de geldschieters enzovoorts.
Daardoor zou hij bij het management niet goed liggen. Er werd niet gesteld dat een breuk aanstaande is, want zolang hij blijft winnen zijn ze spekkoper.
Hoe groots zijn prestaties ook mogen zijn, dat zo'n Spanjaard als Contador nauwelijks Engels spreekt is commercieel een nadeel voor zijn sponsor. Dit natuurlijk ook omdat de wielersport sterk uitbreidt naar de Engelstalige wereld en Oost-Europa/ex-USSR. In die multinationale teams wordt Engels erg belangrijk.quote:
Zeker. Als sporter ben je toch ook publiek bezit, uithangbord van je ploeg. Natuurlijk staat presteren voorop maar je zult toch een balans moeten vinden tussen trainen en het verschijnen in het openbaar. (En dan heb ik het niet over in een club straal bezopen worden betrapt met Paris Hilton.)quote:Op maandag 22 juni 2009 15:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hoe groots zijn prestaties ook moge zijn, dat zo'n Spanjaard als Contador nauwelijks Engels spreekt is commercieel een nadeel voor zijn sponsor. Dit natuurlijk ook omdat de wielersport sterk uitbreidt naar de Engelstalige wereld en Oost-Europa/ex-USSR. In die multinationale teams wordt Engels erg belangrijk.
Hangt van zijn vorm af. De laatste jaren reed hij geen echte klassementen meer.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:42 schreef Barca het volgende:
[..]
Hebben we de rol van Popovych nog niet eens besproken. Want, heeft die niet de kwaliteit om top 10 te rijden?
Maar uitgaande van topvorm?quote:Op maandag 22 juni 2009 15:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hangt van zijn vorm af. De laatste jaren reed hij geen echte klassementen meer.
Ja dat klopt. Toen (2003) werd hij 3de in de Ronde van Italie. In 2002 en 2004 werd hij 12de en 5de. In 2005 reed hij zijn eerste Ronde van Frankrijk waar hij 12de werd. In 2006 werd hij uit mijn hoofd 25ste. Een jaar later eindigde hij in de top tien volgens mij. Dat oorzaak hiervan zou kunnen zijn dat hij in dat jaar (2007) uitviel in de Ronde van Italie door een valpartij. Die valpartij vond plaats op de finishlijn toen het zo hard regende. Vorig jaar was gewoon een slecht jaar om maar zo te zeggen. Uitgezonderd van Parijs-Nice bedoel ik dan. Ja ik denk inderdaad dat hij een van de renners is die heel vroeg in hun carriere top zijn. Hetzelfde dreigd een beetje te gebeuren bij Cunego.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:15 schreef Ereinion het volgende:
Het is natuurlijk ook maar de vraag wat tegenwoordig de topvorm bij Popovych is. Het heeft er toch alle schijn van dat hij zo rond zijn 23e zijn piek had liggen.
Ik zei al: als hij de vrijheid heeft om voor eigen kans te gaan. Wat kan hij dan als hij in topvorm is?quote:Op maandag 22 juni 2009 16:13 schreef Leatherface het volgende:
Moeilijk te zeggen. Hij zal volop moeten werken voor Contador, dan wel Leipheimer of Lance.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |