abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70169671
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar het zou ook niemand verbazen indien bij de eerste de beste bergrit alleen Contador nog bij de Schlecks, Sastre, Evans en Menchov zit en als Leipheimer, Armstrong, Kloden en al de anderen op een paar minuten hangen te zwabberen.
En dan is er alleen nog een hongerklopje voor nodig om geen enkele Astana in de top 5 te hebben
pi_70169686
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:55 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Muravyev is de enige kazak in de voorselectie van Astana. Maar ik denk dat er geen Kazakken voor Astana naar de tour gaan. Rijdt hij (iglinsky) voor Astana? Dacht dat hij voor een andere ploeg reed.
Jawel, Iglinsky maakte wel deel uit van de voorselectie, maar is daarvoor nu afgevallen.

Daarmee beantwoord ik nu ook je vraag. Iglinsky rijdt bij Astana, werd drie dagen geleden nog tweede in een etappe in de Ronde van Zwitserland.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:53:54 #63
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70189686
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:55 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Muravyev is de enige kazak in de voorselectie van Astana. Maar ik denk dat er geen Kazakken voor Astana naar de tour gaan.
Muravyev maakt idd geen enkele kans.

Noval (vrijwel zeker denk ik), Brajkovic en Horner zou ik zelf het meest logisch vinden. Die laatste zal wel meegaan omdat Armstrong en Leipheimer dat willen.

Zou het erg jammer vinden voor de TTT, maar het zou me niks verbazen als Brajkovic werd thuis gelaten. Komen Contador en Paulinho niet goed overeen?
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:57:18 #64
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_70189743
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar het zou ook niemand verbazen indien bij de eerste de beste bergrit alleen Contador nog bij de Schlecks, Sastre, Evans en Menchov zit en als Leipheimer, Armstrong, Kloden en al de anderen op een paar minuten hangen te zwabberen.
Eerst maar eens zien of de Schlecks er dan nog wel bij zitten Die rijden ook niet echt denderend in Zwitserland, zal uiteindelijk wel goed komen maar toch
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:05:54 #65
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70189872
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:55 schreef Pablo88 het volgende:
Astana mag toch gewoon uitkomen in de tour

Astana is gered
Duh, wat denk jij, tuurlijk mogen die starten
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70197728
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:53 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Noval (vrijwel zeker denk ik), Brajkovic en Horner zou ik zelf het meest logisch vinden. Die laatste zal wel meegaan omdat Armstrong en Leipheimer dat willen.

Zou het erg jammer vinden voor de TTT, maar het zou me niks verbazen als Brajkovic werd thuis gelaten. Komen Contador en Paulinho niet goed overeen?
Volgens mij bedoel je Contador en Noval. Die kunnen het goed met elkaar vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door MarijeH op 20-06-2009 16:36:57 ]
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_70197935
Zou toch wel een beetje wrang zijn, een Kazachse ploeg zonder Kazachen in de Tour.

Maar als ze op dat moment minder passend zijn, is het niet anders.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:32:32 #68
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70197964
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 16:31 schreef Leatherface het volgende:
Zou toch wel een beetje wrang zijn, een Kazachse ploeg zonder Kazachen in de Tour.

Maar als ze op dat moment minder passend zijn, is het niet anders.
Daar gaan die bobo's waarschijnlijk ook niet blij mee zijn
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:53:46 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70203319
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 16:32 schreef Szura het volgende:

[..]

Daar gaan die bobo's waarschijnlijk ook niet blij mee zijn
En terecht, zeker omdat mijn wannabe-adoptierenner Dmitri Murayev, de enig overgebleven Kazach, is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_70209810
Het was ook raar toen Chelsea zonder Engelsen een wedstrijd speelde.

Natuurlijk is sport geglobaliseerd en zijn topploegen in het voetbal en wielrennen een bonte verzameling van nationaliteiten. Maar het is toch raar. Vooral omdat Astana grotendeels door de staat beheerd wordt en het echt een uithangbord voor dat land is.
  zondag 21 juni 2009 @ 11:19:56 #71
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70215735
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:40 schreef Leatherface het volgende:
Maar het is toch raar.
maar het is verklaarbaar. (hadden er een paar niet aan de toverdrank gezeten)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_70215995
Blijf het jammer vinden dan renners als Leipheimer en Kloden als een soort luxe-knecht gebruikt worden.
Beiden zijn niets minder dan de top-3 van vorig jaar (Sastre, Evans en Menchov) maar blijkbaar een gebrek aan ambitie ofzo dat ze in dienst gaan rijden van Contador en/of Armstrong.
Leipheimer als kopman van Garmin en Kloden bij bijvoorbeeld het Duitse Milram was veel mooier geweest voor de spankracht van de Tour, dan heb je gewoon 2 zeer serieuze kandidaten voor een top-5 notering erbij
pi_70217353
quote:
Alberto Contador
Lance Armstrong
Levi Leipheimer
Andreas Klöden
Haimar Zubeldia
Yaroslav Popovych
Wat een namen .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_70217635
Mijn Astana voorspelling.

-Ze starten
-Kloden moet na 12 etappes verplicht naar huis op moment dat Armstrong Contador en Leipi allen in de top 5 staan
-Na etappe 14 eten ze aan twee verschillende tafels een steaktafel en een met de mediterraanse keuken
-Contador grijpt 2 min voorsprong in de koninginnenrit
-Popo rijdt Contador per ongeluk de berm in
-op de ventoux rijdt contador samen met valverdes sterkste teamgenoot weg
-de tour is contadors laatste wedstrijd in het licht blauw
-owja en tussendoor zijn er vier persboycots en drie speciale persconferenties geweest

oftewel het wordt een mooie tour
pi_70218403
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:19 schreef kawotski het volgende:

[..]

Vinokourov en Kashechkin ja.
pi_70219710
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Vinokourov en Kashechkin ja.
Zou helemaal ziek zijn als die twee er ook nog bijreden, dan hadden ze gewoon met 9man in te top kunnen staan

Maar ik ben erg benieuwd of ze allemaal de grote verwachtingen kunnen waarmaken. Dit is toch wel de ploeg waar naar gekeken wordt.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  zondag 21 juni 2009 @ 14:58:48 #77
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70221903
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:19 schreef kawotski het volgende:

[..]

Mag dat niet dan? De Galliërs doen niet anders!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70221979
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:53 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat Horner geweldig reed in de Giro voordat hij viel.
  maandag 22 juni 2009 @ 10:21:22 #79
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70245219
^ Idd, maar het is de vraag of hij nu even goed is.
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 16:22 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je Contador en Noval. Die kunnen het goed met elkaar vinden.
Dat geldt ook voor Paulinho. Noval was volgens mij al min of meer zeker.

Maar het lijkt er iig op dat Contador harde eisen stelt: Noval én Paulinho mee of anders...

Contador wil zijn maatjes mee naar Tour

Johan Bruyneel heeft al zes namen op papier voor de komende Ronde van Frankrijk. De kopmannen Alberto Contador en Lance Armstrong natuurlijk, samen goed voor acht Toursuccessen. Daarnaast zijn dat Andreas Klöden, Levi Leipheimer, Haimar Zubeldia en Yaroslav Popovych. 'Prima', zegt Contador. 'We hebben nu al een klad jongens die hard gaan in het gebergte. Nu nog een paar mannetjes voor op het vlakke.' De Spanjaard gaf er meteen namen bij: zijn vertrouwelingen Sergio Paulinho en Benjamin Noval. 'Garanties om zo ontspannen mogelijk naar de cols te trekken.' Zijn zij er uiteindelijk niet bij, dan dreigt hij een pruillip te trekken en het duo Bruyneel-Armstrong scheef te bekijken.
In afwachting rijdt hij vrijdag alleszins het Spaans kampioenschap tegen de chrono. Niet zozeer om de titel te pakken maar vooral om zijn nieuwe tijdritfiets uit te proberen in competitie. (HC, PDK)

http://www.nieuwsblad.be/(...)x?ArticleID=GH2BME63

Wat een diva toch, die Contador.

Geen Brajkovic deze Tour dus, lijkt me...

Het zullen deze drie (dus) wel worden:

Horner
Noval
Paulinho
pi_70245546
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:21 schreef SuikerVuist het volgende:

Zijn zij er uiteindelijk niet bij, dan dreigt hij een pruillip te trekken en het duo Bruyneel-Armstrong scheef te bekijken.
Van welke journalist is die zinsnede eigenlijk?
pi_70246949
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:21 schreef SuikerVuist het volgende:
^ Idd, maar het is de vraag of hij nu even goed is.
[..]

Dat geldt ook voor Paulinho. Noval was volgens mij al min of meer zeker.

Maar het lijkt er iig op dat Contador harde eisen stelt: Noval én Paulinho mee of anders...

Contador wil zijn maatjes mee naar Tour

Johan Bruyneel heeft al zes namen op papier voor de komende Ronde van Frankrijk. De kopmannen Alberto Contador en Lance Armstrong natuurlijk, samen goed voor acht Toursuccessen. Daarnaast zijn dat Andreas Klöden, Levi Leipheimer, Haimar Zubeldia en Yaroslav Popovych. 'Prima', zegt Contador. 'We hebben nu al een klad jongens die hard gaan in het gebergte. Nu nog een paar mannetjes voor op het vlakke.' De Spanjaard gaf er meteen namen bij: zijn vertrouwelingen Sergio Paulinho en Benjamin Noval. 'Garanties om zo ontspannen mogelijk naar de cols te trekken.' Zijn zij er uiteindelijk niet bij, dan dreigt hij een pruillip te trekken en het duo Bruyneel-Armstrong scheef te bekijken.
In afwachting rijdt hij vrijdag alleszins het Spaans kampioenschap tegen de chrono. Niet zozeer om de titel te pakken maar vooral om zijn nieuwe tijdritfiets uit te proberen in competitie. (HC, PDK)

http://www.nieuwsblad.be/(...)x?ArticleID=GH2BME63

Wat een diva toch, die Contador.

Geen Brajkovic deze Tour dus, lijkt me...

Het zullen deze drie (dus) wel worden:

Horner
Noval
Paulinho
Wow dat had ik van Contador niet verwacht. Vooral niet omdat ik op www.wielerupdate.nl het volgende las:
quote:
"Ik hoop dat de ploegleiding aan mijn verzoek voldoet," zegt Contador. "Met het huidige zestal ben ik al zeer tevreden, maar met Noval en Paulinho hebben we ook renners die veel kunnen betekenen in de vlakke ritten."
Maar wat hij echt heeft gezegd zullen we nooit weten.

Jammer voor Brajko dat hij waarschijnlijk niet naar de tour mag. Snap ook niet goed waarom hij (dat geld trouwens ook voor andere astana renners) bij Astana rijdt, maar dat geheel terzijde.

Hoop wel dat hij er in de Vuelta bij is, want ik ga naar de start in assen.
  maandag 22 juni 2009 @ 11:41:07 #82
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70247323
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:26 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Wow dat had ik van Contador niet verwacht. Vooral niet omdat ik op www.wielerupdate.nl het volgende las:
Het is uiteraard de interpretatie van de journalist, maar als een diva als Contador (of Armstrong) zegt: "ik hoop dat de ploegleiding aan mijn verzoek voldoet" is dat denk ik niet zo maar een terloopse opmerking. Maar idd, zeker weten doe je het nooit.
quote:
Jammer voor Brajko dat hij waarschijnlijk niet naar de tour mag.
Zou stom zijn om hem thuis te laten. Vermoed dat Armstrong Brajko er liever wel bij ziet.
  maandag 22 juni 2009 @ 11:43:49 #83
30220 Barca
pi_70247372
Tja ... Astana ... verzameling toppers, maar is het ook een dream team?
pi_70247692
Een diva? Valt wel mee. Het is natuurlijk niet vreemd dat een drievoudig rondewinnaar inspraak heeft in de tourselectie. Sterker nog, het is eerder vreemd dat hij het zo via de media moet spelen. Normaal gesproken zou de ploegleiding zelf toch wel aan zo'n topper vragen of hij 1 of 2 vrienden meewil (zelfs Gesink heeft Niermann meegekregen). Het geeft wel aan hoe de verhoudingen liggen in die ploeg.

Dat Brajkovic thuis blijft lijkt me niet vreemd. In de Giro reed hij aardig, maar bij elke tempoversnelling lag hij eraf. Bergop in de Tour heeft hij geen enkele waarde voor deze ploeg.
  maandag 22 juni 2009 @ 12:05:15 #85
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70248018
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:58 schreef Barca het volgende:

[..]

Mag dat niet dan? De Galliërs doen niet anders!
dan heb jij Asterix en de Olympische Spelen niet gelezen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 22 juni 2009 @ 12:08:08 #86
30220 Barca
pi_70248090
Wijlen Bart de Graaff doet dokter Fuentes/Ferrari na: "Slikken! Slikken! Slikken!"
  maandag 22 juni 2009 @ 15:13:43 #87
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70254239
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:54 schreef Ereinion het volgende:

Een diva? Valt wel mee. Het is natuurlijk niet vreemd dat een drievoudig rondewinnaar inspraak heeft in de tourselectie.

Sterker nog, het is eerder vreemd dat hij het zo via de media moet spelen. Normaal gesproken zou de ploegleiding zelf toch wel aan zo'n topper vragen of hij 1 of 2 vrienden meewil (zelfs Gesink heeft Niermann meegekregen). Het geeft wel aan hoe de verhoudingen liggen in die ploeg.

Contador reageerde behoorlijk overspannen op de komst van Armstrong als ik het me goed herinner. Dat er dan "spanningen" zijn tussen Contador en Armstrong/Bruyneel lijkt me dan niet meer dan logisch. Sowieso zijn er te veel ego's in die ploeg.

Vraag me ook af met welke ambities Klöden, Leipheimer (of zelfs Zubeldia) aan de start komen.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:21:25 #88
30220 Barca
pi_70254558
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:13 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Contador reageerde behoorlijk overspannen op de komst van Armstrong als ik het me goed herinner. Dat er dan "spanningen" zijn tussen Contador en Armstrong/Bruyneel lijkt me dan niet meer dan logisch. Sowieso zijn er te veel ego's in die ploeg.

Vraag me ook af met welke ambities Klöden, Leipheimer (of zelfs Zubeldia) aan de start komen.
Top 10? Áls je er een team van kunt maken dan zorgen dat je zo lang mogelijk iedereen voorin houdt. Dan heb je daarna gewoon het man tegen man gevecht en zie je wel wie er de beste is. (Afwisselend reageren op vluchten van (ja ... je zal het misschien niet snel zien) Evans, Menchov, enz.
pi_70254631
Ik vond het overspannen gehalte van die reactie nog wel meevallen. Iemand met zijn palmares zou toch eigenlijk bij een ploeg moeten rijden waar hij de enige kopman is. Als er dan iemand na meer dan twee jaar pensioen ineens de ploeg binnenkomt en de lakens gaat uitdelen, zou ik dat ook niet prettig vinden.

Wat de ambities van de anderen betreft: ik denk dat er een goede kans is dat op het eind van de Tour drie Astana's in de top-10 staan, Contador, Armstrong en Leipheimer. Klöden is denk ik bergop te zwak, Zubeldia zal wel beseffen dat het in deze ploeg niet aan hem is om ambities te hebben.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:26:06 #90
30220 Barca
pi_70254744
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:23 schreef Ereinion het volgende:
Ik vond het overspannen gehalte van die reactie nog wel meevallen. Iemand met zijn palmares zou toch eigenlijk bij een ploeg moeten rijden waar hij de enige kopman is. Als er dan iemand na meer dan twee jaar pensioen ineens de ploeg binnenkomt en de lakens gaat uitdelen, zou ik dat ook niet prettig vinden.

Wat de ambities van de anderen betreft: ik denk dat er een goede kans is dat op het eind van de Tour drie Astana's in de top-10 staan, Contador, Armstrong en Leipheimer. Klöden is denk ik bergop te zwak, Zubeldia zal wel beseffen dat het in deze ploeg niet aan hem is om ambities te hebben.
Wiens fout is het dan? Die van Bruyneel toch?
pi_70255079
Ik las onlangs een artikel in, ik meen, de Volkskrant waarin werd gesuggereerd dat Contador commercieel en publicitair niet aantrekkelijk genoeg is voor Astana.

Hij spreekt nauwelijks Engels en weigert tot zover om naar Kazachstan af te reizen voor publicitaire en zakelijke plichtplegingen, zoals het bezoeken van zakenrelaties van de geldschieters enzovoorts.

Daardoor zou hij bij het management niet goed liggen. Er werd niet gesteld dat een breuk aanstaande is, want zolang hij blijft winnen zijn ze spekkoper.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:42:40 #92
30220 Barca
pi_70255316
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:36 schreef Leatherface het volgende:
Ik las onlangs een artikel in, ik meen, de Volkskrant waarin werd gesuggereerd dat Contador commercieel en publicitair niet aantrekkelijk genoeg is voor Astana.

Hij spreekt nauwelijks Engels en weigert tot zover om naar Kazachstan af te reizen voor publicitaire en zakelijke plichtplegingen, zoals het bezoeken van zakenrelaties van de geldschieters enzovoorts.

Daardoor zou hij bij het management niet goed liggen. Er werd niet gesteld dat een breuk aanstaande is, want zolang hij blijft winnen zijn ze spekkoper.
Kan ik me wel iets bij voorstellen.
Hebben we de rol van Popovych nog niet eens besproken. Want, heeft die niet de kwaliteit om top 10 te rijden? (Heb ik het niet over de vrijheid om voor die kans te rijden in zijn huidige ploeg!)

[ Bericht 10% gewijzigd door Barca op 22-06-2009 15:47:58 ]
pi_70255453
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:42 schreef Barca het volgende:

[..]

Kan ik me wel iets bij voorstellen.
Hoe groots zijn prestaties ook mogen zijn, dat zo'n Spanjaard als Contador nauwelijks Engels spreekt is commercieel een nadeel voor zijn sponsor. Dit natuurlijk ook omdat de wielersport sterk uitbreidt naar de Engelstalige wereld en Oost-Europa/ex-USSR. In die multinationale teams wordt Engels erg belangrijk.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:50:00 #94
30220 Barca
pi_70255579
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hoe groots zijn prestaties ook moge zijn, dat zo'n Spanjaard als Contador nauwelijks Engels spreekt is commercieel een nadeel voor zijn sponsor. Dit natuurlijk ook omdat de wielersport sterk uitbreidt naar de Engelstalige wereld en Oost-Europa/ex-USSR. In die multinationale teams wordt Engels erg belangrijk.
Zeker. Als sporter ben je toch ook publiek bezit, uithangbord van je ploeg. Natuurlijk staat presteren voorop maar je zult toch een balans moeten vinden tussen trainen en het verschijnen in het openbaar. (En dan heb ik het niet over in een club straal bezopen worden betrapt met Paris Hilton.)
pi_70255586
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:42 schreef Barca het volgende:

[..]
Hebben we de rol van Popovych nog niet eens besproken. Want, heeft die niet de kwaliteit om top 10 te rijden?
Hangt van zijn vorm af. De laatste jaren reed hij geen echte klassementen meer.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:51:40 #96
30220 Barca
pi_70255647
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hangt van zijn vorm af. De laatste jaren reed hij geen echte klassementen meer.
Maar uitgaande van topvorm?
pi_70256435
Moeilijk te zeggen. Hij zal volop moeten werken voor Contador, dan wel Leipheimer of Lance.
pi_70256532
Het is natuurlijk ook maar de vraag wat tegenwoordig de topvorm bij Popovych is. Het heeft er toch alle schijn van dat hij zo rond zijn 23e zijn piek had liggen.
pi_70257070
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:15 schreef Ereinion het volgende:
Het is natuurlijk ook maar de vraag wat tegenwoordig de topvorm bij Popovych is. Het heeft er toch alle schijn van dat hij zo rond zijn 23e zijn piek had liggen.
Ja dat klopt. Toen (2003) werd hij 3de in de Ronde van Italie. In 2002 en 2004 werd hij 12de en 5de. In 2005 reed hij zijn eerste Ronde van Frankrijk waar hij 12de werd. In 2006 werd hij uit mijn hoofd 25ste. Een jaar later eindigde hij in de top tien volgens mij. Dat oorzaak hiervan zou kunnen zijn dat hij in dat jaar (2007) uitviel in de Ronde van Italie door een valpartij. Die valpartij vond plaats op de finishlijn toen het zo hard regende. Vorig jaar was gewoon een slecht jaar om maar zo te zeggen. Uitgezonderd van Parijs-Nice bedoel ik dan. Ja ik denk inderdaad dat hij een van de renners is die heel vroeg in hun carriere top zijn. Hetzelfde dreigd een beetje te gebeuren bij Cunego.
  maandag 22 juni 2009 @ 16:30:13 #100
30220 Barca
pi_70257138
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:13 schreef Leatherface het volgende:
Moeilijk te zeggen. Hij zal volop moeten werken voor Contador, dan wel Leipheimer of Lance.
Ik zei al: als hij de vrijheid heeft om voor eigen kans te gaan. Wat kan hij dan als hij in topvorm is?
pi_70257249
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:30 schreef Barca het volgende:

[..]

I al: als hij de vrijheid heeft om voor eigen kans te gaan. Wat kan hij dan als hij in topvorm is?
Zoals o.a. Ereinion aangeeft, sinds zijn 3e plaats in de Giro van 2003 vertoont Popovych over het algemeen een dalende curve in klassementen van grote rondes. Volgens die logica geen topklassement.
  maandag 22 juni 2009 @ 16:36:36 #102
30220 Barca
pi_70257403
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zoals o.a. Ereinion aangeeft, sinds zijn 3e plaats in de Giro van 2003 vertoont Popovych over het algemeen een dalende curve in klassementen van grote rondes. Volgens die logica geen topklassement.
Ok. Dan is hij dus niet zo'n vedette als de andere renners.
pi_70257997
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:36 schreef Barca het volgende:

[..]

Ok. Dan is hij dus niet zo'n vedette als de andere renners.
Een echte vedette zou ik hem sowieso niet noemen. Hij heeft dan weliswaar een witte trui, een ritzege in de Tour en een podiumplaats in de Giro. Maar Armstrong, Contador, Kloden en Leipheimer hebben toch wel een grotere staat van dienst. Binnen de hierarchie van Astana is hij de 5de of 6de man.
  maandag 22 juni 2009 @ 16:58:52 #104
30220 Barca
pi_70258230
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:52 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Een echte vedette zou ik hem sowieso niet noemen. Hij heeft dan weliswaar een witte trui, een ritzege in de Tour en een podiumplaats in de Giro. Maar Armstrong, Contador, Kloden en Leipheimer hebben toch wel een grotere staat van dienst. Binnen de hierarchie van Astana is hij de 5de of 6de man.
Duidelijk. Maar als je het hebt over dream team ... dan is hij dus eerder een type Drexler, Laetner, Mullin dan een Barkley, Malone of laat staan Jordan.
pi_70258504
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:58 schreef Barca het volgende:

[..]

Duidelijk. Maar als je het hebt over dream team ... dan is hij dus eerder een type Drexler, Laetner, Mullin dan een Barkley, Malone of laat staan Jordan.
Wielrennen moet je niet vergelijken met basketballen.
  maandag 22 juni 2009 @ 17:16:10 #106
30220 Barca
pi_70258787
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:07 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Wielrennen moet je niet vergelijken met basketballen.
Ik heb het over de status van de kwaliteiten. Niet over de kwaliteiten op zich. Dat Jordan een ander type speler was dan Mullin ... (de vraag is niet eens door iedereen te beantwoorden trouwens). Niet iedere wielrenner beschikt overigens over dezelfde kwaliteiten. Al zijn Contador, Armstrong, Leipheimer, Klöden, Zubeldia en Popovych wel allen klassementsrenners. Er zit geen verschil in dat de een duidelijk een sprinter is en de ander duidelijk een pure klimmer.
pi_70269211
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:16 schreef Barca het volgende:

[..]

Ik heb het over de status van de kwaliteiten. Niet over de kwaliteiten op zich. Dat Jordan een ander type speler was dan Mullin ... (de vraag is niet eens door iedereen te beantwoorden trouwens). Niet iedere wielrenner beschikt overigens over dezelfde kwaliteiten. Al zijn Contador, Armstrong, Leipheimer, Klöden, Zubeldia en Popovych wel allen klassementsrenners. Er zit geen verschil in dat de een duidelijk een sprinter is en de ander duidelijk een pure klimmer.
Ja, dat snap ik wel, maar het zijn twee totaal verschillende sportculturen.
  maandag 22 juni 2009 @ 21:36:04 #108
30220 Barca
pi_70269398
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:32 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel, maar het zijn twee totaal verschillende sportculturen.
Dat klopt, maar gezien de insteek van mijn vraag denk ik dat die cultuur niet zo van belang is.

Een vergelijking trekken met voetbal zou net zo "vreemd" zijn.
pi_70321647
Garmin heeft blijkbaar op het punt te hebben gestaan om Contador, Noval en Paulinho aan te trekken totdat Astana alsnog haar verplichtingen nakwam.
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:22:19 #110
260637 Croccy
Why so serious?
pi_70321759
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:19 schreef wimderon het volgende:
Garmin heeft blijkbaar op het punt te hebben gestaan om Contador, Noval en Paulinho aan te trekken totdat Astana alsnog haar verplichtingen nakwam.
Rabobank had ook al interesse in Contador, maar wie wil nou niet dat Contador voor zijn ploeg rijd, hij zal dit jaar gewoon de Tour de France winnen door een meesterlijke ontsnapping in de bergen en in de tijdrit geeft ook vaak niks weg.
pi_70323729
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:22 schreef Croccy het volgende:

[..]

Rabobank had ook al interesse in Contador, maar wie wil nou niet dat Contador voor zijn ploeg rijd, hij zal dit jaar gewoon de Tour de France winnen door een meesterlijke ontsnapping in de bergen en in de tijdrit geeft ook vaak niks weg.
Rabo had een aantal jaar geleden al interesse voor Contador toen de Liberty Seguros ploeg opgeheven werd. Maar volgens mij wilde Contador toen te veel dat het team om hem heen gebouwd werd en is de deal afgeketst.
Volgens mij is het een redelijk veeleisend mannetje, heeft hij natuurlijk ook alle recht op gezien zijn staat van dienst. Er is er maar een die een beter palmares heeft en die is nu zijn ploegmaatje
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:47:54 #112
260637 Croccy
Why so serious?
pi_70324693
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:19 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Rabo had een aantal jaar geleden al interesse voor Contador toen de Liberty Seguros ploeg opgeheven werd. Maar volgens mij wilde Contador toen te veel dat het team om hem heen gebouwd werd en is de deal afgeketst.
Volgens mij is het een redelijk veeleisend mannetje, heeft hij natuurlijk ook alle recht op gezien zijn staat van dienst. Er is er maar een die een beter palmares heeft en die is nu zijn ploegmaatje
Rabobank heeft vaak interesse in Zuid-Europeanen maar vaak brengen ze niet waar ze voor gehaald zijn. Flecha heeft nooit een grote klassieker gewonnen en ik snap de aankoop van Garate helemaal niet. Freire is de enige die echt de aankoop waard is geweest.

Zal wel beter zijn voor Contador als hij ergens anders ging rijden. Sky misschien, Contador voor het klassement en Cavendish voor de etappes?
pi_70328393
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:47 schreef Croccy het volgende:

[..]

Rabobank heeft vaak interesse in Zuid-Europeanen maar vaak brengen ze niet waar ze voor gehaald zijn. Flecha heeft nooit een grote klassieker gewonnen en ik snap de aankoop van Garate helemaal niet. Freire is de enige die echt de aankoop waard is geweest.

Zal wel beter zijn voor Contador als hij ergens anders ging rijden. Sky misschien, Contador voor het klassement en Cavendish voor de etappes?
Op zich fietst Cav niet bij Sky.
pi_70329454
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Op zich fietst Cav niet bij Sky.
En die heeft ook meerdere malen aangegeven daar geen zin in te hebben. Hij vindt het prima bij Columbia.
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:17:32 #115
260637 Croccy
Why so serious?
pi_70330554
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:47 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

En die heeft ook meerdere malen aangegeven daar geen zin in te hebben. Hij vindt het prima bij Columbia.
Ach een bak geld en elke renner is te halen, en waarschijnlijk krijgt Sky gewoon een sterk breed team. Natuurlijk zegt Cavendish dat hij het naar zijn zin heeft, lijkt mij vreemd als hij in de pers liet weten graag te willen vertrekken zo midden in het seizoen.
pi_70345247
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:19 schreef wimderon het volgende:
Inmiddels ook op (het totaal verneukte) cyclingnews:
quote:
Aborted move by Astana riders to Garmin unconfirmed

Garmin-Slipstream team manager Jonathan Vaughters declined to confirm or deny rumours that 2007 Tour de France winner Alberto Contador had been close to signing with the US team and riding this year's Tour with them.

Spaniard Contador, domestiques Benjamin Noval and Sergio Paulinho plus Contador's preferred mechanic and soigneur were set to jump ship had Astana folded, according to US media reports. Astana's Lance Armstrong, Levi Leipheimer and others would have ridden the Tour under the Livestrong-Trek name.

"Any rider coming to our team has to pass the same level of scrutiny."

The rumoured split ultimately didn't happen due to a last minute sponsor payment which kept Astana together. It suggests that there is a real rift within the Kazakhstan-backed team which could lead to further tensions at the Tour de France.

"We always keep our negotiations confidential, with any rider, until they are complete," Vaughters told Cyclingnews today. "It's just best for the rider, his current sponsors and all parties involved."

The latest media reports suggest that there was indeed some truth to Contador's move. Herbalife was to be Garmin's secondary sponsor and the team sent bicycles to Contador, said an Astana source.

Armstrong commented on the story on Monday. "Just read this [the article]," he wrote on Twitter. "JL [US writer Joe Lindsey, who broke the story - ed.] may not be far off on this (for once). I'm choosing to ignore and remove myself from drama. TdF – hard enough."

Cyclingnews asked Vaughters if the arrival of a Tour winner would have caused concern for Christian Vande Velde. Vande Velde was aiming for a podium spot prior to breaking several bones in the Giro d'Italia.

"Christian is a team leader and team player," he answered. "He's a guy that only worries about the fit and function of new teammates. He thinks of this team as his family, and only wants what's best for his family. He's just not one to get caught up on specific roles.

"It'll be interesting to see if he can make it back to form, after five broken vertebrae, for the Tour. But it is pretty amazing that he's even racing the Tour."

Garmin has a doping-free reputation and it carefully assesses riders before it offers contracts. Investigations initially linked Contador and Paulinho to 2006's Operación Puerto, but they were later cleared by the International Cycling Union (UCI).

"Any rider coming to our team has to pass the same level of scrutiny," he said. "We are meticulous, cautious and very focused on this process with all riders. Just ask anyone who's ever come to this team. All of their medical records, anti-doping records and blood passport records must be released to us or we don't consider them. Period."

Astana's financial rescue means that Contador must stay put for now. Vaughters downplayed the suggestion that Garmin could sign him at the end of the season. "I would guess Contador has a contract with Astana that lasts a long time," he said.

Garmin should announce its Tour de France line-up today, with Vande Velde, David Millar, Julian Dean looking set to be part of the nine-man squad. Astana will also finalise its line-up soon.
pi_70349592
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:22 schreef wimderon het volgende:

[..]
(het totaal verneukte) cyclingnews:
[..]
Daarmee bedoel je zeker de lay out wijzigingen? Ik vind die nieuwe ook niet denderend...
pi_70356933
Geen Noval, Brajkovic of Horner dus...wel Muravyev, Paulinho en Rast:
Astana heeft selectie rond
pi_70357022
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Daarmee bedoel je zeker de lay out wijzigingen? Ik vind die nieuwe ook niet denderend...
Het oude blonk uit in eenvoud. Nu is het mooier, maar een stuk onoverzichtelijker. Ik denk dat het gewoon even wennen is.
pi_70357579
Lance Armstrong (VS)
Alberto Contador (Spa)
Andreas Klöden (Dui)
Levi Leipheimer (VS)
Dmitriy Muravyev (Kaz)
Sergio Paulinho (Por)
Haimar Zubeldia (Spa)
Yaroslav Popovych (Ukr)
Gregory Rast (Zwi)

Dat is dus de ploeg waarmee Astana aan het vertrek staat in Monaco.

Genoeg sterke renners om een grote impact te maken op de koers (minimaal). Maar de vraag is, weet Bruyneel alle neuzen dezelfde richting op te krijgen? Enerzijds heb je Contador, wie wordt loyaal aan hem? Anderzijds heb je Armstrong, wie trekt partij voor hem? Wat nu als Lance en Alberto even sterk blijken? Wie kiest dan partij voor wie? Of wordt het een voor allen...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')