Een Tour met Contador bij Caisse en een nieuw team aan de start op de licentie van Astana.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:25 schreef Pablo88 het volgende:
Wat wordt het voor een tour als Astana niet mee doet.
Als het alleen is omdat Menchov bij Rabo rijdt is het wel zeer triest idd.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:21 schreef Waaghals het volgende:
Menchov![]()
Daar zijn toch al die nl'ers fan van die denken dat Rabo het nationale wielerelftal is he?
Tuurlijk is dat de enige reden. En kotsen dat ze doen op Evans en Leipiequote:Op maandag 15 juni 2009 22:26 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Als het alleen is omdat Menchov bij Rabo rijdt is het wel zeer triest idd.
Rabo is sowieso een kutploeg, Rasmussen uit de tour sturen omdat je bang bent dat het schadelijk is voor het imago.
Nee het imago had vast geen schade opgelopen als Rasmussen had gewonnen en achteraf was gebleken dat hij zijn whereabouts niet naar waarheid had ingevuldquote:Op maandag 15 juni 2009 22:26 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Rabo is sowieso een kutploeg, Rasmussen uit de tour sturen omdat je bang bent dat het schadelijk is voor het imago.
Ach, ze hadden hem net zo goed uit laten kunnen fietsen en het geel laten pakken. Schade hebben ze toch wel opgelopen met die vage politiek die ze hanteerden ten tijde van de laatste etappes van de tour. (ik herinner met het nog als de dag van gister toen rasmussen er uit werd gehaald, dat smeets het meldde op de Avondetappe en het de hele avond en volgende dag bonje was bij ons thuis )quote:Op maandag 15 juni 2009 23:22 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee het imago had vast geen schade opgelopen als Rasmussen had gewonnen en achteraf was gebleken dat hij zijn whereabouts niet naar waarheid had ingevuld
Rasmussen was zeker achteraf zeer correct gehandeld. Maar doordat hij bij Rabo rijdt leer je hem beter kennen. Wie je kent supporter je eerder. En ik was ook al voor Ullrich vroeger, juist omdat dat ook zo'n glamourloos figuur wasquote:Op maandag 15 juni 2009 22:26 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Als het alleen is omdat Menchov bij Rabo rijdt is het wel zeer triest idd.
quote:Astana weigert extra bankwaarborg te betalen
ma 15/06/2009 - 19:02
De problemen van Astana zijn nog niet achter de rug. De UCI eist dat de ploeg tegen dinsdag nog eens 6 miljoen euro op een rekening zet, maar Astana weigert dat. De UCI viseert trouwens ook zo'n 50 renners die met verdachte bloedwaarden kampen.
Beluister ook:
reactie uit Kazachstan
Lees ook:
Astana: "Alles betaald, licentie is oké"
Vorige week meldde Astana dat al zijn spelerslonen tot juli betaald waren en er een bankgarantie was. Maar de UCI wil nog meer garanties, bevestigde UCI-preses Pat McQuaid aan onze redactie.
BelgaUCI-preses Pat McQuaid wil extra garanties van Astana. Voor dinsdag 17u moet de Kazakse ploeg met nog eens 6 miljoen euro op de proppen komen, of anders komt de zaak voor de Licentiecommissie van de UCI.
"Als het van mij afhangt, betaalt Astana niet", zegt de Nederlander Rinus Wagtmans, afgevaardigde van de Kazakse wielerbond. "We zouden dat geld kunnen storten, maar we doen dat niet."
"We hebben aan alle vragen van de Licentiecommissie voldaan, maar blijkbaar wil de UCI meer zekerheid. De UCI wil zo in de in de toekomst problemen vermijden", zegt Wagtmans aan Sporza.
"Een rechter kan een wielerploeg onder curatele stellen, maar de UCI niet. Ze mogen mij eens tonen waar dat in de reglementen staat. Als de UCI dat kan, ben ik bereid om het geld te zoeken."
"Ik vind het belachelijk dat Astana nu de deur tegen zijn neus krijgt, ook al heeft Kazachstan al meer dan 50 miljoen euro in de wielersport gepompt. Ze lijken wel gek geworden bij de UCI."
"Johan Bruyneel heeft het wel gehad met de Kazakken"
PhotoNews "Kazachstan, een land met 15 miljoen inwoners, staat garant voor die eerste bankgarantie van 6 miljoen. Als je dan nog meer garanties vraagt, suggereer je dat dit een achterlijk land is."
"Dit is wel niet het einde van Astana", zegt Wagtmans. "De UCI kan de ProTour-licentie afnemen, maar de ploeg kan met wildcards voortrijden. Zo kan de Tour Astana ook zonder licentie uitnodigen."
"Manager Johan Bruyneel heeft mij wel gezegd dat hij het gehad heeft met de Kazakken. Ik heb hem niet kunnen overtuigen. Ik heb begrepen dat hij liever een einde maakt aan de samenwerking."
Ik dacht dat de namen van die lijst vandaag gepubliceert zou worden. Tenminste dat las ik op het prikbord van wielrennen,pagina,nl. Weet iemand of dat waar is?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:59 schreef Szura het volgende:
Ongeregeld rotzooitje bij die UCI weer.
Vooral die McQuaid met z'n geblaat komt me de strot uit, ben benieuwd trouwens wat er waar is van die lijst met 50 renners. Is dadelijk zeker weer een storm in een glas water
Ik meen me ook nog te herinneren dat er wat namen bekend zouden worden gemaakt voor de start van de GIroquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:07 schreef Dpadnul het volgende:
Tja het wordt wel overal gezegd dat het vanmiddag bekend wordt, maar ja UCI heeft dit soort dingen al vaker gezegd. Volgens mij was ons deze lijst al eens een keer halverwege februari belooft.
Bazayev uithangbord van het huidige Kazachse wielrennen? Is dat dan niet evenzeer, zo niet meer, Iglinskiy dan?quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:08 schreef MarijeH het volgende:
Wordt Astana omgedoopt tot Nike-Livestrong?
Als we de Gazet van Antwerpen mogen geloven is de kans reëel dat de wegen tussen Johan Bruyneel en Astana binnenkort scheiden. De Belgische manager zou bovendien al twee nieuwe sponsors hebben klaarstaan, die financieel aansprakelijk zullen zijn voor de ploeg: Sportkledingproducent Nike en het kankerbestrijdingfonds Livestrong. De mogelijkheid bestaat dat de (nieuwe) ploeg voor het eerst aantreedt in de komende Ronde van Frankrijk.
Opvallend: Als Astana definitief afhaakt als geldschieter, zal Johan Bruyneel meteen zijn tien Kazachse renners op straat zetten. De ploeg zou daarmee slechts over zeventien renners beschikken. Te weinig – aangezien de UCI minstens 25 renners vereist -, maar de Internationale Wielerunie zou tot het einde van het seizoen een oogje dichtknijpen. Dat wordt volgens de krant althans gefluisterd in de wandelgangen.
Nog meer opvallend in deze kwestie is de tijdelijke schorsing van Kazachs kampioen Assan Bazayev. Die zou door Bruyneel aan de kant zijn gezet als signaal naar de Kazachse autoriteiten. Het huidige uithangbord van Kazachstan binnen Astana (na het verdwijnen van Vinokourov en Andrey Kashechkin) zou niet mogen koersen, totdat alle betalingsachterstanden in orde zijn gebracht.
www.wieleruitslagen.be
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |