Tuurlijk wel.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:08 schreef Moonlighter het volgende:
De ploegentijdrit morgen wordt heel interessant.
Wanneer Armstrong de gele trui in handen krijgt heeft Contador een groot probleem.
Contador zal dan niet kunnen aanvallen in de bergen
Ben bang dat Armstrong Contador niet bij kan houden.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Armstrong gaat gewoon meespringen
Maar dan heb je wel oorlog tussen de 2quote:Op maandag 6 juli 2009 23:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Armstrong gaat gewoon meespringen
Dat is dan een tweedequote:Op maandag 6 juli 2009 23:12 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Ben bang dat Armstrong Contador niet bij kan houden.
Ik denk dat dat niet zo'n probleem zal zijn.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:12 schreef Moonlighter het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel oorlog tussen de 2
denk niet dat armstrong het zal waarderen als contador gaat aanvallen wanneer hij in de gele trui rijdt
Precies, het is niet zo dat Armstrong en co. Evans en Schleck meenamen. Voor het klassement is het toch alleen maar goed als ze twee troeven hoog hebben staan. Dan kunnen ze net als CSC vorig jaar in de slotetappes wel kijken hoe ze de tour kunnen winnen.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:40 schreef Zorro het volgende:
Ik zie het probleem niet zo, Contador verliest op niemand van de klassementsrenners, uitgezonderd Armstrong. Moet Armstrong dan zijn eigen kansen gewoon nu al opgeven? Ik zie niet wat Armstrong, gezien het resultaat, verkeerd zou hebben gedaan? (Cancellara laat ik dan even buiten beschouwing, die lijkt me toch wat te licht -of zwaar- voor de bergen)
Stel je voor: Armstrong rijdt in het geel. zijn team leidt het peleton de laatste berg op. En contador besluit om aan te vallen....quote:Op maandag 6 juli 2009 23:14 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet zo'n probleem zal zijn.
quote:Contador: "Caisse is aantrekkelijk"
Alberto Contador denkt aan zijn toekomst als wielrenner. Omdat de geruchten rond een nieuwe Livestrong - Nike ploeg rond Johan Bruyneel en Lance Armstrong maar blijven aanhouden, zoekt Contador naar alternatieven.
Toch maakt de Spanjaard zich voorlopig niet druk. "Op dit moment heb ik echter een contract bij Astana en als het kan wil ik gewoon met hen door gaan," zegt hij tegen Wielerland. "Toch wil ik ook kijken naar de toekomst. Het is in deze situatie normaal dat mensen geīnteresseerd zijn in een renner als ik. Caisse d'Epargne zie ik als een aantrekkelijke optie, maar misschien komen er nog wel betere mogelijkheden."
Dan ga je ervan uit dat er nog lange termijn plannen zijn. Bruyneel is al eens eerder gestopt, het zou me niets verbazen dat hij nog 1 of 2 tours met Armstrong doet, en dan de sport gedag zegt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:59 schreef Leatherface het volgende:
Dat commerciële overwegingen tegenwoordig zo zwaar tellen, bedoel je?
Eigenlijk vind ik het vooral niet slim met het oog op de lange termijn, om Contador je team uit te werken. Als Armstrong goed rijdt, is het een publicitaire hit. Maar hij is 38, Contador een stuk jonger en die heeft dus de toekomst.
Ik heb er gisteren eens over nagedacht.. Het lijkt misschien niet waarschijnlijk, maar stel je nu eens voor dat er geen vete is, maar dat dit allemaal acteerspel is of zelfs een verkeerde waarneming is. In dat geval kan Astana haar krachten over de breedte misschien wel heel goed gaan uitspelen. Stel dat Armstrong er vandoor springt op Arcalis aanstaande zondag waar Contador blijft zitten. Als de anderen de verkeerde inschatting doen door Armstrong te laten rijden (onder het mom dat Contador hem achterna zal gaan) dan kan Astana daar natuurlijk gigantisch garen bij spinnen. In een ander scenario is Contador gewoon de kopman en kunnen de anderen de concurrentie gaan slopen. Hoewel Armstrong verschrikkelijk eergevoelig is, is hij zeker niet gek, en met hem Bruyneel.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:08 schreef Moonlighter het volgende:
De ploegentijdrit morgen wordt heel interessant.
Wanneer Armstrong de gele trui in handen krijgt heeft Contador een groot probleem.
Contador zal dan niet kunnen aanvallen in de bergen
Met als tweede pre dat Armstrong natuurlijk voor niets rijdt, maar aan de andere kant ook helemaal niets met Astana te maken wil hebben volgens mij.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 06:59 schreef Leatherface het volgende:
Caisse zou natuurlijk niet zo'n vreemde keus zijn, een Spaanse ploeg voor een Spanjaard.
Ik heb het al eens eerder gepost, maar niet iedereen binnen Astana is even amused met Contador. Hij spreekt nauwelijks Engels en getroost zich geen moeite om zakenrelaties en PR-activiteiten in Kazachstan te bezoeken, waardoor hij publicitair niet aantrekkelijk is.
Nu won de Spanjaard een hoop grote koersen, waardoor dat getolereerd werd. Maar ik kan me voorstellen dat Lance als grote kopman / winnaar commercieel een stuk aantrekkelijker is voor Astana (alhoewel ik de Amerikaan ook niet zo snel effe het vliegtuig zie nemen naar Kazachstan).
Contador is alleen aantrekkelijk in het Spaanse taalgebied.
Kan me hier wel een beetje in vinden. Er is voor Contador gisteren niet veel veranderd, alleen dat hij nu achter zijn ploegmaat staat in plaats van ervoor. Wat nu als Astana gewoon de Tour wil winnen en het maakt niet uit met wie? Dan hebben ze gisteren wel weer een goede slag geslagen omdat ze van de kanshebbers straks de nummers 1 en 2 hebben. Ze kunnen dan gewoon aanvallen en de rest het werk laten doen. Vorig jaar reed Sastre ook F. Schleck uit de gele trui, dus waarom zou zoiets dit jaar niet weer kunnen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:06 schreef Held_op_Sokken het volgende:
[..]
Ik heb er gisteren eens over nagedacht.. Het lijkt misschien niet waarschijnlijk, maar stel je nu eens voor dat er geen vete is, maar dat dit allemaal acteerspel is of zelfs een verkeerde waarneming is. In dat geval kan Astana haar krachten over de breedte misschien wel heel goed gaan uitspelen. Stel dat Armstrong er vandoor springt op Arcalis aanstaande zondag waar Contador blijft zitten. Als de anderen de verkeerde inschatting doen door Armstrong te laten rijden (onder het mom dat Contador hem achterna zal gaan) dan kan Astana daar natuurlijk gigantisch garen bij spinnen. In een ander scenario is Contador gewoon de kopman en kunnen de anderen de concurrentie gaan slopen. Hoewel Armstrong verschrikkelijk eergevoelig is, is hij zeker niet gek, en met hem Bruyneel.
[..]
Daar lijkt het inderdaad op. Armstrong draagt het Astana-tenue, maar draagt het niet uit. In trainingen trekt ie bijna altijd dat Livestrong-outfit aan. Dat zegt denk ik genoeg.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:06 schreef Held_op_Sokken het volgende:
[..]
Met als tweede pre dat Armstrong natuurlijk voor niets rijdt, maar aan de andere kant ook helemaal niets met Astana te maken wil hebben volgens mij.
Niet alleen dat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:59 schreef Leatherface het volgende:
Dat commerciële overwegingen tegenwoordig zo zwaar tellen, bedoel je?
Eigenlijk vind ik het vooral niet slim met het oog op de lange termijn, om Contador je team uit te werken. Als Armstrong goed rijdt, is het een publicitaire hit. Maar hij is 38, Contador een stuk jonger en die heeft dus de toekomst.
Dat lijkt me logisch...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:30 schreef El_Bassie het volgende:
Alle Engelstalige renners zijn ook Twittervriendjes met Lance.
Je kan natuurlijk ook zorgen dat je als niet-native speaker fatsoenlijk Engels spreekt. Dan ben je commercieel volgens mij net zo interessant als je uit een westers land komt. Voor Spanjaarden blijkt dat vaak problematisch.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch...
Maar goed. Je houdt het ook niet tegen.
De Angelsaksische cultuur, het Angelsaksische denken, de gedragsnormen zijn veruit dominant in het Westen. Ook hier op Fok zie je er sporen van. Dat houdt je niet tegen en je kunt sponsoren moeilijk kwalijk nemen dat ze daarop aansluiten.
Maar wat ik op sportief gebied treurig vind is dat engelstalige renners een streepje voor hebben.
Vaak komt daar nog meer bij kijken. Een hele houding en keurslijf die je je moet aanmeten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:37 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook zorgen dat je als niet-native speaker fatsoenlijk Engels spreekt. Dan ben je commercieel volgens mij net zo interessant als je uit een westers land komt. Voor Spanjaarden blijkt dat vaak problematisch.
Verklaar je nader....quote:
Maverick, als in vrijbuiter/onaangepast/tegen de stroom inzwemmend?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:21 schreef Klopkoek het volgende:
Het gaat niet alleen om de taal. Ook om hoe je je presenteert wil je commercieel aantrekkelijk zijn. Per culutuurgebied verschilt dat maar het Amerikaanse ideale schoonzoon beeld (of het beeld van een maverick) is nu wel dominant aan het worden.
Zoals Astana nu er voor staat in het klassement moeten er wel hele rare dingen gebeuren willen ze de tour niet winnen. Ze hebben hun 4 kopmannen bij de eerste 5 staan en minuten voorsprong op de concurrentie. En daardoor dus ook alle ruimte om tactische spelletjes uit te gaan halen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:06 schreef Held_op_Sokken het volgende:
[..]
Ik heb er gisteren eens over nagedacht.. Het lijkt misschien niet waarschijnlijk, maar stel je nu eens voor dat er geen vete is, maar dat dit allemaal acteerspel is of zelfs een verkeerde waarneming is. In dat geval kan Astana haar krachten over de breedte misschien wel heel goed gaan uitspelen. Stel dat Armstrong er vandoor springt op Arcalis aanstaande zondag waar Contador blijft zitten. Als de anderen de verkeerde inschatting doen door Armstrong te laten rijden (onder het mom dat Contador hem achterna zal gaan) dan kan Astana daar natuurlijk gigantisch garen bij spinnen. In een ander scenario is Contador gewoon de kopman en kunnen de anderen de concurrentie gaan slopen. Hoewel Armstrong verschrikkelijk eergevoelig is, is hij zeker niet gek, en met hem Bruyneel.
[..]
Met als tweede pre dat Armstrong natuurlijk voor niets rijdt, maar aan de andere kant ook helemaal niets met Astana te maken wil hebben volgens mij.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 8 juli 2009 08:44 schreef Beregd het volgende:
19 seconden, dat haalt contador in de tijdrit alleen al terug op armstrong.
Bruyneelquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:52 schreef solaire het volgende:
Zo de eerste mini persboycot van Astana is een feit!
De Astana-ploegleiding heeft zijn renners verboden tijdens de huidige Tour de France interviews te geven aan het Belgische sportmedium Sporza. Ploegleider Johan Bruyneel (foto) is naar verluidt tot dit besluit gekomen naar aanleiding van het in zijn ogen te negatieve commentaar over Astana op Sporza TV
Lance Armstrong stond dinsdag op het punt een interview te geven aan Sporza TV toen de ploegleiding van Astana ingreep.
De sportredactie van de VRT betreurt in een persbericht het besluit van Bruyneel, maar geeft aan dat ze bereid blijft tot verdere dialoog met de ploegleider van Astana. (SC)
Haha, ja die reactie van Armstrong daarop ook, maar dit zijn toch mensen van jouw land? Of iets in die trend.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Armstrong had die Maertens gewoon moeten weglachen toen die kwam melden dat hij geen interview mocht geven.
Dat eerste moet ik nog zien. Waar Armstrong wellicht nog wat verbeterd, is Contador niet iemand die uitblinkt in de laatste week van de grote rondes, tot nu toe dan tenminste. En zo'n tijdrit die voor het overgrote deel vlak is, is toch wat anders dan de openingstijdrit, die eigenlijk precies op het lijf van Contador geschreven was qua parcours, afstand e.d.quote:Op woensdag 8 juli 2009 08:44 schreef Beregd het volgende:
19 seconden, dat haalt contador in de tijdrit alleen al terug op armstrong.
Hangt er allemaal een beetje van af wie de eerste de beste geslaagde aanval in de bergen doet, zoals sastre bij saxo vorig jaar.
Maar ze kunnen ook makkelijk 1 en 2 eindigen.
Hand in hand met zn 4en gezamenlijk de streep overgaan.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:32 schreef Wombcat het volgende:
Wat zou er gebeuren als Contador, Armstrong, Klöden en Leipheimer voor de etappe op de Ventoux op een minuut van elkaar staan? (Met de rest daar minstens twee minuten achter).
En jij keek zo niet naar US Postal / Discovery?quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:40 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk toch raar dat je gewoon naar zo'n Astana zit te kijken terwijl je weet dat die ploeg eigenlijk niet deugt... het hangt van de dopingluchten aan elkaar
Jawel... toch verbazend dat zo'n Armstrong er altijd mee door de mazen van de wet mee weet te glippenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef solaire het volgende:
[..]
En jij keek zo niet naar US Postal / Discovery?
Inderdaad de helft van z'n voormalige ploeggenoten worden betrapt en hij niet.. Vertrouw Armstrong voor geen meter.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jawel... toch verbazend dat zo'n Armstrong er altijd mee door de mazen van de wet mee weet te glippen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |