Vaarwel autorijder-vanaf-morgenquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:22 schreef RubenK het volgende:
Morgen laatste keer meerijden met ICLvaarwel laatst overgebleven nog redelijk comfortabel materieel
ICM blijft nog gewoon rijden hoorquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:22 schreef RubenK het volgende:
Morgen laatste keer meerijden met ICLvaarwel laatst overgebleven nog redelijk comfortabel materieel
Even druk met andere dingen, sorry.quote:
quote:
Hij heeft een mobieltje-rechtsdragend zakenmannetje met vouwfiets en sleepkoffer het zwijgen opgelegd?quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik verneem net uit betrouwbare bron dat James1988 een heldendaad heeft verricht in de stiltecoupe.
Dat kost toch geen 200 miljoen..quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Voor 200 miljoen wil ik wel een Taurus en Viaggio-rijtuigen willen kopen. Veel beter dan dat uit te geven aan drie beperkte voetballers.
Ik maak ook graag op vrijdag een ommetje via Deventer voor de pimpel in plaats van opvouwen in het wekelijkse terugkerende fenomeen van overvolle treinen met studenten die de vuile was weer bij moeke gaan droppen. Barrijtuig pimpel is daar ideaal voor. Nichts zu trinken oder essen -> rausquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE is kei vet. Het is dat ik er op Ut - Ed niks aan heb, maar soms maak ik vrijdagmiddag nog weleens een ommetje over Arnhem voor de ICE terug
rest gaat op aan infraheffingquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:23 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat kost toch geen 200 miljoen..
-edit-
http://w1.siemens.com/pre(...)ty/tslm200801009.htm
Twaalf locs voor 48 miljoen, dus 4 miljoen per stuk voor de loc. Zo'n rijtuig zal wel een miljoentje kosten ongeveer. Zeven rijtuigen (Railjet) erbij en je komt op 11 miljoen. Extra miljoentje erbij voor de afronding en voila.
Respectquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:39 schreef James1988 het volgende:
Ik een heldendaad? Valt toch wel mee?
Verder niks gebeurd ?quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:39 schreef James1988 het volgende:
Ik een heldendaad? Valt toch wel mee?
Locatie: (vertraagde) Intercity 's-Hertogenbosch - Breda, originele V 18.49.
Situatie: * James1988 heeft moeten overwerken in een drukke omgeving en is toe aan stilte
Trein komt om 18.55 in zicht, ik zie dat het ICRm is met de stuurstand aan de voorzijde - waar het stilterijtuig 2e klas is. Omdat ik wel even rust wil, loop ik helemaal naar de andere kant van het perron (ik stond aan de zijde die richting Oss gaat), ik loop door tot waar ik verwacht dat de stuurstand stopt. En zo geschiede.
Ik stap in en ga zitten, naast mij zit een jong koppel. De trein is amper weg of ze beginnen luidruchtig te praten, als enige in het hele rijtuig. Zij moest ook nog bellen naar iemand om door te geven dat haar trein toch echt wel +10 had zodat diegene haar pas later hoefde te komen ophalen. Ondertussen rijdt de trein rustig verder naar Tilburg en verwachtte ik dat ze te Tb uit zouden stappen.
Niet dus. Ze bleven zitten. Terwijl de trein nog stilstond te Tb heb ik op een vriendelijke wijze gevraagd "of het niet wat stiller kon. Dit is een stilterijtuig en ik ben hier gaan zitten omdat ik rust wil hebben, als je de hele tijd met elkaar wil praten ga dan alsjeblieft een rijtuig verder zitten."
Toen was het stil, en twee verbaasde gezichten keken me aan. Een zacht "ok" kwam uit zijn mond. De rest van het ritje Tb - Bd was het muisstil in het rijtuig, afgezien van het geruis van de wielen.
In Almere zou je voor hetzelfde geld halfdood geslagen worden.quote:
Yups, er is daar ook een museumpje btw.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Frankfurt
Al lijkt het ook wel smerig veel op Brussel Noord![]()
Ja ik hoor dat dat al jaren dicht isquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:28 schreef bork het volgende:
[..]
Yups, er is daar ook een museumpje btw.
Met de eurostar ja? Topquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:42 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog een maandje en dan treinen naar Engeland
4,20 voor een halve liter Hefe Weizen, op je plaats gebracht? Of 3,80 voor dat je m zelf moet gaan halen? Wat boeit het?quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Het bier in de ICE vind ik anders wel erg duur
Ja? Ik betaalde 3,50 euro voor een normaal flesjequote:Op donderdag 11 juni 2009 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
4,20 voor een halve liter Hefe Weizen, op je plaats gebracht? Of 3,80 voor dat je m zelf moet gaan halen? Wat boeit het?
Dat zie ik nergens staanquote:
in het middenquote:
Ah, dankjewel! En die stomme lijn die rechtstreeks naar Haldern gaat kan ik niet gebruiken omdat?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in het middenIk heb er meteen even op geklikt voor je
![]()
[ afbeelding ]
daar alleen de ICE op rijdt, en die stopt pas in Oberhausen. Dat advies krijg je niet omdat je je aankomststation voorbij rijdt dan. Het is overigens vast wel sneller. Flink duurder ook.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:33 schreef Christiaan het volgende:
Ah, dankjewel! En die stomme lijn die rechtstreeks naar Haldern gaat kan ik niet gebruiken omdat?
Eigenlijk vind ik beide gevallen bizar.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:50 schreef James1988 het volgende:
Net deze gespot op NS.nl, wat me eigenlijk vrij lastig lijkt:
[ afbeelding ]
Even later werd het dit, wat natuurlijk wel kan:
[ afbeelding ]
OK, dank. Dat duurt nog een uur langer. Toch maar de auto nemen. Helaas, had me leuk geleken met de trein, maar 4,5 uur treinen tov 1,5 uur auto is me iets teveel van het goede.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
daar alleen de ICE op rijdt, en die stopt pas in Oberhausen. Dat advies krijg je niet omdat je je aankomststation voorbij rijdt dan. Het is overigens vast wel sneller. Flink duurder ook.
Vanaf Oisterwijk zou ik sowieso via Venlo gaan dus
Interessant... Zou het een soort vakantietrein zijn? Ik heb begrepen dat er van de zomer ook wel treinen naar Oost-Europa rijden vanaf Amsterdam via Arnhem en dan in één keer door. Staan deze wel in die dienstregeling? (Ik doel obv. niet op de reguliere CNL enzo)quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij staat niet in HAFAS
Heb je een tijdstip of treinnnummer?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Interessant... Zou het een soort vakantietrein zijn? Ik heb begrepen dat er van de zomer ook wel treinen naar Oost-Europa rijden vanaf Amsterdam via Arnhem en dan in één keer door. Staan deze wel in die dienstregeling? (Ik doel obv. niet op de reguliere CNL enzo)
Zo een heb ik er ook nog meegemaakt. In de IC vanuit Amsterdam CS naar Den Haag CS. Zitten een tweetal buitenlandse touristes, jaartje of 25 voor het eerst in nederland. Die hadden gevraagd waar ze nu lekker konden stappen en als antwoord "Op het leidschenplein" gekregen. Die waren met hun strippenkaart onderweg naar Leiden. Conducteur heeft retourkaartjes geschreven en nog wat staptips gegeven aan de dames, en vooral even uitgezocht welke tram er naar het leidschenplein gaat.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over leuke verhalen gesproken. Laatst nog een leuk item gehad in de ICE richting Amsterdam ( <- Belangrijk)
We stappen in Arnhem op en we staan bier te bestellen aan de bar, vlakbij het Zugfuhrerhokje. Komt er een meisje aan die vroeg dit dit nou de ICE was naar Duisburg, wat ze moest naar Duits verweggistan. Dus de Conductrice uitleggen dat dit toch echt de ICE naar Amsterdam was en dat ze over een minuut of 3 door de ramen haar ICE kon zien passerendie vanaf het zelfde perron in Arnhem zou vertrekken, wel 10 mniuten later. (Tevens de laatste van die dag)
Maar het Railteam van die trein was de moelijkste niet, ze mocht mee terug naar Amsterdam waar ze haar schoonmoeder kon blijven slapen, en mét de kaartjes van vandaag gewoon morgen instappen. een deel van het personeel zou morgen met de 1e ICE weer terug gaan richting DL, het andere deel stelde ze meteen telefonisch op de hoogte
Zeer mooie foto's! je komt hier ook uit de buurt?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:32 schreef thats-me het volgende:
Eerst passeerd er nog een Cargo
Vervolgens een SGMmtje
[ link | afbeelding ]
Ze zijn hier druk onder bezig met een tunnel.
[ link | afbeelding ]
Vervolgens ben ik in Hengelo gekeerd op de volgende Pimpel terug en rijden we net de verdiepte bak van Almelo in.
[ link | afbeelding ]
En hier was het allemaal om te doen, geen overweg, maar een weg over het spoor![]()
[ link | afbeelding ]
En we rijden er al weer uit, zoals je kunt zijn, er is geen hulpspoor meer..
[ link | afbeelding ]
Vervolgens moest ik in Almelo 10 minuten wachten dus even lekker in de zon gaan zitten, buiten de overkapping.
En toen kwam dit aangereden dus snel opstaan en foto schieten.
[ link | afbeelding ]
Vervolgens ben ik weer gaan zitten, en toen kwam er ook nog 2x Plan V voorbij als stoptrein richting Enschede.
[ link | afbeelding ]
Vervolgens te Wdn de 4241 nog geplaat, helaas was de zon achter de wolken dus ik camera goed instellen, komt de trein er aan komt net de zon weer te vervoorschijn, dus was beetje overbelicht.
[ link | afbeelding ]
Wtfquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Een homeprintje afdrukken met Fles![]()
[ afbeelding ]
alles is in het alfabet 1 letter opgeschoven
Ticket ophalen en gelijk printen. Dan gebeurt dit met de tweede pagina.quote:
Okay... lekker baggerquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ticket ophalen en gelijk printen. Dan gebeurt dit met de tweede pagina.
Ticket ophalen en eerst opslaan en vanuit lokaal printen gaat wel goed. De blokjes in die checker scramble staan wel goed trouwens
Daarom dus!quote:De stoomtrein van de SSN vandaag was voor een bruiloft Het bruidspaar en de aanhang stapten om iets voor tweeën op station Culemborg in. Een leuke verassing ook voor mij!
Nu is dat ongeveer ¤67.000,-, hoeveel was dat toen?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:13 schreef bork het volgende:
300.000 zloty er vanaf (schijntje in die tijd)
Misschien zal het ongetwijfeld in waarde zijn gestegen, want de zloty werd steeds sterker na de munthervorming in 1995.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 01:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nu is dat ongeveer ¤67.000,-, hoeveel was dat toen?
Je had beter die rode strepen kunnen bewaren.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 03:11 schreef James1988 het volgende:
Niet eens zó slecht if you ask me. Maar toch is hij in ICE-stijl mooier
Ik heb 't niet gemaaktquote:Op zaterdag 13 juni 2009 03:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je had beter die rode strepen kunnen bewaren.
Maar de maker heeft wel heiligschennis gepleegd. Een ICE zonder doorlopende streep vind ik niet kunnen.quote:
Dus mocht ik ooit met eigen Velaro's rond gaan karren dan moet er ook een doorlopende streep op? ('t is wel mooiquote:Op zaterdag 13 juni 2009 04:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar de maker heeft wel heiligschennis gepleegd. Een ICE zonder doorlopende streep vind ik niet kunnen.
Beter van wel.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 04:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus mocht ik ooit met eigen Velaro's rond gaan karren dan moet er ook een doorlopende streep op? ('t is wel mooi)
Jaquote:Op zaterdag 13 juni 2009 05:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Beter van wel.
We gaan vanavond HGBTF onveilig maken.
NS hispeed logo's mis ikquote:Op zaterdag 13 juni 2009 03:11 schreef James1988 het volgende:
Niet eens zó slecht if you ask me. Maar toch is hij in ICE-stijl mooier
12k km?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:15 schreef Irritatie100 het volgende:
In de zomer ga ik een treinreis maken van 12k km met wat vrienden
Heb er zin an!
In 3 weken tijd, dus zal uiteindelijk wel meevallenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:23 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
12k km?
Krijg je daar geen luie reet van?
3 weken lang van dordrecht naar amsterdam en terug?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In 3 weken tijd, dus zal uiteindelijk wel meevallen
Voornamelijk nachttreinen nemen we, en we doen het in kleine stukjes
Nou, niet helemaalquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:25 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
3 weken lang van dordrecht naar amsterdam en terug?
Benelux-treinquote:Treinverkeer Antwerpen-Roosendaal onderbroken
Uitgegeven: 13 juni 2009 11:40
Laatst gewijzigd: 13 juni 2009 16:19
BRUSSEL - Het treinverkeer tussen Antwerpen en Roosendaal is zaterdag in beide richtingen onderbroken geweest, doordat de bovenleiding even voorbij het Belgische Kapellen op twee plaatsen bleek te zijn beschadigd.
Door de defecten kwam een Beneluxtrein rond 09.30 uur vast te staan, aldus de Belgische spoorwegbeheerder Infrabel.
De passagiers van de trein moesten teruglopen naar het station van Kapellen.
In de loop van de middag werd één spoor vrijgemaakt voor internationale treinen. Binnenlandse treinen richting Kapellen zijn nog gestremd. Infrabel hoopt de problemen tegen de avond te hebben verholpen.
Ik heb ook ooit CKV gehad inderdaadquote:Op zondag 14 juni 2009 22:54 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Niet mijn idee, werd verplicht zegmaar
Ik ben die Toppers anders maar wat dankbaar. Ik denk dat zij er voor hebben gezorgd dat de IC richting Nijmegen in Utrecht iets vertraging had waardoor mijn vriendin en ik deze nog net konden halen (we kwamen vanaf Eindhoven) (Guus Meeuwis jaquote:
Ze germans are trying to imobilise our railroads! (oidquote:Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef dennistd het volgende:
Een containertrein uit Duitsland heeft even voor 22u een bovenleidingsportaal in Venlo omver gereden. Het treinverkeer richting de zuidkant ligt plat.
[ afbeelding ]
Als je daar als trein niet tegen kunt, ben je verkeerd gebouwd.quote:Op maandag 15 juni 2009 01:14 schreef James1988 het volgende:
Al hebben die locs wel flink wat te verduren natuurlijk... 200 km op en neer, meerdere malen per dag, 7 dagen per week.. die locs zijn gewoon op
Tof, ook gewoon het hele portaal naar de klote.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef dennistd het volgende:
Een containertrein uit Duitsland heeft even voor 22u een bovenleidingsportaal in Venlo omver gereden. Het treinverkeer richting de zuidkant ligt plat.
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook, maar Bart maakt hier wel een goed punt imo.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je daar als trein niet tegen kunt, ben je verkeerd gebouwd.
quote:Kijk naar de locomotieven reeks 21/27, die ongeveer dezelfde leeftijd hebben.
Het enige verschil is, dat de reeks 21/27 enkele honderdduizenden kilometers minder op hun teller hebben staan, dan een loc reeks 11.
Een loc reeks 27 staat ook vaker stil, zodat de afkoeling van de tractie-uitrusting veel beter is, wat de levensduur van de locomotief ten goede komt.
Je kan het een beetje vergelijken met een auto:
Een auto van 10 jaar oud met 400.000km op zijn teller, zal vaker technische problemen hebben dat een auto van 15 jaar met 100.000km op zijn teller.... Ook al is hij 5 jaar jonger.
Leuk punt, maar een paar honderdduizend kilometer is voor een loc een bescheiden jaarprestatie. Koeling zou opgevangen moeten worden in de reguliere systemen. De locs zijn 23 jaar oud o.i.d., die zouden het gewoon nog moeten doen. Ze hebben gewoon gedaan waar een loc voor gebouwd wordt: rijden. Ik snap niet dat dan beweerd wordt dat ze het dubbele gereden hebben dan waarvoor ze gemaakt zijn. Dan zou je toch zeggen: dan zijn ze dus verkeerd gemaakt.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar Bart maakt hier wel een goed punt imo.
Ook wat verder:
[..]
Dat bleek al binnen een uur een hoax te zijn trouwensquote:Op maandag 15 juni 2009 01:14 schreef James1988 het volgende:
Waarom denk je dat de 11.x 2 weken terug NL ineens niet meer in mocht?
Half - de locs mochten niet verder dan Rsd vanwege wat problemen met de remschijven bij één van die locs. Toen dat was verholpen mocht men weer verder naar Asd.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat bleek al binnen een uur een hoax te zijn trouwens
Praat me even bij: Wanneer was daar voor het laatst WEL sprake van?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef zwahiel het volgende:
Daarbij is de NMBS gewoon een schijtbedrijf wat hun spullen praktisch niet onderhoud. Net als de reeks 11. De signalering op de stations is hopeloos, (de stations zelf ook, neem je trapladder mee om in te stappen!) en ze kunnen een geplande vertraging praktisch niet communiceren. Altijd fijn, bedrijven die een gouden lijn uitbaten die erg veel aanzien had maar 't nu volledig verkloten door toedoen van de politiek en zuinigheids overwegingen van hunzelf. Dag aanzien, dag goede reputatie, dat punctualiteit. Waarvoor? Om een paar centen en wat eer... Sukkels!
1835.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Praat me even bij: Wanneer was daar voor het laatst WEL sprake van?
Nimby gedoe.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef zwahiel het volgende:
Liever niet dat in Venlo totaal onsporingen plaats gaan vinden, d'r komt genoeg linke soep voorbij op 't spoor wat midden in de stad ligt... Heeft B&W genoeg zorgen over. En Prorail ook!
Bron s.v.p.? Spoorwegmaterieel wordt normaal gesproken gebouwd op minimaal 30 jaar.quote:Daarbij waren deze loc's gebouwd met een levensduur van plusminus 20 jaar.
quote:Op maandag 15 juni 2009 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs de wadlopertjes hebben het langer getrokken. Dat waren echt skelters met een kartonnen doos erop.
Die zijn dan ook gebouwd door duewagquote:Op maandag 15 juni 2009 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs de wadlopertjes hebben het langer getrokken. Dat waren echt skelters met een kartonnen doos erop.
Het spul moet vervoerd worden van A naar B. Dus dan liever per spoor dan over de snelweg die ook dwars door woonkernen gaat. Het spoorvervoer is namelijk vele malen veiliger dan vervoer over de weg. Treinwagons kunnen heel veel meer hebben dan vrachtwagen opleggers.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef zwahiel het volgende:
Liever niet dat in Venlo totaal onsporingen plaats gaan vinden, d'r komt genoeg linke soep voorbij op 't spoor wat midden in de stad ligt... Heeft B&W genoeg zorgen over. En Prorail ook!
Als ik het goed heb zit het zo in elkaar:quote:Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef NordicBlue het volgende:
Van wie zijn die beneluxtrein-locs eigenlijk?
NS?
NMBS. De rijtuigen zijn inmiddels denk ik van NS Hispeed.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef NordicBlue het volgende:
Van wie zijn die beneluxtrein-locs eigenlijk?
NS?
Dat ding staat te verroesten in Leuven volgens mij, in afwachting van een ooit op te richten spoorwegmuseum...quote:Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef Cothen het volgende:
Overigens moet in België nog ergens een Benelux-Hondekop zijn, misschien kunnen ze die nog oplappen voor een paar slagen Brussel - Amsterdam...
daar komen de treinen dan ook niet (iets met niet genoeg kracht voor de bergen oid)quote:Op maandag 15 juni 2009 18:16 schreef NordicBlue het volgende:
Hmm, als NS HighSpeed de rijtuigen fixt, en België de locs, wat doet Luxemburg dan?
volgens mij nemen ze op dit moment sowieso niemand meer aan, en conducteur kun je niet als student doen volgens mijquote:Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
Nee, natuurlijk kan dat niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
Zich rot lachenquote:Op maandag 15 juni 2009 18:16 schreef NordicBlue het volgende:
Hmm, als NS HighSpeed de rijtuigen fixt, en België de locs, wat doet Luxemburg dan?
Ja hoor, kan best. Moet je eerst even een opleiding tot Buitengewoon Opsporings Ambtenaar met goed gevolg afronden, maar het kan bestquote:Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
Grootmoeder's Oud-Hollandsche Wauwelcoeck. Er is heel lang van Zandvoort naar Luxemburg op en neer gereden. Via een route met aanzienlijk meer hoogteverschillen dan Brussel - Arlon ook. Met dieseltractie in de Ardennen.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:56 schreef James1988 het volgende:
Het "lux" in de Beneluxtrein is omdat men ooit naar Luxemburg wilde... Amsterdam - Brussel - Luxemburg dus. Maar ivm de hellingen is dit nooit gedaan, te veel bergen en te zwakke locs.
quote:Op maandag 15 juni 2009 18:56 schreef James1988 het volgende:
Als ik NS/NMBS zou zijn, zou ik in de Benelux blijven investeren, met of zonder NMBS/NS.
eerder een tekort aan doorgaande reizigersquote:Op maandag 15 juni 2009 18:36 schreef dennistd het volgende:
daar komen de treinen dan ook niet (iets met niet genoeg kracht voor de bergen oid)
Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grootmoeder's Oud-Hollandsche Wauwelcoeck. Er is heel lang van Zandvoort naar Luxemburg op en neer gereden. Via een route met aanzienlijk meer hoogteverschillen dan Brussel - Arlon ook. Met dieseltractie in de Ardennen.
Ja, dat dus. Er zijn heus wel locs krachtig genoeg om dat te doen. Het is een hoogteverschil van 377 meter trouwens, dat moet een goede loc wel aankunnen.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.
Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...quote:Op maandag 15 juni 2009 17:03 schreef dennistd het volgende:
Dat ding staat te verroesten in Leuven volgens mij, in afwachting van een ooit op te richten spoorwegmuseum...
[ afbeelding ]
Bron: http://www.railfaneurope.(...)t54/Benelux/pix.html
Als die dingen al niet eens Brussel-Arlon halen en een single NMBS 55er trekt het wel over Luik en Troisvierges met 6-8 bakken, dan ben je als treinstel gewoon niet goed gebouwd. Denk ik dan hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.
Gaaf, nog een werkgroepquote:Op maandag 15 juni 2009 20:51 schreef Cothen het volgende:
[..]
Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...
Waar haal je dat vandaan? En over welke afstand moet dat overbrugd worden?quote:Op maandag 15 juni 2009 20:43 schreef James1988 het volgende:
Het is een hoogteverschil van 377 meter trouwens, dat moet een goede loc wel aankunnen.
Valt wel mee hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 21:18 schreef Christiaan het volgende:
Hm, dank. Houdt dus meer in dan ik dacht.
ga je gang......quote:Op maandag 15 juni 2009 20:51 schreef Cothen het volgende:
[..]
Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...
Wolfram Alpha, op een afstand van 166,3 km hemelsbreed. 2¼e meter hoogteverschil per km dus.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? En over welke afstand moet dat overbrugd worden?
Nou, ik denk dat de Buffel daar nog wel moeite mee heeftquote:Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
Gemiddeld he. Ik weet de precieze hoogteverschillen niet, maar Google Terrain-maps kunnen wel helpen.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
mwoah, volgens mij heeft een buffeltje nog wel redelijk wat krachtquote:Op maandag 15 juni 2009 21:50 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de Buffel daar nog wel moeite mee heeft
Er zullen we stijgingen en dalingen in zitten. Ik weet het fijne niet van die Benelux-hondekoppen, staat vast wel in een boek maar ik heb ff geen zin om te gaan zoeken...quote:Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
Flink trappen.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Railfietsend van Kranenburg naar Groesbeek kom je zelfs al stukken van 20 promille tegen.
is dat het alcoholpercentage?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Railfietsend van Kranenburg naar Groesbeek kom je zelfs al stukken van 20 promille tegen.
Nou, quoted for truth maar dan?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
0,25% is natuurlijk wel 12,5 keer zo steil.
Ja, doe maar, sigwaardig en zo.quote:
DM'90 heeft een vermogen van 640 kW... de Benelux-hondekoppen hadden 680 kWquote:Op maandag 15 juni 2009 22:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
mwoah, volgens mij heeft een buffeltje nog wel redelijk wat kracht
Nu nog ff de Nm's, dat zegt wat meer.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
DM'90 heeft een vermogen van 640 kW... de Benelux-hondekoppen hadden 680 kW
Nee. Maar voel je vrij om erover te vertellenquote:
In de NS routeplanner houd de muis eens een aantal seconden boven 'Stoptrein (NS)', dan laat 'ie het treinnummer zien in een tooltip.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:18 schreef Christiaan het volgende:
Hm, dank. Houdt dus meer in dan ik dacht.
Tevens: Hoe zit het nou met de vernieuwde stopper Tb west-Ehv? Want in de trein roepen ze om dat hij naar Weert gaat, terwijl op de site staat dat hij naar Eindhoven gaat. Maar als je naar Geldrop wilt vanuit Oisterwijk dan moet je in Eindhoven overstappen... naar een trein die op hetzelfde spoor 6 minuten later vertrekt. Het lijkt erop dat dat dezelfde is?
Het zijn inderdaad twee verschillende treinseries, maar volgens mij zijn ze wel gekoppeld aan elkaar (net als de stoptrein Breda-Den Bosch, die eerst de 13600 is en vanaf Den Bosch als 16000 doorgaat naar Utrecht). Die koppeling kent de NS-site wel, maar die eerste is nog wat te nieuw om te verwerken denk ikquote:Op maandag 15 juni 2009 23:00 schreef RubenK het volgende:
[..]
In de NS routeplanner houd de muis eens een aantal seconden boven 'Stoptrein (NS)', dan laat 'ie het treinnummer zien in een tooltip.
net eens gekeken en het zijn 2 verschillende treinen
dat is Nederland niet anders hoor, tenminste als je eerst naar het normale loket loopt voor een nationaal kaartjes, dan sturen ze je daarna rustig door naar "NS international" voor een internationaal kaartje.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Faalapen zijn het daar ja. Als je een binnenlands en een internationaal kaartje nodig hebt sta je 2 keer in de rij
Niet voor iets simpels als een retourtje Heerlen - Aachen of zo hoorquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:03 schreef Cothen het volgende:
[..]
dat is Nederland niet anders hoor, tenminste als je eerst naar het normale loket loopt voor een nationaal kaartjes, dan sturen ze je daarna rustig door naar "NS international" voor een internationaal kaartje.
1158quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:44 schreef knars het volgende:
Zag vanochtend de benelux naar Amsterdam nog voorbij stiefelen op Amsterdam Amstel, geduwd door de 1158. Iets kapot ter hoogte van Delft, geloof ik?
bronquote:Spoorlijn Utrecht-Breda onder de loep
door Henk Schol. dinsdag 16 juni 2009 | 07:45 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 16 juni 2009 | 11:53
GORINCHEM - Veel enthousiasme over een treinverbinding tussen Breda en Utrecht, maar ook de kritische noten en beren op de spoorweg.
En wie dacht dat met de verkoop van Essent de provincie Brabant meteen de straks welgevulde buidel trekt, heeft het ook al mis. "Er is meer te doen in Brabant dan alleen de spoorlijn. Al staat de lijn natuurlijk wel op onze lijstjes", zegt gedeputeerde Cora van Nieuwenhuizen. Maar ook geldt, in de woorden van Tweede Kamerlid Ernst Cramer: "De regio laat zien dat het haar ernst is. Dat regiobestuurders echt op één lijn blijven, is een heel belangrijke voorwaarde om dit plan tot een goed einde te brengen."
Alleen Zuid-Holland ontbrak op de conferentie die vijf gemeenten gisteren in Gorinchem hielden over het plan voor een spoorlijn Breda-Utrecht. Spoorbouwer BAMRail en ingenieursbureau Goudappel Coffeng opperden vorig jaar het idee om de 'vergeten corridor' in het nationale spoorwegnet alsnog aan te leggen. Het idee borrelde op omdat verbreding en verbetering van de immer dichtslibbende A27 op de agenda kwam. Tegelijk een spoor aanleggen leek een interessante optie. Inmiddels is dat plan uitgewerkt en heeft minister Camiel Eurlings van Verkeer het al laten doorlichten. Om aan discussies over feiten een eind te (trachten te) maken, gaat een zware commissie onder leiding van oud-minister Ed Nijpels alle gegevens opnieuw na.
Zo gaat hij de vraag beantwoorden of er inderdaad op den duur 90.000 mensen per dag van de trein gebruik maken en of de aanleg – tegelijk of in elk geval in samenhang met de A27-werken – veel geld (de initiatiefnemers schatten: 700 miljoen euro) bespaart. Eénmaal een nieuwe, bredere brug over de Merwede leggen is goedkoper dan tweemaal een smalle.
Realisering van de spoorplannen mag de A27-beurt niet vertragen, vinden ook alle betrokken bestuurders, de minister voorop. Nu is dat laatste een betrekkelijke zaak, want er is nog geen opleverdatum voor die 'nieuwe', drie-tot vierbaans A27 vastgesteld. Evenmin is er al geld gereserveerd voor dat werk, dat in 2013 uiterlijk zou moeten beginnen.
De commissie-Nijpels gaat nu aan het werk. Behalve naar reizigersaantallen (de zogeheten 'vervoerswaarde' van de lijn) en de kosten, kijkt de commissie ook naar inpassing van de lijn.
Die zou tussen de twee nieuwe rijbanen van de A27 in moeten komen.
Whaha! Die ansichtkaart heb ik ook ooit nog ergens gekocht!quote:
nice, als de pakjes op tijd zijn en het is droog waag ik een poging vanmiddag in Utrecht CS.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:31 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
De Kameel NS'20 rijdt hier door Almelo , richting Hengelo. Op Dinsdag 16 Juni 2009 omstreeks 10.40..
Je kunt het niet goed zien, maar die grauwige mist/wolken achter de trein, is rook van een woningbrand van 1 van de huizen aan de linker kant, en komt niet van de Kameel zoals ik ook eerst dacht, toen de IC 6min later aankwam kwam er allemaal brandweer langs rijden..Dus toen snapte ik dat het niet van de Kameel kon komen, omdat het alleen ook maar daar bleef hangen.
quote:Arnhem-Winterswijk
Dinsdag 16 Juni 15:42
Oorzaak Tussen Arnhem en Doetinchem rijden minder treinen door een sein- en wisselstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
En dan een jaar later ligt weer arnhem er half uit ivm met "sporen in arnhem" nou dat gaat leuk worden voor de mensen die in augustus met de trein gaan.quote:Veel hinder treinverkeer Nijmegen-Arnhem in augustus
NIJMEGEN - Van maandag 3 tot en met zondag 9 augustus rijden er geen treinen tussen Nijmegen en Arnhem. Van maandag 17 tot en met donderdag 27 augustus ligt het treinverkeer plat tussen Nijmegen en Oss. Bussen worden ingezet om het reizigersvervoer over te nemen.
Dat gebeurt in opdracht van ProRail in verband met onderhoud aan spoorbruggen. In Arnhem wordt de Rijnbrug aangepast, zodat de omgeving minder last krijgt van lawaai van de treinen. De rails worden in een bed van rubber gelegd, houten bielzen worden vervangen. Ook de brug bij Ravenstein wordt aangepakt.
ProRail grijpt de werkzaamheden aan om meteen elders noodzakelijke aanpassingen te verrichten. Zo krijgen de perrons op station Nijmegen nieuwe bestrating en worden wissels in Nijmegen en Elst vervangen. Station Arnhem-Zuid krijgt langere perrons, in Elst worden de perrons opgehoogd en in Lent krijgt de nieuwe fietstunnel bij het spoor een overkapping.
Volgens een woordvoerder van ProRail is voor augustus gekozen, omdat dit een relatief rustige periode is.
Treinongeval bij warmond...quote:18:18:55 16-06-09 GROUP-1 Prio 1 KLINKENBERG WMD Trein Incident 66684 66746 66738 66593
1503013 BRW Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)
1503440 BRW Oegstgeest (Korpsalarm)
1503441 BRW Oegstgeest (Korpscoördinator)
1503560 BRW Teylingen (Sassenheim) (Korpsalarm)
1503700 BRW Teylingen (Warmond) (Korpsalarm)
1503703 BRW Teylingen (Warmond) (Korpscoördinator)
18:22:39 16-06-09 -ALPHA- A1 KLINKENBERG WMD
1523801 MKA Hollands Midden (OvD-G West)
18:22:03 16-06-09 -ALPHA- A1 KLINKENBERG WMD
1523129 Ambu 16-129 (Leiderdorp)
18:21:35 16-06-09 -ALPHA- A1 KLINKENBERG WMD
1523123 Ambu 16-123 (Leiden en Omstreken)
Volgens het treinincidentenscenario (TIS) is dat:quote:18:24:59 16-06-09 GROUP-1 Prio 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident TIS 1.3
TIS 1 1503013 BRW Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)
quote:18:35:28 16-06-09 GROUP-1 Prio 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident (Grip: 2) 66590 62990 62984 66596 66597
GRIP 2 1503002 BRW Hollands Midden (CvD)
GRIP 2 1503005 BRW Hollands Midden (HOvD - ROGS West)
GRIP 2 1503006 BRW Hollands Midden (HOvD - ROGS Oost)
GRIP 2 1503020 BRW Hollands Midden (Piket BSF - Bestuurlijk Staf Functionaris)
GRIP 2 1503024 BRW Hollands Midden (Piket Meldkamer)
GRIP 2 1503025 BRW Hollands Midden (Centralisten)
GRIP 2 1503152 BRW Gouda (Kazernealarm)
GRIP 2 1503153 BRW Gouda (Korpscoördinator)
GRIP 2 1503166 BRW Gouda (Centralisten)
GRIP 2 1503659 BRW Teylingen (OGT / VHT / SSM / WMD) (Commandant)
GRIP 2 1503900 BRW Hollands Midden (Monitorcode)
GRIP 2 1504002 BRW Hollands Midden (GRIP)
GRIP 2 1504030 BRW Hollands Midden (Groepscode HOvD)
GRIP 2 1504105 BRW Hollands Midden (Monitorcode OvD)
GRIP 2 1533330 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533333 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533334 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533900 Politie Hollands Midden (Monitorcode)
18:35:22 16-06-09 GROUP-1 P 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident (Grip: 2)
GRIP 2 1533100 Politie Hollands Midden (Piket CCB - Bureau Conflict- en Crisisbeheersing)
GRIP 2 1533101 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533330 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533900 Politie Hollands Midden (Monitorcode)
18:35:05 16-06-09 GROUP-1 P 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident (Grip: 2)
GRIP 2 1533100 Politie Hollands Midden (Piket CCB - Bureau Conflict- en Crisisbeheersing)
GRIP 2 1533101 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533330 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533900 Politie Hollands Midden (Monitorcode)
Ik denk dat er meer aan de hand is, ze sturen niet zomaar even 6 ambulances die kant op.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:44 schreef SpeedyRich het volgende:
De bovenleiding zal wel op de trein liggen met mogelijk electrocutie gevaar
TIS 1.3quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:48 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer aan de hand is, ze sturen niet zomaar even 6 ambulances die kant op.
jaquote:
Die zag ik vanmiddag toen ik naar Arnhem ging, hij ging richting utrecht o.i.d.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:57 schreef thats-me het volgende:
Hier nog een keer de NS20 door Lochem richting Zutphen en uiteindelijk Haarlem
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Teringquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:56 schreef SpeedyRich het volgende:
Laatste nieuws:
Bovenleiding kapot getrokken, kabel door een ruit naar binnen geslagen minimaal 4 gewonden. Overige personen wachten op bussen
"Even dames met zware koffer naar buiten helpen. We mogen naar buiten. #noodstopquote:
En nu maar hopen dat ze niet klagen over de hoeveelheid uren die ze in de file staan wachten op een bus die hun verder brengt ...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Mijn gedachten gaan dan ook uit naar die getroffen forenzen.
En ook op hamers is bezuinigd, omdat deze vroeger vaak als souvenir werden gebruikt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:28 schreef sander89 het volgende:
Er gaat nog is een keer een echt groot treinongeluk gebeuren met meerdere doden ben ik bang.
Als er brand uitbreekt zit je als ratten in de val, vooral in VIRM omdat trappen zo smal zijn.
De ramen zal je ook niet makkelijk stuk te krijgen, zijn ieder geval niet als nooduitgang bedoelt.
Leuke foto! Maar met wat meer dan alleen sepia krijg je hem nog wat ouderquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:57 schreef thats-me het volgende:
Hier nog een keer de NS20 door Lochem richting Zutphen en uiteindelijk Haarlem
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ook de robuuste plan V kan flink lijden:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:30 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
(Foto Nico Spilt... na een frontale botsing)
VIRM... leuke treinen, maar wel met wat nadelen.
De moderne treinen van de DB en ÖBB beschikken over speciale noodruiten. Die zijn herkenbaar middels een rode punt in het midden waar een soort van steentje in zit. Erg ingenieus.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En ook op hamers is bezuinigd, omdat deze vroeger vaak als souvenir werden gebruikt.
Dat weet ik nog goed ik zat in die trein, is al weer 5 jaar geleden.quote:
Voortaan neem ik een noodpakket mee in de trein.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:33 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat weet ik nog goed ik zat in die trein, is al weer 5 jaar geleden.
Gelukkig stapte ik een halte eerder uit namelijk Utrecht.
Die noodhamers kan je gewoon vast zetten aan een ijzerdraad van 1 a 2 meter ofzo, is in de lijn bussen ook zo.
Met ladder niet te vergeten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Voortaan neem ik een noodpakket mee in de trein.
Loopt tegen de 800, met alternatieve en historische bordjes erbij tegen de 1100quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
Nice Fles![]()
Hoeveel Duitsland-bordjes heb je ondertussen wel niet in je collectie zitten?
Inderdaad, leuk slagjequote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
Nice Fles![]()
Hoeveel Duitsland-bordjes heb je ondertussen wel niet in je collectie zitten?
Dat ding schijnt nu in Hengelo te staan? Ik zag hem zo nergens staan..ook niet in de werkplaats van Nedtrain vanavond...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:31 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
De Kameel NS'20 rijdt hier door Almelo , richting Hengelo. Op Dinsdag 16 Juni 2009 omstreeks 10.40..
Je kunt het niet goed zien, maar die grauwige mist/wolken achter de trein, is rook van een woningbrand van 1 van de huizen aan de linker kant, en komt niet van de Kameel zoals ik ook eerst dacht, toen de IC 6min later aankwam kwam er allemaal brandweer langs rijden..Dus toen snapte ik dat het niet van de Kameel kon komen, omdat het alleen ook maar daar bleef hangen.
Haarlem toch?quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dat ding schijnt nu in Hengelo te staan? Ik zag hem zo nergens staan..ook niet in de werkplaats van Nedtrain vanavond...
quote:"Dit is een zorgwekkende gebeurtenis"
De NMBS maakt zich zorgen over de procedure om de treinen te laten vertrekken. Eergisteren vertrok een trein in Brussel-Centraal enkele minuten te vroeg, terwijl de treinbegeleidster nog op het perron stond.
Een trein naar Antwerpen vertrok eergisteren toen de treinbegeleidster nog niet was opgestapt. Vermoedelijk beschikte iemand die daar niet bevoegd voor was over een sleutel om het vertreksein te geven.
"Dat is het meest waarschijnlijke", geeft Jochem Govaerts van de NMBS toe. "We hebben heel veel treinbegeleiders gehad die nu met pensioen zijn en zulke sleutels zijn op rommelmarkten en op eBay relatief gemakkelijk te vinden." Govaerts vindt het niettemin onbegrijpelijk dat "iemand een trein wil laten vertrekken zonder treinbegeleider te zijn".
"Als iedereen zijn gezond verstand zou gebruiken, zou er geen probleem zijn", voegt hij eraan toe. "Het is inderdaad zorgwekkend dat dit nu gebeurt. We gaan dan ook bekijken wat daar de gevolgen van kunnen zijn."
Bron: http://deredactie.be/cm/v(...)_iedereen_conducteur
Misschien hebben ze een lesje realisme nodig daar in Belgiëquote:Govaerts vindt het niettemin onbegrijpelijk dat "iemand een trein wil laten vertrekken zonder treinbegeleider te zijn".
"Als iedereen zijn gezond verstand zou gebruiken, zou er geen probleem zijn", voegt hij eraan toe. "Het is inderdaad zorgwekkend dat dit nu gebeurt. We gaan dan ook bekijken wat daar de gevolgen van kunnen zijn."
quote:ENSCHEDE - De Regio Twente stelt een bedrag van 1 miljoen euro beschikbaar voor een treinverbinding tussen Hengelo, Oldenzaal en het Duitse Bad Bentheim.
Het gaat daarbij om een proef van naar verwachting vier jaar.
Het is de bedoeling dat tijdens de proef een treindienst gaat rijden tussen Hengelo en Bad Bentheim. De trein zou moeten stoppen op de tussenliggende stations Hengelo Oost en Oldenzaal. De dienst maakt vooralsnog gebruik van de bestaande infrastructuur; er worden geen aanpassingen gepleegd aan het baanvak.
Of de proef daadwerkelijk doorgang vindt, hangt af van de totale financiering van het project. De kosten van de proef worden door de Regio Twente geraamd op 6 tot 8 miljoen euro, een bedrag dat door de gezamenlijke Nederlandse en Duitse overheden zal moeten worden opgebracht. Over deze financiering wordt door betrokken partijen binnenkort overleg gevoerd. Afhankelijk van de uitkomst zal op zijn vroegst medio 2010 met de proef kunnen worden begonnen.
De trein Hengelo-Bad Benheim zou een keer per uur moeten rijden en heeft in Bad Bentheim aansluiting op de trein van en naar Rheine en in Hengelo op de Nederlandse intercity. Mochten de resultaten van de proef positief uitvallen, dan wordt mogelijk ook de lijn Bad Bentheim-Nordhorn hervat. In dat geval zou een rechtstreekse verbinding Hengelo-Nordhorn ontstaan.
http://www.tctubantia.nl/(...)-HengeloBentheim.ece
Dit is nog het interessantste natuurlijkquote:Mochten de resultaten van de proef positief uitvallen, dan wordt mogelijk ook de lijn Bad Bentheim-Nordhorn hervat. In dat geval zou een rechtstreekse verbinding Hengelo-Nordhorn ontstaan.
Matig. "Effe snel iets opzoeken" is er niet bijquote:Op woensdag 17 juni 2009 01:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En hoe is het eerste ritje bevallen met Hafas in je broekzak?
Moeten ze wel met ATB-EG uitgerust wordenquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Talentjes van DB Regio of de Prignitzers of zo lijkt me voor de hand liggen
lintjes lijken me niet waarschijnlijk aangezien er geen nieuwe lintjes nederland in mogen. dm'90 is wel goed mogelijk aangezien de ns er veel over heeft volgens mij (aangezien ze niet meer op nijmegen-roermond en oldenzaal-zutphen rijden)quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:31 schreef ReisT het volgende:
Klinkt zeker interessant! Met welk dieseltreintje zouden ze dat willen gaan doen? Hopelijk geen LINTjes, een DM'90 lijkt me wel wat.
Hee, dat is nieuw voor mijquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
aangezien er geen nieuwe lintjes nederland in mogen.
Volgens mij ivm de botsveiligheid van die dingen, die schijnt niet al te best te zijn. De huidige lintjes mogen blijven rijden omdat die van voor de nieuwe regels zijn, maar nieuwe lintjes moeten voldoen aan de nieuwe regels en dat is niet het geval.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee, dat is nieuw voor mijVertel daar eens wat meer over?
Ik heb ook verhalen gelezen over dat er "door onverlaten iets aan de bl gehangen zou zijn" etc. we wachten het rapport af iddquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt er op dat het schuitje afgebroken is en in de bovenleiding gehaakt is. Een kwaaltje van de eerste serie VIRM's
Maar goed, we wachten het rapport van het IVW rustig af
Wie had het over nieuwe? Voor een proef van een paar jaar gaan ze echt geen nieuwe treinen aanschaffen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
lintjes lijken me niet waarschijnlijk aangezien er geen nieuwe lintjes nederland in mogen.
Eigenaardig dat dat ook echt NU pas blijkt he.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)-worden-gestart.html
De NMBS is verbolgen dat dat niet echt zo is inderdaadquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef KapiteinT het volgende:
Inderdaad vreemd dat dit nog nooit eerder gebeurd is als het echt zo makkelijk is. Of zijn al die Belgen zo braaf..?
Ja hoor, iets van 5-7 euri bij iedere ijzerhandelquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed, die driehoeksleutels hier kan je toch ook gewoon halen?
enfin, vanmiddag ontstaat er een run op vertreksleutels in België en vanf morgen is het maar het maar gokken wanneer de trein vertrekt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)-worden-gestart.html
Nee, de lokale grappenmaker staat hem daar op te wachten, geen centje pijnquote:Op woensdag 17 juni 2009 14:03 schreef Cothen het volgende:
[..]
enfin, vanmiddag ontstaat er een run op vertreksleutels in België en vanf morgen is het maar het maar gokken wanneer de trein vertrekt.
Vraag me toch af wat er gebeurd als een trein vertrekt zonder conducteur en dan bij het volgende station wil vertrekken, blijft de machinist dan net zolang wachten totdat hij een vertreksein krijgt? Of gaat hij de conducteur zoeken?
Stoere overflow-error!quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:07 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zat net te kijken hoe je nu nog van Schiphol naar Leiden kan, maar deze trein zou ik maar niet nemen...
[ afbeelding ]
Meer dan 45 dagen vertraging...
En fail-safequote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:09 schreef KapiteinT het volgende:
Dus eigenlijk is het hier net zo simpel om een trein te laten vertrekken? Of om Bingo te spelen...
Dat is voor iedere NStrein dezelfde sleutel. Dus zullen ze wel volop in omloop zijn.quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:26 schreef Boschkabouter het volgende:
Volgens mij is het zelfs dezelfde sleutel die je kunt gebruiken om lantaarnpalen /prullenbakken/verkeerslichtinstallaties open te maken.
Alles staat vol bij de Botlek dus zal wel elders worden ondergebrachtquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:33 schreef bork het volgende:
Opleving in de economie??, er kwam een lange sleep voorbij, toen ben ik maar naar het station gaan lopen en kon het einde nog net zien.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |