abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:14:04 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69946834

Hier alweer deel 168 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.

Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.

De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen.

Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_69946992
pi_69947225
Morgen laatste keer meerijden met ICL vaarwel laatst overgebleven nog redelijk comfortabel materieel
pi_69947308
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:22 schreef RubenK het volgende:
Morgen laatste keer meerijden met ICL vaarwel laatst overgebleven nog redelijk comfortabel materieel
Vaarwel autorijder-vanaf-morgen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69947339
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:22 schreef RubenK het volgende:
ICM blijft nog gewoon rijden hoor

Verder is dit een schaamteloze tvp zodat ik niet vergeet om in 't weekend de OP-wiki aan te passen.. Die verhalen en 'vaak terugkomende vragen' mogen onderhand weleens geupdate worden
pi_69947458
Ja precies. Schrijf maar weer eens een verhaal of zo. Iemand.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:34:32 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69947753
Ja, iemand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_69947836
ik niet
dag
pi_69948201
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:34 schreef Duvel het volgende:
Ja, iemand.
Ja, jij bijvoorbeeld
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:45:57 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69948310
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, jij bijvoorbeeld
Even druk met andere dingen, sorry.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_69948452
Utrecht Centraal, 11 juni 2009. In de vroege ochtend davert er een kolentrein met dubbeltractie langs over spoor 16. Waarschijnlijk richting Arnhem en Duitsland, want het sprintertje Rhenen werd geklost en mijn IC naar Nijmegen ook. Vandaag ging het eens NIET mis bij Veolia

pi_69948858
tvp
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 20:03:19 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_69949076
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ICE toeslagkaartjes inslaan
die TT

ik moet dat inderdaad wel eens doen. eergisteren had ik eigenlijk nog de vertraagde ICE mee kunnen pakken naar Arnhem, maar hij kwam al binnen en ik had nog geen kaartje. en eer ik die zou hebben, was de ICE al weg. best wel pech dus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69949169
ICE is kei vet. Het is dat ik er op Ut - Ed niks aan heb, maar soms maak ik vrijdagmiddag nog weleens een ommetje over Arnhem voor de ICE terug
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 20:09:25 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_69949319
hahaha, ik vond het ook erg leuk om met ICE te rijden. in NL is er niet zoveel aan, behalve dat je heerlijk zit. maar toen we naar Dresden gingen, was het helemaal top
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69949383
voor die smerig lange stukken is het wel lekker als je in een uurtje slapen dik 200 km opschiet ja
pi_69949483
Ik verneem net uit betrouwbare bron dat James1988 een heldendaad heeft verricht in de stiltecoupe.
hula
pi_69949490
En door de voorruit meekijken met de machinist
gr gr
pi_69949583
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik verneem net uit betrouwbare bron dat James1988 een heldendaad heeft verricht in de stiltecoupe.
Hij heeft een mobieltje-rechtsdragend zakenmannetje met vouwfiets en sleepkoffer het zwijgen opgelegd?
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:17:01 #20
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69949640
Voor 200 miljoen wil ik wel een Taurus en Viaggio-rijtuigen willen kopen. Veel beter dan dat uit te geven aan drie beperkte voetballers.
pi_69949821
Voor een miljard wil ik ook wel anderhalf miljoen pallets bier kopen. Veel beter dan een dagje oorlogje spelen in Irak.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:23:10 #22
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_69949860
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Voor 200 miljoen wil ik wel een Taurus en Viaggio-rijtuigen willen kopen. Veel beter dan dat uit te geven aan drie beperkte voetballers.
Dat kost toch geen 200 miljoen..

-edit-
http://w1.siemens.com/pre(...)ty/tslm200801009.htm

Twaalf locs voor 48 miljoen, dus 4 miljoen per stuk voor de loc. Zo'n rijtuig zal wel een miljoentje kosten ongeveer. Zeven rijtuigen (Railjet) erbij en je komt op 11 miljoen. Extra miljoentje erbij voor de afronding en voila.

[ Bericht 17% gewijzigd door Eix op 11-06-2009 20:28:41 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_69950293
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE is kei vet. Het is dat ik er op Ut - Ed niks aan heb, maar soms maak ik vrijdagmiddag nog weleens een ommetje over Arnhem voor de ICE terug
Ik maak ook graag op vrijdag een ommetje via Deventer voor de pimpel in plaats van opvouwen in het wekelijkse terugkerende fenomeen van overvolle treinen met studenten die de vuile was weer bij moeke gaan droppen. Barrijtuig pimpel is daar ideaal voor. Nichts zu trinken oder essen -> raus
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:39:02 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69950465
Ik een heldendaad? Valt toch wel mee?

Locatie: (vertraagde) Intercity 's-Hertogenbosch - Breda, originele V 18.49.
Situatie: * James1988 heeft moeten overwerken in een drukke omgeving en is toe aan stilte

Trein komt om 18.55 in zicht, ik zie dat het ICRm is met de stuurstand aan de voorzijde - waar het stilterijtuig 2e klas is. Omdat ik wel even rust wil, loop ik helemaal naar de andere kant van het perron (ik stond aan de zijde die richting Oss gaat), ik loop door tot waar ik verwacht dat de stuurstand stopt. En zo geschiede.

Ik stap in en ga zitten, naast mij zit een jong koppel. De trein is amper weg of ze beginnen luidruchtig te praten, als enige in het hele rijtuig. Zij moest ook nog bellen naar iemand om door te geven dat haar trein toch echt wel +10 had zodat diegene haar pas later hoefde te komen ophalen. Ondertussen rijdt de trein rustig verder naar Tilburg en verwachtte ik dat ze te Tb uit zouden stappen.

Niet dus. Ze bleven zitten. Terwijl de trein nog stilstond te Tb heb ik op een vriendelijke wijze gevraagd "of het niet wat stiller kon. Dit is een stilterijtuig en ik ben hier gaan zitten omdat ik rust wil hebben, als je de hele tijd met elkaar wil praten ga dan alsjeblieft een rijtuig verder zitten."

Toen was het stil, en twee verbaasde gezichten keken me aan. Een zacht "ok" kwam uit zijn mond. De rest van het ritje Tb - Bd was het muisstil in het rijtuig, afgezien van het geruis van de wielen.
pi_69950486
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:23 schreef Eix het volgende:

[..]

Dat kost toch geen 200 miljoen..

-edit-
http://w1.siemens.com/pre(...)ty/tslm200801009.htm

Twaalf locs voor 48 miljoen, dus 4 miljoen per stuk voor de loc. Zo'n rijtuig zal wel een miljoentje kosten ongeveer. Zeven rijtuigen (Railjet) erbij en je komt op 11 miljoen. Extra miljoentje erbij voor de afronding en voila.
rest gaat op aan infraheffing
pi_69951284
Is die trein al in Visé?
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:24:40 #27
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_69952542
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:39 schreef James1988 het volgende:
Respect
pi_69952821
Nou ja, laten we het wel een beetje in perspectief blijven zien. Laten we niet ALLES wat ongelijk is aan asociaal tokkiegedrag verheffen tot Heldendaad. Maar goed gedaan even goed James
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:39:08 #29
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_69953211
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:39 schreef James1988 het volgende:

Locatie: (vertraagde) Intercity 's-Hertogenbosch - Breda, originele V 18.49.
Situatie: * James1988 heeft moeten overwerken in een drukke omgeving en is toe aan stilte

Trein komt om 18.55 in zicht, ik zie dat het ICRm is met de stuurstand aan de voorzijde - waar het stilterijtuig 2e klas is. Omdat ik wel even rust wil, loop ik helemaal naar de andere kant van het perron (ik stond aan de zijde die richting Oss gaat), ik loop door tot waar ik verwacht dat de stuurstand stopt. En zo geschiede.

Ik stap in en ga zitten, naast mij zit een jong koppel. De trein is amper weg of ze beginnen luidruchtig te praten, als enige in het hele rijtuig. Zij moest ook nog bellen naar iemand om door te geven dat haar trein toch echt wel +10 had zodat diegene haar pas later hoefde te komen ophalen. Ondertussen rijdt de trein rustig verder naar Tilburg en verwachtte ik dat ze te Tb uit zouden stappen.

Niet dus. Ze bleven zitten. Terwijl de trein nog stilstond te Tb heb ik op een vriendelijke wijze gevraagd "of het niet wat stiller kon. Dit is een stilterijtuig en ik ben hier gaan zitten omdat ik rust wil hebben, als je de hele tijd met elkaar wil praten ga dan alsjeblieft een rijtuig verder zitten."

Toen was het stil, en twee verbaasde gezichten keken me aan. Een zacht "ok" kwam uit zijn mond. De rest van het ritje Tb - Bd was het muisstil in het rijtuig, afgezien van het geruis van de wielen.
Verder niks gebeurd ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:57:09 #30
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69954093

Waar stond ik in december te blauwbekken? (TVP)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_69954330
Frankfurt

Al lijkt het ook wel smerig veel op Brussel Noord
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:15:44 #32
111382 Ofyles2
pi_69954986
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:39 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Verder niks gebeurd ?
In Almere zou je voor hetzelfde geld halfdood geslagen worden.

Maar Almere is straks wat Tilburg nu is.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:20:32 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69955214
* James1988 mompelt iets over de EU en liberalisering van de passagiersspoorvervoermarkt in 2010

Iemand hier nog zin om eens mee te onderzoeken hoe je een eigen spoorwegbedrijf opzet wat internationaal reizigers vervoert? Stuur maar een PM
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:28:41 #34
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69955616
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Frankfurt

Al lijkt het ook wel smerig veel op Brussel Noord
Yups, er is daar ook een museumpje btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_69955728
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:28 schreef bork het volgende:

[..]

Yups, er is daar ook een museumpje btw.
Ja ik hoor dat dat al jaren dicht is
pi_69956240
Nog een maandje en dan treinen naar Engeland
pi_69956327
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:42 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog een maandje en dan treinen naar Engeland
Met de eurostar ja? Top
pi_69957161
Het bier in de ICE vind ik anders wel erg duur
pi_69957225
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Het bier in de ICE vind ik anders wel erg duur
4,20 voor een halve liter Hefe Weizen, op je plaats gebracht? Of 3,80 voor dat je m zelf moet gaan halen? Wat boeit het?
pi_69957319
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

4,20 voor een halve liter Hefe Weizen, op je plaats gebracht? Of 3,80 voor dat je m zelf moet gaan halen? Wat boeit het?
Ja? Ik betaalde 3,50 euro voor een normaal flesje Maar goed, verder niks dan lof over de ICE

Laatst van Utrecht naar Arnhem ermee gegaan, en vervolgens in Arnhem nog naar Velperpoort met een mat '64 plan V. Toch wel een verschil
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:28:40 #41
136283 knars
Teethgrinder
pi_69958254
Of een lekker gratis witbiertje op het balkon van een koploper. AH, toen die gasten nog met die karretjes door het gangpad mochten stiefelen... altijd fijn als die creatieve omroepberichten hadden. Maar goed, het was eind juli 2002, einde van een weekje vakantie in Drenthe, einde van een relatie die al een tijdje niet meer lekker liep en ging dus niet met dezelfde auto als m'n kersverse ex-vriendin terug naar het Westen. Naar Beilen gefietst, stoppende IC Grunn - Amersfoort gepakt, met fiets op het balkon gebleven. Warme zomerdag, bloedheet op het balkon, maar ik voelde me wel goed door het heerlijke weekje vakantie en het herwonnen vrijheidsgevoel. Op Zwolle kwam er een railcateraar bij, en een hoop andere passagiers. De Albron knakker kon met zijn karretje niet door het gangpad dus bleef gezellig bij mij op het balkon. Tot Amersfoort gezellig zitten ouwehoeren, zo gezellig dat de biertjes gratis werden. Ook het witbier. Geen Hefe Weize, het zal wel gewoon Hoeg of Wieckse zijn geweest, maar goed - bier in trein voor minder dan ¤ 3,60
pi_69958580
Solide anekdote. Thanks for sharing.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:38:56 #43
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_69958636
schaamteloze tvp
pi_69958653
Je bent gewoon jaloers Soosie

pi_69958758
Nee, serieus. Dit zijn mooie treinverhalen. Mogen er meer van komen.
pi_69959301
Filmpje van vanmiddag :p Internationale trein vertrekt uit Hengelo, met olympisch slot!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 00:06:49 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69959491
nou dat schiet lekker op
  vrijdag 12 juni 2009 @ 00:12:21 #48
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69959637
zomer 1994, wachten in Berlin Ost of Lichtenberg om de slaaptrein naar Krakow in te hobbelen. Ik sta samen met een stelletje te leunen tegen "onze" waar we nog niet in kunnen. Ik vraag in mijn paasbeste Pools aan haar waarom we moesten w88, vertelt ze me, gast mompelt iets zegt ze in keurig Nederlands wat ze tegen mij had gezegd in het Pools. Affijn, ijs gebroken en een paar uur nog iets gedronken in het restauratierijtuig. Bleken ze naar Krakow te gaan om de reis uit te proberen. Over 6 weken gingen ze daar trouwen en zijn familie moest vanuit Nederland reizen. Affijn kreeg ook nog een uitnodiging voor die bruiloft Af moeten slaan omdat ik in dar weekend weer naar Nederland moest.
6 weken vliegen voorbij en ik terug, maar helaas overstroming en er ging niks richt Wroclaw. Ik had wel een treinkaartje maar had er niks aan. Dan maar richting Warszawa en daardan verder.
Affijn coupeetje in met plaatsreservering met 5 enthousiaste Polen, ik niet zo want was bekaf en moest nog iets verzinnen om in NL te komen. Kaartjes controle goede coupe maar fout treinstel meneer. Dus ik wil verder maar dat mocht niet van de coupegenoten toch genokt want ik had het niet.
Zelfde coupe ander treinstel: inhoud 1 jonge dame en een AH-tas. Wat nu, beetje Pools, blijkt zij ooj NL te spreken. Wat doe je ddan blabla, ze was even in Polen en reisde wat en moet zondag in Krakow zijn voor een bruiloft maar ging nu even naar Warszawsa. Bruiloft?Krakow? Ik noemde de naam van het stel van 6 weken eerder en inderdaad daar ging ze naar toe!!!!
Bleek de opvolgster van mevr.1 te zijn die stopte als au pair in Eindhoven nu ze ging trouwen.

In Warszawa bij Wasteels werd mijn probleem gefixt en kreeg ik een kaartje op de trein van Moskou naar Amsterdam. En daar kwam ik in een coupe met de look-a-like van Seth Gaaikema (hel) maar daar over later misschien meer,
  vrijdag 12 juni 2009 @ 00:15:28 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69959698
Borkie wij moeten eens een keertje naar Wroclaw of Krakow of zo. Waar heb jij kennissen?
pi_69960737
Idd leuke verhalen
pi_69960952
Kwam vanmiddag bij toeval in Oldenzaal de bestickerde ERS loc tegen,

Daarna in Hengelo nog een keertje in de zon.

Daarna kwam de 4240 ook nog even als Intercity 10144 uit Enschede.

Daarna even filmpje gemaakt van achteruit de Internationale trein 144, door de verdiepte bak te Almelo, helaas zit er regen op het raam, maar je kunt er door heen kijken hopelijk binnenkort betere opnamen.

en daarna nog een na shot van Internationale trein.

Niet dat die foto bijzonder is ofzo, maar het verhaal er bij wel.
De trein reed na aankomst in Almelo een stukje, en stopte opnieuw, er stapte iemand uit, zwaaide naar de mcn, stapte in en trein vertrok weer. Geen idee wat hier de exacte reden van is geweest. tevens deed in het laatste rijtuig de verlichting het en informatie borden niet, omroep deed het wel gewoon.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 08:50:00 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69962978
Net deze gespot op NS.nl, wat me eigenlijk vrij lastig lijkt:

Even later werd het dit, wat natuurlijk wel kan:
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:37:01 #53
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_69964032
Hoi,

Ik wil van Oisterwijk naar Haldern Rheinland. Dus ik tik op Bahn.de Arnhem naar Haldern Rheinland in. Een stukje van 50 km (http://maps.google.de/maps?f=q&hl=de&q=lohstrasse+haldern&sll=50.092393,10.195313&sspn=20.284895,58.710937&ie=UTF8&z=13&ll=51.772408,6.481247&spn=0.076267,0.285645&om=1). Volgens Bahn.de doe ik er echter 3,5 uur over??? Wat doe ik fout?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:40:59 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69964128
Klik maar eens op Karte Anzeigen
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:51:16 #55
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_69964350
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Klik maar eens op Karte Anzeigen
Dat zie ik nergens staan .
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:07:46 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69964723
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:51 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Dat zie ik nergens staan .
in het midden Ik heb er meteen even op geklikt voor je

vrijdag 12 juni 2009 @ 10:10:56 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69964807
Oh en nee, dat kan niet beter. Liften vanaf Doetinchem misschien
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:32:25 #58
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_69965422
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:34 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Spooktrein?
Hij staat niet in HAFAS
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:33:51 #59
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_69965470
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

in het midden Ik heb er meteen even op geklikt voor je

[ afbeelding ]
Ah, dankjewel! En die stomme lijn die rechtstreeks naar Haldern gaat kan ik niet gebruiken omdat?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:38:21 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69967528
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:33 schreef Christiaan het volgende:
Ah, dankjewel! En die stomme lijn die rechtstreeks naar Haldern gaat kan ik niet gebruiken omdat?
daar alleen de ICE op rijdt, en die stopt pas in Oberhausen. Dat advies krijg je niet omdat je je aankomststation voorbij rijdt dan. Het is overigens vast wel sneller. Flink duurder ook.

Vanaf Oisterwijk zou ik sowieso via Venlo gaan dus
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:38:56 #61
111382 Ofyles2
pi_69967548
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 08:50 schreef James1988 het volgende:
Net deze gespot op NS.nl, wat me eigenlijk vrij lastig lijkt:
[ afbeelding ]

Even later werd het dit, wat natuurlijk wel kan:
[ afbeelding ]
Eigenlijk vind ik beide gevallen bizar.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:31:19 #62
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_69968992
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

daar alleen de ICE op rijdt, en die stopt pas in Oberhausen. Dat advies krijg je niet omdat je je aankomststation voorbij rijdt dan. Het is overigens vast wel sneller. Flink duurder ook.

Vanaf Oisterwijk zou ik sowieso via Venlo gaan dus
OK, dank. Dat duurt nog een uur langer. Toch maar de auto nemen. Helaas, had me leuk geleken met de trein, maar 4,5 uur treinen tov 1,5 uur auto is me iets teveel van het goede.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:57:05 #63
200192 Darkwing_Duck
pi_69971668
Over leuke verhalen gesproken. Laatst nog een leuk item gehad in de ICE richting Amsterdam ( <- Belangrijk)

We stappen in Arnhem op en we staan bier te bestellen aan de bar, vlakbij het Zugfuhrerhokje. Komt er een meisje aan die vroeg dit dit nou de ICE was naar Duisburg, wat ze moest naar Duits verweggistan. Dus de Conductrice uitleggen dat dit toch echt de ICE naar Amsterdam was en dat ze over een minuut of 3 door de ramen haar ICE kon zien passeren die vanaf het zelfde perron in Arnhem zou vertrekken, wel 10 mniuten later. (Tevens de laatste van die dag)

Maar het Railteam van die trein was de moelijkste niet, ze mocht mee terug naar Amsterdam waar ze haar schoonmoeder kon blijven slapen, en mét de kaartjes van vandaag gewoon morgen instappen. een deel van het personeel zou morgen met de 1e ICE weer terug gaan richting DL, het andere deel stelde ze meteen telefonisch op de hoogte
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:05:28 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69974227
Die kip hebben we nog wel even uitgebreid staan uitlachen natuurlijk
pi_69976732
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij staat niet in HAFAS
Interessant... Zou het een soort vakantietrein zijn? Ik heb begrepen dat er van de zomer ook wel treinen naar Oost-Europa rijden vanaf Amsterdam via Arnhem en dan in één keer door. Staan deze wel in die dienstregeling? (Ik doel obv. niet op de reguliere CNL enzo)
pi_69976756
Pfff, dubbel.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:44:14 #67
200192 Darkwing_Duck
pi_69977802
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Interessant... Zou het een soort vakantietrein zijn? Ik heb begrepen dat er van de zomer ook wel treinen naar Oost-Europa rijden vanaf Amsterdam via Arnhem en dan in één keer door. Staan deze wel in die dienstregeling? (Ik doel obv. niet op de reguliere CNL enzo)
Heb je een tijdstip of treinnnummer?
pi_69978029
Ik kom hier op een later tijdstip even op terug. Heb het zo niet bij de hand.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:02:54 #69
200192 Darkwing_Duck
pi_69978322
http://i41.tinypic.com/2qnbgo2.jpg

Ik krijg door dat het de lourdestrein kan zijn?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:24:34 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69980514
En weer zit ik in een stilterijtuig, en weer zitten er mensen te praten... ditmaal paupers met bier in hun hand. Ze zijn wel wat rustiger dan die mensen van gisteren...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:27:55 #71
148385 Wadloper
Noorderling
pi_69980587
Er staat volgens mij een foto van Zug in de Rail Magazine van deze maand
Is met de 6459 met die vuilcontainers (artikel over de houtrakpolder)
pi_69980748
Tvp
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:47:20 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69981199
Bellend huppelkutje, ook present. Kan nou niemand lezen wat er op de ramen staat?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:54:22 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69981359
Shirt kopen?

pi_69983306

Nu een betere versie van de Verdiepte bak in Almelo!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:12:35 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69984060
Hee gaaf Is dat het achterste balkon van de Pimpel? Dus het is definitief voorbij met het kluunspoortje?
pi_69984209
Geheel correct .. Ben foto's aan uploaden, terug was ook Pimpel, alleen toen foto's gemaakt ipv film...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:22:59 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69984367
2 jaar ellende en Hoeveel miljoen euro? voor het opheffen van 2 overwegen. Nou, wat weer een zinnige besteding van belastinggeld
pi_69984674
Eerst passeerd er nog een Cargo

Vervolgens een SGMmtje

Ze zijn hier druk onder bezig met een tunnel.

Vervolgens ben ik in Hengelo gekeerd op de volgende Pimpel terug en rijden we net de verdiepte bak van Almelo in.

En hier was het allemaal om te doen, geen overweg, maar een weg over het spoor

En we rijden er al weer uit, zoals je kunt zijn, er is geen hulpspoor meer..

Vervolgens moest ik in Almelo 10 minuten wachten dus even lekker in de zon gaan zitten, buiten de overkapping.

En toen kwam dit aangereden dus snel opstaan en foto schieten.

Vervolgens ben ik weer gaan zitten, en toen kwam er ook nog 2x Plan V voorbij als stoptrein richting Enschede.

Vervolgens te Wdn de 4241 nog geplaat, helaas was de zon achter de wolken dus ik camera goed instellen, komt de trein er aan komt net de zon weer te vervoorschijn, dus was beetje overbelicht.
pi_69985201
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over leuke verhalen gesproken. Laatst nog een leuk item gehad in de ICE richting Amsterdam ( <- Belangrijk)

We stappen in Arnhem op en we staan bier te bestellen aan de bar, vlakbij het Zugfuhrerhokje. Komt er een meisje aan die vroeg dit dit nou de ICE was naar Duisburg, wat ze moest naar Duits verweggistan. Dus de Conductrice uitleggen dat dit toch echt de ICE naar Amsterdam was en dat ze over een minuut of 3 door de ramen haar ICE kon zien passeren die vanaf het zelfde perron in Arnhem zou vertrekken, wel 10 mniuten later. (Tevens de laatste van die dag)

Maar het Railteam van die trein was de moelijkste niet, ze mocht mee terug naar Amsterdam waar ze haar schoonmoeder kon blijven slapen, en mét de kaartjes van vandaag gewoon morgen instappen. een deel van het personeel zou morgen met de 1e ICE weer terug gaan richting DL, het andere deel stelde ze meteen telefonisch op de hoogte
Zo een heb ik er ook nog meegemaakt. In de IC vanuit Amsterdam CS naar Den Haag CS. Zitten een tweetal buitenlandse touristes, jaartje of 25 voor het eerst in nederland. Die hadden gevraagd waar ze nu lekker konden stappen en als antwoord "Op het leidschenplein" gekregen. Die waren met hun strippenkaart onderweg naar Leiden. Conducteur heeft retourkaartjes geschreven en nog wat staptips gegeven aan de dames, en vooral even uitgezocht welke tram er naar het leidschenplein gaat.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:14:40 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69987714
Een homeprintje afdrukken met Fles

alles is in het alfabet 1 letter opgeschoven
pi_69988512
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:32 schreef thats-me het volgende:
Eerst passeerd er nog een Cargo

Vervolgens een SGMmtje
[ link | afbeelding ]

Ze zijn hier druk onder bezig met een tunnel.
[ link | afbeelding ]

Vervolgens ben ik in Hengelo gekeerd op de volgende Pimpel terug en rijden we net de verdiepte bak van Almelo in.
[ link | afbeelding ]

En hier was het allemaal om te doen, geen overweg, maar een weg over het spoor
[ link | afbeelding ]

En we rijden er al weer uit, zoals je kunt zijn, er is geen hulpspoor meer..
[ link | afbeelding ]

Vervolgens moest ik in Almelo 10 minuten wachten dus even lekker in de zon gaan zitten, buiten de overkapping.

En toen kwam dit aangereden dus snel opstaan en foto schieten.
[ link | afbeelding ]

Vervolgens ben ik weer gaan zitten, en toen kwam er ook nog 2x Plan V voorbij als stoptrein richting Enschede.
[ link | afbeelding ]

Vervolgens te Wdn de 4241 nog geplaat, helaas was de zon achter de wolken dus ik camera goed instellen, komt de trein er aan komt net de zon weer te vervoorschijn, dus was beetje overbelicht.
[ link | afbeelding ]
Zeer mooie foto's! je komt hier ook uit de buurt?

Zo af en toe verschijnt er nog een Plan V of een koploper als stopper tussen Enschede en Apeldoorn
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:47:55 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69988774
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Een homeprintje afdrukken met Fles

[ afbeelding ]

alles is in het alfabet 1 letter opgeschoven
Wtf

Hoe heb je dát geflikt?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:52:03 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69988869
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:47 schreef James1988 het volgende:
Wtf

Hoe heb je dát geflikt?
Ticket ophalen en gelijk printen. Dan gebeurt dit met de tweede pagina.

Ticket ophalen en eerst opslaan en vanuit lokaal printen gaat wel goed. De blokjes in die checker scramble staan wel goed trouwens
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:29:13 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69989994
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ticket ophalen en gelijk printen. Dan gebeurt dit met de tweede pagina.

Ticket ophalen en eerst opslaan en vanuit lokaal printen gaat wel goed. De blokjes in die checker scramble staan wel goed trouwens
Okay... lekker bagger
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:30:35 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69990024
Mwoa, ik denk eerlijk gezegd dat het een tikkeltje gaarheid is van een PCLdrivertje aan mijn kant, maar dat zoeken we nog op
  zaterdag 13 juni 2009 @ 00:13:07 #87
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69991113
Winter 1999-2000, Bork en nog 8 mafkezen met de trein naar Zakopane om te skieeen en meer.
Uiteraard dient er een n8tein gehaald te worden in Berlijn, mooie krappe overstap gepland en eerlijk maar waar er is een probleempje en we dienen uit te stappen op Berlin Charlottenburg om per S-Bahn op ons station aan te komen. Dit lukt ons allemaal behalve Dick die bleef plakken in de S-Bahn. Moeilijk om zo'n dikke lok en wagons voor je neus weg te zien rijden .
Gelukkig kwam Dick er na 10 minuten er ook aan .
Minder leuk de eerste trein naar Krakow kwam pas de volgende ochtend. Tsja wat dan? Hee een trein naar Gdansk! Dat lag in het noorden van Polen maar WTF je moet wat.
Wat me nog altijd verbaasd is dat we allemaal in Gdynia zijn uitgestapt en een trein naar Warszawa 's-ochtends vroeg hebben gehaald. Wat er in die n8trein allemaal gebeurd is, ik weet het gelukkig niet meer maar een paar van mijn reisgenootjes waren bijzonder fit! (speed was in de jaren 90 een vrij makkelijk te verkrijgen en te gebruiken product m.n. in het Poolse leger, do your math!)
Affijn onderweg in de goede richting, feest kon natuurlijk niet duren en 2 bromsnorren maakten mij wakker en lichten mij van mij stoeltjes omdat ik tot reisleider was gebombardeerd. Meekomen naar hun prive eerste klas coupe waar ik een kopje thee kreeg voorgeschoteld en het hele verhaal kreeg te horen. Ze wisten van onze merkwaardige omleiding en vertelden mij dat het zo natuurlijk niet werkte. Gepokt en gemazeld in het Poolse arm der Wet bespelen kwamen we er met 300.000 zloty er vanaf (schijntje in die tijd), affijn tot Warzsawa fijn kunnen slapen. Na 2 weken de terugreis die was ook wel leuk .
pi_69991562
Toch mis ik Zug-Chef wel een beetje, had altijd mooie platen.

Misschien komt die nog terug.
............................
  zaterdag 13 juni 2009 @ 00:44:57 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69991711
Vergeten! vandaag Utrecht CS 16.43, stoomtrein met sleep rijtuigen wtf! Wat was dat voor iets? (rit)
pi_69991858
Ik citeer Plant van Somda.nl
quote:
De stoomtrein van de SSN vandaag was voor een bruiloft Het bruidspaar en de aanhang stapten om iets voor tweeën op station Culemborg in. Een leuke verassing ook voor mij!
Daarom dus!
  zaterdag 13 juni 2009 @ 01:36:54 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69992396
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 00:13 schreef bork het volgende:
300.000 zloty er vanaf (schijntje in die tijd)
Nu is dat ongeveer ¤67.000,-, hoeveel was dat toen?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 02:17:25 #92
111382 Ofyles2
pi_69992806
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 01:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nu is dat ongeveer ¤67.000,-, hoeveel was dat toen?
Misschien zal het ongetwijfeld in waarde zijn gestegen, want de zloty werd steeds sterker na de munthervorming in 1995.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 03:11:43 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69993257

Niet eens zó slecht if you ask me. Maar toch is hij in ICE-stijl mooier
  zaterdag 13 juni 2009 @ 03:14:29 #94
111382 Ofyles2
pi_69993279
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 03:11 schreef James1988 het volgende:

Je had beter die rode strepen kunnen bewaren.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 04:21:24 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69993566
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 03:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je had beter die rode strepen kunnen bewaren.
Ik heb 't niet gemaakt
  zaterdag 13 juni 2009 @ 04:26:43 #96
111382 Ofyles2
pi_69993581
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 04:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb 't niet gemaakt
Maar de maker heeft wel heiligschennis gepleegd. Een ICE zonder doorlopende streep vind ik niet kunnen.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 04:33:43 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69993592
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 04:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Maar de maker heeft wel heiligschennis gepleegd. Een ICE zonder doorlopende streep vind ik niet kunnen.
Dus mocht ik ooit met eigen Velaro's rond gaan karren dan moet er ook een doorlopende streep op? ('t is wel mooi )
  zaterdag 13 juni 2009 @ 05:09:48 #98
111382 Ofyles2
pi_69993705
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 04:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus mocht ik ooit met eigen Velaro's rond gaan karren dan moet er ook een doorlopende streep op? ('t is wel mooi )
Beter van wel.

We gaan vanavond HGBTF onveilig maken.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:43:53 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70001709
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 05:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Beter van wel.

We gaan vanavond HGBTF onveilig maken.
Ja HGBTF is tof

* James1988 lid en regelmatig poster is
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:00:48 #100
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70002027
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 03:11 schreef James1988 het volgende:

NS hispeed logo's mis ik
sorry.
pi_70002322
In de zomer ga ik een treinreis maken van 12k km met wat vrienden
Heb er zin an!
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:23:41 #102
141414 NordicBlue
pi_70002471
Gisteren naar de toppers geweest, op de terugweg met ICM 4018 van duivendrecht naar schiphol gegaan.
Ik wist niet dat de vering van de ICM's zo goed zijn.
Stond een groepje dronken jongeren bij de deur voorin, liedjes te zingen en constant te springen.
Complete treinstel ging op en neer.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:23:57 #103
141414 NordicBlue
pi_70002478
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:15 schreef Irritatie100 het volgende:
In de zomer ga ik een treinreis maken van 12k km met wat vrienden
Heb er zin an!
12k km?
Krijg je daar geen luie reet van?
pi_70002496
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:23 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

12k km?
Krijg je daar geen luie reet van?
In 3 weken tijd, dus zal uiteindelijk wel meevallen
Voornamelijk nachttreinen nemen we, en we doen het in kleine stukjes
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:25:30 #105
141414 NordicBlue
pi_70002514
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

In 3 weken tijd, dus zal uiteindelijk wel meevallen
Voornamelijk nachttreinen nemen we, en we doen het in kleine stukjes
3 weken lang van dordrecht naar amsterdam en terug?
pi_70002555
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:25 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

3 weken lang van dordrecht naar amsterdam en terug?
Nou, niet helemaal
We zijn van plan om een beetje door het oostblok te gaan reizen met zo'n kaart voor 300 euro. Kan je onbeperkt door Europa treinen
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:48:42 #107
141414 NordicBlue
pi_70003030
300 p/w of p/m?
pi_70003720
voor 3 weken, maar voor sommige treinen (zoals nachttreinen) moet je nog een toeslag betalen.
pi_70005668
In 3 weken? Dan moet je als je nog een beetje vakantie wil hebben nog wel aardig doorkarren..
quote:
Treinverkeer Antwerpen-Roosendaal onderbroken
Uitgegeven: 13 juni 2009 11:40
Laatst gewijzigd: 13 juni 2009 16:19
BRUSSEL - Het treinverkeer tussen Antwerpen en Roosendaal is zaterdag in beide richtingen onderbroken geweest, doordat de bovenleiding even voorbij het Belgische Kapellen op twee plaatsen bleek te zijn beschadigd.

Door de defecten kwam een Beneluxtrein rond 09.30 uur vast te staan, aldus de Belgische spoorwegbeheerder Infrabel.
De passagiers van de trein moesten teruglopen naar het station van Kapellen.

In de loop van de middag werd één spoor vrijgemaakt voor internationale treinen. Binnenlandse treinen richting Kapellen zijn nog gestremd. Infrabel hoopt de problemen tegen de avond te hebben verholpen.
Benelux-trein
  zaterdag 13 juni 2009 @ 18:07:19 #110
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_70006156
nee NMBS en vooral Infrabel, als je Prorail al erg vind...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 13 juni 2009 @ 18:28:46 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70006566
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:23 schreef NordicBlue het volgende:
Gisteren naar de toppers geweest,
OMFG!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 juni 2009 @ 22:54:08 #112
141414 NordicBlue
pi_70008813
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 18:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

OMFG!
Niet mijn idee, werd verplicht zegmaar
pi_70008939
quote:
Op zondag 14 juni 2009 22:54 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Niet mijn idee, werd verplicht zegmaar
Ik heb ook ooit CKV gehad inderdaad
pi_70009293
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 18:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

OMFG!
Ik ben die Toppers anders maar wat dankbaar. Ik denk dat zij er voor hebben gezorgd dat de IC richting Nijmegen in Utrecht iets vertraging had waardoor mijn vriendin en ik deze nog net konden halen (we kwamen vanaf Eindhoven) (Guus Meeuwis ja ) en we dus nog een half uur eerder thuis waren.

's nachts wachten op stations is niet echt mijn ding .
  Redactie Sport zondag 14 juni 2009 @ 23:03:46 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70009403
Een containertrein uit Duitsland heeft even voor 22u een bovenleidingsportaal in Venlo omver gereden. Het treinverkeer richting de zuidkant ligt plat.

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_70009631
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef dennistd het volgende:
Een containertrein uit Duitsland heeft even voor 22u een bovenleidingsportaal in Venlo omver gereden. Het treinverkeer richting de zuidkant ligt plat.

[ afbeelding ]
Ze germans are trying to imobilise our railroads! (oid )
dag
  zondag 14 juni 2009 @ 23:15:10 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70010055
Ik wacht het IVW rapport wel weer af Hier is weer iets heel raars misgegaan. Bijvoorbeeld een totaal uitgebrokkeld wissel wat niet vervangen wordt zolang er niet ECHT iets op ontspoort.
  maandag 15 juni 2009 @ 00:15:28 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70012629
Naar het schijnt waren er bij Kapellen problemen met de bovenleiding, dat deze te strak stond o.i.d. 1192 heeft toen de boel stukgetrokken.

Bron: HGBTF
  maandag 15 juni 2009 @ 00:24:19 #119
111382 Ofyles2
pi_70012882
En dan zeggen ze daar nog dat ze hun treintjes goed onderhouden. Preventief klopt het niet.
  maandag 15 juni 2009 @ 01:14:55 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70013876
Waarom denk je dat de 11.x 2 weken terug NL ineens niet meer in mocht? Vast niet door het uitstekende onderhoud

Al hebben die locs wel flink wat te verduren natuurlijk... 200 km op en neer, meerdere malen per dag, 7 dagen per week.. die locs zijn gewoon op
  maandag 15 juni 2009 @ 08:07:13 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70015590
quote:
Op maandag 15 juni 2009 01:14 schreef James1988 het volgende:
Al hebben die locs wel flink wat te verduren natuurlijk... 200 km op en neer, meerdere malen per dag, 7 dagen per week.. die locs zijn gewoon op
Als je daar als trein niet tegen kunt, ben je verkeerd gebouwd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 08:07:36 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70015598
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef dennistd het volgende:

[ afbeelding ]
Tof, ook gewoon het hele portaal naar de klote.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 08:23:19 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70015790
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je daar als trein niet tegen kunt, ben je verkeerd gebouwd.
Dat dacht ik ook, maar Bart maakt hier wel een goed punt imo.

Ook wat verder:
quote:
Kijk naar de locomotieven reeks 21/27, die ongeveer dezelfde leeftijd hebben.
Het enige verschil is, dat de reeks 21/27 enkele honderdduizenden kilometers minder op hun teller hebben staan, dan een loc reeks 11.
Een loc reeks 27 staat ook vaker stil, zodat de afkoeling van de tractie-uitrusting veel beter is, wat de levensduur van de locomotief ten goede komt.
Je kan het een beetje vergelijken met een auto:
Een auto van 10 jaar oud met 400.000km op zijn teller, zal vaker technische problemen hebben dat een auto van 15 jaar met 100.000km op zijn teller.... Ook al is hij 5 jaar jonger.
  maandag 15 juni 2009 @ 08:40:59 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70016076
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar Bart maakt hier wel een goed punt imo.

Ook wat verder:
[..]
Leuk punt, maar een paar honderdduizend kilometer is voor een loc een bescheiden jaarprestatie. Koeling zou opgevangen moeten worden in de reguliere systemen. De locs zijn 23 jaar oud o.i.d., die zouden het gewoon nog moeten doen. Ze hebben gewoon gedaan waar een loc voor gebouwd wordt: rijden. Ik snap niet dat dan beweerd wordt dat ze het dubbele gereden hebben dan waarvoor ze gemaakt zijn. Dan zou je toch zeggen: dan zijn ze dus verkeerd gemaakt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 08:42:34 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70016107
Btw:

Dit is de Renfe S102, a.k.a. Talgo 350 - de topsnelheid is 350 km/h en hij rijdt rond in Spanje. Deze verdient de bijnaam "Vogelbekdier" meer dan de V250, vind ik.
  maandag 15 juni 2009 @ 08:43:24 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70016120
quote:
Op maandag 15 juni 2009 01:14 schreef James1988 het volgende:
Waarom denk je dat de 11.x 2 weken terug NL ineens niet meer in mocht?
Dat bleek al binnen een uur een hoax te zijn trouwens
  maandag 15 juni 2009 @ 08:45:09 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70016152
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat bleek al binnen een uur een hoax te zijn trouwens
Half - de locs mochten niet verder dan Rsd vanwege wat problemen met de remschijven bij één van die locs. Toen dat was verholpen mocht men weer verder naar Asd.
pi_70018353
Was wel weer een ge-etter. Ze zijn de hele dag bezig geweest om dat op te knappen en in de avond nog steeds de dienstregeling niet fatsoenlijk op de rit. En de NMBS kan dan iet even een half uur van te voren aangeven dat een trein uitvalt. Dat weten ze niet eerder dan 10 minuten voor vertrek blijkbaar.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:14:49 #129
200192 Darkwing_Duck
  maandag 15 juni 2009 @ 11:40:06 #130
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_70020412
Liever niet dat in Venlo totaal onsporingen plaats gaan vinden, d'r komt genoeg linke soep voorbij op 't spoor wat midden in de stad ligt... Heeft B&W genoeg zorgen over. En Prorail ook!

Die reeks 11 is niet alleen afgemat doordat ze niet zo lang stil staan, ze zijn ook op omdat ze dingen doen waarvoor ze simpelweg niet gemaakt zijn.
De problemen zijn pas ontstaan sinds de spoortunnel van Antwerpen. Die is eigenlijk te stijl voor de 11jes. Nu, daardoor werken ze twee keer zo hard en verslijten ze ook twee keer zo hard. Tel daarbij op dat door het gesteggel van de HSA en de vertraging daarvan het onderhoud nagenoeg gestopt is op de loc's. En je hebt je scenario compleet.

Door de haperende politiek (goh het zou ook weer eens niet zo zijn!) is de HSL zuid gewoon te lang uitgesteld. De loc's liepen al langzaam op hun einde, maar nu gaan ze eroverheen. Daarbij waren deze loc's gebouwd met een levensduur van plusminus 20 jaar. Als ze nu al 23 zijn, ze rijden op een traject waarvoor ze niet gemaakt zijn, met teveel zwaarte, dan weet je al dat 't niet lang gaat duren.
Daarbij is de NMBS gewoon een schijtbedrijf wat hun spullen praktisch niet onderhoud. Net als de reeks 11. De signalering op de stations is hopeloos, (de stations zelf ook, neem je trapladder mee om in te stappen!) en ze kunnen een geplande vertraging praktisch niet communiceren. Altijd fijn, bedrijven die een gouden lijn uitbaten die erg veel aanzien had maar 't nu volledig verkloten door toedoen van de politiek en zuinigheids overwegingen van hunzelf. Dag aanzien, dag goede reputatie, dat punctualiteit. Waarvoor? Om een paar centen en wat eer... Sukkels!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 15 juni 2009 @ 12:16:35 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70021366
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef zwahiel het volgende:
Daarbij is de NMBS gewoon een schijtbedrijf wat hun spullen praktisch niet onderhoud. Net als de reeks 11. De signalering op de stations is hopeloos, (de stations zelf ook, neem je trapladder mee om in te stappen!) en ze kunnen een geplande vertraging praktisch niet communiceren. Altijd fijn, bedrijven die een gouden lijn uitbaten die erg veel aanzien had maar 't nu volledig verkloten door toedoen van de politiek en zuinigheids overwegingen van hunzelf. Dag aanzien, dag goede reputatie, dat punctualiteit. Waarvoor? Om een paar centen en wat eer... Sukkels!
Praat me even bij: Wanneer was daar voor het laatst WEL sprake van?
  maandag 15 juni 2009 @ 12:23:53 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70021492
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Praat me even bij: Wanneer was daar voor het laatst WEL sprake van?
1835.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 12:25:33 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70021525
quote:
Liever niet dat in Venlo totaal onsporingen plaats gaan vinden, d'r komt genoeg linke soep voorbij op 't spoor wat midden in de stad ligt... Heeft B&W genoeg zorgen over. En Prorail ook!
Nimby gedoe.
quote:
Daarbij waren deze loc's gebouwd met een levensduur van plusminus 20 jaar.
Bron s.v.p.? Spoorwegmaterieel wordt normaal gesproken gebouwd op minimaal 30 jaar.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 12:28:48 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70021580
Zelfs de wadlopertjes hebben het langer getrokken. Dat waren echt skelters met een kartonnen doos erop.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:30:18 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70021609
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs de wadlopertjes hebben het langer getrokken. Dat waren echt skelters met een kartonnen doos erop.
Ik kreeg in de tijd dat de Wadlopers in dienst werden gesteld ook een skelter!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 12:38:08 #136
204633 Fred2
Kritisch
pi_70021761
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Die zijn dan ook gebouwd door duewag
So we just called him Fred too
  maandag 15 juni 2009 @ 12:42:48 #137
86072 thatsme
and That's you!
pi_70021862
quote:
Het spul moet vervoerd worden van A naar B. Dus dan liever per spoor dan over de snelweg die ook dwars door woonkernen gaat. Het spoorvervoer is namelijk vele malen veiliger dan vervoer over de weg. Treinwagons kunnen heel veel meer hebben dan vrachtwagen opleggers.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:57:10 #138
141414 NordicBlue
pi_70028056
Van wie zijn die beneluxtrein-locs eigenlijk?
NS?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:00:23 #139
86072 thatsme
and That's you!
pi_70028167
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef NordicBlue het volgende:
NS?
Als ik het goed heb zit het zo in elkaar:
Belgen: de locs
NL: de rijtuigen
  maandag 15 juni 2009 @ 16:00:54 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70028183
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef NordicBlue het volgende:
NS?
NMBS. De rijtuigen zijn inmiddels denk ik van NS Hispeed.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 16:02:52 #141
141414 NordicBlue
pi_70028245
Dus de loc die is gesneuveld is van de belgen?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:42:19 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70029778
Duh. Nou en?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:55:45 #143
204633 Fred2
Kritisch
pi_70030266
Overigens moet in België nog ergens een Benelux-Hondekop zijn, misschien kunnen ze die nog oplappen voor een paar slagen Brussel - Amsterdam...

Of de voorloper van de trek-duw ICR-stammen:

Foto's met dank aan Nico Spilt
  Redactie Sport maandag 15 juni 2009 @ 17:03:03 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70030512
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef Cothen het volgende:
Overigens moet in België nog ergens een Benelux-Hondekop zijn, misschien kunnen ze die nog oplappen voor een paar slagen Brussel - Amsterdam...
Dat ding staat te verroesten in Leuven volgens mij, in afwachting van een ooit op te richten spoorwegmuseum...

Bron: http://www.railfaneurope.(...)t54/Benelux/pix.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 juni 2009 @ 17:49:54 #145
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_70032050
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
  maandag 15 juni 2009 @ 18:16:34 #146
141414 NordicBlue
pi_70032897
Hmm, als NS HighSpeed de rijtuigen fixt, en België de locs, wat doet Luxemburg dan?
  Redactie Sport maandag 15 juni 2009 @ 18:36:04 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70033454
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:16 schreef NordicBlue het volgende:
Hmm, als NS HighSpeed de rijtuigen fixt, en België de locs, wat doet Luxemburg dan?
daar komen de treinen dan ook niet (iets met niet genoeg kracht voor de bergen oid)
PM mij!
  Redactie Sport maandag 15 juni 2009 @ 18:36:41 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70033476
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
volgens mij nemen ze op dit moment sowieso niemand meer aan, en conducteur kun je niet als student doen volgens mij
PM mij!
  maandag 15 juni 2009 @ 18:43:12 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70033671
quote:
Nee, natuurlijk kan dat niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 18:54:48 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70034026
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:16 schreef NordicBlue het volgende:
Zich rot lachen
quote:
Ja hoor, kan best. Moet je eerst even een opleiding tot Buitengewoon Opsporings Ambtenaar met goed gevolg afronden, maar het kan best
  maandag 15 juni 2009 @ 18:56:32 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70034074
Het "lux" in de Beneluxtrein is omdat men ooit naar Luxemburg wilde... Amsterdam - Brussel - Luxemburg dus. Maar ivm de hellingen is dit nooit gedaan, te veel bergen en te zwakke locs. Eigenlijk is het dus de Benetrein, maar dat bekt niet dus heeft men het 'lux' maar behouden. Zie Wikipedia voor wat meer achtergrondinformatie.

Echt jammer dat men de Beneluxtrein zo laat uitsterven, het is een prachtige lijn die veel potentie heeft - maar kennelijk is een dure HSL met lelijke treinen veel belangrijker. Ik voorspel dat het heel lang gaat duren tot men de toekomstige HSL-treinen op hetzelfde niveau heeft qua klanttevredenheid en inkomsten dan de Benelux op z'n hoogtijdagen had. Als ik NS/NMBS zou zijn, zou ik in de Benelux blijven investeren, met of zonder NMBS/NS.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:58:55 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70034153
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:56 schreef James1988 het volgende:
Het "lux" in de Beneluxtrein is omdat men ooit naar Luxemburg wilde... Amsterdam - Brussel - Luxemburg dus. Maar ivm de hellingen is dit nooit gedaan, te veel bergen en te zwakke locs.
Grootmoeder's Oud-Hollandsche Wauwelcoeck. Er is heel lang van Zandvoort naar Luxemburg op en neer gereden. Via een route met aanzienlijk meer hoogteverschillen dan Brussel - Arlon ook. Met dieseltractie in de Ardennen.
  maandag 15 juni 2009 @ 19:01:02 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70034210
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:56 schreef James1988 het volgende:
Als ik NS/NMBS zou zijn, zou ik in de Benelux blijven investeren, met of zonder NMBS/NS.
Die is echt goed!
  maandag 15 juni 2009 @ 19:02:33 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70034259
Ja, ik verwacht het ook niet nee
pi_70034576
De nieuwe cross-platform overstap van Ehv - Rsd in Tilburg is wel een succes zeg.. Precies op het moment dat de deuren van de stoptrein openen, gaan die van de intercity naar Rsd dicht.. stelletje teringlijers
  maandag 15 juni 2009 @ 19:15:33 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70034681
Hmm, volgens mij reed ik je dan net voorbij, ik zit in de IC naar Rsd
  maandag 15 juni 2009 @ 20:33:54 #157
204633 Fred2
Kritisch
pi_70037909
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:36 schreef dennistd het volgende:
daar komen de treinen dan ook niet (iets met niet genoeg kracht voor de bergen oid)
eerder een tekort aan doorgaande reizigers
  maandag 15 juni 2009 @ 20:35:41 #158
141414 NordicBlue
pi_70037978
Bedankt voor de heldere uitleg James
  maandag 15 juni 2009 @ 20:37:41 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70038058
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Grootmoeder's Oud-Hollandsche Wauwelcoeck. Er is heel lang van Zandvoort naar Luxemburg op en neer gereden. Via een route met aanzienlijk meer hoogteverschillen dan Brussel - Arlon ook. Met dieseltractie in de Ardennen.
Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 20:43:29 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70038322
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.
Ja, dat dus. Er zijn heus wel locs krachtig genoeg om dat te doen. Het is een hoogteverschil van 377 meter trouwens, dat moet een goede loc wel aankunnen.

* James1988 ziet 11.8 dus ook nooit daartegenop klimmen

[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 15-06-2009 20:50:33 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 20:51:59 #161
204633 Fred2
Kritisch
pi_70038661
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:03 schreef dennistd het volgende:
Dat ding staat te verroesten in Leuven volgens mij, in afwachting van een ooit op te richten spoorwegmuseum...

[ afbeelding ]
Bron: http://www.railfaneurope.(...)t54/Benelux/pix.html
Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...
  maandag 15 juni 2009 @ 21:13:14 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70039683
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als die dingen al niet eens Brussel-Arlon halen en een single NMBS 55er trekt het wel over Luik en Troisvierges met 6-8 bakken, dan ben je als treinstel gewoon niet goed gebouwd. Denk ik dan hoor

Dat is een beetje hetzelfde als Wadlopertjes bestellen voor de HSL en dan de hele boel maar op te heffen omdat de rijtijden niet gehaald kunnen worden etc
  maandag 15 juni 2009 @ 21:15:37 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70039801
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:51 schreef Cothen het volgende:

[..]

Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...
Gaaf, nog een werkgroep Hadden we nog niet
  maandag 15 juni 2009 @ 21:16:40 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70039865
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:43 schreef James1988 het volgende:
Het is een hoogteverschil van 377 meter trouwens, dat moet een goede loc wel aankunnen.
Waar haal je dat vandaan? En over welke afstand moet dat overbrugd worden?
  maandag 15 juni 2009 @ 21:18:18 #165
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_70039932
Hm, dank. Houdt dus meer in dan ik dacht .

Tevens: Hoe zit het nou met de vernieuwde stopper Tb west-Ehv? Want in de trein roepen ze om dat hij naar Weert gaat, terwijl op de site staat dat hij naar Eindhoven gaat. Maar als je naar Geldrop wilt vanuit Oisterwijk dan moet je in Eindhoven overstappen... naar een trein die op hetzelfde spoor 6 minuten later vertrekt. Het lijkt erop dat dat dezelfde is?
  maandag 15 juni 2009 @ 21:21:43 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70040060
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:18 schreef Christiaan het volgende:
Valt wel mee hoor

Tientje bij uw speelgoedwinkelier
  maandag 15 juni 2009 @ 21:22:59 #167
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70040115
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:51 schreef Cothen het volgende:

[..]

ga je gang......
of je tip stibans
sorry.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:30:56 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70040432
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? En over welke afstand moet dat overbrugd worden?
Wolfram Alpha, op een afstand van 166,3 km hemelsbreed. 2¼e meter hoogteverschil per km dus.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:40:37 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70040826
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
pi_70041305
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
Nou, ik denk dat de Buffel daar nog wel moeite mee heeft
  maandag 15 juni 2009 @ 21:54:41 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70041465
quote:
Gemiddeld he. Ik weet de precieze hoogteverschillen niet, maar Google Terrain-maps kunnen wel helpen.
  Redactie Sport maandag 15 juni 2009 @ 22:00:04 #172
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70041744
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:50 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat de Buffel daar nog wel moeite mee heeft
mwoah, volgens mij heeft een buffeltje nog wel redelijk wat kracht
PM mij!
  maandag 15 juni 2009 @ 22:01:20 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70041805
quote:
Er zullen we stijgingen en dalingen in zitten. Ik weet het fijne niet van die Benelux-hondekoppen, staat vast wel in een boek maar ik heb ff geen zin om te gaan zoeken...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 22:05:22 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70041962
Railfietsend van Kranenburg naar Groesbeek kom je zelfs al stukken van 20 promille tegen.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:06:41 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70042013
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Railfietsend van Kranenburg naar Groesbeek kom je zelfs al stukken van 20 promille tegen.
Flink trappen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Duvel op 15-06-2009 22:14:42 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 15 juni 2009 @ 22:07:36 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70042059
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
is dat het alcoholpercentage?
PM mij!
  maandag 15 juni 2009 @ 22:10:43 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70042194
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

0,25% is natuurlijk wel 12,5 keer zo steil.
Nou, quoted for truth maar dan?
  maandag 15 juni 2009 @ 22:13:39 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70042304
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, quoted for truth maar dan?
Ja, doe maar, sigwaardig en zo. Tijd voor
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 22:14:16 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70042335
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

mwoah, volgens mij heeft een buffeltje nog wel redelijk wat kracht
DM'90 heeft een vermogen van 640 kW... de Benelux-hondekoppen hadden 680 kW
  maandag 15 juni 2009 @ 22:15:04 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70042374
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

DM'90 heeft een vermogen van 640 kW... de Benelux-hondekoppen hadden 680 kW
Nu nog ff de Nm's, dat zegt wat meer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 22:51:16 #181
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_70044015
Iemand die het Weertmysterie weet?
  maandag 15 juni 2009 @ 22:51:45 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70044041
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:51 schreef Christiaan het volgende:
-> TRU?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 22:53:39 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70044125
quote:
Nee. Maar voel je vrij om erover te vertellen
pi_70044421
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:18 schreef Christiaan het volgende:

Tevens: Hoe zit het nou met de vernieuwde stopper Tb west-Ehv? Want in de trein roepen ze om dat hij naar Weert gaat, terwijl op de site staat dat hij naar Eindhoven gaat. Maar als je naar Geldrop wilt vanuit Oisterwijk dan moet je in Eindhoven overstappen... naar een trein die op hetzelfde spoor 6 minuten later vertrekt. Het lijkt erop dat dat dezelfde is?
In de NS routeplanner houd de muis eens een aantal seconden boven 'Stoptrein (NS)', dan laat 'ie het treinnummer zien in een tooltip.

net eens gekeken en het zijn 2 verschillende treinen

Redactie Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 08:54:48 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70050416
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:00 schreef RubenK het volgende:

[..]

In de NS routeplanner houd de muis eens een aantal seconden boven 'Stoptrein (NS)', dan laat 'ie het treinnummer zien in een tooltip.

net eens gekeken en het zijn 2 verschillende treinen

Het zijn inderdaad twee verschillende treinseries, maar volgens mij zijn ze wel gekoppeld aan elkaar (net als de stoptrein Breda-Den Bosch, die eerst de 13600 is en vanaf Den Bosch als 16000 doorgaat naar Utrecht). Die koppeling kent de NS-site wel, maar die eerste is nog wat te nieuw om te verwerken denk ik
PM mij!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:01:29 #186
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70050520
quote:
Ik zou gewoon blijven zitten, kijken waar je uit komt . (Of vraag het de HC)
  Redactie Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 09:08:30 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70050625
De NS20 (kameel) komt vandaag naar Hengelo, a10.45u, v14.30u.
Zie http://somda.nl/www/forum/7029/
PM mij!
pi_70050968
Bedankt voor het melden Dennis..Ik zal maar wat eerder richting school vertrekken, denk dat ik hem in Hgl zelf op de plaat ga zetten, want ik heb niet zo heel veel tijd om ergens langs de baan te gaan staan, misschien wel voor de terug rit.
pi_70051084
Ik heb reactie op mijn eerste klacht (van anderhalve maand geleden) bij de NMBS over duimendraaiende lokettisten die alle reizigers naar de enorme rij bij een ander loket sturen. De inhoud komt kortweg hier op neer:

"Er zijn piekuren."

Nu nog 5 weken wachten om te horen wat ze op mijn tweede klacht te reageren hebben.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:42:35 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70051348
Faalapen zijn het daar ja. Als je een binnenlands en een internationaal kaartje nodig hebt sta je 2 keer in de rij
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:03:44 #191
204633 Fred2
Kritisch
pi_70051866
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Faalapen zijn het daar ja. Als je een binnenlands en een internationaal kaartje nodig hebt sta je 2 keer in de rij
dat is Nederland niet anders hoor, tenminste als je eerst naar het normale loket loopt voor een nationaal kaartjes, dan sturen ze je daarna rustig door naar "NS international" voor een internationaal kaartje.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:10:13 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70052087
Maar wij hebben goede kaartautomaten, dat hebben ze daar minder
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:12:28 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70052148
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:03 schreef Cothen het volgende:

[..]

dat is Nederland niet anders hoor, tenminste als je eerst naar het normale loket loopt voor een nationaal kaartjes, dan sturen ze je daarna rustig door naar "NS international" voor een internationaal kaartje.
Niet voor iets simpels als een retourtje Heerlen - Aachen of zo hoor
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:44:12 #194
136283 knars
Teethgrinder
pi_70054829
Zag vanochtend de benelux naar Amsterdam nog voorbij stiefelen op Amsterdam Amstel, geduwd door de 1158. Iets kapot ter hoogte van Delft, geloof ik?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:49:05 #195
204633 Fred2
Kritisch
pi_70054965
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:44 schreef knars het volgende:
Zag vanochtend de benelux naar Amsterdam nog voorbij stiefelen op Amsterdam Amstel, geduwd door de 1158. Iets kapot ter hoogte van Delft, geloof ik?
1158
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:53:54 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70055121
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:49 schreef Cothen het volgende:

[..]

1158

dinsdag 16 juni 2009 @ 12:10:52 #197
204633 Fred2
Kritisch
pi_70055594
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Die worden toch al ruim tien jaar niet meer gebruikt?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:18:09 #198
136283 knars
Teethgrinder
pi_70055779
oh, die was het dus niet.

Gewoon zo'n 11 ding, ik dacht dat het 1158 was. Meuh.

dinsdag 16 juni 2009 @ 12:21:35 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70055875
1188 lijkt me dan waarschijnlijker
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:26:33 #200
136283 knars
Teethgrinder
pi_70056016
Ja, het was een 11 met een 8. 1185 of 1189 misschien? 1188 zou ik wel hebben onthouden. Naja, nummertje trekken op somda voor de liefhebbers. Benelux reed vanochtend om via Gouda - Breukelen, punt.
pi_70056170

De Kameel NS'20 rijdt hier door Almelo , richting Hengelo. Op Dinsdag 16 Juni 2009 omstreeks 10.40..
Je kunt het niet goed zien, maar die grauwige mist/wolken achter de trein, is rook van een woningbrand van 1 van de huizen aan de linker kant, en komt niet van de Kameel zoals ik ook eerst dacht, toen de IC 6min later aankwam kwam er allemaal brandweer langs rijden.. Dus toen snapte ik dat het niet van de Kameel kon komen, omdat het alleen ook maar daar bleef hangen.

[ Bericht 51% gewijzigd door thats-me op 16-06-2009 12:43:30 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:35:11 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70056283
quote:
Spoorlijn Utrecht-Breda onder de loep

door Henk Schol. dinsdag 16 juni 2009 | 07:45 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 16 juni 2009 | 11:53

GORINCHEM - Veel enthousiasme over een treinverbinding tussen Breda en Utrecht, maar ook de kritische noten en beren op de spoorweg.
En wie dacht dat met de verkoop van Essent de provincie Brabant meteen de straks welgevulde buidel trekt, heeft het ook al mis. "Er is meer te doen in Brabant dan alleen de spoorlijn. Al staat de lijn natuurlijk wel op onze lijstjes", zegt gedeputeerde Cora van Nieuwenhuizen. Maar ook geldt, in de woorden van Tweede Kamerlid Ernst Cramer: "De regio laat zien dat het haar ernst is. Dat regiobestuurders echt op één lijn blijven, is een heel belangrijke voorwaarde om dit plan tot een goed einde te brengen."

Alleen Zuid-Holland ontbrak op de conferentie die vijf gemeenten gisteren in Gorinchem hielden over het plan voor een spoorlijn Breda-Utrecht. Spoorbouwer BAMRail en ingenieursbureau Goudappel Coffeng opperden vorig jaar het idee om de 'vergeten corridor' in het nationale spoorwegnet alsnog aan te leggen. Het idee borrelde op omdat verbreding en verbetering van de immer dichtslibbende A27 op de agenda kwam. Tegelijk een spoor aanleggen leek een interessante optie. Inmiddels is dat plan uitgewerkt en heeft minister Camiel Eurlings van Verkeer het al laten doorlichten. Om aan discussies over feiten een eind te (trachten te) maken, gaat een zware commissie onder leiding van oud-minister Ed Nijpels alle gegevens opnieuw na.

Zo gaat hij de vraag beantwoorden of er inderdaad op den duur 90.000 mensen per dag van de trein gebruik maken en of de aanleg – tegelijk of in elk geval in samenhang met de A27-werken – veel geld (de initiatiefnemers schatten: 700 miljoen euro) bespaart. Eénmaal een nieuwe, bredere brug over de Merwede leggen is goedkoper dan tweemaal een smalle.

Realisering van de spoorplannen mag de A27-beurt niet vertragen, vinden ook alle betrokken bestuurders, de minister voorop. Nu is dat laatste een betrekkelijke zaak, want er is nog geen opleverdatum voor die 'nieuwe', drie-tot vierbaans A27 vastgesteld. Evenmin is er al geld gereserveerd voor dat werk, dat in 2013 uiterlijk zou moeten beginnen.

De commissie-Nijpels gaat nu aan het werk. Behalve naar reizigersaantallen (de zogeheten 'vervoerswaarde' van de lijn) en de kosten, kijkt de commissie ook naar inpassing van de lijn.

Die zou tussen de twee nieuwe rijbanen van de A27 in moeten komen.
bron
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:38:02 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70056373
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Whaha! Die ansichtkaart heb ik ook ooit nog ergens gekocht!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:55:46 #204
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70056984
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:31 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
De Kameel NS'20 rijdt hier door Almelo , richting Hengelo. Op Dinsdag 16 Juni 2009 omstreeks 10.40..
Je kunt het niet goed zien, maar die grauwige mist/wolken achter de trein, is rook van een woningbrand van 1 van de huizen aan de linker kant, en komt niet van de Kameel zoals ik ook eerst dacht, toen de IC 6min later aankwam kwam er allemaal brandweer langs rijden.. Dus toen snapte ik dat het niet van de Kameel kon komen, omdat het alleen ook maar daar bleef hangen.
nice, als de pakjes op tijd zijn en het is droog waag ik een poging vanmiddag in Utrecht CS.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 14:33:28 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70060084
tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 14:41:36 #206
Maffe Fries
pi_70060370
Die vier mP's die in Zwolle stonden zijn trouwens verschroot lees ik net

http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=174&t=8346&start=120
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 16:04:46 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_70063258
quote:
Arnhem-Winterswijk
Dinsdag 16 Juni 15:42
Oorzaak Tussen Arnhem en Doetinchem rijden minder treinen door een sein- en wisselstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
pi_70065691
Was weer een leuke dag vandaag voor mij, aangezien ik als beginstation Schiedam Centrum heb
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:19:29 #209
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_70066039
quote:
Veel hinder treinverkeer Nijmegen-Arnhem in augustus

NIJMEGEN - Van maandag 3 tot en met zondag 9 augustus rijden er geen treinen tussen Nijmegen en Arnhem. Van maandag 17 tot en met donderdag 27 augustus ligt het treinverkeer plat tussen Nijmegen en Oss. Bussen worden ingezet om het reizigersvervoer over te nemen.

Dat gebeurt in opdracht van ProRail in verband met onderhoud aan spoorbruggen. In Arnhem wordt de Rijnbrug aangepast, zodat de omgeving minder last krijgt van lawaai van de treinen. De rails worden in een bed van rubber gelegd, houten bielzen worden vervangen. Ook de brug bij Ravenstein wordt aangepakt.

ProRail grijpt de werkzaamheden aan om meteen elders noodzakelijke aanpassingen te verrichten. Zo krijgen de perrons op station Nijmegen nieuwe bestrating en worden wissels in Nijmegen en Elst vervangen. Station Arnhem-Zuid krijgt langere perrons, in Elst worden de perrons opgehoogd en in Lent krijgt de nieuwe fietstunnel bij het spoor een overkapping.

Volgens een woordvoerder van ProRail is voor augustus gekozen, omdat dit een relatief rustige periode is.
En dan een jaar later ligt weer arnhem er half uit ivm met "sporen in arnhem" nou dat gaat leuk worden voor de mensen die in augustus met de trein gaan.

Ook lekker gepland trouwens want dan beginnen ze in NIjmegen ook net met de verbouwing van de A325
pi_70067299
Hier nog een keer de NS20 door Lochem richting Zutphen en uiteindelijk Haarlem

dinsdag 16 juni 2009 @ 18:25:07 #211
141414 NordicBlue
pi_70068022
En daar gaan we weer...
quote:
18:18:55 16-06-09 GROUP-1 Prio 1 KLINKENBERG WMD Trein Incident 66684 66746 66738 66593
1503013 BRW Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)
1503440 BRW Oegstgeest (Korpsalarm)
1503441 BRW Oegstgeest (Korpscoördinator)
1503560 BRW Teylingen (Sassenheim) (Korpsalarm)
1503700 BRW Teylingen (Warmond) (Korpsalarm)
1503703 BRW Teylingen (Warmond) (Korpscoördinator)

18:22:39 16-06-09 -ALPHA- A1 KLINKENBERG WMD
1523801 MKA Hollands Midden (OvD-G West)
18:22:03 16-06-09 -ALPHA- A1 KLINKENBERG WMD
1523129 Ambu 16-129 (Leiderdorp)
18:21:35 16-06-09 -ALPHA- A1 KLINKENBERG WMD
1523123 Ambu 16-123 (Leiden en Omstreken)
Treinongeval bij warmond...
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:27:16 #212
141414 NordicBlue
pi_70068084
quote:
18:24:59 16-06-09 GROUP-1 Prio 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident TIS 1.3
TIS 1 1503013 BRW Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)
Volgens het treinincidentenscenario (TIS) is dat:
TIS 1

TIS 1 betreft vrijwel altijd een bedrijfsmatige onderbreking voor de spoorwegen. In veruit de meeste gevallen is de inzet van hulpdiensten niet noodzakelijk.

* TIS 1.1: een storing waarbij vertragingen ontstaan van tussen 5 en 30 minuten.
* TIS 1.2: een storing waarbij vertragingen ontstaan van meer dan 30 minuten.
* TIS 1.3: totale versperring.
* TIS 1.4: totale versperring met uitstraling naar een groot gedeelte van het land.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:30:40 #213
141414 NordicBlue
pi_70068175
Intussen welgeteld 6 ambulances onderweg.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:31:13 #214
141414 NordicBlue
pi_70068194
Bovenleiding kapoet:
Verstoringen
Schiphol-Leiden Centraal

Melding dinsdag 16 juni 2009, 18:21 uur:
Oorzaak: defecte bovenleiding

Tussen Hoofddorp en Leiden Centraal rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 22:30 uur verholpen.
Reizigers tussen Schiphol en Leiden Centraal reizen via Amsterdam Sloterdijk.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:36:00 #215
141414 NordicBlue
pi_70068300
GRIP2, er is dus iets ernstigs aan de hand.
quote:
18:35:28 16-06-09 GROUP-1 Prio 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident (Grip: 2) 66590 62990 62984 66596 66597
GRIP 2 1503002 BRW Hollands Midden (CvD)
GRIP 2 1503005 BRW Hollands Midden (HOvD - ROGS West)
GRIP 2 1503006 BRW Hollands Midden (HOvD - ROGS Oost)
GRIP 2 1503020 BRW Hollands Midden (Piket BSF - Bestuurlijk Staf Functionaris)
GRIP 2 1503024 BRW Hollands Midden (Piket Meldkamer)
GRIP 2 1503025 BRW Hollands Midden (Centralisten)
GRIP 2 1503152 BRW Gouda (Kazernealarm)
GRIP 2 1503153 BRW Gouda (Korpscoördinator)
GRIP 2 1503166 BRW Gouda (Centralisten)
GRIP 2 1503659 BRW Teylingen (OGT / VHT / SSM / WMD) (Commandant)
GRIP 2 1503900 BRW Hollands Midden (Monitorcode)
GRIP 2 1504002 BRW Hollands Midden (GRIP)
GRIP 2 1504030 BRW Hollands Midden (Groepscode HOvD)
GRIP 2 1504105 BRW Hollands Midden (Monitorcode OvD)
GRIP 2 1533330 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533333 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533334 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533900 Politie Hollands Midden (Monitorcode)
18:35:22 16-06-09 GROUP-1 P 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident (Grip: 2)
GRIP 2 1533100 Politie Hollands Midden (Piket CCB - Bureau Conflict- en Crisisbeheersing)
GRIP 2 1533101 Politie Hollands Midden (?)
18:35:05 16-06-09 GROUP-1 P 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident (Grip: 2)
GRIP 2 1533100 Politie Hollands Midden (Piket CCB - Bureau Conflict- en Crisisbeheersing)
GRIP 2 1533101 Politie Hollands Midden (?)
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:44:12 #216
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70068517
De bovenleiding zal wel op de trein liggen met mogelijk electrocutie gevaar
sorry.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:48:53 #217
141414 NordicBlue
pi_70068675
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:44 schreef SpeedyRich het volgende:
De bovenleiding zal wel op de trein liggen met mogelijk electrocutie gevaar
Ik denk dat er meer aan de hand is, ze sturen niet zomaar even 6 ambulances die kant op.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:52:00 #218
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70068753
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:48 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer aan de hand is, ze sturen niet zomaar even 6 ambulances die kant op.
TIS 1.3
Totale versperring. Treindienst niet meer uitvoerbaar door:
• ontsporing zonder slachtoffers
• stroomuitval
• uitval infra (wisselstoringen, uitval VPT etc.)
• slechte weersomstandigheden
• dringende ongeplande werkzaamheden.
• defect materieel
• stilleggen treindienst op bevel OHD

Daarom denk ik dat er een bovenleidingskabel er over heen ligt
en dat zal de GRIP 2 ook verklaren
sorry.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:56:14 #219
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70068898
Laatste nieuws:

Bovenleiding kapot getrokken, kabel door een ruit naar binnen geslagen minimaal 4 gewonden. Overige personen wachten op bussen
sorry.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:07:37 #220
141414 NordicBlue
pi_70069272
Told you
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:08:51 #221
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70069319
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:07 schreef NordicBlue het volgende:
Told you
ja

zijninmiddels 6

Gewonden door losgeschoten bovenleiding
SASSENHEIM - Zes treinpassagiers zijn dinsdagavond bij Sassenheim lichtgewond geraakt nadat een losgeschoten bovenleiding een ruit van de trein raakte.

De passagiers raakten gewond door rondvliegend glas. Dat meldt het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Het treinverkeer tussen Leiden en Nieuw-Vennep is gestremd.
sorry.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:13:17 #222
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_70069445
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:57 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Die zag ik vanmiddag toen ik naar Arnhem ging, hij ging richting utrecht o.i.d.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:13:53 #223
111382 Ofyles2
pi_70069465
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:04 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dit is echt een running gag van de slechtste soort.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:16:02 #224
141414 NordicBlue
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:20:07 #225
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_70069661
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:56 schreef SpeedyRich het volgende:
Laatste nieuws:

Bovenleiding kapot getrokken, kabel door een ruit naar binnen geslagen minimaal 4 gewonden. Overige personen wachten op bussen
Tering
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:25:22 #226
111382 Ofyles2
pi_70069865
Mijn gedachten gaan dan ook uit naar die getroffen forenzen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:26:07 #227
141414 NordicBlue
pi_70069884
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:20 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Tering
"Even dames met zware koffer naar buiten helpen. We mogen naar buiten. #noodstop
13 minuten ago from Tweetie "
Reizigers mogen dus al naar buiten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 19:26:54 #228
Maffe Fries
pi_70069916
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Mijn gedachten gaan dan ook uit naar die getroffen forenzen.
En nu maar hopen dat ze niet klagen over de hoeveelheid uren die ze in de file staan wachten op een bus die hun verder brengt ...
pi_70069964
Er gaat nog is een keer een echt groot treinongeluk gebeuren met meerdere doden ben ik bang.
Als er brand uitbreekt zit je als ratten in de val, vooral in VIRM omdat trappen zo smal zijn.
De ramen zal je ook niet makkelijk stuk te krijgen, zijn ieder geval niet als nooduitgang bedoelt.
pi_70070021
Boem!
GO LANCE !!!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:30:51 #231
141414 NordicBlue
pi_70070050
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:30 schreef .txt het volgende:
Boem!
Is ho?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:43:36 #232
111382 Ofyles2
pi_70070504
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:28 schreef sander89 het volgende:
Er gaat nog is een keer een echt groot treinongeluk gebeuren met meerdere doden ben ik bang.
Als er brand uitbreekt zit je als ratten in de val, vooral in VIRM omdat trappen zo smal zijn.
De ramen zal je ook niet makkelijk stuk te krijgen, zijn ieder geval niet als nooduitgang bedoelt.
En ook op hamers is bezuinigd, omdat deze vroeger vaak als souvenir werden gebruikt.
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 19:45:59 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_70070590
jeetje, alweer een ongeluk... het gaat lekker de laatste tijd op het spoor
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:50:28 #234
111382 Ofyles2
pi_70070754
En dan de treinen van tegenwoordig die over een volledig beluchtingssysteem zijn voorzien.
pi_70070759
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:57 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Leuke foto! Maar met wat meer dan alleen sepia krijg je hem nog wat ouder

of de kleur:
hula
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:30:53 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70072241

(Foto Nico Spilt... na een frontale botsing)

VIRM... leuke treinen, maar wel met wat nadelen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:13:15 #237
86072 thatsme
and That's you!
pi_70073978
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:30 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
(Foto Nico Spilt... na een frontale botsing)

VIRM... leuke treinen, maar wel met wat nadelen.
Ook de robuuste plan V kan flink lijden:

en hier zit je ook niet fijn:
pi_70074092
zag net ICL voorbijrijden op utrecht in welke serie zitten die nu?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:31:34 #239
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_70074764
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En ook op hamers is bezuinigd, omdat deze vroeger vaak als souvenir werden gebruikt.
De moderne treinen van de DB en ÖBB beschikken over speciale noodruiten. Die zijn herkenbaar middels een rode punt in het midden waar een soort van steentje in zit. Erg ingenieus. Op het moment dat je er met een noodhamer (die er natuurlijk bij hangt. ) of met bijvoorbeeld een hakkenschoen op mept ligt de ruit aan diggelen. Zonder gevaarlijk grote glasstukken.

En noodhamers kun je natuurlijk middels een cheap alarmpje beveiligen tegen diefstal. Bij de Xenos krijg je zelfs een magneet deur-alarmpje voor een paar euro...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_70074823
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:13 schreef thatsme het volgende:

[..]

en hier zit je ook niet fijn:
Dat weet ik nog goed ik zat in die trein, is al weer 5 jaar geleden.
Gelukkig stapte ik een halte eerder uit namelijk Utrecht.

Die noodhamers kan je gewoon vast zetten aan een ijzerdraad van 1 a 2 meter ofzo, is in de lijn bussen ook zo.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:44:45 #241
141414 NordicBlue
pi_70075252

(Hee, geld terug bij vertraging formuliertjes!)

dinsdag 16 juni 2009 @ 22:10:03 #242
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70076340
nice nordicblue
sorry.
pi_70076430
Bij de LINTjes worden ze nooit gestolen. Hoe is dat beveiligd dan?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:15:27 #244
111382 Ofyles2
pi_70076529
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:33 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dat weet ik nog goed ik zat in die trein, is al weer 5 jaar geleden.
Gelukkig stapte ik een halte eerder uit namelijk Utrecht.

Die noodhamers kan je gewoon vast zetten aan een ijzerdraad van 1 a 2 meter ofzo, is in de lijn bussen ook zo.
Voortaan neem ik een noodpakket mee in de trein.
pi_70076781
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Voortaan neem ik een noodpakket mee in de trein.
Met ladder niet te vergeten.

dinsdag 16 juni 2009 @ 23:48:34 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70080406
Geen Rail Away op TV? Okee, dan doe ik het zelf wel

Alsof de duivel ermee speelde, vandaag opnieuw gezeik met Veolia op de dag dat ik naar Duisburg wilde. Het mag maar niet lukken zou je denken. Maar goed, ik ben toch echt de baas van de omstandigheden, dus mijn wil geschiedde. Uurtje eerder weg van kantoor (er zouden toch geen twee bussen op rij uitvallen??) en lekker vroeg in Ede-Wageningen, waar ik vast een sprintertje in het bedenkelijke weer kon platen.

Aangekomen in Arnhem bleek de boel behoorlijk krakkemikkig aangegeven te zijn.

Op spoor 6a een provisorisch A4tje tegen het raam van de personeelskantine, en dat was het.

Maar goed, trein is trein

Het volgende station was Oberhausen Hbf, waar een Talentje van de Prignitzer Eisenbahn klaar stond om mij naar Duisburg-Ruhrort te brengen.

In Ruhrort aangekomen (wat heeft een mens daar in GODSnaam te zoeken??) ging ik met Tram 901 van de DVG naar Duisburg Hbf. Vet schrale trams hebben ze daar

Vervolgens werd ik bij Duisburg Hbf nog net niet van mijn sokken gereden door een Citaro van het stadsvervoer.

In Duisburg Hbf stond er een BR928 dieseltje klaar voor het slagje naar Duisburg Entenfang

Waarvan de stuurtafel ook even op de foto mocht

Mooie oude watertoren onderweg naar Entenfang:

Fraaie gele BR218 die daar opgesteld stond:

Op de terugweg nog een tweespannetje BR218 en een Loc 146 die met Dosto's onderweg was als RE naar Emmerich vanuit Duisburg.

Deze trein zou kort daarna ingehaald worden door de ICE van waaruit ik dit verhaal schrijf. Ook een manier om je dinsdagavond door te komen niewaar Oh ja, ik zou bijna de oogst nog vergeten

Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 23:55:27 #247
Maffe Fries
pi_70080633
Nice Fles

Hoeveel Duitsland-bordjes heb je ondertussen wel niet in je collectie zitten?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:57:54 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70080712
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
Nice Fles

Loopt tegen de 800, met alternatieve en historische bordjes erbij tegen de 1100
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:03:28 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70080893
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
Nice Fles

Inderdaad, leuk slagje
pi_70080978
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:31 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dat ding schijnt nu in Hengelo te staan? Ik zag hem zo nergens staan..ook niet in de werkplaats van Nedtrain vanavond...
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:20:02 #251
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70081430
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 00:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Dat ding schijnt nu in Hengelo te staan? Ik zag hem zo nergens staan..ook niet in de werkplaats van Nedtrain vanavond...
Haarlem toch?
pi_70081497
Nein
Thats-me maakte deze foto te Almelo

Hij was voor een ATB verandering in Hengelo

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 00:23:00 ]
pi_70082836
en die foto daarna te Lochem

Hier heeft hij dus alweer Hengelo verlaten en is die op weg naar Haarlem Werkplaats...
Dus Bjork heeft het inderdaad goed., Stel is alleen tussen 11 uur en 14.30uur te Hengelo geweest.
  woensdag 17 juni 2009 @ 01:43:37 #254
200192 Darkwing_Duck
pi_70083078
En hoe is het eerste ritje bevallen met Hafas in je broekzak?
pi_70083908
Het is wachten op de volgende belgische treinstaking. Gister heeft er weer een incidentje met de vertrekprocudeure voorgedaan. Nog geen nieuwsbericht te vinden, maar zojuist op de radio gehoord:
quote:
"Dit is een zorgwekkende gebeurtenis"
De NMBS maakt zich zorgen over de procedure om de treinen te laten vertrekken. Eergisteren vertrok een trein in Brussel-Centraal enkele minuten te vroeg, terwijl de treinbegeleidster nog op het perron stond.

Een trein naar Antwerpen vertrok eergisteren toen de treinbegeleidster nog niet was opgestapt. Vermoedelijk beschikte iemand die daar niet bevoegd voor was over een sleutel om het vertreksein te geven.

"Dat is het meest waarschijnlijke", geeft Jochem Govaerts van de NMBS toe. "We hebben heel veel treinbegeleiders gehad die nu met pensioen zijn en zulke sleutels zijn op rommelmarkten en op eBay relatief gemakkelijk te vinden." Govaerts vindt het niettemin onbegrijpelijk dat "iemand een trein wil laten vertrekken zonder treinbegeleider te zijn".

"Als iedereen zijn gezond verstand zou gebruiken, zou er geen probleem zijn", voegt hij eraan toe. "Het is inderdaad zorgwekkend dat dit nu gebeurt. We gaan dan ook bekijken wat daar de gevolgen van kunnen zijn."

Bron: http://deredactie.be/cm/v(...)_iedereen_conducteur

[ Bericht 39% gewijzigd door Fixers op 17-06-2009 08:03:04 (Origineel nieuwsbericht toegevoegd) ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:32:39 #256
204633 Fred2
Kritisch
pi_70084369
quote:
Govaerts vindt het niettemin onbegrijpelijk dat "iemand een trein wil laten vertrekken zonder treinbegeleider te zijn".

"Als iedereen zijn gezond verstand zou gebruiken, zou er geen probleem zijn", voegt hij eraan toe. "Het is inderdaad zorgwekkend dat dit nu gebeurt. We gaan dan ook bekijken wat daar de gevolgen van kunnen zijn."
Misschien hebben ze een lesje realisme nodig daar in België
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:44:30 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70084523
Het Belgische vertreksysteem is dan ook totaal onhandig... het Nederlandse systeem is een stuk veiliger en eenvoudiger: conducteur sluit alle deuren, machinist krijgt greoen lamp, trein wacht op witte vertreklamp, trein vertrekt.

Het Belgische: conducteur sluit alle deuren behalve de zijne, stapt uit, loopt op het perron naar een kastje, draait sleuteltje om, krijgt 10 seconden om terug in de trein te komen, machinist wacht tot vertreklamp brandt, machinist wacht tot sein open is, conducteur blijft staan tot trein rijdt en sluit dan de deuren.

Nee, 't Nederlandse systeem is in mijn ogen een heel stuk beter.
  Redactie Sport woensdag 17 juni 2009 @ 08:50:21 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70084624
Mogelijk vanaf medio 2010 een stopper Hengelo - Bentheim
quote:
ENSCHEDE - De Regio Twente stelt een bedrag van 1 miljoen euro beschikbaar voor een treinverbinding tussen Hengelo, Oldenzaal en het Duitse Bad Bentheim.
Het gaat daarbij om een proef van naar verwachting vier jaar.

Het is de bedoeling dat tijdens de proef een treindienst gaat rijden tussen Hengelo en Bad Bentheim. De trein zou moeten stoppen op de tussenliggende stations Hengelo Oost en Oldenzaal. De dienst maakt vooralsnog gebruik van de bestaande infrastructuur; er worden geen aanpassingen gepleegd aan het baanvak.

Of de proef daadwerkelijk doorgang vindt, hangt af van de totale financiering van het project. De kosten van de proef worden door de Regio Twente geraamd op 6 tot 8 miljoen euro, een bedrag dat door de gezamenlijke Nederlandse en Duitse overheden zal moeten worden opgebracht. Over deze financiering wordt door betrokken partijen binnenkort overleg gevoerd. Afhankelijk van de uitkomst zal op zijn vroegst medio 2010 met de proef kunnen worden begonnen.

De trein Hengelo-Bad Benheim zou een keer per uur moeten rijden en heeft in Bad Bentheim aansluiting op de trein van en naar Rheine en in Hengelo op de Nederlandse intercity. Mochten de resultaten van de proef positief uitvallen, dan wordt mogelijk ook de lijn Bad Bentheim-Nordhorn hervat. In dat geval zou een rechtstreekse verbinding Hengelo-Nordhorn ontstaan.

http://www.tctubantia.nl/(...)-HengeloBentheim.ece
PM mij!
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:13:00 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70085125
quote:
Mochten de resultaten van de proef positief uitvallen, dan wordt mogelijk ook de lijn Bad Bentheim-Nordhorn hervat. In dat geval zou een rechtstreekse verbinding Hengelo-Nordhorn ontstaan.
Dit is nog het interessantste natuurlijk
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:31:44 #260
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_70085634
Klinkt zeker interessant! Met welk dieseltreintje zouden ze dat willen gaan doen? Hopelijk geen LINTjes, een DM'90 lijkt me wel wat.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:56:21 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70086369
Talentjes van DB Regio of de Prignitzers of zo lijkt me voor de hand liggen
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:59:04 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70086447
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 01:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En hoe is het eerste ritje bevallen met Hafas in je broekzak?
Matig. "Effe snel iets opzoeken" is er niet bij
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 juni 2009 @ 10:18:28 #263
Maffe Fries
pi_70087001
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Talentjes van DB Regio of de Prignitzers of zo lijkt me voor de hand liggen
Moeten ze wel met ATB-EG uitgerust worden
  Redactie Sport woensdag 17 juni 2009 @ 10:27:50 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70087281
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:31 schreef ReisT het volgende:
Klinkt zeker interessant! Met welk dieseltreintje zouden ze dat willen gaan doen? Hopelijk geen LINTjes, een DM'90 lijkt me wel wat.
lintjes lijken me niet waarschijnlijk aangezien er geen nieuwe lintjes nederland in mogen. dm'90 is wel goed mogelijk aangezien de ns er veel over heeft volgens mij (aangezien ze niet meer op nijmegen-roermond en oldenzaal-zutphen rijden)
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 juni 2009 @ 10:36:01 #265
Maffe Fries
pi_70087584
Die DM'90 winnen ze vooral door ze niet meer in te zetten tussen Zwolle en Groningen
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:55:06 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70088306
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
aangezien er geen nieuwe lintjes nederland in mogen.
Hee, dat is nieuw voor mij Vertel daar eens wat meer over?
  Redactie Sport woensdag 17 juni 2009 @ 10:59:41 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70088464
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee, dat is nieuw voor mij Vertel daar eens wat meer over?
Volgens mij ivm de botsveiligheid van die dingen, die schijnt niet al te best te zijn. De huidige lintjes mogen blijven rijden omdat die van voor de nieuwe regels zijn, maar nieuwe lintjes moeten voldoen aan de nieuwe regels en dat is niet het geval.
PM mij!
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:00:08 #268
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70088470

Wie klaagt over resizen moet maar 'n fatsoenlijke browser installeren
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:01:42 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70088536
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:00 schreef TommyGun het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Droevig
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:05:31 #270
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70088663
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Droevig
D'r staat nog wel 'n shitload meer op http://112hm.nl/web/2009/(...)g-sassenheim-grip-2/
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 juni 2009 @ 11:13:03 #271
Maffe Fries
pi_70088942
Lijkt er op dat het schuitje afgebroken is en in de bovenleiding gehaakt is. Een kwaaltje van de eerste serie VIRM's

Maar goed, we wachten het rapport van het IVW rustig af
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:18:23 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70089114
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt er op dat het schuitje afgebroken is en in de bovenleiding gehaakt is. Een kwaaltje van de eerste serie VIRM's

Maar goed, we wachten het rapport van het IVW rustig af
Ik heb ook verhalen gelezen over dat er "door onverlaten iets aan de bl gehangen zou zijn" etc. we wachten het rapport af idd
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:38:42 #273
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_70089893
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

lintjes lijken me niet waarschijnlijk aangezien er geen nieuwe lintjes nederland in mogen.
Wie had het over nieuwe? Voor een proef van een paar jaar gaan ze echt geen nieuwe treinen aanschaffen.

Zolang ze nog alleen maar Hengelo-Bentheim rijden zou dat ook nog met een Plan V'tje kunnen.
pi_70090487
Of een Koploper.
pi_70091125
Ik zat net te kijken hoe je nu nog van Schiphol naar Leiden kan, maar deze trein zou ik maar niet nemen...

Meer dan 45 dagen vertraging...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 juni 2009 @ 12:14:39 #276
Maffe Fries
pi_70091351
WTF

Hebben ze goed geregeld
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:17:18 #277
200192 Darkwing_Duck
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:24:27 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70091638
quote:
Eigenaardig dat dat ook echt NU pas blijkt he. domme lui daar.
pi_70091811
Inderdaad vreemd dat dit nog nooit eerder gebeurd is als het echt zo makkelijk is. Of zijn al die Belgen zo braaf..?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 juni 2009 @ 12:30:34 #280
Maffe Fries
pi_70091846
Gelukkig hebben we hier een heel systeem dat treinen nauwelijks te vroeg kan laten vertrekken. Met ARI en de daarbij behorende wisselomzettingen en seinstanden en voor de HC's nog de vertreklampen. Dus wil een onverlaat zo'n grapje uithalen, dan moet ie het wel goed timen
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:32:21 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70091906
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef KapiteinT het volgende:
Inderdaad vreemd dat dit nog nooit eerder gebeurd is als het echt zo makkelijk is. Of zijn al die Belgen zo braaf..?
De NMBS is verbolgen dat dat niet echt zo is inderdaad
pi_70092037
Naja, de NMBS gaat uit van 'goed verstand'... Belgen? Goed verstand?
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:40:37 #283
200192 Darkwing_Duck
pi_70092148
Maargoed, die driehoeksleutels hier kan je toch ook gewoon halen?
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:03:34 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70092937
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed, die driehoeksleutels hier kan je toch ook gewoon halen?
Ja hoor, iets van 5-7 euri bij iedere ijzerhandel
pi_70093136
Dus eigenlijk is het hier net zo simpel om een trein te laten vertrekken? Of om Bingo te spelen...

woensdag 17 juni 2009 @ 14:03:30 #286
204633 Fred2
Kritisch
pi_70095161
quote:
enfin, vanmiddag ontstaat er een run op vertreksleutels in België en vanf morgen is het maar het maar gokken wanneer de trein vertrekt.

Vraag me toch af wat er gebeurd als een trein vertrekt zonder conducteur en dan bij het volgende station wil vertrekken, blijft de machinist dan net zolang wachten totdat hij een vertreksein krijgt? Of gaat hij de conducteur zoeken?
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:05:46 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70095257
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:03 schreef Cothen het volgende:

[..]

enfin, vanmiddag ontstaat er een run op vertreksleutels in België en vanf morgen is het maar het maar gokken wanneer de trein vertrekt.

Vraag me toch af wat er gebeurd als een trein vertrekt zonder conducteur en dan bij het volgende station wil vertrekken, blijft de machinist dan net zolang wachten totdat hij een vertreksein krijgt? Of gaat hij de conducteur zoeken?
Nee, de lokale grappenmaker staat hem daar op te wachten, geen centje pijn
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:34:08 #288
141414 NordicBlue
pi_70096393

woensdag 17 juni 2009 @ 15:26:45 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70098076
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:07 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zat net te kijken hoe je nu nog van Schiphol naar Leiden kan, maar deze trein zou ik maar niet nemen...

[ afbeelding ]

Meer dan 45 dagen vertraging...
Stoere overflow-error!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:40:46 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70098537
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:26 schreef Duvel het volgende:
Stoere overflow-error!
En fail-safe Als er iets mis gaat "Trein komt voorlopig niet "
pi_70098589
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:09 schreef KapiteinT het volgende:
Dus eigenlijk is het hier net zo simpel om een trein te laten vertrekken? Of om Bingo te spelen...

Heeft hij die sleutel gejat ofzo
gr gr
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:24:15 #292
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70100285

VIRM als stopper vandaag naar Zwolle, da's andere koek.
Links ervan V-tje nr.474. Perron 1,2 en 3 op Utrecht CS worden nu beetje het MAT-64 Mekka van Nederland.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:26:21 #293
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_70100392
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:42 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Heeft hij die sleutel gejat ofzo
Dat is voor iedere NStrein dezelfde sleutel. Dus zullen ze wel volop in omloop zijn.
Volgens mij is het zelfs dezelfde sleutel die je kunt gebruiken om lantaarnpalen /prullenbakken/verkeerslichtinstallaties open te maken.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:29:55 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70100540
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:26 schreef Boschkabouter het volgende:
Volgens mij is het zelfs dezelfde sleutel die je kunt gebruiken om lantaarnpalen /prullenbakken/verkeerslichtinstallaties open te maken.

Nee.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:31:09 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70100602
NMBS daalt nog verder in mijn aanzien. Wat een gepruts daar zeg
pi_70101718
Ik zat een tijdje geleden trouwens in een DDM1 die nog reclame voor het AD aan de buitenkant had staan. Ik had er een foto van gemaakt, maar ik vrees dat ik die per ongeluk heb weggegooid.

Maar ik dacht dat de enige treinen met reclame nog de OS VIRM's en Koplopers waren?
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:33:25 #297
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70102948
2 plan T's op Utrecht CS, links de 528 en rechts de 529

Opleving in de economie??, er kwam een lange sleep voorbij, toen ben ik maar naar het station gaan lopen en kon het einde nog net zien.

woensdag 17 juni 2009 @ 17:58:25 #298
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70103681
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:33 schreef bork het volgende:

Opleving in de economie??, er kwam een lange sleep voorbij, toen ben ik maar naar het station gaan lopen en kon het einde nog net zien.

[ afbeelding ]
Alles staat vol bij de Botlek dus zal wel elders worden ondergebracht
pi_70103895
Ach ja, NMBS... Zo stond ik een keer op Essen te wachten op de stoptrein naar Roosendaal (die eens in het uur rijdt). Komt er eentje aan, hebben ze van Essen het eindpunt gemaakt omdat ze een machinist erin hebben gezet die niet op Nederlands grondgebied mag rijden

Kon ik dus weer een uur wachten
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:12:23 #300
200192 Darkwing_Duck
pi_70104087
Weet je wat ik doe?...
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:12:34 #301
200192 Darkwing_Duck
pi_70104093
Ik maak hem vol en start een nieuwe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo