abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2009 @ 18:56:32 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70034074
Het "lux" in de Beneluxtrein is omdat men ooit naar Luxemburg wilde... Amsterdam - Brussel - Luxemburg dus. Maar ivm de hellingen is dit nooit gedaan, te veel bergen en te zwakke locs. Eigenlijk is het dus de Benetrein, maar dat bekt niet dus heeft men het 'lux' maar behouden. Zie Wikipedia voor wat meer achtergrondinformatie.

Echt jammer dat men de Beneluxtrein zo laat uitsterven, het is een prachtige lijn die veel potentie heeft - maar kennelijk is een dure HSL met lelijke treinen veel belangrijker. Ik voorspel dat het heel lang gaat duren tot men de toekomstige HSL-treinen op hetzelfde niveau heeft qua klanttevredenheid en inkomsten dan de Benelux op z'n hoogtijdagen had. Als ik NS/NMBS zou zijn, zou ik in de Benelux blijven investeren, met of zonder NMBS/NS.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:58:55 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70034153
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:56 schreef James1988 het volgende:
Het "lux" in de Beneluxtrein is omdat men ooit naar Luxemburg wilde... Amsterdam - Brussel - Luxemburg dus. Maar ivm de hellingen is dit nooit gedaan, te veel bergen en te zwakke locs.
Grootmoeder's Oud-Hollandsche Wauwelcoeck. Er is heel lang van Zandvoort naar Luxemburg op en neer gereden. Via een route met aanzienlijk meer hoogteverschillen dan Brussel - Arlon ook. Met dieseltractie in de Ardennen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 juni 2009 @ 19:01:02 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70034210
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:56 schreef James1988 het volgende:
Als ik NS/NMBS zou zijn, zou ik in de Benelux blijven investeren, met of zonder NMBS/NS.
Die is echt goed!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 juni 2009 @ 19:02:33 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70034259
Ja, ik verwacht het ook niet nee
pi_70034576
De nieuwe cross-platform overstap van Ehv - Rsd in Tilburg is wel een succes zeg.. Precies op het moment dat de deuren van de stoptrein openen, gaan die van de intercity naar Rsd dicht.. stelletje teringlijers
  maandag 15 juni 2009 @ 19:15:33 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70034681
Hmm, volgens mij reed ik je dan net voorbij, ik zit in de IC naar Rsd
  maandag 15 juni 2009 @ 20:33:54 #157
204633 Fred2
Kritisch
pi_70037909
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:36 schreef dennistd het volgende:
daar komen de treinen dan ook niet (iets met niet genoeg kracht voor de bergen oid)
eerder een tekort aan doorgaande reizigers
So we just called him Fred too
  maandag 15 juni 2009 @ 20:35:41 #158
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70037978
Bedankt voor de heldere uitleg James
  maandag 15 juni 2009 @ 20:37:41 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70038058
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Grootmoeder's Oud-Hollandsche Wauwelcoeck. Er is heel lang van Zandvoort naar Luxemburg op en neer gereden. Via een route met aanzienlijk meer hoogteverschillen dan Brussel - Arlon ook. Met dieseltractie in de Ardennen.
Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 20:43:29 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70038322
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.
Ja, dat dus. Er zijn heus wel locs krachtig genoeg om dat te doen. Het is een hoogteverschil van 377 meter trouwens, dat moet een goede loc wel aankunnen.

* James1988 ziet 11.8 dus ook nooit daartegenop klimmen

[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 15-06-2009 20:50:33 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 20:51:59 #161
204633 Fred2
Kritisch
pi_70038661
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:03 schreef dennistd het volgende:
Dat ding staat te verroesten in Leuven volgens mij, in afwachting van een ooit op te richten spoorwegmuseum...

[ afbeelding ]
Bron: http://www.railfaneurope.(...)t54/Benelux/pix.html
Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...
So we just called him Fred too
  maandag 15 juni 2009 @ 21:13:14 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70039683
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.
Als die dingen al niet eens Brussel-Arlon halen en een single NMBS 55er trekt het wel over Luik en Troisvierges met 6-8 bakken, dan ben je als treinstel gewoon niet goed gebouwd. Denk ik dan hoor

Dat is een beetje hetzelfde als Wadlopertjes bestellen voor de HSL en dan de hele boel maar op te heffen omdat de rijtijden niet gehaald kunnen worden etc
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 juni 2009 @ 21:15:37 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70039801
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:51 schreef Cothen het volgende:

[..]

Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...
Gaaf, nog een werkgroep Hadden we nog niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 juni 2009 @ 21:16:40 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70039865
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:43 schreef James1988 het volgende:
Het is een hoogteverschil van 377 meter trouwens, dat moet een goede loc wel aankunnen.
Waar haal je dat vandaan? En over welke afstand moet dat overbrugd worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 juni 2009 @ 21:18:18 #165
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_70039932
Hm, dank. Houdt dus meer in dan ik dacht .

Tevens: Hoe zit het nou met de vernieuwde stopper Tb west-Ehv? Want in de trein roepen ze om dat hij naar Weert gaat, terwijl op de site staat dat hij naar Eindhoven gaat. Maar als je naar Geldrop wilt vanuit Oisterwijk dan moet je in Eindhoven overstappen... naar een trein die op hetzelfde spoor 6 minuten later vertrekt. Het lijkt erop dat dat dezelfde is?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:21:43 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70040060
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:18 schreef Christiaan het volgende:
Hm, dank. Houdt dus meer in dan ik dacht .
Valt wel mee hoor



Tientje bij uw speelgoedwinkelier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 juni 2009 @ 21:22:59 #167
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70040115
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:51 schreef Cothen het volgende:

[..]

Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...
ga je gang......
of je tip stibans
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 15 juni 2009 @ 21:30:56 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70040432
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? En over welke afstand moet dat overbrugd worden?
Wolfram Alpha, op een afstand van 166,3 km hemelsbreed. 2¼e meter hoogteverschil per km dus.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:40:37 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70040826
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70041305
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
Nou, ik denk dat de Buffel daar nog wel moeite mee heeft
  maandag 15 juni 2009 @ 21:54:41 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70041465
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
Gemiddeld he. Ik weet de precieze hoogteverschillen niet, maar Google Terrain-maps kunnen wel helpen.
  Redactie Sport maandag 15 juni 2009 @ 22:00:04 #172
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70041744
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:50 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat de Buffel daar nog wel moeite mee heeft
mwoah, volgens mij heeft een buffeltje nog wel redelijk wat kracht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 juni 2009 @ 22:01:20 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70041805
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
Er zullen we stijgingen en dalingen in zitten. Ik weet het fijne niet van die Benelux-hondekoppen, staat vast wel in een boek maar ik heb ff geen zin om te gaan zoeken...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 22:05:22 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70041962
Railfietsend van Kranenburg naar Groesbeek kom je zelfs al stukken van 20 promille tegen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 juni 2009 @ 22:06:41 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70042013
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Railfietsend van Kranenburg naar Groesbeek kom je zelfs al stukken van 20 promille tegen.
Flink trappen.



[ Bericht 10% gewijzigd door Duvel op 15-06-2009 22:14:42 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 15 juni 2009 @ 22:07:36 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70042059
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Railfietsend van Kranenburg naar Groesbeek kom je zelfs al stukken van 20 promille tegen.
is dat het alcoholpercentage?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 juni 2009 @ 22:10:43 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70042194
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

0,25% is natuurlijk wel 12,5 keer zo steil.
Nou, quoted for truth maar dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 juni 2009 @ 22:13:39 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70042304
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, quoted for truth maar dan?
Ja, doe maar, sigwaardig en zo. Tijd voor
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 22:14:16 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70042335
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

mwoah, volgens mij heeft een buffeltje nog wel redelijk wat kracht
DM'90 heeft een vermogen van 640 kW... de Benelux-hondekoppen hadden 680 kW
  maandag 15 juni 2009 @ 22:15:04 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70042374
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

DM'90 heeft een vermogen van 640 kW... de Benelux-hondekoppen hadden 680 kW
Nu nog ff de Nm's, dat zegt wat meer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 22:51:16 #181
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_70044015
Iemand die het Weertmysterie weet?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:51:45 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70044041
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:51 schreef Christiaan het volgende:
Iemand die het Weertmysterie weet?
-> TRU?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 juni 2009 @ 22:53:39 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70044125
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:51 schreef Christiaan het volgende:
Iemand die het Weertmysterie weet?
Nee. Maar voel je vrij om erover te vertellen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70044421
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:18 schreef Christiaan het volgende:
Hm, dank. Houdt dus meer in dan ik dacht .

Tevens: Hoe zit het nou met de vernieuwde stopper Tb west-Ehv? Want in de trein roepen ze om dat hij naar Weert gaat, terwijl op de site staat dat hij naar Eindhoven gaat. Maar als je naar Geldrop wilt vanuit Oisterwijk dan moet je in Eindhoven overstappen... naar een trein die op hetzelfde spoor 6 minuten later vertrekt. Het lijkt erop dat dat dezelfde is?
In de NS routeplanner houd de muis eens een aantal seconden boven 'Stoptrein (NS)', dan laat 'ie het treinnummer zien in een tooltip.

net eens gekeken en het zijn 2 verschillende treinen

  Redactie Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 08:54:48 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70050416
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:00 schreef RubenK het volgende:

[..]

In de NS routeplanner houd de muis eens een aantal seconden boven 'Stoptrein (NS)', dan laat 'ie het treinnummer zien in een tooltip.

net eens gekeken en het zijn 2 verschillende treinen

Het zijn inderdaad twee verschillende treinseries, maar volgens mij zijn ze wel gekoppeld aan elkaar (net als de stoptrein Breda-Den Bosch, die eerst de 13600 is en vanaf Den Bosch als 16000 doorgaat naar Utrecht). Die koppeling kent de NS-site wel, maar die eerste is nog wat te nieuw om te verwerken denk ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:01:29 #186
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70050520
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:51 schreef Christiaan het volgende:
Iemand die het Weertmysterie weet?
Ik zou gewoon blijven zitten, kijken waar je uit komt . (Of vraag het de HC)
  Redactie Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 09:08:30 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70050625
De NS20 (kameel) komt vandaag naar Hengelo, a10.45u, v14.30u.
Zie http://somda.nl/www/forum/7029/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_70050968
Bedankt voor het melden Dennis..Ik zal maar wat eerder richting school vertrekken, denk dat ik hem in Hgl zelf op de plaat ga zetten, want ik heb niet zo heel veel tijd om ergens langs de baan te gaan staan, misschien wel voor de terug rit.
pi_70051084
Ik heb reactie op mijn eerste klacht (van anderhalve maand geleden) bij de NMBS over duimendraaiende lokettisten die alle reizigers naar de enorme rij bij een ander loket sturen. De inhoud komt kortweg hier op neer:

"Er zijn piekuren."

Nu nog 5 weken wachten om te horen wat ze op mijn tweede klacht te reageren hebben.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:42:35 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70051348
Faalapen zijn het daar ja. Als je een binnenlands en een internationaal kaartje nodig hebt sta je 2 keer in de rij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:03:44 #191
204633 Fred2
Kritisch
pi_70051866
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Faalapen zijn het daar ja. Als je een binnenlands en een internationaal kaartje nodig hebt sta je 2 keer in de rij
dat is Nederland niet anders hoor, tenminste als je eerst naar het normale loket loopt voor een nationaal kaartjes, dan sturen ze je daarna rustig door naar "NS international" voor een internationaal kaartje.
So we just called him Fred too
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:10:13 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70052087
Maar wij hebben goede kaartautomaten, dat hebben ze daar minder
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:12:28 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70052148
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:03 schreef Cothen het volgende:

[..]

dat is Nederland niet anders hoor, tenminste als je eerst naar het normale loket loopt voor een nationaal kaartjes, dan sturen ze je daarna rustig door naar "NS international" voor een internationaal kaartje.
Niet voor iets simpels als een retourtje Heerlen - Aachen of zo hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:44:12 #194
136283 knars
Teethgrinder
pi_70054829
Zag vanochtend de benelux naar Amsterdam nog voorbij stiefelen op Amsterdam Amstel, geduwd door de 1158. Iets kapot ter hoogte van Delft, geloof ik?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:49:05 #195
204633 Fred2
Kritisch
pi_70054965
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:44 schreef knars het volgende:
Zag vanochtend de benelux naar Amsterdam nog voorbij stiefelen op Amsterdam Amstel, geduwd door de 1158. Iets kapot ter hoogte van Delft, geloof ik?
1158
So we just called him Fred too
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:53:54 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70055121
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:49 schreef Cothen het volgende:

[..]

1158


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:10:52 #197
204633 Fred2
Kritisch
pi_70055594
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:


[ afbeelding ]
Die worden toch al ruim tien jaar niet meer gebruikt?
So we just called him Fred too
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:18:09 #198
136283 knars
Teethgrinder
pi_70055779
oh, die was het dus niet.

Gewoon zo'n 11 ding, ik dacht dat het 1158 was. Meuh.

  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:21:35 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70055875
1188 lijkt me dan waarschijnlijker
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:26:33 #200
136283 knars
Teethgrinder
pi_70056016
Ja, het was een 11 met een 8. 1185 of 1189 misschien? 1188 zou ik wel hebben onthouden. Naja, nummertje trekken op somda voor de liefhebbers. Benelux reed vanochtend om via Gouda - Breukelen, punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')