Grootmoeder's Oud-Hollandsche Wauwelcoeck. Er is heel lang van Zandvoort naar Luxemburg op en neer gereden. Via een route met aanzienlijk meer hoogteverschillen dan Brussel - Arlon ook. Met dieseltractie in de Ardennen.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:56 schreef James1988 het volgende:
Het "lux" in de Beneluxtrein is omdat men ooit naar Luxemburg wilde... Amsterdam - Brussel - Luxemburg dus. Maar ivm de hellingen is dit nooit gedaan, te veel bergen en te zwakke locs.
quote:Op maandag 15 juni 2009 18:56 schreef James1988 het volgende:
Als ik NS/NMBS zou zijn, zou ik in de Benelux blijven investeren, met of zonder NMBS/NS.
eerder een tekort aan doorgaande reizigersquote:Op maandag 15 juni 2009 18:36 schreef dennistd het volgende:
daar komen de treinen dan ook niet (iets met niet genoeg kracht voor de bergen oid)
Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grootmoeder's Oud-Hollandsche Wauwelcoeck. Er is heel lang van Zandvoort naar Luxemburg op en neer gereden. Via een route met aanzienlijk meer hoogteverschillen dan Brussel - Arlon ook. Met dieseltractie in de Ardennen.
Ja, dat dus. Er zijn heus wel locs krachtig genoeg om dat te doen. Het is een hoogteverschil van 377 meter trouwens, dat moet een goede loc wel aankunnen.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.
Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...quote:Op maandag 15 juni 2009 17:03 schreef dennistd het volgende:
Dat ding staat te verroesten in Leuven volgens mij, in afwachting van een ooit op te richten spoorwegmuseum...
[ afbeelding ]
Bron: http://www.railfaneurope.(...)t54/Benelux/pix.html
Als die dingen al niet eens Brussel-Arlon halen en een single NMBS 55er trekt het wel over Luik en Troisvierges met 6-8 bakken, dan ben je als treinstel gewoon niet goed gebouwd. Denk ik dan hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Laten we het anders stellen: de voor de Beneluxdienst bestelde Hondekoppen waren in elk geval niet sterk genoeg om Brussel - Arlon te doen.
Gaaf, nog een werkgroepquote:Op maandag 15 juni 2009 20:51 schreef Cothen het volgende:
[..]
Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...
Waar haal je dat vandaan? En over welke afstand moet dat overbrugd worden?quote:Op maandag 15 juni 2009 20:43 schreef James1988 het volgende:
Het is een hoogteverschil van 377 meter trouwens, dat moet een goede loc wel aankunnen.
Valt wel mee hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 21:18 schreef Christiaan het volgende:
Hm, dank. Houdt dus meer in dan ik dacht.
ga je gang......quote:Op maandag 15 juni 2009 20:51 schreef Cothen het volgende:
[..]
Wordt het dan niet eens tijd om een werkgroep op te richten om dat ding weer naar Nederland te halen...
Wolfram Alpha, op een afstand van 166,3 km hemelsbreed. 2¼e meter hoogteverschil per km dus.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? En over welke afstand moet dat overbrugd worden?
Nou, ik denk dat de Buffel daar nog wel moeite mee heeftquote:Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
Gemiddeld he. Ik weet de precieze hoogteverschillen niet, maar Google Terrain-maps kunnen wel helpen.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
mwoah, volgens mij heeft een buffeltje nog wel redelijk wat krachtquote:Op maandag 15 juni 2009 21:50 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de Buffel daar nog wel moeite mee heeft
Er zullen we stijgingen en dalingen in zitten. Ik weet het fijne niet van die Benelux-hondekoppen, staat vast wel in een boek maar ik heb ff geen zin om te gaan zoeken...quote:Op maandag 15 juni 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Pardon? 0,25 % kan al niet eens meer?? Dan kan je er beter helemaal mee stoppen. Dan kom je bij Ut de fly-over naar Gouda niet eens op
Flink trappen.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Railfietsend van Kranenburg naar Groesbeek kom je zelfs al stukken van 20 promille tegen.
is dat het alcoholpercentage?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Railfietsend van Kranenburg naar Groesbeek kom je zelfs al stukken van 20 promille tegen.
Nou, quoted for truth maar dan?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
0,25% is natuurlijk wel 12,5 keer zo steil.
Ja, doe maar, sigwaardig en zo.quote:
DM'90 heeft een vermogen van 640 kW... de Benelux-hondekoppen hadden 680 kWquote:Op maandag 15 juni 2009 22:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
mwoah, volgens mij heeft een buffeltje nog wel redelijk wat kracht
Nu nog ff de Nm's, dat zegt wat meer.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
DM'90 heeft een vermogen van 640 kW... de Benelux-hondekoppen hadden 680 kW
Nee. Maar voel je vrij om erover te vertellenquote:
In de NS routeplanner houd de muis eens een aantal seconden boven 'Stoptrein (NS)', dan laat 'ie het treinnummer zien in een tooltip.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:18 schreef Christiaan het volgende:
Hm, dank. Houdt dus meer in dan ik dacht.
Tevens: Hoe zit het nou met de vernieuwde stopper Tb west-Ehv? Want in de trein roepen ze om dat hij naar Weert gaat, terwijl op de site staat dat hij naar Eindhoven gaat. Maar als je naar Geldrop wilt vanuit Oisterwijk dan moet je in Eindhoven overstappen... naar een trein die op hetzelfde spoor 6 minuten later vertrekt. Het lijkt erop dat dat dezelfde is?
Het zijn inderdaad twee verschillende treinseries, maar volgens mij zijn ze wel gekoppeld aan elkaar (net als de stoptrein Breda-Den Bosch, die eerst de 13600 is en vanaf Den Bosch als 16000 doorgaat naar Utrecht). Die koppeling kent de NS-site wel, maar die eerste is nog wat te nieuw om te verwerken denk ikquote:Op maandag 15 juni 2009 23:00 schreef RubenK het volgende:
[..]
In de NS routeplanner houd de muis eens een aantal seconden boven 'Stoptrein (NS)', dan laat 'ie het treinnummer zien in een tooltip.
net eens gekeken en het zijn 2 verschillende treinen
dat is Nederland niet anders hoor, tenminste als je eerst naar het normale loket loopt voor een nationaal kaartjes, dan sturen ze je daarna rustig door naar "NS international" voor een internationaal kaartje.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Faalapen zijn het daar ja. Als je een binnenlands en een internationaal kaartje nodig hebt sta je 2 keer in de rij
Niet voor iets simpels als een retourtje Heerlen - Aachen of zo hoorquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:03 schreef Cothen het volgende:
[..]
dat is Nederland niet anders hoor, tenminste als je eerst naar het normale loket loopt voor een nationaal kaartjes, dan sturen ze je daarna rustig door naar "NS international" voor een internationaal kaartje.
1158quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:44 schreef knars het volgende:
Zag vanochtend de benelux naar Amsterdam nog voorbij stiefelen op Amsterdam Amstel, geduwd door de 1158. Iets kapot ter hoogte van Delft, geloof ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |