Haarlem toch?quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dat ding schijnt nu in Hengelo te staan? Ik zag hem zo nergens staan..ook niet in de werkplaats van Nedtrain vanavond...
quote:"Dit is een zorgwekkende gebeurtenis"
De NMBS maakt zich zorgen over de procedure om de treinen te laten vertrekken. Eergisteren vertrok een trein in Brussel-Centraal enkele minuten te vroeg, terwijl de treinbegeleidster nog op het perron stond.
Een trein naar Antwerpen vertrok eergisteren toen de treinbegeleidster nog niet was opgestapt. Vermoedelijk beschikte iemand die daar niet bevoegd voor was over een sleutel om het vertreksein te geven.
"Dat is het meest waarschijnlijke", geeft Jochem Govaerts van de NMBS toe. "We hebben heel veel treinbegeleiders gehad die nu met pensioen zijn en zulke sleutels zijn op rommelmarkten en op eBay relatief gemakkelijk te vinden." Govaerts vindt het niettemin onbegrijpelijk dat "iemand een trein wil laten vertrekken zonder treinbegeleider te zijn".
"Als iedereen zijn gezond verstand zou gebruiken, zou er geen probleem zijn", voegt hij eraan toe. "Het is inderdaad zorgwekkend dat dit nu gebeurt. We gaan dan ook bekijken wat daar de gevolgen van kunnen zijn."
Bron: http://deredactie.be/cm/v(...)_iedereen_conducteur
Misschien hebben ze een lesje realisme nodig daar in Belgiëquote:Govaerts vindt het niettemin onbegrijpelijk dat "iemand een trein wil laten vertrekken zonder treinbegeleider te zijn".
"Als iedereen zijn gezond verstand zou gebruiken, zou er geen probleem zijn", voegt hij eraan toe. "Het is inderdaad zorgwekkend dat dit nu gebeurt. We gaan dan ook bekijken wat daar de gevolgen van kunnen zijn."
quote:ENSCHEDE - De Regio Twente stelt een bedrag van 1 miljoen euro beschikbaar voor een treinverbinding tussen Hengelo, Oldenzaal en het Duitse Bad Bentheim.
Het gaat daarbij om een proef van naar verwachting vier jaar.
Het is de bedoeling dat tijdens de proef een treindienst gaat rijden tussen Hengelo en Bad Bentheim. De trein zou moeten stoppen op de tussenliggende stations Hengelo Oost en Oldenzaal. De dienst maakt vooralsnog gebruik van de bestaande infrastructuur; er worden geen aanpassingen gepleegd aan het baanvak.
Of de proef daadwerkelijk doorgang vindt, hangt af van de totale financiering van het project. De kosten van de proef worden door de Regio Twente geraamd op 6 tot 8 miljoen euro, een bedrag dat door de gezamenlijke Nederlandse en Duitse overheden zal moeten worden opgebracht. Over deze financiering wordt door betrokken partijen binnenkort overleg gevoerd. Afhankelijk van de uitkomst zal op zijn vroegst medio 2010 met de proef kunnen worden begonnen.
De trein Hengelo-Bad Benheim zou een keer per uur moeten rijden en heeft in Bad Bentheim aansluiting op de trein van en naar Rheine en in Hengelo op de Nederlandse intercity. Mochten de resultaten van de proef positief uitvallen, dan wordt mogelijk ook de lijn Bad Bentheim-Nordhorn hervat. In dat geval zou een rechtstreekse verbinding Hengelo-Nordhorn ontstaan.
http://www.tctubantia.nl/(...)-HengeloBentheim.ece
Dit is nog het interessantste natuurlijkquote:Mochten de resultaten van de proef positief uitvallen, dan wordt mogelijk ook de lijn Bad Bentheim-Nordhorn hervat. In dat geval zou een rechtstreekse verbinding Hengelo-Nordhorn ontstaan.
Matig. "Effe snel iets opzoeken" is er niet bijquote:Op woensdag 17 juni 2009 01:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En hoe is het eerste ritje bevallen met Hafas in je broekzak?
Moeten ze wel met ATB-EG uitgerust wordenquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Talentjes van DB Regio of de Prignitzers of zo lijkt me voor de hand liggen
lintjes lijken me niet waarschijnlijk aangezien er geen nieuwe lintjes nederland in mogen. dm'90 is wel goed mogelijk aangezien de ns er veel over heeft volgens mij (aangezien ze niet meer op nijmegen-roermond en oldenzaal-zutphen rijden)quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:31 schreef ReisT het volgende:
Klinkt zeker interessant! Met welk dieseltreintje zouden ze dat willen gaan doen? Hopelijk geen LINTjes, een DM'90 lijkt me wel wat.
Hee, dat is nieuw voor mijquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
aangezien er geen nieuwe lintjes nederland in mogen.
Volgens mij ivm de botsveiligheid van die dingen, die schijnt niet al te best te zijn. De huidige lintjes mogen blijven rijden omdat die van voor de nieuwe regels zijn, maar nieuwe lintjes moeten voldoen aan de nieuwe regels en dat is niet het geval.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee, dat is nieuw voor mijVertel daar eens wat meer over?
Ik heb ook verhalen gelezen over dat er "door onverlaten iets aan de bl gehangen zou zijn" etc. we wachten het rapport af iddquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt er op dat het schuitje afgebroken is en in de bovenleiding gehaakt is. Een kwaaltje van de eerste serie VIRM's
Maar goed, we wachten het rapport van het IVW rustig af
Wie had het over nieuwe? Voor een proef van een paar jaar gaan ze echt geen nieuwe treinen aanschaffen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
lintjes lijken me niet waarschijnlijk aangezien er geen nieuwe lintjes nederland in mogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |