abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70056170

De Kameel NS'20 rijdt hier door Almelo , richting Hengelo. Op Dinsdag 16 Juni 2009 omstreeks 10.40..
Je kunt het niet goed zien, maar die grauwige mist/wolken achter de trein, is rook van een woningbrand van 1 van de huizen aan de linker kant, en komt niet van de Kameel zoals ik ook eerst dacht, toen de IC 6min later aankwam kwam er allemaal brandweer langs rijden.. Dus toen snapte ik dat het niet van de Kameel kon komen, omdat het alleen ook maar daar bleef hangen.

[ Bericht 51% gewijzigd door thats-me op 16-06-2009 12:43:30 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:35:11 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70056283
quote:
Spoorlijn Utrecht-Breda onder de loep

door Henk Schol. dinsdag 16 juni 2009 | 07:45 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 16 juni 2009 | 11:53

GORINCHEM - Veel enthousiasme over een treinverbinding tussen Breda en Utrecht, maar ook de kritische noten en beren op de spoorweg.
En wie dacht dat met de verkoop van Essent de provincie Brabant meteen de straks welgevulde buidel trekt, heeft het ook al mis. "Er is meer te doen in Brabant dan alleen de spoorlijn. Al staat de lijn natuurlijk wel op onze lijstjes", zegt gedeputeerde Cora van Nieuwenhuizen. Maar ook geldt, in de woorden van Tweede Kamerlid Ernst Cramer: "De regio laat zien dat het haar ernst is. Dat regiobestuurders echt op één lijn blijven, is een heel belangrijke voorwaarde om dit plan tot een goed einde te brengen."

Alleen Zuid-Holland ontbrak op de conferentie die vijf gemeenten gisteren in Gorinchem hielden over het plan voor een spoorlijn Breda-Utrecht. Spoorbouwer BAMRail en ingenieursbureau Goudappel Coffeng opperden vorig jaar het idee om de 'vergeten corridor' in het nationale spoorwegnet alsnog aan te leggen. Het idee borrelde op omdat verbreding en verbetering van de immer dichtslibbende A27 op de agenda kwam. Tegelijk een spoor aanleggen leek een interessante optie. Inmiddels is dat plan uitgewerkt en heeft minister Camiel Eurlings van Verkeer het al laten doorlichten. Om aan discussies over feiten een eind te (trachten te) maken, gaat een zware commissie onder leiding van oud-minister Ed Nijpels alle gegevens opnieuw na.

Zo gaat hij de vraag beantwoorden of er inderdaad op den duur 90.000 mensen per dag van de trein gebruik maken en of de aanleg – tegelijk of in elk geval in samenhang met de A27-werken – veel geld (de initiatiefnemers schatten: 700 miljoen euro) bespaart. Eénmaal een nieuwe, bredere brug over de Merwede leggen is goedkoper dan tweemaal een smalle.

Realisering van de spoorplannen mag de A27-beurt niet vertragen, vinden ook alle betrokken bestuurders, de minister voorop. Nu is dat laatste een betrekkelijke zaak, want er is nog geen opleverdatum voor die 'nieuwe', drie-tot vierbaans A27 vastgesteld. Evenmin is er al geld gereserveerd voor dat werk, dat in 2013 uiterlijk zou moeten beginnen.

De commissie-Nijpels gaat nu aan het werk. Behalve naar reizigersaantallen (de zogeheten 'vervoerswaarde' van de lijn) en de kosten, kijkt de commissie ook naar inpassing van de lijn.

Die zou tussen de twee nieuwe rijbanen van de A27 in moeten komen.
bron
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:38:02 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70056373
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



[ afbeelding ]
Whaha! Die ansichtkaart heb ik ook ooit nog ergens gekocht!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:55:46 #204
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70056984
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:31 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
De Kameel NS'20 rijdt hier door Almelo , richting Hengelo. Op Dinsdag 16 Juni 2009 omstreeks 10.40..
Je kunt het niet goed zien, maar die grauwige mist/wolken achter de trein, is rook van een woningbrand van 1 van de huizen aan de linker kant, en komt niet van de Kameel zoals ik ook eerst dacht, toen de IC 6min later aankwam kwam er allemaal brandweer langs rijden.. Dus toen snapte ik dat het niet van de Kameel kon komen, omdat het alleen ook maar daar bleef hangen.
nice, als de pakjes op tijd zijn en het is droog waag ik een poging vanmiddag in Utrecht CS.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 14:33:28 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70060084
tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 14:41:36 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70060370
Die vier mP's die in Zwolle stonden zijn trouwens verschroot lees ik net

http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=174&t=8346&start=120
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 16:04:46 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_70063258
quote:
Arnhem-Winterswijk
Dinsdag 16 Juni 15:42
Oorzaak Tussen Arnhem en Doetinchem rijden minder treinen door een sein- en wisselstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70065691
Was weer een leuke dag vandaag voor mij, aangezien ik als beginstation Schiedam Centrum heb
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:19:29 #209
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_70066039
quote:
Veel hinder treinverkeer Nijmegen-Arnhem in augustus

NIJMEGEN - Van maandag 3 tot en met zondag 9 augustus rijden er geen treinen tussen Nijmegen en Arnhem. Van maandag 17 tot en met donderdag 27 augustus ligt het treinverkeer plat tussen Nijmegen en Oss. Bussen worden ingezet om het reizigersvervoer over te nemen.

Dat gebeurt in opdracht van ProRail in verband met onderhoud aan spoorbruggen. In Arnhem wordt de Rijnbrug aangepast, zodat de omgeving minder last krijgt van lawaai van de treinen. De rails worden in een bed van rubber gelegd, houten bielzen worden vervangen. Ook de brug bij Ravenstein wordt aangepakt.

ProRail grijpt de werkzaamheden aan om meteen elders noodzakelijke aanpassingen te verrichten. Zo krijgen de perrons op station Nijmegen nieuwe bestrating en worden wissels in Nijmegen en Elst vervangen. Station Arnhem-Zuid krijgt langere perrons, in Elst worden de perrons opgehoogd en in Lent krijgt de nieuwe fietstunnel bij het spoor een overkapping.

Volgens een woordvoerder van ProRail is voor augustus gekozen, omdat dit een relatief rustige periode is.
En dan een jaar later ligt weer arnhem er half uit ivm met "sporen in arnhem" nou dat gaat leuk worden voor de mensen die in augustus met de trein gaan.

Ook lekker gepland trouwens want dan beginnen ze in NIjmegen ook net met de verbouwing van de A325
pi_70067299
Hier nog een keer de NS20 door Lochem richting Zutphen en uiteindelijk Haarlem


  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:25:07 #211
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70068022
En daar gaan we weer...
quote:
18:18:55 16-06-09 GROUP-1 Prio 1 KLINKENBERG WMD Trein Incident 66684 66746 66738 66593
1503013 BRW Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)
1503440 BRW Oegstgeest (Korpsalarm)
1503441 BRW Oegstgeest (Korpscoördinator)
1503560 BRW Teylingen (Sassenheim) (Korpsalarm)
1503700 BRW Teylingen (Warmond) (Korpsalarm)
1503703 BRW Teylingen (Warmond) (Korpscoördinator)

18:22:39 16-06-09 -ALPHA- A1 KLINKENBERG WMD
1523801 MKA Hollands Midden (OvD-G West)
18:22:03 16-06-09 -ALPHA- A1 KLINKENBERG WMD
1523129 Ambu 16-129 (Leiderdorp)
18:21:35 16-06-09 -ALPHA- A1 KLINKENBERG WMD
1523123 Ambu 16-123 (Leiden en Omstreken)
Treinongeval bij warmond...
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:27:16 #212
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70068084
quote:
18:24:59 16-06-09 GROUP-1 Prio 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident TIS 1.3
TIS 1 1503013 BRW Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)
Volgens het treinincidentenscenario (TIS) is dat:
TIS 1

TIS 1 betreft vrijwel altijd een bedrijfsmatige onderbreking voor de spoorwegen. In veruit de meeste gevallen is de inzet van hulpdiensten niet noodzakelijk.

* TIS 1.1: een storing waarbij vertragingen ontstaan van tussen 5 en 30 minuten.
* TIS 1.2: een storing waarbij vertragingen ontstaan van meer dan 30 minuten.
* TIS 1.3: totale versperring.
* TIS 1.4: totale versperring met uitstraling naar een groot gedeelte van het land.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:30:40 #213
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70068175
Intussen welgeteld 6 ambulances onderweg.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:31:13 #214
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70068194
Bovenleiding kapoet:
Verstoringen
Schiphol-Leiden Centraal

Melding dinsdag 16 juni 2009, 18:21 uur:
Oorzaak: defecte bovenleiding

Tussen Hoofddorp en Leiden Centraal rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 22:30 uur verholpen.
Reizigers tussen Schiphol en Leiden Centraal reizen via Amsterdam Sloterdijk.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:36:00 #215
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70068300
GRIP2, er is dus iets ernstigs aan de hand.
quote:
18:35:28 16-06-09 GROUP-1 Prio 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident (Grip: 2) 66590 62990 62984 66596 66597
GRIP 2 1503002 BRW Hollands Midden (CvD)
GRIP 2 1503005 BRW Hollands Midden (HOvD - ROGS West)
GRIP 2 1503006 BRW Hollands Midden (HOvD - ROGS Oost)
GRIP 2 1503020 BRW Hollands Midden (Piket BSF - Bestuurlijk Staf Functionaris)
GRIP 2 1503024 BRW Hollands Midden (Piket Meldkamer)
GRIP 2 1503025 BRW Hollands Midden (Centralisten)
GRIP 2 1503152 BRW Gouda (Kazernealarm)
GRIP 2 1503153 BRW Gouda (Korpscoördinator)
GRIP 2 1503166 BRW Gouda (Centralisten)
GRIP 2 1503659 BRW Teylingen (OGT / VHT / SSM / WMD) (Commandant)
GRIP 2 1503900 BRW Hollands Midden (Monitorcode)
GRIP 2 1504002 BRW Hollands Midden (GRIP)
GRIP 2 1504030 BRW Hollands Midden (Groepscode HOvD)
GRIP 2 1504105 BRW Hollands Midden (Monitorcode OvD)
GRIP 2 1533330 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533333 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533334 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533900 Politie Hollands Midden (Monitorcode)
18:35:22 16-06-09 GROUP-1 P 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident (Grip: 2)
GRIP 2 1533100 Politie Hollands Midden (Piket CCB - Bureau Conflict- en Crisisbeheersing)
GRIP 2 1533101 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533330 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533900 Politie Hollands Midden (Monitorcode)
18:35:05 16-06-09 GROUP-1 P 1 KLINKENBERG SSM Trein Incident (Grip: 2)
GRIP 2 1533100 Politie Hollands Midden (Piket CCB - Bureau Conflict- en Crisisbeheersing)
GRIP 2 1533101 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533330 Politie Hollands Midden (?)
GRIP 2 1533900 Politie Hollands Midden (Monitorcode)
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:44:12 #216
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70068517
De bovenleiding zal wel op de trein liggen met mogelijk electrocutie gevaar
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:48:53 #217
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70068675
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:44 schreef SpeedyRich het volgende:
De bovenleiding zal wel op de trein liggen met mogelijk electrocutie gevaar
Ik denk dat er meer aan de hand is, ze sturen niet zomaar even 6 ambulances die kant op.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:52:00 #218
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70068753
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:48 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer aan de hand is, ze sturen niet zomaar even 6 ambulances die kant op.
TIS 1.3
Totale versperring. Treindienst niet meer uitvoerbaar door:
• ontsporing zonder slachtoffers
• stroomuitval
• uitval infra (wisselstoringen, uitval VPT etc.)
• slechte weersomstandigheden
• dringende ongeplande werkzaamheden.
• defect materieel
• stilleggen treindienst op bevel OHD

Daarom denk ik dat er een bovenleidingskabel er over heen ligt
en dat zal de GRIP 2 ook verklaren
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:56:14 #219
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70068898
Laatste nieuws:

Bovenleiding kapot getrokken, kabel door een ruit naar binnen geslagen minimaal 4 gewonden. Overige personen wachten op bussen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:07:37 #220
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70069272
Told you
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:08:51 #221
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70069319
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:07 schreef NordicBlue het volgende:
Told you
ja

zijninmiddels 6

Gewonden door losgeschoten bovenleiding
SASSENHEIM - Zes treinpassagiers zijn dinsdagavond bij Sassenheim lichtgewond geraakt nadat een losgeschoten bovenleiding een ruit van de trein raakte.

De passagiers raakten gewond door rondvliegend glas. Dat meldt het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Het treinverkeer tussen Leiden en Nieuw-Vennep is gestremd.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:13:17 #222
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_70069445
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:57 schreef thats-me het volgende:
Hier nog een keer de NS20 door Lochem richting Zutphen en uiteindelijk Haarlem
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Die zag ik vanmiddag toen ik naar Arnhem ging, hij ging richting utrecht o.i.d.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:13:53 #223
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70069465
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:04 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dit is echt een running gag van de slechtste soort.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:16:02 #224
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:20:07 #225
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_70069661
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:56 schreef SpeedyRich het volgende:
Laatste nieuws:

Bovenleiding kapot getrokken, kabel door een ruit naar binnen geslagen minimaal 4 gewonden. Overige personen wachten op bussen
Tering
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:25:22 #226
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70069865
Mijn gedachten gaan dan ook uit naar die getroffen forenzen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:26:07 #227
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70069884
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:20 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Tering
"Even dames met zware koffer naar buiten helpen. We mogen naar buiten. #noodstop
13 minuten ago from Tweetie "
Reizigers mogen dus al naar buiten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 19:26:54 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70069916
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Mijn gedachten gaan dan ook uit naar die getroffen forenzen.
En nu maar hopen dat ze niet klagen over de hoeveelheid uren die ze in de file staan wachten op een bus die hun verder brengt ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70069964
Er gaat nog is een keer een echt groot treinongeluk gebeuren met meerdere doden ben ik bang.
Als er brand uitbreekt zit je als ratten in de val, vooral in VIRM omdat trappen zo smal zijn.
De ramen zal je ook niet makkelijk stuk te krijgen, zijn ieder geval niet als nooduitgang bedoelt.
............................
pi_70070021
Boem!
GO LANCE !!!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:30:51 #231
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70070050
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:30 schreef .txt het volgende:
Boem!
Is ho?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:43:36 #232
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70070504
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:28 schreef sander89 het volgende:
Er gaat nog is een keer een echt groot treinongeluk gebeuren met meerdere doden ben ik bang.
Als er brand uitbreekt zit je als ratten in de val, vooral in VIRM omdat trappen zo smal zijn.
De ramen zal je ook niet makkelijk stuk te krijgen, zijn ieder geval niet als nooduitgang bedoelt.
En ook op hamers is bezuinigd, omdat deze vroeger vaak als souvenir werden gebruikt.
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 19:45:59 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_70070590
jeetje, alweer een ongeluk... het gaat lekker de laatste tijd op het spoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:50:28 #234
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70070754
En dan de treinen van tegenwoordig die over een volledig beluchtingssysteem zijn voorzien.
pi_70070759
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:57 schreef thats-me het volgende:
Hier nog een keer de NS20 door Lochem richting Zutphen en uiteindelijk Haarlem
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Leuke foto! Maar met wat meer dan alleen sepia krijg je hem nog wat ouder


of de kleur:
hula
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:30:53 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70072241

(Foto Nico Spilt... na een frontale botsing)

VIRM... leuke treinen, maar wel met wat nadelen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:13:15 #237
86072 thatsme
and That's you!
pi_70073978
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:30 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
(Foto Nico Spilt... na een frontale botsing)

VIRM... leuke treinen, maar wel met wat nadelen.
Ook de robuuste plan V kan flink lijden:

en hier zit je ook niet fijn:
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_70074092
zag net ICL voorbijrijden op utrecht in welke serie zitten die nu?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:31:34 #239
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_70074764
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En ook op hamers is bezuinigd, omdat deze vroeger vaak als souvenir werden gebruikt.
De moderne treinen van de DB en ÖBB beschikken over speciale noodruiten. Die zijn herkenbaar middels een rode punt in het midden waar een soort van steentje in zit. Erg ingenieus. Op het moment dat je er met een noodhamer (die er natuurlijk bij hangt. ) of met bijvoorbeeld een hakkenschoen op mept ligt de ruit aan diggelen. Zonder gevaarlijk grote glasstukken.

En noodhamers kun je natuurlijk middels een cheap alarmpje beveiligen tegen diefstal. Bij de Xenos krijg je zelfs een magneet deur-alarmpje voor een paar euro...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_70074823
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:13 schreef thatsme het volgende:

[..]

en hier zit je ook niet fijn:
Dat weet ik nog goed ik zat in die trein, is al weer 5 jaar geleden.
Gelukkig stapte ik een halte eerder uit namelijk Utrecht.

Die noodhamers kan je gewoon vast zetten aan een ijzerdraad van 1 a 2 meter ofzo, is in de lijn bussen ook zo.
............................
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:44:45 #241
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_70075252

(Hee, geld terug bij vertraging formuliertjes!)





  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:10:03 #242
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_70076340
nice nordicblue
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_70076430
Bij de LINTjes worden ze nooit gestolen. Hoe is dat beveiligd dan?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:15:27 #244
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70076529
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:33 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dat weet ik nog goed ik zat in die trein, is al weer 5 jaar geleden.
Gelukkig stapte ik een halte eerder uit namelijk Utrecht.

Die noodhamers kan je gewoon vast zetten aan een ijzerdraad van 1 a 2 meter ofzo, is in de lijn bussen ook zo.
Voortaan neem ik een noodpakket mee in de trein.
pi_70076781
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Voortaan neem ik een noodpakket mee in de trein.
Met ladder niet te vergeten.


............................
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:48:34 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70080406
Geen Rail Away op TV? Okee, dan doe ik het zelf wel

Alsof de duivel ermee speelde, vandaag opnieuw gezeik met Veolia op de dag dat ik naar Duisburg wilde. Het mag maar niet lukken zou je denken. Maar goed, ik ben toch echt de baas van de omstandigheden, dus mijn wil geschiedde. Uurtje eerder weg van kantoor (er zouden toch geen twee bussen op rij uitvallen??) en lekker vroeg in Ede-Wageningen, waar ik vast een sprintertje in het bedenkelijke weer kon platen.



Aangekomen in Arnhem bleek de boel behoorlijk krakkemikkig aangegeven te zijn.



Op spoor 6a een provisorisch A4tje tegen het raam van de personeelskantine, en dat was het.



Maar goed, trein is trein



Het volgende station was Oberhausen Hbf, waar een Talentje van de Prignitzer Eisenbahn klaar stond om mij naar Duisburg-Ruhrort te brengen.



In Ruhrort aangekomen (wat heeft een mens daar in GODSnaam te zoeken??) ging ik met Tram 901 van de DVG naar Duisburg Hbf. Vet schrale trams hebben ze daar



Vervolgens werd ik bij Duisburg Hbf nog net niet van mijn sokken gereden door een Citaro van het stadsvervoer.



In Duisburg Hbf stond er een BR928 dieseltje klaar voor het slagje naar Duisburg Entenfang



Waarvan de stuurtafel ook even op de foto mocht



Mooie oude watertoren onderweg naar Entenfang:



Fraaie gele BR218 die daar opgesteld stond:



Op de terugweg nog een tweespannetje BR218 en een Loc 146 die met Dosto's onderweg was als RE naar Emmerich vanuit Duisburg.





Deze trein zou kort daarna ingehaald worden door de ICE van waaruit ik dit verhaal schrijf. Ook een manier om je dinsdagavond door te komen niewaar Oh ja, ik zou bijna de oogst nog vergeten

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juni 2009 @ 23:55:27 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70080633
Nice Fles

Hoeveel Duitsland-bordjes heb je ondertussen wel niet in je collectie zitten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:57:54 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70080712
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
Nice Fles

Hoeveel Duitsland-bordjes heb je ondertussen wel niet in je collectie zitten?
Loopt tegen de 800, met alternatieve en historische bordjes erbij tegen de 1100
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:03:28 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70080893
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
Nice Fles

Hoeveel Duitsland-bordjes heb je ondertussen wel niet in je collectie zitten?
Inderdaad, leuk slagje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_70080978
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:31 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
De Kameel NS'20 rijdt hier door Almelo , richting Hengelo. Op Dinsdag 16 Juni 2009 omstreeks 10.40..
Je kunt het niet goed zien, maar die grauwige mist/wolken achter de trein, is rook van een woningbrand van 1 van de huizen aan de linker kant, en komt niet van de Kameel zoals ik ook eerst dacht, toen de IC 6min later aankwam kwam er allemaal brandweer langs rijden.. Dus toen snapte ik dat het niet van de Kameel kon komen, omdat het alleen ook maar daar bleef hangen.
Dat ding schijnt nu in Hengelo te staan? Ik zag hem zo nergens staan..ook niet in de werkplaats van Nedtrain vanavond...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')