Vaarwel autorijder-vanaf-morgenquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:22 schreef RubenK het volgende:
Morgen laatste keer meerijden met ICLvaarwel laatst overgebleven nog redelijk comfortabel materieel
ICM blijft nog gewoon rijden hoorquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:22 schreef RubenK het volgende:
Morgen laatste keer meerijden met ICLvaarwel laatst overgebleven nog redelijk comfortabel materieel
Even druk met andere dingen, sorry.quote:
quote:
Hij heeft een mobieltje-rechtsdragend zakenmannetje met vouwfiets en sleepkoffer het zwijgen opgelegd?quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik verneem net uit betrouwbare bron dat James1988 een heldendaad heeft verricht in de stiltecoupe.
Dat kost toch geen 200 miljoen..quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Voor 200 miljoen wil ik wel een Taurus en Viaggio-rijtuigen willen kopen. Veel beter dan dat uit te geven aan drie beperkte voetballers.
Ik maak ook graag op vrijdag een ommetje via Deventer voor de pimpel in plaats van opvouwen in het wekelijkse terugkerende fenomeen van overvolle treinen met studenten die de vuile was weer bij moeke gaan droppen. Barrijtuig pimpel is daar ideaal voor. Nichts zu trinken oder essen -> rausquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE is kei vet. Het is dat ik er op Ut - Ed niks aan heb, maar soms maak ik vrijdagmiddag nog weleens een ommetje over Arnhem voor de ICE terug
rest gaat op aan infraheffingquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:23 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat kost toch geen 200 miljoen..
-edit-
http://w1.siemens.com/pre(...)ty/tslm200801009.htm
Twaalf locs voor 48 miljoen, dus 4 miljoen per stuk voor de loc. Zo'n rijtuig zal wel een miljoentje kosten ongeveer. Zeven rijtuigen (Railjet) erbij en je komt op 11 miljoen. Extra miljoentje erbij voor de afronding en voila.
Respectquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:39 schreef James1988 het volgende:
Ik een heldendaad? Valt toch wel mee?
Verder niks gebeurd ?quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:39 schreef James1988 het volgende:
Ik een heldendaad? Valt toch wel mee?
Locatie: (vertraagde) Intercity 's-Hertogenbosch - Breda, originele V 18.49.
Situatie: * James1988 heeft moeten overwerken in een drukke omgeving en is toe aan stilte
Trein komt om 18.55 in zicht, ik zie dat het ICRm is met de stuurstand aan de voorzijde - waar het stilterijtuig 2e klas is. Omdat ik wel even rust wil, loop ik helemaal naar de andere kant van het perron (ik stond aan de zijde die richting Oss gaat), ik loop door tot waar ik verwacht dat de stuurstand stopt. En zo geschiede.
Ik stap in en ga zitten, naast mij zit een jong koppel. De trein is amper weg of ze beginnen luidruchtig te praten, als enige in het hele rijtuig. Zij moest ook nog bellen naar iemand om door te geven dat haar trein toch echt wel +10 had zodat diegene haar pas later hoefde te komen ophalen. Ondertussen rijdt de trein rustig verder naar Tilburg en verwachtte ik dat ze te Tb uit zouden stappen.
Niet dus. Ze bleven zitten. Terwijl de trein nog stilstond te Tb heb ik op een vriendelijke wijze gevraagd "of het niet wat stiller kon. Dit is een stilterijtuig en ik ben hier gaan zitten omdat ik rust wil hebben, als je de hele tijd met elkaar wil praten ga dan alsjeblieft een rijtuig verder zitten."
Toen was het stil, en twee verbaasde gezichten keken me aan. Een zacht "ok" kwam uit zijn mond. De rest van het ritje Tb - Bd was het muisstil in het rijtuig, afgezien van het geruis van de wielen.
In Almere zou je voor hetzelfde geld halfdood geslagen worden.quote:
Yups, er is daar ook een museumpje btw.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Frankfurt
Al lijkt het ook wel smerig veel op Brussel Noord![]()
Ja ik hoor dat dat al jaren dicht isquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:28 schreef bork het volgende:
[..]
Yups, er is daar ook een museumpje btw.
Met de eurostar ja? Topquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:42 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog een maandje en dan treinen naar Engeland
4,20 voor een halve liter Hefe Weizen, op je plaats gebracht? Of 3,80 voor dat je m zelf moet gaan halen? Wat boeit het?quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Het bier in de ICE vind ik anders wel erg duur
Ja? Ik betaalde 3,50 euro voor een normaal flesjequote:Op donderdag 11 juni 2009 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
4,20 voor een halve liter Hefe Weizen, op je plaats gebracht? Of 3,80 voor dat je m zelf moet gaan halen? Wat boeit het?
Dat zie ik nergens staanquote:
in het middenquote:
Ah, dankjewel! En die stomme lijn die rechtstreeks naar Haldern gaat kan ik niet gebruiken omdat?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in het middenIk heb er meteen even op geklikt voor je
![]()
[ afbeelding ]
daar alleen de ICE op rijdt, en die stopt pas in Oberhausen. Dat advies krijg je niet omdat je je aankomststation voorbij rijdt dan. Het is overigens vast wel sneller. Flink duurder ook.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:33 schreef Christiaan het volgende:
Ah, dankjewel! En die stomme lijn die rechtstreeks naar Haldern gaat kan ik niet gebruiken omdat?
Eigenlijk vind ik beide gevallen bizar.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:50 schreef James1988 het volgende:
Net deze gespot op NS.nl, wat me eigenlijk vrij lastig lijkt:
[ afbeelding ]
Even later werd het dit, wat natuurlijk wel kan:
[ afbeelding ]
OK, dank. Dat duurt nog een uur langer. Toch maar de auto nemen. Helaas, had me leuk geleken met de trein, maar 4,5 uur treinen tov 1,5 uur auto is me iets teveel van het goede.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
daar alleen de ICE op rijdt, en die stopt pas in Oberhausen. Dat advies krijg je niet omdat je je aankomststation voorbij rijdt dan. Het is overigens vast wel sneller. Flink duurder ook.
Vanaf Oisterwijk zou ik sowieso via Venlo gaan dus
Interessant... Zou het een soort vakantietrein zijn? Ik heb begrepen dat er van de zomer ook wel treinen naar Oost-Europa rijden vanaf Amsterdam via Arnhem en dan in één keer door. Staan deze wel in die dienstregeling? (Ik doel obv. niet op de reguliere CNL enzo)quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij staat niet in HAFAS
Heb je een tijdstip of treinnnummer?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Interessant... Zou het een soort vakantietrein zijn? Ik heb begrepen dat er van de zomer ook wel treinen naar Oost-Europa rijden vanaf Amsterdam via Arnhem en dan in één keer door. Staan deze wel in die dienstregeling? (Ik doel obv. niet op de reguliere CNL enzo)
Zo een heb ik er ook nog meegemaakt. In de IC vanuit Amsterdam CS naar Den Haag CS. Zitten een tweetal buitenlandse touristes, jaartje of 25 voor het eerst in nederland. Die hadden gevraagd waar ze nu lekker konden stappen en als antwoord "Op het leidschenplein" gekregen. Die waren met hun strippenkaart onderweg naar Leiden. Conducteur heeft retourkaartjes geschreven en nog wat staptips gegeven aan de dames, en vooral even uitgezocht welke tram er naar het leidschenplein gaat.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over leuke verhalen gesproken. Laatst nog een leuk item gehad in de ICE richting Amsterdam ( <- Belangrijk)
We stappen in Arnhem op en we staan bier te bestellen aan de bar, vlakbij het Zugfuhrerhokje. Komt er een meisje aan die vroeg dit dit nou de ICE was naar Duisburg, wat ze moest naar Duits verweggistan. Dus de Conductrice uitleggen dat dit toch echt de ICE naar Amsterdam was en dat ze over een minuut of 3 door de ramen haar ICE kon zien passerendie vanaf het zelfde perron in Arnhem zou vertrekken, wel 10 mniuten later. (Tevens de laatste van die dag)
Maar het Railteam van die trein was de moelijkste niet, ze mocht mee terug naar Amsterdam waar ze haar schoonmoeder kon blijven slapen, en mét de kaartjes van vandaag gewoon morgen instappen. een deel van het personeel zou morgen met de 1e ICE weer terug gaan richting DL, het andere deel stelde ze meteen telefonisch op de hoogte
Zeer mooie foto's! je komt hier ook uit de buurt?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:32 schreef thats-me het volgende:
Eerst passeerd er nog een Cargo
Vervolgens een SGMmtje
[ link | afbeelding ]
Ze zijn hier druk onder bezig met een tunnel.
[ link | afbeelding ]
Vervolgens ben ik in Hengelo gekeerd op de volgende Pimpel terug en rijden we net de verdiepte bak van Almelo in.
[ link | afbeelding ]
En hier was het allemaal om te doen, geen overweg, maar een weg over het spoor![]()
[ link | afbeelding ]
En we rijden er al weer uit, zoals je kunt zijn, er is geen hulpspoor meer..
[ link | afbeelding ]
Vervolgens moest ik in Almelo 10 minuten wachten dus even lekker in de zon gaan zitten, buiten de overkapping.
En toen kwam dit aangereden dus snel opstaan en foto schieten.
[ link | afbeelding ]
Vervolgens ben ik weer gaan zitten, en toen kwam er ook nog 2x Plan V voorbij als stoptrein richting Enschede.
[ link | afbeelding ]
Vervolgens te Wdn de 4241 nog geplaat, helaas was de zon achter de wolken dus ik camera goed instellen, komt de trein er aan komt net de zon weer te vervoorschijn, dus was beetje overbelicht.
[ link | afbeelding ]
Wtfquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Een homeprintje afdrukken met Fles![]()
[ afbeelding ]
alles is in het alfabet 1 letter opgeschoven
Ticket ophalen en gelijk printen. Dan gebeurt dit met de tweede pagina.quote:
Okay... lekker baggerquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ticket ophalen en gelijk printen. Dan gebeurt dit met de tweede pagina.
Ticket ophalen en eerst opslaan en vanuit lokaal printen gaat wel goed. De blokjes in die checker scramble staan wel goed trouwens
Daarom dus!quote:De stoomtrein van de SSN vandaag was voor een bruiloft Het bruidspaar en de aanhang stapten om iets voor tweeën op station Culemborg in. Een leuke verassing ook voor mij!
Nu is dat ongeveer ¤67.000,-, hoeveel was dat toen?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:13 schreef bork het volgende:
300.000 zloty er vanaf (schijntje in die tijd)
Misschien zal het ongetwijfeld in waarde zijn gestegen, want de zloty werd steeds sterker na de munthervorming in 1995.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 01:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nu is dat ongeveer ¤67.000,-, hoeveel was dat toen?
Je had beter die rode strepen kunnen bewaren.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 03:11 schreef James1988 het volgende:
Niet eens zó slecht if you ask me. Maar toch is hij in ICE-stijl mooier
Ik heb 't niet gemaaktquote:Op zaterdag 13 juni 2009 03:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je had beter die rode strepen kunnen bewaren.
Maar de maker heeft wel heiligschennis gepleegd. Een ICE zonder doorlopende streep vind ik niet kunnen.quote:
Dus mocht ik ooit met eigen Velaro's rond gaan karren dan moet er ook een doorlopende streep op? ('t is wel mooiquote:Op zaterdag 13 juni 2009 04:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar de maker heeft wel heiligschennis gepleegd. Een ICE zonder doorlopende streep vind ik niet kunnen.
Beter van wel.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 04:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus mocht ik ooit met eigen Velaro's rond gaan karren dan moet er ook een doorlopende streep op? ('t is wel mooi)
Jaquote:Op zaterdag 13 juni 2009 05:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Beter van wel.
We gaan vanavond HGBTF onveilig maken.
NS hispeed logo's mis ikquote:Op zaterdag 13 juni 2009 03:11 schreef James1988 het volgende:
Niet eens zó slecht if you ask me. Maar toch is hij in ICE-stijl mooier
12k km?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:15 schreef Irritatie100 het volgende:
In de zomer ga ik een treinreis maken van 12k km met wat vrienden
Heb er zin an!
In 3 weken tijd, dus zal uiteindelijk wel meevallenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:23 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
12k km?
Krijg je daar geen luie reet van?
3 weken lang van dordrecht naar amsterdam en terug?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In 3 weken tijd, dus zal uiteindelijk wel meevallen
Voornamelijk nachttreinen nemen we, en we doen het in kleine stukjes
Nou, niet helemaalquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:25 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
3 weken lang van dordrecht naar amsterdam en terug?
Benelux-treinquote:Treinverkeer Antwerpen-Roosendaal onderbroken
Uitgegeven: 13 juni 2009 11:40
Laatst gewijzigd: 13 juni 2009 16:19
BRUSSEL - Het treinverkeer tussen Antwerpen en Roosendaal is zaterdag in beide richtingen onderbroken geweest, doordat de bovenleiding even voorbij het Belgische Kapellen op twee plaatsen bleek te zijn beschadigd.
Door de defecten kwam een Beneluxtrein rond 09.30 uur vast te staan, aldus de Belgische spoorwegbeheerder Infrabel.
De passagiers van de trein moesten teruglopen naar het station van Kapellen.
In de loop van de middag werd één spoor vrijgemaakt voor internationale treinen. Binnenlandse treinen richting Kapellen zijn nog gestremd. Infrabel hoopt de problemen tegen de avond te hebben verholpen.
Ik heb ook ooit CKV gehad inderdaadquote:Op zondag 14 juni 2009 22:54 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Niet mijn idee, werd verplicht zegmaar
Ik ben die Toppers anders maar wat dankbaar. Ik denk dat zij er voor hebben gezorgd dat de IC richting Nijmegen in Utrecht iets vertraging had waardoor mijn vriendin en ik deze nog net konden halen (we kwamen vanaf Eindhoven) (Guus Meeuwis jaquote:
Ze germans are trying to imobilise our railroads! (oidquote:Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef dennistd het volgende:
Een containertrein uit Duitsland heeft even voor 22u een bovenleidingsportaal in Venlo omver gereden. Het treinverkeer richting de zuidkant ligt plat.
[ afbeelding ]
Als je daar als trein niet tegen kunt, ben je verkeerd gebouwd.quote:Op maandag 15 juni 2009 01:14 schreef James1988 het volgende:
Al hebben die locs wel flink wat te verduren natuurlijk... 200 km op en neer, meerdere malen per dag, 7 dagen per week.. die locs zijn gewoon op
Tof, ook gewoon het hele portaal naar de klote.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef dennistd het volgende:
Een containertrein uit Duitsland heeft even voor 22u een bovenleidingsportaal in Venlo omver gereden. Het treinverkeer richting de zuidkant ligt plat.
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook, maar Bart maakt hier wel een goed punt imo.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je daar als trein niet tegen kunt, ben je verkeerd gebouwd.
quote:Kijk naar de locomotieven reeks 21/27, die ongeveer dezelfde leeftijd hebben.
Het enige verschil is, dat de reeks 21/27 enkele honderdduizenden kilometers minder op hun teller hebben staan, dan een loc reeks 11.
Een loc reeks 27 staat ook vaker stil, zodat de afkoeling van de tractie-uitrusting veel beter is, wat de levensduur van de locomotief ten goede komt.
Je kan het een beetje vergelijken met een auto:
Een auto van 10 jaar oud met 400.000km op zijn teller, zal vaker technische problemen hebben dat een auto van 15 jaar met 100.000km op zijn teller.... Ook al is hij 5 jaar jonger.
Leuk punt, maar een paar honderdduizend kilometer is voor een loc een bescheiden jaarprestatie. Koeling zou opgevangen moeten worden in de reguliere systemen. De locs zijn 23 jaar oud o.i.d., die zouden het gewoon nog moeten doen. Ze hebben gewoon gedaan waar een loc voor gebouwd wordt: rijden. Ik snap niet dat dan beweerd wordt dat ze het dubbele gereden hebben dan waarvoor ze gemaakt zijn. Dan zou je toch zeggen: dan zijn ze dus verkeerd gemaakt.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar Bart maakt hier wel een goed punt imo.
Ook wat verder:
[..]
Dat bleek al binnen een uur een hoax te zijn trouwensquote:Op maandag 15 juni 2009 01:14 schreef James1988 het volgende:
Waarom denk je dat de 11.x 2 weken terug NL ineens niet meer in mocht?
Half - de locs mochten niet verder dan Rsd vanwege wat problemen met de remschijven bij één van die locs. Toen dat was verholpen mocht men weer verder naar Asd.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat bleek al binnen een uur een hoax te zijn trouwens
Praat me even bij: Wanneer was daar voor het laatst WEL sprake van?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef zwahiel het volgende:
Daarbij is de NMBS gewoon een schijtbedrijf wat hun spullen praktisch niet onderhoud. Net als de reeks 11. De signalering op de stations is hopeloos, (de stations zelf ook, neem je trapladder mee om in te stappen!) en ze kunnen een geplande vertraging praktisch niet communiceren. Altijd fijn, bedrijven die een gouden lijn uitbaten die erg veel aanzien had maar 't nu volledig verkloten door toedoen van de politiek en zuinigheids overwegingen van hunzelf. Dag aanzien, dag goede reputatie, dat punctualiteit. Waarvoor? Om een paar centen en wat eer... Sukkels!
1835.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Praat me even bij: Wanneer was daar voor het laatst WEL sprake van?
Nimby gedoe.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef zwahiel het volgende:
Liever niet dat in Venlo totaal onsporingen plaats gaan vinden, d'r komt genoeg linke soep voorbij op 't spoor wat midden in de stad ligt... Heeft B&W genoeg zorgen over. En Prorail ook!
Bron s.v.p.? Spoorwegmaterieel wordt normaal gesproken gebouwd op minimaal 30 jaar.quote:Daarbij waren deze loc's gebouwd met een levensduur van plusminus 20 jaar.
quote:Op maandag 15 juni 2009 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs de wadlopertjes hebben het langer getrokken. Dat waren echt skelters met een kartonnen doos erop.
Die zijn dan ook gebouwd door duewagquote:Op maandag 15 juni 2009 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs de wadlopertjes hebben het langer getrokken. Dat waren echt skelters met een kartonnen doos erop.
Het spul moet vervoerd worden van A naar B. Dus dan liever per spoor dan over de snelweg die ook dwars door woonkernen gaat. Het spoorvervoer is namelijk vele malen veiliger dan vervoer over de weg. Treinwagons kunnen heel veel meer hebben dan vrachtwagen opleggers.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef zwahiel het volgende:
Liever niet dat in Venlo totaal onsporingen plaats gaan vinden, d'r komt genoeg linke soep voorbij op 't spoor wat midden in de stad ligt... Heeft B&W genoeg zorgen over. En Prorail ook!
Als ik het goed heb zit het zo in elkaar:quote:Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef NordicBlue het volgende:
Van wie zijn die beneluxtrein-locs eigenlijk?
NS?
NMBS. De rijtuigen zijn inmiddels denk ik van NS Hispeed.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef NordicBlue het volgende:
Van wie zijn die beneluxtrein-locs eigenlijk?
NS?
Dat ding staat te verroesten in Leuven volgens mij, in afwachting van een ooit op te richten spoorwegmuseum...quote:Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef Cothen het volgende:
Overigens moet in België nog ergens een Benelux-Hondekop zijn, misschien kunnen ze die nog oplappen voor een paar slagen Brussel - Amsterdam...
daar komen de treinen dan ook niet (iets met niet genoeg kracht voor de bergen oid)quote:Op maandag 15 juni 2009 18:16 schreef NordicBlue het volgende:
Hmm, als NS HighSpeed de rijtuigen fixt, en België de locs, wat doet Luxemburg dan?
volgens mij nemen ze op dit moment sowieso niemand meer aan, en conducteur kun je niet als student doen volgens mijquote:Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
Nee, natuurlijk kan dat niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
Zich rot lachenquote:Op maandag 15 juni 2009 18:16 schreef NordicBlue het volgende:
Hmm, als NS HighSpeed de rijtuigen fixt, en België de locs, wat doet Luxemburg dan?
Ja hoor, kan best. Moet je eerst even een opleiding tot Buitengewoon Opsporings Ambtenaar met goed gevolg afronden, maar het kan bestquote:Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |