zomer 1994, wachten in Berlin Ost of Lichtenberg om de slaaptrein naar Krakow in te hobbelen. Ik sta samen met een stelletje te leunen tegen "onze" waar we nog niet in kunnen. Ik vraag in mijn paasbeste Pools aan haar waarom we moesten w88, vertelt ze me, gast mompelt iets zegt ze in keurig Nederlands wat ze tegen mij had gezegd in het Pools. Affijn, ijs gebroken en een paar uur nog iets gedronken in het restauratierijtuig. Bleken ze naar Krakow te gaan om de reis uit te proberen. Over 6 weken gingen ze daar trouwen en zijn familie moest vanuit Nederland reizen. Affijn kreeg ook nog een uitnodiging voor die bruiloft

Af moeten slaan omdat ik in dar weekend weer naar Nederland moest.
6 weken vliegen voorbij en ik terug, maar helaas overstroming en er ging niks richt Wroclaw. Ik had wel een treinkaartje maar had er niks aan. Dan maar richting Warszawa en daardan verder.
Affijn coupeetje in met plaatsreservering met 5 enthousiaste Polen, ik niet zo want was bekaf en moest nog iets verzinnen om in NL te komen. Kaartjes controle goede coupe maar fout treinstel meneer. Dus ik wil verder maar dat mocht niet van de coupegenoten toch genokt want ik had het niet.
Zelfde coupe ander treinstel: inhoud 1 jonge dame en een AH-tas. Wat nu, beetje Pools, blijkt zij ooj NL te spreken. Wat doe je ddan blabla, ze was even in Polen en reisde wat en moet zondag in Krakow zijn voor een bruiloft maar ging nu even naar Warszawsa. Bruiloft?Krakow? Ik noemde de naam van het stel van 6 weken eerder en inderdaad daar ging ze naar toe!!!!
Bleek de opvolgster van mevr.1 te zijn die stopte als au pair in Eindhoven nu ze ging trouwen.
In Warszawa bij Wasteels werd mijn probleem gefixt en kreeg ik een kaartje op de trein van Moskou naar Amsterdam. En daar kwam ik in een coupe met de look-a-like van Seth Gaaikema (hel) maar daar over later misschien meer,
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...