ik verwacht dat de ns zich vandaag op overmacht gaat beroepen...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:05 schreef greavy het volgende:
En, na de vertragingen vandaag allemaal massaal geld terug eisen![]()
NS zal denk ik veel geld terug claims krijgen![]()
Meer informatie: NS - Geld terug bij vertraging
Ik citeer uit de algemene voorwaarden:quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:05 schreef greavy het volgende:
En, na de vertragingen vandaag allemaal massaal geld terug eisen![]()
NS zal denk ik veel geld terug claims krijgen![]()
Meer informatie: NS - Geld terug bij vertraging
Zou de NS daar een verzekering voor afgesloten hebben; geld terug claims veroorzaakt door natuurfenomenen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:05 schreef greavy het volgende:
En, na de vertragingen vandaag allemaal massaal geld terug eisen![]()
NS zal denk ik veel geld terug claims krijgen![]()
Meer informatie: NS - Geld terug bij vertraging
Nou ik denk van wel. Toen het treinverkeer helemaal stilgelegd moest worden bij de grote storm van 18 januari 2007 werd er namelijk ook gewoon uitbetaald. Je kunt een hoop van NS zeggen, maar daar zijn ze echt niet kinderachtig in hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:09 schreef NordicBlue het volgende:
Ik citeer uit de algemene voorwaarden:
"In het geval dat een vertraging het gevolg is van overmacht voor NS is NS niet gehouden tot restitutie over te gaan. Van overmacht is bijvoorbeeld sprake in geval van omstandigheden waardoor de dienstregeling geheel of grotendeels niet kan of naar behoren kan worden uitgevoerd, zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, dreiging van terroristische aanslagen, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm en sneeuw."
Denk dus dat niemand iets krijgt
Ik denk 't ookquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik verwacht dat de ns zich vandaag op overmacht gaat beroepen...
Klopt. Me zus had toen ook geld terug gekregen (moest van Leeuwarden naar Amersfoort)quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik denk van wel. Toen het treinverkeer helemaal stilgelegd moest worden bij de grote storm van 18 januari 2007 werd er namelijk ook gewoon uitbetaald. Je kunt een hoop van NS zeggen, maar daar zijn ze echt niet kinderachtig in hoor
Rotterdam Centraal?quote:
En die loopbrug hè.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
t is Rotterdam! GTWtje staat er regelmatig!
Oh is dat een loopbrugquote:
Moet je voor de grap eens een poosje op die loopbrug gaan staan en wachten tot er een zooitje mensen op een sukkeldrafje voorbij komt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh is dat een loopbrugIk dacht de overkapping
Schommelt dat ding? Is me nog nooit opgevallen, ik loop er morgenochtend wel even overheen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens een poosje op die loopbrug gaan staan en wachten tot er een zooitje mensen op een sukkeldrafje voorbij komt.
Je weet niet wat je meemaakt
is wel meer dan dat hoor. De bakken worden op compleet andere draaistellen gezet, omdat je wisselt van breedspoor naar normaalspoor of andersomquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:28 schreef ghizzer het volgende:
tvp
m'n broertje is net terug van vakantie. Hij reisde van Kiev via Lviv naar Krakau.. moesten ze bij grens Polen/Oekraïne de wielen van de trein verwisselen.
Én vice versaquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is wel meer dan dat hoor. De bakken worden op compleet andere draaistellen gezet, omdat je wisselt van breedspoor naar normaalspoor of andersom
Is dat eigenlijk een betaalde dienst of zo?quote:
Nee, is helemaal gratis.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk een betaalde dienst of zo?
Zag het rijden, erg vreemd in het oostenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:53 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag DD-AR als intercity van Nijmegen naar Den Helder dat zie je normaal ook nooit
Jaquote:
Er zijn ten eerste geen knipperende rode lampen, en ook geen slagbomen. Staat enkel met van die borden aangegeven met die hekken erop. Is namelijk op een industrie in het havengebiedquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JaWant als je onder knipperende rode lampen een spoorwegovergang op rijdt kan je toch ECHT niks gebeuren
Kratje dat er een vrouw aan het stuur zat
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:23 schreef dennistd het volgende:
Boem in de Amsterdamse Houtrakpolder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: OHIH
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die komen met kerst wel weer terug in het jaaroverzichtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik had minimaal een "We staan hier in...." verwacht![]()
En de 8709 reed als stopper tussen Den Haag Centraal en Haarlem.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:53 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag DD-AR als intercity van Nijmegen naar Den Helder dat zie je normaal ook nooit
Wie zulke fouten maakt, moet een permanent rijverbod opgelegd krijgen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
je moet wel heel blind zijn om een langzaam rijdende goederentrein over het hoofd te zien
Nog erger: in een VIRM gaan zitten en wachten tot ie gaat rijden. Je weet niet wat je meemaakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Schommelt dat ding? Is me nog nooit opgevallen, ik loop er morgenochtend wel even overheen.
HA HAquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:36 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nog erger: in een VIRM gaan zitten en wachten tot ie gaat rijden. Je weet niet wat je meemaakt.
Over een schommelsteiger naar de schommelboot?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Schommelt dat ding? Is me nog nooit opgevallen, ik loop er morgenochtend wel even overheen.
Klopt, en die goederentreinen gebruiken ook nog regelmatig bij die overwegen hun hoorn..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
dat ontslaat je nog nit van je verplichting om gewoon uit je doppen te kijken
Volgens de nieuwsberichten zijn er een stuk of 30 treinen niet uitgereden vanmorgen. De Belgische conducteurs zijn nog steeds boos over dat ongeval van eerder deze week. Beetje zinloze staking dit, ik snap dat ze hun punt duidelijk willen maken. Maar dit zet geen zoden aan de dijk om veiligheidsprocedures aan te passen.quote:Door een werkonderbreking op het Belgische spoorwegnet, is de treindienst verstoord. Infrabel en de NMBS doen er alles aan om de treindienst zo snel mogelijk te herstellen. Wij bieden onze excuses aan voor de hinder die u kan ondervinden.
http://www.nu.nl/algemeen(...)jding-met-trein.htmlquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Kratje dat er een vrouw aan het stuur zat
Lang leve de Scharfenbergkoppeling?quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:48 schreef Mathijz het volgende:
Een lege VIRM was net gekoppeld aan een sprinter, vreemd gezicht om te zien.
Nouja, ze hebben een paar weken proefgereden in de sprinter Den Haag-Utrecht, maar er waren zoveel problemen dat ze weer aan de kant gezet zijn. Nu is er nieuwe software die getest wordt, en als dat goed gaat worden ze ingezet in de 19800 (stoptrein Den haag-Gouda). En als dat ook probleemloos verloopt gaan ze ook de sprinter Den Haag-Utrecht weer rijden, en als ook dat goed gaat gaan ze andere series in.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef Steve-O het volgende:
Wanneer gaat die nieuwe sprinter eigenlijk rijden dat ding heeft ook al een tijdje onderbesmeurt bij asd CS gestaan namelijk?
Heel eenvoudig: Gebeurt er iets vervelends, op wat voor manier ook?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NS least de treinen ook vanuit Ierland, dat is toch weer vanwege belastingvoordeelquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:54 schreef Guard het volgende:
sell & lease back is echt niets bijzonders hoor. Gewoon een manier om nu kapitaal vrij te maken terwijl je de stellen toch kunt blijven gebruiken.
Ik weet niet hoor, maar Descheemaecker kletst uit z'n nek... een primeur, surequote:NMBS lanceert trajectinformatie per sms
Elke treinreiziger kan vanaf september via sms op de hoogte worden gehouden van de spoordienstregeling op het traject dat hem interesseert. Dat heeft de spoorwegmaatschappij NMBS woensdag meegedeeld. NMBS-topman Marc Descheemaecker spreekt van een 'Europese primeur'.
De nieuwe - betalende - dienst maakt deel uit van het nieuwe gamma diensten 'Train Info Services' waarmee de NMBS realtime-informatie wil aanbieden aan de klanten.
'Uit onze kwaliteitsbarometer is gebleken dat klanten realtime-informatie vragen', zei Sabin S'Heeren, de directeur-generaal Reizigers Nationaal van de NMBS. 'De statische informatie (via bijvoorbeeld affiches, borden) wordt wel goed bevonden.'
Met de sms-dienst SMS 2828 biedt de maatschappij 'gepersonaliseerde informatie aan, op eender welk moment en op eender welke plaats', aldus S'Heeren. Reizigers zullen per sms informatie kunnen krijgen over de dienstregeling van een treintraject naar keuze, waarbij ze steeds drie voorstellen krijgen om op de door hen gevraagde bestemming te raken.
In juni en juli wordt het systeem getest. Nadien volgt een grote communicatiecampagne voor de lancering in september. De dienst is betalend (0,60 euro voor activering en dan 0,15 euro per verstuurde of ontvangen sms).
Voor abonnementhouders wordt daarnaast in september de gratis dienst 'My Train Info' gelanceerd. Daarbij kan de klant ook op de hoogte worden gehouden - via sms of Windows Live - van storingen op maximaal vier door hemzelf gekozen treintrajecten.
Bron: De Standaard
Ik zorg wel voor de dienstregelingen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Zouden wij als FOK!kers een hostile takeover van de hele NMBS kunnen doen? Dan word ik wel CEO, dan mag Dr_Flash reizigers nationaal doen, Zug-Chef zetten we op B-Cargo en NikkelCobalt wordt verantwoordelijk voor de afdeling Inrichting en Kleurtjes.
Ik mag toch hopen dat deze dienst een stuk beter wordt dan die achterlijke sms-onzin van de NS.. 'k Heb nooit begrepen waarom ze sms'jes sturen met die standaard "Mja er is iets gewijzigd maar we zeggen lekker niet wat, daarvoor moet je even alsnog dat tyfustrage Reisplanner Xtra opstarten" zooi, om vervolgens te zien dat m'n trein een schokkende 1 (één!) minuut vertraging heeftquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar Descheemaecker kletst uit z'n nek... een primeur, sure
* James1988 mompelt iets over Reisplanner Xtra
Bij onze zuiderburen zijn ze het trouwens met me eens...
En VIRMs in Brabant, Limburg en België. Dan maken we een hoop mensen hier blij omdat zij meer koplopers en ICRm's krijgen. Misschien zelfs nog wat ICK terug in dienst, en dan vooral op lijnen als Rotterdam - Groningen ofzo. In de ochtendspitsquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zorg wel voor de dienstregelingen.
Excuse me?quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
En VIRMs in Brabant, Limburg en België. Dan maken we een hoop mensen hier blij omdat zij meer koplopers en ICRm's krijgen.
Brussel - Leuven - Geel - Turnhout - Tilburg - Eindhoven, zoiets?quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoor niets over een directe verbinding tussen Brussel en Eindhoven. Moet wel tijd worden.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoor niets over een directe verbinding tussen Brussel en Eindhoven. Moet wel tijd worden.
Brussel - Lier - Herentals - Lommel - Weert - Eindhovenquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:
Brussel - Leuven - Geel - Turnhout - Tilburg - Eindhoven, zoiets?
Nee, ik gok op Brussel - Antwerpen - Breda - Tilburg - Eindhovenquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Brussel - Lier - Herentals - Lommel - Weert - Eindhoven
Gaarquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, ik gok op Brussel - Antwerpen - Breda - Tilburg - Eindhoven
Als je maar niet gaat vingerverven.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:37 schreef NordicBlue het volgende:
Mag ik dan de treindienstleider worden?
Prima, maar dan géén vogelbekdiern, en géén 60% hogere prijzenquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, ik gok op Brussel - Antwerpen - Breda - Tilburg - Eindhoven
Charleroi klinkt als shoarma en dat kunnen ze daar beter gaan doen ook. Opbokken met die wafelijzerpolitiek, ik investeer dan liever 100 M in ICE's ofzoquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Wafeljzerpolitiek omdat er ook 100 M in de leefbaarheid van Charleroi gestopt moet worden
quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:37 schreef NordicBlue het volgende:
Mag ik dan de treindienstleider worden?
quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
en wie geven we t beheer over de seinen en wissels dan? :/
ja.. die zorgt dat de trein er normaal overheen kan stuiteren.. maar de vingerverf brigade moet ze wel vervangen / aansluitenquote:
en ik dan?quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Zouden wij als FOK!kers een hostile takeover van de hele NMBS kunnen doen? Dan word ik wel CEO, dan mag Dr_Flash reizigers nationaal doen, Zug-Chef zetten we op B-Cargo en NikkelCobalt wordt verantwoordelijk voor de afdeling Inrichting en Kleurtjes.
I like, de familie Bork is Leuven-fan, een jaarlijks terugkerend fenomeen.quote:Brussel - Leuven - Geel - Turnhout - Tilburg - Eindhoven, zoiets?
Gief me the papers!quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:55 schreef James1988 het volgende:
bork: euhhm, jij en je zoon worden beheerders van alle stations, want dat brengen we allemaal onder bij NMBS Poort.
Hehe, dat lijkt je wel wat? Jullie krijgen alle zeggenschap dan, ook over inrichting, faciliteiten, en als je wilt kun je Sterfex erinstoppen.quote:
Kunnen we meteen de aanwezige Starbucks-vestigingen sluiten en nieuwe filialen verbieden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:09 schreef James1988 het volgende:
Het is België, daar hebben ze nog geen Sterfex. Misschien kunnen we alle Nederlandse Sterfex-vestigingen naar BE verplaatsen en hier goede zaken erinzetten. België als afvoerputje gebruiken zegmaar
Ik heb geen last van Smullers. Die willen mij namelijk toch niet als klant.quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
opbokken met de smullers dan :w
Kees Kroket, McDonalds, Burger King en KFC.quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
en define goede zaken dan ff ?
Nou ja zo ongeveer alles BEHALVE stervex misschien?quote:
Nee nee, veel beter nog: Taurussen met Viaggio-rijtuigen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:01 schreef James1988 het volgende:
ProRail België B.V.
[..]
Prima, maar dan géén vogelbekdiern, en géén 60% hogere prijzen
ik ben zostraks nog bij die zaak in Utrecht geweestquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:14 schreef James1988 het volgende:
Ik zie liever een Bram Ladage in Rotterdam
Viaggio Comfort hoop ik wel?quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee nee, veel beter nog: Taurussen met Viaggio-rijtuigen.
éénmaal de martino hierquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:32 schreef bork het volgende:
ehm Panos in NL dan maar?
http://www.panos.be/nl/ar(...)os/marques/panos.cfm
Ssssstttt, niet over staken beginnen...... nieuw management betekent niet meteen tevreden werknemersquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zou bij de FOK!NMBS eerst een zorgen dat ze die geldverspillende non-technologie projecten staken, ipv te discussieren over welke cateringdiensten er aanwezig moeten zijn op de stations
Geld opent vele deurenquote:Op donderdag 28 mei 2009 00:24 schreef James1988 het volgende:
Nja, reken er maar niet op dat je makkelijk > 50% aandelen kunt krijgen... dan moet je de enige aandeelhouder (de Belgische overheid) wel hele mooie beloftes maken, willen ze dat doen. Als ze 6 miljard euro subsidie per jaar overhebben voor de spoorwegen, moet er voor hun wel heel wat te halen zijn wbt. rendement en inspraak. Helaas.
Wat is klein beginnen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 00:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Laten we eerst klein beginnen, net zoals bij Ebbsfleet United.
En een nieuw CAO, om te voorkomen dat het personeel in Vlaanderen elke aangelegenheid grijpt om grève te voeren.quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:54 schreef James1988 het volgende:
Dat is een heel goed punt. Sowieso zouden er een hele hoop dingen veranderen, waaronder een hele hoop management en ambtenarijlagen zouden moeten verdwijnen.
Uiteraard, beetje bij beetje. Wel in serieuze hoeveelheden, het is wel een genationaliseerd bedrijf. Het is dan niet interessant om 0,5% aandelen opeens uit handen te geven.quote:Op donderdag 28 mei 2009 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Laten we beginnen bij 0,5% van de aandelen.
En anders wat slachtoffers van de crisis (mensen die hun werk zijn kwijtgeraakt) door middel van een wurgcontract (werk = inkomen, dus ze moeten wel) aan het werk zetten. Moeten we wel snel zijn overigens.quote:Op donderdag 28 mei 2009 03:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En een nieuw CAO, om te voorkomen dat het personeel in Vlaanderen elke aangelegenheid grijpt om grève te voeren.
Panos zit al op Station rijswijkquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:32 schreef bork het volgende:
ehm Panos in NL dan maar?
http://www.panos.be/nl/ar(...)os/marques/panos.cfm
Dat is 1 van de Plan U's uit Haarlem, die wordt in Amf verder opgeknapt na de grondige vernielingen van enkele weken geleden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:47 schreef bork het volgende:
Gisteren stond die ene OS VIRM die op Amersfoort CS bivakeert er 's middags niet meer (16.03 zag ik hem voorbijkomen) nu staat ie er weer braaf.
Maar wat veel leuker was en helaas was ik niet snel genoeg om iets te klikken stond er een rode mat'64 als ik het goed gezien heb, iemand meer info?
Kijk eens, dank u wel, hij zag er inderdaad niet zo puik uit, plastic op een raampje enzo.quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is 1 van de Plan U's uit Haarlem, die wordt in Amf verder opgeknapt na de grondige vernielingen van enkele weken geleden.
Ze gaan ze opknappen! Tof!quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is 1 van de Plan U's uit Haarlem, die wordt in Amf verder opgeknapt na de grondige vernielingen van enkele weken geleden.
Gistermiddag stonden er een 1600-loc en ICM-III 4080quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:47 schreef bork het volgende:
Gisteren stond die ene OS VIRM die op Amersfoort CS bivakeert er 's middags niet meer (16.03 zag ik hem voorbijkomen) nu staat ie er weer braaf.
Die zag ik vorige week nog in Dortmund staanquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:02 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een mooie trein is een Br103 met TEE ook:
Jammer dat we in Nederland niet een dergelijke trein hebben, een 1200 mit een sleep bolkoppen o.i.d.
Een 1100 met een 6-tal Plan D rijtuigen moet wel lukken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:02 schreef von_Preussen het volgende:
Jammer dat we in Nederland niet een dergelijke trein hebben, een 1200 mit een sleep bolkoppen o.i.d.
Ja. Ik lees ook dat het allemaal niet zo gek veel boeitquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Chantage = pech voor Arriva.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=82050quote:Trein maakt onverwachte stop in Onnen
GRONINGEN - De stoptrein van Assen naar Groningen heeft woensdagavond een merkwaardige afslag genomen. Ter hoogte van Onnen boog de trein plotseling af.
De machinist ging boven op de rem en de trein kwam tot stilstand op het grote rangeerterrein van Onnen. Het bleek dat er een wissel verkeerd stond. Het plotseling uitstapje wekte op de lachspieren van de meeste passagiers.
Nadat er wat wissels waren omgegooid kon de trein weer verder op het juiste spoor. De reis duurde door deze onverwachte pitstop een uur langer.
Het zou mischien mogelijk zijn, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat er een rondrit komt met een 1200 en 3 of 4 historisch verantwoorde rijtuigen, die ook netjes opgeknapt zijn (een trein van 8 rijtuigen zul je in Nederland nooit vol krijgen).quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:39 schreef Cothen het volgende:
[..]
Een 1100 met een 6-tal Plan D rijtuigen moet wel lukken.
Een 1200 met een 8-tal Plan E rijtuigen lukt ook nog wel
Huh? Dus omdat de trein per ongeluk Onnen opgestuurd is, duurde het een uur langer?quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn lekker bezig hier in het noorden:
[..]
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=82050
Het spoorwegmuseum zegt wel zo'n trein van de zomer in te willen zetten als Heimwee-express. Echt een rondrit kan je dat niet noemen maar ben toch benieuwd wat voor moois dit op zal leveren.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het zou mischien mogelijk zijn, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat er een rondrit komt met een 1200 en 3 of 4 historisch verantwoorde rijtuigen
precies.. gewoon een aanbesteding uitschrijven voor dat spoorquote:
Of RegioNS.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. gewoon een aanbesteding uitschrijven voor dat spoor
mischien is het wat voor veolia of CXX
of NMBSquote:
quote:Dre op somda
Vanwege een stroomstoring tussen Amf en Hvs reed de 1530 maar tot Amf, en is daarna op de (30)1633 gekeerd richting Es. Aan het einde van de middag stond de stam nog in de tuin van Es, met elocs 1741 (Gronause zijde) en 1858 (Hengelose zijde).
Bovendien is elke link met een dienstregelingfolder zo goed als dood. Je kunt er geen pindakaas van maken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 07:26 schreef Fixers het volgende:
@Ofyles: Moet je de site van het MIVB/STIB eens proberen. Eérst zoeken naar welke taal je begrijpt, het zijn twee compleet aparte sites voor Nederlands en Frans. Daarna is in het ondoenbaar om even te kijken welke metro in welke richting je moet hebben om ergens te komen. Het is nog erger dan bij Veolivla.
Ik heb een beetje met CSS geëxperimenteerd, ik ga maar een belang in VVM De Lijn kopen om die apentoestanden weg te werken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 07:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu ruikt een gat in de markt voor 9292ov.be
Echte faalhazen daar bij Arriva. Ze zijn in de 10 jaar dat ze hier rijden nog geen spat veranderd. Alleen maar omzet maken, maar niet aan de passagiers denken. Het wordt tijd dat infrastructuur en materieel door de OV-autoriteit zelf worden geregeld, net zoals in Zweden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
En nu in normaal begrijpbare taal ?quote:Dre op somda
Vanwege een stroomstoring tussen Amf en Hvs reed de 1530 maar tot Amf, en is daarna op de (30)1633 gekeerd richting Es. Aan het einde van de middag stond de stam nog in de tuin van Es, met elocs 1741 (Gronause zijde) en 1858 (Hengelose zijde).
Per direct. Ik heb veel meer vertrouwen in Transdev, omdat deze in Frankrijk en Engeland al bewezen heeft respect te hebben voor de regionale tradities en in samenspraak met verschillende gemeenten/regio's nog aan innovatie doet.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. gewoon een aanbesteding uitschrijven voor dat spoor
mischien is het wat voor veolia of CXX
quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:45 schreef dennistd het volgende:
Vanwege een stroomstoring tussen Amersfoort en Hilversum reed trein 1530 (Deventer-Amsterdam) maar tot Amersfoort, en is daarna op de (30)1633 (trein Schiphol-Enschede) gekeerd richting Enschede. Aan het einde van de middag stond de stam nog in Enschede, met elocs 1741 (aan de oostzijde van de stam) en 1858 (aan de westzijde).
Volgens mij eerst alleen de 121 (deze staat te Amf).quote:
Jammer voor Arriva, maar Qbuzz gaat rijden in Groningen...quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Gefelicteerdquote:
Goed zo, prijs jezelf lekker de markt uitquote:Op donderdag 28 mei 2009 18:48 schreef dennistd het volgende:
Het gaat om de busconsessie, niet de trein. Die loopt nog gewoon door, en Arriva zal die ook gewoon moeten blijven rijden. Ze willen alleen niet meer meebetalen aan nieuw spoor.
Ik hoop ook dat beiden failliet raken, evenals Stagecoach (quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo, prijs jezelf lekker de markt uitMisschien kan Veolia ook wat van Arriva leren
Oprotten met die kutfalers.
Ik vind het echt gezeik van Arriva. Het zijn verschillende concessies, niet janken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:48 schreef dennistd het volgende:
Het gaat om de busconsessie, niet de trein. Die loopt nog gewoon door, en Arriva zal die ook gewoon moeten blijven rijden. Ze willen alleen niet meer meebetalen aan nieuw spoor.
Tijd voor een nieuwe ontwerpafdeling.quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
Hier alvast een impressie van uw ontwerpafdeling:
[ afbeelding ]
Roze, dat kun je toch niet menen!quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
Hier alvast een impressie van uw ontwerpafdeling:
[ afbeelding ]
COC!Rail bedoel je natuurlijkquote:Op donderdag 28 mei 2009 19:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
Hier alvast een impressie van uw ontwerpafdeling:
[ afbeelding ]
Ik niet.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:28 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
[..]
Iets tegen Geenstijl ofzo?
Het ging me ook om de post van Peterseliemanquote:
Danny niet hoorquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:46 schreef NikkelCobalt het volgende:
Maar de CEO wilde per se een roze vloot
Ja, doe je toch iets niet goed, ik heb tickets naar Paris voor 22 Euro, nu jij weerquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat in de hel is die Thalys godsonmogelijk schoftig duur zegecht niet normaal. Zelfs als je het met de ICE vergelijkt.
Een week van tevoren boeken, niet annuleerbaar of omboekbaar, laagst mogelijke tarief, retour incl. reservering:
Utrecht - Duisburg 40 euro voor 328 km = 12,2 ct/km
Rotterdam - Antwerpen 58 euro voor 200 km = 29 ct/km
Zijn die mongolen helemaal van de fucking pot gerukt of wat?
Vier maanden van tevoren geboekt op kneiter onmogelijke tijdstippen ja.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, doe je toch iets niet goed, ik heb tickets naar Paris voor 22 Euro, nu jij weer
Nee hoor, vorige week boeken voor heel de periode Juliquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vier maanden van tevoren geboekt op kneiter onmogelijke tijdstippen ja.
Net zoals in Engeland.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vier maanden van tevoren geboekt op kneiter onmogelijke tijdstippen ja.
* Guppy wijst naar siggiequote:
Ja, Vande Guppelaar gaat een ECHT mooie trein tekenen voor onsquote:
quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:26 schreef James1988 het volgende:
Bij deze mag Guppy de officiële nieuwe huisstijl voor FOK!Rail gaan ontwerpen, die consequent doorgevoerd gaat worden. Van het mega-logo op de treinen en stations tot de bumpersticker op de tweedehands auto van het neefje van de zus van de zwager van Dr_Flash*.
* Of van iemand anders indien dit een onmogelijke combinatie is
Qua fonts prefereer ik: Calibri, Conduit ITC, Frutiger, Segoe UI of Trebuchet MS.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ze kan beter een nieuwe stijl
bordjes
gaan ontwerpen
snelschakelaartje ofzo wat niet goed afsloeg?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
OKee, er is in GC een topic met een filmpje. Een gast loopt in India over het dak van een trein, pakt de bovenleiding beet en is smoking carnage. Maar: Waarom TWEE ontladingen?? (Duvel?)
'Shocking' news! Man raakt hoogspanningsleiding aan!
Bordjesfapper!quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ze kan beter een nieuwe stijl
bordjes
gaan ontwerpen
Ik weet niet wat ze in India draaien, maar ik denk either 15 of 25 kV jaquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
snelschakelaartje ofzo wat niet goed afsloeg?of gewoon nog genoeg vocht om geleiding te maken..
* Ou-Tannu denkt dat er ook wel meer dan 1.5 kv op die snoertjes staat
En nu?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de bordjesfapperbaas
Sorry, filmpje doet het hier niet...quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
OKee, er is in GC een topic met een filmpje. Een gast loopt in India over het dak van een trein, pakt de bovenleiding beet en is smoking carnage. Maar: Waarom TWEE ontladingen?? (Duvel?)
'Shocking' news! Man raakt hoogspanningsleiding aan!
Kun je nagaan hoe erg DD-AR is als je VIRM toejuicht!quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:54 schreef knars het volgende:
vandaag mocht de vlag uit, wat in de ochtendspits reed er een 6baks VIRM op de stopper Rotjeknor - Gouda - Amsterdam ipv DD-AR
edit: op YT is hij alweer verwijderd. Nou ja in dat topic staan genoeg links naar andere versies, ook 2 anim gifjes.quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:26 schreef James1988 het volgende:
Bij deze mag Guppy de officiële nieuwe huisstijl voor FOK!Rail gaan ontwerpen, die consequent doorgevoerd gaat worden. Van het mega-logo op de treinen en stations tot de bumpersticker op de tweedehands auto van het neefje van de zus van de zwager van Dr_Flash*.
* Of van iemand anders indien dit een onmogelijke combinatie is
Oh, dat is heel vet om te doen!! Zou ik graag eens doen in ieder gevalquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ze kan beter een nieuwe stijl
bordjes
gaan ontwerpen
quote:Op het station in Zwolle is zojuist een goederentrein in botsing gekomen met een personentrein.
Daarbij zijn vermoedelijk gewonden gevallen. De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt. Nadere informatie volgt.
http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=97616
quote:
een stopper naar Ut, vermoedelijk trein 5634, gereden door de LED-DD-AR, is in botsing gekomen met een ACTS-containertrein ri Amf, getrokken door een 1600, welke over sp1 reed. De aanrijding heeft waarschijnlijk op wissel 79B plaats gevonden. Er staan voertuigen naast de rails, in ieder geval van de ACTS-trein, want er zit ook een knik in sp12 (perron Kamperlijntje). Verder zijn alle hulpdiensten vertegenwoordigdquote:
No shit, Sherlockquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoor net dat er bij Zwolle 2 treinen elkaar een kusje hebben gegeven
mwa, ProRail heeft zeker geen vormgevers daar? ik houd alle opties openquote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mja. Het land in chaos, uit het raam springen kan niet (zie tralies), je keert de ellende de rug toe. Daar sta je dan. Hoe kon die sollicitatie ooit een goed idee lijken?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, als dit het beste is wat ze op het gebied van blije medewerkers op de been te brengen hebben, zou ik er nogeens twee keer over nadenkenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:18 schreef Guppyfriend het volgende:
mwa, ProRail heeft zeker geen vormgevers daar? ik houd alle opties open
Dan kennen ze mij nog nietquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, als dit het beste is wat ze op het gebied van blije medewerkers op de been te brengen hebben, zou ik er nogeens twee keer over nadenken
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet lang meer dus![]()
1 keer is het leuk, 2 keer ook wel, de 3e keer is tot daar aan toe maar dit is al de zoveelste keer, hij is gewoon niet leuk meer nuquote:
Vooral op blijven reagerenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
1 keer is het leuk, 2 keer ook wel, de 3e keer is tot daar aan toe maar dit is al de zoveelste keer, hij is gewoon niet leuk meer nu
Ligt het aan mij of is de NS hun logica kwijt?quote:Reizigers tussen Zwolle en Groningen/Leeuwarden kunnen omreizen via Meppel.
Wordt het spoor in ieder geval weer eens gebruikt. Sinds de schoolreisjes vanuit Staphorst niet meer met een Mat'54 is wordt het niet echt meer gebruikt voor reizigers.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen rijden tot Meppel en vandaar uit pendelen met diesel en bussen naar Zwolle?
Zie in de actuele vertrektijden dat er een vanuit Meppel een trein vertrekt naar Zwolle vanaf spoor 1. Het perron dat aan dat spoor ligt, ligt wel erg laag
had liever een virm kapot gezienquote:
nee hoor: Amersfoort->Almeloooo->Zwolle->Meppel->Rest van het Noorden.. dus niks aan de handquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
had liever een virm kapot gezien
zouden de kneuzen nu wakker worden..? dat als zwolle er uit ligt dat t noorden meteen onberijkbaar is per spoor?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat als zwolle er uit ligt dat t noorden meteen onberijkbaar is per spoor?
En toen ging je nogeens nadenkenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:40 schreef thatsme het volgende:
nee hoor: Amersfoort->Almeloooo->Zwolle->Meppel->Rest van het Noorden.. dus niks aan de hand
precies....quote:
Die plaats bestaat niet. Heeft geen 19 lettersquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:40 schreef thatsme het volgende:
[..]
nee hoor: Amersfoort->Almeloooo->Zwolle->Meppel->Rest van het Noorden.. dus niks aan de hand
het helpt! Het wordt er nog makkelijker vanquote:
Nu kan het zelfs via Deventerquote:Verstoring
Aanrijding Zwolle, vr 29 mei
Zwolle↔Amersfoort en Zwolle↔Kampen
Door een aanrijding rijden er tussen
Zwolle en 't Harde en tussen Zwolle en
Kampen geen treinen maar bussen.
IC's rijden niet tussen Amersfoort en
Zwolle.
Vertraging: 15-30 minuten.
Reisadvies:
* Zwolle↔Amersfoort via Deventer
Prognose:
* Onbekend
Ja, dat is omdat ze zsm weer wat sporen in dienst stellen in dit geval. Het gaat erom "als Zwolle eruit ligt"quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:47 schreef thatsme het volgende:
het helpt! Het wordt er nog makkelijker van
Nu kan het zelfs via Deventer
Op moment van schrijven van het vorige bericht reed de stopper Enschede<>Zwolle nog gewoon, netzo als een pendel Zwolle<>Meppel.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is omdat ze zsm weer wat sporen in dienst stellen in dit geval. Het gaat erom "als Zwolle eruit ligt"
Hoewel er voor doorzetters natuurlijk in Amersfoort - Rheine - Leer - Groningen nog wel een escape route isquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:54 schreef thatsme het volgende:
ja als het niet deze situatie gaat en heel Zwolle ligt eruit, ja dan heb je gelijk
als de NS het omreiden 100% vergoed + vergoeding voor de vertragingen.. PRIMAquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoewel er voor doorzetters natuurlijk in Amersfoort - Rheine - Leer - Groningen nog wel een escape route is
Na ja, met de frequentie van de Berlijntrein en op Leer-Nieuweschans is het toch bijna sneller om gewoon in Amersfoort te wachten totdat de treinen weer rijden...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoewel er voor doorzetters natuurlijk in Amersfoort - Rheine - Leer - Groningen nog wel een escape route is
Personeel herkenbaar in beeld gebracht, zal wel weer gedoe over komen....quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:13 schreef TommyGun het volgende:
http://www.flickr.com/photos/36832673@N07/sets/72157618874941055/ pics!
Ohja Nederland he, maken zich druk om niksquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Personeel herkenbaar in beeld gebracht, zal wel weer gedoe over komen....
Het ziet er nogal goederentrein uitquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:16 schreef Nightshadow het volgende:
Ze hadden die 1600 wel eens eerst mogen wassen voordat ie op de foto kwam
Als je had opgelet, wist je dat dat er aan zit te komen: ATB-Vv.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:46 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het ziet er nogal goederentrein uit. Maar dit is toch al het driehonderdduizendste ongeluk, dat op precies dezelfde wijze plaats vind. Het verbaast mij nogal, dat het maarn iet opschiet met een goed treinbeveiligingssysteem...
Ontkoppeld van een stam DD-AR? Daar komen ze ook zwart vandaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:02 schreef James1988 het volgende:
Zojuist de 1730 gespot bij NedTrain Tilburg, met een zwarte neus. Was hij bij een brand oid betrokken?
Maar het blijft wel een leuk filmpje, met dat geluid van die 670x!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
1 keer is het leuk, 2 keer ook wel, de 3e keer is tot daar aan toe maar dit is al de zoveelste keer, hij is gewoon niet leuk meer nu
26 letters dan?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die plaats bestaat niet. Heeft geen 19 letters
Het wordt tijd dat er een fatsoenlijke omreisroute via Deventer komt. Overvolle treinen op Utrecht - Deventer en al helemaal op Deventer - Zwolle zijn gaar, plus nog eens dat gebeuk in de tunnel en een missende overstap te Zwolle. En het ergste is nog, ook bij werkzaamheden gaat dat altijd zo, zeker op zondagavond een feestje :\quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
hadden ze die intercity's niet in Amersfoort Schothorst kunnen laten keren? Had je tenminste nog een redelijke Noord Oost gehad.
Tevens is dit er net bijgekomen:quote:Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting 01 juni rond 2:00 uur verholpen.
Heele weekend Zwolle verhinderdquote:Deventer-Apeldoorn
Vrijdag 29 Mei 23:13Oorzaak Tussen Apeldoorn en Deventer rijden geen treinen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting 30 mei rond 0:30 uur verholpen. Later volgt meer informatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |