Ja. Ik lees ook dat het allemaal niet zo gek veel boeitquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Chantage = pech voor Arriva.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=82050quote:Trein maakt onverwachte stop in Onnen
GRONINGEN - De stoptrein van Assen naar Groningen heeft woensdagavond een merkwaardige afslag genomen. Ter hoogte van Onnen boog de trein plotseling af.
De machinist ging boven op de rem en de trein kwam tot stilstand op het grote rangeerterrein van Onnen. Het bleek dat er een wissel verkeerd stond. Het plotseling uitstapje wekte op de lachspieren van de meeste passagiers.
Nadat er wat wissels waren omgegooid kon de trein weer verder op het juiste spoor. De reis duurde door deze onverwachte pitstop een uur langer.
Het zou mischien mogelijk zijn, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat er een rondrit komt met een 1200 en 3 of 4 historisch verantwoorde rijtuigen, die ook netjes opgeknapt zijn (een trein van 8 rijtuigen zul je in Nederland nooit vol krijgen).quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:39 schreef Cothen het volgende:
[..]
Een 1100 met een 6-tal Plan D rijtuigen moet wel lukken.
Een 1200 met een 8-tal Plan E rijtuigen lukt ook nog wel
Huh? Dus omdat de trein per ongeluk Onnen opgestuurd is, duurde het een uur langer?quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn lekker bezig hier in het noorden:
[..]
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=82050
Het spoorwegmuseum zegt wel zo'n trein van de zomer in te willen zetten als Heimwee-express. Echt een rondrit kan je dat niet noemen maar ben toch benieuwd wat voor moois dit op zal leveren.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het zou mischien mogelijk zijn, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat er een rondrit komt met een 1200 en 3 of 4 historisch verantwoorde rijtuigen
precies.. gewoon een aanbesteding uitschrijven voor dat spoorquote:
Of RegioNS.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. gewoon een aanbesteding uitschrijven voor dat spoor
mischien is het wat voor veolia of CXX
of NMBSquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |