abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:01:26 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69470587
ProRail België B.V.
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nee, ik gok op Brussel - Antwerpen - Breda - Tilburg - Eindhoven
Prima, maar dan géén vogelbekdiern, en géén 60% hogere prijzen
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:06:10 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69470808
Gewoon een aparte HSL Brussel - Ehv aanleggen zonder stop. Wafeljzerpolitiek omdat er ook 100 M in de leefbaarheid van Charleroi gestopt moet worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:07:18 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69470854
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Wafeljzerpolitiek omdat er ook 100 M in de leefbaarheid van Charleroi gestopt moet worden
Charleroi klinkt als shoarma en dat kunnen ze daar beter gaan doen ook. Opbokken met die wafelijzerpolitiek, ik investeer dan liever 100 M in ICE's ofzo
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:12:39 #103
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_69471077
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:37 schreef NordicBlue het volgende:
Mag ik dan de treindienstleider worden?
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
en wie geven we t beheer over de seinen en wissels dan? :/
pi_69472333
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:12 schreef NordicBlue het volgende:

[..]


[..]

ja.. die zorgt dat de trein er normaal overheen kan stuiteren.. maar de vingerverf brigade moet ze wel vervangen / aansluiten
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:49:29 #105
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69473147
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Zouden wij als FOK!kers een hostile takeover van de hele NMBS kunnen doen? Dan word ik wel CEO, dan mag Dr_Flash reizigers nationaal doen, Zug-Chef zetten we op B-Cargo en NikkelCobalt wordt verantwoordelijk voor de afdeling Inrichting en Kleurtjes.


en ik dan?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:52:32 #106
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69473315
quote:
Brussel - Leuven - Geel - Turnhout - Tilburg - Eindhoven, zoiets?
I like, de familie Bork is Leuven-fan, een jaarlijks terugkerend fenomeen.
Nu is het vanuit Utrecht geen feest om in Leuven te komen per trein
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:55:17 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69473448
bork: euhhm, jij en je zoon worden beheerders van alle stations, want dat brengen we allemaal onder bij NMBS Poort.
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:57:53 #108
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69473567
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:55 schreef James1988 het volgende:
bork: euhhm, jij en je zoon worden beheerders van alle stations, want dat brengen we allemaal onder bij NMBS Poort.
Gief me the papers!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:59:24 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69473638
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:57 schreef bork het volgende:

[..]

Gief me the papers!
Hehe, dat lijkt je wel wat? Jullie krijgen alle zeggenschap dan, ook over inrichting, faciliteiten, en als je wilt kun je Sterfex erinstoppen.
pi_69473864
opbokken met de smullers dan :w
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:06:57 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69473989
ja die stervex kan je er ook UIT stampen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:09:28 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69474089
Het is België, daar hebben ze nog geen Sterfex. Misschien kunnen we alle Nederlandse Sterfex-vestigingen naar BE verplaatsen en hier goede zaken erinzetten. België als afvoerputje gebruiken zegmaar
pi_69474123
en define goede zaken dan ff ?
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:10:54 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69474151
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:09 schreef James1988 het volgende:
Het is België, daar hebben ze nog geen Sterfex. Misschien kunnen we alle Nederlandse Sterfex-vestigingen naar BE verplaatsen en hier goede zaken erinzetten. België als afvoerputje gebruiken zegmaar
Kunnen we meteen de aanwezige Starbucks-vestigingen sluiten en nieuwe filialen verbieden.
pi_69474309
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
opbokken met de smullers dan :w
Ik heb geen last van Smullers. Die willen mij namelijk toch niet als klant.

Heb één keer geprobeerd er een patatje te kopen. Het was een rustige namiddag, dus ik was meteen aan de beurt. Maar eigenlijk ook niet, want het personeel had geen zin. Na vijf minuten wachten had ik eindelijk oogcontact met een verkoopster, die me aankeek zo van "Nee ik ga u niet helpen" en vervolgens weer verder ging met, uh, ja waarmee eigenlijk? In ieder geval niks verkopen aan mij.

Misschien maar beter ook...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2009 23:14:59 ]
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:14:27 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69474314
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
en define goede zaken dan ff ?
Kees Kroket, McDonalds, Burger King en KFC.

Nah, kidding, I don't know, maar iets regionalers ipv iets massaals. Ik zie liever een Bram Ladage in Rotterdam en een Piet Friet in Apeldoorn dan Smullers en Smullers.
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:18:30 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69474460
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
en define goede zaken dan ff ?
Nou ja zo ongeveer alles BEHALVE stervex misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:22:47 #118
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69474627
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:01 schreef James1988 het volgende:
ProRail België B.V.
[..]

Prima, maar dan géén vogelbekdiern, en géén 60% hogere prijzen
Nee nee, veel beter nog: Taurussen met Viaggio-rijtuigen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 mei 2009 @ 23:27:38 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69474799
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:14 schreef James1988 het volgende:

Ik zie liever een Bram Ladage in Rotterdam
ik ben zostraks nog bij die zaak in Utrecht geweest

Kon gelukkig nog net op tijd via de AHtoGo de trein naar Groningen halen. BVO'tje voor onderweg FTW
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 27 mei 2009 @ 23:28:37 #120
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69474843
In het kader van 'hoe komt men erop': afgelopen week is er iemand op mijn site gekomen via een zoekopdracht met Google. Deze was 'ICL Syntus'. Niet echt een combinatie volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:32:26 #121
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69474979
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:36:55 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69475134
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nee nee, veel beter nog: Taurussen met Viaggio-rijtuigen.
Viaggio Comfort hoop ik wel?
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:41:08 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69475269
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Viaggio Comfort hoop ik wel?
Jazekers. Dezelfde rijtuigen die ÖBB voor Railjet gebruikt.
pi_69475402
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:32 schreef bork het volgende:
ehm Panos in NL dan maar?
http://www.panos.be/nl/ar(...)os/marques/panos.cfm
éénmaal de martino hier
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_69475550
Zou bij de FOK!NMBS eerst een zorgen dat ze die geldverspillende non-technologie projecten staken, ipv te discussieren over welke cateringdiensten er aanwezig moeten zijn op de stations
hula
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:54:24 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69475705
Dat is een heel goed punt. Sowieso zouden er een hele hoop dingen veranderen, waaronder een hele hoop management en ambtenarijlagen zouden moeten verdwijnen.
pi_69475779
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zou bij de FOK!NMBS eerst een zorgen dat ze die geldverspillende non-technologie projecten staken, ipv te discussieren over welke cateringdiensten er aanwezig moeten zijn op de stations
Ssssstttt, niet over staken beginnen...... nieuw management betekent niet meteen tevreden werknemers
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_69475788
Laten we eerst eens wat centen bij elkaar leggen om samen >50% aandeelhouder te worden. Dan kun je vervolgens het management af laten treden. Of iemand een idee om de Belgische overheid zelf wat aandelen uit handen te geven
hula
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:24:40 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69476481
Nja, reken er maar niet op dat je makkelijk > 50% aandelen kunt krijgen... dan moet je de enige aandeelhouder (de Belgische overheid) wel hele mooie beloftes maken, willen ze dat doen. Als ze 6 miljard euro subsidie per jaar overhebben voor de spoorwegen, moet er voor hun wel heel wat te halen zijn wbt. rendement en inspraak. Helaas.
pi_69476794
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 00:24 schreef James1988 het volgende:
Nja, reken er maar niet op dat je makkelijk > 50% aandelen kunt krijgen... dan moet je de enige aandeelhouder (de Belgische overheid) wel hele mooie beloftes maken, willen ze dat doen. Als ze 6 miljard euro subsidie per jaar overhebben voor de spoorwegen, moet er voor hun wel heel wat te halen zijn wbt. rendement en inspraak. Helaas.
Geld opent vele deuren Zodra ik een paar miljard heb zal ik eens kijken of ik wat kan missen.
hula
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:54:18 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69477158
Laten we eerst klein beginnen, net zoals bij Ebbsfleet United.
pi_69477467
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 00:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Laten we eerst klein beginnen, net zoals bij Ebbsfleet United.
Wat is klein beginnen?
hula
  donderdag 28 mei 2009 @ 03:03:18 #133
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69478530
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 01:10 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Wat is klein beginnen?
Laten we beginnen bij 0,5% van de aandelen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 03:04:30 #134
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69478531
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:54 schreef James1988 het volgende:
Dat is een heel goed punt. Sowieso zouden er een hele hoop dingen veranderen, waaronder een hele hoop management en ambtenarijlagen zouden moeten verdwijnen.
En een nieuw CAO, om te voorkomen dat het personeel in Vlaanderen elke aangelegenheid grijpt om grève te voeren.
pi_69478549
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Laten we beginnen bij 0,5% van de aandelen.
Uiteraard, beetje bij beetje. Wel in serieuze hoeveelheden, het is wel een genationaliseerd bedrijf. Het is dan niet interessant om 0,5% aandelen opeens uit handen te geven.
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 03:04 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En een nieuw CAO, om te voorkomen dat het personeel in Vlaanderen elke aangelegenheid grijpt om grève te voeren.
En anders wat slachtoffers van de crisis (mensen die hun werk zijn kwijtgeraakt) door middel van een wurgcontract (werk = inkomen, dus ze moeten wel) aan het werk zetten. Moeten we wel snel zijn overigens.

Qua ICT kunnen we voorlopig nog ff door
hula
  donderdag 28 mei 2009 @ 04:13:51 #136
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69478611
Ik word doodziek van de Belgische OV-sites, administratieve rompslomp.

Wil je bij VVM De Lijn een dienstregeling aanvragen van lijn 460 van Zeebrugge naar Brugge als voorbeeld, moet je eerst de naam van de gemeente invullen, vervolgens de datum en dan krijg je een hele reeks aan verbindingen waar je niets aan hebt.

Wil je een zaterdagdienstregeling aanvragen, dan moet je de procedure opnieuw doorlopen. Onnodig te zeggen dat die sites zeer gebruiksonvriendelijk zijn en dat je extra kB's c.q. MB's binnenhaalt door die fratsen (en dan moeten bijna al onze zuiderburen het stellen met een datalimiet).

Over de PDFjes ben ik niet te spreken: het zijn Excel-bestanden voorzien van een zeefdruk van een gratis document-naar-PDF-overschrijver.

Je zou kunnen denken dat de Comedy Capers dit allemaal bedacht hebben, maar dit is weer een zoveelste treurige Belgenmop.
pi_69478971
@Ofyles: Moet je de site van het MIVB/STIB eens proberen. Eérst zoeken naar welke taal je begrijpt, het zijn twee compleet aparte sites voor Nederlands en Frans. Daarna is in het ondoenbaar om even te kijken welke metro in welke richting je moet hebben om ergens te komen. Het is nog erger dan bij Veolivla.

En bij de NMBS zelf, die overstap naar Vista maakt de rijen aan het enige loket buitenenland alleen maar langer. Onlangs een half uur gedaan over het aanschaffen van een kaartje. "Komt door het nieuwe systeem, dat is trager." En dan vooral weigeren aan de andere loketten buitenlandse reizigers te helpen.

@Bork: Panos is inmiddels doorgedrongen naar Nederlan, in het centrum van Breda is er eentje te vinden. Als je beheerder wordt wel zorgen dat de horeca op de stations niet al om 18.00 uur sluit. Echt probeer nog maar eens wat te eten te vinden op Antwerpen als je daar eens een uur gestrand bent.
pi_69479004
* Ou-Tannu ruikt een gat in de markt voor 9292ov.be
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:47:25 #139
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_69479976
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:32 schreef bork het volgende:
ehm Panos in NL dan maar?
http://www.panos.be/nl/ar(...)os/marques/panos.cfm
Panos zit al op Station rijswijk
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:47:53 #140
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69479985
Gisteren stond die ene OS VIRM die op Amersfoort CS bivakeert er 's middags niet meer (16.03 zag ik hem voorbijkomen) nu staat ie er weer braaf.
Maar wat veel leuker was en helaas was ik niet snel genoeg om iets te klikken stond er een rode mat'64 als ik het goed gezien heb, iemand meer info?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:50:46 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69480019
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:47 schreef bork het volgende:
Gisteren stond die ene OS VIRM die op Amersfoort CS bivakeert er 's middags niet meer (16.03 zag ik hem voorbijkomen) nu staat ie er weer braaf.
Maar wat veel leuker was en helaas was ik niet snel genoeg om iets te klikken stond er een rode mat'64 als ik het goed gezien heb, iemand meer info?
Dat is 1 van de Plan U's uit Haarlem, die wordt in Amf verder opgeknapt na de grondige vernielingen van enkele weken geleden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69480084
dat zijn tenminste nog echte treinen
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:01:43 #143
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69480186
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is 1 van de Plan U's uit Haarlem, die wordt in Amf verder opgeknapt na de grondige vernielingen van enkele weken geleden.
Kijk eens, dank u wel, hij zag er inderdaad niet zo puik uit, plastic op een raampje enzo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:38:44 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69481089
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is 1 van de Plan U's uit Haarlem, die wordt in Amf verder opgeknapt na de grondige vernielingen van enkele weken geleden.
Ze gaan ze opknappen! Tof!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2009 @ 09:58:02 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69481684
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:47 schreef bork het volgende:
Gisteren stond die ene OS VIRM die op Amersfoort CS bivakeert er 's middags niet meer (16.03 zag ik hem voorbijkomen) nu staat ie er weer braaf.
Gistermiddag stonden er een 1600-loc en ICM-III 4080

BTW: die andere Olympische VIRM stond gisteravond om 21:15 in Zwolle aan perron 16
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2009 @ 10:02:23 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69481793
Gistermiddag stapte er in zwolle een mopperende reiziger in die naar later bleek naar Rotterdam moest. Hij had de voortrein uit Leeuwarden net gemist en baalde daar van. In Amersfoort moesten we overstappen voor de richting Utrecht en daar zag hij diezelfde trein weer voor zijn neus wegrijden. Hij werd zo kwaad dat hij bij het binnen rijden van Utrecht het hoofdkantoor van de NS belde om zijn beklag te doen en hij vroeg zelfs naar het nummer van de machinist
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:02:03 #147
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_69483865
Wat een mooie trein is een Br103 met TEE ook:



Jammer dat we in Nederland niet een dergelijke trein hebben, een 1200 mit een sleep bolkoppen o.i.d.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:18:57 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69484470
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:02 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een mooie trein is een Br103 met TEE ook:



Jammer dat we in Nederland niet een dergelijke trein hebben, een 1200 mit een sleep bolkoppen o.i.d.
Die zag ik vorige week nog in Dortmund staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:39:07 #149
204633 Fred2
Kritisch
pi_69485230
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:02 schreef von_Preussen het volgende:
Jammer dat we in Nederland niet een dergelijke trein hebben, een 1200 mit een sleep bolkoppen o.i.d.
Een 1100 met een 6-tal Plan D rijtuigen moet wel lukken.
Een 1200 met een 8-tal Plan E rijtuigen lukt ook nog wel
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2009 @ 11:44:13 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69485442
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:47:28 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69485583
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Ja. Ik lees ook dat het allemaal niet zo gek veel boeit Althans voor de werkgelegenheid van Arrivachauffeurs dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:47:49 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69485598
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Chantage = pech voor Arriva.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2009 @ 11:58:26 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69485960
Ze zijn lekker bezig hier in het noorden:
quote:
Trein maakt onverwachte stop in Onnen

GRONINGEN - De stoptrein van Assen naar Groningen heeft woensdagavond een merkwaardige afslag genomen. Ter hoogte van Onnen boog de trein plotseling af.

De machinist ging boven op de rem en de trein kwam tot stilstand op het grote rangeerterrein van Onnen. Het bleek dat er een wissel verkeerd stond. Het plotseling uitstapje wekte op de lachspieren van de meeste passagiers.

Nadat er wat wissels waren omgegooid kon de trein weer verder op het juiste spoor. De reis duurde door deze onverwachte pitstop een uur langer.
Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=82050
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:58:42 #154
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_69485972
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:39 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een 1100 met een 6-tal Plan D rijtuigen moet wel lukken.
Een 1200 met een 8-tal Plan E rijtuigen lukt ook nog wel
Het zou mischien mogelijk zijn, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat er een rondrit komt met een 1200 en 3 of 4 historisch verantwoorde rijtuigen, die ook netjes opgeknapt zijn (een trein van 8 rijtuigen zul je in Nederland nooit vol krijgen).
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2009 @ 12:13:48 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69486459
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn lekker bezig hier in het noorden:
[..]

Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=82050
Huh? Dus omdat de trein per ongeluk Onnen opgestuurd is, duurde het een uur langer?
Of miste men hierdoor de aansluiting op de Arriva-lijnen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2009 @ 12:31:51 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69487059
Geen idee. Ik reisde gister wel tussen Zwolle en Groningen, maar ik had de IC
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:35:04 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69487153
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Chantage = pech voor Arriva.
dat zei ik ook net ergens anders
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:31:34 #158
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_69489053
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het zou mischien mogelijk zijn, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat er een rondrit komt met een 1200 en 3 of 4 historisch verantwoorde rijtuigen
Het spoorwegmuseum zegt wel zo'n trein van de zomer in te willen zetten als Heimwee-express. Echt een rondrit kan je dat niet noemen maar ben toch benieuwd wat voor moois dit op zal leveren.
pi_69489148
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Chantage = pech voor Arriva.
precies.. gewoon een aanbesteding uitschrijven voor dat spoor

mischien is het wat voor veolia of CXX
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:45:26 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69489592
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

precies.. gewoon een aanbesteding uitschrijven voor dat spoor

mischien is het wat voor veolia of CXX
Of RegioNS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:00:42 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69490165
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Of RegioNS.
Of de Prignitzer Eisenbahn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69490859
of syntus! je weet maar nooit!

Arriva moet dus gewoon de snuit houden.. laat ze eerst maar es normaal bussen leren rijen in gr / dr
pi_69491148
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of de Prignitzer Eisenbahn
Stiekem is dat ook Arriva.
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:29:19 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69491178
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Stiekem is dat ook Arriva.
Bummer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:36:32 #165
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69491463
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Of RegioNS.
of NMBS
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:18:10 #166
204633 Fred2
Kritisch
pi_69492886
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:36 schreef bork het volgende:
of NMBS
of de HTM laat er een trammetje rijden.
So we just called him Fred too
pi_69494197
Ik fietste net rustig terug van Almelo de Riet naar huis, en tot me grote verbazing zag ik een ICL als IC rijden tussen Enschede - Randstad (volgens mij) ipv een koploper

Stuk of 10 bakken en een loc voor en achter.
Dat ding heb ik nog nooit zien rijden hier



[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2009 16:30:58 ]
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2009 @ 16:01:57 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69494552
Glanzend blauw-gele rijtuigen neem ik aan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_69494572
jupjup (zie video)
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:03:00 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69494596
Tsja, ICK staat aan de kant, en ICRm rijdt allemaal met loc + stuurstand, 't kan dan weinig anders zijn dan ICL... zoveel getrokken materieel is er niet meer in verhouding tot de treinstellen.
pi_69494708
Het was in ieder geval geen internationale trein.
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2009 @ 16:06:45 #172
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69494741
De meest waarschijnlijke oorzaak lijkt me trouwens een uitgevallen Berlijn-trein. En aangezien ICMm niet naar Bentheim mag en de kans daarop bij ICM-inzet te groot is zal men dan wel een ICL-stam hebben ingezet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2009 @ 16:07:51 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69494775
Via somda: heeft in een trein naar Enschede gereden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_69495182
Ik neem aan dat het gewoon een ic dienst is geweest Enschede - Randstad. vanwege die 2 loc's
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2009 @ 16:37:39 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69495888
Als je naar Enschede gaat is het inderdaad wel verstandig om twee locs mee te nemen, aangezien daar niet om te lopen valt. (of je moet hem eerst naar spoor 404a, 413 of 414 terugduwen)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2009 @ 16:45:06 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69496145
quote:
Dre op somda
Vanwege een stroomstoring tussen Amf en Hvs reed de 1530 maar tot Amf, en is daarna op de (30)1633 gekeerd richting Es. Aan het einde van de middag stond de stam nog in de tuin van Es, met elocs 1741 (Gronause zijde) en 1858 (Hengelose zijde).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:45:50 #177
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69496171
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 07:26 schreef Fixers het volgende:
@Ofyles: Moet je de site van het MIVB/STIB eens proberen. Eérst zoeken naar welke taal je begrijpt, het zijn twee compleet aparte sites voor Nederlands en Frans. Daarna is in het ondoenbaar om even te kijken welke metro in welke richting je moet hebben om ergens te komen. Het is nog erger dan bij Veolivla.
Bovendien is elke link met een dienstregelingfolder zo goed als dood. Je kunt er geen pindakaas van maken.
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 07:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu ruikt een gat in de markt voor 9292ov.be
Ik heb een beetje met CSS geëxperimenteerd, ik ga maar een belang in VVM De Lijn kopen om die apentoestanden weg te werken.
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Echte faalhazen daar bij Arriva. Ze zijn in de 10 jaar dat ze hier rijden nog geen spat veranderd. Alleen maar omzet maken, maar niet aan de passagiers denken. Het wordt tijd dat infrastructuur en materieel door de OV-autoriteit zelf worden geregeld, net zoals in Zweden.
pi_69496203
quote:
Dre op somda
Vanwege een stroomstoring tussen Amf en Hvs reed de 1530 maar tot Amf, en is daarna op de (30)1633 gekeerd richting Es. Aan het einde van de middag stond de stam nog in de tuin van Es, met elocs 1741 (Gronause zijde) en 1858 (Hengelose zijde).
En nu in normaal begrijpbare taal ?

Vanwege een Stroomstoring tussen Amersfoort en Hilversum......?


Er stond een loc + de stam in enschede en één in Hengelo?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2009 16:48:25 ]
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:48:24 #179
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69496276
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

precies.. gewoon een aanbesteding uitschrijven voor dat spoor

mischien is het wat voor veolia of CXX
Per direct. Ik heb veel meer vertrouwen in Transdev, omdat deze in Frankrijk en Engeland al bewezen heeft respect te hebben voor de regionale tradities en in samenspraak met verschillende gemeenten/regio's nog aan innovatie doet.
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2009 @ 16:49:14 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69496301
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:45 schreef dennistd het volgende:

Vanwege een stroomstoring tussen Amersfoort en Hilversum reed trein 1530 (Deventer-Amsterdam) maar tot Amersfoort, en is daarna op de (30)1633 (trein Schiphol-Enschede) gekeerd richting Enschede. Aan het einde van de middag stond de stam nog in Enschede, met elocs 1741 (aan de oostzijde van de stam) en 1858 (aan de westzijde).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_69496424
Merci
  donderdag 28 mei 2009 @ 17:39:38 #182
148385 Wadloper
Noorderling
pi_69497822
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze gaan ze opknappen! Tof!
Volgens mij eerst alleen de 121 (deze staat te Amf).
Bij de DH's staat nog een plan U met een aantal ramen er in. Misschien een idee voor die stichting, om die eruit te halen?
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:18:47 #183
148385 Wadloper
Noorderling
pi_69499007
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Jammer voor Arriva, maar Qbuzz gaat rijden in Groningen...

Qbuzz krijgt ov Drenthe en Groningen

ASSEN - Qbuzz neemt de komende zes jaar het openbaar vervoer in de provincies Groningen en Drenthe voor haar rekening. Dat hebben de noordelijke provincies donderdag in Assen bekend gemaakt. Het bedrijf bood volgens de overheden de beste prijs-kwaliteitsverhouding.

Arriva blijft wel de sneldiensten tussen Emmen en Groningen, Groningen en Drachten en Hoogeveen en Emmen verzorgen. Bij de overname vallen geen ontslagen. Qbuzz garandeert alle 730 Arriva chauffeurs werk en zoekt bovendien nog 270 extra mensen. Het bedrijf belooft bovendien met 350 nieuwe milieuvriendelijker bussen in het Noorden te gaan rijden.

Bron: www.telegraaf.nl (ja ja, haha maar daar zag ik zo snel dit bericht op staan )
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2009 @ 18:22:56 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69499108
Ik wist het al
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:23:51 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69499132
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wist het al
Stoere man.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:23:53 #186
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69499134
De Telegraaf, krant van wakker Nederland!
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:35:04 #187
148385 Wadloper
Noorderling
pi_69499454
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wist het al
Gefelicteerd
Ik las het net pas..

Hoorde van een bekende dat Arriva meteen alle bussen meeneemt als ze weg moesten, dus waarschijnlijk moeten ze bussen huren. Of in de consessie staat dat NSR net als bij Veolia materieel beschikbaar moeten stellen.
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2009 @ 18:48:13 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_69499819
Het gaat om de busconsessie, niet de trein. Die loopt nog gewoon door, en Arriva zal die ook gewoon moeten blijven rijden. Ze willen alleen niet meer meebetalen aan nieuw spoor.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:57:56 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69500131
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:48 schreef dennistd het volgende:
Het gaat om de busconsessie, niet de trein. Die loopt nog gewoon door, en Arriva zal die ook gewoon moeten blijven rijden. Ze willen alleen niet meer meebetalen aan nieuw spoor.
Goed zo, prijs jezelf lekker de markt uit Misschien kan Veolia ook wat van Arriva leren Oprotten met die kutfalers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69500704
Qbuzz kan vast nog wel wat Lions citys bij bestellen

en nog wat door MAN gehuurde volvo's er bij krijgen
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:31:19 #191
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_69501235
Ahh, hier waren we gebleven.
Ik was het topic al kwijt in MyAT.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:47:49 #192
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69501853
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed zo, prijs jezelf lekker de markt uit Misschien kan Veolia ook wat van Arriva leren Oprotten met die kutfalers.
Ik hoop ook dat beiden failliet raken, evenals Stagecoach ( ).
pi_69501957
Hier alvast een impressie van uw ontwerpafdeling:
hula
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:51:36 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69502018
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:48 schreef dennistd het volgende:
Het gaat om de busconsessie, niet de trein. Die loopt nog gewoon door, en Arriva zal die ook gewoon moeten blijven rijden. Ze willen alleen niet meer meebetalen aan nieuw spoor.
Ik vind het echt gezeik van Arriva. Het zijn verschillende concessies, niet janken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:52:14 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69502054
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
Hier alvast een impressie van uw ontwerpafdeling:
[ afbeelding ]
Tijd voor een nieuwe ontwerpafdeling.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:56:50 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69502233
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
Hier alvast een impressie van uw ontwerpafdeling:
[ afbeelding ]
Roze, dat kun je toch niet menen!

Ik zou voor metallic kleuren gaan.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:12:30 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69502750
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
Hier alvast een impressie van uw ontwerpafdeling:
[ afbeelding ]
COC!Rail bedoel je natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:12:51 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69502766
Wat dacht je van golvende lijntjes, dat straalt dynamiek en beweging uit ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')