ik verwacht dat de ns zich vandaag op overmacht gaat beroepen...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:05 schreef greavy het volgende:
En, na de vertragingen vandaag allemaal massaal geld terug eisen![]()
NS zal denk ik veel geld terug claims krijgen![]()
Meer informatie: NS - Geld terug bij vertraging
Ik citeer uit de algemene voorwaarden:quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:05 schreef greavy het volgende:
En, na de vertragingen vandaag allemaal massaal geld terug eisen![]()
NS zal denk ik veel geld terug claims krijgen![]()
Meer informatie: NS - Geld terug bij vertraging
Zou de NS daar een verzekering voor afgesloten hebben; geld terug claims veroorzaakt door natuurfenomenen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:05 schreef greavy het volgende:
En, na de vertragingen vandaag allemaal massaal geld terug eisen![]()
NS zal denk ik veel geld terug claims krijgen![]()
Meer informatie: NS - Geld terug bij vertraging
Nou ik denk van wel. Toen het treinverkeer helemaal stilgelegd moest worden bij de grote storm van 18 januari 2007 werd er namelijk ook gewoon uitbetaald. Je kunt een hoop van NS zeggen, maar daar zijn ze echt niet kinderachtig in hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:09 schreef NordicBlue het volgende:
Ik citeer uit de algemene voorwaarden:
"In het geval dat een vertraging het gevolg is van overmacht voor NS is NS niet gehouden tot restitutie over te gaan. Van overmacht is bijvoorbeeld sprake in geval van omstandigheden waardoor de dienstregeling geheel of grotendeels niet kan of naar behoren kan worden uitgevoerd, zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, dreiging van terroristische aanslagen, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm en sneeuw."
Denk dus dat niemand iets krijgt
Ik denk 't ookquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik verwacht dat de ns zich vandaag op overmacht gaat beroepen...
Klopt. Me zus had toen ook geld terug gekregen (moest van Leeuwarden naar Amersfoort)quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik denk van wel. Toen het treinverkeer helemaal stilgelegd moest worden bij de grote storm van 18 januari 2007 werd er namelijk ook gewoon uitbetaald. Je kunt een hoop van NS zeggen, maar daar zijn ze echt niet kinderachtig in hoor
Rotterdam Centraal?quote:
En die loopbrug hè.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
t is Rotterdam! GTWtje staat er regelmatig!
Oh is dat een loopbrugquote:
Moet je voor de grap eens een poosje op die loopbrug gaan staan en wachten tot er een zooitje mensen op een sukkeldrafje voorbij komt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh is dat een loopbrugIk dacht de overkapping
Schommelt dat ding? Is me nog nooit opgevallen, ik loop er morgenochtend wel even overheen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens een poosje op die loopbrug gaan staan en wachten tot er een zooitje mensen op een sukkeldrafje voorbij komt.
Je weet niet wat je meemaakt
is wel meer dan dat hoor. De bakken worden op compleet andere draaistellen gezet, omdat je wisselt van breedspoor naar normaalspoor of andersomquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:28 schreef ghizzer het volgende:
tvp
m'n broertje is net terug van vakantie. Hij reisde van Kiev via Lviv naar Krakau.. moesten ze bij grens Polen/Oekraïne de wielen van de trein verwisselen.
Én vice versaquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is wel meer dan dat hoor. De bakken worden op compleet andere draaistellen gezet, omdat je wisselt van breedspoor naar normaalspoor of andersom
Is dat eigenlijk een betaalde dienst of zo?quote:
Nee, is helemaal gratis.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk een betaalde dienst of zo?
Zag het rijden, erg vreemd in het oostenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:53 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag DD-AR als intercity van Nijmegen naar Den Helder dat zie je normaal ook nooit
Jaquote:
Er zijn ten eerste geen knipperende rode lampen, en ook geen slagbomen. Staat enkel met van die borden aangegeven met die hekken erop. Is namelijk op een industrie in het havengebiedquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JaWant als je onder knipperende rode lampen een spoorwegovergang op rijdt kan je toch ECHT niks gebeuren
Kratje dat er een vrouw aan het stuur zat
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:23 schreef dennistd het volgende:
Boem in de Amsterdamse Houtrakpolder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: OHIH
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die komen met kerst wel weer terug in het jaaroverzichtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik had minimaal een "We staan hier in...." verwacht![]()
En de 8709 reed als stopper tussen Den Haag Centraal en Haarlem.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:53 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag DD-AR als intercity van Nijmegen naar Den Helder dat zie je normaal ook nooit
Wie zulke fouten maakt, moet een permanent rijverbod opgelegd krijgen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
je moet wel heel blind zijn om een langzaam rijdende goederentrein over het hoofd te zien
Nog erger: in een VIRM gaan zitten en wachten tot ie gaat rijden. Je weet niet wat je meemaakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Schommelt dat ding? Is me nog nooit opgevallen, ik loop er morgenochtend wel even overheen.
HA HAquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:36 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nog erger: in een VIRM gaan zitten en wachten tot ie gaat rijden. Je weet niet wat je meemaakt.
Over een schommelsteiger naar de schommelboot?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Schommelt dat ding? Is me nog nooit opgevallen, ik loop er morgenochtend wel even overheen.
Klopt, en die goederentreinen gebruiken ook nog regelmatig bij die overwegen hun hoorn..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
dat ontslaat je nog nit van je verplichting om gewoon uit je doppen te kijken
Volgens de nieuwsberichten zijn er een stuk of 30 treinen niet uitgereden vanmorgen. De Belgische conducteurs zijn nog steeds boos over dat ongeval van eerder deze week. Beetje zinloze staking dit, ik snap dat ze hun punt duidelijk willen maken. Maar dit zet geen zoden aan de dijk om veiligheidsprocedures aan te passen.quote:Door een werkonderbreking op het Belgische spoorwegnet, is de treindienst verstoord. Infrabel en de NMBS doen er alles aan om de treindienst zo snel mogelijk te herstellen. Wij bieden onze excuses aan voor de hinder die u kan ondervinden.
http://www.nu.nl/algemeen(...)jding-met-trein.htmlquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Kratje dat er een vrouw aan het stuur zat
Lang leve de Scharfenbergkoppeling?quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:48 schreef Mathijz het volgende:
Een lege VIRM was net gekoppeld aan een sprinter, vreemd gezicht om te zien.
Nouja, ze hebben een paar weken proefgereden in de sprinter Den Haag-Utrecht, maar er waren zoveel problemen dat ze weer aan de kant gezet zijn. Nu is er nieuwe software die getest wordt, en als dat goed gaat worden ze ingezet in de 19800 (stoptrein Den haag-Gouda). En als dat ook probleemloos verloopt gaan ze ook de sprinter Den Haag-Utrecht weer rijden, en als ook dat goed gaat gaan ze andere series in.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef Steve-O het volgende:
Wanneer gaat die nieuwe sprinter eigenlijk rijden dat ding heeft ook al een tijdje onderbesmeurt bij asd CS gestaan namelijk?
Heel eenvoudig: Gebeurt er iets vervelends, op wat voor manier ook?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NS least de treinen ook vanuit Ierland, dat is toch weer vanwege belastingvoordeelquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:54 schreef Guard het volgende:
sell & lease back is echt niets bijzonders hoor. Gewoon een manier om nu kapitaal vrij te maken terwijl je de stellen toch kunt blijven gebruiken.
Ik weet niet hoor, maar Descheemaecker kletst uit z'n nek... een primeur, surequote:NMBS lanceert trajectinformatie per sms
Elke treinreiziger kan vanaf september via sms op de hoogte worden gehouden van de spoordienstregeling op het traject dat hem interesseert. Dat heeft de spoorwegmaatschappij NMBS woensdag meegedeeld. NMBS-topman Marc Descheemaecker spreekt van een 'Europese primeur'.
De nieuwe - betalende - dienst maakt deel uit van het nieuwe gamma diensten 'Train Info Services' waarmee de NMBS realtime-informatie wil aanbieden aan de klanten.
'Uit onze kwaliteitsbarometer is gebleken dat klanten realtime-informatie vragen', zei Sabin S'Heeren, de directeur-generaal Reizigers Nationaal van de NMBS. 'De statische informatie (via bijvoorbeeld affiches, borden) wordt wel goed bevonden.'
Met de sms-dienst SMS 2828 biedt de maatschappij 'gepersonaliseerde informatie aan, op eender welk moment en op eender welke plaats', aldus S'Heeren. Reizigers zullen per sms informatie kunnen krijgen over de dienstregeling van een treintraject naar keuze, waarbij ze steeds drie voorstellen krijgen om op de door hen gevraagde bestemming te raken.
In juni en juli wordt het systeem getest. Nadien volgt een grote communicatiecampagne voor de lancering in september. De dienst is betalend (0,60 euro voor activering en dan 0,15 euro per verstuurde of ontvangen sms).
Voor abonnementhouders wordt daarnaast in september de gratis dienst 'My Train Info' gelanceerd. Daarbij kan de klant ook op de hoogte worden gehouden - via sms of Windows Live - van storingen op maximaal vier door hemzelf gekozen treintrajecten.
Bron: De Standaard
Ik zorg wel voor de dienstregelingen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Zouden wij als FOK!kers een hostile takeover van de hele NMBS kunnen doen? Dan word ik wel CEO, dan mag Dr_Flash reizigers nationaal doen, Zug-Chef zetten we op B-Cargo en NikkelCobalt wordt verantwoordelijk voor de afdeling Inrichting en Kleurtjes.
Ik mag toch hopen dat deze dienst een stuk beter wordt dan die achterlijke sms-onzin van de NS.. 'k Heb nooit begrepen waarom ze sms'jes sturen met die standaard "Mja er is iets gewijzigd maar we zeggen lekker niet wat, daarvoor moet je even alsnog dat tyfustrage Reisplanner Xtra opstarten" zooi, om vervolgens te zien dat m'n trein een schokkende 1 (één!) minuut vertraging heeftquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar Descheemaecker kletst uit z'n nek... een primeur, sure
* James1988 mompelt iets over Reisplanner Xtra
Bij onze zuiderburen zijn ze het trouwens met me eens...
En VIRMs in Brabant, Limburg en België. Dan maken we een hoop mensen hier blij omdat zij meer koplopers en ICRm's krijgen. Misschien zelfs nog wat ICK terug in dienst, en dan vooral op lijnen als Rotterdam - Groningen ofzo. In de ochtendspitsquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zorg wel voor de dienstregelingen.
Excuse me?quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
En VIRMs in Brabant, Limburg en België. Dan maken we een hoop mensen hier blij omdat zij meer koplopers en ICRm's krijgen.
Brussel - Leuven - Geel - Turnhout - Tilburg - Eindhoven, zoiets?quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoor niets over een directe verbinding tussen Brussel en Eindhoven. Moet wel tijd worden.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoor niets over een directe verbinding tussen Brussel en Eindhoven. Moet wel tijd worden.
Brussel - Lier - Herentals - Lommel - Weert - Eindhovenquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:
Brussel - Leuven - Geel - Turnhout - Tilburg - Eindhoven, zoiets?
Nee, ik gok op Brussel - Antwerpen - Breda - Tilburg - Eindhovenquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Brussel - Lier - Herentals - Lommel - Weert - Eindhoven
Gaarquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, ik gok op Brussel - Antwerpen - Breda - Tilburg - Eindhoven
Als je maar niet gaat vingerverven.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:37 schreef NordicBlue het volgende:
Mag ik dan de treindienstleider worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |