abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:54:24 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69475705
Dat is een heel goed punt. Sowieso zouden er een hele hoop dingen veranderen, waaronder een hele hoop management en ambtenarijlagen zouden moeten verdwijnen.
pi_69475779
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zou bij de FOK!NMBS eerst een zorgen dat ze die geldverspillende non-technologie projecten staken, ipv te discussieren over welke cateringdiensten er aanwezig moeten zijn op de stations
Ssssstttt, niet over staken beginnen...... nieuw management betekent niet meteen tevreden werknemers
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_69475788
Laten we eerst eens wat centen bij elkaar leggen om samen >50% aandeelhouder te worden. Dan kun je vervolgens het management af laten treden. Of iemand een idee om de Belgische overheid zelf wat aandelen uit handen te geven
hula
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:24:40 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69476481
Nja, reken er maar niet op dat je makkelijk > 50% aandelen kunt krijgen... dan moet je de enige aandeelhouder (de Belgische overheid) wel hele mooie beloftes maken, willen ze dat doen. Als ze 6 miljard euro subsidie per jaar overhebben voor de spoorwegen, moet er voor hun wel heel wat te halen zijn wbt. rendement en inspraak. Helaas.
pi_69476794
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 00:24 schreef James1988 het volgende:
Nja, reken er maar niet op dat je makkelijk > 50% aandelen kunt krijgen... dan moet je de enige aandeelhouder (de Belgische overheid) wel hele mooie beloftes maken, willen ze dat doen. Als ze 6 miljard euro subsidie per jaar overhebben voor de spoorwegen, moet er voor hun wel heel wat te halen zijn wbt. rendement en inspraak. Helaas.
Geld opent vele deuren Zodra ik een paar miljard heb zal ik eens kijken of ik wat kan missen.
hula
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:54:18 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69477158
Laten we eerst klein beginnen, net zoals bij Ebbsfleet United.
pi_69477467
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 00:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Laten we eerst klein beginnen, net zoals bij Ebbsfleet United.
Wat is klein beginnen?
hula
  donderdag 28 mei 2009 @ 03:03:18 #133
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69478530
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 01:10 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Wat is klein beginnen?
Laten we beginnen bij 0,5% van de aandelen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 03:04:30 #134
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69478531
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:54 schreef James1988 het volgende:
Dat is een heel goed punt. Sowieso zouden er een hele hoop dingen veranderen, waaronder een hele hoop management en ambtenarijlagen zouden moeten verdwijnen.
En een nieuw CAO, om te voorkomen dat het personeel in Vlaanderen elke aangelegenheid grijpt om grève te voeren.
pi_69478549
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Laten we beginnen bij 0,5% van de aandelen.
Uiteraard, beetje bij beetje. Wel in serieuze hoeveelheden, het is wel een genationaliseerd bedrijf. Het is dan niet interessant om 0,5% aandelen opeens uit handen te geven.
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 03:04 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En een nieuw CAO, om te voorkomen dat het personeel in Vlaanderen elke aangelegenheid grijpt om grève te voeren.
En anders wat slachtoffers van de crisis (mensen die hun werk zijn kwijtgeraakt) door middel van een wurgcontract (werk = inkomen, dus ze moeten wel) aan het werk zetten. Moeten we wel snel zijn overigens.

Qua ICT kunnen we voorlopig nog ff door
hula
  donderdag 28 mei 2009 @ 04:13:51 #136
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69478611
Ik word doodziek van de Belgische OV-sites, administratieve rompslomp.

Wil je bij VVM De Lijn een dienstregeling aanvragen van lijn 460 van Zeebrugge naar Brugge als voorbeeld, moet je eerst de naam van de gemeente invullen, vervolgens de datum en dan krijg je een hele reeks aan verbindingen waar je niets aan hebt.

Wil je een zaterdagdienstregeling aanvragen, dan moet je de procedure opnieuw doorlopen. Onnodig te zeggen dat die sites zeer gebruiksonvriendelijk zijn en dat je extra kB's c.q. MB's binnenhaalt door die fratsen (en dan moeten bijna al onze zuiderburen het stellen met een datalimiet).

Over de PDFjes ben ik niet te spreken: het zijn Excel-bestanden voorzien van een zeefdruk van een gratis document-naar-PDF-overschrijver.

Je zou kunnen denken dat de Comedy Capers dit allemaal bedacht hebben, maar dit is weer een zoveelste treurige Belgenmop.
pi_69478971
@Ofyles: Moet je de site van het MIVB/STIB eens proberen. Eérst zoeken naar welke taal je begrijpt, het zijn twee compleet aparte sites voor Nederlands en Frans. Daarna is in het ondoenbaar om even te kijken welke metro in welke richting je moet hebben om ergens te komen. Het is nog erger dan bij Veolivla.

En bij de NMBS zelf, die overstap naar Vista maakt de rijen aan het enige loket buitenenland alleen maar langer. Onlangs een half uur gedaan over het aanschaffen van een kaartje. "Komt door het nieuwe systeem, dat is trager." En dan vooral weigeren aan de andere loketten buitenlandse reizigers te helpen.

@Bork: Panos is inmiddels doorgedrongen naar Nederlan, in het centrum van Breda is er eentje te vinden. Als je beheerder wordt wel zorgen dat de horeca op de stations niet al om 18.00 uur sluit. Echt probeer nog maar eens wat te eten te vinden op Antwerpen als je daar eens een uur gestrand bent.
pi_69479004
* Ou-Tannu ruikt een gat in de markt voor 9292ov.be
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:47:25 #139
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_69479976
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:32 schreef bork het volgende:
ehm Panos in NL dan maar?
http://www.panos.be/nl/ar(...)os/marques/panos.cfm
Panos zit al op Station rijswijk
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:47:53 #140
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69479985
Gisteren stond die ene OS VIRM die op Amersfoort CS bivakeert er 's middags niet meer (16.03 zag ik hem voorbijkomen) nu staat ie er weer braaf.
Maar wat veel leuker was en helaas was ik niet snel genoeg om iets te klikken stond er een rode mat'64 als ik het goed gezien heb, iemand meer info?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:50:46 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69480019
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:47 schreef bork het volgende:
Gisteren stond die ene OS VIRM die op Amersfoort CS bivakeert er 's middags niet meer (16.03 zag ik hem voorbijkomen) nu staat ie er weer braaf.
Maar wat veel leuker was en helaas was ik niet snel genoeg om iets te klikken stond er een rode mat'64 als ik het goed gezien heb, iemand meer info?
Dat is 1 van de Plan U's uit Haarlem, die wordt in Amf verder opgeknapt na de grondige vernielingen van enkele weken geleden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69480084
dat zijn tenminste nog echte treinen
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:01:43 #143
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69480186
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is 1 van de Plan U's uit Haarlem, die wordt in Amf verder opgeknapt na de grondige vernielingen van enkele weken geleden.
Kijk eens, dank u wel, hij zag er inderdaad niet zo puik uit, plastic op een raampje enzo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:38:44 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69481089
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is 1 van de Plan U's uit Haarlem, die wordt in Amf verder opgeknapt na de grondige vernielingen van enkele weken geleden.
Ze gaan ze opknappen! Tof!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2009 @ 09:58:02 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69481684
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:47 schreef bork het volgende:
Gisteren stond die ene OS VIRM die op Amersfoort CS bivakeert er 's middags niet meer (16.03 zag ik hem voorbijkomen) nu staat ie er weer braaf.
Gistermiddag stonden er een 1600-loc en ICM-III 4080

BTW: die andere Olympische VIRM stond gisteravond om 21:15 in Zwolle aan perron 16
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2009 @ 10:02:23 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69481793
Gistermiddag stapte er in zwolle een mopperende reiziger in die naar later bleek naar Rotterdam moest. Hij had de voortrein uit Leeuwarden net gemist en baalde daar van. In Amersfoort moesten we overstappen voor de richting Utrecht en daar zag hij diezelfde trein weer voor zijn neus wegrijden. Hij werd zo kwaad dat hij bij het binnen rijden van Utrecht het hoofdkantoor van de NS belde om zijn beklag te doen en hij vroeg zelfs naar het nummer van de machinist
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:02:03 #147
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_69483865
Wat een mooie trein is een Br103 met TEE ook:



Jammer dat we in Nederland niet een dergelijke trein hebben, een 1200 mit een sleep bolkoppen o.i.d.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:18:57 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69484470
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:02 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een mooie trein is een Br103 met TEE ook:



Jammer dat we in Nederland niet een dergelijke trein hebben, een 1200 mit een sleep bolkoppen o.i.d.
Die zag ik vorige week nog in Dortmund staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:39:07 #149
204633 Fred2
Kritisch
pi_69485230
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:02 schreef von_Preussen het volgende:
Jammer dat we in Nederland niet een dergelijke trein hebben, een 1200 mit een sleep bolkoppen o.i.d.
Een 1100 met een 6-tal Plan D rijtuigen moet wel lukken.
Een 1200 met een 8-tal Plan E rijtuigen lukt ook nog wel
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2009 @ 11:44:13 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69485442
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')