Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 00:59 | |
Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | ||
Peterselieman | zondag 17 mei 2009 @ 01:00 | |
Dan krijgen we een schommelbotentopic ![]() | ||
Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 01:01 | |
Ik wilde nog meer dubbeldekstreinen besteld hebben, dacht ik: ik begin een impeachment tegen DrFlash. ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 01:04 | |
quote:Omdat de lijn na Wierden een grote bocht richting het Zuidwesten maakt, staat de zon daar al relatief vroeg goed voor treinen richting Deventer. Daarentegen staat de zon daar omstreeks 15:00 al kops. | ||
Alexxxxx | zondag 17 mei 2009 @ 01:04 | |
Dr Flash is een beste peer. | ||
Darkwing_Duck | zondag 17 mei 2009 @ 01:05 | |
tvp | ||
De_Hertog | zondag 17 mei 2009 @ 01:06 | |
CEO van wat? | ||
#ANONIEM | zondag 17 mei 2009 @ 01:06 | |
![]() | ||
Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 01:07 | |
quote:Ja, begrijp ik ook. Ik wilde hem alleen sarren. quote:Van deze topicreeks. ![]() | ||
Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 01:11 | |
Ik moest vandaag overigens aan de Shinkansen denken. Ik ben nog steeds onder de indruk van die Japanse HSL-treinen. Die zijn namelijk voorzien van een aardbevingdetectiesysteem waarmee een trein tot noodremming kan worden gebracht als er een aardbeving op komst is. In de 40 jaar dat Shinkansen actief is, is er maar één ontsporing gebeurd waarbij de ergste slachtoffers slechts lichte verwondingen opliepen. Dat is dan wel anders dan de ICE, waarvan een stel in 1998 verloren ging bij een bizar ongeluk. | ||
Peterselieman | zondag 17 mei 2009 @ 01:14 | |
quote:Van de bordjes ![]() | ||
thats-me | zondag 17 mei 2009 @ 01:18 | |
quote:Ah kijk, dat is mooi, ik dacht dus dat pas later was, ik ga er dan ook meestal pas aan het eind van de dag op uit... Maar oké.. Goed om te weten ![]() ![]() | ||
James1988 | zondag 17 mei 2009 @ 01:30 | |
Een naamtopic, wat lief! Maar waar heb ik die eer aan te danken? ![]() | ||
sander89 | zondag 17 mei 2009 @ 01:50 | |
![]() | ||
thats-me | zondag 17 mei 2009 @ 01:57 | |
Nog even voor het slapen gaan, Rit Almelo de riet -> Almelo gisteren16 mei 2009 tijdens openhuis van de Verdiepte bak. Vorig jaar op 27 mei 2008 stond het er blank. 2jaar geleden op 21mei 2007 was het 1 grote zandbak Tja en 2 maanden daarvoor op 21 Maart 2007was het nog zoals het niet meer zal worden ![]() ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door thats-me op 17-05-2009 02:08:23 ] | ||
Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 03:20 | |
quote:Ik heb echt geen idee. Uit krankzinnigheid verzin ik de gekste topictitels. Ondertussen is het hoogste IRM-nummer 9592. | ||
James1988 | zondag 17 mei 2009 @ 04:39 | |
quote:Nja, je bent ook een VIRM-fapper (net als ik). Verklaart wel wat wbt krankzinnigheid. ![]() quote:Nog 5 treinen en dan is de uitrol van VIRM-4 compleet. Tijd voor VIRM-5 dus. Wat zouden jullie wensen zijn voor VIRM-5? De mijne: iets betere stoelen, stopcontacten in de tweede klasse, misschien wifi, en geschikt voor 200 km/h. [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 17-05-2009 04:55:37 ] | ||
Guppy | zondag 17 mei 2009 @ 08:20 | |
![]() | ||
NikkelCobalt | zondag 17 mei 2009 @ 08:57 | |
quote: ![]() Tvp@fotoshop na een nachtje doorhalen in de stad ![]() | ||
JeePee83 | zondag 17 mei 2009 @ 09:44 | |
![]() Gezien het wolkendek en de regen hoef je niet langs de baan te staan voor de uittocht uit Heerenveen en Enschede vandaag. Dan maar in de trein zitten naar Rotterdam ![]() | ||
bork | zondag 17 mei 2009 @ 09:47 | |
quote:Ik vind hem erg goed getroffen ![]() Ik zou er aan willen toevoegen:"Hey, Hier kommt Alex" | ||
Duvel | zondag 17 mei 2009 @ 10:17 | |
quote:Charmant. ![]() | ||
dennistd | zondag 17 mei 2009 @ 10:35 | |
tvp | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 10:51 | |
quote:Jaaa dat denk ik ook ![]() | ||
Socios | zondag 17 mei 2009 @ 10:59 | |
quote: ![]() | ||
thats-me | zondag 17 mei 2009 @ 11:23 | |
quote:Ik heb er nog dit van weten te maken, iets over 11uur passeerde te Wierden trein 28031 vol met FcTwente supporters richting Rotterdam, voorop reed de 9514 ![]() | ||
dennistd | zondag 17 mei 2009 @ 11:28 | |
De 9514 stond gisteren nog in Alkmaar, ergens achteraan volgens mij ook nog ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 11:29 | |
Die boekentrein heb ik ook zien staan ja. Tussen iets triviaal geels en iets anders triviaal geels ![]() | ||
Duvel | zondag 17 mei 2009 @ 12:09 | |
![]() | ||
TommyGun | zondag 17 mei 2009 @ 12:25 | |
quote: ![]() | ||
Geerd | zondag 17 mei 2009 @ 12:29 | |
tvp | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 12:37 | |
Ok, stoom... In de bergen kan het ook. Bijvoorbeeld in Kufstein. ![]() Bayrische Eisenbahn 03 2295 met een Sonderzug bij vertrek uit Kufstein op weg naar Jenbach. Zaterdag 12 juli 2008 Hier heb je tenminste nog perrons die niet achterlijk hoog zijn waardoor je niks meer van de trein ziet. | ||
Duvel | zondag 17 mei 2009 @ 12:43 | |
quote:Ja, want perrons zijn er immers ter meerdere eer en glorie van de treinenfapper. ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 12:53 | |
Zeg, KLB is hiernaast hoor. | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 12:58 | |
quote:Wees blij dat het niet weer zo'n tachtig-in-een-dozijn KUTcargo is ![]() | ||
Duvel | zondag 17 mei 2009 @ 13:06 | |
Stoom!![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 13:20 | |
Meer stoom! Gagering, 7 september 2008. ![]() Jenbach, 7 september 2008. ![]() Hier heb je tenminste nog perrons die niet achterlijk hoog zijn maar waar wel achterlijke bloembakken op staan waardoor je niks meer van de trein ziet. ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 13:21 | |
En je kon er niet even heen lopen? | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 13:25 | |
quote:Nee. M'n knie was naar ze k*nker toen ![]() | ||
Duvel | zondag 17 mei 2009 @ 13:40 | |
Kijk, zo baggerdicht stond alles op elkaar:![]() | ||
Guppy | zondag 17 mei 2009 @ 13:42 | |
stoomtreinen ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 13:53 | |
quote:Er was idd alle gelegenheid tot het maken van schrale kutfoto's zoals deze ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 13:57 | |
Heerlijk, om achteraf te zien dat ik helemaal niks gemist heb ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 13:58 | |
Maar goed, dat wist ik van te voren al wel. Open dag bij de Zaanstraat in 2007 was net zo'n drama. | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 13:59 | |
quote:Heb je helemaal gelijk in ![]() quote:Ik vond dit (veel) erger dan de Zaanstraat ![]() Hier stonden meerdere Virms, DDAR, een SLT... Het leek verdorie de Cartesiusweg wel. Donder eens op met die triviale shit waar we dag in dag uit al mee doodgegooid worden ![]() | ||
Duvel | zondag 17 mei 2009 @ 14:06 | |
Zaanstraat was meer diversiteit, helemaal waar. Maar daar reed weer geen stoomtrein. De kameel was best te doen trouwens. ![]() | ||
Guard | zondag 17 mei 2009 @ 14:11 | |
quote:Bah... een DD-AR in hetzelfde shot als de kameel | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 14:12 | |
quote:Ja vanaf spoor 5 kon het goed, die heb ik later ook nog even gemaakt, toen ik stond te wachten op de 861 terug (vertrekstaat zegt spoor 1, NS-figuur op spoor 1 zegt spoor 5, omroep op spoor 5 zegt spoor 2. Ook zoiets ![]() En die stoomtrein. Nou, wat hadden we daar een lol aan ![]() ![]() Ben ik nu uitgemopperd? Misschien ![]() | ||
Duvel | zondag 17 mei 2009 @ 14:14 | |
Vast niet, want je had blijkbaar geen kaartje voor de stoomtrein. ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 14:18 | |
quote:Nee, ik zag dat zo eens staan allemaal, en ik had de ervaring van vorige week nog vers in het geheugen ![]() ![]() | ||
Duvel | zondag 17 mei 2009 @ 14:20 | |
Ze waren in Heerhugowaard snel uitverkocht, wij hadden gereserveerd, anders hadden we pech gehad. | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 14:25 | |
quote:Wacht! Ik heb wat! De mayonaise op de friet was gratis ![]() | ||
Socios | zondag 17 mei 2009 @ 14:28 | |
Welk treinevent vindt men eigenlijk het leukst? [ Bericht 1% gewijzigd door Socios op 17-05-2009 14:36:04 ] | ||
Duvel | zondag 17 mei 2009 @ 14:30 | |
quote:Of je betaalde te veel voor de friet zonder mayo (¤ 2,50!). Friet was wel ok qua smaak. | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 14:34 | |
quote:Niet. Nadelen die elke keer weer terug komen: -Klootjesvolk wat er op af komt, wat foto's belangrijker vind dan veiligheid/sociaal etc. Bijvoorbeeld het wegschreeuwen van kids die in beeld staan. -Statische shit. Alles staat stil en dicht op elkaar. Jeej.. -Drukte. -Prijzen van eten/drinken + Servex ![]() | ||
De_Hertog | zondag 17 mei 2009 @ 14:35 | |
quote:Ik ben een keer in Aken-West geweest toen ze daar een grote materieelshow hadden. Heel ruim opgezet, niet te veel mensen in de weg, stoomtrein over het viaduct bij Moresnet met gratis 'vrij rondlopen' in het depot in Montzen.. Was prima, zo goed heb ik het daarna helaas nooit meer gehad. | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 14:41 | |
quote:Ja ehhh zo kan je het ook zien ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 14:41 | |
quote:Mja. Toch was Kaldenkirchen best leuk. Toch? ![]() | ||
Sj0rSz | zondag 17 mei 2009 @ 14:41 | |
quote:Hehe, daar doe je het voor ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 14:47 | |
quote:Jup dat wel. Maar dat was Duitsland. En dat was trouwens ook alweer 3 jaar geleden, toen was ik nog niet zo als nu met fotografie bezig ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 15:02 | |
quote:En het was de eerste keer dat we naar zoiets gingen ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 15:04 | |
Precies. Heerlijk he, dat relativeren ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 15:05 | |
Kijk, met zo'n treinenevenement is het eigenlijk hetzelfde als met bier drinken. Van tevoren lijkt het hartstikke leuk, achteraf denk je " ![]() ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 15:09 | |
Opent er nog een... ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 15:19 | |
Proost! En om ontopic te blijven ![]() ![]() ![]() SPOILER | ||
Peterselieman | zondag 17 mei 2009 @ 15:21 | |
Tof treintje ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 15:23 | |
Warsteinerzug, die is vet ja. Zie ook http://www.zu-den-zuegen.de/seiten/wle2/bier/auswahl-bier.htm EDIT en nog meer http://www.zu-den-zuegen.de/seiten/wle2/bier/auswahl-bier-2.htm | ||
Roland. | zondag 17 mei 2009 @ 15:31 | |
quote:Jaaaa, die dubbeldekkertrein rechts op de foto ![]() | ||
Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 15:59 | |
quote:De dubbeldekker links is veel mooier. ![]() | ||
Guard | zondag 17 mei 2009 @ 16:07 | |
quote:Maar de mooiste trein op de foto is natuurlijk de enige niet dd... ![]() | ||
ghizzer | zondag 17 mei 2009 @ 16:45 | |
tvp | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 17:57 | |
Zug heb jij nou het nieuwe bordje van Angermund al? | ||
James1988 | zondag 17 mei 2009 @ 18:22 | |
Is er nog iemand naar J'aime le train in Frankrijk geweest? ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 18:33 | |
quote:nu.nl Ja, de Tamil Tijgers hebben hun burgeroorlog verloren. En nu? ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 18:38 | |
quote:Nee ik kom daar eigenlijk nooit. Wel op de nabijliggende spoorlijn Duisburg-Düsseldorf, zo'n 5km oostelijk van Angermund, welke evenwijdig aan het hoofdspoor loopt. | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 18:39 | |
quote:Dat cargospoortje over Entenfang bedoel je? Ik zal donderdag eens op Angermund letten ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 18:39 | |
Jup die ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 18:44 | |
quote: ![]() Huiswerkvraag: WAT klopt hier niet ![]() a) De CNL hoort niet met dubbeltractie te rijden b) De CNL hoort niet over dit spoor te rijden c) Wedau schrijf je "Wedau" en niet "Wedua" d) All of the above ![]() | ||
NikkelCobalt | zondag 17 mei 2009 @ 18:58 | |
c? [ Bericht 50% gewijzigd door NikkelCobalt op 17-05-2009 19:03:36 ] | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 19:00 | |
c dus Op vrijdag rijdt de CNL ri Amsterdam in dubbeltractie. Op zondagen rijdt de CNL ri Duitsland wederom in dubbeltractie. | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 19:24 | |
En ook het traject is niet helemaal ongebruikelijk voor EN/CNL. Is overigens de enige reizigerstrein die daar ooit gebruik van maakt. | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 19:35 | |
Klopt Fles. Hoe weet je dat trouwens, dat deze CNL hier planmatig langs rijdt? | ||
Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 19:37 | |
quote:Humanitaire ramp zegt Rode Kruis. | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 19:40 | |
Zeg dames, ook NWS is hiernaast. Ontopic. Zwitserland/Italie heeft het, wat NL voorlopig niet zal hebben. Rijvaardig TEE-mat: ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 19:43 | |
quote:Ik weet ook weleens wat jah ![]() | ||
Wadloper | zondag 17 mei 2009 @ 19:54 | |
quote:Denk zelf ook niet dat de TEE ooit nog in Nederland zal rijden... ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 19:59 | |
Zolang die vingerverfprutsers van de Stichting TEE Nederland elk jaar 1 cm opschieten met hun geknutsel, verwacht ik er ook niet veel van nee. | ||
Geerd | zondag 17 mei 2009 @ 20:20 | |
Uhmzz wat is TEE precies?? | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 20:24 | |
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/Trans-Europ_Express | ||
NikkelCobalt | zondag 17 mei 2009 @ 21:44 | |
Wat win ik?? | ||
Dr_Flash | zondag 17 mei 2009 @ 21:45 | |
quote:NIKS ![]() | ||
NikkelCobalt | zondag 17 mei 2009 @ 23:00 | |
quote: ![]() ![]() | ||
James1988 | zondag 17 mei 2009 @ 23:18 | |
Er zijn foto's van de V250 opgedoken - http://www.flickr.com/photos/steelwheels/sets/72157600093120333/ Iemand heeft het fotografeerverbod bij NedTrain overtreden ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door James1988 op 17-05-2009 23:30:27 ] | ||
Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 23:20 | |
quote:Amsterdam Sloterdijk. ![]() | ||
Palmboom313 | maandag 18 mei 2009 @ 00:18 | |
quote: ![]() ligt het nou aan mij of zit dit model er een stuk beter uit | ||
James1988 | maandag 18 mei 2009 @ 00:37 | |
Die ziet er inderdaad een stuk beter uit, maar verbleekt nog steeds bij een Thalys PBKA, vind ik. | ||
thats-me | maandag 18 mei 2009 @ 00:51 | |
Ziet er wel beter uit, heeft in elk geval geen gapend gat van voren ;-) | ||
RubenK | maandag 18 mei 2009 @ 01:00 | |
Als ze het nou deden zoals bij de ICE, dat er voor het koppelen wel zo'n gat open kan maar voor/achterkant gewoon dicht? | ||
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 02:08 | |
quote:Boegdeuren bedoel je? Op zich wel een revolutionair idee, maar ik zie slechts enkele spoorwegbedrijven die voor deze gimmick gaan. | ||
NikkelCobalt | maandag 18 mei 2009 @ 02:30 | |
quote:Die rem links, vraag me af of dat wel veilig is ![]() edit; Foto is wel mockup maar gezien de reputatie van AnsaldoBreda verrast me niks meer. | ||
thats-me | maandag 18 mei 2009 @ 07:13 | |
Nog even een paar foto's van zaterdag van het openhuis van de Verdiepte bak te Almelo![]() Vanuit de bak richting Almelo ![]() Feesttent in het midden van de bak ![]() DM'90 3408 in de verdieptebak ![]() Internationale trein rijdt over hulpspoor, DM'90 3408 in de verdieptebak ![]() Cabine van een Stopmachine met uitzicht in de bak. ![]() Live muziek tijdens het openhuis van de verdieptebak.. ![]() Mobiele Werkplaats in de verdieptebak. ![]() Cargo rijdt langs over hulpspoor, en Mobiele Werkplaats en Olympische V-irm in de verdieptebak.. ![]() Internationale trein rijdt over het hulpspoor tijdens het openhuis van de verdieptebak. Voor meer foto's ga naar mijn flickr Later vandaag of morgen volgen nog foto's van gisteren, onder andere langs de baan gestaan te Wierden, Vriezenveen, Holten, Lochem, Zutphen, Deventer en Rijssen. Foto's staan al wel op flickr.. | ||
RubenK | maandag 18 mei 2009 @ 07:46 | |
quote:Het zou niet de eerste keer zijn dat de NS zich op dit gebied zou begeven ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 07:57 | |
quote: ![]() ![]() | ||
Gutz | maandag 18 mei 2009 @ 11:07 | |
daarmet de thalys gespot op de hsl brug bij moerdijk. Wist niet dat het traject al geopend was? Geen foto. Zat in de ic van rsd naar rotterdam. | ||
Peterselieman | maandag 18 mei 2009 @ 11:08 | |
Zal wel een testrun zijn | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 13:46 | |
Gekissebis tussen Prorail en NS op NU.nl. Maar wat staat er onderaan? quote:Is dat niet een beetje WEINIG?? Een factortje honderd ongeveer? ![]() | ||
Peterselieman | maandag 18 mei 2009 @ 13:49 | |
De cijfers lijken me per dag te zijn? | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 13:54 | |
quote:Nou dat lijkt me wel erg overdreven. volgens deze link schommelt het de laatste jaren rond de 15 miljard. Dat is iets van 40 miljoen per dag dus... quote:Dit is wel over een heel jaar. Lijkt me stug dat die andere cijfers dan per dag zijn ![]() Maar wat het dan wel is? ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 14:00 | |
Veel boeiender nieuws nog: Het IVW-rapport van de ICM vs Thalys @Gouda botsproef is uitquote: | ||
Peterselieman | maandag 18 mei 2009 @ 14:13 | |
quote:k quote:aantal unieke reizigers misschien? | ||
Duvel | maandag 18 mei 2009 @ 14:17 | |
quote:Ha, bedankt voor de melding! | ||
WalterSobchak | maandag 18 mei 2009 @ 14:29 | |
Ik zag afgelopen week dit ding staan, op een rangeerterrein vlakbij Amsterdam Muiderpoort:![]() (sorry voor de matige pic, telefoon met tegenlicht wil niet zo...) De kleine lettertjes kan je niet meer lezen, maar er stond iets met Breda... Jullie weten vast wat dit voor ding is, en waarom hij daar stond. Ik ben nieuwsgierig. | ||
WalterSobchak | maandag 18 mei 2009 @ 14:30 | |
Ik realiseer me nu dat de wagons wel erg veel op die van de HSL lijken.. Maar dat kan ik ook helemaal verkeerd zien. De kleurtjes wel in elk geval. | ||
Guard | maandag 18 mei 2009 @ 14:32 | |
das dus de V250: http://nl.wikipedia.org/wiki/V250 | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 14:35 | |
quote:De Nederlandse inzending voor het Eurovisie Hogesnelheidsfestival idd ![]() | ||
WalterSobchak | maandag 18 mei 2009 @ 14:35 | |
quote:Ik was er ook net achter ![]() | ||
Guard | maandag 18 mei 2009 @ 14:35 | |
quote:damnit weer geen finale plek dus.... ![]() | ||
Guard | maandag 18 mei 2009 @ 14:36 | |
quote:Yup die gapende bek is spuuglelijk en de kleurstelling werkt ook niet echt in zijn voordeel | ||
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 16:37 | |
quote:FYI: Het gaat om Watergraafsmeer. | ||
Sj0rSz | maandag 18 mei 2009 @ 16:38 | |
quote:Nee, die gaan naar Oostblok-landen ![]() | ||
dennistd | maandag 18 mei 2009 @ 16:43 | |
quote:Gaat Polen de wadlopers ombouwen naar hogesnelheidstreinen ![]() Dat wil ik zien ![]() Hoe gaan ze dan heten, hardlopers? ![]() | ||
Guard | maandag 18 mei 2009 @ 16:56 | |
quote:en de Slowaken gaan zeker Plan U ombouwen naar hogesnelheidstreinen en dat inzenden ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 17:14 | |
quote:Technisch niet mogelijk. Het Oostblok loopt helaas nog een klein beetje achter. Er rijden wel Slechtvalken (Sapsans, red.) van Moskou naar Sint-Petersburg en Nizny Novgorod en vanuit Praag rijden Pendolino's naar Oostenrijk, maar er is nog heel wat werk aan de winkel. De Scandinavische landen hebben ondertussen wel treinstellen in bezit die 200 km/h kunnen bereiken. Gemakshalve tel ik de DSB -IC4's van AnsaldoBreda mee. | ||
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 17:16 | |
quote:Nog steeds een testrit inderdaad, eind dit jaar rijden de HSL-treinen voor het echie. Onder voorbehoud dan. | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 17:19 | |
quote:Gemakshalve zijn de Zweedse X2000, de Noorse BM73 en de Finse Pendolino er natuurlijk ook nog. Allemaal alweer zo'n 12-15 jaar in dienst ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 17:28 | |
Leuk kaartje gevonden ![]() ![]() Enkele onnauwkeurigheidjes daargelaten ( ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 17:38 | |
quote:Ik mis er nog twee: De Stadler FLIRT, de BM71 (beiden van de NSB), de X3 en de Regina (beiden SJ). | ||
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 17:44 | |
quote:De Europese Unie had ooit vooruitstrevende plannen voor een allesomvattend HSL-netwerk dat van Scandinavië tot aan de Mediterranen, maar de Commissarissen maken zich eerder druk over niet-gedeclareerde lunches. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 18:00 | |
Het frappantste aan dat kaartje vond ik nog wel dat ene Tempo 250 lijntje in Turkije ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 18:15 | |
Aha ![]() quote:Bron | ||
Wadloper | maandag 18 mei 2009 @ 18:27 | |
quote:Gaat er nou nog iets met die plan U gebeuren, of blijven ze daar voor altijd staan? ![]() Misschien kan de HIJSM zo'n stel terug kopen ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 18:30 | |
quote:Ja zeg, we blijven slepen met die dingen ![]() ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 19:45 | |
quote:Dat schiet al wat sneller op. Ik zou Turkije afraden in de EU plaats te nemen als specialist in de mobiliteit. | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 19:56 | |
Aan wie zou je dat WEL overlaten dan? Duitsland? ![]() | ||
sander89 | maandag 18 mei 2009 @ 20:02 | |
quote: quote: ![]() | ||
WalterSobchak | maandag 18 mei 2009 @ 21:28 | |
quote:Bedoel je dat het rangeerterrein zo heet? Want dat de buurt daar zo heet dat weet ik wel, ik woon er.. ![]() Vandaag stond er weer 1. Volgens mij een andere, want dit keer stond er geen AnsaldoBreda op de zijkant (of hij stond in de andere richting). Zijn ze nu gewoon een beetje met die dingen heen en weer aan het testrijden dan? Wat doen ze nu in Amsterdam? Wat ik me ook afvroeg: een tijd geleden ging ik vaak met de internationale trein (Amsterdam-Brussel), en op die intercityrijtuigen (die lelijke roze/wit/rode) stond dat ze klaar gemaakt werden voor de HSL. Maar deze V250 treinstellen zijn toch duidelijk anders. Ik vond het al een beetje vreemd dat die gewone intercitybakken 250 km/u zouden halen, maar waarom niet, dacht ik.. Gaan die nou ook op het HSL traject rijden of hoe zit het? Met een andere locomotief misschien? Ik stel waarschijnlijk n00bvragen, maar jullie willen ze vast wel beantwoorden ![]() Ohja, nog 1 ding. Ik kijk dus dagelijks uit over dat rangeerterrein. Er staan daar heel vaak, wekenlang oude treinen, vaak Oost-Europees. Op bovenstaande foto zie je op de voorgrond ook een (Hongaarse?) slaaptrein staan. Dat ding staat er al tijden, en als hij straks weg is, staat er even later weer een andere. Gaan ze die opknappen en ombouwen voor NS-reizigers? Of zijn er heel andere redenen dat ze hier staan? | ||
De_Hertog | maandag 18 mei 2009 @ 21:34 | |
quote:Toch is een leeg land als Rusland wel erg handig. Gewoon kaarsrechte lijn tussen St. Petersburg en Moskou ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 21:37 | |
quote:Dat was altijd al zo. Alleen nu wordt er wat harder gereden ![]() | ||
Peterselieman | maandag 18 mei 2009 @ 21:38 | |
quote:Dat terrein daar heet Watergraafsmeer ja ![]() quote:Er zijn er nu twee en die worden afgebouwd om te gaan testrijden op de HSL. quote:Die gaan door een locomotief getrokken worden. De maximum snelheid van die dingen is 160 km/h in deze setting. quote:Die rijtuigen liggen aan de ketting na het faillissement van TTC dat de Bergland Express reed. Laatst wilden ze de rijtuigen het land uit rijden, maar op last van de curator is de trein toen omgekeerd. Het betreffen idd gehuurde Hongaarse rijtuigen. | ||
WalterSobchak | maandag 18 mei 2009 @ 21:47 | |
quote:OK, duidelijk, maar dit is niet de eerste roestige trein die daar een tijd staat. Gewoon toeval? | ||
Peterselieman | maandag 18 mei 2009 @ 22:14 | |
ja | ||
Eix | maandag 18 mei 2009 @ 22:51 | |
quote:Tering staan die dingen nog in Nederland. ![]() | ||
bork | maandag 18 mei 2009 @ 22:51 | |
Er is wel een klein stukje high speed in Het voormalige Oostblok, sinds 1977 btw http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_4 | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 23:13 | |
Hee bork ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
thats-me | maandag 18 mei 2009 @ 23:16 | |
Leuk ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 23:19 | |
quote:Grofweg? Do avond de CNL/EN naar Wwa, vrijdag Wwa bekijken, za uitslapen, ontbijtje, slagje Skarzysko-Kamienna met de stoppert, za avond uit in Wwa, zondag terug ![]() | ||
De_Hertog | maandag 18 mei 2009 @ 23:23 | |
quote:Nou ja, niet helemaal, tot 2001 zat De Vinger van de Tsaar er nog in: http://en.wikipedia.org/wiki/Moscow–Saint_Petersburg_Railway#The_Myth_of_the_Tsar.27s_Finger | ||
thats-me | maandag 18 mei 2009 @ 23:37 | |
quote:Grofweg is prima voor mij ![]() ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 23:39 | |
quote:De verkeersministers zijn meer gefixeerd op het vliegtuig dan de trein. | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 23:42 | |
quote:Dat zijn vrouwen. En vrouwen zijn DOM. Weet iedereen. Basiskennis. | ||
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 23:43 | |
quote:Geen verkeersminister, maar deze Europarlementariër kan beter voor Berlusconi werken: ![]() | ||
JeePee83 | maandag 18 mei 2009 @ 23:45 | |
quote:Of Limbavianen. En in Limbabwe hebben ze heuvels. In heuvels hebben ze bergen en in bergen hebben ze tunnels. Limbabwe heeft ook 1 tunnel en die eh tja eh ja nou ja hij is er dus ![]() ook Limbavianen graag geen minister meer... | ||
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 23:46 | |
Heuvels? Dat is ten noorden van de KUT dacht ik? ![]() | ||
JeePee83 | maandag 18 mei 2009 @ 23:47 | |
quote:\ Een kut kan weer gezien worden als tunnel. Ik zie een causaal verband... | ||
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 23:52 | |
quote:Ik had me zoveel voorgesteld van Camiel Eurlings. Bleek het weer dat ik me weer van achteren liet nemen. | ||
Peterselieman | maandag 18 mei 2009 @ 23:53 | |
quote:Puzzeltje lijkt me opgeslot. Die 131 miljoen kilometer lijken me het aantal reizigers kilometers per dag te zijn die afgelegd worden door de 1,2 miljoen passagiers. Die 3 miljoen ritten, is het totaal aantal treinritten wat er vorig jaar op het Nederlandse spoor is geweest. | ||
thats-me | maandag 18 mei 2009 @ 23:57 | |
Het heeft even geduurd hier mijn plaatjes van Zondag, foto's staan in chronologische volgorde. En geen 1 foto is gemaakt vanaf de zelfde plaats ![]() ![]() Supporterstrein 28031 met 3x V-irm IV te Wierden ![]() IC 1744 met 3x ICMm te Bussinkweg, Wierden ![]() Supporterstrein 28043 met 2x DD-AR te Veenweg, Holten ![]() IC1650 te Drostenstraat, Holten ![]() Stoptrein 7052 te Groeneweg, Holten ![]() Supporterstrein 28045 met 2x ICM en 2x ICMm te Oudestationsweg, Dijkerhoek ![]() Stoptrein 31256 met Lint 42 te Kapelweg, Almen ![]() Stoptrein richting Zutphen te Almenseweg, Eefde ![]() Stoptrein 17858 met DM'90 verlaat net station Zutphen te Vliegersdijk, Hoven ![]() IC1760 op de IJsselbrug te Deventer ![]() IC1764 met 2xICMm te Burgemeestersdijk, Wierden ![]() Stoptrein 31064 met stel 44 te Wierdenseweg, Vriezenveen Voor meer foto's zie mijn Flickr | ||
Peterselieman | dinsdag 19 mei 2009 @ 00:00 | |
Voor de liefhebbers is deze site zeer interessant: http://zoinvesteerik.nl/ | ||
Zug-Chef | dinsdag 19 mei 2009 @ 00:04 | |
quote:Deze vind ik errug fraai! | ||
Zug-Chef | dinsdag 19 mei 2009 @ 00:13 | |
Vandaag na afloop van het werk in Hilversum:![]() Na verluid zal bij het ingaan van het aanstaande wijzigingsblad bij NSR het van de DB gehuurde ICL materieel uit de Intercitytreinserie 1500 gehaald worden en vervangen worden door het VIRM. Tot die tijd blijven deze zeer comfortabele treinen rijden tussen Deventer/Amersfoort en Amsterdam. In een flink zongaatje is NSR's 1830 met IC 1558 vanuit de IJsselstad Deventer op weg naar Amsterdam Centraal en rijdt hier de bebouwde kom van Hilversum binnen. | ||
von_Preussen | dinsdag 19 mei 2009 @ 01:40 | |
quote:Even een vraagje, ben je met de fiets / brommer / motor / auto dat stuk afgegaan? | ||
Guppy | dinsdag 19 mei 2009 @ 06:29 | |
quote: ![]() | ||
Duvel | dinsdag 19 mei 2009 @ 08:14 | |
quote:Hoe naief. ![]() quote:Dat het maar flink mag schrijnen. ![]() | ||
daanski82 | dinsdag 19 mei 2009 @ 09:02 | |
trein stel 4041 kwam midden in rijssen met hard remmend tot stilstand. machinist riep HC in burger om om naar mijn trein 4041 te komen. we staan nu al 3 min stil in midden Rijsen update: na 5 min deed de machinist een rem check, waarna we weer vertrokken | ||
daanski82 | dinsdag 19 mei 2009 @ 09:09 | |
We rijden nu op volle snelheid richting Deventer | ||
#ANONIEM | dinsdag 19 mei 2009 @ 09:11 | |
Bedankt voor de info ![]() | ||
daanski82 | dinsdag 19 mei 2009 @ 09:16 | |
de loc 1754 (uit nijmegen) staat voor deventer te wachten op ons. | ||
Luco | dinsdag 19 mei 2009 @ 09:25 | |
quote:Whooptiefuckingdoo | ||
thats-me | dinsdag 19 mei 2009 @ 09:25 | |
quote:Dankjewel, ik vind hem zelf ook erg leuk ![]() quote:Ja ![]() | ||
patatmetfriet | dinsdag 19 mei 2009 @ 09:48 | |
![]() ![]() | ||
James1988 | dinsdag 19 mei 2009 @ 10:16 | |
quote: ![]() ![]() ![]() | ||
Guard | dinsdag 19 mei 2009 @ 10:19 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 10:26 | |
Zo, nou. Nog een uurtje of 2 dan ben ik op kantoor ![]() ![]() ![]() | ||
Geerd | dinsdag 19 mei 2009 @ 10:32 | |
quote:Staat er in Zwolle ook altijd onder dat brussel middi, is dat extra omdat je vanuit roosendaal daar heen kunt of een fout die gewoon op meerdere stations zo te zien voorkomt? | ||
James1988 | dinsdag 19 mei 2009 @ 10:34 | |
Dat is gewoon een fout in de CTA, dan wordt het verkeerde flapje getoond. | ||
patatmetfriet | dinsdag 19 mei 2009 @ 10:36 | |
![]() Het is wat met die treinen naar Nijmegen... En. ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 19 mei 2009 @ 10:53 | |
Leuk allemaal ![]() | ||
Sj0rSz | dinsdag 19 mei 2009 @ 11:11 | |
quote:Whehehe ![]() ![]() | ||
Christiaan | dinsdag 19 mei 2009 @ 11:12 | |
Ik hoor dat station Breda héél wat duurder gaat uitvallen dan gepland. | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 11:13 | |
quote:Ansaldo? | ||
Christiaan | dinsdag 19 mei 2009 @ 11:14 | |
quote:Iets met marktomstandigheden. Er komt vanmiddag een voortgangsrapportage uit. | ||
Guppy | dinsdag 19 mei 2009 @ 11:28 | |
quote:We hebben elkaar gekruist vanmorgen ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 19 mei 2009 @ 11:29 | |
quote:Je snapt de grap geloof ik niet ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 11:48 | |
quote:Ook via allerlei exotische oorden? ![]() | ||
Guppy | dinsdag 19 mei 2009 @ 11:48 | |
quote:Nee, dat niet. Dat was jammer. Ik was op tijd op m'n werk ![]() | ||
Christiaan | dinsdag 19 mei 2009 @ 11:49 | |
quote:Oh, wacht ![]() | ||
Guppy | dinsdag 19 mei 2009 @ 16:43 | |
En ik ga zo te merken voorlopig ook nog niet naar huis... Zit nog steeds te wachten op m'n werk waarvan de deadline vanavond is... Zucht | ||
JeePee83 | dinsdag 19 mei 2009 @ 16:50 | |
Same here... Wordt ook weer een latertje vrees ik. Aanbestedingen zijn k*t ![]() | ||
Guard | dinsdag 19 mei 2009 @ 16:54 | |
(semi) ambtenarij FTW, 6 mins remaining and counting... | ||
James1988 | dinsdag 19 mei 2009 @ 18:15 | |
En ik ben ook onderweg naar huis, en ik zit in de trein. En voor mijn gevoel zitten de stoelen van deze VIRM anders dan anders... in elk geval een stuk harder. En dat zit eigenlijk best wel kut. ICRm / ICMm zit een stuk beter imo. | ||
dennistd | dinsdag 19 mei 2009 @ 18:41 | |
quote:toevallig een nieuwe met blauwe stoelen? die zitten wel harder, maar na een half uurtje zitten ze beter dan van een oude virm | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 18:54 | |
quote:Dat weet Kapitein Schaukelboot heul goed hoor ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 19:03 | |
Er is vandaag ergens iets mis met de materieelomlopen in het oosten ![]() ![]() | ||
Gutz | dinsdag 19 mei 2009 @ 19:21 | |
quote:Mwoh, afgelopen maandag stond er op Rotterdam ook een Virm voor de stopper naar Roosendaal. Klopt wel meer niet dus. | ||
Brembo | dinsdag 19 mei 2009 @ 19:28 | |
quote:Komt dat stel niet uit Zutphen, zag het vandaag ook staan ![]() Zat laatst in de 9591 of 9592 dat ding was nog echt brand-new, rook in ieder geval nog naar plastic ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 19:36 | |
de 9592 is de laatst afgeleverde VIRM4 op dit moment dacht ik, dus dat kan goed kloppen ![]() | ||
Zug-Chef | dinsdag 19 mei 2009 @ 19:42 | |
Iedere dag verbinden zeven internationale treinen de twee gedeeltes van Ierland. We reizen mee vanaf Dublin langs de oostkust naar Portadown in het Ierse deel van het Verenigd Koninkrijk, langs natuur, zee en oude steden van The Emerald Isle, het groene eiland. 19:50 Ned 2 Rail Away | ||
dennistd | dinsdag 19 mei 2009 @ 19:45 | |
quote:In de stopper apeldoorn enschede rijden er een losse SGMm-II rond en een ICM'etje, dus ook daar is het niet echt lekker. Zijn er zoveel SGMm-III's kapot ofzo? | ||
James1988 | dinsdag 19 mei 2009 @ 19:59 | |
quote:8714, oude VIRM dus. Meestal vind ik VIRM wel te doen, maar nou kreeg ik gewoon rugpijn ![]() In other news: eerste bewegende beelden van een trein op de HSL: de Brecht-Antwerpen-shuttle: Toch blijft het raar dat die Belgen over een maandje al op- en neer gaan karren over die HSL terwijl wij hier in Nederland voorlopig nog helemaal niets krijgen. Het bijt een beetje, hoe knullig de Belgische oplossing ook mag zijn... [ Bericht 36% gewijzigd door James1988 op 19-05-2009 20:05:09 ] | ||
bork | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:03 | |
quote:Nou veel plezier alvast gewenst, doe de groeten aan de mevrouw van de : ![]() en deze heb ik nog nooit gehad (Warszawa -Lodz), misschien kun je die knippen? ![]() Deze moet je haast wel tegen het lijf lopen in Warszawa ![]() dr. Butelka na zdrowie! ![]() ![]() ![]() | ||
Ofyles2 | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:04 | |
quote:Ja, ik weet het. Ik vertrouw voortaan op de Camorra. | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:04 | |
Oh, mijn PR langste treinrit zonder overstappen is in gevaar ![]() | ||
bork | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:06 | |
quote:Je verslapen en in Minsk wakker worden? In Warschau Oost uitstappen scheelt ook weer ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:09 | |
quote:Dat is bijvoorbeeld een optie ![]() | ||
Ofyles2 | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:11 | |
quote:Niet beledigend bedoeld, maar de laatste verkeersministers zijn zonder uitzondering bijzonder ruk. | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:12 | |
quote:En tussen Tjerk Westerterp en Camiel Eurlings zit? 20 jaar minimaal ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:14 | |
quote:Ik begin er nu pas echt zin in te krijgen ![]() ![]() ![]() | ||
Eix | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:15 | |
quote:Kweenie hoe je toen hebt gereden maar: From Salzburg Back From To Litochoron To VIA <1181>purker-s*wien*kleder*HEGYESHAL GR<1155>budap*kiskoer* SUBOTICA(GR)<0072>novi sad*beograd*(mala krsna/mladenovac)*jagodina* TABANOVCI FR<1065>skopje*veles*GEVGELIJA FR<0073>thessaloniki***** Section State Km Name 3000 A 388 Salzburg Hbf*purker-s*wien*kleder*Hegyeshalom(Gr) 746 H 350 Hegyeshalom(Gr)*budap*kiskoer*Subotica(Gr) 304 SRB 652 Subotica(Gr)*novi sad*beograd*(mala krsna/mladenovac)*jagodina*Tabanovci(fr) 102 MK 217 Tabanovci(fr)*skopje*veles*Gevgelija(fr) 20034 GR 179 Gevgelija(fr)*thessaloniki*Litochoron Totaal: 1786. Dus niet genoeg. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:16 | |
Ja dat zag ik ook maar ik ben natuurlijk niet door hongarije geweest he ![]() Gewoon Salzburg - Villach - Zagreb - Beograd - Vinkovci - Thessaloniki - Litochron toen het nog kon (was net voor de zoveelste balkanoorlog, terug moesten we door Italië ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:27 | |
quote:Is dat niet deze route?
Dat is totaal dus 1699 km. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2009 21:32:58 ] | ||
Ofyles2 | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:30 | |
quote:Met uitzondering van Roelf de Boer, maar dat was ook een faalhaas, want LPF. | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:35 | |
quote:Kut ![]() Ja dus ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 21:36 | |
quote:En zittend voor ongeveer 3,12 seconden. | ||
dennistd | dinsdag 19 mei 2009 @ 22:02 | |
Die reconstructie van opsporing verzocht net ![]() Was een vrouw mishandeld in de sprinter tussen Amersfoort en Amsterdam, ding werd stoptrein genoemd. En op de beelden stapte ze in een SGMm, de deuren die gesloten werden waren van een VIRM en in een later shot was het een Plan V van de buitenkant. Alleen de shots binnen waren goed: het was namelijk een DDAR... | ||
Ofyles2 | dinsdag 19 mei 2009 @ 22:05 | |
DrFlash, heb jij enige affiniteit in programmeertalen? | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 22:08 | |
quote:Ik weet dat ze bestaan ja. En ik heb ooit eens een programma moeten schrijven in Fortran77 wat het gemiddelde van 3 ingevoerde getallen "berekende". Long story short: Nee. | ||
Ofyles2 | dinsdag 19 mei 2009 @ 22:13 | |
quote:Ik ben namelijk bezig met het ontwikkelen van een nieuw spoorboekje ofzoiets. | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 22:16 | |
quote:Heb je toegepaste wiskunde gedaan of zo? Grondige kennis van grafentheorie is dan wel noodzakelijk namelijk. | ||
Ofyles2 | dinsdag 19 mei 2009 @ 22:47 | |
quote:Ik ben er nog mee bezig. Over de grafentheorie heb ik wel een profielwerkstuk geschreven. Boeiende materie: van het kortste-pad-algoritme tot Petersen en Euler. | ||
James1988 | dinsdag 19 mei 2009 @ 22:52 | |
quote: ![]() ![]() ![]() Wat een faalhazen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 23:16 | |
quote:Het Handelsreiziger-probleem? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 19 mei 2009 @ 23:17 | |
quote:Oh dit gaat wat worden. Oow jaa. ![]() | ||
NikkelCobalt | woensdag 20 mei 2009 @ 00:12 | |
Ik moet het Dijkstra algoritme toepassen op mijn modelspoorbaan, maar helaas nog geen tijd voor gehad : ( | ||
Guard | woensdag 20 mei 2009 @ 00:23 | |
quote:Fles lost it, hij praat tegen zichzelf ![]() | ||
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 00:38 | |
quote:Die ook. Van beginpunt, naar beginpunt, alle plaatsen maar één keer aandoen. | ||
Guppy | woensdag 20 mei 2009 @ 06:39 | |
quote:Dat kan je wel zeggen! Ik was ook bezig met een aanbesteding ![]() Anyway, nu gauw weer naar de trein ![]() | ||
James1988 | woensdag 20 mei 2009 @ 08:31 | |
De Franse spoorwegen zijn tof, als 1-aprilgrap hadden ze de Franse stem van Homer Simpson als omroeper! ![]() | ||
Guppy | woensdag 20 mei 2009 @ 09:10 | |
Die koploper stond er vanmorgen weer, in Arnhem. Misschien blijft ie wel! | ||
Socios | woensdag 20 mei 2009 @ 09:39 | |
Woei. ![]() | ||
TommyGun | woensdag 20 mei 2009 @ 10:00 | |
quote:Was bij Peter R de Vries ook zo ![]() | ||
JeePee83 | woensdag 20 mei 2009 @ 10:02 | |
quote:19:04 trein. Thuis werken tot 23:30. Vanmorgen weer om 6:45 de trein. Maar goed dat er 5 vrije dagen aankomen ![]() Voor de werkers, succes vandaag | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 10:16 | |
quote: ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 20 mei 2009 @ 10:34 | |
Je kunt wel iets vinden, maar hier in de Bananen Republiek Nederland is alles niet zeker wat dat betreft | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 10:38 | |
Ja, ik weet ook niet waarom men nu denkt dat het ineens wel gaat lukken. | ||
Sj0rSz | woensdag 20 mei 2009 @ 11:51 | |
quote:Beter laat dan nooit ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 11:53 | |
quote:Er is geen enkele grond voor. ![]() | ||
Sj0rSz | woensdag 20 mei 2009 @ 11:55 | |
Ja, daarom. Ze kunnen dus zeggen wat ze willen, maar ik geloof het pas als het ook gebeurd. | ||
Socios | woensdag 20 mei 2009 @ 12:47 | |
Mjah, er komt natuurlijk ook altijd een stukje metagame bij kijken. Het zou mooi zijn als met ingang van de nieuwe dienstregeling volwaardig gereden kan worden. ![]() | ||
De_Hertog | woensdag 20 mei 2009 @ 12:50 | |
quote:StadBreda of AnsaldoBreda? | ||
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 16:31 | |
Ik hoop het ook. Anders wordt het weer een doodsaai begin van een nieuw dienstregelingsjaar. | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 16:53 | |
quote:We krijgen iig FLIRTS bij Venlo ![]() | ||
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 16:59 | |
quote:Die kunnen me nog opvrolijken. | ||
Wadloper | woensdag 20 mei 2009 @ 19:11 | |
Rijdt NSR/Arriva/etc op de dag na hemelvaart wel in gewone samenstellingen en doordeweekse tijden of op zaterdagse tijden? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 20 mei 2009 @ 19:14 | |
Gewoon op vrijdag tijdens vakantie lijkt me | ||
dennistd | woensdag 20 mei 2009 @ 19:14 | |
NS rijdt aan de tijden van de eerste intercity Enschede-Amersfoort te zien als volgt: - hemelvaartdag: als zaterdag - vrijdag na hemelvaart: als maandag-vrijdag | ||
Palmboom313 | woensdag 20 mei 2009 @ 19:50 | |
![]() ![]() WOW ![]() ![]() | ||
dennistd | woensdag 20 mei 2009 @ 19:53 | |
Dat moet ooit station Arnhem worden denk ik? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 19:54 | |
quote: ![]() | ||
Palmboom313 | woensdag 20 mei 2009 @ 19:54 | |
quote:Jah maar als het zo wordt is het wel het wachten waard geweest. Prachtig gewoon ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 19:56 | |
quote:De geoloog doet niet zo gauw moeilijk over een miljoen jaar ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 19:59 | |
Staat er nou een Railkarper op die bovenste "impressie"? ![]() | ||
Palmboom313 | woensdag 20 mei 2009 @ 20:00 | |
quote:Oke het zal vast wel weer uit lopen maar die visuals zien er gewoon echt superieur uit. | ||
Guppy | woensdag 20 mei 2009 @ 20:02 | |
Ze zijn anders deze week wel begonnen met het graven van de ondergrondse fietsenstalling. Daar in die bouwput die station heet in Arnhem | ||
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 20:04 | |
Dat begint ook bijna een GTI (Grand Travaux Inutile, red.) te worden. | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 20:06 | |
quote:Poeh poeh, begonnen met graven. Jeetje ![]() Is er al bekend wat er met het gebouwtje van de uitgang Sonsbeeckzijde gaat gebeuren? Dat wilden ze ergens anders in de stad opstellen als herinnering ![]() | ||
Palmboom313 | woensdag 20 mei 2009 @ 20:08 | |
quote:een maand en een jaar later 2 maanden geen treinen van en naar arnhem ![]() | ||
Wadloper | woensdag 20 mei 2009 @ 20:12 | |
quote:Oke, dank je wel! ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 20:15 | |
quote:Jezus dat wordt lachen ![]() | ||
dennistd | woensdag 20 mei 2009 @ 20:21 | |
quote:ik denk dat het in delen gaat, en niet het hele emplacement echt 2 maanden dicht | ||
Peterselieman | woensdag 20 mei 2009 @ 20:21 | |
Is het niet een buitendienststelling van twee maanden voor het emplacement? | ||
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 20:23 | |
quote:Ik wacht nog even af... | ||
Zug-Chef | woensdag 20 mei 2009 @ 20:23 | |
Vandaag in Steenwijk:![]() Het allerleukste is, wanneer een treinfotograaf verrast wordt. Zeker bij iets niet-alledaags als het zwaar-onder-de-pet-vervoer van militaire voertuigen. De verkleurde RN 6517 en de rode 6473 hebben vandaag 11 grote en 3 kleine tanks in Steenwijk afgeleverd en wachten op personeel vanuit Havelte om de trein te lossen. Rechts in beeld een IC vanuit Rotterdam op weg naar Leeuwarden, met voorop ICMm 4014. | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 20:25 | |
quote:Nou ik denk het wel. quote:dat staat er ![]() | ||
Palmboom313 | woensdag 20 mei 2009 @ 20:25 | |
quote:hmm dus dan zo? 2010 1 maand voor sporen vanaf nijmegen en utrecht 2011 2 maanden voor sporen vanaf zevenaar en zutphen dus. http://www.prorail.nl/Pub(...)ws/Pages/Nieuws.aspx | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 20:26 | |
quote:Net andersom ![]() in 2010 1 maand voor de kant Zevenaar Zutphen in 2011 2 maanden voor heel Arnhem Berg Opstel en daarmee de richting Ut - Nm Met wat mazzel woon ik tegen die tijd al in Dv en hoef ik er niet al te veel last van te hebben ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 20:32 | |
Overigens maken de ICE en de CNL gebruik van beide richtingen, dus die liggen er kort na elkaar tezamen 3 maanden uit. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Je kan niet maar eindeloos alles over Eindhoven - Venlo gooien. Sommige mensen zijn van mening dat goederenvervoerders ook rechten hebben ![]() | ||
dennistd | woensdag 20 mei 2009 @ 20:35 | |
Maar kom op, je kunt Arnhem-Utrecht toch niet 2 maanden gaan verbussen? Ik neem aan dat er nog wel een aantal sporen in gebruik blijven steeds, en dat in de weekenden het wel helemaal dicht gaat. | ||
Guppy | woensdag 20 mei 2009 @ 21:19 | |
quote:Nee, dat kan niet hoor ![]() | ||
Wadloper | woensdag 20 mei 2009 @ 21:20 | |
quote:Zei het ook al op flickr, maar echt een mooie plaat! ![]() Soms zijn juist die verrassingen datgene wat de hobby leuk maakt ![]() ![]() | ||
Palmboom313 | woensdag 20 mei 2009 @ 21:27 | |
quote:Met de bus ![]() | ||
Zug-Chef | woensdag 20 mei 2009 @ 21:27 | |
quote:Ah ben jij dh3206 ![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 20 mei 2009 @ 21:30 | |
quote:Via Apeldoorn reizen ![]() | ||
James1988 | woensdag 20 mei 2009 @ 22:14 | |
quote:Ik denk dat dat een ICE moet voorstellen. | ||
Guppy | woensdag 20 mei 2009 @ 22:15 | |
Met de bus en via Apeldoorn is allebei niet leuk... ![]() | ||
JeePee83 | woensdag 20 mei 2009 @ 22:39 | |
2 maanden met de bus is idd niet leuk. 2 jaar geleden 10 dagen met de bus Leeuwarden - Heerenveen en dan verder met de trein naar Duivendrecht. Elke dag.... Wat een ellende dat... Aanbestedingen trouwens nog steeds k*t. Vandaag om 22:10 van het werk weg om de trein van 22:08 te halen (verspätert, dat ook nog eens). 00:00 in Leeuwarden dus, wat bij benadering 18u later is dan mijn vertrek vanmorgen. Nu 5 dagen vrij ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 22:50 | |
quote:Dat ontslaat je nog niet van je routine om gemiddeld 500+ km/dag te maken ![]() | ||
JeePee83 | woensdag 20 mei 2009 @ 22:52 | |
Ow OK. Ik trap dan wel ff op-en-neer naar Warschau. Moet toch voldoen aan de gestelde criteria. Satisfied? | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 22:54 | |
quote:Daar hebben we het achteraf nog wel over mannetje ![]() | ||
Geerd | woensdag 20 mei 2009 @ 23:02 | |
quote:Vandaag wel weer gehaald, zl-grunn door na schiphol terug na enschede stopper terug na zwolle. tering bek af. Morgen laat, lekker uitslapen. | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 23:03 | |
quote:Voor wat? 650 km? ![]() | ||
Geerd | woensdag 20 mei 2009 @ 23:05 | |
quote:Jup, wat doet u op een dag? Ga van sarcasme uit iig ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Geerd op 20-05-2009 23:12:13 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 23:20 | |
quote:Nou, ik ben op een hobbyrondje blij met 650 km hoor ![]() ![]() ![]() maar het is toch een beetje mijn zomervakantie ![]() ![]() | ||
Ofyles2 | donderdag 21 mei 2009 @ 00:01 | |
quote:Je kunt ook in het zwart bijklussen. | ||
James1988 | donderdag 21 mei 2009 @ 00:05 | |
quote:Als je een lekker kontje hebt kun je vast wel wat geld verdienen achter Amsterdam Centraal ofzo ![]() | ||
Ofyles2 | donderdag 21 mei 2009 @ 00:07 | |
quote:Nee, niet dat bedoel ik. Bovendien is het ook geen gezicht, DrFlash die bijklust in de Red Light Zone. De drugsindustrie raad ik hem ook af. | ||
Dr_Flash | donderdag 21 mei 2009 @ 00:08 | |
quote:Sommige mensen schijnen er echt kijk op te hebben en zo ![]() | ||
bork | donderdag 21 mei 2009 @ 00:20 | |
Ik d8 dat het Oosten des lands wel aantrekkelijker geprijsd was dan het centrum van deze groene oase. | ||
Kwaliteit | donderdag 21 mei 2009 @ 07:34 | |
Wat een kutzooi van vandaag, tussen Zwijndrecht en Roosendaal werkzaamheden, worden bussen ingezet. Nu ik juist naar Antwerpen moet... | ||
RubenK | donderdag 21 mei 2009 @ 08:09 | |
quote:De intercity brussel rijdt toch vanaf den bosch? quote: | ||
Duvel | donderdag 21 mei 2009 @ 10:24 | |
quote:Dit komt wel aardig in de buurt. Zomer 2010 een maand niet naar Nm/Ut, maar wel Zv/Zp. Daarna gefaseerd delen van het emplacement op de schop, met in 2011 een tijd geen treinen naar Zv/Zp. Dus helaas voor de reizigers: dat wordt idd afzien in bussen. | ||
Dr_Flash | donderdag 21 mei 2009 @ 11:07 | |
quote:<<insert random bouwmarkt here>> | ||
Guppy | donderdag 21 mei 2009 @ 11:09 | |
quote:Ik ben net bij de bouwmarkt geweest ![]() ![]() | ||
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 12:01 | |
Op een spoorwegovergang bij Teuge op de Veluwe is een trein op een auto gereden. De auto is volledig uitgebrand. De politie weet niet hoeveel mensen in de auto zaten. De voorkant van de trein is zwaar beschadigd door de brand. In de trein zijn geen gewonden gevallen. Het treinverkeer tussen Apeldoorn en Deventer is gestremd. | ||
Erasmo | donderdag 21 mei 2009 @ 12:02 | |
quote:Blij dat het vandaag geen werkdag is ![]() | ||
Sj0rSz | donderdag 21 mei 2009 @ 12:02 | |
quote:Sterker nog, dat is tot en met zondag. | ||
Peterselieman | donderdag 21 mei 2009 @ 12:05 | |
quote:Weer een Koploper kaduuk ![]() | ||
Erasmo | donderdag 21 mei 2009 @ 12:07 | |
quote:Met een beetje geluk is het een Plan-V, of een goederentrein... | ||
dennistd | donderdag 21 mei 2009 @ 12:08 | |
quote:de kans is groot, maar het kan natuurlijk net zo goed een SGMm'etje zijn ![]() | ||
Duvel | donderdag 21 mei 2009 @ 12:09 | |
quote:Dat zei ik hier thuis ook al, en toen werd ik heel verontwaardigd aangekeken... | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 mei 2009 @ 12:18 | |
Zal ik eens een goede daad verrichtten vandaag? | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 mei 2009 @ 12:19 | |
Het topic vol maken en een nieuwe starten nu? ![]() |