Blijkbaar vindt men dat Duitsland en Nederland niet interessant genoeg zijn. Blijkbaar gelden enkel de cijfers uit de VS en Azië...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik snap niet waarom we niet down gaan met zulke slechte cijfers uit Nederland en DUitsland.
Stel je voor om hier die zorgplicht ook maar af te schaffen? Lijkt me een goed plan voor de jongeren en gezonden in de samenleving, maar zodra je er een keer gebruik van moet maken, wordt het natuurlijk gewoon betalen of doodgaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:28 schreef henkway het volgende:
de splitsing turssen de groeilanden en de krimplanden begint nu duidelijk te worden.
Rusland met bijna gratis energie en goed opgeleide jonge bevolking die hard kunnen werken, waar het netto bijna gelijk is aan het bruto.
Waar geen zorgplicht inzake AOW, AWBZ, ZVW en WW bestaat
Rusland zit natuurlijk wel met een afnemende bevolkingquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:28 schreef henkway het volgende:
de splitsing turssen de groeilanden en de krimplanden begint nu duidelijk te worden.
Rusland met bijna gratis energie en goed opgeleide jonge bevolking die hard kunnen werken, waar het netto bijna gelijk is aan het bruto.
Is de maffia niet 1 van de grootste werkgevers daar?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:28 schreef henkway het volgende:
O juist up.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:08 schreef lammegiraf het volgende:
na expiratie zal er wel weer een dikke afstort volgen...short momentje!
Wat zei ik je nou...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik snap niet waarom we niet down gaan met zulke slechte cijfers uit Nederland en DUitsland.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:39 schreef pberends het volgende:
[..]
"Markets bottom out on extremely bad news, and peak when the news is extremely positive... it you don't know that you shouldn't be an investor."
(c) Marc Faber
Het leuke van de UK is dat ze in tegenstelling tot de US hun handelstekort niet hebben zien afnemen. Zeer slecht teken voor de UK.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:03 schreef SeLang het volgende:
Het valt me trouwens op dat zo'n beetje de helft van de regelmatige posters hier in de UK woont.
Het walhalla van de credit crunch
Nederlanders in de UK hebben meer vrije tijd?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:03 schreef SeLang het volgende:
Het valt me trouwens op dat zo'n beetje de helft van de regelmatige posters hier in de UK woont.
Allemaal ruis, je kan et beter niet lezen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
hehe exactlyquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:03 schreef SeLang het volgende:
Het walhalla van de credit crunch
De economie hier is inderdaad baggerquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Het leuke van de UK is dat ze in tegenstelling tot de US hun handelstekort niet hebben zien afnemen. Zeer slecht teken voor de UK.
Betere opmerking dan, waarom blijven we zo in de plus, als de futs in de min staan? Is de AEX zelfstandig geworden of zo? Of doen de beleggers een experimentje "zelfstandig denken"?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Allemaal ruis, je kan et beter niet lezen.
MT, ING en akzo zijn de 3 grootste trekkers aan de AEX op dit moment om hem omhoog te stuwen. Overigens zie ik net dat Royal Dutch Shell niet meer de zwaarst wegende aandeel in de AEX isquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:04 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Betere opmerking dan, waarom blijven we zo in de plus, als de futs in de min staan? Is de AEX zelfstandig geworden of zo? Of doen de beleggers een experimentje "zelfstandig denken"?
Unilever is op dit moment de grootste jongen qua wegingquote:
A complete blow up!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De economie hier is inderdaad baggerEigen schuld ook wel een beetje, ze willen niks van europa aannemen en kopieren het systeem van amerika half om half.
Wacht maar totdat de rating agencies de ratings van de AAA bedrijven gaat verlagen naar BB, dan zul je pas zien wat een blow-up van de economie betekend.quote:
Om over de overheidsuitgaven nog maar te zwijgen :Squote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:47 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Wacht maar totdat de rating agencies de ratings van de AAA bedrijven gaat verlagen naar BB, dan zul je pas zien wat een blow-up van de economie betekend.
Schijnt, volgens de "experts", nog niet eens zo heel slecht te zijn in een recessie...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:48 schreef edwinh het volgende:
[..]
Om over de overheidsuitgaven nog maar te zwijgen :S
vertel es wat meer over kbc dan, je hebt het er altijd over en er is vandaag toch niet zoveel te lezenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:28 schreef Alistair het volgende:
KBC blijft keurig dalen. Heel goed. Ik blijf het aandeel zeker volgen
Eigenlijk heb ik het er pas de laatste paar dagen over. Wat wil je dat ik vertel?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:33 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
vertel es wat meer over kbc dan, je hebt het er altijd over en er is vandaag toch niet zoveel te lezen
Het betekend 'van de hand doen' dus jaquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:00 schreef Dave7 het volgende:
Is disposition het tegenovergestelde van Acquisition? Disposition betekent verkoop van aandelen?
Ik zie het idd bij koersinformatie. Maar wat is de kans dat het compleet wordt overgenomen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:40 schreef Alistair het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik het er pas de laatste paar dagen over. Wat wil je dat ik vertel?
De Belgische overheid heeft weer moeten helpen, er was een enorm verlies in KW1 2009 puur door waardeverminderingen (3,6 miljard euro) en het aandeel is sinds dat nieuws meer dan 40% gedaald. Het kan nog verder dalen naar mijn mening en dan spring ik op de trein
Thanks, geen goed teken als dat bij insider transactions staat.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:16 schreef Alistair het volgende:
[..]
Het betekend 'van de hand doen' dus ja
Het Angelsaksische systeem zuigt ook hard en is zwaar onzinnig.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De economie hier is inderdaad baggerEigen schuld ook wel een beetje, ze willen niks van europa aannemen en kopieren het systeem van amerika half om half.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren (ik sluit niets uit though). De overheid staat (beetje vergelijkbaar met ING) nu garant voor het grootste deel waarvoor een premie betaald moet worden (net als bijv. bij Lloyds of RBS). Een regering zit er ook niet op te wachten een bank te nationaliseren. KBC doet het verder best aardigquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:20 schreef Oizno het volgende:
[..]
Ik zie het idd bij koersinformatie. Maar wat is de kans dat het compleet wordt overgenomen?
Ik zie dat ie ongeveer op 6 euro nog wat heeft gestaan begin maart. Bij onder de 10 stap je in? En wat wordt dat ongeveer je koersdoel?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:30 schreef Alistair het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo snel gebeuren (ik sluit niets uit though). De overheid staat (beetje vergelijkbaar met ING) nu garant voor het grootste deel waarvoor een premie betaald moet worden (net als bijv. bij Lloyds of RBS). Een regering zit er ook niet op te wachten een bank te nationaliseren. KBC doet het verder best aardig
Het koersdoel wordt dan voor mij 18 euroquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:33 schreef Oizno het volgende:
[..]
Ik zie dat ie ongeveer op 6 euro nog wat heeft gestaan begin maart. Bij onder de 10 stap je in? En wat wordt dat ongeveer je koersdoel?
De 90 van mei 2008?
Bedenk wel even dat KBC zwaar in de CDO's zit en dat deze (zeer) langlopende leningen echt niet zomaar uit de boeken verdwijnen, aangezien je ze aan de straatstenen niet kwijt kunt. Als KBC ze recentelijk herplaatst heeft naar 'held to maturity' en ze uit het tradingbook heeft laten verdwijnen, dan zal een eventuele toekomstige rating aanpassing van clienten een doodssteek zijn voor de kapitaal tier 1 ratio van KBC.....quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:36 schreef Alistair het volgende:
[..]
Het koersdoel wordt dan voor mij 18 euro
Uiteraard leg ik nooit al mijn eieren in een mand. Het is wel zo dat waar je de grootste risico's loopt je ook de grootste kansen heb op een flink rendement. Aangezien ik de afgelopen 2 maanden aardig heb gehandeld ben ik bereid om mijn winst van die periode in dit aandeel te steken. Daarnaast betalen ze (KBC) een premie voor een 90% waarborg op die CDO's wat ik heb begrepen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:08 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Bedenk wel even dat KBC zwaar in de CDO's zit en dat deze (zeer) langlopende leningen echt niet zomaar uit de boeken verdwijnen, aangezien je ze aan de straatstenen niet kwijt kunt. Als KBC ze recentelijk herplaatst heeft naar 'held to maturity' en ze uit het tradingbook heeft laten verdwijnen, dan zal een eventuele toekomstige rating aanpassing van clienten een doodssteek zijn voor de kapitaal tier 1 ratio van KBC.....
Ik zou er mee oppassen
http://www.tijd.be/nieuws(...)rijd.8182553-433.artquote:KBC-topman enkele weken buiten strijd
André Bergen, de gedelegeerd bestuurder van KBC-groep, is voor enkele weken buiten strijd na een heelkundige ingreep die hij gisteren onderging. Dat melden diverse websites en KBC bevestigt de informatie.
(tijd) - De 58-jarige Bergen voelde zich tijdens het weekend onwel, waarna een aantal routinetests werden uitgevoerd. 'Daaruit is gebleken dat een ingreep aangewezen was', zegt KBC-woordvoerster Viviane Huybrecht. De ingreep werd maandag uitgevoerd en is goed verlopen. KBC wil geen details kwijt maar heeft het over een routineoperatie die vele Belgen per dag ondergaan.
Hoelang Bergen precies buiten strijd zal zijn is nog onbekend, maar de financiële groep gaat ervan uit dat het herstel van Bergen enkele weken zal vergen.
KBC voorziet in dergelijke gevallen niet in de aanstelling van een CEO ad interim. De collega's van Bergen in het directiecomité van de groep, dat traditioneel collegiaal en solidair optreedt, nemen zijn taken over. Zo zal de nieuwe financieel directeur, Luc Philips, donderdag alleen de presentatie van de kwartaalcijfers van KBC voor zijn rekening nemen.
Of de verhoogde stress als gevolg van de financiële crisis aan de basis ligt van de ingreep, is niet bekend. Maar het is een feit dat al heel wat toplui van financiële instellingen de voorbije maanden gezondheidsproblemen kregen. Het aandeel van KBC stond intussen dinsdag zwaar onder druk. Het sloot 14,5 procent lager en zakte daardoor weer beneden de 20 euro, om uit te komen op 19,10 euro. Wereldwijd kregen bankaandelen klappen na de sterke rally van de voorbije weken.
BB
18:29 - 12/05/2009 Copyright © De Tijd
Was eigenlijk de bedoeling dat ik mijn short posities vandaag ook ga sluiten, maarja zit op werk. Kan niet hele tijd gaan volgen. De gegeven limiet vanochtend bleek te hoog.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik niet heb mijn shortpositie op 247 al gesloten, al zijn er denk ik wel short kansen...
[ afbeelding ]
Het totaaloverzichtje:quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
MT, ING en akzo zijn de 3 grootste trekkers aan de AEX op dit moment om hem omhoog te stuwen. Overigens zie ik net dat Royal Dutch Shell niet meer de zwaarst wegende aandeel in de AEX is
AMG/Timmincoquote:A Toronto law firm has slapped Timminco Ltd.TIM-T with a $520-million lawsuit, alleging the metals firm and its executives made "materially false and misleading statements" about the company's ability to produce low-cost solar-grade silicon.
The class-action suit, filed in the Ontario Superior Court of Justice, claims Timminco, its chairman and chief executive officer Heinz Schimmelbusch and 11 other defendants "artificially inflated" the company's share price through a series of "misrepresentations."
Zoals je ziet zitten we jammer genoeg nog rond het zelfde patroon als een uur geleden : - (quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:58 schreef Alistair het volgende:
Hopelijk duikt WS nog verder in het rood
Dow 8,275.41 -55.91 (-0.67%)
S&P 500 883.34 -9.73 (-1.09%)
Nasdaq 1,684.57 -4.64 (-0.27%)
Wat zei je?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:33 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Wordt een hele dikke plus vandaag:
Core CPI m/m Cijfer: 0.3% Verwachting: 0.1% Vorig Cijfer: 0.2%
CPI m/m Cijfer: 0.0% Verwachting: 0.0% Vorig Cijfer: -0.1%
Empire State Manufacturing Index Cijfer: -4.6 Verwachting: -12.1 Vorig Cijfer: -14.7
Yep. shorts stonden nog op verlies om half 6 dus ben blij dat ze mee zijn over het weekend, gezien de afstort in amerikaquote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:19 schreef Dave7 het volgende:
Ik zit in alcatel lucent, dat was niet echt een slimme zet aan 2,11... -21.37%![]()
Mr. Obama directly intervening in the marketplace, it's like a dictator in a banana republic!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:59 schreef pberends het volgende:
S&P kan terug naar de 780, aldus Faber. Daarna verder omhoog in de zomer.
Ik zou tussen de 750 en 800 wat dingen oppakken. S&P kan van de zomer naar de 1000 toe, dus dat is toch een plusje vanaf dat niveau van bijna 30%.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:07 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Mr. Obama directly intervening in the marketplace, it's like a dictator in a banana republic!Over de S&P kan terug naar 780, that is, if the november lows hold! (wordt weer zweten dus) Heel interessant trouwens!
Shit, waarom heb ik zo achter die koersen aan lopen rennen. Vooral Alcatel, dom dom dom.... Ga dat er toch misschien uitgooien, nog ff over denken.![]()
Wat nu dus listig wordt, is of we nieuwe lows op gaan zoeken of dat we gaan corrigeren.
En dat betekent dat als iedereen hier niet opnieuw de boot wil missen, je dus in zal moeten kopen op de weg naar beneden!
Dat is niet erg handig idd, ik ga pas long bij aex op 22x.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:07 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Mr. Obama directly intervening in the marketplace, it's like a dictator in a banana republic!Over de S&P kan terug naar 780, that is, if the november lows hold! (wordt weer zweten dus) Heel interessant trouwens!
Shit, waarom heb ik zo achter die koersen aan lopen rennen. Vooral Alcatel, dom dom dom.... Ga dat er toch misschien uitgooien, nog ff over denken.![]()
Wat nu dus listig wordt, is of we nieuwe lows op gaan zoeken of dat we gaan corrigeren.
En dat betekent dat als iedereen hier niet opnieuw de boot wil missen, je dus in zal moeten kopen op de weg naar beneden!
Waarom zou de Dow Jones zakken als de dollar waardeloos wordt? Ik heb liever 1/10.000.000ste (door aandelen) van Exxon dan waardeloze dollars.quote:Het officiële plan / protocol voor het faillissement van de VS werd al in 2001 door een medewerker van het Amerikaanse ministerie van Financiën naar buiten gebracht. De informatie in dat plan is mede afkomstig van het toenmalige hoofd van de Amerikaanse Rekenkamer (GAO), David Walker, die destijds beweerde, dat de VS na 2009 niet meer in staat zou zijn om haar schuld te blijven financieren.
Dit 'protocol voor economische ineenstorting in Amerika', ook wel aangeduid met de term 'serie 6900', ziet er puntsgewijs zo uit (namen aangepast aan de huidige situatie):
1. Het Amerikaanse ministerie van Financiën verklaart -na het sluiten van de Europese beurzen, dus rond 12.30 lokale tijd- een 'force majeure', oftewel 'overmacht', als gevolg van een 'onvoorziene situatie' of calamiteit (aanslag? epidemie?). Dit zal wereldwijd onmiddellijk worden opgevat als een feitelijke faillietverklaring, en als het besluit van de VS om haar schulden niet meer terug te betalen.
2. De Amerikanen zelf zullen het nauwelijks begrijpen, maar de markten wel. De Dow Jones Industrial Average zal de eerste dag zeker 20% verliezen. De echte impact komt pas de dag erna.
3. Bij het openen van de beurs in Tokyo ontstaat chaos. Iedereen wil verkopen. De Japanse regering sluit alle financiële markten. De Europese gaan op last van de Europese regeringen niet eens open.
4. Op de tweede dag verleist de Dow Jones 2/3 van zijn waarde.
5. Op de derde dag worden ook de Amerikaanse financiële markten gesloten. De FED besluit dat alle banken dicht moeten. Special Forces van het leger worden per parachute gedropt in de 12 steden waar de Federal Reserve districtsbanken zijn gevestigd, om daar alle goudreserves -of wat daar nog van over is- zeker te stellen.
6. President Obama kondigt de staat-van-beleg af. Alle financiële transacties worden bevroren. Het ministerie van Financiën demonetariseert de dollar. Kort gezegd: de dollar wordt waardeloos verklaard, en houdt op een wettig betaalmiddel te zijn.
7. Aan het einde van de derde dag zullen ALLE banken in de hele wereld gesloten zijn, en zullen ALLE munteenheden waardeloos zijn geworden. In veel meer landen wordt de staat van beleg afgekondigd. Gedurende een bepaalde periode (dagen, weken, maanden?) zal er geen enkele transactie meer kunnen plaatsvinden. De voedsel- en brandstofvoorziening komt tot stilstand.
8. Als er geen voedsel en brandstof vanaf centrale punten door de overheid aan de burgers zal worden verstrekt, zullen deze gaan plunderen. Om chaos te voorkomen, zal de politie en het leger het bevel krijgen op alle plunderaars met scherp te schieten. Ze krijgen tevens volmacht om naar eigen inzicht iedereen neer te schieten, die een potentiële bedreiging vormt.
9. Naast het leger en de politie zal er een civiele, gemilitariseerde macht worden ingezet, om de orde te handhaven (zie het eerdere artikel van vandaag!: Amerikaanse padvinders worden getraind tot Gestapo-achtige politiemacht. Let op, bovenstaand scenario dateert dus al van minstens 8 jaar geleden!)
Pas op de derde dag begint het tot de burgers door te dringen, dat het economische armageddon heeft plaatsgevonden. De medewerker van het Ministerie van Financiën schreef er in 2001 bij, dat hij geen suggesties had over hoe mensen zich hiertegen kunnen beschermen, omdat 'er heel weinig tegen te doen valt'. Zelfs het verzamelen van echt goud noemde hij zinloos.
Daarnaast noemde hij specifieke wettelijke maatregelen van de toenmalige regering Bush en FEMA, om te voorkomen dat mensen een eigen brandstof- en voedselvoorraad zouden aanleggen. Na het afkondigen van de staat van beleg is het namelijk de bedoeling, dat alle burgers totaal afhankelijk worden van de overheid, en in geen geval zelfvoorzienend mogen zijn.
Het groeicijfer klopt inderdaad niet, maar wel dat China nauwelijks goud heeft, althans dat is wat ik me herinner uit andere bronnen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:47 schreef pberends het volgende:
Klopt weinig van, China's reserves groeien juist, hier staat dat ze niet gegroeid zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Official_gold_reservesquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het groeicijfer klopt inderdaad niet, maar wel dat China nauwelijks goud heeft, althans dat is wat ik me herinner uit andere bronnen.
Verder is het vooral de VS die veel goud hebben en in Europa vooral Duitsland. Van NL dacht ik eigenlijk dat ze wat meer hadden, maar NL is ook een van de eersten geweest die is begonnen met goud te verkopen (begin jaren '90 al).
Daarom zijn ze er ook vanaf gestapt. De kluis begon leeg te stromen en het was duidelijk dat het op termijn niet vol te houden was.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:55 schreef pberends het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Official_gold_reserves
Duitsland verbaasd me niets ivm de hyperinflatie die ze in Weimar hebben gehad, maar ik vind het wel opvallend dat de VS zo enorm veel goudvoorraden hebben. Je zou denken dat bij een land dat de goudstandaard heeft afgeschaft dat ze goud constant aan het afbouwen zijn, maar daar is weinig van gebleken.
Is dit niet al maanden het geval, dat China zich in rap tempo uit de VS-markten terugtrekt?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:06 schreef Boomfluisteraar het volgende:
http://news.yahoo.com/s/nm/20090514/pl_nm/us_obama_china_debt
Tactische uitspraken...
Zal dit de beurs maandag beïnvloeden? Kan me best voorstellen dat dit voor een verlies zorgt op de indices.
Oud nieuws.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:06 schreef Boomfluisteraar het volgende:
http://news.yahoo.com/s/nm/20090514/pl_nm/us_obama_china_debt
Tactische uitspraken...
Zal dit de beurs maandag beïnvloeden? Kan me best voorstellen dat dit voor een verlies zorgt op de indices.
Gezondheidszorg, hè. Niet de FED afschaffen en het congres geld laten printen (=geen rente hoeven betalen), niet de 1000-miljard-kostende Overseas Contingencies Operations stoppen (130 landen militaire bases? WTF?), nee, flink snijden in gezondheidszorg is zn antwoord. Amerika begint steeds meer op Chili/Argentinië te lijken. Eerder een depopulatie-politiek dan eentje vóór de populatie.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Oud nieuws.
Ik vraag me alleen af wat die Obama nou eigenlijk wil. Het ene doen en het andere zeggen
Als je een Trillion aan bailouts weggeeft dan moet je ergens anders een Trillion gaan bezuinigen. Dat zijn dan een hoop banen die dan onder de bijl gaan.
nou ja zeg... is die uptick rule er opeens door ofzo?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Btw, gebruikers van de bekendste engelse broker (CMC) die handelt in CFD producten ( soort van gelijk aan turbo/ssprinters ) heeft een mail gestuurd dat je in de volgende aandelen niet meer mag shorten vanaf komende maandag.
Ticker Instrument
C (US) Citigroup
RF (US) Regions Financial
STI (US) Suntrust Banks
KEY (US) Keycorp
BAC (US) Bank of America
FITB (US) Fifth Third Bancorp
MS (US) Morgan Stanley
PNC (US) PNC Financial Services
WFC (US) Wells Fargo
GM (US) General Motors
F (US) Ford Motor Company
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:08 schreef Vincitore het volgende:
als obama met z'n grote negerlul een pornofilm maakt en die te koop gaat aanbieden zijn ze zo van die staatschuld af.
Tja, wat Peter Schiff zegt klopt precies. Obama zegt het ene, maar doet altijd het andere. Het is echt crap.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Oud nieuws.
Ik vraag me alleen af wat die Obama nou eigenlijk wil. Het ene doen en het andere zeggen
Als je een Trillion aan bailouts weggeeft dan moet je ergens anders een Trillion gaan bezuinigen. Dat zijn dan een hoop banen die dan onder de bijl gaan.
Dat hoeft niet altijd zo te gaan wat betreft die onzinbanen, zie alleen al het voorbeeld van ten tijde van de jaren 30' in Amerika en Duitsland. Men ging vooral nieuwe infrastructuur en nieuwe mogelijkheden voor energie ( grote dam ) aanleggen. Dit creëerde gigantisch veel banen en stimuleerde de economie dusdanig in de short term dat er in de long term juist deze mensen fatsoenlijke banen werd aangeboden.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:44 schreef SeLang het volgende:
Ja er worden nu miljarden uitgegeven aan 'stimuleringsplannen' die onnodige onzinbanen creeren. Maar het gevolg is dat je in de toekomst nuttige banen moet gaan schrappen om dat te bekostigen.
Echt
ook leuk dat er een reeks linkjes naar eerdere 'meningen' van deze lulhannes onder staanquote:Op zondag 17 mei 2009 12:37 schreef pberends het volgende:
Gaat ook alle kanten op die Van den Akker:
ussentijds herstel tot 300-330 punten?
http://www.rtl.nl/(/finan(...)rstel_300_punten.xml
Mhaow de downturn tot maart en de rally daarna voorspelde hij aardig.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ook leuk dat er een reeks linkjes naar eerdere 'meningen' van deze lulhannes onder staan
"Huidige rally is vroeg of laat voorbiji" is overigens mijn favoriete opmerking. Die mag in het rijtje bij "ik heb 'm zelf ook".
En vandaag deze:quote:Hedgefondsen voor 22 miljard euro het schip in met VW
Hedgefondsen hebben de afgelopen twee dagen in totaal meer dan 22 miljard euro verloren met speculaties op een koersdaling van aandelen in autofabrikant Volkswagen.
Dat berichtte de Britse omroep BBC woensdag.
Short squeeze
Investeerders hadden op grote schaal geleende aandelen verkocht in de veronderstelling dat het aandeel zou dalen. Maar toen Porsche zijn belang in VW fors uitbreidde, waren er op de beurs te weinig aandelen beschikbaar om terug te kopen.
Hedgefondsen stortten zich op de weinige beschikbare aandelen Volkswagen. Het aandeel werd daardoor in twee dagen tijd vier keer zo veel waard. Dinsdag was VW heel even het duurste beursgenoteerde bedrijf ter wereld.
Alles voor nietsquote:Volkswagen breekt fusiegesprekken met Porsche af
Autoproducent Volkswagen heeft de gesprekken met Porsche over een fusie afgebroken.
'Niet de juiste atmosfeer'
Dat heeft een woordvoerder van Volkswagen zondag gezegd. Eerder op de dag had voorzitter Bernd Osterloh van de ondernemingsraad van het concern uit Wolfsburg gezegd dat het bedrijf in de huidige situatie geen atmosfeer voor constructieve gesprekken met Porsche waarnam.
Eén concern
Maandag zouden beide partijen met elkaar om de tafel zitten, maar Volkswagen heeft afgezegd. De twee ondernemingen maakten begin mei bekend te willen 'integreren' in één concern. De in totaal tien automerken van beide bedrijven zouden in stand moeten blijven. Eerder had Porsche geprobeerd Volkswagen over te nemen, maar dat bleek financieel niet haalbaar
Nou ja, alles? Ze hadden toch iets van 7 miljard overgehouden aan die short squeeze? Daarmee hun recht uitgeoefend om tot een 51% stake te komen. Dat vind ik al heel wat.quote:
Nee, die hebben dat inderdaad briljant gespeeld!quote:Op zondag 17 mei 2009 15:42 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nou ja, alles? Ze hadden toch iets van 7 miljard overgehouden aan die short squeeze? Daarmee hun recht uitgeoefend om tot een 51% stake te komen. Dat vind ik al heel wat.
swami Mahendraquote:Op zondag 17 mei 2009 21:53 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)aling_15_procent.xml
laatst gewijzigd: 08-05-2009 00:03
Mahendra: 15% daling in de komende 3 weken
Leuk om te zien dat de top van de S&P op 930 precies op 8 mei was.
Ooh, die gast.quote:
Bedoel je hiermee een rode week waar je koopjes kunt scoren of een groene week waarbij je je winst kan nemenquote:
Dacht zelf eerder aan persoonlijk de juiste keuzes maken op juiste tijdstippen.quote:Op maandag 18 mei 2009 09:01 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee een rode week waar je koopjes kunt scoren of een groene week waarbij je je winst kan nemen.
Das wel het tricky part van deze correctie, teveel mensen verwachten 'm.quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent lager
18-05-2009 08:37:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent maandag naar verwachting lager, volgend op een lager Wall Street en een Nikkei in Japan die ruim 2% afstaat.
De AEX-index sloot vrijdag 1,6% hoger op 252,92 punten, de Midkap won 2,8% op 353,43 punten en de Smallcap eindigde 1,3% hoger op 369,12 punten.
"We zullen naar verwachting 1 tot 3 punten lager openen," zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. "De vraag is of de correctie doorzet, zoals in de markt breed verwacht wordt, of dat het vizier weer naar boven gericht kan worden."
De eerste steun voor de AEX ligt volgens Koenders op 245 punten, de volgende bij 220 punten. "Maar een grotere correctie komt niet op bestelling."
Zo zou morgen een Amerikaans cijfer over de in aanbouw genomen huizen de beurs ervan kunnen weerhouden verder af te glijden. "Er wordt een stijging verwacht, wat weer een positief signaal zou afgeven".
"Ook valt me het media-offensief op van de Amerikaanse overheid om te voorkomen dat de beurzen verder dalen. "De afgelopen weken zie je dat er een soort 'feel good' stemming wordt gekweekt, die de consument het gevoel moet geven dat het beter gaat, zodat 'ie weer de geld durft uit te geven", merkt Koenders op.
Wall Street is vrijdag lager gesloten. Beleggers deden met name aandelen van financials en van energiefondsen in de verkoop.
De Dow Jones-index eindigde 0,75% lager op 8.268,64 punten. De S&P 500 daalde 1,14% tot 882,88 punten, terwijl de Nasdaq 0,54% afstond tot 1.680,14 punten.
De Nikkei-225 sloot 2,4% lager op 9.038,69 punten.
De euro noteert 0,3% lager ten opzichte van de dollar op $1,3446.
Volgens de handelaar belooft het verder een relatief rustige week te worden, waarbij de beurzen op Hemelvaartsdag geopend zijn, maar veel mensen vanaf donderdag met andere zaken bezig zullen zijn dan met de beurs.
Aegon bijna 1miljoen & ING meer dan 1 miljoen atm. (volumes, natuurlijkquote:Op maandag 18 mei 2009 09:17 schreef UncleSam het volgende:
Niet veel handel zo te zien? Of werkt de DFT tracker weer niet? Vooral op de AMX totaal geen transacties..
http://www.telegraaf.nl/dft/streamingkoersen/aandelen/
idd, erg hypocriet. Long mag wel, short niet...quote:
Tot 1 juni 2009 geloof ikquote:Op maandag 18 mei 2009 10:29 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
idd, erg hypocriet. Long mag wel, short niet...
tenzij dat verbod inmiddels is opgeheven, that is...
LOL... Faber was ook positief over India en verwacht op af en toe een correctie na dat India verder omhoog gaat.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat gebeurt er in India? Mijn warrant is al 36,5% gestegen vanmorgen
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=amMQ1ltXNIPw&refer=homequote:Stoxx 600 Most Expensive Since ‘03 Shows Gain Is Over (Update1)
By Jeff Kearns and Gareth Gore
May 18 (Bloomberg) -- European stocks are 55 percent more expensive than shares of U.S. companies just as the price of options to protect against losses in Europe climbs.
The Dow Jones Stoxx 600 Index’s biggest two-month advance in a decade pushed the gauge to 22.3 times its companies’ annual profits, compared with 14.4 times for the Standard & Poor’s 500 Index, according to data compiled by Bloomberg. While both measures have rallied more than 28 percent since March 9 on signs the global recession is easing, the gap in valuations is the widest since 2003, Bloomberg data show.
Options traders are paying 11 percent more to insure against Euro Stoxx 50 losses than on the S&P 500 amid forecasts that economies in countries using the euro will contract for at least another year while American growth will start to recover from the global recession later in 2009, according to data compiled by Bloomberg. European unemployment jumped to a three- year high in March and the International Monetary Fund said loan losses will rise at more than twice the rate of U.S. banks.
“It’s going to be a slower process coming out of this in Europe,” said John Carey, a Boston-based money manager at Pioneer Investment Management, which oversees about $200 billion. “If we do see recovery here in the fourth quarter, maybe then we’d be looking at the middle of 2010 for better conditions in Europe.”
The Stoxx 600 slipped 3.2 percent last week to 202.92, cutting its 2009 advance to 2.3 percent, while the S&P 500’s 5 percent retreat erased its yearly gain. The indexes fell more than 43 percent from their peaks in 2007 through last week.
Multiples Squeezed
Europe’s Stoxx 600 today slid 0.4 percent to 202.18 at 8:39 a.m. in London, while futures on the S&P 500 lost 0.1 percent.
Valuations for the S&P 500 sank 18 percent from an almost three-year high of 17.7 times earnings in May 2008 after banks reported almost $1 trillion in losses and writedowns since the start of 2007 and the economy contracted at the steepest rate in 26 years. In the past year, investors pushed the price-earnings ratio on the Stoxx 600 up 72 percent from 13.
“That might be an anomaly,” Carey said. “We could see a correction to bring the multiples closer together, especially in the view of better economic prospects here in the U.S.”
More than $12 trillion of government commitments will help restore U.S. economic growth by the third quarter of 2009, according to the average estimate of 63 economists surveyed by Bloomberg. U.S. GDP may decline 2.7 percent for all of 2009, compared with 3.25 percent in Europe, the estimates show.
Europe First
The average price-earnings ratio for Stoxx 600 companies exceeded the S&P 500’s level for the first time since 2004 on Feb. 26 as the U.K. government extended guarantees on financial assets and analysts raised profit estimates for European companies while cutting them in the U.S. The premium has since jumped from 16 percent at the end of April.
Georgina Taylor, who helps oversee the equivalent of $401 billion at Legal & General Investment Management in London, said European stimulus measures will prop up stocks in the region.
“We used to be of the opinion that the U.S. would come out of the recession first,” Taylor said. “But the U.K.’s policy response has been aggressive, and Europe is now catching up.”
Money is pouring into the U.K. on speculation the pound’s 28 percent drop against the dollar since November 2007 more than accounts for the country’s economic outlook. Currency flows from pension funds, insurers and other institutional investors in the 60 days to May 13 were more than 99 percent higher than any comparable period since 1997, according to Boston-based State Street Global Markets LLC.
Earnings Outlook
The U.K.’s FTSE 100 Index has climbed 24 percent from a six-year low on March 3, trimming its 2009 drop to 1.9 percent. The British gauge trades at 23.9 times the earnings of its companies, near the ratio of 24 on Jan. 9 that was the highest level since 2004, weekly data compiled by Bloomberg show.
Earnings for Stoxx 600 companies are forecast to climb 13 percent this year, compared with a 16 percent drop in the U.S., analyst estimates compiled by Bloomberg show. The projections rose by 13.3 percentage points for Europe since December and fell by 20.8 points for S&P 500 companies, the data show.
European estimates “may prove to be too optimistic,” said Joost van Leenders, an Amsterdam-based strategist at Fortis Investments, which oversees about $240 billion. “The Fed has been far quicker in cutting rates to boost the economy. We have a cautious stance on European earnings in the longer term.”
Federal Reserve, ECB
The Federal Reserve has slashed its target rate for overnight loans between banks from a level of 5.25 percent when credit markets started to seize up in August 2007 to a record low range of zero to 0.25 percent in December 2008. The European Central Bank reduced rates from 4 percent in August 2007 to 1 percent this month.
Twice as many S&P 500 companies beat analysts’ earnings projections as trailed them in the first quarter, according to data compiled by Bloomberg. Profits at more western European companies missed forecasts than exceeded, the data show.
Apple Inc. said April 22 that second-quarter earnings rose 15 percent. Per-share profits topped analysts’ average estimate by 23 percent after iPhone sales doubled from a year earlier. Shares of the Cupertino, California-based computer maker have gained 43 percent this year on the Nasdaq Stock Market.
JPMorgan Chase & Co., the second-largest U.S. bank by assets, reported profits on April 16 that topped estimates by 25 percent. The New York-based company has added 11 percent this year in New York Stock Exchange consolidated trading.
‘Downside Risk’
Options traders expect European companies won’t match the performance of their U.S. peers, according to Rebecca Cheong, senior equity derivatives strategist for Societe Generale SA in New York.
Implied volatility, the key gauge of price on contracts to buy and sell shares, is 11.3 points higher for bearish Euro Stoxx 50 options than bullish ones, the widest gap since October. The same gap for the S&P 500 is 5.1 points. Both calculations are based on the implied volatility difference between contracts 30 days from expiration that are 5 percent above and 5 percent below the current level of the indexes.
“There are more people concerned about the downside risk in Europe,” Cheong said. “There’s concern that in Europe some of the bad assets are still on the banks’ books and that they haven’t been as aggressive in writing them down.”
Bank losses in the euro area may rise almost fivefold to $750 billion through next year, while doubling in the U.S., the Washington-based IMF said in a report on April 21. Western banks that do business in eastern Europe face increased loan losses as economies from Hungary to Slovakia shrink.
Hungary to Bulgaria
Gross domestic product in Hungary and Romania declined an annual 6.4 percent in the first quarter, data from national statistics offices showed last week. The Czech economy shrank 3.4 percent, while Slovakia slumped 5.4 percent and Bulgaria contracted for the first time in 11 years.
Raiffeisen International Bank-Holding AG, the Vienna-based lender that operates in 17 former communist countries in eastern Europe, increased provisions for bad loans almost fivefold to 445 million euros ($601 million) last week as it posted a 78 percent drop in first-quarter profit.
“Emerging Europe is in a severe economic and financial crisis,” Nouriel Roubini, the New York University economics professor who predicted the financial crisis, said in an interview in New York. “If there are significant corporate defaults and credit markets aren’t functioning, that’s bad news for the recovery of earnings in Europe and for the sustainability of the equity market.”
‘That Headwind’
U.S. shares have an advantage because the American government took faster action to revive the economy, said Uri Landesman, who helps oversee $2.5 billion at ING Groep NV’s asset-management unit in New York.
“Europe is nine to 12 months behind the U.S. on a recovery basis,” Landesman said. “It still has that headwind.”
The bond market also shows investors are more pessimistic about Europe than the U.S. as unemployment in the euro area climbed to 8.9 percent. Treasuries lost 3 percent this year, according to Merrill Lynch & Co.’s U.S. Treasury Master Index. European bonds returned 1.1 percent, according to Merrill’s EMU Direct Government Index. Debt in Germany, Europe’s biggest economy, declined 0.5 percent.
For the first time since Bloomberg began surveying users in 2007 on their outlook for stocks, investors expect the S&P 500 to rise in the next six months. A confidence gauge for U.S. equities climbed to 51.6 this month, with readings above 50 showing investors see gains. No European country’s reading was above 50 in the survey of 1,092 users from May 4 to May 8.
“The economic hurricane has definitely left the shores of the U.S.,” said Paul Britton, chief executive officer of New York-based Capstone Holdings Group, a trading firm specializing in options. “It may miss the bulk of Europe and just affect a small amount of territory, but if the path changes and goes head on into Europe, the devastation will be pretty significant.”
Wat een crapquote:Op maandag 18 mei 2009 11:51 schreef SeLang het volgende:
Beurs van India (Sensex) vandaag 17,34% omhoog
Zal wel aan die Tamil Tijgers liggen.
Is nu bijna 100% gestegen sinds het (tijdelijke) dieptepunt
Haha, ik keek er net ff naar via BB. Check onderstaande plaatjes en de stijgingen van de sectoren.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:51 schreef SeLang het volgende:
van 248,8 naar 256 vind ik toch behoorlijk anders vandaag.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Topic is een beetje dood, komt zeker omdat er op de beurs niet gebeurt.
quote:Op maandag 18 mei 2009 11:51 schreef SeLang het volgende:
quote:De markt verwelkomt de verkiezingsoverwinning van de Congrespartij in India, waar Vedanta het meeste van zijn activiteiten ontwikkelt. Analisten van Deutsche Bank noemden de verkiezingsoverwinning een 'positieve verrassing' en overwegen een re-rating van de Indiase aandelenmarkt.
En waarop in godensnaam? Enkel de futs?quote:Op maandag 18 mei 2009 13:43 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
van 248,8 naar 256 vind ik toch behoorlijk anders vandaag.
Ja, grote onzin dus.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:46 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En waarop in godensnaam? Enkel de futs?
Dat het conflict in Sri Lanka voorbij lijkt te zijn helpt ook mee.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Iemand uitleg over hoe het nou komt dat India zo flink is gestegen? Alleen door de verkiezingen?
quote:
In ieder geval geen rood meer vandaag...quote:NEW YORK (CNNMoney.com) -- U.S. stocks were poised for a higher start Monday, but trading could be volatile with no major economic reports on tap to give investors direction
Oke,quote:Op maandag 18 mei 2009 14:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat het conflict in Sri Lanka voorbij lijkt te zijn helpt ook mee.
Misschien wel:quote:Op maandag 18 mei 2009 15:24 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
[..]
In ieder geval geen rood meer vandaag...
Whahah, mooie actie. Hoeveel winst pak je daarmee? ¤2000 à ¤3000?quote:Op maandag 18 mei 2009 13:45 schreef Oizno het volgende:
Wat zalig. Op 247 de long 246 genomen met 1000 eu. Gewoon voor de gok.
Wat een mazzel heb ik vandaag
Heel groot. De vraag is of het in de rest van de wereld veel beter is.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:56 schreef One_conundrum het volgende:
goede post van pberends op de frontpage
edit: die ja.
Hoe groot schat je zelf die kans in pberends?
Iets minder nu nogquote:Op maandag 18 mei 2009 16:19 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Whahah, mooie actie. Hoeveel winst pak je daarmee? ¤2000 à ¤3000?
Dat snap ik niet helemaal (ik ben nog niet echt bekend met sprinters/turbo's).quote:Op maandag 18 mei 2009 16:33 schreef Oizno het volgende:
[..]
Iets minder nu nog
Toen ik m kocht ging de koers nog iets lager en wilde m eigenlijk al bijna gelijk weer verkopen voordat ie de 246 ging raken. Maar omdat ie niet lager kwam dan 247 heb ik m behouden.
Nu hou ik 'm gewoon vast met als koersdoel 300
En mochten we de 250 weer raken verkoop ik m alsnog maar dan met minimale winst.
Nee ik heb er donderdag iets meer dan een euro voor betaald. Dus bij een koers van ongeveer 2,20 van de 246 heb ik 2000.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal (ik ben nog niet echt bekend met sprinters/turbo's).
Je hebt 1000e ingelegd vanmorgen en je pakt nu 2000e? Die 246 is toch maar 39% omhoog gegaan?
in het gunstigste geval heeft ie ze voor 1,12 gekocht....dan kan ie nu inderdaad zo'n ¤1000 winst hebben. En wie weet openenen we morgen ook nog wel fors hoger.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:19 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Whahah, mooie actie. Hoeveel winst pak je daarmee? ¤2000 à ¤3000?
Niceeequote:Op maandag 18 mei 2009 16:56 schreef Mr.J het volgende:
Ah, dit blijft een genot om naar te kijken.
ING; zit er voor gemiddeld 2,8873 in en dat maakt 171,54% rendement.
Geen nieuws is goed nieuwsquote:Op maandag 18 mei 2009 17:19 schreef edwinh het volgende:
wow even niet opgelet, vanwaar deze dikke +?
quote:Op maandag 18 mei 2009 13:45 schreef pberends het volgende:
De markt verwelkomt de verkiezingsoverwinning van de Congrespartij in India, waar Vedanta het meeste van zijn activiteiten ontwikkelt. Analisten van Deutsche Bank noemden de verkiezingsoverwinning een 'positieve verrassing' en overwegen een re-rating van de Indiase aandelenmarkt.
Ik vind dit vreemd. Er wordt gesproken van een positieve verassing, maar als een partij zo overweldigend voorstaat waarom is deze uitkomst dan niet al ingecalculeerd in de beurskoerzen? Heeft India geen nationale of commerciele enqueteurs à la Maurice de Hond die deze uitkomst hadden kunnen voorspellen?quote:Update 17 mei 2009: India Elections Final Results UPA 261 - NDA 158 - Third Front 68 - Forth Front 27. Dat betekent volgens mij dat men op zoek moet naar een coalitie. De vereiste meerderheid van 272 zetels is niet behaald.
Ik vrees dat de finnen nog wel ff kunnen doorknallen. En jojo Mittal kan ook zo weer een eurotje hoger staan.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:09 schreef One_conundrum het volgende:
Rds heeft morgen vergadering met de aandeelhouderts. AVA. kan het daar nog gaan donderen?
Trekken ze lekker de aex mee
waar hou je die in de gaten?quote:Op maandag 18 mei 2009 22:15 schreef pberends het volgende:
Ze blijven maar doorpompen. Bondrente komt weer op een gevaarlijke hoogte.
En wat houdt dat in denk je? Correctie?quote:Op maandag 18 mei 2009 22:15 schreef pberends het volgende:
Ze blijven maar doorpompen. Bondrente komt weer op een gevaarlijke hoogte.
Nope.quote:
belachelijk om te zien hoe groot die Chinese banken zijn....quote:Op maandag 18 mei 2009 22:43 schreef pberends het volgende:
Daar hebben we 'm weer: de Europese denktank voorspelt nu dat we in juni een crisis krijgen.
http://www.leap2020.eu/GE(...)ferential_a3248.html
Global systemic crisis: June 2009 - When the world steps out of a sixty-year old referential framework
Die hebben ook heel veel spaarzame klantjes!quote:Op maandag 18 mei 2009 23:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
belachelijk om te zien hoe groot die Chinese banken zijn....
het vreemde is dat ondanks een marketcap van circa 20x ING, ze volgens mij een lager balanstotaal hebben dan INGquote:Op maandag 18 mei 2009 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die hebben ook heel veel spaarzame klantjes!
Onder de koersen bij Google Finance.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waar hou je die in de gaten?
VIX net niet onder de 30 trouwens.
En geen baggerproducten... zij hebben wel iets geleerd van de Azie crisis.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die hebben ook heel veel spaarzame klantjes!
Ik heb echt totaal geen idee. Deze stijgende aandelenkoersen werken zeer negatief uit voor de bondrente (de US overheid moet meer rente betalen om zijn enorme schulden te betalen), dus je zou bijna verwachten dat de PPT niet toe zal laten om de aandelenkoersen veel verder omhoog te pompen.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En wat houdt dat in denk je? Correctie?
[..]
Nope.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:39 schreef pberends het volgende:
[..]
En geen baggerproducten... zij hebben wel iets geleerd van de Azie crisis.
Oh ik dacht dat Faber zei dat Aziatische banken weinig Amerikaanse baggerproducten hadden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]![]()
moet je de persberichten van Q4 en Q1 van bijvoorbeeld Bank of China eens lezen: het regent wirte downs
Zit hier een Nostradamus?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen voor vandaag?
Denk dat het vandaag voor het grootste gedeelte (weer eens) af zal hangen van de huizencijfers en de interpretatie hiervan door de beleggers.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Calls MT out met 80% rendement, Puts in , echt geen idee wat we kunnen verwachten maar ik verwacht nog een correctiequote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Staat hier op werl constant aan, net als BB tv.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:38 schreef Dave7 het volgende:
Is er iemand die hier CNBC(liefst amerika) ook in de middag/ avond kan bekijken? Kan dat via Ziggo, UPC, KPN etc???
We blijven wel goed zitten voorlopig. Maar de boel begint aardig overbought te geraken, maar goed, hebben we al vaker gezien de afgelopen tijd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Amerikaanse of europese CNBC? Ik wil dat thuis kunnen kijken 's avonds, maar kan helaas geen schotel ophangen. Iemand?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:03 schreef veekeend het volgende:
[..]
Staat hier op werl constant aan, net als BB tv.
Wat heb je gekocht?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:21 schreef ASSpirine het volgende:
Kheb net nog wat aandelen gekocht, betekent dat de koers morgen zal dalen
Je hebt er 20. Als je twijfelt zou ik er 10 aanhouden en 10 verkopenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:46 schreef Mr.J het volgende:
ING calletje van afgelopen week in de plus.
Verkopen of wachten tot er eind van de week 9,50 op de borden staat?
Leuk om al die bearmarkets in een grafiek te zien!quote:Op maandag 18 mei 2009 22:43 schreef pberends het volgende:
Daar hebben we 'm weer: de Europese denktank voorspelt nu dat we in juni een crisis krijgen.
http://www.leap2020.eu/GE(...)ferential_a3248.html
Global systemic crisis: June 2009 - When the world steps out of a sixty-year old referential framework
Geen idee of het EU of NY is, er komt constant van beide continenten nieuws binnen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:14 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Amerikaanse of europese CNBC? Ik wil dat thuis kunnen kijken 's avonds, maar kan helaas geen schotel ophangen. Iemand?
En wat is BB tv?
Ik geloof niet dat de beurzen weer hard gaan dalen. Af en toe gaan de beurzen eens een paar procent achteruit, maar dat is normaal. OVeral om je heen zie je dat alle seinen aangeven dat economiën over een paar maanden hard gaan herstellen. Daar loopt de beurs nu al op vooruit.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:34 schreef Mendeljev het volgende:
Gezien de trend kunnen we waarschijnlijk nog heel wat bearmaanden tegemoet zien. Misschien nog wel in het diepe van 2010.
+1quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:53 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de beurzen weer hard gaan dalen. Af en toe gaan de beurzen eens een paar procent achteruit, maar dat is normaal. OVeral om je heen zie je dat alle seinen aangeven dat economiën over een paar maanden hard gaan herstellen. Daar loopt de beurs nu al op vooruit.
Als je nu nog speculeert op een daling, dan ben je laat en loop je mooie winsten mis, denk ik.
De niet-logarithmische schaal vertekent het beeld nogal. Zie dit topic:quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Leuk om al die bearmarkets in een grafiek te zien!
[ afbeelding ]
Gezien de trend kunnen we waarschijnlijk nog heel wat bearmaanden tegemoet zien. Misschien nog wel in het diepe van 2010.
De beurs heeft een herstel al volledig ingeprijsd. De waardering nu is ongeveer in lijn met het historisch gemiddelde. Verdere stijging leidt dus direct tot een overwaardering.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:53 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de beurzen weer hard gaan dalen. Af en toe gaan de beurzen eens een paar procent achteruit, maar dat is normaal. OVeral om je heen zie je dat alle seinen aangeven dat economiën over een paar maanden hard gaan herstellen. Daar loopt de beurs nu al op vooruit.
Als je nu nog speculeert op een daling, dan ben je laat en loop je mooie winsten mis, denk ik.
"Markets bottom out at extremely bad news, and peak when the news is very good. If you don't understand that, you shouldn't be an investor"quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
De beurs heeft een herstel al volledig ingeprijsd. De waardering nu is ongeveer in lijn met het historisch gemiddelde. Verdere stijging leidt dus direct tot een overwaardering.
Speculeren op een stijging is dus eigenlijk speculeren op een nieuwe bubble. Nu kan dat best gebeuren, maar wat is de winst/ risico verhouding van een dergelijke speculatie? Imo niet interessant.
[ afbeelding ]
Dit nog los van de vraag of er daadwerkelijk een permanent economisch herstel bezig is.
Denk tegenvallende Futsquote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:41 schreef capricia het volgende:
Wat is er aan de hand, waarom opeens die duik naar beneden op de AEX?
maar weer slecht voor de economiequote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:42 schreef pberends het volgende:
Beetje raar dat de beurs hier slecht op reageert, minder huizen is juist goed voor de woningmarkt.
Profeet Koenders!quote:MARKET COMMENT: AEX levert winst in na slecht huizencijfer VS
19-05-2009 14:43:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX levert een deel van zijn winst in na de publicatie van de in aanbouw genomen huizen in de VS over april. Die kwamen veel lager uit dan verwacht. Handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer wijst op de daling van de Amerikaanse futures, "een beweging die Amsterdam volgt", aldus de handelaar. De in aanbouw genomen huizen daalden met 12,8% tegen een verwachte stijging met 2,0%. De bouwvergunningen daalden met 3,3%. Het cijfer in maart werd opwaarts bijgesteld naar een daling van 8,5% tegen een eerder gemelde daling van 10,8%. Koenders signaleert dinsdag tot circa 14.40 uur magere omzetten. "Na de opening van de handel in New York kunnen de volumes wellicht groeien. Ik verwacht dat de AEX overigens dinsdag geen aanval zal doen op de oude top van 264 punten, die dateert van 8 mei", zegt de handelaar. De AEX noteert dinsdag rond 14.40 uur 0,4% hoger op 260,15 punten bij een voorlopig hoogste notering van 263,63 punten. (ANS)
quote:
19-05-2009 14:30:00 VS woningbouw mrt bijgesteld naar -8,5% van -10,8%quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:41 schreef capricia het volgende:
Wat is er aan de hand, waarom opeens die duik naar beneden op de AEX?
Het is slecht voor de bouwers van woningen. En misschien ook wel slecht voor doe-het-zelf winkels.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:42 schreef pberends het volgende:
Beetje raar dat de beurs hier slecht op reageert, minder huizen is juist goed voor de woningmarkt.
Hebben ze nou bekeken hoeveel woningen er per maand werden gebouwd, en daar het gemiddelde van genomen? Bijv. januari: 500.000, februari: 400.000, dus gemiddeld 450.000?quote:Het aantal in aanbouw genomen woningen daalde in april, gecorrigeerd voor seizoensinvloeden, met 12,8% tot een jaarlijks gemiddelde van 458.000.
Via Canal Digitaal is het gewoon te ontvangen. Wel volgens mij de Europese versie. Tot 0u (financiele) uitzendingen en daarna Jay Lenoquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:38 schreef Dave7 het volgende:
Is er iemand die hier CNBC(liefst amerika) ook in de middag/ avond kan bekijken? Kan dat via Ziggo, UPC, KPN etc???
Het valt ook allemaal wel mee, want de trend is dat ze in de lift zitten:quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
En hier de verklaring van Google Finance op de stijging:
A not-so-awful bad housing report
Echt alles aanpakken om maar te stijgen..., dit is gedoemd om te klappen imo.
Maar wel door mijn Turbo Short stop loss gegaan..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:17 schreef edwinh het volgende:
en weer weet de beurs niet boven de 263 te sluiten
Verwacht je daar nog veel stijging op? KPN is immers meer een aandeel voor als de beurs ff niet goed gaat..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:20 schreef Lemans24 het volgende:
En na 40 dagen KPN in m'n portefeuille, is het rendement.....
0,00%
22x P/E, supergoedkoopquote:Stocks Trading 22 Times Earnings, Recession Getting Worse
Monday, 18 May 2009 15:49
E-mail Print
Stock markets continue a clearly unsustainable rally that runs on pure speculation and it cannot last. We see horrible, jobless economic condition on one side, and stock markets constantly rising up and gaining on average 30% since March this year. How is that possible?
The gains we see today have been fueled through the grace of tax payers money and supported by a very bad economic speculation, both manufactured and disseminated by the same Wall Street analysts responsible for failing to predict the 2008 economic collapse.
Recently, Paul Volcker - the former Chairman of the Federal Reserve under United States Presidents Jimmy Carter and Ronald Reagan - warned that the financial system is now functioning only through the grace of government intervention.
David Tice - the Federated Prudent Bear Fund's strategist who predicted the 2008 economic collapse and warned about the ongoing recession - believes this is not the time to invest money into stocks.
"We believe that this market is going to go a lot lower. This has been a heck of a bear market rally, however, we expect this bear market rally and lots of other bear market rallies. But we think that the market is going to take out to lows. It will take out the 666 level... the economy is still in a very, very bad shape," he said. "This is not a stable, strong economy. The market hasn't priced in this kind of economic carnage, when the market is currently at 22 times forecasted '09 earnings."
How can Tice be so sure that we are heading to a new low? "Through a great economic, academic theory. The academic theory is out there... one that there hasn't been a capitulation. We only had $0.1 trillion in equity mutual fund sales over the last 14 months. We still have stocks trading at 1.7 times book value. This market is not going to bottom until it gets bellow book value... this market is not going to bottom 'till we get 6-10 times earnings. We have all the evidence in the world. Just because the markets declined one year it doesn't give us the right to rally again."
Toch bijna op daylow geslotenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Er gebeurt echt helemaal niks daar in Amerika. De koers komt steeds niet verder dan + 0,30% maar hij duikt ook niet in de min.
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Bestuursvoorzitter Pierre-Henri Gourgeon van Air France-KLM stelt ondanks signalen van stabilisatie in het passagiers- en vrachtvervoer niet te kunnen zeggen dat de bodem voor de Frans-Nederlandse luchtvaarder is bereikt.
????quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De analisten van JP Morgan zien positief momemtum voor Air France-KLM "met significant opwaarts potentieel".
Wat is dat voor een cijfer?quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:19 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
German PPI m/m Cijfer: -1.4% Verwachting: -0.2% Vorig cijfer: -0.7%
Wederom een slecht cijfer voor de Duitse economie...
Okay, ik weet inmiddels al genoegquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:37 schreef Alistair het volgende:
Iemand enig idee waarom Lloyds vandaag -26% staat in London
Kan er weinig over vinden, anders dan dat er een 'open offer' zou zijn (38.43p)
quote:LLOYDS BANKING GROUP ANNOUNCES AGREEMENT TO LAUNCH
PLACING AND OPEN OFFER ON 20 MAY 2009
Lloyds Banking Group plc (the “Company”) confirms that it has agreed with HM Treasury (“HMT”)
to launch the previously announced Placing and Open Offer on 20 May 2009. As previously
announced, the proceeds from the Placing and Open Offer will be used to redeem the £4 billion of
preference shares held by HMT (the “HMT Preference Share Redemption”).
Expected Timetable
A detailed announcement on the Placing and Open Offer is expected to occur on 20 May 2009 with
documents to be posted to shareholders immediately thereafter. Shareholders who have acquired
their shares prior to 8 a.m. on 20 May 2009 (the “Ex Date”) and satisfy certain other eligibility
requirements (“Qualifying Shareholders”) will be entitled to participate in the Placing and Open
Offer and will be able to subscribe for 0.6213 new ordinary shares for every ordinary share already
held in the Company prior to the Ex Date at an offer price of 38.43 pence per new ordinary share.
Based on this expected timetable, the record date for calculating open offer entitlements has been
set at 13 May 2009.
It is expected that a General Meeting for shareholders to vote on the resolutions required to
implement both the Placing and Open Offer and the HMT Preference Share Redemption will be
held immediately after the Annual General Meeting on 5 June 2009.
Change in the price of goods sold by manufacturers;quote:
quote:De prijzen van verkochte bestaande woningen waren in april 2009 gemiddeld 2,2 procent lager dan in april 2008. Dit is de derde maand op rij dat de prijzen van koopwoningen lager waren dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.
Alle typen bestaande koopwoningen waren goedkoper dan in april 2008. Vrijstaande woningen daalden met 3,2 procent het meest in prijs. De prijsdaling van twee-onder-een-kapwoningen was met 0,4 procent het kleinst.
Vergeleken met maart 2009 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen met 0,6 procent. Alle typen woningen waren goedkoper, met uitzondering van twee-onder-een-kapwoningen. De prijzen van tussenwoningen daalden met 1,2 procent het meest.
Het aantal transacties was voor de zesde maand op rij fors lager dan een jaar eerder. In april wisselden ruim tienduizend bestaande woningen van eigenaar. Dat is bijna een halvering ten opzichte van april 2008. Van alle woningtypen en in alle provincies liep het aantal verkopen fors terug.
Meer cijfers staan op de themapagina Prijzen
quote:* Fors meer werklozen
* Nu ook meer vrouwen werkloos
In de periode februari-april 2009 waren gemiddeld 360 duizend personen werkloos. Dit komt overeen met 4,6 procent van de beroepsbevolking. Een jaar eerder was dit nog 4,2 procent. Zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
De voor seizoen gecorrigeerde werkloosheid kwam in de periode februari-april 2009 uit op 338 duizend personen, 18 duizend meer dan de vorige driemaandsperiode. De stijging van de werkloosheid is groter dan in voorgaande maanden.
De werkloosheid is inmiddels 34 duizend hoger dan een jaar geleden. De werkloosheid onder mannen nam in een jaar tijd toe met 26 duizend en onder vrouwen met 8 duizend. Het is nu voor het eerst in ruim drie jaar dat er meer vrouwen werkloos zijn dan een jaar eerder.
Deze PDF bevat het volledige persbericht inclusief tabellen en grafieken.
Toelichting
* Technische toelichting
Gerelateerde links
* Inhoud Conjunctuurbericht
* Seizoencorrectie bij de werkzame en werkloze beroepsbevolking
* Werklozen versus niet-werkende werkzoekenden (PDF: 0,4 MB)
De boekwaarde wordt geschat op 3,2 euro, dus een prijs rond dat bedrag lijkt wel gerechtvaardigd in mijn ogen...quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:41 schreef lammegiraf het volgende:
fortis gaat nog naar de ¤3 als het zo doorgaat...alweer +5%
Beetje laat, sorryquote:
Ik heb ook weken lang gewacht, maar de crash kwam niet. Heb vele percentages zien voorbij gaanquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:47 schreef Alistair het volgende:
En de AEX blijft ook maar vrolijk stijgen. Ik wil een fatsoenlijke correctie zodat ik met mijn 80% cash weer kan instappen
Eigenlijk ben ik nog steeds niet overtuigd en wil ik dat we teruggaan richting 235-240. Misschien komt dat wel niet en moet ik 'vrij laat' instappen maar dat is dan maar zo. Vooralsnog stap ik niet inquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:02 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik heb ook weken lang gewacht, maar de crash kwam niet. Heb vele percentages zien voorbij gaan
Daarom ben ik gisteren maar voorzichtig weer ingestapt. Momenteel sta ik toch wel op 6 a 7 % winst. Niet zo slecht voor nog geen 2 dagen
Beter te laat instappen dan niet instappenquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:08 schreef Alistair het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik nog steeds niet overtuigd en wil ik dat we teruggaan richting 235-240. Misschien komt dat wel niet en moet ik 'vrij laat' instappen maar dat is dan maar zo. Vooralsnog stap ik niet in
Nah onzin. Je moet toch van een eigen principe uit gaan dat geld oplevert. Tegen je eigen principes toch maar instappen op de beurs om toch! maar winst te pakken, lijkt me niet verstandig. Overigens zit ik er al weer bijna 1.5 week uitquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:16 schreef Oizno het volgende:
[..]
Beter te laat instappen dan niet instappen
Edit: Heb mn longs 246 verkocht a 2,75 en nu weer longs 256 voor 1,61 ingeslagen.
Dat is waar. Ik wilde op 210 ongeveer instappen in maart maar verwachte eerst nog een lichte terugval tot iets onder de 200. Die kwam niet. Daarna geld verloren door te veel te lezen op fora en analyses bekijken (allemaal negatief).quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah onzin. Je moet toch van een eigen principe uit gaan dat geld oplevert. Tegen je eigen principes toch maar instappen op de beurs om toch! maar winst te pakken, lijkt me niet verstandig. Overigens zit ik er al weer bijna 1.5 week uit
Zonder te ben ik het met je eens maar ik stap alleen in als dat 'goed voelt' hoe vreemd dat ook mag klinkenquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:16 schreef Oizno het volgende:
[..]
Beter te laat instappen dan niet instappen
Edit: Heb mn longs 246 verkocht a 2,75 en nu weer longs 256 voor 1,61 ingeslagen.
same here, ik zit bijna volledig long in ondergewaardeerde sectoren, olie gas, shipping, verzekeringen en alles wat ik kan vinden wat nog niet enorm omhoog is gegaan, en als sommigen niet willen gooi ik het eruit en komt er iets anders voor in de plaatsquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:37 schreef Oizno het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik wilde op 210 ongeveer instappen in maart maar verwachte eerst nog een lichte terugval tot iets onder de 200. Die kwam niet. Daarna geld verloren door te veel te lezen op fora en analyses bekijken (allemaal negatief).
Nu neem ik alles met een korreltje zout en ga long en dat gaat me een stuk beter af. Het is echt opvallend hoeveel negatief nieuws er gepubliceerd wordt waardoor veel mensen short gaan maar de beurs toch stijgt. Ik trap er niet meer in
Dat lijkt me ook met verzadiging te maken hebben, iedereen heeft er al 10 liggen bij wijze van sprekenquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Net op BNR: voor het eerst een daling in de verkoop van mobieltjes.
Kan, maar lijkt me niet. PC's verkochten ook elk jaar meer, ondanks de verzadiging. Dit soort "high-tech" apparatuur blijft verkopen door ontwikkelingen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:35 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook met verzadiging te maken hebben, iedereen heeft er al 10 liggen bij wijze van spreken
O het ging over wereldwijde cijfers zie ik nu op de FP, dan is het idd geen kwestie van een verzadigde markt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:45 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Kan, maar lijkt me niet. PC's verkochten ook elk jaar meer, ondanks de verzadiging. Dit soort "high-tech" apparatuur blijft verkopen door ontwikkelingen.
Daarbij was de verzadiging vorig jaar imo niet veel minder dan nu. En er zijn in het afgelopen jaar ook enorme markten open gegaan (China & India in mijn herinnering).
Ik denk niet dat 't nog lang duurt voor dat dat echt begint te stijgen. Ik zou ze houden. Verzekeringen ga ik verlies op nemen en 't bedrag investeren in landbouw/groene ernergie/offshore drilling.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:09 schreef Dave7 het volgende:
[..]
same here, ik zit bijna volledig long in ondergewaardeerde sectoren, olie gas, shipping, verzekeringen en alles wat ik kan vinden wat nog niet enorm omhoog is gegaan, en als sommigen niet willen gooi ik het eruit en komt er iets anders voor in de plaats
Minder olie is een hogere olieprijs, is toch goed voor de economie?quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Zo te zien kunnen enkel de olie voorraden nog uitzicht op een daling bieden...
nee?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:38 schreef One_conundrum het volgende:
wat is het verschil tussen de dag- week- en maandopties bij de aex-opties?
Op donderdag 21 mei 2009 zijn alle beurzen regulier geopend met uitzondering van de Oostenrijkse beurs.quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:27 schreef Oizno het volgende:
[..]
Op donderdag 21 mei 2009 zijn alle beurzen regulier geopend met uitzondering van de Oostenrijkse beurs.
Bovenin het kanaal maar een shortje erin.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Over het volgen van een trendkanaal gesproken ;>
[ afbeelding ]
Ik snap de vraag niet helemaal omdat je het antwoord eigenlijk al geeft. Het verschil zit hem immers in de benaming en in de looptijd. Weekopties heten immers vaak AX1,2,3,4 en de dag opties heten A1 tot en met A31. De overige karakteristieken zijn gewoon het zelfde.quote:
Ik heb er vandaag in gehandeld. Dus weet niet waar jij zit te kijken?quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er niet in de sprinters AEX Long 251, 256 en 261 gehandeld wordt?
Een dag optie heeft 2 handels dagen. Bijvoorbeeld de eerste handels dag op vrijdag en expiratie op maandag. En wat het voordeel daar van is ? Het lijkt me dat er wat meer risicos' aankleven omdat het vrij kort loopt ; )quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:13 schreef One_conundrum het volgende:
hmm, dus de contracten van een dagoptie-aex lopen om 1730 af? en dan met dezelfde voorwaarden ed als de normale opties?
Wat is de toegevoegde waarde van dagopties dan?
Alex. Ik maak ff een printscreenquote:Op woensdag 20 mei 2009 18:21 schreef Oizno het volgende:
[..]
Ik heb er vandaag in gehandeld. Dus weet niet waar jij zit te kijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |